Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Welk boek?quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.
Lees dat boek maar.
Ja, en welke passages of agenda's daarin zijn suspect?quote:
Het gaat idd offtopic zo. Lees het zelf maar pdf kan je online vinden. Waren maar honderd nog wat bladzijden. Knal je best snek doorheen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en welke passages of agenda's daarin zijn suspect?
Ga naar Leeuwarden of Drachten vrije inloopquote:Op donderdag 6 januari 2022 07:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan me steeds alleen op vrijdag laten boosteren, maar dat wil ik niet
Naast de deur ja!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga naar Leeuwarden of Drachten vrije inloop
Wat is dat nou voor een kinderachtig antwoord? Altijd maar weer dat ‘ja maar Geert kan al 17 jaar niet over straat’.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.
denk niet dat Hugo dat nog redt in z'n laatste week, zal Ernst moeten gaan doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.
Wat boeit het?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.
Is dat nog niet bekend dan? Lijkt mij dat met de nederlandse registratie drang de doodsoorzaak wel wordt vastgelegd en dat het een "simpele" optelsom is waaraan mensen overlijden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Komt door politiegeweld. Proberen ze in de doofpot te stoppen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Zonder maatregelen was het nog veel erger geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
Volgende week voor het eerst in lange tijd maar eens die persconferentie kijken. De zorgelijke hoofdjes terwijl ze ons vertellen dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden, nu het nog niet de tijd is om te versoepelen en dat we onze booster moeten halen om versoepelingen mogelijk te maken.
Ik ben wel benieuwd of ze iets gaan zeggen over het beleid vanaf zo'n beetje nu, lockdowns zijn niet echt meer nuttig dus eens horen of ze aan iets anders denken of stug vol blijven houden.
Wat denk jij dan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Onderzoek zeker als dat onnodig is kost ook een hoop geld.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
En de mensen die daardoor overlijden registreren ze als "coronadoden" aangezien ze zijn neergemept bij een demonstratie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Komt door politiegeweld. Proberen ze in de doofpot te stoppen.
Word wakker mensen!!
Wat? Geen mod meer?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En de mensen die daardoor overlijden registreren ze als "coronadoden" aangezien ze zijn neergemept bij een demonstratie.
Zo worden we beflikkerd door de media. En de roverheid doet NIETS.
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.
Lees dat boek maar.
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.quote:
Ik snap niet helemaal wat het Amerikaanse luchtruim te maken heeft met de WEF?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.
Als we de oorzaak weten dan kunnen we er misschien iets aan doen?quote:
Ik bedoel meer de inzet van kernwapens en dergelijke.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat het Amerikaanse luchtruim te maken heeft met de WEF?
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.
Het aantal coronadoden heeft me nooit iets geïnteresseerd. Ik ben van capaciteit hè.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Als we de oorzaak weten dan kunnen we er misschien iets aan doen?
Rare reactie dit,zeker van jou
Erg mooi.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, was mooi geweest.
Nu kan ik ook weer wat harder trollen. Toch? @:miss_sly @:capricia @:chratnox
Precies.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.
En dus nog meer druk op de zorg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
Dit kan wel met een enkeltje naar BNW. WEF bedoelt iets totaal anders met Great Reset dan een post apocalyptische wereld opnieuw opbouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.
En jij denkt dat Hugo in z’n laatste dagen daar nog iets aan gaat onderzoeken?quote:
En waar staat dan dat de WEF kernwapens wil inzetten? Bron graag!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de inzet van kernwapens en dergelijke.
Die is echt zo hoog.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En jij denkt dat Hugo in z’n laatste dagen daar nog iets aan gaat onderzoeken?
Overigens ben ik benieuwd als het CBS of RIVM met een plausibele verklaring komt voor de oversterfte (is die overigens echt zo hoog?) of dat dan wel wordt aangenomen of dat dit weer zo’n complotdingetje gaat worden.
Op Facebook!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:55 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
En waar staat dan dat de WEF kernwapens wil inzetten? Bron graag!
Nog even wachten, vrije inloop komt overal. Anders halen ze bij lange na niet het gestelde doel. Hugo gaat zich daar persoonlijk voor inzetten. Komop, Hugo!quote:
Maar dat is toch een logisch gevolg van onze keuze om acuut voor niet-acuut te laten gaan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
Ik vind het een prima discussie. Niet gevaccineerd? Geen coronazorg. Roker? Geen behandeling bij longkanker. Skivakantie? Zoek het maar uit met je gebroken been.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat is toch een logisch gevolg van onze keuze om acuut voor niet-acuut te laten gaan?
Op korte termijn is dat volkomen te verdedigen maar als we door deze aanpak een veelvoud aan levensjaren verliezen dan we winnen, dan is het toch lastig te verdedigen imo. Toch willen we deze discussie niet voeren want dan ben je een Bolsonaro die mensen wil laten doodgaan op de stoep.
Een pandemie is voor niemand leuk. Was je lul maar stuk of ga maar een stukje hardhollen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:03 schreef Johannes788 het volgende:
Economische schade winkels na drie weken lockdown al ruim 2 miljard euro
https://www.ad.nl/economi(...)ljard-euro~aa4d3224/
ze mogen blij zijn met 70% volgende maand hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nog even wachten, vrije inloop komt overal. Anders halen ze bij lange na niet het gestelde doel. Hugo gaat zich daar persoonlijk voor inzetten. Komop, Hugo!
En maatschappij, en economie etcquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dus nog meer druk op de zorg.
Welkom in het zwart, is stiekem veel leukerquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, was mooi geweest.
Nu kan ik ook weer wat harder trollen. Toch? @:miss_sly @:capricia @:chratnox
Wel je keel in hè!quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:16 schreef Predator40 het volgende:
nu al voor de 4de keer keelpijn/verkouden in 4 maanden tijd.....zelftest gisteren negatief trouwens zal er vandaag nog eens een doen.
Gelijk jullie zielquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welkom in het zwart, is stiekem veel leuker
Hoeveel schade die mensen aanrichten is niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:03 schreef Johannes788 het volgende:
Economische schade winkels na drie weken lockdown al ruim 2 miljard euro
https://www.ad.nl/economi(...)ljard-euro~aa4d3224/
Ik zie eerlijk gezegd hier nergens wappies bejegend worden op de manier hoe bepaalde bewindslieden de strontkar over zich uitgestort krijgen. Je kunt wel alles onder frustratie schuiven, maar dan nog kan het allemaal best een tand minder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zo worden de zogenaamde ''wappies'' ook helemaal belachelijk gemaakt hier; of andere users als we het niet met ze eens zijn. Gaat twee kanten op.
Er zijn altijd mensen die veel te ver gaan, maar dat zie ik toch echt los van de frustratie die ik hier in het topic lees.
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze mogen blij zijn met 70% volgende maand hoor
was best rustig bij onze vaccinatie locatie al
maar omicron gaat zoveel mensen besmetten......dus geen probleem
Daarom prikken in het ziekenhuis doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.
Ja, goede vergelijking welquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het een prima discussie. Niet gevaccineerd? Geen coronazorg.
[…]
Zwanger? Niet naar het ziekenhuis komen voor je bevalling hoor.
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die boosterquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.
Dan is er in elk geval genoeg capaciteit om de prikcampagne voor de vierde vaccinatie wel goed te beginnen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die booster
Nou in sommige gemeenschappen...quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, goede vergelijking wel
Want een zwangerschap is hetzelfde als een exponentieel groeiend virus
De complotdenkers gaan er toch niet in mee tenzij de vaccins als oorzaak aangewezen wordt.quote:
dan nog......quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.
Scheelt enorm, Leeuwarden had er de ene dag 100 op een dag, met afspraak, en zonder afspraak kwamen er 1500 op één dag.quote:
De locatie waar ik was, was het dan weer aardig druk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die booster
quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan is er in elk geval genoeg capaciteit om de prikcampagne voor de vierde vaccinatie wel goed te beginnen.
Ze zullen niet opnieuw de fout maken om die mensen niet beschikbaar te houden toch?Als je het normaal plant heb je natuurlijk ook niet al die mensen nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een persoonlijke keuze die leidt tot het mogelijk nodig hebben van ziekenhuisondersteuning.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Blijft gewoon moeilijke materie, je zou misschien kunnen stellen dat het weigeren van een coronavaccinatie het weigeren van corona zorg is maar dan zou je een soort van codicil op moeten stellen dat met weigering van die zorg je ook afstand doet van andere corona zorg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik wil best een afspraak maken, maar wel op het moment dat ik kan en niet wanneer zij vinden dat ik kan. Ik snap best dat je niet oneindig kan kiezen, maar geef mensen tenminste de optie om dagen te kiezen..quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Scheelt enorm, Leeuwarden had er de ene dag 100 op een dag, met afspraak, en zonder afspraak kwamen er 1500 op één dag.
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachtenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.
Het bedreigen en uitschelden van politici en bewindslieden is sowieso treurig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd hier nergens wappies bejegend worden op de manier hoe bepaalde bewindslieden de strontkar over zich uitgestort krijgen. Je kunt wel alles onder frustratie schuiven, maar dan nog kan het allemaal best een tand minder.
Iets van 40-45 weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
Hoelang is die booster nu geldig ???
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?
dat is het niet maargoed........quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachten
Eens, al blijf ik het raar vinden dat je maar anderhalve optie krijgt om uit te kiezen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachten
Wat is er dan allemaal niet goed?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is het niet maargoed........
Je kiest maar in 1 van de gevallen om het te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke keuze die leidt tot het mogelijk nodig hebben van ziekenhuisondersteuning.
Natuurlijk is het iets totaal anders, vandaar ook mijn vraag: waar leg jij de grens?
Nogmaals:quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er dan allemaal niet goed?
Code zwart voor Lenny?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welkom in het zwart, is stiekem veel leuker
in oktober maar weer een prikkie halen danquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets van 40-45 weken.
En ja.
9 maanden is precies genoeg tot de volgende lockdown, dus dat komt mooi uit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
Hoelang is die booster nu geldig ???
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?
planning ( kwetsbaren/zorgverleners )quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er dan allemaal niet goed?
Nee hoor. In beide gevallen kies je er voor om iets niet te doen en iets anders wel, met de mogelijkheid het te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je kiest maar in 1 van de gevallen om het te krijgen.
Ja hoor, ik heb allang besloten om eind volgende maand een afspraak in te gaan plannen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ken de voorbeelden niet, maar 50 km is indien waar teveel. Dat is ook wel echt het enige argument in deze opsomming. De rest is allemaal zuchten en steunen en ergens een probleem van willen maken. 'Op een vast tijdstip moeten komen', alsof je bij de tandarts zomaar binnen kunt lopen. Zoeken naar je locatie, kom op hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals:
Mensen vinden het niet prettig om voor een prikje 50 km te moeten reizen, op een vast tijdstip moeten komen opdagen, dan nog zoeken want de locatie zit op een achterafgebied, dan door sluizen geleid worden, halfuur wachten voordat je in hokje komt en dan die troosteloze reis weer terug. Je kunt er geen uitstapje van maken want alles zit in een lockdown.
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken de voorbeelden niet, maar 50 km is indien waar teveel. Dat is ook wel echt het enige argument in deze opsomming. De rest is allemaal zuchten en steunen en ergens een probleem van willen maken. 'Op een vast tijdstip moeten komen', alsof je bij de tandarts zomaar binnen kunt lopen. Zoeken naar je locatie, kom op hoor.
ik was snel met boeken maar ben wel later aan de beurt en moet ook wat verder dan bijvoorbeeld mijn vrouw die later boekte, dat had beter gekund maar ik ga niet op wintersport dus geen haast.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, al blijf ik het raar vinden dat je maar anderhalve optie krijgt om uit te kiezen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?
Je hebt gelijk. Er zijn inderdaad wel mensen die zich proberen te laten besmetten met het virus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee hoor. In beide gevallen kies je er voor om iets niet te doen en iets anders wel, met de mogelijkheid het te krijgen.
Nederland loopt nog wat achter, tevens is onze zorg al een puinzooi.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Oriente het volgende:
Optimisme in Denemarken over de omikronvariant van het coronavirus. Het ziet er beter uit dan we hadden gevreesd, schrijft de Deense premier Mette Frederiksen op Facebook. Hier in Nederland kijken we met argusogen naar Denemarken, omdat de Denen heel nauwkeurig de ontwikkeling van omikron bijhouden en vaak vooroplopen.
Gisteren werd een nieuw infectierecord bereikt in Denemarken: meer dan 28.000 geregistreerde coronabesmettingen in 24 uur. En het het Deense RIVM, het Statens Serum Institut, verwacht dat het eind januari nog hoger kan uitvallen, tot dagelijks 55.000 besmettingen.
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
Denemarken koploper boosterprik
Uiteraard is er ook in Denemarken het risico dat de zorg overbelast raakt. En daarom blijven de beperkingen, die overigens minder streng zijn dan in Nederland, gewoon gelden. Het belangrijkste wapen tegen te veel ziekenhuisopnames is de booster: meer dan 50 procent van de Denen heeft een boosterprik gekregen. Denemarken is daarmee koploper in Europa.
Uit Deens onderzoek blijkt dat omikron in staat is om de bestaande vaccinaties te omzeilen. En dat het lichaam door een booster inderdaad beter in staat is om omikron te herkennen en tegen te houden.
Verder bevestigt het Deense onderzoek dat omikron milder is. Veel mensen zullen besmet raken zonder ernstige ziekteverschijnselen. Uiteindelijk zorgt dat voor een goede immuniteit onder de bevolking. "Op lange termijn zal het coronavirus onder ons blijven, maar we kunnen dan de gevolgen beperken, onder meer door vaccinaties van kwetsbare mensen", denkt directeur Krause van het Deense RIVM.
Januari nog moeilijke maand
Dit optimisme leidt van links tot rechts in de Deense politiek meteen tot de roep om te versoepelen. Maar premier Mette Frederiksen wil daar nu nog niets van weten. Op Facebook schrijft ze: "Het zeer besmettelijke karakter van omikron kan een samenleving als de onze uitdagen als het wordt toegestaan om op hol te slaan. Dit kan leiden tot te veel opnames tegelijk."
Ook Krause waarschuwt: "Eind januari piekt omikron en in februari zien we afnemende infectiedruk en druk op de gezondheidszorg. Maar we moeten ons inspannen in januari, want het wordt moeilijk om er doorheen te komen."
Maar na februari moet het in Denemarken dus voorbij zijn, verwacht Krause. Omikron is als het goed gaat dan de weg gebleken uit de pandemie voor de Denen. Maar wel in combinatie met beperkingen en een razendsnelle boostercampagne.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AStWsJ?ocid=msedgntp
Het hep op Meta gestaan dus dit moet waar zijn
Goede, duidelijke omschrijving. Bedankt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
planning ( kwetsbaren/zorgverleners )
Locaties
Data opties
In Hilversum is het best zoeken, het zit in een industriegebied. Als je er niet bekend bent, is het dus zoeken ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.
lijkt wel of ze die weer vergeten zijn, hoe verassend !quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Momo het volgende:
Ik ben straks aan de beurt eindelijk (voor zo ver voorrang voor groep medisch), ben benieuwd of alles een beetje soepel loopt. Vorige keren was ik op een kleine locaties waar de spuit binnen 5 minuten na binnen komen er wel inzat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |