Ah netjesquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neuh, gewoon Google Graphs, aangedreven door PHP en MySQL.
Ab begon al over 5-11, no way.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.
5-11 ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab begon al over 5-11, no way.
Ja, dus zo’n idee kunnen we wat mij betreft wel afschrijven als barpraat. En het is hier ook geen China waar ze je deur komen dichtlassen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.
Onderschat niet hoe groot de cruciale sectoren nog zijn...
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aanquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
quote:De Jonge vraagt spoedadvies Gezondheidsraad over boosterprik 12- tot 17-jarigen
Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid heeft aan de Gezondheidsraad gevraagd om een spoedadvies uit te brengen over een boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Dat bevestigen het ministerie van VWS en de Gezondheidsraad.
Voor er een beslissing genomen kan worden over het boosteren van die groep, moet de Gezondheidsraad advies geven. Dat duurt meestal een paar weken.
Vragen die onder meer aan de Gezondheidsraad gesteld worden zijn of het zinvol is om een boosterprik te geven aan deze groep, en of iedereen in aanmerking moet komen, of bijvoorbeeld alleen 12- tot en met 17-jarigen met een kwetsbare gezondheid. Onderdeel van die overweging is of het boosteren helpt bij het terugdringen van de omikrongolf.
Een woordvoerder van de Gezondheidsraad benadrukt dat het Europees Medicijnagentschap (EMA) nog geen van de coronavaccins heeft goedgekeurd als boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Als de Gezondheidsraad positief adviseert en het ministerie het advies overneemt, kan het dus zijn dat er nog gewacht moet worden op een besluit van de EMA of dat Nederland in afwachting daarvan het gebruik voorlopig goedkeurt.
En terecht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)dragen-op-bordesfoto
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan
Die wordt puur en alleen gevaccineerd om verspreiding te beperken en daarmee ongevaccineerde ouderen te beschermen. Ik vind dat een heel slecht argument voor vaccinatie en zeker voor verplichte vaccinatie. Die ongevaccineerde ouderen moet een prik krijgen, desnoods verplicht. Daar zit het probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.
Ik zou graag een reflectie zien of en wanner hij dit ook eerder had kunnen doen. Volgende week opleveren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aan
[..]
Kinderen van 5-11 vaccineren om de school "veilig" open te houden.quote:
En ze hebben gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)dragen-op-bordesfoto
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze gelijk. Als daar iemand wel naar de kapper gaat dan hebben we overigens de nieuwe Philomena Bijlhout te pakken.quote:
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...
Lijkt mij ook zinloos, pas als 50+ verplicht gevaccineerd is en er dan nog problemen zijn wil ik er over nadenken. Maar dan moet er wel een goede onderbouwing zijn. Niet iets van "ja het vermindert de transmissie in de eerste 4 weken na de prik". Dat is veel te vaag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.
Maar met Omikron is het onzin. In mijn ogen. Om gezonde kinderen te vaccineren.
hebben we misschien eindelijk eens wat minder VVD stemmers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probleem met die booster is ook gewoon dat dat wereldwijd afgesproken moet worden; of in ieder geval binnen de EU. Leuk als Nederland het prima vindt als jongeren geen booster meer halen, maar als je het als reiziger nog steeds nodig hebt om in het buitenland te komen; tja.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |