Ben ik het mee eens. Ik was er ook tegen. Maar dit is gewoon de minst slechte oplossing, dat 2/3G is volkomen ruk. Dat werkt niet. En vrijwillig vaccineren heeft onvoldoende geholpen. Opties uitgeput, we hebben geen andere keuze.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?
Eng. Een vaccinatieplicht per decreet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Nou, het is er zo te lezen al wel door in Italië.
Vaccinatieplicht voor alle 50 plussers tot in elk geval 15 juni.
[ twitter ]
We gaan het spoedig zien.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?
In Italië is het Nederlandse recht van toepassing?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals je al zei, het discriminatie argument kan gewoon de prullenbak in als het daar gewoon kan.
Ja. Zo heet dat daar. Maar er wordt ook over gestemd in het parlement.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eng. Een vaccinatieplicht per decreet.
Ah. Check.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zo heet dat daar. Maar er wordt ook over gestemd in het parlement.
Nou ja, er is blijkbaar geen internationaal recht wat het tegenhoudt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Italië is het Nederlandse recht van toepassing?
Ik weet prima hoe het zitquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, er is blijkbaar geen internationaal recht wat het tegenhoudt.
Mocht het Nederlands recht het tegenhouden dan kan dat aangepast worden, net zoals ze voor andere maatregelen hebben gedaan.
Wat bereik je er nu nog mee? En hoe dwing je het af?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:37 schreef _serial_ het volgende:
Gezien de ellende die we hebben met (groot deel ongevaccineerd) 50+ in de ziekenhuizen, ben ik steeds meer voor vaccinatieplicht inmiddels. De uitgangspositie had veel beter kunnen zijn.
Ah weer een uit de categorie 'appels en peren'.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:37 schreef Jojoke het volgende:
De dienstplicht geldt ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, dus waarom zou dat voor de vaccinatieplicht niet kunnen?
jaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?
netjes netjes !!!quote:
tuurlijk, waarom niet. Baat het niet, dan schaadt het nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat ziekenhuizen niet alsnog overstromen door de transmissie van Omikron.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat bereik je er nu nog mee? En hoe dwing je het af?
Zodeknetters Frankrijk, begin vorige week nog minder dan 100.000 😱quote:
wie zegt dat het gaat helpen, die vaccins zijn best slecht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Nou, het is er zo te lezen al wel door in Italië.
Vaccinatieplicht voor alle 50 plussers tot in elk geval 15 juni.
[ twitter ]
Ja precies, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maar goed, je hoeft je voor nu geen zorgen te maken, tegen de tijd dat zoiets geregeld is is Omikron al over het hoogtepunt heen.
Zou de overheid bij een eventuele vaccinatieplicht aansprakelijkheid worden voor letselschade bij zeldzame ernstige bijwerkingen door vaccinatie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Ik was er ook tegen. Maar dit is gewoon de minst slechte oplossing, dat 2/3G is volkomen ruk. Dat werkt niet. En vrijwillig vaccineren heeft onvoldoende geholpen. Opties uitgeput, we hebben geen andere keuze.
En inderdaad, de overheid moet zn verantwoordelijkheid nemen. Door het allemaal maar af te schuiven op ondernemers, verenigingen en organisaties creëer je een onhoudbare spanning in de samenleving. Puur zodat de minister zn handen kan wassen in onschuld, moet je niet willen.
Wat betreft de booster, ik vind de huidige onderbouwing voor de booster op dit moment met dit vaccin wel heel dun. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een omikronspecifieke booster gewoon weer het riedeltje afloopt, vrijwillig. Werkt niet dan maar een plicht.
en disneyland vol ( met nederlanders ook ) hahahaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zodeknetters Frankrijk, begin vorige week nog minder dan 100.000 😱
Pompenquote:
Dat lijkt me wel. De fabrikanten hebben dat voor zichzelf uitgesloten in elk geval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zou de overheid bij een eventuele vaccinatieplicht aansprakelijkheid worden voor letselschade bij zeldzame ernstige bijwerkingen door vaccinatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |