Blijven prikken! We doen het samen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dan zeker samen terugfietsen he, groepsvorming, ook verboten!
Ik ben verdorie 3x gevaccineerd nu, net als mijn tennismaatjes en de trainer, maar owee, levensgevaar dreigt als we samen willen sporten of trainen op ruim meer dan 1,5 meter van elkaar.
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen kunnen van gedachten veranderen. Mondkapjes voorkomen besmettingen en mogelijk nieuwe pandemieën.
+ dit:quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker drie nu met Omicron.
Wel gevaccineerd, geboosterd, PCR-test en afstand erbij natuurlijk.
Daar erger ik mij ook groen en geel aan. Wel telkens basisscholen dicht gooien onder het mom van samen tegen corona en als er dan iets specifiek voor dequote:Op woensdag 5 januari 2022 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, leeftijds discriminatie. Daar kan ik me dan wel aan irriteren. Er wordt al twee jaar lang verwacht dat de hele samenleving solidariteit toont voor de ouderen en kwetsbaren die de zorg druk veroorzaken. Mensen die hun bedrijf verliezen, hun spaargeld verliezen, zo hard geraakt worden dat ze zelfmoord plegen of in depressies terecht komen, etc. Maar als er dan geopperd wordt dat we eens moeten kijken naar gericht verplicht vaccineren is het leeftijds discriminatie. Al die 50 minners die nu booster na booster moeten nemen terwijl ze zelf amper risico lopen; ook weer uit solidariteit....tja, daar vind ik ook wel wat van.
Bizar dat mensen bereid zijn anderen te verplichten tot medische behandeling. Een (of twee) jaar geleden zouden ze gevraagd worden of ze wel wijs zijn in -en bij hun hoofd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:31 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel voor een vaccinatieplicht van 60 plus. Of 50 plus.
En dan de rest van de maatschappij gewoon met rust laten. Geen vinkjes, geen lockdowns.
Precies. Moet dus gewoon besproken worden imo; ik snap niet dat ze hun tijd en resources verdoen aan gezonde 50 minners; beetje blackmail erbij zelfs. Meer mensen moeten een booster halen; anders geen versoepelingen. Focus je gewoon op de groep met het hoogste risico. Maar dat zal wel te logisch zijn of zo. En kunnen ze het QR systeem er minder goed doorheen drukken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.
Vakantie. Dus enig eigenbelang. Pas over 2 maanden maar het kan maar geregeld zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het vinkje is toch nog niet vervallen? Of ga je op vakantie?
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is puur gelul in dezen. No offense.
Er is voor oude mensen ook gewoon een verplichte rijbewijskeuring. Risicogebaseerde afweging.
Gelijke behandeling in gelijke gevallen. Als bepaalde groepen aantoonbaar meer risico lopen of veroorzaken voor anderen, is het dus geen gelijk geval en dus geen discriminatie.
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:52 schreef StarmanFR het volgende:
Taboe op de vaccinatieplicht in Europa is toch wel eraf in veel landen.
Wie gaat die maken en uitdelen ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor je autoverzekering, jonge bestuurder = extra dokken.
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, want vitale processen moeten doorlopen. De zorg, politie, pakketbezorgers enz. Die mensen besmetten ook weer hun huisgenoten en dus blijft de verspreiding doorgaan.
Het enige wat je kan doen is álles sluiten en voedselpakketten uitdelen. Dus ook fabrieken, de post, alles. Maar dan krijg je een economische ramp die niet te overzien is.
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef Haags het volgende:
Wel fijn dat de zwemvereniging na mijn mailtje heeft geregeld dat mijn dochter nu eerder mag gaan zwemmen zodat de haar lessen in ieder geval niet meer stil komen te liggen.
De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, er is geen houden meer aan met Omicron. En ik denk ook niet dat boosters de verspreiding significant zullen remmen.
Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?quote:
Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.quote:
Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:05 schreef Anton91 het volgende:
Hoelang duurt het voordat je de booster in de coronacheck app kunt toevoegen?
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK isquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
VERBOTEN! In het kader van corona is het namelijk erg gevaarlijk om twee banen tegelijk te trainen.
En je overlijdensrisicoverzekering als je rookt, hoor ik ook niemand over discriminatie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over.
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Voor de liefhebbers
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.
Nog eens een geprobeerd en nu lukte het welquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo wordt het bij ons op de club ook geregeld inderdaad.
[..]
De boosters wellicht niet, maar de ernstige gevolgen als het goed is nog steeds wel.
Al zijn de onderzoeken nog vrij beperkt, het is nog steeds niet zo dat iedereen omicron krijgt.
[..]
Hoeveel cases zouden we dagelijks hebben met een verkoudheid in het winterseizoen, als we iedereen + zijn moeder gaan testen?
[..]
Stiekem, heel stiekem, vraag ik mij af waarom die mensen toch allemaal massaal naar de teststraat rennen. Zou dat allemaal toch allemaal na een positieve zelftest na O&N zijn zonder klachten? We zitten nu op 5 dagen na O&N.
[..]
Bij mij dezelfde avond nog (2 uur na prikken)
[..]
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..
Quatsch redenatie, hoe ook verpakt. Datquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat ik ook voor een algemene plicht zou gaan is een plicht voor 50+ ook prima verdedigbaar.
Van discriminatie is geen sprake, discriminatie is, kort gezegd, het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Die is er hier natuurlijk wel, vanaf 50 jaar is de kans op ziekenhuisopname veel groter dan in jongere leeftijdsgroepen.
Een inbreuk op de lichamelijke integriteit is het wel. Maar dat is geen absoluut recht, niet in ons nationale recht en ook niet in het EVRM. Bij de wet kun je vaccinatie verplichten (sterker nog dat gebeurt al, militairen). Je kunt zelfs stellen dat het leeftijdscriterium een invulling van de proportionaliteit is in deze. We leggen het alleen dwingend op aan de groep die ook een reëel risico loopt om druk op de zorg te leggen.
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Beter voeren ze minimaal die 2G in idd, NL volgt wel denk ik maar loopt áltijd achter hier. Maakt niet uit of het nou gaat om mondkapjes, vaccinaties en het coronabewijs..
Ik stel voor de zwembaden te heropenen behalve voor waterpolo, afstand niet gegarandeerd en met zo'n bal gooien is heel gevaarlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef _serial_ het volgende:
Net zo goed dat zwemmen op 1,5 meter ook LEVENSGEVAARLIJK is
Nou de chloordampen zijn gevaarlijker voor Corona denk ik.
Dat kan ook en is eigenlijk beter, geen discriminatie en voor iedereen gelijke regels. Ook meteen duidelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook niet anders met deze variant. Als je een R hebt van 1.8 in een lockdown met gesloten scholen dan moet je bijna met scherp gaan schieten om dat er nog onder te krijgen. Gaat niet. Dan kun je maar een ding doen en dat is inzetten op zo veel mogelijk bescherming en zien waar het schip strandt.
Moeten we hier ook doen, dit is de enige route nu.
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg die 2G.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
2G is compleet zinloos met deze variant, dan zou je dat alleen invoeren als slap aftreksel van een vaccinatieplicht.
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon de grootste groep die de zorg overbelast.
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen.
Je kan dan ook (ervoor) kiezen. Ik doe ook niet moeilijk als iemand (zo) dood wil (gaan).quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. En als roker betaal je meer voor je uitvaartverzekering omdat de kans relatief groot is dat je eerder het hoekje om gaat dan een niet-roker.
Doet niemand moeilijk over.
en in welk land werkte dat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen als maatschappij wel van alles eindeloos verplicht sluiten omdat we denken dat er besmettingen en dus ziekenhuisopnamen uit voort komen.
Maar als dit voornamelijk ongevaccineerde 50 plussers betreft, kun je beter die groep verplicht vaccineren. En de rest zo veel mogelijk met rust laten.
Beter voor iedereen.
Gezien. Doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
Ik geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat laatste kiest dus Italie voor, maar een ding heb je wel weer gelijk: ziekenhuisopnames onder de 50 jaar zijn heel beperkt.
Eens, voor 50-plussers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G is de nagel aan de doodskist van een SAMENleving. Ik ben daar echt fel tegen. Laat de overheid gewoon zijn rol pakken en voer een vaccinatieplicht in. Klaar.
Hoe is dat beter?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat geeft problemen op het gebied van leeftijdsdiscriminatie en lichamelijke integriteit.
Het is beter om medische kosten voor ongevaccineerden niet meer te vergoeden, of ongevaccineerden niet meer op de IC op te nemen. Als je je fiets niet op slot zet keert de verzekering ook niets uit bij diefstal. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen niet neemt dan heeft dat consequenties.
En met zo'n stok zullen veel mensen, jong en oud, toch anders denken over de (kleine) individuele kleine kans op ernstige ziekte. En dan breng je het probleem ook terug naar de kern: ziekenhuiscapaciteit en niet perse leeftijd of wel/niet gevaccineerd.
PBI?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Ohja, ik had perongeluk mijn dagelijkse grafieken gesloopt door een jaarbug in de code, maar ze doen het weer
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Voor de liefhebbers
WOrden niet goed over de neus gedragen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn gerommel in de marge. In Frankrijk en Italië waar mondkapjes ook bijna overal buiten verplicht zijn loopt het ook gewoon uit de klauwen.
Hoe bedoel je?quote:
Nu met 2G komen gaat alleen maar voor ergernis zorgen en dat je beveiligers voor de H&M moet zetten. De verkoopsters daar gaan echt geen opgefokte types tegenhouden die zonder vinkje naar binnen willen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik bedoel minimaal 2G, als een vaccinatieplicht nog een brug tever is hier... maar ook dat is waarschijnlijk niet genoeg.
Powerbi bestand?quote:
Idd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk naar de leeftijdsverdeling in het ziekenhuis, hoe duidelijk wil je het hebben dat je wat met 50+ moet ipv 12+.
De methode-Macron is gewoon langdurige ellende waardoor de anti-vaxxers bozer en bozer worden en er grote verdeeldheid ontstaat. Een vaccinatieplicht is even een piek aan boosheid, maar daarna kan de rust langzaam weer terugkeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen de methode-Macron. Bijzonder slecht idee.
Wellicht is dat wel genoeg. Zou heel goed kunnen. Maar we weten ook dat de vaccins goed werken tegen ernstige ziekte en dat de bijwerkingen gigantisch beperkt zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.
Neuh, gewoon Google Charts, aangedreven door PHP en MySQL.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter voor iedereen.
Ah netjesquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neuh, gewoon Google Graphs, aangedreven door PHP en MySQL.
Ab begon al over 5-11, no way.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.
5-11 ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab begon al over 5-11, no way.
Ja, dus zo’n idee kunnen we wat mij betreft wel afschrijven als barpraat. En het is hier ook geen China waar ze je deur komen dichtlassen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan is er brand en dan komt de brandweer niet of hoe moet ik me dit voorstellen? Dan is het hier binnen 48 uur Kazachstan aan de noordzee.
Onderschat niet hoe groot de cruciale sectoren nog zijn...
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aanquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
quote:De Jonge vraagt spoedadvies Gezondheidsraad over boosterprik 12- tot 17-jarigen
Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid heeft aan de Gezondheidsraad gevraagd om een spoedadvies uit te brengen over een boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Dat bevestigen het ministerie van VWS en de Gezondheidsraad.
Voor er een beslissing genomen kan worden over het boosteren van die groep, moet de Gezondheidsraad advies geven. Dat duurt meestal een paar weken.
Vragen die onder meer aan de Gezondheidsraad gesteld worden zijn of het zinvol is om een boosterprik te geven aan deze groep, en of iedereen in aanmerking moet komen, of bijvoorbeeld alleen 12- tot en met 17-jarigen met een kwetsbare gezondheid. Onderdeel van die overweging is of het boosteren helpt bij het terugdringen van de omikrongolf.
Een woordvoerder van de Gezondheidsraad benadrukt dat het Europees Medicijnagentschap (EMA) nog geen van de coronavaccins heeft goedgekeurd als boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Als de Gezondheidsraad positief adviseert en het ministerie het advies overneemt, kan het dus zijn dat er nog gewacht moet worden op een besluit van de EMA of dat Nederland in afwachting daarvan het gebruik voorlopig goedkeurt.
En terecht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)dragen-op-bordesfoto
De kappers eisen dat de ministers met coronacoupe op het bordes gaan
Die wordt puur en alleen gevaccineerd om verspreiding te beperken en daarmee ongevaccineerde ouderen te beschermen. Ik vind dat een heel slecht argument voor vaccinatie en zeker voor verplichte vaccinatie. Die ongevaccineerde ouderen moet een prik krijgen, desnoods verplicht. Daar zit het probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
12+, en inmiddels schoolkinderen, vaccineren, slaat met Omikron nergens meer op.
Ik zou graag een reflectie zien of en wanner hij dit ook eerder had kunnen doen. Volgende week opleveren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hugo vroeg vandaag al een spoedadvies aan
[..]
Kinderen van 5-11 vaccineren om de school "veilig" open te houden.quote:
En ze hebben gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze gelijk. Als daar iemand wel naar de kapper gaat dan hebben we overigens de nieuwe Philomena Bijlhout te pakken.quote:
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarbij komt: ik zie het liefst een verplichting voor 50+, want dat is gericht prikken, maar zelfs een algemene plicht zou ik accepteren als ze dan ook gewoon man genoeg zouden zijn om de samenleving daarna gewoon volledig te openen voor iedereen. Is er dan alsnog zorg druk? Pech gehad, dan is het gewoon eigen risico voor de risico groepen. Leuk straks; en een vaccinatie plicht als twintiger zijnde; maar nog steeds niks mogen. Waar houdt het op?
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Voordeel van alleen een verplichting voor 50-plussers is ook dat de rellen wat minder zullen zijn...
Lijkt mij ook zinloos, pas als 50+ verplicht gevaccineerd is en er dan nog problemen zijn wil ik er over nadenken. Maar dan moet er wel een goede onderbouwing zijn. Niet iets van "ja het vermindert de transmissie in de eerste 4 weken na de prik". Dat is veel te vaag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had me hier iets bij kunnen voorstellen met Alpha of de Wuhan-variant. Want daarbij werkte het vaccin ook tegen verspreiding.
Maar met Omikron is het onzin. In mijn ogen. Om gezonde kinderen te vaccineren.
hebben we misschien eindelijk eens wat minder VVD stemmers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal een vrij oude bevolking. 50+ is bij verkiezingen vrij handig om mee te pakken; dus die moet je tevreden houden. Regering zal wel bang zijn dat het ze stemmen zal kosten als ze 50+'ers verplicht willen laten vaccineren.
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probleem met die booster is ook gewoon dat dat wereldwijd afgesproken moet worden; of in ieder geval binnen de EU. Leuk als Nederland het prima vindt als jongeren geen booster meer halen, maar als je het als reiziger nog steeds nodig hebt om in het buitenland te komen; tja.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bijkomend probleem dat ik met zo'n vaccinatieplicht zie is dat vervolgens een boosterplicht (tot god weet hoelang) dan ook niet zo ver weg meer is.
Ze hebben inderdaad de steun van PvdA of Groenlinks nodig om dit in te voeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.
Die komt nooit denk ik, maar Omikron zorgt dan wel voor de oplossing.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tegen de tijd dat wij hier een keer een vaccinatieplicht hebben is het hartje zomer. Misschien hebben we er dan nog iets aan de lockdown van 22/23 met een weekje uit te stellen.
Moet jij niet tapas laten aanrukken ipv hier postenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn we het hier wel over eens ja, althans iedereen hier minus eentje. Maar als je als regering een tunnelvisie hebt gaat wat wij hier vinden helaas niet zoveel uitmaken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".
Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, daarom ben ik blij met Omikron, lockdowns lijken nu ook zinloos dus moeten ze wel verder kijken dan "sluiten".
Laten we hopen dat Ernst wat sneller nadenkt dan Hugo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens.
Omikron maakt dat men anders moet gaan denken. (hoop ik dan)
Hahaha, verder kijken dan sluiten. Of nou ja, je hebt gelijk. Ze kijken verder dan sluiten; ze kijken immers ook naar het eindeloos boosteren van de samenleving. Maakt niet uit of het proportioneel is voor bepaalde groepen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval minder tijd kwijt met z'n haar en/of baard doen elke dag. Ergo meer tijd om te denken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Ernst wat sneller nadenkt dan Hugo.
Eerste dagen iets teveel bewogen; allerlei records verbroken, dus m'n rug vond het wel even mooi geweestquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet jij niet tapas laten aanrukken ipv hier posten
Bijna half 10, prima tijd voor het diner daar in Barça.
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.
Lijkt me ook geen onmogelijk scenario. Zeker als er weer redenaties opdoemen als "met deze besmettingcijfers kunnen we de scholen alleen openhouden als we dat compenseren met een avondklok" ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze nog meer gaan sluiten en dat de avondklok weer uit de mottenballen komt als de besmettingscijfers gigantisch blijven stijgen. We kennen het OMT-riedeltje intussen wel en dan kunnen bepaalde users wel suggereren dat een avondklok luchtfietserij is, maar ik moet het nog maar eventjes zien, zeker als volgende week de scholen ook nog eens open gaan.
Inclusief Ernst jaquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:12 schreef trein2000 het volgende:
Hugo vond de mondkapjes ook maar schijnveiligheid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, als er al een andere richting gekozen wordt is het weer voor 12+, of 18+.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hahaha, verder kijken dan sluiten. Of nou ja, je hebt gelijk. Ze kijken verder dan sluiten; ze kijken immers ook naar het eindeloos boosteren van de samenleving. Maakt niet uit of het proportioneel is voor bepaalde groepen.
Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Toen het hele QR en 2G gebeuren op tafel kwam ben ik langzaam voor geworden. Als je dan toch mensen wil treiteren, neem dan je verantwoordelijkheid en verplicht het gewoon. Nu twijfel ik daar wel weer over: Gaat die vaccinatieplicht dan betekenen dat je 3x per jaar een booster moet gaan halen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gaat de CU maar gezellig met hun hele achterban 80 uur per week in de ziekenhuizen werken om de covidlijers te behandelenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD of D66 kiezer daar nou zo mee zit. Voor het CDA zal het ook wel goed gaan, daar stemt toch al niemand meer op. Alleen de CU heeft een probleem.
Siewert: hold my beer.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hugo vond de mondkapjes ook maar schijnveiligheid.
Well, that happened
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ernst vindt de avondklok nutteloos, dus die komt er niet zo snel.
Precies dit, dan worden de scholen gewoon weer het bekende wisselgeld voor een avondklok. Want verder kunnen ze niet zo heel veel meer doen, alles is toch al praktisch dicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lijkt me ook geen onmogelijk scenario. Zeker als er weer redenaties opdoemen als "met deze besmettingcijfers kunnen we de scholen alleen ophouden als we dat compenseren met een avondklok" ofzo.
Kuipers zit nu ook in een positie dat hij ineens veel meer verantwoordelijkheid heeft. En dan wordt die druk inderdaad groot.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog maar even zien hoe Ernst omgaat met druk van buitenaf. Hoe zal hij omgaan met OMT'ers als die weer eens de talkshows bestoken met doemscenario's?
Zoals je al zei, het discriminatie argument kan gewoon de prullenbak in als het daar gewoon kan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Nou, het is er zo te lezen al wel door in Italië.
Vaccinatieplicht voor alle 50 plussers tot in elk geval 15 juni.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |