abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203053229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:55 schreef asco het volgende:

[..]
Misschien een aantal omdat het ze ondertussen geen zak maar kan schelen al zouden ze de pijp uit gaan?

Ik hoor daar overigens niet bij maar ik vraag me wel echt af waarom ik me nog zou laten boosteren na een doorlopen besmetting en 2 vaccinaties behalve om dat achterlijke vinkje te bemachtigen waar ik uiteraard ook niet achtersta.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 20:31:40 #53
236264 crew  capricia
pi_203053233
Ik ben wel voor een vaccinatieplicht van 60 plus. Of 50 plus.
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:31:49 #54
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053236
Zaterdag weer tennisles *O*

We mogen niet met 4 personen op één baan dus gaan we op 2 banen en de trainer staat ertussen.

Beter iets dan niets :)

(echt, alsof je anders wel met een zwaaiend tennisracket in je hand, binnen 1,5 meter van je maatje komt, ik kijk wel uit :') )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203053242
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja. Er is een medische onderbouwing gegeven, maar niet eentje die goed genoeg is om een groep mensen te motiveren (helemaal als de werking na 10 weken alweer flink is afgenomen). Enkel mijn leefomgeving natuurlijk, maar ik ken geen enkele 50 minner die het gevoel heeft dat hij/zij baat heeft bij een booster; ze willen er enkel eentje op termijn om weer te kunnen reizen, maar die willen ze zo tactisch mogelijk plannen. En dan nog zijn ze als expert zijnde verbaasd dat minder mensen zitten te springen om een booster.
Er zijn wat positieve uitzonderingen, maar de gemiddelde expert zit dan ook behoorlijk vastgeroest in het denken van zn vakgebied.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:32:16 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_203053244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:28 schreef noobie123 het volgende:

[..]
De hele reden om alles dicht te gooien, was juist om 2G aantrekkelijker te maken.
Nee, het is om een zorginfarct te voorkomen.

quote:
Als gezondheid echt belangrijk was, dan werden alle overgewichten wel geadviseerd om op dieet te gaan. Maarja, daar wordt niemand rijk van natuurlijk. Dus op naar de 4e, 5e en 6e booster in 2022!
Je klinkt niet als een linkse boomknuffelaar die gezond eten wil promoten. Dan is het slinkse overheidsbemoeienis en maakbaarheidsdenken.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:33:42 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053266
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja. Er is een medische onderbouwing gegeven, maar niet eentje die goed genoeg is om een groep mensen te motiveren (helemaal als de werking na 10 weken alweer flink is afgenomen). Enkel mijn leefomgeving natuurlijk, maar ik ken geen enkele 50 minner die het gevoel heeft dat hij/zij baat heeft bij een booster; ze willen er enkel eentje op termijn om weer te kunnen reizen, maar die willen ze zo tactisch mogelijk plannen. En dan nog zijn ze als expert zijnde verbaasd dat minder mensen zitten te springen om een booster.
Ik was gisteren flink beroerd van mijn booster, ik hoef ook niet zo nodig een volgende keer nóg een prik :@

Dan zou het ook meer voor een vinkje zijn…
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203053274
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef Arizona het volgende:

We mogen niet met 4 personen op één baan dus gaan we op 2 banen en de trainer staat ertussen.

(echt, alsof je anders wel met een zwaaiend tennisracket in je hand, binnen 1,5 meter van je maatje komt, ik kijk wel uit :') )
Wij mogen gewoon met vier man op een baan. Ze zeggen bij ons dat ze overleg hebben gehad met de KNLTB.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:34:41 #59
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Wij mogen gewoon met vier man op een baan. Ze zeggen bij ons dat ze overleg hebben gehad met de KNLTB.
KNLTB heeft dat bericht weer ingetrokken :{ ;( aldus mijn club.
pi_203053306
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:34 schreef Arizona het volgende:

[..]
KNLTB heeft dat bericht weer ingetrokken :{ ;( aldus mijn club.
quote:
Helaas is de interpretatie van de maatregelen m.b.t. de mogelijkheid om te sporten in tweetallen dinsdagavond gewijzigd en aangescherpt. De Vereniging van Sport en Gemeenten (VSG) heeft na overleg gisteren met VWS, NOC*NSF en Platform Ondernemers in Sport middels een brief aan gemeenten laten weten dat dubbelen niet is toegestaan. Dat heeft ook consequenties voor trainingen. Wij vinden dit jammer, want tennis en padel buiten kan veilig op 1.5 meter afstand. Wat mag wel?
https://www.knltb.nl/nieu(...)itensporten-mag-nog/
zie email 27 oktober
pi_203053324
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
Dat is tenminste wel gericht ingrijpen, zou ik wel achterstaan.

Voor het totale plaatje; ik zou hetzelfde zeggen als er juist een virus rondgaat wat enorm gevaarlijk was voor twintigers of dertigers; als juist die leeftijdsgroepen verantwoordelijk zouden zijn voor een zeer groot aandeel van de zorg druk. Als juist die leeftijdsgroepen er voor zorgden dat de rest van de samenleving al twee jaar lang solidariteit moet laten zien.

Maar het is alsof ze dat niet aandurven; dus dan maar iedereen meenemen. Terwijl daar gewoon veel minder (goede) medische onderbouwing voor is imo
pi_203053333
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef Arizona het volgende:

VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
quote:
De Vereniging Sport en Gemeenten, het ministerie van VWS en NOC*NSF hebben de uitwerking van sporten in tweetallen (bestaande uit twee volwassenen) op 28 december verder aangescherpt. Er is besloten dat een leraar zich op 1,5 meter afstand slechts op één tweetal mag richten.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:11 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203053335
quote:
Volgens Koopmans kunnen de boostervaccinaties helpen om de verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan. Ongeveer een op de drie volwassenen heeft tot nu toe zo’n oppepprik gekregen. „Als iedereen zo’n vaccinatie heeft gehad, wordt de hoeveel antistoffen in korte tijd zo hoog dat je mag aannemen dat dit de verspreiding echt gaat remmen.”
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-2
Wat een onzin weer en dan niet willen begrijpen dat mensen er een tegenzin in vaccinatie door krijgen. De booster kan ernstig ziek worden tegen gaan. De verspreiding is domweg niet tegen te houden door een vaccin.
quote:
Koopmans: „De modellen van het RIVM voorspellen dat de ziekenhuizen eind januari of begin februari een piek in hun bezetting bereiken. Wanneer die piek precies valt, is lastig te voorspellen. Daarom kijken we naar landen die iets voorlopen op ons, zoals Engeland. Daar zie je een forse stijging van de ziekenhuiscijfers. Daarom is ook in Nederland geadviseerd om strengere maatregelen te nemen.”
Kortom ze geeft eindelijk eens toe dat ze gewoon niet weten wat het virus gaat veroorzaken. Natte vingerwerk met de modellen dus....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:34 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053339
quote:
Het is zelfs nog weer strenger zie ik nu, de trainer mag zich maar bij 1 tweetal begeven. Flikker toch op…
https://www.knltb.nl/nieu(...)inen-bij-tweetallen/
pi_203053346
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:33 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik was gisteren flink beroerd van mijn booster, ik hoef ook niet zo nodig een volgende keer nóg een prik :@

Dan zou het ook meer voor een vinkje zijn…
Voel je je nu weer wat beter?

En ja, ik denk dat er best wat mensen zijn die meer last hebben van de effecten van die booster dan dat het ze daadwerkelijk wat oplevert, maar dat ben ik.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:38:40 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
[..]

Ja zag het… laat mijn trainer het niet lezen

Goed dat ze deze levensgevaarlijke situatie nu een halt toe roepen!! ;(
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:38:52 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_203053357
quote:
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.

Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_203053361
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef Arizona het volgende:

[..]
Het is zelfs nog weer strenger zie ik nu, de trainer mag zich maar bij 1 tweetal begeven. Flikker toch op…
https://www.knltb.nl/nieu(...)inen-bij-tweetallen/
Wist je nog niet dat Omikron kon tellen? Als ie meer dan een baan ziet dan wordt hij ineens wakker.

Nee zonder dollen, wat een bullshit. Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen zeggen 'joh flikker lekker op'.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:39:31 #69
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Voel je je nu weer wat beter?

En ja, ik denk dat er best wat mensen zijn die meer last hebben van de effecten van die booster dan dat het ze daadwerkelijk wat oplevert, maar dat ben ik.
Ja, gelukkig wel. Was gisternacht en gisteren iverdag flink beroerd, voelde me grieperig. :{
pi_203053382
quote:
nee, dat helpt niet genoeg.
pi_203053384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kunnen de politici weer lekker achterover leunen, want 'ze hebben corona onder controle gebracht'.
En voor de zekerheid een pcr test 👍
pi_203053385
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ja, gelukkig wel. Was gisternacht en gisteren iverdag flink beroerd, voelde me grieperig. :{
Pfizer of Moderna ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_203053386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:

[..]
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.

Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.\
Prima. Maar dan elke roker die met long problemen hulp nodig heeft is dan ook niet meer welkom. Of elk persoon met overgewicht. Mensen die auto rijden en die crashen hadden maar de bus moeten nemen, dus geen hulp voor hen. En zo kunnen we altijd nog door gaan.
pi_203053388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Een R0 van 1.8 als de scholen dicht zijn, er een lockdown is, max 2 mensen bezoek en sporten niet eens mag. Nee, dan gaat de avondklok het ook niet meer doen.

Militairen in de straat en iedereen arresteren die buiten komt, dan heb je misschien een kleine kans.
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.

Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:41:09 #75
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053399
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wist je nog niet dat Omikron kon tellen? Als ie meer dan een baan ziet dan wordt hij ineens wakker.

Nee zonder dollen, wat een bullshit. Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen zeggen 'joh flikker lekker op'.
Zelfs dubbelen zou volkomen veilig op afstand kunnen. Maar nee, wij maken het buiten sporten zo onaantrekkelijk mogelijk.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:41:34 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Pfizer of Moderna ?
Jonge Pfizergodin :P
pi_203053431
Maar de mensen die nu een booster halen, gaan die over zes maanden weer?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203053440
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:41 schreef Arizona het volgende:

[..]
Jonge Pfizergodin :P
ik moet morgenochtend......eens kijken wat het word.
dan zijn we voorlopig gewoon even klaar ermee
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:43:05 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203053443
Frankrijk +332K

OMICRONNED en MACRONNED
pi_203053452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
ja .....aangezien we weg willen hahaha
pi_203053456
quote:

[..]

Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
Vooropgesteld dat ik ook voor een algemene plicht zou gaan is een plicht voor 50+ ook prima verdedigbaar.

Van discriminatie is geen sprake, discriminatie is, kort gezegd, het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Die is er hier natuurlijk wel, vanaf 50 jaar is de kans op ziekenhuisopname veel groter dan in jongere leeftijdsgroepen.
Een inbreuk op de lichamelijke integriteit is het wel. Maar dat is geen absoluut recht, niet in ons nationale recht en ook niet in het EVRM. Bij de wet kun je vaccinatie verplichten (sterker nog dat gebeurt al, militairen). Je kunt zelfs stellen dat het leeftijdscriterium een invulling van de proportionaliteit is in deze. We leggen het alleen dwingend op aan de groep die ook een reëel risico loopt om druk op de zorg te leggen.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:43:56 #82
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk +332K

OMICRONNED en MACRONNED
Vast allemaal mensen die stiekem toch gedubbeld hebben op de tennisbaan!
pi_203053472
quote:
Frankrijk +332K

OMICRONNED en MACRONNED
en disneyland vol met nederlanders hahahaha
en volgende week scholen open
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:44:33 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053475
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Succes, met een béétje geluk valt het bij jou reuze mee :)
pi_203053478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Deze keer ga ik hem halen, voor koningin en vaderland dan maar want eigenlijk sta ik er niet achter. Voor de volgende zie ik wel wanneer het vinkje vervalt en er noodzaak toe is.
pi_203053481
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:41 schreef Arizona het volgende:

[..]
Zelfs dubbelen zou volkomen veilig op afstand kunnen. Maar nee, wij maken het buiten sporten zo onaantrekkelijk mogelijk.
Dan komen mensen met de bus! Dat is heel gevaarlijk!

Ik weet niet hoor, maar in de jaren dat ik tenniste kwam 80% op de fiets, 15% met de auto en de rest lopend...

Onnavolgbaar.
zie email 27 oktober
pi_203053484
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is tenminste wel gericht ingrijpen, zou ik wel achterstaan.

Voor het totale plaatje; ik zou hetzelfde zeggen als er juist een virus rondgaat wat enorm gevaarlijk was voor twintigers of dertigers; als juist die leeftijdsgroepen verantwoordelijk zouden zijn voor een zeer groot aandeel van de zorg druk. Als juist die leeftijdsgroepen er voor zorgden dat de rest van de samenleving al twee jaar lang solidariteit moet laten zien.

Maar het is alsof ze dat niet aandurven; dus dan maar iedereen meenemen. Terwijl daar gewoon veel minder (goede) medische onderbouwing voor is imo
47+ zou ik ook prima vinden, dan val ik er zelf ook onder. Maar val 47- er alsjeblieft niet mee lastig.
pi_203053502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]
en disneyland vol met nederlanders hahahaha
en volgende week scholen open
Ze moeten in Frankrijk nog wat beter hun best doen met “ongevaccineerden pesten”.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:46:02 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203053503
Mondkapjes moeten beter en meer gedragen worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203053505
quote:

[..]

Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:46:34 #91
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203053509
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:30 schreef groenen het volgende:

[..]
Doel van een lockdown zou wat mij betreft het terugdringen van besmettingen moeten zijn(R onder 1), of op zijn minst flatten the curve.

Met een vermenigingsfactor van 1.8 is daar geen sprake van en totaal onhaalbaar. Dan kun je nog beter zorgen dat je de pleister er zo snel mogelijk aftrekt. Misschien kan Ernst dinsdag de kwetsbare smeken om 3 weken binnen te blijven en een landelijk carnaval met gratis drank en worstenbroodjes organiseren voor de rest van Nederland. Zou de beste maatregelen zijn voor de heilige zorg.
Hoezo is er nu geen sprake van terugdringen van besmettingen? Je hebt het steeds over die 1.8, maar je moet het relatief zien. Zonder lockdown zou de R mogelijk veel hoger zijn. Als die nu lager wordt gehouden door de lockdown dan ben je toch bezig met ‘flatten the curve’? Ook al is de R nu 1.8…

En qua pleister eraf trekken, idealiter zou ik dat ook willen, maar de druk op de zorg is best fors. De vraag is of dat nog te managen is.
pi_203053512
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Haha begin je weer vriend.
pi_203053514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]
45+ moderna geloof ik, had ik ook. Nul last overigens.
pi_203053516
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Fijn dat je je weer beter voelt, klinkt niet al te best!
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:46:59 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203053520
quote:
Frankrijk +332K

OMICRONNED en MACRONNED
En dan voroal lekker afleiden door een heksenjacht te ontketenen op ongevaccinneerden.
Je moet het maar bedenken om te herhelen, willen, gaan doen en daarmee President te worden van alle Fransen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203053522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze keer ga ik hem halen, voor koningin en vaderland dan maar want eigenlijk sta ik er niet achter. Voor de volgende zie ik wel wanneer het vinkje vervalt en er noodzaak toe is.
Het vinkje is toch nog niet vervallen? Of ga je op vakantie?
pi_203053541
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Desnoods twee over elkaar
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:48:03 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203053544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan komen mensen met de bus! Dat is heel gevaarlijk!

Ik weet niet hoor, maar in de jaren dat ik tenniste kwam 80% op de fiets, 15% met de auto en de rest lopend...

Onnavolgbaar.
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!

Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:48:25 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203053553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Haha begin je weer vriend.
Mensen kunnen van gedachten veranderen. Mondkapjes voorkomen besmettingen en mogelijk nieuwe pandemieën.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203053569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.

Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.

Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.
pi_203053576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef Arizona het volgende:

[..]
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!

Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.
Blijven prikken! We doen het samen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:49:39 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203053578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Desnoods twee over elkaar
Zeker drie nu met Omicron.

Wel gevaccineerd, geboosterd, PCR-test en afstand erbij natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')