Nee, we hebben een minister die zijn rug niet recht weet te houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
misschien dat ze het weer gaan verlengen, wat ik begreep is oplopen van omicron immuniteit tegen delta maar andersom niet, het blijft afwachten hoe het zit als er weer een andere variant komtquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moetquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
Belangrijk is dat iedereen meedoet met het qr-systeem, dus gaat m niet worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.htmlquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Polio is dan ook wel van een heel andere orde qua gevaar voor jonge mensen dan Covidquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Het poliovaccin bijvoorbeeld krijgen kinderen 5x.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze weten het in Israel nog niet zeker iigquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigsquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.html
Ik vond dat wel een interessant stuk.
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moet
Dat bedoel ik, 2 prikken, een booster en als je ook nog een keer corona hebt gehad zou je dan feitelijk al voor een vijfde dosis moeten gaan als twintiger of dertiger? Echt, come on dat gaat nergens meer over qua risico/baten voor deze groep.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemiequote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigs
Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.
Natuurlijk helpen vaccinaties en boosters, maar je moet ze wel inzetten waar ze het meeste nut hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemie
We zitten nog niet op de 5quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.
Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-
Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.
we worden dus speldenkussens.....fijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".
Dat is te kort door de bocht lijkt me, ook een besmetting kan voor vervelende (lange) gevolgen zorgen voor de persoon in kwestie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Dat is nog lastig, Omicron wordt niet altijd opgepikt in een test, zeker niet de antigeen-test in de neus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.
Ik heb nu de booster genomen vandaag maar heb al besloten dat ik voor een eventuele vierde prik niet meer vooraan in de rij ga staan. Het is wel even mooi geweest. Tegen die tijd eerst maar eens kijken in hoeverre er om QR-systemen en dergelijke heen te werken valt in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn
Dit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.
Sterker nog, Rutte en Kaag zijn trotse vertegenwoordigers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
We zeggen het hier wel vaker, maar ik begin de rol van de media steeds meer storend te vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.
Talkshows kijk ik eigenlijk sinds begin Corona al niet meer en hier zit ik vooral voor af en toe vermaak.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
Maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Als CBS samenwerkt met één van de universiteiten en onderzoek doet kunnen de studenten die onderzoek doen desnoods bij de huisartsen in de praktijk gaan zitten om de overlijdensaktes door te nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.
Wat valt en staat met de bereidwilligheid van het participeren aan het QR systeem imo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn
Ook ja, de wereld is best anders buiten NL. Maar goed, dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk (ook voor mij niet).quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.
Vandaag 30k+quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.
Ja, het lijkt me allemaal echt zo bijzonder niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
'Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar...' hangt vrij dicht tegen een waardeoordeel aan natuurlijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.
Ik verdeel mijn dag altijd in vier fictieve zones en daar zijn talkshows geen onderdeel vanquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
De hoeveelheid dagen (gemiddeld) tussen besmetting, symptomen en ziekenhuisopname zijn met Omikron toch ook afgenomen? Dan zou je nu al stijgingen moeten gaan zien in de ziekenhuizen op basis van cijfers afgelopen week e.d.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |