Blijven prikken! We doen het samen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!
Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen kunnen van gedachten veranderen. Mondkapjes voorkomen besmettingen en mogelijk nieuwe pandemieën.
+ dit:quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker drie nu met Omicron.
Wel gevaccineerd, geboosterd, PCR-test en afstand erbij natuurlijk.
Daar erger ik mij ook groen en geel aan. Wel telkens basisscholen dicht gooien onder het mom van samen tegen corona en als er dan iets specifiek voor dequote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
Bizar dat mensen bereid zijn anderen te verplichten tot medische behandeling. Een (of twee) jaar geleden zouden ze gevraagd worden of ze wel wijs zijn in -en bij hun hoofd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel voor een vaccinatieplicht van 60 plus. Of 50 plus.
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
Precies. Moet dus gewoon besproken worden imo; ik snap niet dat ze hun tijd en resources verdoen aan gezonde 50 minners; beetje blackmail erbij zelfs. Meer mensen moeten een booster halen; anders geen versoepelingen. Focus je gewoon op de groep met het hoogste risico. Maar dat zal wel te logisch zijn of zo. En kunnen ze het QR systeem er minder goed doorheen drukken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.
Vakantie. Dus enig eigenbelang. Pas over 2 maanden maar het kan maar geregeld zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het vinkje is toch nog niet vervallen? Of ga je op vakantie?
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:52 schreef StarmanFR het volgende:
Taboe op de vaccinatieplicht in Europa is toch wel eraf in veel landen.
Wie gaat die maken en uitdelen ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef Haags het volgende:
Wel fijn dat de zwemvereniging na mijn mailtje heeft geregeld dat mijn dochter nu eerder mag gaan zwemmen zodat de haar lessen in ieder geval niet meer stil komen te liggen.
De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, er is geen houden meer aan met Omicron. En ik denk ook niet dat boosters de verspreiding significant zullen remmen.
Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?quote:
Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.quote:
Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:05 schreef Anton91 het volgende:
Hoelang duurt het voordat je de booster in de coronacheck app kunt toevoegen?
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK isquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
En je overlijdensrisicoverzekering als je rookt, hoor ik ook niemand over discriminatie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over.
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Voor de liefhebbers
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.
Nog eens een geprobeerd en nu lukte het welquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.
[..]
De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.
Al zijn de onderzoeken nog vrij beperkt, het is nog steeds niet zo dat iedereen omicron krijgt.
[..]
Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?
[..]
Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.
[..]
Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)
[..]
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |