Quatsch redenatie, hoe ook verpakt. Datquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat ik ook voor een algemene plicht zou gaan is een plicht voor 50+ ook prima verdedigbaar.
Van discriminatie is geen sprake, discriminatie is, kort gezegd, het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Die is er hier natuurlijk wel, vanaf 50 jaar is de kans op ziekenhuisopname veel groter dan in jongere leeftijdsgroepen.
Een inbreuk op de lichamelijke integriteit is het wel. Maar dat is geen absoluut recht, niet in ons nationale recht en ook niet in het EVRM. Bij de wet kun je vaccinatie verplichten (sterker nog dat gebeurt al, militairen). Je kunt zelfs stellen dat het leeftijdscriterium een invulling van de proportionaliteit is in deze. We leggen het alleen dwingend op aan de groep die ook een reëel risico loopt om druk op de zorg te leggen.
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..
Ik stel voor de zwembaden te heropenen behalve voor waterpolo, afstand niet gegarandeerd en met zo'n bal gooien is heel gevaarlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.
Dat kan ook en is eigenlijk beter, geen discriminatie en voor iedereen gelijke regels. Ook meteen duidelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg die 2G.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen.
Je kan dan ook (ervoor) kiezen. Ik doe ook niet moeilijk als iemand (zo) dood wil (gaan).quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over.
en in welk land werkte dat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen.
Gezien. Doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
Ik geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.
Eens, voor 50-plussers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.
Hoe is dat beter?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.
Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
PBI?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Voor de liefhebbers
WOrden niet goed over de neus gedragen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.
Hoe bedoel je?quote:
Nu met 2G komen gaat alleen maar voor ergernis zorgen en dat je beveiligers voor de H&M moet zetten. De verkoopsters daar gaan echt geen opgefokte types tegenhouden die zonder vinkje naar binnen willen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg.
Powerbi bestand?quote:
Idd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
De methode-Macron is gewoon langdurige ellende waardoor de anti-vaxxers bozer en bozer worden en er grote verdeeldheid ontstaat. Een vaccinatieplicht is even een piek aan boosheid, maar daarna kan de rust langzaam weer terugkeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.
Wellicht is dat wel genoeg. Zou heel goed kunnen. Maar we weten ook dat de vaccins goed werken tegen ernstige ziekte en dat de bijwerkingen gigantisch beperkt zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.
Neuh, gewoon Google Charts, aangedreven door PHP en MySQL.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |