SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 05-01-2022 20:04:03 ]![]()
Misschien een aantal omdat het ze ondertussen geen zak maar kan schelen al zouden ze de pijp uit gaan?quote:
Ik hoor daar overigens niet bij maar ik vraag me wel echt af waarom ik me nog zou laten boosteren na een doorlopen besmetting en 2 vaccinaties behalve om dat achterlijke vinkje te bemachtigen waar ik uiteraard ook niet achtersta.![]()
Waar staat dat wij een R hebben van 1.8?quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:48 schreef groenen het volgende:
[..]
R van 1.80, maar de lockdown doet zijn werk. Dream om Henk.![]()
In hoeveel landen is dat eigenlijk zo dat het 6 maanden is? Want dan had ik niet eens naar een land als Italië kunnen gaan in de kerstvakantiequote:Op woensdag 5 januari 2022 19:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal erg goed geregeld dus![]()
En ik wilde de booster ook zo snel mogelijk omdat ik de 10e weer naar Italië ga en ondanks dat het nog net geen 4 maanden geleden is dat mijn tweede prik heb gekregen moest ik mijzelf nu alweer laten prikken want daar verloopt de QR na 6 maanden![]()
Ik hoop dit jaar ook weer eens een tijdje weg te gaan uit de EU![]()
![]()
NOS.nlquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar staat dat wij een R hebben van 1.8?- verwijderd door admin -![]()
Straks mag je als gezonde twintiger na 2 basisvaccinaties, een booster en een doorgemaakte besmetting alsnog een vierde prik gaan halen als je op vakantie wiltquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:55 schreef asco het volgende:
[..]
Misschien een aantal omdat het ze ondertussen geen zak maar kan schelen al zouden ze de pijp uit gaan?
Ik hoor daar overigens niet bij maar ik vraag me wel echt af waarom ik me nog zou laten boosteren na een doorlopen besmetting en 2 vaccinaties behalve om dat achterlijke vinkje te bemachtigen waar ik uiteraard ook niet achtersta.![]()
![]()
scholen open genot volgende week.......![]()
![]()
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Worth itquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:58 schreef Predator40 het volgende:
scholen open genot volgende week.......![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb het alleen over Italië gelezen, maar het gaat pas in vanaf 1 februari daar nadat iedereen de kans heeft gehad om een booster te halen. Dus de kerstvakantie had je daar kunnen doorbrengenquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:56 schreef Momo het volgende:
[..]
In hoeveel landen is dat eigenlijk zo dat het 6 maanden is? Want dan had ik niet eens naar een land als Italië kunnen gaan in de kerstvakantie![]()
![]()
Plus dat de helft vd bevolking gewoon niet zoveel baat heeft met nog een booster. De kans dat je als 50-minner in een ziekenhuis beland is miniem, het enige dat de booster doet is het van miniem, miniemer maken… en dat voor een vrij korte periode waarmee je de periode tot aan zomervakantie niet eens mee kan overbruggenquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:55 schreef asco het volgende:
[..]
Misschien een aantal omdat het ze ondertussen geen zak maar kan schelen al zouden ze de pijp uit gaan?
Ja, dat klopt. Dat is net zoiets als 10 verdedigers opstellen, 10-0 verliezen en dan zeggen ‘de verdediging doet zijn werk’.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou de R dan niet hoger dan 1.80 zijn als de scholen en horeca open was en veel mensen weer naar kantoor zouden gaan?
Besmettingen gaan binnenkort sky-high naar 80.000-100.000,’maar gelukkig kan onze testcapaciteit dat niet aan.- verwijderd door admin -![]()
Ik zie het...quote:https://nos.nl/artikel/24(...)maar-niet-onverwachtquote:"Het overgrote deel van de positief getesten is nu besmet met omikron. Het reproductiegetal zit op 1,8, dus iemand besmet dan ongeveer twee andere mensen"![]()
100% zekerquote:Op woensdag 5 januari 2022 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks mag je als gezonde twintiger na 2 basisvaccinaties, een booster en een doorgemaakte besmetting alsnog een vierde prik gaan halen als je op vakantie wilt![]()
Kunnen de politici weer lekker achterover leunen, want 'ze hebben corona onder controle gebracht'.quote:![]()
Dit zou inderdaad ook de enige juiste optie zijn. Maar helaas is er een groep mensen zo bang dat zij willen dat de overheid en een handjevol andere instituties hun leven reguleren. Ten tweede zijn er politici en technocraten zo machtsgeil dat zij dit maar al te graag willen doen. En ten derde staat de farmaceutische industrie klaar om elke nieuwe situatie aan te grijpen om zichzelf verder te verrijken. Dit creëert een driehoeksrelatie waarin elke groep elkaar in de houtgreep heeft.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:59 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je afvragen of je zelfs met strenge lockdowns deze variant nog in bedwang kunt houden. Er is geen beginnen aan.
[ twitter ]
Misschien moeten we vanaf februari maar door de zure appel heen bijten als iedereen de kans heeft gehad om een booster prik te halen![]()
Groot Brittannië probeert het ook zonder lockdown uit te zingen. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik tel al zes topics vandaag waar de [info] tag [/info] in de OP niet is aangepast. Het was toch zo gemakkelijk? @trein2000![]()
![]()
Ja. Dat is het ook. Maar dan moet er wel iemand zin en tijd voor hebben. Het is niet alsof de wereld vergaat als het een keer mis gaat.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:03 schreef Zipportal het volgende:
Ik tel al zes topics vandaag waar de [info] tag [/info] in de OP niet is aangepast. Het was toch zo gemakkelijk? @:trein2000
[ afbeelding ]zie email 27 oktober![]()
Ik ga ervan uit dat Omikron dé variant is die de endemische fase van de gaande pandemie inluidt. Zeer hoge besmettingsgraad terwijl ziekenhuisopnames en overlijdens in vergelijking met o.a. de voorgaande Delta-variant sterk achterblijven. Als maatschappij verkeren we momenteel in sombere omstandigheden, maar voor het verloop van 2022 zie ik het toch wel positiever in. Maarja, een jaar geleden dacht ik hetzelfde over 2021 en zie hoe het uitpaktequote:![]()
![]()
Ik kan me voorstellen dat de handhaving op QR-codes en andere vormen van vaccinatiebewijzen gemakkelijk te controleren zijn in het vliegverkeer, maar daarentegen in het geval van reizen per auto veel moeilijker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks mag je als gezonde twintiger na 2 basisvaccinaties, een booster en een doorgemaakte besmetting alsnog een vierde prik gaan halen als je op vakantie wilt![]()
1.8. Dan heb je zelfs aan de magische 10% van de avondklok nog lange niet genoeg. Handdoek. Ring.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie het...
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)maar-niet-onverwachtzie email 27 oktober![]()
Ik eis Chinese maatregelen nuquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
1.8. Dan heb je zelfs aan de magische 10% van de avondklok nog lange niet genoeg. Handdoek. Ring.![]()
Helaas is onze zorg gewoon naar de klote....dus nog even wat maatregelen tot mei/juni in nederlandquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:06 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat Omikron dé variant is die de endemische fase van de gaande pandemie inluidt. Zeer hoge besmettingsgraad terwijl ziekenhuisopnames en overlijdens in vergelijking met o.a. de voorgaande Delta-variant sterk achterblijven. Als maatschappij verkeren we momenteel in sombere omstandigheden, maar voor het verloop van 2022 zie ik het toch wel positiever in. Maarja, een jaar geleden dacht ik hetzelfde over 2021 en zie hoe het uitpaktewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
witte vlaggetjes genotquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
1.8. Dan heb je zelfs aan de magische 10% van de avondklok nog lange niet genoeg. Handdoek. Ring.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
ik reken erop !!!!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:14 schreef noobie123 het volgende:
Prachtig. Precies wat de overheid nodig heeft om 2G te pushen. Wat zeker zal komen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
2G heeft weinig nut als alles dicht is. Of gaan ze 2G vragen om buitenlucht in te ademen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:14 schreef noobie123 het volgende:
Prachtig. Precies wat de overheid nodig heeft om 2G te pushen. Wat zeker zal komen.- verwijderd door admin -![]()
Met een R van ver boven de 1 kan het toch niet zolang duren? Zeker als ze de scholen straks ook nog eens openen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Helaas is onze zorg gewoon naar de klote....dus nog even wat maatregelen tot mei/juni in nederland![]()
De oude avondklok is voor de huidige variant duidelijk niet streng genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
1.8. Dan heb je zelfs aan de magische 10% van de avondklok nog lange niet genoeg. Handdoek. Ring.![]()
In jouw vergelijking heb je niet te maken met een maximale zorgcapaciteit…quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:00 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dat is net zoiets als 10 verdedigers opstellen, 10-0 verliezen en dan zeggen ‘de verdediging doet zijn werk’.
Besmettingen gaan binnenkort sky-high naar 80.000-100.000,’maar gelukkig kan onze testcapaciteit dat niet aan.
Stel dat alles open zou zijn en we nu 100.000 besmettingen per dag hadden, zou de IC-bezetting dan niet toenemen?
Nu houd je de besmettingen enigszins in toom (relatief gezien kijkend naar Frankrijk en Italië) en kan de ziekenhuisbezetting ook nog even afnemen. Dan doet de lockdown toch deels z’n werk?![]()
Een R0 van 1.8 als de scholen dicht zijn, er een lockdown is, max 2 mensen bezoek en sporten niet eens mag. Nee, dan gaat de avondklok het ook niet meer doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De oude avondklok is voor de huidige variant duidelijk niet streng genoeg.
Militairen in de straat en iedereen arresteren die buiten komt, dan heb je misschien een kleine kans.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Volgende week zitten we gewoon op 75-100k zelfde cijfers als Frankrijk. Onze 12 dagen die we gewonnen hebben zijn op.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In jouw vergelijking heb je niet te maken met een maximale zorgcapaciteit…
Stel dat alles open zou zijn en we nu 100.000 besmettingen per dag hadden, zou de IC-bezetting dan niet toenemen?
Nu houd je de besmettingen enigszins in toom (relatief gezien kijkend naar Frankrijk en Italië) en kan de ziekenhuisbezetting ook nog even afnemen. Dan doet de lockdown toch deels z’n werk?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het moet toch ook een keer opraken? Hoe lang nog tot het zo'n beetje bij iedereen wel is langs gegaan? Het lijkt mij gezien de getallen van nu en immers twee jaar later het niet super lang meer gaat duren?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is dat een probleem?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgende week zitten we gewoon op 75-100k zelfde cijfers als Frankrijk. Onze 12 dagen die we gewonnen hebben zijn op.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Met een R0 van 1.8 zitten we volgende week volgens mij rond de 40-45kquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgende week zitten we gewoon op 75-100k zelfde cijfers als Frankrijk. Onze 12 dagen die we gewonnen hebben zijn op.![]()
![]()
Er was laatst in een niet nader te benoemen subforum (waar veel zolderkamerautisten posten) een pol gehouden met de vraag of diegene corona heeft gehad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Het moet toch ook een keer opraken? Hoe lang nog tot het zo'n beetje bij iedereen wel is langs gegaan? Het lijkt mij gezien de getallen van nu en immers twee jaar later het niet super lang meer gaat duren?
Uitslag was iets in de trant van 50 niet, 3 wel.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Heerst hier altijd toch wel?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:23 schreef Gunner het volgende:
De sfeer is wel wat negatiever dan normaal. Wat heb ik gemist?Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik vermoed van niet, ik gok straks op 6000 ziekenhuisbezetting waarvan 6-700 op de ICquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
SEX, KDP of KEL?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Er was laatst in een niet nader te benoemen subforum (waar veel zolderkamerautisten posten) een pol gehouden met de vraag of diegene corona heeft gehad.
Uitslag was iets in de trant van 50 niet, 3 wel.![]()
Ja, het robuustere zorgsysteem van Duitsland betaalt zich in deze situatie toch wel mooi uit. Veel meer marge en dus minder kans op het inmiddels zo veelgenoemde en beruchte code zwart.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Helaas is onze zorg gewoon naar de klote....dus nog even wat maatregelen tot mei/juni in nederland![]()
![]()
Cyclus is nu korter 3-4 dagenquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met een R0 van 1.8 zitten we volgende week volgens mij rond de 40-45kJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
superdruk in disneyland, bijna geen maatregelen, 5 rijen dik bij de parade.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgende week zitten we gewoon op 75-100k zelfde cijfers als Frankrijk. Onze 12 dagen die we gewonnen hebben zijn op.
volgende week scholen open
In het Amsterdamse wordt het al wel langer gebezigd. Als in die is een beetje gek/maf/idioot.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wappie
Schijnbaar bestaat de term al sinds de jaren 90. Dus niet eens een specifiek coronagerelateerd iets ofzo. Terwijl het nu wel zo wordt ingezet de hele tijd.
In 2011 schreef Guus Middag dat wappie in de straattaal "dronken" betekent.[3]
In dat geval ben ik al een héle poos geen ‘wappie’ meer geweest'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
CORquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Geen houden meer aan dus. Daarom nu doorschakelen naar plan 'vaccinatieplicht'. Besmettingen kunnen we niet tegenhouden. De gevolgen wel.quote:zie email 27 oktober![]()
Mensen kunnen vaker besmet raken. En nieuwe varianten geven herbesmettingen ook een grotere kans. En hoe meer besmettingen hoe hoger de kans op varianten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Het moet toch ook een keer opraken? Hoe lang nog tot het zo'n beetje bij iedereen wel is langs gegaan? Het lijkt mij gezien de getallen van nu en immers twee jaar later het niet super lang meer gaat duren?
Besmettingen zijn een soort van vaccinaties zonder het voordeel van minder ziekenhuiscapaciteit.Géén kloon van tvlxd!![]()
De hele reden om alles dicht te gooien, was juist om 2G aantrekkelijker te maken. Van erg naar ''minder erg''. Tenminste voor de gevaccineerden, winkel eigenaars etc. Nut heeft het zeker niet, aangezien zelfs met 100% vaccinatiegraad corona nog altijd zal blijven.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:15 schreef groenen het volgende:
[..]
2G heeft weinig nut als alles dicht is. Of gaan ze 2G vragen om buitenlucht in te ademen.
Als gezondheid echt belangrijk was, dan werden alle overgewichten wel geadviseerd om op dieet te gaan. Maarja, daar wordt niemand rijk van natuurlijk. Dus op naar de 4e, 5e en 6e booster in 2022!![]()
Te laat, voordat dat op gang is zitten we op 10 cycli verder. Met 18.4miljoen besmettingen per dagquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen houden meer aan dus. Daarom nu doorschakelen naar plan 'vaccinatieplicht'. Besmettingen kunnen we niet tegenhouden. De gevolgen wel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit ja. Er is een medische onderbouwing gegeven, maar niet eentje die goed genoeg is om een groep mensen te motiveren (helemaal als de werking na 10 weken alweer flink is afgenomen). Enkel mijn leefomgeving natuurlijk, maar ik ken geen enkele 50 minner die het gevoel heeft dat hij/zij baat heeft bij een booster; ze willen er enkel eentje op termijn om weer te kunnen reizen, maar die willen ze zo tactisch mogelijk plannen. En dan nog zijn ze als expert zijnde verbaasd dat minder mensen zitten te springen om een booster.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Plus dat de helft vd bevolking gewoon niet zoveel baat heeft met nog een booster. De kans dat je als 50-minner in een ziekenhuis beland is miniem, het enige dat de booster doet is het van miniem, miniemer maken… en dat voor een vrij korte periode waarmee je de periode tot aan zomervakantie niet eens mee kan overbruggen![]()
Dat is geen probleem aangezien iemand die gezond is echt wel een langere natuurlijke (of door vaccinatie) immuniteit heeft. Zo wordt het na verloop van tijd juist dat verkoudheidje. En dat zie je al genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Mensen kunnen vaker besmet raken. En nieuwe varianten geven herbesmettingen ook een grotere kans. En hoe meer besmettingen hoe hoger de kans op varianten.
Besmettingen zijn een soort van vaccinaties zonder het voordeel van minder ziekenhuiscapaciteit.
Het is hooguit een probleem bij de fragiele populatie, de echte ouderen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Doel van een lockdown zou wat mij betreft het terugdringen van besmettingen moeten zijn(R onder 1), of op zijn minst flatten the curve.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In jouw vergelijking heb je niet te maken met een maximale zorgcapaciteit…
Nu houd je de besmettingen enigszins in toom (relatief gezien kijkend naar Frankrijk en Italië) en kan de ziekenhuisbezetting ook nog even afnemen. Dan doet de lockdown toch deels z’n werk?
Met een vermenigingsfactor van 1.8 is daar geen sprake van en totaal onhaalbaar. Dan kun je nog beter zorgen dat je de pleister er zo snel mogelijk aftrekt. Misschien kan Ernst dinsdag de kwetsbare smeken om 3 weken binnen te blijven en een landelijk carnaval met gratis drank en worstenbroodjes organiseren voor de rest van Nederland. Zou de beste maatregelen zijn voor de heilige zorg.- verwijderd door admin -![]()
Dit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:55 schreef asco het volgende:
[..]
Ik hoor daar overigens niet bij maar ik vraag me wel echt af waarom ik me nog zou laten boosteren na een doorlopen besmetting en 2 vaccinaties behalve om dat achterlijke vinkje te bemachtigen waar ik uiteraard ook niet achtersta.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik ben wel voor een vaccinatieplicht van 60 plus. Of 50 plus.
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zaterdag weer tennisles![]()
We mogen niet met 4 personen op één baan dus gaan we op 2 banen en de trainer staat ertussen.
Beter iets dan niets![]()
(echt, alsof je anders wel met een zwaaiend tennisracket in je hand, binnen 1,5 meter van je maatje komt, ik kijk wel uit)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Er zijn wat positieve uitzonderingen, maar de gemiddelde expert zit dan ook behoorlijk vastgeroest in het denken van zn vakgebied.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Er is een medische onderbouwing gegeven, maar niet eentje die goed genoeg is om een groep mensen te motiveren (helemaal als de werking na 10 weken alweer flink is afgenomen). Enkel mijn leefomgeving natuurlijk, maar ik ken geen enkele 50 minner die het gevoel heeft dat hij/zij baat heeft bij een booster; ze willen er enkel eentje op termijn om weer te kunnen reizen, maar die willen ze zo tactisch mogelijk plannen. En dan nog zijn ze als expert zijnde verbaasd dat minder mensen zitten te springen om een booster.zie email 27 oktober![]()
Nee, het is om een zorginfarct te voorkomen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:28 schreef noobie123 het volgende:
[..]
De hele reden om alles dicht te gooien, was juist om 2G aantrekkelijker te maken.Je klinkt niet als een linkse boomknuffelaar die gezond eten wil promoten. Dan is het slinkse overheidsbemoeienis en maakbaarheidsdenken.quote:Als gezondheid echt belangrijk was, dan werden alle overgewichten wel geadviseerd om op dieet te gaan. Maarja, daar wordt niemand rijk van natuurlijk. Dus op naar de 4e, 5e en 6e booster in 2022!Géén kloon van tvlxd!![]()
Ik was gisteren flink beroerd van mijn booster, ik hoef ook niet zo nodig een volgende keer nóg een prikquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Er is een medische onderbouwing gegeven, maar niet eentje die goed genoeg is om een groep mensen te motiveren (helemaal als de werking na 10 weken alweer flink is afgenomen). Enkel mijn leefomgeving natuurlijk, maar ik ken geen enkele 50 minner die het gevoel heeft dat hij/zij baat heeft bij een booster; ze willen er enkel eentje op termijn om weer te kunnen reizen, maar die willen ze zo tactisch mogelijk plannen. En dan nog zijn ze als expert zijnde verbaasd dat minder mensen zitten te springen om een booster.![]()
Dan zou het ook meer voor een vinkje zijn…You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wij mogen gewoon met vier man op een baan. Ze zeggen bij ons dat ze overleg hebben gehad met de KNLTB.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef Arizona het volgende:
We mogen niet met 4 personen op één baan dus gaan we op 2 banen en de trainer staat ertussen.
(echt, alsof je anders wel met een zwaaiend tennisracket in je hand, binnen 1,5 meter van je maatje komt, ik kijk wel uit)
![]()
KNLTB heeft dat bericht weer ingetrokkenquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wij mogen gewoon met vier man op een baan. Ze zeggen bij ons dat ze overleg hebben gehad met de KNLTB.![]()
aldus mijn club.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
KNLTB heeft dat bericht weer ingetrokken![]()
aldus mijn club.
https://www.knltb.nl/nieu(...)itensporten-mag-nog/quote:Helaas is de interpretatie van de maatregelen m.b.t. de mogelijkheid om te sporten in tweetallen dinsdagavond gewijzigd en aangescherpt. De Vereniging van Sport en Gemeenten (VSG) heeft na overleg gisteren met VWS, NOC*NSF en Platform Ondernemers in Sport middels een brief aan gemeenten laten weten dat dubbelen niet is toegestaan. Dat heeft ook consequenties voor trainingen. Wij vinden dit jammer, want tennis en padel buiten kan veilig op 1.5 meter afstand. Wat mag wel?zie email 27 oktober![]()
Dat is tenminste wel gericht ingrijpen, zou ik wel achterstaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
Voor het totale plaatje; ik zou hetzelfde zeggen als er juist een virus rondgaat wat enorm gevaarlijk was voor twintigers of dertigers; als juist die leeftijdsgroepen verantwoordelijk zouden zijn voor een zeer groot aandeel van de zorg druk. Als juist die leeftijdsgroepen er voor zorgden dat de rest van de samenleving al twee jaar lang solidariteit moet laten zien.
Maar het is alsof ze dat niet aandurven; dus dan maar iedereen meenemen. Terwijl daar gewoon veel minder (goede) medische onderbouwing voor is imo![]()
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef Arizona het volgende:
quote:De Vereniging Sport en Gemeenten, het ministerie van VWS en NOC*NSF hebben de uitwerking van sporten in tweetallen (bestaande uit twee volwassenen) op 28 december verder aangescherpt. Er is besloten dat een leraar zich op 1,5 meter afstand slechts op één tweetal mag richten.zie email 27 oktober![]()
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-2quote:Volgens Koopmans kunnen de boostervaccinaties helpen om de verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan. Ongeveer een op de drie volwassenen heeft tot nu toe zo’n oppepprik gekregen. „Als iedereen zo’n vaccinatie heeft gehad, wordt de hoeveel antistoffen in korte tijd zo hoog dat je mag aannemen dat dit de verspreiding echt gaat remmen.”
Wat een onzin weer en dan niet willen begrijpen dat mensen er een tegenzin in vaccinatie door krijgen. De booster kan ernstig ziek worden tegen gaan. De verspreiding is domweg niet tegen te houden door een vaccin.Kortom ze geeft eindelijk eens toe dat ze gewoon niet weten wat het virus gaat veroorzaken. Natte vingerwerk met de modellen dus....quote:Koopmans: „De modellen van het RIVM voorspellen dat de ziekenhuizen eind januari of begin februari een piek in hun bezetting bereiken. Wanneer die piek precies valt, is lastig te voorspellen. Daarom kijken we naar landen die iets voorlopen op ons, zoals Engeland. Daar zie je een forse stijging van de ziekenhuiscijfers. Daarom is ook in Nederland geadviseerd om strengere maatregelen te nemen.”Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het is zelfs nog weer strenger zie ik nu, de trainer mag zich maar bij 1 tweetal begeven. Flikker toch op…quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.knltb.nl/nieu(...)itensporten-mag-nog/
https://www.knltb.nl/nieu(...)inen-bij-tweetallen/You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Voel je je nu weer wat beter?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik was gisteren flink beroerd van mijn booster, ik hoef ook niet zo nodig een volgende keer nóg een prik![]()
Dan zou het ook meer voor een vinkje zijn…
En ja, ik denk dat er best wat mensen zijn die meer last hebben van de effecten van die booster dan dat het ze daadwerkelijk wat oplevert, maar dat ben ik.![]()
Ja zag het… laat mijn trainer het niet lezenquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
[..]
Goed dat ze deze levensgevaarlijke situatie nu een halt toe roepen!!
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.Géén kloon van tvlxd!![]()
Wist je nog niet dat Omikron kon tellen? Als ie meer dan een baan ziet dan wordt hij ineens wakker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is zelfs nog weer strenger zie ik nu, de trainer mag zich maar bij 1 tweetal begeven. Flikker toch op…
https://www.knltb.nl/nieu(...)inen-bij-tweetallen/
Nee zonder dollen, wat een bullshit. Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen zeggen 'joh flikker lekker op'.zie email 27 oktober![]()
Ja, gelukkig wel. Was gisternacht en gisteren iverdag flink beroerd, voelde me grieperig.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voel je je nu weer wat beter?
En ja, ik denk dat er best wat mensen zijn die meer last hebben van de effecten van die booster dan dat het ze daadwerkelijk wat oplevert, maar dat ben ik.
nee, dat helpt niet genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.![]()
En voor de zekerheid een pcr test 👍quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen de politici weer lekker achterover leunen, want 'ze hebben corona onder controle gebracht'.![]()
Pfizer of Moderna ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Was gisternacht en gisteren iverdag flink beroerd, voelde me grieperig.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Prima. Maar dan elke roker die met long problemen hulp nodig heeft is dan ook niet meer welkom. Of elk persoon met overgewicht. Mensen die auto rijden en die crashen hadden maar de bus moeten nemen, dus geen hulp voor hen. En zo kunnen we altijd nog door gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.
Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.\![]()
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een R0 van 1.8 als de scholen dicht zijn, er een lockdown is, max 2 mensen bezoek en sporten niet eens mag. Nee, dan gaat de avondklok het ook niet meer doen.
Militairen in de straat en iedereen arresteren die buiten komt, dan heb je misschien een kleine kans.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.![]()
Zelfs dubbelen zou volkomen veilig op afstand kunnen. Maar nee, wij maken het buiten sporten zo onaantrekkelijk mogelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wist je nog niet dat Omikron kon tellen? Als ie meer dan een baan ziet dan wordt hij ineens wakker.
Nee zonder dollen, wat een bullshit. Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen zeggen 'joh flikker lekker op'.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Jonge Pfizergodinquote:
Maar de mensen die nu een booster halen, gaan die over zes maanden weer?Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
ik moet morgenochtend......eens kijken wat het word.quote:
dan zijn we voorlopig gewoon even klaar ermeewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
ja .....aangezien we weg willen hahahaquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maar de mensen die nu een booster halen, gaan die over zes maanden weer?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Vooropgesteld dat ik ook voor een algemene plicht zou gaan is een plicht voor 50+ ook prima verdedigbaar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.
Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
Van discriminatie is geen sprake, discriminatie is, kort gezegd, het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Die is er hier natuurlijk wel, vanaf 50 jaar is de kans op ziekenhuisopname veel groter dan in jongere leeftijdsgroepen.
Een inbreuk op de lichamelijke integriteit is het wel. Maar dat is geen absoluut recht, niet in ons nationale recht en ook niet in het EVRM. Bij de wet kun je vaccinatie verplichten (sterker nog dat gebeurt al, militairen). Je kunt zelfs stellen dat het leeftijdscriterium een invulling van de proportionaliteit is in deze. We leggen het alleen dwingend op aan de groep die ook een reëel risico loopt om druk op de zorg te leggen.zie email 27 oktober![]()
Vast allemaal mensen die stiekem toch gedubbeld hebben op de tennisbaan!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk +332K
OMICRONNED en MACRONNEDYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
en disneyland vol met nederlanders hahahahaquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk +332K
OMICRONNED en MACRONNED
en volgende week scholen openwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Succes, met een béétje geluk valt het bij jou reuze meequote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik moet morgenochtend......eens kijken wat het word.
dan zijn we voorlopig gewoon even klaar ermee
Deze keer ga ik hem halen, voor koningin en vaderland dan maar want eigenlijk sta ik er niet achter. Voor de volgende zie ik wel wanneer het vinkje vervalt en er noodzaak toe is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maar de mensen die nu een booster halen, gaan die over zes maanden weer?![]()
Dan komen mensen met de bus! Dat is heel gevaarlijk!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zelfs dubbelen zou volkomen veilig op afstand kunnen. Maar nee, wij maken het buiten sporten zo onaantrekkelijk mogelijk.
Ik weet niet hoor, maar in de jaren dat ik tenniste kwam 80% op de fiets, 15% met de auto en de rest lopend...
Onnavolgbaar.zie email 27 oktober![]()
47+ zou ik ook prima vinden, dan val ik er zelf ook onder. Maar val 47- er alsjeblieft niet mee lastig.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is tenminste wel gericht ingrijpen, zou ik wel achterstaan.
Voor het totale plaatje; ik zou hetzelfde zeggen als er juist een virus rondgaat wat enorm gevaarlijk was voor twintigers of dertigers; als juist die leeftijdsgroepen verantwoordelijk zouden zijn voor een zeer groot aandeel van de zorg druk. Als juist die leeftijdsgroepen er voor zorgden dat de rest van de samenleving al twee jaar lang solidariteit moet laten zien.
Maar het is alsof ze dat niet aandurven; dus dan maar iedereen meenemen. Terwijl daar gewoon veel minder (goede) medische onderbouwing voor is imo![]()
Ze moeten in Frankrijk nog wat beter hun best doen met “ongevaccineerden pesten”.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en disneyland vol met nederlanders hahahaha
en volgende week scholen open![]()
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.![]()
Hoezo is er nu geen sprake van terugdringen van besmettingen? Je hebt het steeds over die 1.8, maar je moet het relatief zien. Zonder lockdown zou de R mogelijk veel hoger zijn. Als die nu lager wordt gehouden door de lockdown dan ben je toch bezig met ‘flatten the curve’? Ook al is de R nu 1.8…quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:30 schreef groenen het volgende:
[..]
Doel van een lockdown zou wat mij betreft het terugdringen van besmettingen moeten zijn(R onder 1), of op zijn minst flatten the curve.
Met een vermenigingsfactor van 1.8 is daar geen sprake van en totaal onhaalbaar. Dan kun je nog beter zorgen dat je de pleister er zo snel mogelijk aftrekt. Misschien kan Ernst dinsdag de kwetsbare smeken om 3 weken binnen te blijven en een landelijk carnaval met gratis drank en worstenbroodjes organiseren voor de rest van Nederland. Zou de beste maatregelen zijn voor de heilige zorg.
En qua pleister eraf trekken, idealiter zou ik dat ook willen, maar de druk op de zorg is best fors. De vraag is of dat nog te managen is.![]()
Haha begin je weer vriend.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Mondkapjes moeten beter en meer gedragen worden.![]()
45+ moderna geloof ik, had ik ook. Nul last overigens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik moet morgenochtend......eens kijken wat het word.
dan zijn we voorlopig gewoon even klaar ermee![]()
Fijn dat je je weer beter voelt, klinkt niet al te best!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Was gisternacht en gisteren iverdag flink beroerd, voelde me grieperig.![]()
En dan voroal lekker afleiden door een heksenjacht te ontketenen op ongevaccinneerden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk +332K
OMICRONNED en MACRONNED
Je moet het maar bedenken om te herhelen, willen, gaan doen en daarmee President te worden van alle Fransen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het vinkje is toch nog niet vervallen? Of ga je op vakantie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze keer ga ik hem halen, voor koningin en vaderland dan maar want eigenlijk sta ik er niet achter. Voor de volgende zie ik wel wanneer het vinkje vervalt en er noodzaak toe is.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Desnoods twee over elkaarquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Mondkapjes moeten beter en meer gedragen worden.![]()
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan komen mensen met de bus! Dat is heel gevaarlijk!
Ik weet niet hoor, maar in de jaren dat ik tenniste kwam 80% op de fiets, 15% met de auto en de rest lopend...
Onnavolgbaar.
Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Mensen kunnen van gedachten veranderen. Mondkapjes voorkomen besmettingen en mogelijk nieuwe pandemieën.quote:Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.![]()
Blijven prikken! We doen het samen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!
Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen kunnen van gedachten veranderen. Mondkapjes voorkomen besmettingen en mogelijk nieuwe pandemieën.![]()
+ dit:quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker drie nu met Omicron.
Wel gevaccineerd, geboosterd, PCR-test en afstand erbij natuurlijk.![]()
![]()
Daar erger ik mij ook groen en geel aan. Wel telkens basisscholen dicht gooien onder het mom van samen tegen corona en als er dan iets specifiek voor dequote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
risicogroep ingesteld zou kunnen worden is het opeens discriminatie.![]()
Bizar dat mensen bereid zijn anderen te verplichten tot medische behandeling. Een (of twee) jaar geleden zouden ze gevraagd worden of ze wel wijs zijn in -en bij hun hoofd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
Maakt het dan iig mogelijk dat mensen die geen behandeling willen dan ook daarin de keuze hebben daarvan af te zien (en ze vrijstellen van verbandhoudende kosten omdat ze de zorg niet belasten)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Precies. Moet dus gewoon besproken worden imo; ik snap niet dat ze hun tijd en resources verdoen aan gezonde 50 minners; beetje blackmail erbij zelfs. Meer mensen moeten een booster halen; anders geen versoepelingen. Focus je gewoon op de groep met het hoogste risico. Maar dat zal wel te logisch zijn of zo. En kunnen ze het QR systeem er minder goed doorheen drukken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.![]()
Vakantie. Dus enig eigenbelang. Pas over 2 maanden maar het kan maar geregeld zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het vinkje is toch nog niet vervallen? Of ga je op vakantie?![]()
Taboe op de vaccinatieplicht in Europa is toch wel eraf in veel landen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:52 schreef StarmanFR het volgende:
Taboe op de vaccinatieplicht in Europa is toch wel eraf in veel landen.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.zie email 27 oktober![]()
Wie gaat die maken en uitdelen ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Nog los van dat het ook wel fijn is dat er wat verwarming is enz.."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.
Doet niemand moeilijk over.![]()
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Onderschat niet hoe groot de cruciale sectoren nog zijn...zie email 27 oktober![]()
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef Haags het volgende:
Wel fijn dat de zwemvereniging na mijn mailtje heeft geregeld dat mijn dochter nu eerder mag gaan zwemmen zodat de haar lessen in ieder geval niet meer stil komen te liggen.De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, er is geen houden meer aan met Omicron. En ik denk ook niet dat boosters de verspreiding significant zullen remmen.
Al zijn de onderzoeken nog vrij beperkt, het is nog steeds niet zo dat iedereen omicron krijgt.Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?quote:Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.quote:Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:05 schreef Anton91 het volgende:
Hoelang duurt het voordat je de booster in de coronacheck app kunt toevoegen?Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK isquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Voor de liefhebbers
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En je overlijdensrisicoverzekering als je rookt, hoor ik ook niemand over discriminatie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over.![]()
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
Voor de liefhebbers![]()
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Wat is de R dan in andere landen wel niet?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Nog eens een geprobeerd en nu lukte het welquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.
[..]
De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.
Al zijn de onderzoeken nog vrij beperkt, het is nog steeds niet zo dat iedereen omicron krijgt.
[..]
Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?
[..]
Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.
[..]
Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)
[..]
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.![]()
![]()
Er zitten ook chanant veel mensen in quarantaine omdat ze in contact zijn geweest met iemand die besmet is. Sommigen testen dan 2x want je mag 2x per week testen dus het is hardhollen naar de teststraat de laatste tijd.Go hard or go home![]()
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..zie email 27 oktober![]()
Quatsch redenatie, hoe ook verpakt. Datquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat ik ook voor een algemene plicht zou gaan is een plicht voor 50+ ook prima verdedigbaar.
Van discriminatie is geen sprake, discriminatie is, kort gezegd, het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Die is er hier natuurlijk wel, vanaf 50 jaar is de kans op ziekenhuisopname veel groter dan in jongere leeftijdsgroepen.
Een inbreuk op de lichamelijke integriteit is het wel. Maar dat is geen absoluut recht, niet in ons nationale recht en ook niet in het EVRM. Bij de wet kun je vaccinatie verplichten (sterker nog dat gebeurt al, militairen). Je kunt zelfs stellen dat het leeftijdscriterium een invulling van de proportionaliteit is in deze. We leggen het alleen dwingend op aan de groep die ook een reëel risico loopt om druk op de zorg te leggen.
Iemand een beroep kiest waar dan bv vaccinatie dan verplicht is, vermaakt niet dat iemand anders daartoe dan ook verplicht kan worden. Iemand NL kan niet verplicht worden tot medische behandeling om welke andere reden dan een (aantoonbaar) gevaar voor de (eigen) of ghezondheid van anderen.
Er is verder geen 1:1 aantoonbaar causaal verband dat ongevaccineerden de zorg belasten. Net zo min als dat gevaccineerden niet ziek zouden worden. Degenen die de zorg belasten zijn (en waren feitelijk al) ziek.
De veronderstelling dat iemand ongevaccineerden een gevaar vormt voor anderen staat gelijk aan religie overtuiging met het doel anderen te bekeren tot het eigen geloof."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..![]()
Ik stel voor de zwembaden te heropenen behalve voor waterpolo, afstand niet gegarandeerd en met zo'n bal gooien is heel gevaarlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.zie email 27 oktober![]()
Dat kan ook en is eigenlijk beter, geen discriminatie en voor iedereen gelijke regels. Ook meteen duidelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.zie email 27 oktober![]()
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg die 2G.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Je kan dan ook (ervoor) kiezen. Ik doe ook niet moeilijk als iemand (zo) dood wil (gaan).quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
en in welk land werkte dat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.![]()
Gezien. Doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
Groetjes het OMT![]()
Ik geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.
En met die Internationale verdragen dat het zgn ontoelaatbare discriminatie zou zijn, zit het kennelijk wel goed."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens, voor 50-plussers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.![]()
Hoe is dat beter?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
En heb je enig idee hoe dat er praktisch aan toe gaat?
Dan mag de verpleegkundige of dokter verkondigen aan de poort dat iemand er niet inkomt of op eigen kosten ofzo?
Of naar huis sturen als na een klinisch bed een IC opname nodig is?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
PBI?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Voor de liefhebbersMan is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
WOrden niet goed over de neus gedragen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Hoe bedoel je?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nu met 2G komen gaat alleen maar voor ergernis zorgen en dat je beveiligers voor de H&M moet zetten. De verkoopsters daar gaan echt geen opgefokte types tegenhouden die zonder vinkje naar binnen willen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ar-het-normale-leven
Schandelijk, echt waar. We hebben juist virologen nodig die het belang van mondkapjes, hygiene, en thuisblijven benadrukken. We'll not go back to normal.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Idd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De methode-Macron is gewoon langdurige ellende waardoor de anti-vaxxers bozer en bozer worden en er grote verdeeldheid ontstaat. Een vaccinatieplicht is even een piek aan boosheid, maar daarna kan de rust langzaam weer terugkeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.![]()
Wellicht is dat wel genoeg. Zou heel goed kunnen. Maar we weten ook dat de vaccins goed werken tegen ernstige ziekte en dat de bijwerkingen gigantisch beperkt zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.
We weten niet precies hoe het zich nu gaat ontwikkelen met Omikron, dan zou ik gewoon inzetten op maximale beperking van het risico en dus een algemene verplichting. Eventueel kun je wel beginnen bij de ouderen...zie email 27 oktober![]()
Neuh, gewoon Google Charts, aangedreven door PHP en MySQL.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.![]()
![]()
Ah netjesquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neuh, gewoon Google Graphs, aangedreven door PHP en MySQL.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Ab begon al over 5-11, no way.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)dragen-op-bordesfoto
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan
zie email 27 oktober![]()
5-11 ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab begon al over 5-11, no way.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ja, dus zo’n idee kunnen we wat mij betreft wel afschrijven als barpraat. En het is hier ook geen China waar ze je deur komen dichtlassen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.
Onderschat niet hoe groot de cruciale sectoren nog zijn...![]()
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aanquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab begon al over 5-11, no way.
quote:De Jonge vraagt spoedadvies Gezondheidsraad over boosterprik 12- tot 17-jarigen
Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid heeft aan de Gezondheidsraad gevraagd om een spoedadvies uit te brengen over een boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Dat bevestigen het ministerie van VWS en de Gezondheidsraad.
Voor er een beslissing genomen kan worden over het boosteren van die groep, moet de Gezondheidsraad advies geven. Dat duurt meestal een paar weken.
Vragen die onder meer aan de Gezondheidsraad gesteld worden zijn of het zinvol is om een boosterprik te geven aan deze groep, en of iedereen in aanmerking moet komen, of bijvoorbeeld alleen 12- tot en met 17-jarigen met een kwetsbare gezondheid. Onderdeel van die overweging is of het boosteren helpt bij het terugdringen van de omikrongolf.
Een woordvoerder van de Gezondheidsraad benadrukt dat het Europees Medicijnagentschap (EMA) nog geen van de coronavaccins heeft goedgekeurd als boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Als de Gezondheidsraad positief adviseert en het ministerie het advies overneemt, kan het dus zijn dat er nog gewacht moet worden op een besluit van de EMA of dat Nederland in afwachting daarvan het gebruik voorlopig goedkeurt.![]()
En terecht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan![]()
Die wordt puur en alleen gevaccineerd om verspreiding te beperken en daarmee ongevaccineerde ouderen te beschermen. Ik vind dat een heel slecht argument voor vaccinatie en zeker voor verplichte vaccinatie. Die ongevaccineerde ouderen moet een prik krijgen, desnoods verplicht. Daar zit het probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.![]()
Ik zou graag een reflectie zien of en wanner hij dit ook eerder had kunnen doen. Volgende week opleveren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aan
[..]
zie email 27 oktober![]()
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?![]()
Kinderen van 5-11 vaccineren om de school "veilig" open te houden.quote:
https://www.metronieuws.n(...)-vaccineren-scholen/![]()
En ze hebben gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bizar dat overheden plannen maken om iemand met aanstekelijke dwang te gaan prikken. Zou men andersom suggereren dat mensen met iets anders gaat (neer)steken; wordt je opgepakt wegens opruiing en oproepen tot geweld.
Vreemd is ook dat er voortdurend wordt ge(zins)speeld op tweedeling en dat mensen dat murw gemaakt, nog accepteren ook."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab begon al over 5-11, no way.
Maar met Omikron is het onzin. In mijn ogen. Om gezonde kinderen te vaccineren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Natuurlijk hebben ze gelijk. Als daar iemand wel naar de kapper gaat dan hebben we overigens de nieuwe Philomena Bijlhout te pakken.quote:zie email 27 oktober![]()
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?![]()
Tegen de tijd dat wij hier een keer een vaccinatieplicht hebben is het hartje zomer. Misschien hebben we er dan nog iets aan de lockdown van 22/23 met een weekje uit te stellen.![]()
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...![]()
Lijkt mij ook zinloos, pas als 50+ verplicht gevaccineerd is en er dan nog problemen zijn wil ik er over nadenken. Maar dan moet er wel een goede onderbouwing zijn. Niet iets van "ja het vermindert de transmissie in de eerste 4 weken na de prik". Dat is veel te vaag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.
Maar met Omikron is het onzin. In mijn ogen. Om gezonde kinderen te vaccineren.![]()
hebben we misschien eindelijk eens wat minder VVD stemmers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.zie email 27 oktober![]()
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.![]()
Probleem met die booster is ook gewoon dat dat wereldwijd afgesproken moet worden; of in ieder geval binnen de EU. Leuk als Nederland het prima vindt als jongeren geen booster meer halen, maar als je het als reiziger nog steeds nodig hebt om in het buitenland te komen; tja.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.![]()
Ze hebben inderdaad de steun van PvdA of Groenlinks nodig om dit in te voeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.![]()
Die komt nooit denk ik, maar Omikron zorgt dan wel voor de oplossing.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tegen de tijd dat wij hier een keer een vaccinatieplicht hebben is het hartje zomer. Misschien hebben we er dan nog iets aan de lockdown van 22/23 met een weekje uit te stellen.![]()
Moet jij niet tapas laten aanrukken ipv hier postenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.
Bijna half 10, prima tijd voor het diner daar in Barça.![]()
Daar zijn we het hier wel over eens ja, althans iedereen hier minus eentje. Maar als je als regering een tunnelvisie hebt gaat wat wij hier vinden helaas niet zoveel uitmaken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".
Omikron maakt dat men anders moet gaan denken. (hoop ik dan)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".![]()
Laten we hopen dat Ernst wat sneller nadenkt dan Hugo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens.
Omikron maakt dat men anders moet gaan denken. (hoop ik dan)zie email 27 oktober![]()
Hahaha, verder kijken dan sluiten. Of nou ja, je hebt gelijk. Ze kijken verder dan sluiten; ze kijken immers ook naar het eindeloos boosteren van de samenleving. Maakt niet uit of het proportioneel is voor bepaalde groepen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".![]()
Hij is in ieder geval minder tijd kwijt met z'n haar en/of baard doen elke dag. Ergo meer tijd om te denken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Ernst wat sneller nadenkt dan Hugo.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Eerste dagen iets teveel bewogen; allerlei records verbroken, dus m'n rug vond het wel even mooi geweestquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet jij niet tapas laten aanrukken ipv hier posten
Bijna half 10, prima tijd voor het diner daar in Barça.Alsnog toerist gespeeld vandaag en lekker gegeten, maar daarna naar hotel gegaan. M'n man is er nog wel even op uit voor wat foto's. Wel echt fantastisch hier trouwens, doet me enorm goed! M'n rug is wat minder happy, maar die moet niet miepen
![]()
![]()
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.![]()
Lijkt me ook geen onmogelijk scenario. Zeker als er weer redenaties opdoemen als "met deze besmettingcijfers kunnen we de scholen alleen openhouden als we dat compenseren met een avondklok" ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.![]()
Inclusief Ernst jaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan![]()
![]()
Hugo vond de mondkapjes ook maar schijnveiligheid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.
Well, that happened![]()
![]()
Ik ben bang dat je gelijk hebt, als er al een andere richting gekozen wordt is het weer voor 12+, of 18+.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hahaha, verder kijken dan sluiten. Of nou ja, je hebt gelijk. Ze kijken verder dan sluiten; ze kijken immers ook naar het eindeloos boosteren van de samenleving. Maakt niet uit of het proportioneel is voor bepaalde groepen.
"Samen tegen corona".![]()
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.![]()
Dan gaat de CU maar gezellig met hun hele achterban 80 uur per week in de ziekenhuizen werken om de covidlijers te behandelenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Siewert: hold my beer.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo vond de mondkapjes ook maar schijnveiligheid.
Well, that happenedWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.![]()
Precies dit, dan worden de scholen gewoon weer het bekende wisselgeld voor een avondklok. Want verder kunnen ze niet zo heel veel meer doen, alles is toch al praktisch dicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lijkt me ook geen onmogelijk scenario. Zeker als er weer redenaties opdoemen als "met deze besmettingcijfers kunnen we de scholen alleen ophouden als we dat compenseren met een avondklok" ofzo.![]()
Van Ranst vanavond bij Op1 met zowaar een "blijvend optimistisch" geluid.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Nou, het is er zo te lezen al wel door in Italië.
Vaccinatieplicht voor alle 50 plussers tot in elk geval 15 juni."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kuipers zit nu ook in een positie dat hij ineens veel meer verantwoordelijkheid heeft. En dan wordt die druk inderdaad groot.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?![]()
Zoals je al zei, het discriminatie argument kan gewoon de prullenbak in als het daar gewoon kan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Vaccinatieplicht voor alle 50 plussers tot in elk geval 15 juni.
[ twitter ]![]()
Ben ik het mee eens. Ik was er ook tegen. Maar dit is gewoon de minst slechte oplossing, dat 2/3G is volkomen ruk. Dat werkt niet. En vrijwillig vaccineren heeft onvoldoende geholpen. Opties uitgeput, we hebben geen andere keuze.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?
En inderdaad, de overheid moet zn verantwoordelijkheid nemen. Door het allemaal maar af te schuiven op ondernemers, verenigingen en organisaties creëer je een onhoudbare spanning in de samenleving. Puur zodat de minister zn handen kan wassen in onschuld, moet je niet willen.
Wat betreft de booster, ik vind de huidige onderbouwing voor de booster op dit moment met dit vaccin wel heel dun. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een omikronspecifieke booster gewoon weer het riedeltje afloopt, vrijwillig. Werkt niet dan maar een plicht.zie email 27 oktober![]()
Eng. Een vaccinatieplicht per decreet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
We gaan het spoedig zien.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?![]()
In Italië is het Nederlandse recht van toepassing?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals je al zei, het discriminatie argument kan gewoon de prullenbak in als het daar gewoon kan.zie email 27 oktober![]()
Ja. Zo heet dat daar. Maar er wordt ook over gestemd in het parlement.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eng. Een vaccinatieplicht per decreet.
Een decreet moet je lezen als 'wet'. Waarna die behandeld wordt in het parlement. Maar Draghi heeft de meerderheid van de partijen al achter zich staan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De dienstplicht geldt ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, dus waarom zou dat voor de vaccinatieplicht niet kunnen?![]()
Gezien de ellende die we hebben met (groot deel ongevaccineerd) 50+ in de ziekenhuizen, ben ik steeds meer voor vaccinatieplicht inmiddels. De uitgangspositie had veel beter kunnen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah. Check.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zo heet dat daar. Maar er wordt ook over gestemd in het parlement.zie email 27 oktober![]()
Nou ja, er is blijkbaar geen internationaal recht wat het tegenhoudt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Italië is het Nederlandse recht van toepassing?
Mocht het Nederlands recht het tegenhouden dan kan dat aangepast worden, net zoals ze voor andere maatregelen hebben gedaan.![]()
Ik weet prima hoe het zitquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, er is blijkbaar geen internationaal recht wat het tegenhoudt.
Mocht het Nederlands recht het tegenhouden dan kan dat aangepast worden, net zoals ze voor andere maatregelen hebben gedaan.![]()
Maar je redenering klopte niet...zie email 27 oktober![]()
Wat bereik je er nu nog mee? En hoe dwing je het af?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:37 schreef _serial_ het volgende:
Gezien de ellende die we hebben met (groot deel ongevaccineerd) 50+ in de ziekenhuizen, ben ik steeds meer voor vaccinatieplicht inmiddels. De uitgangspositie had veel beter kunnen zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ah weer een uit de categorie 'appels en peren'.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:37 schreef Jojoke het volgende:
De dienstplicht geldt ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, dus waarom zou dat voor de vaccinatieplicht niet kunnen?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
jaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?![]()
netjes netjes !!!quote:
en overal zijn de scholen nog dichtwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
tuurlijk, waarom niet. Baat het niet, dan schaadt het nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?![]()
Dat ziekenhuizen niet alsnog overstromen door de transmissie van Omikron.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat bereik je er nu nog mee? En hoe dwing je het af?
Maar goed, je hoeft je voor nu geen zorgen te maken, tegen de tijd dat zoiets geregeld is is Omikron al over het hoogtepunt heen.![]()
Zodeknetters Frankrijk, begin vorige week nog minder dan 100.000 😱quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
wie zegt dat het gaat helpen, die vaccins zijn best slecht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]![]()
Ja precies, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maar goed, je hoeft je voor nu geen zorgen te maken, tegen de tijd dat zoiets geregeld is is Omikron al over het hoogtepunt heen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Zou de overheid bij een eventuele vaccinatieplicht aansprakelijkheid worden voor letselschade bij zeldzame ernstige bijwerkingen door vaccinatie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Ik was er ook tegen. Maar dit is gewoon de minst slechte oplossing, dat 2/3G is volkomen ruk. Dat werkt niet. En vrijwillig vaccineren heeft onvoldoende geholpen. Opties uitgeput, we hebben geen andere keuze.
En inderdaad, de overheid moet zn verantwoordelijkheid nemen. Door het allemaal maar af te schuiven op ondernemers, verenigingen en organisaties creëer je een onhoudbare spanning in de samenleving. Puur zodat de minister zn handen kan wassen in onschuld, moet je niet willen.
Wat betreft de booster, ik vind de huidige onderbouwing voor de booster op dit moment met dit vaccin wel heel dun. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een omikronspecifieke booster gewoon weer het riedeltje afloopt, vrijwillig. Werkt niet dan maar een plicht.![]()
en disneyland vol ( met nederlanders ook ) hahahaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zodeknetters Frankrijk, begin vorige week nog minder dan 100.000 😱
geen 1.5m, 5 rijen dik bij de paradewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Pompenquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dat lijkt me wel. De fabrikanten hebben dat voor zichzelf uitgesloten in elk geval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zou de overheid bij een eventuele vaccinatieplicht aansprakelijkheid worden voor letselschade bij zeldzame ernstige bijwerkingen door vaccinatie?![]()
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerdequote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie zegt dat het gaat helpen, die vaccins zijn best slecht.![]()
En uiteraard gebeurt er dan nog niks, als dan blijkt dat het in het najaar wel weer handig zou zijn geweest, zijn ze alsnog te laat.quote:![]()
Als je tien jaar terug tegen iemand had gezegd dat je je huis niet mag verlaten als je een snotneus hebt werd je afgevoerd. Nu is het andersom.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ajax dat op trainingskamp in Portugal halsoverkop terug mag vliegen naar Nederland na een aantal besmettingen in de selectie. Als willekeurige burger wordt je in het buitenland de cel in getrapt als je het ook maar waagt vanuit zelfs maar een quarantaine naar het vliegveld te gaan
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
KUT AJAX. @Lenny_Leonardquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ajax dat op trainingskamp in Portugal halsoverkop terug mag vliegen naar Nederland na een aantal besmettingen in de selectie. Als willekeurige burger wordt je in het buitenland de cel in getrapt als je het ook maar waagt vanuit zelfs maar een quarantaine naar het vliegveld te gaan![]()
Toch wel het grote voordeel van een eigen vliegtuig hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ajax dat op trainingskamp in Portugal halsoverkop terug mag vliegen naar Nederland na een aantal besmettingen in de selectie. Als willekeurige burger wordt je in het buitenland de cel in getrapt als je het ook maar waagt vanuit zelfs maar een quarantaine naar het vliegveld te gaanVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
welke club gaat er nu elders op trainingskamp......tering wat domquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ajax dat op trainingskamp in Portugal halsoverkop terug mag vliegen naar Nederland na een aantal besmettingen in de selectie. Als willekeurige burger wordt je in het buitenland de cel in getrapt als je het ook maar waagt vanuit zelfs maar een quarantaine naar het vliegveld te gaanwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Een heuse klopjacht zoals die nederlandse toeristen was het toch een tijd geleden?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ajax dat op trainingskamp in Portugal halsoverkop terug mag vliegen naar Nederland na een aantal besmettingen in de selectie. Als willekeurige burger wordt je in het buitenland de cel in getrapt als je het ook maar waagt vanuit zelfs maar een quarantaine naar het vliegveld te gaan
ach net hetzelfde als die uitzondering voor die tennisser toch voor de australian open. Zo erg prat gaan op je lockdown en grenzen dicht maar toch een uitzondering maken voor een tenniswappie.
Some animals.....Where law ends, tyrrany begins.![]()
Euhm dat is een goede vraag, ik durf het je niet te zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zou de overheid bij een eventuele vaccinatieplicht aansprakelijkheid worden voor letselschade bij zeldzame ernstige bijwerkingen door vaccinatie?zie email 27 oktober![]()
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-beurt~b7109a05/
Hier wel veel aardige grafieken over de vaccinatiestatus van NL in vergelijking met de rest van de EU / Wereld.Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8![]()
omdat je daar geen naalden in je lichaam krijgt geduwd!quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:37 schreef Jojoke het volgende:
De dienstplicht geldt ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, dus waarom zou dat voor de vaccinatieplicht niet kunnen?![]()
@Tijger_mquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat je daar geen naalden in je lichaam krijgt geduwd!zie email 27 oktober![]()
Wel fijn dat ze ook eigen vliegvelden hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch wel het grote voordeel van een eigen vliegtuig hebben.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kneuzenkermis VBL ook weer aanwezigquote:
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ik zou dat mens niet te serieus nemen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt niet optimistisch.![]()
Nee, jij zoekt ons altijd op.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kneuzenkermis VBL ook weer aanwezig![]()
Liever naalden dan kogelsquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat je daar geen naalden in je lichaam krijgt geduwd!![]()
![]()
oude data van 3 novquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:45 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde![]()
nederland gaat zeker over de 50k heen deze maandquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
28k besmettingen in Denemarken is ook best ziek, wonen nog geen 6 miljoen mensen daar.
Je moeder heeft me niet verteld dat je nog thuis woonde.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Deze week..quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nederland gaat zeker over de 50k heen deze maandGalantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8![]()
Misschien zitten we al op die hoeveelheid. Er zullen best veel besmettingen gemist worden op dit moment vanwege drukte teststraten en asymptomatisch gevallen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nederland gaat zeker over de 50k heen deze maand![]()
Deze week nog. De geest is eindelijk uit de fles.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nederland gaat zeker over de 50k heen deze maandTics van je petten.![]()
Bring it on.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Australie is ook wel bijzonder, 68k besmettingen met 25M inwoners. Terwijl ze in een megazware lockdown zitten. Omicron maakt het allemaal niks uitquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Is er wel zoveel test capaciteit ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt niet optimistisch.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2022 21:58:05 ]![]()
mooi dit toch.....serieusquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Australie is ook wel bijzonder, 68k besmettingen met 25M inwoners. Terwijl ze in een megazware lockdown zitten. Omicron maakt het allemaal niks uit
ik wil het ook nog wel krijgen na onze boosterwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Goed bezig Italy!
]NO Newsroom @BNODesk
5m
BREAKING: Italy bans unvaccinated people over the age of 50 from going to work, starting Feb. 15![]()
Iemand die zo pontificaal loopt te pronken met zijn mondkapje in zijn profielfoto kan ik zeer moeilijk serieus nemen. En dan dit als onderschrift:quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt niet optimistisch.Ja leuk, doen we niks mee.quote:We must suppress and eliminate COVID. With its long-term complications and transmissibility, this is not a disease that we can accept as "endemic".![]()
Goed voor het Italiaanse UWV inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
Goed bezig Italy!
]NO Newsroom @:BNODesk
5m
BREAKING: Italy bans unvaccinated people over the age of 50 from going to work, starting Feb. 15
Maar dat wordt toch gefinancieerd door West-Europa.![]()
Ian Ricksecker - Senior Software Security Program Manager. Ik zou gewoon naar de experts luisteren als ik jou was.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Minimaal 4x en strikt genomen komt 5x eerder tot zijn recht omdat de aanmaak - aangesticht door de chemische draagstoffen - na een maand of 3 in werkzaamheid zullen zijn afgenomen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?
Het werkbare mRNA die antilichamen tegen het SpikeEiwit veroorzaken, heeft voor -en met de Omicron variant nauwelijks tot geen enkele functie en zou zelfs (beter) kunnen worden weggelaten uit de vaccins.
Beter omdat het lichaam laten "wennen" aan het SpikeEiwit een extra uitnodiging is dat het Corona juist helemaal niet meer zal gaan afweren.
Strikt medisch - om de eigen afweer op voldoende alert peil te houden - is het aan te raden om een herhaling om de (of zelfs elke) maand te doen. Dat voortdurend omhoog jagen van de afweer heeft en geeft elders op termijn weer complicaties. Maar goed, daar lijken farmaceuten en medici even niet aan te (willen) denken omdat alleen de korte termijn van belang (b)lijkt te zijn. Niet erg voor zieken en zwakken maar desastreus voor wie (nog) vitaal is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
Goed bezig Italy!
5m
BREAKING: Italy bans unvaccinated people over the age of 50 from going to work, starting Feb. 15
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Oftewel, vervroegd pensioen voor een heel pak mensen. Lekker man.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
Goed bezig Italy!
5m
BREAKING: Italy bans unvaccinated people over the age of 50 from going to work, starting Feb. 15![]()
Er is natuurlijk vrij grote kans dat op langere termijn blijkt dat Covid-19 een zenuwziekte veroorzaakt. De neurologen gaan het druk krijgen in de toekomst.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Hoe ga je dat handhaven? Ga je razzia's houden of leg je het bij de werkgever neer? Beide onwenselijke fenomenen. Wanner verlaten regeringen nou eens deze doodlopende weg van uitsluiting. Kom dan gewoon met een vaccinatieplicht op straffe van een boete.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef mijntjexx het volgende:
Goed bezig Italy!
5m
BREAKING: Italy bans unvaccinated people over the age of 50 from going to work, starting Feb. 15zie email 27 oktober![]()
Moet een werkgever dan wel doorbetalen? Anders lijkt mij gewoon dat veel mensen in financiële problemen komen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oftewel, vervroegd pensioen voor een heel pak mensen. Lekker man.![]()
Jouw situatie is anders dan die van mij. Maar voor me booster maakt het me eigenlijk ook niet zoveel uit om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooi dit toch.....serieus
ik wil het ook nog wel krijgen na onze booster![]()
Ik vrees dat de man - zonder hulp van jachtbeluste meerderheden - het niet gaat redden. Politiek gezien is en wordt Kuipers een konijn waar de oppositie vrijelijk op gaat jagen. Wel slim van Rutte om zo wederom de aandacht van zich af te laten glijden. Ik hoop ook dat de media en vooral de Tweede Kamer zich niet laten storen in enige terughoudendheid t.a.v. hun journalistieke en controlerende taak. Benieuwd naar de show2die op 14jan22.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kuipers zit nu ook in een positie dat hij ineens veel meer verantwoordelijkheid heeft. En dan wordt die druk inderdaad groot."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik dacht dat ze klaar waren met lockdowns en de Engelse strategie hanteren nu?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Australie is ook wel bijzonder, 68k besmettingen met 25M inwoners. Terwijl ze in een megazware lockdown zitten. Omicron maakt het allemaal niks uit
https://www.9news.com.au/(...)75-9928-66d990fb4e3d![]()
Gaat weinig veranderen gok ik, in Italië moesten mensen de afgelopen twee/drie maanden al een green pass alten zien op het werk (3G, dus testen kon nog maar moest elke twee dagen)quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oftewel, vervroegd pensioen voor een heel pak mensen. Lekker man.![]()
Ik zou mij gelijk ziek melden met een vreemd psychisch gevoel van onbehagen dat ik niet langer meer mijn werk kan doen..... zullen de werkgevers wellicht fijner vinden dat zij hun zieken nog twee jaar moeten gaan poortwachteren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oftewel, vervroegd pensioen voor een heel pak mensen. Lekker man."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Je hebt gelijk, blijkbaar zijn ze half december in bijvoorbeeld Melbourne gestopt met de strenge lockdownquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze klaar waren met lockdowns en de Engelse strategie hanteren nu?
https://www.9news.com.au/(...)75-9928-66d990fb4e3d![]()
NEW: Downing St confirms that more than 20 hospital trusts have declared 'critical incidents' over Covid.
PM's official spox denies he is "downplaying" their severity but claims they're "not a good indicator, necessarily, of how the NHS is performing" as can last for short time
No 10 refuses to rule out more measures to tackle Omicron - but plan to stick with Plan B for now.
PM's spox says "too early to judge" what full impact of variant will be.
"We don't rule out anything further given it's impossible to predict the course of the global pandemic".![]()
Waarom is daar een grote kans op?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er is natuurlijk vrij grote kans dat op langere termijn blijkt dat Covid-19 een zenuwziekte veroorzaakt. De neurologen gaan het druk krijgen in de toekomst.![]()
Als je al bij je geld komt:quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goed voor het Italiaanse UWV inderdaad.
Maar dat wordt toch gefinancieerd door West-Europa.
(Italië)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dus als je je niet laat vaccineren moet je je laten testen voor je naar een overheidskantoor kan? Zo één waar je bijvoorbeeld je paspoort op moet halen? Of als je je niet laat vaccineren mag je straks niet meer werken, period. Geen alternatieven, geen opties, niet afhankelijk of je wel of niet thuis kunt werken?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je al bij je geld komt:
[ twitter ]
(Italië)
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot.![]()
Volgens het Fok OMT is het hoog tijd dat Ab in lockdown gaat in zijn wijnkelder en daar de aankomende 5 jaar niet uitkomtquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kinderen van 5-11 vaccineren om de school "veilig" open te houden.
https://www.metronieuws.n(...)-vaccineren-scholen/![]()
Mee eens. Volkomen gestoord en eng tegelijk. Voor een verkoudheidsvirusje.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus als je je niet laat vaccineren moet je je laten testen voor je naar een overheidskantoor kan? Zo één waar je bijvoorbeeld je paspoort op moet halen? Of als je je niet laat vaccineren mag je straks niet meer werken, period. Geen alternatieven, geen opties, niet afhankelijk of je wel of niet thuis kunt werken?
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot.![]()
Als een democratisch gekozen regering zoiets beslist, net als bijv bij de vaccinatieplicht in Oostenrijk, wat is precies de zeggenschap van de EU hierin dan?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus als je je niet laat vaccineren moet je je laten testen voor je naar een overheidskantoor kan? Zo één waar je bijvoorbeeld je paspoort op moet halen? Of als je je niet laat vaccineren mag je straks niet meer werken, period. Geen alternatieven, geen opties, niet afhankelijk of je wel of niet thuis kunt werken?
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ook ouderen tonen solidariteit. Ik gooi 'm er nog maar even in aleer het weer zo'n feestje wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is tenminste wel gericht ingrijpen, zou ik wel achterstaan.
Maar het is alsof ze dat niet aandurven; dus dan maar iedereen meenemen. Terwijl daar gewoon veel minder (goede) medische onderbouwing voor is imoOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Volgens mij 200k.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:20 schreef THEFXR het volgende:
wat is de huidige max testcapaciteit van de GGD?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211221_93980281![]()
Ik gun die vent echt een levercirrose. Ik mag 'm totaal niet. Enige viroloog die ik wel hoog heb zitten is Jaap Goudsmitquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens het Fok OMT is het hoog tijd dat Ab in lockdown gaat in zijn wijnkelder en daar de aankomende 5 jaar niet uitkomtA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hier dacht ik ook al aan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
De komende weken kunnen we ons opmaken voor de quarantainecrisis, kijken hoe we daar mee omgaan 👍
Ben bang dat de quarantaine echt stukken korter moet gaan worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als onderdeel van het vedrag van Lissabon hebben Europese lidstaten er toch voor gekozen om aan de Europese 'regels' rondom mensenrechten e.d. te voldoen? EVRM en het 'Handvest' voor veilige werkomgeving en dergelijken?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als een democratisch gekozen regering zoiets beslist, net als bijv bij de vaccinatieplicht in Oostenrijk, wat is precies de zeggenschap van de EU hierin dan?![]()
Iedereen voor het einde van de lente nog effe omikron alvorens het virus denkt jongens het is wel mooi geweest.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
daar is voor gewaarschuwd, dus geen smoesjes meer van het OMT, we zagen het niet aankomenquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
De komende weken kunnen we ons opmaken voor de quarantainecrisis, kijken hoe we daar mee omgaan 👍![]()
Als Oostenrijk een vaccinatieplicht mag invoeren dan mag dit al helemaal van de EU.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Maar het gaat niet om LHBTI wetgeving, dus dan mag het.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als onderdeel van het vedrag van Lissabon hebben Europese lidstaten er toch voor gekozen om aan de Europese 'regels' rondom mensenrechten e.d. te voldoen? EVRM en het 'Handvest' voor veilige werkomgeving en dergelijken?![]()
Als je al maatregelen zou doen zou ik kiezen voor vaccinatieplicht voor 50+quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot.
Nog beter zou zijn om het over ons heen te laten komen, face it, we hebben verloren.![]()
Voor het einde van de zomer ja? Eerder voor het einde van de winter met dit tempo. Het virus is er ook wel klaar mee inmiddels.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen voor het einde van de zomer nog effe omikron alvorens het virus denkt jongens het is wel mooi geweest.![]()
Ik heb de laatste jaren echt mijn bedenkingen bij een EU. Nou ja, eigenlijk ben ik gewoon tegen. Het begon als zo'n mooi idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als Oostenrijk een vaccinatieplicht mag invoeren dan mag dit al helemaal van de EU.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hopen idd.. En dan in het najaar gewoon als verkoudheidje door het leven. Einde komt in zichtquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen voor het einde van de lente nog effe omikron alvorens het virus denkt jongens het is wel mooi geweest.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Ook daar heb ik nog steeds mijn vraagtekens bij, maar misschien heb ik gewoon een te positief beeld van wat voor invloed ze kunnen uitoefenen. Het lijkt wel alsof de EU dit virus ziet als een bedreiging voor het bestaan van de EU.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als Oostenrijk een vaccinatieplicht mag invoeren dan mag dit al helemaal van de EU.![]()
Ik voel er anders weinig voor om iedere 6-9 maanden te prikken (en mogelijk ook nog kinderen van onder de 12) voor een virus waarvan mijn leeftijdsgroep niet zoveel last van heeft.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.
En helemaal zonder de garantie dat het dan "klaar" is, want dan is de vaccinatieplicht de volgende wortel na 3g/2g/2g+![]()
Ik had ge-edit 'lente', maar de winter is ook prima. Kom maar op.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Voor het einde van de zomer ja? Eerder voor het einde van de winter met dit tempo. Het virus is er ook wel klaar mee inmiddels.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De EU gaat hier niet over. En maar goed ook.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat de EU ondertussen wel 's zegt: Jo Italië, misschien moet je eventjes normaal gaan doen, anders krijg je geen Euro meer uit de EU-pot.zie email 27 oktober![]()
Ja dat hebben we gezien ja "NEE GEEN TWEESTROMENSAMENLEVING" (terecht!) tot dat de grijze golf geprikt was. Toen wisten ze niet hoe snel ze bewijsjes moesten eisen. Nee, ik geloof daar niet meer in. Op generatieniveau tonen die lui geen solidariteit, dat neemt niet weg dat er uiteraard op individueel niveau best een ander beeld kan zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook ouderen tonen solidariteit. Ik gooi 'm er nog maar even in aleer het weer zo'n feestje wordt.zie email 27 oktober![]()
Waarom maar goed ook? Dit is toch (gedeeltelijk) gecovered als onderdeel van het verdrag van Lissabon? Gelijkheidsbeginsel e.d.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De EU gaat hier niet over. En maar goed ook.![]()
Mijn ervaring is geheel anders. Integendeel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gezien ja "NEE GEEN TWEESTROMENSAMENLEVING" (terecht!) tot dat de grijze golf geprikt was. Toen wisten ze niet hoe snel ze bewijsjes moesten eisen. Nee, ik geloof daar niet meer in. Op generatieniveau tonen die lui geen solidariteit, dat neemt niet weg dat er uiteraard op individueel niveau best een ander beeld kan zijn.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Inmiddels is er gewoonweg geen solidariteit meer, ongeacht of 't tussen leeftijdsgroepen is of niet. Ouderen wilden afgelopen zomer en masse met de caravan weg toen ze hun tweede vaccinatie hadden, 30ers wilden pas geleden 'ZSM' hun booster om op skivakantie naar Oostenrijk te gaan, ga zo maar door.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gezien ja "NEE GEEN TWEESTROMENSAMENLEVING" (terecht!) tot dat de grijze golf geprikt was. Toen wisten ze niet hoe snel ze bewijsjes moesten eisen. Nee, ik geloof daar niet meer in. Op generatieniveau tonen die lui geen solidariteit, dat neemt niet weg dat er uiteraard op individueel niveau best een ander beeld kan zijn.
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.![]()
De EU is lid van het EVRM.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als onderdeel van het vedrag van Lissabon hebben Europese lidstaten er toch voor gekozen om aan de Europese 'regels' rondom mensenrechten e.d. te voldoen? EVRM en het 'Handvest' voor veilige werkomgeving en dergelijken?
Het staat iedereen vrij een zaak aan te spannen. Maar het is niet zo dat de EU hier zelf recht in spreekt.
Volgens mij is dit in NL bijv gewoon onze eigen Hoge Raad waar je naar toe kunt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: