De redactiequote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:29 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wie is de mol denken jullie?
Die kans wordt nu wel groot.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:34 schreef Salina het volgende:
Ik ben niet klaar voor een afscheid van Laetitia of Welmoed.
Nee. Duurt tot 21.40.quote:
Dan begint het volgende programma. Dus tot ca 21.39/40.quote:
wtf welk seizoen deed zij mee aan ER?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef Aoibhin het volgende:
Jammer voor SuzanneAl kwam ze in ER wel ver
Ik had bij haar inderdaad een Renee-vibe, en dat vond ik niet positief. Dus wel prima eerste afvaller.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:36 schreef Moira het volgende:
Nou dan kennen we die ook niet meer verwarren met Renee Fokker
Toen George Clooney al gestopt was dacht ik.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:36 schreef Moira het volgende:
[..]
wtf welk seizoen deed zij mee aan ER?
Dat seizoen dat boerin Bertie won, zat in de finale met Dio en Thomas Dekker. Suzanne greep net misquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik kan me Bertie en Dio nog wel herinneren maar Suzanne dus totaal niet meerquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat seizoen dat boerin Bertie won, zat in de finale met Dio en Thomas Dekker. Suzanne greep net mis
Nee, van geen kant in staat tot een pokerface.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Welmoed was zo zenuwachtig. Die kan de mol niet zijn.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:38 schreef Tourniquet het volgende:
Fok-topic van tijdens die livestream in augustus is in dit topic terug te lezen: MOL / [WIDM] Algemeen & nieuwtjes - Waar seizoen 22 van start gaat!
Wat is dit nou weerquote:
Scheelt 1 letterquote:
Fixedquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze hebben Ron uit de mollenballen gehaald
2016quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Niet De Biecht? Of waarom het dit topic zo?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:42 schreef Moira het volgende:
Deze serie heet blijkbaar "De Ontknoping"? Is dat nieuw dat ze de seizoenen een naam geven?
Zij en Anna Nooshin vielen als laatst af voor de finalequote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:38 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik kan me Bertie en Dio nog wel herinneren maar Suzanne dus totaal niet meer
Jammer, ik vond Rop wel leukquote:
Tegelijkertijd is John meer te vergelijken met Ron Boszhard. Beiden willen ze overal maar al te graag op tv zonder dat ze daar eigenlijk genoeg talent voor hebben.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik merk wel dat ik steeds een John de Bevertje doe met Bing. Ik vergeet steeds z’n echte naam.
Haha nee Marlijn zei net ergens iets van "Dit seizoen.. of De Ontknoping, zoals deze serie heet".quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:43 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Niet De Biecht? Of waarom het dit topic zo?
Ron is slechts eenmalig vervangerquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jammer, ik vond Rop wel leukHoe Ron het gaat doen ga ik later even bekijken, want ik verhuis nu naar ESF
En dan na één aflevering weer weg?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ron is slechts eenmalig vervanger
De Molquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om WIDM niet steeds te vergelijken met De Mol.
Voor nu prima sjow, zal volgende week wel het gezeur met bondjes beginnen.
Muziek uit de serie Succession.quote:
Ja, ik zag me al af te vragen of die boomstam lichter was omdat er van te voren al een teamindeling was voor de opdracht ofzo?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat met die boomstam viel me ook op.
Hij kan ook gewoon niet voorlezenquote:
Fixed.quote:
Lekkere thigh gap idd, hoewel het niet kan tippen aan die billen van Lamski destijds.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is die leatitia een lekker wijf
Ah, we hebben de nieuwe Lakshmi gevondenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lekkere thigh gap idd, hoewel het niet kan tippen aan die billen van Lamski destijds.
Uitnodiging voor dat bal masqué waar ze de aflevering mee begonnen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:15 schreef tim020hoorn het volgende:
Wat stond er eigelijk op dat kaartje wat de afvalster kreeg?
Ik denk dat de productie de moeilijkheidsgraad van die opdracht wat overschat had. Dan wordt het ook moeilijk onopvallend te mollen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:48 schreef Breekfast het volgende:
Wel matig van de mol trouwens dat ze al die tijden goed hadden.
ahh ok, thanksquote:Op zondag 2 januari 2022 12:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Uitnodiging voor dat bal masqué waar ze de aflevering mee begonnen.
Nou ja, een zeer matige jokeropbrengst had niet geholpen (of wanneer ze in dat team zich allemaal van de domme hadden gehouden over de jokers).quote:Op zondag 2 januari 2022 12:48 schreef Breekfast het volgende:
En bij die 1e opdracht hoefde de mol ook al niks te doen om al het geld uit de pot te spelen.
ik heb me echt afgevraagd wat voor onzinnige opdracht dat nou was. Gewoon 1 zandloper timen en uitrekenen hoevaak je deze moet omdraaien en klaar is kees....quote:Op zondag 2 januari 2022 13:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat de productie de moeilijkheidsgraad van die opdracht wat overschat had. Dan wordt het ook moeilijk onopvallend te mollen.
Denk dat dit vooral een opdracht was om wel geld in de pot te krijgen, aangezien dat bij die eerste eigenlijk onmogelijk was (iedereen wil die jokers wegspelen). Vaak hebben ze in het begin wel een opdracht waar relatief simpel veel geld mee te winnen is.quote:Op zondag 2 januari 2022 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb me echt afgevraagd wat voor onzinnige opdracht dat nou was. Gewoon 1 zandloper timen en uitrekenen hoevaak je deze moet omdraaien en klaar is kees....
De mol zou de kleinste kunnen kiezen omdat die het vaakst moet worden omgedraaid en twijfel gaan zaaien over het aantal keer, maar verder was er eigenlijk niks aan.
Dat bal masque is dus in Albanië en niemand van de afvallers ging dus meteen naar huis, afgaande op onderstaande vraag en het antwoord van Suzanne:quote:Op zondag 2 januari 2022 12:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Uitnodiging voor dat bal masqué waar ze de aflevering mee begonnen.
Bron: Nu.nlquote:Je kreeg een uitnodiging voor de ontmaskering in Albanië en hebt al die tijd meegereisd met de groep. Wat heb je al die weken gedaan?
"Het was de eerste keer dat ze het zo deden, een experiment, dus dat was spannend. Als je denkt dat het net vakantie was, zit je ernaast. Ik vond het ontzettend leuk dat ik zo toch nog veel mee heb kunnen krijgen van het spel. Iedere afvaller ving ik op en daardoor ging het spel toch nog door. En van de zijlijn zie je toch sneller patronen dan als je in het spel zit, dus wij gingen voor onszelf ook zoeken naar de Mol. Het was fantastisch."
Oh leuk, maakt het afvallen wel minder moeilijk dan.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat bal masque is dus in Albanië en niemand van de afvallers ging dus meteen naar huis, afgaande op onderstaande vraag en het antwoord van Suzanne:
[..]
Bron: Nu.nl
????quote:
Geld boeit al 10 jaar niemand meer bij widm.quote:Op zondag 2 januari 2022 16:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Denk dat dit vooral een opdracht was om wel geld in de pot te krijgen, aangezien dat bij die eerste eigenlijk onmogelijk was (iedereen wil die jokers wegspelen). Vaak hebben ze in het begin wel een opdracht waar relatief simpel veel geld mee te winnen is.
Idd, ik kende haar tot gisteren niet maar snondenjuquote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is die leatitia een lekker wijf
Omdat het een mooie/lekkere vrouw is om te zienquote:Op maandag 3 januari 2022 00:25 schreef roos94 het volgende:
Die laetitia werkt mij gigantisch op de zenuwen, weet niet waarom. Snap ook niet dat iedereen haar leuk vindt.
Nou nee vind ik totaal niet. Dan zou ik eerder Welmoed kiezen. Vind Laetitia echt qua looks een Marije Knevel 2.0 en die vind ik ook verschrikkelijk. Was overigens wel verrast dat ze een opera zangeres is, dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:26 schreef RedFever007 het volgende:
O
[..]
Omdat het een mooie/lekkere vrouw is om te zien![]()
Die lijken helemaal niet op elkaar behalve hun haarkleurquote:Op maandag 3 januari 2022 00:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou nee vind ik totaal niet. Dan zou ik eerder Welmoed kiezen. Vind Laetitia echt qua looks een Marije Knevel 2.0 en die vind ik ook verschrikkelijk. Was overigens wel verrast dat ze een opera zangeres is, dat had ik niet verwacht.
Oh dat is bijzonder om het zo vanaf de zijlijn te kunnen blijven volgen. Dat maakt het afvallen iets minder zuur dan meteen weer met de eerstvolgende vlucht naar huis te moeten gaan.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat bal masque is dus in Albanië en niemand van de afvallers ging dus meteen naar huis, afgaande op onderstaande vraag en het antwoord van Suzanne:
[..]
Bron: Nu.nl
Ergens ook wel logisch dat ze niet naar huis moeten. Alle kandidaten waren immers bekend. Als je dan op Schiphol een van de kandidaten kort na die livestream spot, weet je genoegquote:Op maandag 3 januari 2022 00:51 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Oh dat is bijzonder om het zo vanaf de zijlijn te kunnen blijven volgen. Dat maakt het afvallen iets minder zuur dan meteen weer met de eerstvolgende vlucht naar huis te moeten gaan.
En ze zijn duidelijk allebei net een beetje cray cray, het type dat je banden lek steekt en je huis in brand.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Die lijken helemaal niet op elkaar behalve hun haarkleur
Ach voor een avontuurtje met beide zou ik dat wel overhebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En ze zijn duidelijk allebei net een beetje cray cray, het type dat je banden lek steekt en je huis in brand.
Daarbij is de kans procentueel gezien ook groter dat de mol geen jokers had. Als je nog geen idee had tenminstequote:Op maandag 3 januari 2022 11:48 schreef Gia het volgende:
Hebben jullie de testvraag al gedaan? Hoeveel jokers toonde de mol bij de afronding van de opdracht "(Af)troeven"? 0, 1 of 2.
Ik ga uit van 0, aangezien de mol liefst bij aftroeven zal hebben gezeten. En die hadden geen jokers.
Er zijn wel vier jokers achterover gedrukt hè, zou ook een molactie kunnen zijn. Twee weggeven om vertrouwen te wekken en twee zelf houden zodat een kandidaat die niet kan inzetten.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarbij is de kans procentueel gezien ook groter dat de mol geen jokers had. Als je nog geen idee had tenminsteAan de andere kant ligt het erg voor de hand dat mensen 0 kiezen, zou de mol dan wellicht toch jokers hebben gepakt? Er waren maximaal 7 jokers te kopen. En toevallig zijn er drie jokers niet gepakt vanwege die "afgebroken" sleutel. De Mol weet normaal gesproken dat men gewoon alle jokers sowieso wel gaat kopen. Dus kan hij/zij gerust jokers gaan zoeken.
Kleeman was net op NPO radio2 om er met Annemieke over te praten.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:51 schreef -Shii- het volgende:
Oh dat is bijzonder om het zo vanaf de zijlijn te kunnen blijven volgen. Dat maakt het afvallen iets minder zuur dan meteen weer met de eerstvolgende vlucht naar huis te moeten gaan.
Het weggeven kan ik ergens nog snappen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er zijn wel vier jokers achterover gedrukt hè, zou ook een molactie kunnen zijn. Twee weggeven om vertrouwen te wekken en twee zelf houden zodat een kandidaat die niet kan inzetten.
Ik keek met de lunch ook naar Niet de Mol van Splinter. Daar hadden ze het er ook nog over. Ze vond het allemaal wel prima en juist leuk om inderdaad steeds de volgende afvaller te verwelkomen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Kleeman was net op NPO radio2 om er met Annemieke over te praten.
Ze vond het alles behalve een vakantie om de resterende weken op een andere plek in Albanië het allemaal te volgen en om de 2 dagen er een afvaller bij te krijgen.
Ze kan prima een tekst oplezen van een autocue, maar uit het hoofd wat over zichzelf vertellen kan best lastiger zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:21 schreef byah het volgende:
Ik denk dat Welmoed de mol is op basis van het eerste spel, ze was lekker fanatiek en had de meeste jokers. Als mol kun je de gok wel nemen dat het andere team zichzelf niet met 1-0 achter wil zetten bij de test, dus die gaan dat sowieso afkopen. Ik vond haar bij de pleidooi wel een beetje zenuwachtig voor iemand waar een tekst oplezen letterlijk haar werk is. Wellicht is het als mol toch extra spannend. Als eerst of laatste blijf je overigens ook het meeste hangen bij het stemmende publiek, dus dat is wellicht ook nog een hint..
Helemaal mee eens! Ik vond het ook langdradig en best wel saaiquote:Op maandag 3 januari 2022 15:01 schreef VKV het volgende:
Ik vond de eerste aflevering maar matig en langdradig. Opdrachten vond ik maar weinig boeiend en het hele deel over dat ze voor de kijkers thuis een pleidooi moesten houden duurde veel te lang.
Hopelijk zet dit niet de toon voor het seizoen, want dan heb ik het wel gezien. Dit haalt het bij lange na niet bij het niveau van De Mol.
Ik ga de fout niet meer maken om het te vergelijken met De Mol, dat is zo'n verschil geworden.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:01 schreef VKV het volgende:
Ik vond de eerste aflevering maar matig en langdradig. Opdrachten vond ik maar weinig boeiend en het hele deel over dat ze voor de kijkers thuis een pleidooi moesten houden duurde veel te lang.
Hopelijk zet dit niet de toon voor het seizoen, want dan heb ik het wel gezien. Dit haalt het bij lange na niet bij het niveau van De Mol.
Dit ja, al blijft het leuk om zowel hier als in de app te raden wie de mol/winnaar/verliezer/afvaller is.quote:Op maandag 3 januari 2022 18:32 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Ik ga de fout niet meer maken om het te vergelijken met De Mol, dat is zo'n verschil geworden.
Ik kijk nu heel anders naar WIDM, niet meer in de superspeurmodus en afleveringen terugkijken maar gewoon een schoolreisje van BN-ers wat wel leuk wegkijkt. En dient als voorafje voor De Mol.
Het feit dat dit de vraag is doet me vermoeden dat er een addertje onder het gras zit (waarom niet gewoon troeven of aftroeven?). Vorig jaar was het in elk geval niet zo dat je voor de grootste groep diende te gaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:48 schreef Gia het volgende:
Hebben jullie de testvraag al gedaan? Hoeveel jokers toonde de mol bij de afronding van de opdracht "(Af)troeven"? 0, 1 of 2.
Ik ga uit van 0, aangezien de mol liefst bij aftroeven zal hebben gezeten. En die hadden geen jokers.
En onder 0 valt de grootste groep kandidaten dus qua kans gezien is dat ook de betere optie (ik heb o.a. dat gedacht maar ook omdat ik 'gewoon' op Everon zit en die daaronder viel haha)quote:Op maandag 3 januari 2022 11:48 schreef Gia het volgende:
Dit ja. Je merkt het ook met hoe het hier leeft, vroegah was er voor elke goeie hint wel een apart topic en had het Hints & theorieën topic wel minstens 8 delen per seizoen. Mensen die het leuk vonden en echt moeite deden (incl ikzelf) om echt uit te zoeken wat je nou eigenlijk allemaal in de aflevering zag.quote:Op maandag 3 januari 2022 18:32 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Ik ga de fout niet meer maken om het te vergelijken met De Mol, dat is zo'n verschil geworden.
Ik kijk nu heel anders naar WIDM, niet meer in de superspeurmodus en afleveringen terugkijken maar gewoon een schoolreisje van BN-ers wat wel leuk wegkijkt. En dient als voorafje voor De Mol.
Ken je Trust Nobody? Ook een leuke podcast over WIDMquote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:42 schreef Koen66 het volgende:
Ben nooit zo'n extreme speurneus geweest, vond/vind WIDM gewoon leuk om naar te kijken, al ben ik het ermee eens dat de Belgische qua spontaniteit kandidaten en opdrachten vele malen beter is.
Kijk gewoon alleen naar de aflevering en naar Moltalk, en hou me er verder in de week niet meer mee bezig.
Heel af en toe nog wel eens een YT filmpje, maar da's ook zeldzaam.
Luisterde altijd wel trouw in de auto op weg naar m'n werk naar de Podcast van Annemieke Schollaard, maar daar lijken ze mee gestopt bij Avrotros
las ik gisteren toevallig net ook over, ga ik zeker een keer checkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ken je Trust Nobody? Ook een leuke podcast over WIDM
Ik vermaak me er heel erg mee in ieder gevalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:26 schreef Koen66 het volgende:
[..]
las ik gisteren toevallig net ook over, ga ik zeker een keer checken
thanks!
Ja, kun je ook lekker mee klagen over het programmaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ken je Trust Nobody? Ook een leuke podcast over WIDM
Deze eerste aflevering vond ik ook echt primaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:42 schreef Montagui het volgende:
Wat ben ik blij dat ik nog nooit de Belgische Mol heb gekeken, gelet op al die zure reacties over de Nederlandse mol.
Ik vond de eerste aflevering (op de wat saaie opdrachten na) prachtig, zeker ook door de verrassende wending dat de kijkers invloed hadden/hebben op het verdere verloop.
Top TV!
Dat is wel een beetje het probleem van de formule ja. Als je er duidelijke hints in doet, weet een minuut later heel Nederland wie de mol is. En als er geen duidelijke hints te vinden zijn en echt elke kandidaat de mol kan zijn, is het slechts een show waar matig bekende Nederlanders op mooie lokaties enigszins mysterieuze spelletjes met elkaar doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:01 schreef Aoibhin het volgende:
Ik begon in 2009 met WIDM meekijken van begin tot eind (eerder wel eens afleveringen van eerdere seizoenen gezien, maar dan kwam ik er toch nooit helemaal in) en de eerste jaren was ik ook altijd zo fanatiek met terugkijken en speuren naar hints, en het internet afstruinen naar theoriën van anderen en wat zij hadden gezien in een aflevering.
Dat is ook veel minder geworden sinds ze niet meer van die speurhints hebben, en ik moet zeggen dat het mijn eigen plezier in de seizoenen ook wel heeft verminderd. Dat in combinatie met onmogelijk ingewikkelde opdrachten die toch wel mislukken en dat de mol dan niks meer hoeft te doen (hoewel ik bij met name het Renaissance seizoen en vorig jaar daar wel een stijgende lijn in vond zitten, de opdrachten waren veel beter te volgen) en WIDM werd meer een aardig achtergrondprogramma, maar niet een die ik echt aandachtig volgde.
Ik snap dat ze niet meer zo'n fiasco wilden als de kloosterhint in 2016, maar dat was dan ook echt wel een té duidelijke hint die echt alleen naar de mol zelf kon leiden. Zo'n fout kan toch voorkomen worden.
Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om als kijker op basis van hints al bij de 2e (of zo) aflevering al te weten wie de mol is (zoals bv destijds bij Klaas van Kruistum).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het probleem van de formule ja. Als je er duidelijke hints in doet, weet een minuut later heel Nederland wie de mol is. En als er geen hints te zien zijn en elke kandidaat de mol kan zijn, is het slechts een show waar matig bekende Nederlanders op mooie lokaties enigszins mysterieuze spelletjes met elkaar doen.
Nee maar het zou wel nice zijn als je met veel puzzelwerk echt kon uitvinden wie de mol was. Maar dan kan natuurlijk niet als iedereen dat meteen doorlult op internet. Dus zorgen ze al jaren dat er eigenlijk nooit meer echt doorslaggevende hints te vinden zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om als kijker op basis van hints al bij de 2e (of zo) aflevering al te weten wie de mol is (zoals bv destijds bij Klaas van Kruistum).
Maar ieder zijn ding.
Klopt, maar met Social media etc is dat niet te doen, omdat er altijd wel iemand is die net 'die' hint doorheeft en dan weet binnen de kortste keren iedereen die het wil weten het.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee maar het zou wel nice zijn als je met veel puzzelwerk echt kon uitvinden wie de mol was. Maar dan kan natuurlijk niet als iedereen dat meteen doorlult op internet. Dus zorgen ze al jaren dat er eigenlijk nooit meer echt doorslaggevende hints te vinden zijn.
Mee eens hoor, ik blijf het gaaf vinden vanwege allerlei andere zaken: prachtige beelden van zo'n land, leuk om de dynamiek tussen de deelnemers te zien, toch vaak wel boeiende opdrachten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt, maar met Social media etc is dat niet te doen, omdat er altijd wel iemand is die net 'die' hint doorheeft en dan weet binnen de kortste keren iedereen die het wil weten het.
M.i. supersaai.
Verzin dan een nieuw format waarin de kijker centraal staat om massaal online iets uit te puzzelen.
Nu vind ik de mol mooi omdat we pas aan het einde echt weten wie de mol is, en dan ligt het aan de door de mol vertelde hints of het echt een goeie mol was.
Ja precies, en tot een aantal jaar geleden was men ook wel aan het speuren, maar was WIDM qua social media en online initiatieven ook veel minder 'groot'. Dan moest je echt naar speciale fora om topics te lezen met hints erin en ging het niet heel het internet over. Hoe graag ik de hints ook terug zie keren, het zou nu alleen nog maar kunnen als elke hint weer op meerdere personen kan slaan en dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het probleem van de formule ja. Als je er duidelijke hints in doet, weet een minuut later heel Nederland wie de mol is. En als er geen duidelijke hints te vinden zijn en echt elke kandidaat de mol kan zijn, is het slechts een show waar matig bekende Nederlanders op mooie lokaties enigszins mysterieuze spelletjes met elkaar doen.
Vroegah, toen onbekende Nederlandsers meestal wel gemotiveerd waren om de pot te winnen, werd er naar mijn idee ook minder gehulpmold. Tegenwoordig molt bijna elke kandidaat naar hartelust en is letterlijk bijna iedereen de mol.
Misschien helpt het om de pot drastisch te verhogen zodat kandidaten ook weer meer gemotiveerd worden om een forse geldprijs te winnen?
Dat is een probleem waar de productie niet zo veel aan kan doen. Als je WIDM met onbekende Nederlanders doet, schakelen Sjaak en Leny en nog een miljoen kijkers over naar het andere net, omdat daar de zo enorm geestige Martin Meiland of Jeroen van Koningsbrugge te zien zijn. En als je de pot drastisch verhoogt, heeft half Nederland het schuim op de bek omdat een schatrijke BN’er zo veel krijgt van ONS belastinggeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het probleem van de formule ja. Als je er duidelijke hints in doet, weet een minuut later heel Nederland wie de mol is. En als er geen duidelijke hints te vinden zijn en echt elke kandidaat de mol kan zijn, is het slechts een show waar matig bekende Nederlanders op mooie lokaties enigszins mysterieuze spelletjes met elkaar doen.
Vroegah, toen onbekende Nederlandsers meestal wel gemotiveerd waren om de pot te winnen, werd er naar mijn idee ook minder gehulpmold. Tegenwoordig molt bijna elke kandidaat naar hartelust en is letterlijk bijna iedereen de mol.
Misschien helpt het om de pot drastisch te verhogen zodat kandidaten ook weer meer gemotiveerd worden om een forse geldprijs te winnen?
Klopt ook wel. In dat geval past zo'n format dan beter op een commerciële zender. Maar eerlijkgezegd denk ik dat 95% van de kijkers helemaal niet de moeite neemt om uitgebreid naar hints te gaan pluizen. Die genieten allemaal net als ik van de sfeer en de mystiek en de geinige opdrachten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is een probleem waar de productie niet zo veel aan kan doen. Als je WIDM met onbekende Nederlanders doet, schakelen Sjaak en Leny en nog een miljoen kijkers over naar het andere net, omdat daar de zo enorm geestige Martin Meiland of Jeroen van Koningsbrugge te zien zijn. En als je de pot drastisch verhoogt, heeft half Nederland het schuim op de bek omdat een schatrijke BN’er zo veel krijgt van ONS belastinggeld.
Ik zou het toch een keer proberen (De Belg) als ik jou was. Dan begrijp je de reacties beter, al vind ik ze zeker niet zuur. Ik kan nog steeds genieten van WIDM, alleen op een andere manier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:42 schreef Montagui het volgende:
Wat ben ik blij dat ik nog nooit de Belgische Mol heb gekeken, gelet op al die zure reacties over de Nederlandse mol.
Ik vond de eerste aflevering (op de wat saaie opdrachten na) prachtig, zeker ook door de verrassende wending dat de kijkers invloed hadden/hebben op het verdere verloop.
Top TV!
als kijker alleen heeft het 0 zin om te speuren naar hints omdat het allemaal zo gemonteerd is dat iedereeen de Mol KAN zijn en de molhints zijn vaak zo pietluttig dat het in het grote geheel totaal niet opvaltquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Klopt ook wel. In dat geval past zo'n format dan beter op een commerciële zender. Maar eerlijkgezegd denk ik dat 95% van de kijkers helemaal niet de moeite neemt om uitgebreid naar hints te gaan pluizen. Die genieten allemaal net als ik van de sfeer en de mystiek en de geinige opdrachten.
Alleen de ekte hardcore molloten bijten hun tanden daarin nog stuk. De rest geniet van andere aspecten van het programma.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
als kijker alleen heeft het 0 zin om te speuren naar hints omdat het allemaal zo gemonteerd is dat iedereeen de Mol KAN zijn en de molhints zijn vaak zo pietluttig dat het in het grote geheel totaal niet opvalt
In dat opzicht is het inderdaad ten onder gegaan aan eigen succes
Niks gemist hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 15:19 schreef TLC het volgende:
Bijna de hele wereld heeft het gleufje van Kim-Lian gezien behalve ik![]()
Tsja, dat is net zoiets als dat een loterij met tien prijzen van een ton leuker is dan met één prijs van een miljoen. Veel mensen zullen het beamen, maar in de praktijk werkt het zo niet. Daarom zijn er zo veel TV-programma’s met BN’ers.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:46 schreef laziness het volgende:
Ik geloof niet zo in de theorie dat men weg zapt bij onbekende Nederlanders. Regelmatig kent het publiek het gros van de kandidaten niet. En een bekend iemand die je vreselijk vindt helpt juist niet mee in de beleving vind ik.
Ik ook niet en ik denk niet dat ik daar erg geïnteresseerd in ben of veel heb gemist.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:19 schreef TLC het volgende:
Bijna de hele wereld heeft het gleufje van Kim-Lian gezien behalve ik![]()
Dit riep ik eerder ook al.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:57 schreef TLC het volgende:
Een leuk verfrissend tv concept is dat je het spel start met 9 mollen, en dat je moet raden wie juist NIET de mol is
Goede uitleg welquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:47 schreef molloot200 het volgende:
Gezien ik hier nog niet heb gereageerd op aflevering 1 en morgen aflevering 2 alweer is maar even een hele korte beknopte recap
Prima aflevering. Alleen die zandloperopdracht hadden ze wel wat meer mee mogen doen zegDoe dan tot 11:22 uur in de ochtend. Moeten ze met shifts werken en zo. Of had ze afgeleid door tijdens die opdracht de mollicitaties af te spelen. Zoiets. Nu leek het bijna alsof er wel geld in de pot móest (zodat het er straks weer uitgespeeld kan worden?). Wat ik echt leuk vind is dat er die rode draad loopt met dat gemaskerd bal, dat envelopje wat Suzanne krijgt op het einde van de aflevering etc. WIDM is meestal niet zo goed in een dergelijk lijntje creëren, dus ik vind het ontzettend tof dat ze er nu voor hebben gekozen een (min of meer) rode draad door de serie te laten lopen.
Leuke groepIk heb nog geen mensen op dit moment die in m'n irritatiezone zitten en dat heb ik meestal wel bij een enkeling bij WIDM. Ik vind het heel leuk dat
Hila
erin zit, maar ook Fresia en Laetitia vind ik ontzettend leuk. En dat fanatisme waarmee Welmoed speelt
(hard spelen en 100% voor jezelf, nooit voor een ander; zien we amper in BN'er tijdperk). Arno is ontzettend mysterieus en dat maakt hem per definitie al een goed karakter voor een WIDM groep (vandaar ook dat hij het meest verdacht was waarschijnlijk). Sahil en Thomas zie ik verder wel heel erg als de grappenmakers van de groep, dus ik hoop dat die er nog even in blijven, dat is altijd leuk erbij te hebben.
Maar wie is dan de mol? Ik zit nu het meest op Fresia. Ik zie in haar wel een type-Jan. Hoe zij met onoverkomelijk fanatisme uiteindelijk de groep voor haar weet te winnen door te roepen dat ze het geld niet terug moeten geven aan Rik, eigenlijk net op het moment dat een beslissing al is gevallen... hoe iedereen dan tijdens het avondeten op haar proost. Een prachtig moment om te laten zien tijdens de slotaflevering.
Verder snap ik niet per sé dat Glen als meest onverdacht wordt gezien. Hij kan juist met zijn gezellige persoonlijkheid uiteindelijk gemakkelijk mensen in de verkeerde richting sturen. Hij moet niet worden onderschat, hij zou het zomaar kunnen zijn denk ik.
Meest onverdacht in mijn ogen op dit moment zijn Laetitia en Welmoed. Ik snap niet waarom je als mol jokers achter zou houden. Wellicht had de pot dan op mingeld kunnen komen. Lijkt me bijzonder om deze schijven (waar je als mol eigenlijk niks aan hebt) achter te houden terwijl het had kunnen betekenen dat er nog meer geld uit de pot had gegaan.
Voor nu ziet mijn verdachtheids-top 10 er zo uit:
1. Fresia
2. Glen
3. Hila
4. Kim-Lian
5. Sahil
6. Arno
7. Everon
8. Thomas
9. Laetitia
10. Welmoed
Ja, was gewoon openbaarquote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Totaal gemist, maar is dat met die livestream in augustus hier ook gevolgd destijds? Of was dat niet open voor iedereen of iets?
Tenzij er spoilers zijn (zoals bv. in 2016, 2018, 2019 en 2020) kun je nooit zeker weten of iemand het spel zal verlaten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:58 schreef schommelstoel het volgende:
schommelstoel in KLB / Mensen die WIDM kijken
Ik stem tegenwoordig op het begin om iemand waar ik zeker van weet dat ie er niet uit gaat.
Het algemeen & nieuwtjes topic denk ik. Dat is tussentijds de enige die soms omhoog komtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, was gewoon openbaar![]()
En is hier ook gevolgd, maar weet niet meer welk topic@:Moira
Ik wil een slok waterquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:24 schreef DaMart het volgende:
Kinderen zijn uit logeren, dus vandaag kan ik kijken zonder gestoord te worden omdat de een haar speentje kwijt is of de ander een slok water wil![]()
.
Daar lijkt het wel op.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:25 schreef TLC het volgende:
Duren de afleveringen tegenwoordig langer ?
Extra reclameblokquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:25 schreef TLC het volgende:
Duren de afleveringen tegenwoordig langer ?
Dat vind ik ook altijd onzin en kunstmatig.quote:
Ja ik hou wel van blondjes maar dit jaar ga ik toch voor Laetitia.quote:
Geen punten op ingezet, dus van mij mag hetquote:
Of helemaal laten gaanquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:40 schreef Redefine het volgende:
Die munten uit de honing kun je beter tot later bewaren.
Nee. Zoals wel vaak is bij de opdrachten.quote:
Wel topentertainment.quote:
Zoals alle opdrachten tot nu toe helaasquote:
Je tv is de molquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn tv stoortiemand anders last van?
Ach, dit is gewoon lollig om te kijkenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Zoals wel vaak is bij de opdrachten.
Ach altijd in het begin.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zoals alle opdrachten tot nu toe helaasMaar het kijkt heel leuk weg
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn tv stoortiemand anders last van?
Dat wel. Maar hier gaan ze wel weer van zeggen dat de mol iets geniaals heeft gedaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ach, dit is gewoon lollig om te kijken
quote:
Dat is voor een WIDM-opdracht een mooi bedrag, zeker gezien hoe chaotisch die opdracht verliep.quote:
Oneensquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is voor een WIDM-opdracht een mooi bedrag, zeker gezien hoe chaotisch die opdracht verliep.
ESF 2023 wordt geen Tirana helaasquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:49 schreef Aoibhin het volgende:
Die landschappen nu ook weer![]()
![]()
Ik wil naar Albanië binnen nu en een paar jaar. Echt
Dat wordt het waarschijnlijk nooitquote:
Denk het ook nietquote:
Ja leuke opdrachtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:52 schreef Salina het volgende:
Cool. Een soort ringrijden met ballonnen.
Inderdaad, wel een leuke opdracht verder.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:54 schreef Redefine het volgende:
Dit heeft meer met mazzel te maken dan echt iets goed doen.
Dat welquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inderdaad, wel een leuke opdracht verder.
De gouden is de booster.quote:
Ik heb er 3.quote:
Waarbij Thomas dan wel veel intelligenter is dan Jochemquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:57 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij is Thomas gewoon de Jochem van de groep
Jochem vond ik bij tijd en wijle irritant maar ook erg leukquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:57 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij is Thomas gewoon de Jochem van de groep
quote:
low budgetquote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:59 schreef noodgang het volgende:
Weer zo'n opdracht die waarschijnlijk supertof is om te doen, maar niet echt werkt op tv.
Past wel bij het armste land van Europaquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
low budget
al de opdrachten zijn echt cheapo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |