abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219745323
Gewoon een fout van de webredactie. Ook die hadden een race tegen de klok.
pi_219752179
Tina Nijkamp heeft de afgelopen maanden al haar best gedaan om WIDM naar beneden te schrijven als in dat de hype over zou zijn en nu blijft ze er van overtuigd dat de winnaar en Mol dus al gelekt zijn in haar podcast. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219752254
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 14:45 schreef TheVulture het volgende:
Tina Nijkamp heeft de afgelopen maanden al haar best gedaan om WIDM naar beneden te schrijven als in dat de hype over zou zijn en nu blijft ze er van overtuigd dat de winnaar en Mol dus al gelekt zijn in haar podcast. :')
Fuck tina nijkamp

En fuck donald trump

^p^ ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 5 januari 2026 @ 19:04:07 #129
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219754829
quote:
Onder fans van de tv-kraker Wie is de Mol? ontstond veel onrust en verwarring, maar de storm lijkt van korte duur. Omroep AvroTros onthulde niet per ongeluk het spelverloop van het nieuwe seizoen, zeggen de zogeheten ‘Molloten’. Zij vonden een plausibele verklaring voor de ‘technische fout’ waardoor de kandidatenpagina tijdelijk offline werd gehaald.

„Ik was ook even in de war”, zegt Sam de Man, die al jarenlang met zijn YouTubekanaal WIDMTV volgt en analyseert. „Tot ik wat ging speuren en tot de conclusie kwam dat per ongeluk het sjabloon van het vorige seizoen is gebruikt. Ik ben vrij zeker van mijn zaak”, aldus de Molloot, die zegt een medewerker van de WIDM-site én app (die deels aan elkaar zijn gelinkt) te kennen.

Zijn theorie: op de tijdelijk door AvroTros offline gehaalde pagina stond nog de ‘eindstand’ van de recent uitgezonden jubileumreeks, met Nathan Rutjes als Mol. Daar zijn vervolgens alle kandidaten van het komende seizoen overheen geplakt. In het rijtje stond Nasrdin Dchar op dezelfde positie als Rutjes, waardoor die eerste automatisch een groene vingerafdruk kreeg.

Ook het vermelde percentage is gelijk: zowel Dchar als Rutjes werd door 50 procent van de gebruikers verdacht als Mol. De nummer 2 verdachte van de vorige serie was Merel Westrik met 27 procent van de stemmen. Daar stond nu Milan van Dongen, eveneens goed voor 27 procent. Hetzelfde verhaal geldt voor de nummer 3 van toen: Loes Haverkort werd Matteo van der Grijn, allebei door 23 procent van de stemmers aangewezen als Mol.

‘Opgelucht ademhalen’
Dat kan geen toeval meer zijn, zegt ook Nelleke Poorthuis van de populaire Trust Nobody-podcast over Wie is de Mol? „Er ging waarschijnlijk iets mis aan de achterkant van de site. Dat gebeurde in 2022 ook al eens. Toen leek Glen Faria even de Mol, maar dat bleek uiteindelijk Everon Jackson Hooi te zijn. Dus ja, ik haal opgelucht adem. Sterker, ik maak me geen enkele zorgen meer.”
En Molloot Simon van Eek van het YouTubekanaal Siem: „Vrijwel elk seizoen zie ik wel zoiets gebeuren en nooit is het wat. Ik ga er volledig van uit dat het toeval is. De vingerafdrukken wisselden ook. Geraldine Kemper was kort ‘afvaller’ en stond even later ineens op groen. Waarschijnlijk waren ze gewoon alles nog aan het klaarzetten.” Sam de Man vult nog aan: „Het zou sneu zijn voor Nasrdin Dchar, maar als hij nu eens snel afvalt, weten we tenminste zeker dat AvroTros de boel niet verklapte.”

AvroTros gaat niet op de theorieën in, maar geeft wel een aanvulling op een eerder statement dat het spelverloop niet per abuis is verklapt. „Als woordvoerder communiceer ik zorgvuldig en naar waarheid. Wanneer ik aangeef dat dit niets te maken heeft met het spelverloop of dit seizoen, kunnen fans daarop vertrouwen.”
https://www.ad.nl/show/mo(...)t-sjabloon~aa56747b/
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:21:52 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219769734
Herman van der Zandt herenigt Angela Groothuizen en de makers van het allereerste seizoen van Wie Is de Mol? In 1999 vertrokken ze naar Australië voor het destijds gloednieuwe avontuur met onbekende Nederlanders.

Volgens Angela was het toen nog niet zo'n geoliede machine als nu. Deelnemers wisten niet eens dat er een Mol mee was en een kandidatenbegeleider bestond nog niet. Een opdracht in een korenveld sneuvelde bovendien ter plekke omdat er gevaarlijke dieren rondliepen.

Ondanks de stroeve start kijkt Angela samen met de makers terug op een onvergetelijke tijd. Ze presenteerde na het eerste jaar nog vier seizoenen.

De Reünie, NPO 1 · Vanavond · 20:35 - 21:35
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:51:26 #131
2651 svann
night-hawk
pi_219773077
Leuk reünie programma over de eerste WIDM.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:11:51 #132
2651 svann
night-hawk
pi_219773243
Je kunt tegenwoordig wel eens denken dat alles te voorgeprogrammeerd gaat, maar die eerste aflevering...
Ze zijn toch maar weer heelhuids thuis gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door svann op 08-01-2026 01:02:00 (Woordje vergeten) ]
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_219783087
Leuk om die reunie te zien. Die JP, is hij dé JP van Lingo?

En leuk dat Herman van der Zandt dit doet. Die zien we echt te weinig op tv.
  donderdag 8 januari 2026 @ 20:43:49 #134
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_219783197
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:35 schreef NailQueen het volgende:
Leuk om die reunie te zien. Die JP, is hij dé JP van Lingo?

En leuk dat Herman van der Zandt dit doet. Die zien we echt te weinig op tv.
:Y Zelfde JP :D
Fuck the EBU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')