Het is wat.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
In Hilversum is het best zoeken, het zit in een industriegebied. Als je er niet bekend bent, is het dus zoeken ja.
Ach ik verbaas me nergens meer over. Elke zomer heb je in de krant weer dat lijstje van klachten van vakantiegangers. Het zand was niet zo wit als in de folder en er zaten vissen in de zee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:45 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwstitel: betere informatiecampagne boosters nodig
Nieuwstekst: het eerste vaccin werkt minder goed tegen de nieuwe variant
Ik ben daar echt zo enorm klaar mee, die misinformatie
Nee, het eerste vaccin werkt net zo goed tegen omikron, donderflikkerstraal op met die onzin en vertel gewoon de waarheid.
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @Tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.
ik heb zelf een hekel aan rijen dus vind het wel prettig als die door afspraken zo klein mogelijk isquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
Eerste twee die je kreeg. En ja het klopt dat ze minder effectief zijn, maar de booster is niet het wondermiddel dat wel werkt. Een booster is gewoon precies hetzelfde vaccin momenteel met precies dezelfde beperkingen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tvquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..
De vaccinatirlocatie van Leeuwarden zit ook een 2 supermarkten en een drogist. Dus voor of na je prik gelijk je boodschappen kunnen doen. Daar is sowieso veel parkeerplaatsen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:32 schreef Mondkapje het volgende:
Mensen vinden het niet prettig om voor een prikje 50 km te moeten reizen, op een vast tijdstip moeten komen opdagen, dan nog zoeken want de locatie zit op een achterafgebied, dan door sluizen geleid worden, halfuur wachten voordat je in hokje komt en dan die troosteloze reis weer terug. Je kunt er geen uitstapje van maken want alles zit in een lockdown.
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?
Maar dat is dan ook niet mijn punt. Dat maak jij er van door mij eerder selectief te quoten. Roken en longkanker? Wintersport en breuken?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er zijn inderdaad wel mensen die zich proberen te laten besmetten met het virus.
Al denk ik dat dit er wat minder zijn dan die gericht zwanger proberen te raken.
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.
het is maar wat je moeilijk vindt, ik vind het zeiken om het zeiken, als je 10 miljoen prikken in zo'n kort tijdsbestek wil geven is het wel logisch dat het geen individueel maatwerk wordtquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.
Ja, haal er anders nog een paar hippe dingen bij die totaal niet relevant zijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.quote:
Ik zie dat nog wel aangepast worden naar 6 maanden, als er op tijd een nieuwe booster op de markt komt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?
Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoerenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.
De meeste vaccinatieposten die ik ken in mijn omgeving zijn in elk geval per OV te bereiken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je als argument 'een troosteloze weg terug' aandraagt behoor je tot die eerste categorie en vandaar dat uiterste.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.
ik denk ook dat ze een plan fout hebben gemaakt, ze hebben gepland op werkelijk aanwezige capaciteit ipv te verwachten capaciteit, daarom zijn mensen die later boekten eerder aan de beurt omdat die capaciteit toen beschikbaar kwamquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?
Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?
Ze kunnen de QR code niet aanpassen maar de scanners wel. In de code ligt immers je laatste prik vast. Als de scanner app wordt aangepast dat ie rood geeft als die datum langer dan 6 maanden geleden is, krijg je geen groen vinkje meer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.
Overigens is het kabinet ook bezig om het herstelbewijs in te korten naar een half jaar. Dat was pas vanaf begin december verhoogd naar een jaar, maar wil men nu al weer terugzetten naar een half jaar. Het printen van je QR lost dat niet op.
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ook een sticker gekregen in je gele boekje?
Ja, dat soort opmerkingen zal er echt voor zorgen dat er meer mensen een prik gaan halenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tv
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
Hoelang is die booster nu geldig ???
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?
Verschilt wel per regio. In Noord Holland Noord is de bereikbaarheid best lastig. In Hoorn, toch een stad met 75000 inwoners, is geen priklocatie. Hiervoor moet je naar een klein dorpje of industrieterrein, beiden minimaal 15 autominuten verderop. De bereikbaarheid met het OV is minimaal tot niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoeren
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
Ach, af en toe een beetje pauze van QR locaties is ook niet verkeerd. Probeer zo lang mogelijk zonder prik-abbo door het leven te gaan. Als er nu een gevaarlijke variant zou ontstaan, is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.
Het ging me er meer om dat er echt een grote groep is waarbij werkelijk alles voorgekauwd moet worden, anders “snappen we het niet”.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.
Mijn ma kreeg bijv bij haar 1e uitnodiging voor de booster een locatie 40 km verderop die erg moeilijk met ov bereikbaar is. Zij heeft namelijk geen auto.
Dus heeft ze een weekje of wat gewacht tot er een locatie dichterbij beschikbaar was.
Denk dat veel mensen er beetje zo in zitten, en ik begrijp dat wel.
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:
[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantiequote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.
klopt maar niet tegen het oplopenquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:
[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.
juist dit......quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragenquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.
UnicronGod.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragen
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werktquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?
Als je bv hybride immuniteit na vaccinatie/besmetting lijkt de kans me gering dat je erg ziek wordt van het milde omicron.
Toch wordt dat niet meegenomen in het beleid.
waar staat dat?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantie
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werkt
Nee, we hebben een minister die zijn rug niet recht weet te houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
misschien dat ze het weer gaan verlengen, wat ik begreep is oplopen van omicron immuniteit tegen delta maar andersom niet, het blijft afwachten hoe het zit als er weer een andere variant komtquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moetquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
Belangrijk is dat iedereen meedoet met het qr-systeem, dus gaat m niet worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.htmlquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Polio is dan ook wel van een heel andere orde qua gevaar voor jonge mensen dan Covidquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Het poliovaccin bijvoorbeeld krijgen kinderen 5x.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze weten het in Israel nog niet zeker iigquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigsquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.html
Ik vond dat wel een interessant stuk.
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moet
Dat bedoel ik, 2 prikken, een booster en als je ook nog een keer corona hebt gehad zou je dan feitelijk al voor een vijfde dosis moeten gaan als twintiger of dertiger? Echt, come on dat gaat nergens meer over qua risico/baten voor deze groep.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemiequote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigs
Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.
Natuurlijk helpen vaccinaties en boosters, maar je moet ze wel inzetten waar ze het meeste nut hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemie
We zitten nog niet op de 5quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.
Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-
Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
we worden dus speldenkussens.....fijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".
Dat is te kort door de bocht lijkt me, ook een besmetting kan voor vervelende (lange) gevolgen zorgen voor de persoon in kwestie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Dat is nog lastig, Omicron wordt niet altijd opgepikt in een test, zeker niet de antigeen-test in de neus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.
Ik heb nu de booster genomen vandaag maar heb al besloten dat ik voor een eventuele vierde prik niet meer vooraan in de rij ga staan. Het is wel even mooi geweest. Tegen die tijd eerst maar eens kijken in hoeverre er om QR-systemen en dergelijke heen te werken valt in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn
Dit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.
Sterker nog, Rutte en Kaag zijn trotse vertegenwoordigers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
We zeggen het hier wel vaker, maar ik begin de rol van de media steeds meer storend te vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.
Talkshows kijk ik eigenlijk sinds begin Corona al niet meer en hier zit ik vooral voor af en toe vermaak.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
Maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Als CBS samenwerkt met één van de universiteiten en onderzoek doet kunnen de studenten die onderzoek doen desnoods bij de huisartsen in de praktijk gaan zitten om de overlijdensaktes door te nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.
Wat valt en staat met de bereidwilligheid van het participeren aan het QR systeem imo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn
Ook ja, de wereld is best anders buiten NL. Maar goed, dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk (ook voor mij niet).quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.
Vandaag 30k+quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
Ja, het lijkt me allemaal echt zo bijzonder niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
'Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar...' hangt vrij dicht tegen een waardeoordeel aan natuurlijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.
Ik verdeel mijn dag altijd in vier fictieve zones en daar zijn talkshows geen onderdeel vanquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
De hoeveelheid dagen (gemiddeld) tussen besmetting, symptomen en ziekenhuisopname zijn met Omikron toch ook afgenomen? Dan zou je nu al stijgingen moeten gaan zien in de ziekenhuizen op basis van cijfers afgelopen week e.d.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |