abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203058873
Ik moet zeggen dat het prikken echt heel goed was geregeld in Amsterdam. Tuurlijk moet je langs 3 balies, maar zo is de wereld nou eenmaal ingericht. In totaal stond ik binnen een kwartiertje weer buiten, niks mis mee.
pi_203058883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
In Hilversum is het best zoeken, het zit in een industriegebied. Als je er niet bekend bent, is het dus zoeken ja.
Het is wat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 09:45:11 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203058892
Nieuwstitel: betere informatiecampagne boosters nodig
Nieuwstekst: het eerste vaccin werkt minder goed tegen de nieuwe variant

Ik ben daar echt zo enorm klaar mee, die misinformatie :r
Nee, het eerste vaccin werkt net zo goed tegen omikron, donderflikkerstraal op met die onzin en vertel gewoon de waarheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203058893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.
Ach ik verbaas me nergens meer over. Elke zomer heb je in de krant weer dat lijstje van klachten van vakantiegangers. Het zand was niet zo wit als in de folder en er zaten vissen in de zee.

Dan weet je wel wat het gemiddelde niveau is in dit land :')
pi_203058896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is wat.
Het is inderdaad wat voor een prikje. Het is geen wortelkanaalbehandeling.
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:46:44 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203058916
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:45 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwstitel: betere informatiecampagne boosters nodig
Nieuwstekst: het eerste vaccin werkt minder goed tegen de nieuwe variant

Ik ben daar echt zo enorm klaar mee, die misinformatie :r
Nee, het eerste vaccin werkt net zo goed tegen omikron, donderflikkerstraal op met die onzin en vertel gewoon de waarheid.
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.
pi_203058925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @Tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
In Southern Sun
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:47:49 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203058931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?
ik heb zelf een hekel aan rijen dus vind het wel prettig als die door afspraken zo klein mogelijk is
pi_203058932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203058934
quote:

[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 09:48:22 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203058940
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.
Eerste twee die je kreeg. En ja het klopt dat ze minder effectief zijn, maar de booster is niet het wondermiddel dat wel werkt. Een booster is gewoon precies hetzelfde vaccin momenteel met precies dezelfde beperkingen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:50:02 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203058958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tv
pi_203058961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:32 schreef Mondkapje het volgende:
Mensen vinden het niet prettig om voor een prikje 50 km te moeten reizen, op een vast tijdstip moeten komen opdagen, dan nog zoeken want de locatie zit op een achterafgebied, dan door sluizen geleid worden, halfuur wachten voordat je in hokje komt en dan die troosteloze reis weer terug. Je kunt er geen uitstapje van maken want alles zit in een lockdown.
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?
De vaccinatirlocatie van Leeuwarden zit ook een 2 supermarkten en een drogist. Dus voor of na je prik gelijk je boodschappen kunnen doen. Daar is sowieso veel parkeerplaatsen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203058963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Er zijn inderdaad wel mensen die zich proberen te laten besmetten met het virus.

Al denk ik dat dit er wat minder zijn dan die gericht zwanger proberen te raken.
Maar dat is dan ook niet mijn punt. Dat maak jij er van door mij eerder selectief te quoten. Roken en longkanker? Wintersport en breuken?

Nogmaals: waar leg jij de grens? Waar ben je solidair en moeten we helpen en waar wordt het 'eigen schuld, dikke bult'?

Volgens deze redenatie zou je zelfs kunnen stellen dat als mensen zelf kiezen voor iets, je ze juist niet zou moeten helpen. Maar ja, dan krijgen we veel dode baby's denk ik en dat willen we ook niet.
pi_203058974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.
In Southern Sun
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:51:45 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203058976
quote:

[..]
het is maar wat je moeilijk vindt, ik vind het zeiken om het zeiken, als je 10 miljoen prikken in zo'n kort tijdsbestek wil geven is het wel logisch dat het geen individueel maatwerk wordt
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:53:29 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203059001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.
pi_203059002
quote:

[..]
Ja, haal er anders nog een paar hippe dingen bij die totaal niet relevant zijn :')

Misschien iets met een reset, of World Economic Forum?
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:53:56 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059007
BOOSTERED
  Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 09:54:28 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203059017
quote:

[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:55:32 #221
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203059032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
BOOSTERED
Gefeliciteerd.

Ook een sticker gekregen in je gele boekje?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203059033
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?

Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?
Ik zie dat nog wel aangepast worden naar 6 maanden, als er op tijd een nieuwe booster op de markt komt.
pi_203059041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.
pi_203059044
quote:

[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoeren
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203059049
quote:

[..]
De meeste vaccinatieposten die ik ken in mijn omgeving zijn in elk geval per OV te bereiken.

Ik ben in elk geval niet te beroerd om even een buurvrouw of buurman te brengen, maar de meeste mensen praten tegenwoordig niet meer met hun buren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203059063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.
Als je als argument 'een troosteloze weg terug' aandraagt behoor je tot die eerste categorie en vandaar dat uiterste.
In Southern Sun
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:57:57 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.
ik denk ook dat ze een plan fout hebben gemaakt, ze hebben gepland op werkelijk aanwezige capaciteit ipv te verwachten capaciteit, daarom zijn mensen die later boekten eerder aan de beurt omdat die capaciteit toen beschikbaar kwam
pi_203059074
quote:
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?

Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.

Overigens is het kabinet ook bezig om het herstelbewijs in te korten naar een half jaar. Dat was pas vanaf begin december verhoogd naar een jaar, maar wil men nu al weer terugzetten naar een half jaar. Het printen van je QR lost dat niet op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203059080
quote:

Ze kunnen de QR code niet aanpassen maar de scanners wel. In de code ligt immers je laatste prik vast. Als de scanner app wordt aangepast dat ie rood geeft als die datum langer dan 6 maanden geleden is, krijg je geen groen vinkje meer.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 09:59:26 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203059085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.
Mijn ma kreeg bijv bij haar 1e uitnodiging voor de booster een locatie 40 km verderop die erg moeilijk met ov bereikbaar is. Zij heeft namelijk geen auto.
Dus heeft ze een weekje of wat gewacht tot er een locatie dichterbij beschikbaar was.

Denk dat veel mensen er beetje zo in zitten, en ik begrijp dat wel.
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:59:58 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059090
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.

Overigens is het kabinet ook bezig om het herstelbewijs in te korten naar een half jaar. Dat was pas vanaf begin december verhoogd naar een jaar, maar wil men nu al weer terugzetten naar een half jaar. Het printen van je QR lost dat niet op.
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?
pi_203059114
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.
vosss is de naam,
pi_203059121
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:05:37 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059153
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gefeliciteerd.

Ook een sticker gekregen in je gele boekje?
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:05:59 #235
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203059160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tv
Ja, dat soort opmerkingen zal er echt voor zorgen dat er meer mensen een prik gaan halen :7

Maak ze bewust van hun slechte gedrag (lol).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203059162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
Hoelang is die booster nu geldig ???
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.
pi_203059188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoeren
Verschilt wel per regio. In Noord Holland Noord is de bereikbaarheid best lastig. In Hoorn, toch een stad met 75000 inwoners, is geen priklocatie. Hiervoor moet je naar een klein dorpje of industrieterrein, beiden minimaal 15 autominuten verderop. De bereikbaarheid met het OV is minimaal tot niet.
Als je geen auto hebt geeft dat toch een flinke drempel. Waarschijnlijk juist bij groepen die toch al minder geneigd zijn te boosteren.
pi_203059197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2022 10:08:29 ]
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:08:24 #239
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203059200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.
Ach, af en toe een beetje pauze van QR locaties is ook niet verkeerd. Probeer zo lang mogelijk zonder prik-abbo door het leven te gaan. Als er nu een gevaarlijke variant zou ontstaan, is het een ander verhaal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203059203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.
Mijn ma kreeg bijv bij haar 1e uitnodiging voor de booster een locatie 40 km verderop die erg moeilijk met ov bereikbaar is. Zij heeft namelijk geen auto.
Dus heeft ze een weekje of wat gewacht tot er een locatie dichterbij beschikbaar was.

Denk dat veel mensen er beetje zo in zitten, en ik begrijp dat wel.
Het ging me er meer om dat er echt een grote groep is waarbij werkelijk alles voorgekauwd moet worden, anders “snappen we het niet”.

Mijn vrouw zit in de communicatie en het deel van de bevolking wat de meest simpele overheidscommunicatie al niet kan begrijpen is echt bizar groot, en dat zijn echt niet alleen Achmed en Shirley.
pi_203059205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:

[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?
Als je bv hybride immuniteit na vaccinatie/besmetting lijkt de kans me gering dat je erg ziek wordt van het milde omicron.
Toch wordt dat niet meegenomen in het beleid.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:10:45 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059225
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantie
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:11:29 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:

[..]
klopt maar niet tegen het oplopen
pi_203059241
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
juist dit......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:12:27 #245
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203059243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:14:59 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragen :7
UnicronGod.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:15:46 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?
Als je bv hybride immuniteit na vaccinatie/besmetting lijkt de kans me gering dat je erg ziek wordt van het milde omicron.
Toch wordt dat niet meegenomen in het beleid.
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werkt
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:22 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
waar staat dat?
pi_203059292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantie
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
vosss is de naam,
pi_203059314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werkt
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:20:33 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059317
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.

Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
pi_203059319
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:

[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
Nee, we hebben een minister die zijn rug niet recht weet te houden.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:20:57 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059324
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:

[..]
misschien dat ze het weer gaan verlengen, wat ik begreep is oplopen van omicron immuniteit tegen delta maar andersom niet, het blijft afwachten hoe het zit als er weer een andere variant komt
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:21:29 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moet
pi_203059343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.

Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Het poliovaccin bijvoorbeeld krijgen kinderen 5x.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
pi_203059358
quote:

Belangrijk is dat iedereen meedoet met het qr-systeem, dus gaat m niet worden.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:23:40 #257
5428 crew  miss_sly
pi_203059359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.html

Ik vond dat wel een interessant stuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203059364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.

Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203059381
India in een week +400% cases _O-
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:25:52 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059386
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
Polio is dan ook wel van een heel andere orde qua gevaar voor jonge mensen dan Covid
pi_203059399
quote:

Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.

Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
pi_203059412
quote:

[..]
Ze weten het in Israel nog niet zeker iig
https://www.hln.be/dossie(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
pi_203059447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.html

Ik vond dat wel een interessant stuk.
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigs :P

Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.
pi_203059452
quote:

[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
pi_203059459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eens :D En mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
pi_203059461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moet
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:29:53 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.

Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
Dat bedoel ik, 2 prikken, een booster en als je ook nog een keer corona hebt gehad zou je dan feitelijk al voor een vijfde dosis moeten gaan als twintiger of dertiger? Echt, come on dat gaat nergens meer over qua risico/baten voor deze groep.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:30:04 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203059471
quote:

[..]

dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemie
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:30:05 #269
5428 crew  miss_sly
pi_203059473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigs :P

Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.

Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-

Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:30:55 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059489
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemie
Natuurlijk helpen vaccinaties en boosters, maar je moet ze wel inzetten waar ze het meeste nut hebben.
pi_203059493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
We zitten nog niet op de 5 ;)
pi_203059531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.

Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-

Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".
pi_203059533
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
pi_203059541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.
we worden dus speldenkussens.....fijn
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:34:37 #275
5428 crew  miss_sly
pi_203059554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.
pi_203059567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Dat is te kort door de bocht lijkt me, ook een besmetting kan voor vervelende (lange) gevolgen zorgen voor de persoon in kwestie.
pi_203059570
quote:

[..]
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203059578
quote:

[..]

Dat is nog lastig, Omicron wordt niet altijd opgepikt in een test, zeker niet de antigeen-test in de neus.

Ik heb zeker Omicron gehad, maar geen negatieve test, te laat getest namelijk, had al een week wat klachtjes. Mijn vrouw wel een negatieve antigeen-test, maar dat telt niet hier in Zwitserland, het moet een PCR zijn.

Dus ondanks dat we 2 weken geleden Covid hebben gehad, moeten we alsnog de booster halen om mee te doen in de QR-maatschappij. :')
pi_203059584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:36:55 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203059588
quote:

[..]
Ik heb nu de booster genomen vandaag maar heb al besloten dat ik voor een eventuele vierde prik niet meer vooraan in de rij ga staan. Het is wel even mooi geweest. Tegen die tijd eerst maar eens kijken in hoeverre er om QR-systemen en dergelijke heen te werken valt in het dagelijks leven.
pi_203059592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eens :D En mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203059598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"

Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
pi_203059620
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Sterker nog, Rutte en Kaag zijn trotse vertegenwoordigers.
Dat gepush met die QR code/2g is natuurlijk koren op de molen van diegenen die het zien als een agenda die uitgerold wordt.
pi_203059623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"

Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
We zeggen het hier wel vaker, maar ik begin de rol van de media steeds meer storend te vinden.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:39:15 #285
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203059624
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:39:20 #286
5428 crew  miss_sly
pi_203059626
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.
  Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 10:40:01 #287
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203059634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
Talkshows kijk ik eigenlijk sinds begin Corona al niet meer en hier zit ik vooral voor af en toe vermaak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203059635
quote:
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.
pi_203059638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:41:04 #290
5428 crew  miss_sly
pi_203059644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
pi_203059646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.
Maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Als CBS samenwerkt met één van de universiteiten en onderzoek doet kunnen de studenten die onderzoek doen desnoods bij de huisartsen in de praktijk gaan zitten om de overlijdensaktes door te nemen.

Dit is een beetje eenzelfde soort discussie als de discussie dat de zorg geen capaciteit heeft om studenten op te leiden, dat stageplekken niet gevuld kunnen worden omdat medewerkers geen tijd hebben voor ze. Op het moment dat je die tijd niet maakt wordt het probleem nooit opgelost, want dan studeren die studenten niet af en kunnen ze je niet helpen.
pi_203059648
quote:

[..]
Wat valt en staat met de bereidwilligheid van het participeren aan het QR systeem imo.
  donderdag 6 januari 2022 @ 10:41:38 #293
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203059650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.
Ook ja, de wereld is best anders buiten NL. Maar goed, dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk (ook voor mij niet).
pi_203059651
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
Vandaag 30k+ *O*
pi_203059658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.
pi_203059663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, het lijkt me allemaal echt zo bijzonder niet.
In Southern Sun
pi_203059671
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.
'Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar...' hangt vrij dicht tegen een waardeoordeel aan natuurlijk ;).
In Southern Sun
pi_203059673
quote:
Ik verdeel mijn dag altijd in vier fictieve zones en daar zijn talkshows geen onderdeel van
pi_203059682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaag 30k+ *O*
De hoeveelheid dagen (gemiddeld) tussen besmetting, symptomen en ziekenhuisopname zijn met Omikron toch ook afgenomen? Dan zou je nu al stijgingen moeten gaan zien in de ziekenhuizen op basis van cijfers afgelopen week e.d.
pi_203059683
En vandaag rammen we naar 28k :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')