abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202536939

[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @Mexicanobakker )

Nederland is tot op het bot verdeeld. Wie had dat kunnen bedenken, begin 2020. Twee kampen lijnrecht tegenover elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk bijna hetzelfde willen. Nouja, ze willen het allebei net op een andere manier. De een wil terug naar het oude normaal. Precies zoals het in 2019 was. Sommige anderen vinden het inmiddels ook allemaal wel overdreven, maar kunnen er wel mee leven dat het zo is gegaan. En dan heb je nog mensen die het eigenlijk ten zeerste toejuichen. De grote vraag is: Wanneer is het voorbij? Blijft de tweedeling ook de komende tijd zo groot? Of zal het vanzelf rustiger worden?

Jullie hadden het waarschijnlijk al door, maar ik heb het natuurlijk over de verrassende nummer 1 van vorig jaar, Danny Vera! Hij won verrassend de strijd van Queen. Zal dat dit jaar weer gebeuren? Spannend. Als hij weer wint weet ik niet wat de gevolgen zullen worden. Protesterende menigtes voor het Top 2000 Café? Zo erg dat heel Beeld en Geluid dicht moet? Misschien verliest Studio 21 ook wel al zijn omzet. Starten jullie alvast de inzamelingsactie op?

Ja, zoals jullie wel merken was het opnieuw een bijzonder jaar. Je las het vaak. 2020 was een kutjaar, maar 2021 zou GEWELDIG worden. Een beetje naief, nietwaar? Alsof Corona ineens een vakantie naar de Spaanse costa ging boeken op 1 januari 2021. De eerste periode was echt aanmodderen, manmanman. Avondklokje hier, dichte horeca daar. Het was zo saai dat de debatten in Den Haag het hoogtepunt van de week werden. Jeetje, wat een hoop flaters van ONS kabinet. Of nouja, ONS ex-kabinet. Of nouja, ONS nog-altijd-demissionair kabinet. We kunnen wel spreken over de puinhopen van. Maar goed, laten we dit niet te veel POL laten worden, hier gaan we het vast nog uitgebreid over hebben.

Gelukkig was er eind juni ineens heel veel mogelijk. Lekker feesten. Eindelijk weer uitgaan. Muziek. Weetikwat. Nouja twee weekjes en toen gingen de besmettingscijfers nog harder omhoog dan de nummers van George Michael en ABBA de afgelopen jaren. Was dit dan het einde van het feest? Nou, gelukkig lijkt het inmiddels redelijk weer hersteld. Wie weet komt er nog wel een concertbonus!

Leuke dingen dit jaar? Ja, het ESF ging eindelijk door. Velen van ons waren erbij. En ook leuk, er werd gewonnen door een act die rawck speelt, aldus Daniel Dekker. Daar gaan we dus nog jaren van genieten tijdens de Top 2000. Italië, trouwens. De Spelen gingen ook door. Zonder publiek, maar met quarantaines. De 100 meter was het hoogtepunt. Wie won er ook alweer? Oja, Italië. Het EK was ook een leuke rubriek met Engelse tokkies die helemaal leip gingen. Ik moet wel even nadenken wie de finale ook alweer won. Zou het Italië kunnen zijn?

Met deze statistiek in het achterhoofd lijkt het me wel duidelijk. Dit jaar wordt Con te Partiro de nummer 1 in de Top 2000. Of misschien Max. Past hopelijk nog goed bij de uiteindelijke winnaar van het wereldkampioenschap autorijden. Ja, want dat wordt toch wel weer fenomenaal he, die Top 2000. Queen, Danny Vera, Paolo Conte, zij mogen het uitmaken in een prachtige lijst. 2000 liedjes om het jaar af te sluiten, toch wel het ultieme genot!

Radio 2 Top 2000: Editie 2021
Voor de 23e keer gaan we op reis door het muzikaal landschap. Er is in die tijd veel gebeurd, in 1999 waren acts als Metallica nog taboe, nu domineren dat soort acts de bovenste regionen. Het evenement is groter dan ooit, goede marketing van Radio 2 wel. Hierdoor is het wel weer spannend welk lobbyclubje dit jaar weer een plaat hoog weet te krijgen. Zoals ik vorig jaar al zei, de 2000 meest voor gelobbyde platen aller tijden, en toch klinken ze af en toe best wel lekker!

Wat kunnen wij doen?
Helemaal niets. Zoals ik zei, Nederland is tot op het bot verdeeld en het gaat helemaal mis in Den Haag, maar toch stemmen we ELKE KEER weer op dezelfde poppetjes. Nouja, hier en daar een keer een frisse wind tegenover het liedjeskartel.
We kunnen er wel weer met zijn allen over klagen. En op zich een keer op andere liedjes stemmen. Zoals elk jaar wil ik met stemtips komen van artiesten die er bijna uitvallen, maar dit jaar staat er onderin weinig met maar 1 nummer. Het kartel heeft gewonnen.

Ik ga voor twee extremen: Ray Charles is de eerste. Staat er nog maar 1x in. Voor zo'n grote naam is dat best weinig, maar hij staat ook nog eens op 1941 met Georgia on my Mind. Het zou toch zonde zijn als ie eruit valt, dan kunnen we nooit meer lachen om Weet je wat Doris Day, of over het feit of ie misschien over de Kaukasus zingt.

Mijn tweede stemtip is Niall Horan. Dit wil waarschijnlijk niemand Horan, aangezien hij zijn nummers recent heeft opgenomen, maar Nice to Meet Ya is echt een heerlijk nummer. George Michael had hem kunnen maken. Ian Brown zou toch juichend op de banken moeten staan voor dit genot. Misschien wel het beste popnummer van de laatste jaren, maar we zullen het wel weer met de twaalfde Sheeran moeten doen, want hij staat op 1967.

Oja, en blijven stemmen op Hall en Oates, anders liggen ze er weer uit. Dat jullie het weten.

Wanneer?
Het ies tredisie om te eindigen op 31 december, middernacht met Bohemian Rhapsody. Soms wordt deze traditie verbroken, dan is de wereld te klein. Ooit was de muzikale marathon 144 uur, maar tegenwoordig moet er ook ruimte zijn voor Echoes, de Pokemon Theme Song in volledige versie, dronken gewauwel van Ruud de Wild, reclames over Café Weltschmerz, het Gijs-alarm en natuurlijk de Wals van Van Inkel. Zodoende is het nu 168 uur.

De lijst van 2020: https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php

Presentatie

00.00 - 02.00 uur - Jeroen van Inkel
02.00 - 04.00 uur - Rick van Velthuysen
04.00 - 06.00 uur - Frank van ‘t Hof
06.00 - 08.00 uur - Carolien Borgers
08.00 - 10.00 uur - Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 - 12.00 uur - Bart Arens
12.00 - 14.00 uur - Annemieke Schollaardt
14.00 - 16.00 uur - Gijs Staverman
16.00 - 18.00 uur - Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur - Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur - Emmely de Wilt
22.00 - 00.00 uur - Giel Beelen

NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Kabelfrequenties in de verschillende steden: http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Vorig jaar zagen we hier zoomers. Ook wat FOK!kers waren op de zoom te zien, zoals U hieronder kunt bewonderen. Dit jaar heb ik vermoedens van een café dat weer open gaat. Wel met QR-code hopelijk. Dan zien we tenminste minder huismoeders die alleen losgaan op André Hazes. ERG MOOI.

Nederland 3
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home

Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC (UPC bestaat toch helemaal niet meer joh, dit gedeelte is ook jaren niet fatsoenlijk aangepast hahaha), Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!

Geen idee welke providers er nu nog zijn, maar je zoekt zelf maar even voor je eigen provider waar het zit. Of je vraagt het even in het topic, als het rustig is heb je kans op een antwoord.

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden.

Staat ie in de top 2000? https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/danny-vera/roller-coaster
GENOT.
De nieuwe site gaat vast midden december een keer live.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010 & 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: Aoibhin
SPOILER: ArnieAlberts
De lijst door de jaren heen:

@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Erin ... en eruit (nieuw cq gesneuveld in Top 2000 2020)
@VdB95 analyseerde: De 107 nieuwkomers
@peaceman rekende uit: Onze Eigen FOK!-lijst! (met verrassende nummer 2)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202536947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tis dan bij de beste 600, dan klopt er dus gewoon iets niet. :D
Toch de Hollies die er niet in horen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 9 december 2021 @ 12:04:33 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202536962
(Als reactie op Cafka die jaarlijstjes door spitte)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Welke waren het? Er zit nogal veel verschil in aantallen nummers, en ook in de verhouding bekend/onbekend/iets ertussenin.

Ik hoop nog eens wat meer boeiends uit de 00's te vinden, maar het ligt me al snel niet zo.
pi_202536979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Welke waren het? Er zit nogal veel verschil in aantallen nummers, en ook in de verhouding bekend/onbekend/iets ertussenin.

Ik hoop nog eens wat meer boeiends uit de 00's te vinden, maar het ligt me al snel niet zo.
Gewoon even er door heen gescrolled. Vind het idee vooral leuk. Ik heb wel playlists per decade vanaf de 90's, maar nooit per jaar gemaakt.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:08:48 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202537012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:05 schreef cafca het volgende:

[..]
Gewoon even er door heen gescrolled. Vind het idee vooral leuk. Ik heb wel playlists per decade vanaf de 90's, maar nooit per jaar gemaakt.
Wat daar staat is wel echt alleen het absolute topje van de ijsberg (en per periode nog 'vangnetten' voor als ik het niet zeker weet). Er is veel meer dan dat wat ik bovengemiddeld graag hoor. :+

Anders kunnen de niet op Spotify staande nummers sowieso niet in die veel te kleine tekstvakjes vermeld worden, want dan worden het er veel te veel (bij een paar jaren zijn de lijsten al in tweeën gesplitst om een tekstvakje extra te hebben). :{
pi_202537046
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Wat daar staat is wel echt alleen het absolute topje van de ijsberg (en per periode nog 'vangnetten' voor als ik het niet zeker weet). Er is veel meer dan dat wat ik bovengemiddeld graag hoor. :+

Anders kunnen de niet op Spotify staande nummers sowieso niet in die veel te kleine tekstvakjes vermeld worden, want dan worden het er veel te veel (bij een paar jaren zijn de lijsten al in tweeën gesplitst om een tekstvakje extra te hebben). :{
Ja, herkenbaar. Maar toch leuk om af en toe eens een jaar uit te kiezen en dat terug te luisteren
pi_202537409
Kijk nu de Top 2000-quiz terug. Manmanman, t niveau deze week. Arctic Monkeys niet herkennen. Anneke van Giersbergen die niet eens weet wie haar favoriete plaat (Old and Wise) zingt

[ Bericht 49% gewijzigd door Scorpion_17 op 09-12-2021 12:43:14 ]
pi_202537557
Get Back van The Beatles staat er niet meer in. Dat vind ik verrassend.
pi_202537582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:47 schreef Idisrom het volgende:
Get Back van The Beatles staat er niet meer in. Dat vind ik verrassend.
Volgens mij wel hoor.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_202537586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kijk nu de Top 2000-quiz terug. Manmanman, t niveau deze week. Arctic Monkeys niet herkennen. Anneke van Giersbergen die niet eens weet wie haar favoriete plaat (Old and Wise) zingt
Old and Wise is toch van die van Zombie? Dolores met de volgens mensen bij de Top 2000 quiz onuitspreekbare achternaam?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202537594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef Felagund het volgende:

[..]
Volgens mij wel hoor.
Ik klikte hier op.
https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/beatles/get-back
pi_202537607
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_202537813
quote:
9s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Old and Wise is toch van die van Zombie? Dolores met de volgens mensen bij de Top 2000 quiz onuitspreekbare achternaam?
Dolores Blunstoriordan
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_202538145
Dat nummer van The Hollies is echt by far het meest gestreamd van alle Hollies-nummers op Spotify :o 200mln om 89mln en 66mln voor The Air That I Breathe en He Ain't Heavy. Qua wereldwijde populariteit dus wel verdiend, maar ik kende het nummer helemaal niet
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_202538207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:40 schreef Cassa95 het volgende:
Dat nummer van The Hollies is echt by far het meest gestreamd van alle Hollies-nummers op Spotify :o 200mln om 89mln en 66mln voor The Air That I Breathe en He Ain't Heavy. Qua wereldwijde populariteit dus wel verdiend, maar ik kende het nummer helemaal niet
Het stond wel al jaren in de Evergreen top 1000 volgens mij. Daar staat het trouwens wel een stuk lager dan die 2 liedjes.
pi_202538270
Misschien is de verklaring voor Hollies wel gewoon dat er ook nog altijd een oudere groep stemt. En dat niks menselijks die groep vreemd is: als het niet binnen 3 letters tevoorschijn komt stemmen ze het niet. Ik moet mijn oude heer ook jaarlijks uitleggen dat hij niet aan die keuzelijst vastzit als hij dat niet wil. Om dan vervolgens zijn lijstje met 35 keuzelijstnummers onder ogen te krijgen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202538316
Daar kunnen we over een week ook achter komen, wanneer blijkt dat andere Hollies-nummers plekken inleveren. Dan zijn die mogelijk van de ene naar de andere gegaan.
pi_202538347
quote:
Ik ben hem op het spoor gekomen dankzij het andere nummer dat Alan Clark zingt: the day that curly bill shot down crazy Sam McGee. Hij zat ook in een paar films zoals Remember the Titans en zat in de soundtrack van Mafia 3. NPO draait m niet vaak maar Classic 21 en Schwarzwaldradio (twee internet radio stations die ik veel luister) hebben m in de rotatie staan. Het zelfde heb ik ook met Foreigner, waar hier in NL altijd het knuffelnr. I wanna know what love is of Waiting for a girl like you wordt gedraaid, maar Urgent helemaal nergens.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 9 december 2021 @ 14:38:15 #19
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_202538718
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik ben hem op het spoor gekomen dankzij het andere nummer dat Alan Clark zingt: the day that curly bill shot down crazy Sam McGee. Hij zat ook in een paar films zoals Remember the Titans en zat in de soundtrack van Mafia 3. NPO draait m niet vaak maar Classic 21 en Schwarzwaldradio (twee internet radio stations die ik veel luister) hebben m in de rotatie staan. Het zelfde heb ik ook met Foreigner, waar hier in NL altijd het knuffelnr. I wanna know what love is of Waiting for a girl like you wordt gedraaid, maar Urgent helemaal nergens.
Jaaaa Urgent _O_
Sowieso is Foreigner (buiten de ballads en Cold As Ice om) best wel ondergewaardeerd. 4 is een van m'n favoriete albums :)
pi_202538752
Even voor wie m niet kent

Stem van Lou Gramm, synths van Thomas Dolby, saxofoon van Junior Walker/ Marc Rivera. Sweet Music indeed
pi_202538809
quote:
Ik zie dat ie nog niet eerder in de lijst stond. Dat had ik wel verwacht. Maar wel bijzonder, deze opleving
pi_202538830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:55 schreef Sabata het volgende:

[..]
Cold as Ice hoor je ook nog wel eens.

En More than a feeling, Hold the line en Keep on Loving you, uiteraard :P
pi_202539095
Ik had gehoopt dat het in de openingspost zou staan, maar is er nu al een definitief overzicht van alle lijstverlaters en de nieuwe nummers? Van dit jaar (want in de openingspost staat wel een linkje naar die van vorig jaar).
Dank! :)
  donderdag 9 december 2021 @ 15:15:50 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202539096
quote:
Curly Billy niet?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 9 december 2021 @ 15:27:28 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202539229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:15 schreef W_Wolf het volgende:
Ik had gehoopt dat het in de openingspost zou staan, maar is er nu al een definitief overzicht van alle lijstverlaters en de nieuwe nummers? Van dit jaar (want in de openingspost staat wel een linkje naar die van vorig jaar).
Dank! :)
Definitief is het nog niet want we missen er nog 1 ;)
pi_202539288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Curly Billy niet?
Die haalt niet eens de 3mln streams
pi_202539297
Heeft NPO Radio 2 onze 'cover / origineel' grap overgenomen? https://www.nporadio2.nl/muziek/nummers/34d10632-84fe-4df3-89aa-9844cbbfd43b/so-what
  donderdag 9 december 2021 @ 15:33:25 #28
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202539304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:32 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Die haalt niet eens de 3mln streams
Oh lol, dat is wel hun beste nummer by far.
Op 't randje en erover.
pi_202539316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Oh lol, dat is wel hun beste nummer by far.
Ik vind Long Cool Woman daar eerlijk gezegd heel erg op lijken.
  donderdag 9 december 2021 @ 15:38:43 #30
262211 hhh38
pi_202539370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef Cassa95 het volgende:
Heeft NPO Radio 2 onze 'cover / origineel' grap overgenomen? https://www.nporadio2.nl/muziek/nummers/34d10632-84fe-4df3-89aa-9844cbbfd43b/so-what
:D

SPOILER
pi_202539399
In t eerste jaar dat ik de hele top 2000 ging luisteren (niet in t geheel, dat deed alleen Frits Flits maar wel elke dag zoveel mogelijk, heb Carrie Ann van de Hollies nog opgenomen op een bandje. Vond ik toen prachtig. Sowieso hadden ze toen een openingsuur om u tegen te zeggen, nooit meer overtroffen. Met oa Blackberry Way van The Move, Working My Way Back To You Babe van de Detroit Spinners, Dirty Old Man van Three Degrees, Je Wordt Ouder Papa van Peter Koelewijn en Both Sides Now van Euson. Als iets top 2000 is qua muziek en gevoel voor mij, dan zijn t dat soort uren wel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 december 2021 @ 15:50:20 #32
426493 crew  PippenScottie
pi_202539505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef Cassa95 het volgende:
Ik vind de versie van Radio 2 leuker dan die van ons
My friends all drive horses
pi_202539734
Misschien een stomme vraag hoor, maar ik kan in mijn zenderoverzicht op tv (ziggo) dat npo extra kanaal niet zien of is dat ook pas als de top2000 begint?
  donderdag 9 december 2021 @ 16:13:53 #34
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202539737
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar ik kan in mijn zenderoverzicht op tv (ziggo) dat npo extra kanaal niet zien of is dat ook pas als de top2000 begint?
Meestal begint dat met Serious request en gaat dan door in de Top 2000
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_202539744
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Kanaal 128 op Ziggo.
Album top 100 2024
pi_202539748
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik vind de versie van Radio 2 leuker dan die van ons
Je bedoelt het origineel van Radio2 is leuker dan onze cover?
pi_202539753
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ah okee, dankjewel!
  donderdag 9 december 2021 @ 16:15:35 #38
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202539762
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ah okee, dankjewel!
quote:
NPO 1 extra (kanaal 128): de zender van de Publieke Omroep voor bijzondere uitzendingen en programma’s uit het rijke archief van de publieke omroep. Met van 18 tot 24 december Serious Request vanuit Amersfoort. De dj's zetten zich een week lang 24 uur per dag samen met Nederland in om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Wereld Natuur Fonds om Zuid-Amerikaanse regenwouden te beschermen en te herstellen. Tussen 25 december en 1 januari is de Top 2000 24 uur per dag te volgen op NPO 1 extra.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_202539766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
In t eerste jaar dat ik de hele top 2000 ging luisteren (niet in t geheel, dat deed alleen Frits Flits maar wel elke dag zoveel mogelijk, heb Carrie Ann van de Hollies nog opgenomen op een bandje. Vond ik toen prachtig. Sowieso hadden ze toen een openingsuur om u tegen te zeggen, nooit meer overtroffen. Met oa Blackberry Way van The Move, Working My Way Back To You Babe van de Detroit Spinners, Dirty Old Man van Three Degrees, Je Wordt Ouder Papa van Peter Koelewijn en Both Sides Now van Euson. Als iets top 2000 is qua muziek en gevoel voor mij, dan zijn t dat soort uren wel.
Ja, dat zijn wel van die echte top2000 nummers! O+
pi_202539772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:14 schreef Felagund het volgende:

[..]
Kanaal 128 op Ziggo.
Ja dat had ik al gevonden alleen heb ik daar nu nog geen beeld op dus vandaar even mijn vraag.
pi_202539781
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Bestaat dat nog dit jaar? Blijft toch zonde dat verval van die zender (deels door radio2) en het verdwijnen van serious request/glazen huis. Was toch de start van de kerst en ook top2000
  donderdag 9 december 2021 @ 16:17:03 #42
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202539783
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dat had ik al gevonden alleen heb ik daar nu nog geen beeld op dus vandaar even mijn vraag.
quote:
Nog meer zenders open van 10 december tot 3 januari
1 dag te vroeg gevraagd ;)
pi_202539792
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
[..]
1 dag te vroeg gevraagd ;)
Zoiets heet geduld geloof ik hè :@
pi_202539804
Intussen zit ik hier naar Johann Pachelbell te luisteren, de man die talloze top2000 nummers in één nummer wist te coveren!
pi_202539925
quote:
11s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:19 schreef cafca het volgende:
Intussen zit ik hier naar Johann Pachelbell te luisteren, de man die talloze top2000 nummers in één nummer wist te coveren!
Paar jaar geleden lobbyplaatje geweest, maar Johann was geen boer en had ook geen YouTube.
pi_202539980
quote:
Het ergste voorbeeld vind ik het volgende. Ik schrok echt toen ik dat opeens begon te herkennen. Dat bijna alle hofleveranciers (The Beatles, ABBA, Rolling Stones, Stevie Wonder, Frank Sinatra) en zoveel bekende intro's gewoon allemaal covers zijn van een Nederlandse sterrengroep
  donderdag 9 december 2021 @ 16:41:20 #47
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202540040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:16 schreef alopio het volgende:

[..]
Bestaat dat nog dit jaar? Blijft toch zonde dat verval van die zender (deels door radio2) en het verdwijnen van serious request/glazen huis. Was toch de start van de kerst en ook top2000
Het glazen huis is terug. Staat in Amersfoort dit jaar.

https://www.npo3fm.nl/nie(...)serious-request-2021
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_202540076
quote:
Toevallig luister ik net naar het origineel Graduation ( Friends Forever) van Vitamin C!
The script for tears
pi_202540203
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:41 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Het glazen huis is terug. Staat in Amersfoort dit jaar.

https://www.npo3fm.nl/nie(...)serious-request-2021
Dan heb ik dat totaal gemist…
pi_202540448
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:36 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Het ergste voorbeeld vind ik het volgende. Ik schrok echt toen ik dat opeens begon te herkennen. Dat bijna alle hofleveranciers (The Beatles, ABBA, Rolling Stones, Stevie Wonder, Frank Sinatra) en zoveel bekende intro's gewoon allemaal covers zijn van een Nederlandse sterrengroep
Deze mis ik even denk ik.
pi_202540916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze mis ik even denk ik.
Stars on 45?
pi_202540952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:55 schreef cafca het volgende:

[..]
Stars on 45?
Oh toch wel :D
pi_202542298
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:58 schreef alopio het volgende:

[..]
Dan heb ik dat totaal gemist…
Gezien de huidige luistercijfers van Radio 3 is dat ook niet zo raar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_202542971
Ik had zin om dit terug te zoeken. Die Pachelbel lobby zat echt bar slecht in elkaar. En hij was nog wel door zusterzender NPO Radio 4 opgezet. 'We hoorden dat je weer kon stemmen en dachten goh laten we het eens proberen'.

Och, de onschuldige jaren 2018, toen niemand nog aan Mannenkoor Karrespoor dacht.

https://www.trouw.nl/cult(...)n-bestormen~bb38a44d
  donderdag 9 december 2021 @ 19:46:00 #55
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202543055
10cc - Wall Street Shuffle: Kan ook bij de uitvallers.

Als ik achter de feiten aanloop. Sorry :@
Ja ja
pi_202543252
quote:
8s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:46 schreef Piebe het volgende:
10cc - Wall Street Shuffle: Kan ook bij de uitvallers.

Als ik achter de feiten aanloop. Sorry :@
Je bent denk ik 'the' vergeten voor wall te zetten. Je bent niet de eerste, al wel vaker gebeurd hier.

https://staatieindetop200(...)-wall-street-shuffle
  donderdag 9 december 2021 @ 19:55:39 #57
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202543290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:54 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]
Je bent denk ik 'the' vergeten voor wall te zetten

https://staatieindetop200(...)-wall-street-shuffle
Verrek. Toch nog een meevallertje.

Wel autistisch trouwens. :P
Ja ja
pi_202543421
Voor de liefhebbers: vanavond draai ik op Orinoco Radio het beste/leukste muziek (in mijn ogen) van 2021

http://orinocoradio.nl/
  donderdag 9 december 2021 @ 20:08:29 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202543578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voor de liefhebbers: vanavond draai ik op Orinoco Radio het beste/leukste muziek (in mijn ogen) van 2021

http://orinocoradio.nl/
Wat is daar het aantal luisteraars en wat kost een uur of 2 zendtijd per week?
  donderdag 9 december 2021 @ 20:08:33 #60
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_202543582
Ik vind de nieuwe Adele niet slecht (ook niet geweldig), maar vanwege de naam zal het wel weer op 47 binnenkomen. :')
Ja ja
  donderdag 9 december 2021 @ 20:11:41 #61
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202543687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:42 schreef Tussle266 het volgende:
Ik had zin om dit terug te zoeken. Die Pachelbel lobby zat echt bar slecht in elkaar. En hij was nog wel door zusterzender NPO Radio 4 opgezet. 'We hoorden dat je weer kon stemmen en dachten goh laten we het eens proberen'.

Och, de onschuldige jaren 2018, toen niemand nog aan Mannenkoor Karrespoor dacht.

https://www.trouw.nl/cult(...)n-bestormen~bb38a44d
Pachelbel in de Top 2000 zou eigenlijk best oké zijn. Het is inderdaad apart dat er zo weinig klassiek in staat. Al is het Yann Tiersen sinds dat jaar dus wel gelukt meen ik.

Die Ludovico Einaudi-stemactie heeft ook niks opgeleverd trouwens...
pi_202543704
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wat is daar het aantal luisteraars en wat kost een uur of 2 zendtijd per week?
Ligt eraan. Bij evenementen tot 100 luisteraars, normale uitzendingen tussen 20 en 30. We zoeken nog dj's. Uitzendtijd wordt niet verkocht maar wel wordt een kleine bijdrage op jaarbasis verwacht. Maar die is naar draagkracht. Interesse? :-)
  donderdag 9 december 2021 @ 20:12:48 #63
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202543726
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:12 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ligt eraan. Bij evenementen tot 100 luisteraars, normale uitzendingen tussen 20 en 30. We zoeken nog dj's. Uitzendtijd wordt niet verkocht maar wel wordt een kleine bijdrage op jaarbasis verwacht. Maar die is naar draagkracht. Interesse? :-)
Wellicht, ik draai nu af en toe bij de buren van Radio49…
pi_202543841
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:12 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wellicht, ik draai nu af en toe bij de buren van Radio49…
Ik kan je wel even wat informatie dm-en straks over t station enzo.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:18:16 #65
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202543868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:17 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik kan je wel even wat informatie dm-en straks over t station enzo.
Be my guest, had stiekem al gekeken en vandaar ook mijn vraag.
Kom straks wel even luisteren, nu eerst Radio49…
pi_202543877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:11 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Pachelbel in de Top 2000 zou eigenlijk best oké zijn. Het is inderdaad apart dat er zo weinig klassiek in staat. Al is het Yann Tiersen sinds dat jaar dus wel gelukt meen ik.

Die Ludovico Einaudi-stemactie heeft ook niks opgeleverd trouwens...
Persoonlijk zou ik op andere dingen mikken: Adagio for Strings, De Vijfde of Carmina Burana. Die worden letterlijk gebruikt in popsongs, games, vlogs, soundtracks en reclames. Dat is nog wel iets anders dan inspiratie. Volgens mij is dat de enige (hele kleine) kans van slagen.

En anders inderdaad meer soundtracks: American Beauty en Requiem for a Dream zitten ongeveer op dezelfde lijn als Tiersen.
pi_202545329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:19 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik op andere dingen mikken: Adagio for Strings, De Vijfde of Carmina Burana. Die worden letterlijk gebruikt in popsongs, games, vlogs, soundtracks en reclames. Dat is nog wel iets anders dan inspiratie. Volgens mij is dat de enige (hele kleine) kans van slagen.

En anders inderdaad meer soundtracks: American Beauty en Requiem for a Dream zitten ongeveer op dezelfde lijn als Tiersen.
Een (re-)entry van André Rieu lijkt me eigenlijk waarschijnlijker, als die in het nieuws komt of chauvinistische Limburgers achter zich krijgt.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:15:43 #68
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202545418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Een (re-)entry van André Rieu lijkt me eigenlijk waarschijnlijker, als die in het nieuws komt of chauvinistische Limburgers achter zich krijgt.
Daar zit ik dan weer niet op te wachten.
pi_202549811
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:19 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Beter de Ekseption versie van de vijfde dan
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_202549885
Rhapsody in Blue van Gershwin heeft ook een aantal jaar in de T2000 gestaan. Zou een grote lobby moeten komen wil je die ooit terug krijgen
The script for tears
pi_202549912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Daar zit ik dan weer niet op te wachten.
André Rieu is natuurlijk de snollebollekisering van klassieke muziek, maar vertel dat mijn medemaastrichtenaren niet
  Redactie Sport vrijdag 10 december 2021 @ 09:39:30 #72
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202550024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:18 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Beter de Ekseption versie van de vijfde dan
Liever die dan die van Thicke ja
pi_202550040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind die dus ook wel lekker hoor.

Wel een engnek die man, maar goed
pi_202550041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die twee + A+ staan allemaal op de keuzelijst. Dat is mede ook de reden om te denken dat als je iets kiest, dat je dan dit stuk moet nemen. Zoals ook Adagio for Strings vrij letterlijk is overgenomen door Tijs uit Breda en William uit Bristol.

Maar eigenlijk zijn alle klassieke stukken vrij kansloos. Je moet niet alleen een lobby hebben, het moet ook al meerdere jaren op de keuzelijst staan, niet anderhalve dag voor het einde toegevoegd worden. En dan moet het ook nog in de tussenliggende 358 dagen voldoende vers blijven in het geheugen, jaar na jaar. Maar hoeveel mensen stappen tussentijds over naar Radio 4?
pi_202550074
Misschien werkt iets Nederlands nog wel beter. Soldaat van Oranje bijvoorbeeld. Of iets nieuws van Joep Beving of Douwe Eisinga? Maar dat is eigenlijk weer niet hetzelfde natuurlijk.
pi_202550140
Ik wil Douwe Egbert terug in de lijst
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:52:46 #77
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202550146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef Tussle266 het volgende:
Misschien werkt iets Nederlands nog wel beter. Soldaat van Oranje bijvoorbeeld. Of iets nieuws van Joep Beving of Douwe Eisinga? Maar dat is eigenlijk weer niet hetzelfde natuurlijk.
Joep Beving _O_

Die gaat nooit in de lijst komen, maar dromen mag.

Als ik een nummer moet kiezen, doe dan Aeon maar.
pi_202550461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:52 schreef MielMonteur het volgende:
Haha, Kom uit de bedstee.. Over Douwe gesproken, Jacob's Song van Douwe Bob vind ik ook best een jammerlijke uitvaller
The script for tears
pi_202551782
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:52 schreef MielMonteur het volgende:
pi_202551991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Haha, Kom uit de bedstee.. Over Douwe gesproken, Jacob's Song van Douwe Bob vind ik ook best een jammerlijke uitvaller
Heb ik jarenlang op gestemd. Dit jaar niet. En zie wat er gebeurt. Beste nummer van Douwe Bob ook
pi_202552545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Prima nummer maar vind t ook prima dat mrwappie er gewoon uit is
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:34:27 #82
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202552766
Waarom op Jacob's Song stemmen als je ook gewoon op Wichita Lineman kan stemmen?

En waarom Thicke of A+ als je ook op Walter Murphy kunt stemmen..
pi_202552820
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom op Jacob's Song stemmen als je ook gewoon op Wichita Lineman kan stemmen?
Was het niet Bob Douwe zelf die twee jaar gelden min of meer tot dezelfde conclusie kwam toen hij op de stemfinaledag tien minuten lang aan de telefoon hing om te vertellen wat hij allemaal ellendig vond aan de lijst? Zoiets staat me nog bij. En dat eindigde met het draaien van Campbell.
pi_202552893
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

En waarom Thicke of A+ als je ook op Walter Murphy kunt stemmen..
Van Halen.....Kinks
No Doubt...Talk Talk
Adele....Luka Bloom
Guus Meeuwis....Andre Hazes
Scott Calum....Robyn
Elvis...Charles Aznavour
Whitney....Dolly
Therapy....Hüsker Dü
Disturbed......Simon&Garfunkel
Marco Borsatan.....Whatever

etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door cafca op 10-12-2021 13:50:53 ]
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:48:13 #85
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202552930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:44 schreef cafca het volgende:

[..]

Adele....Luka Bloom

Fair point, but eeh,, deze?
pi_202552934
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Fair point, but eeh,, deze?
De versie van Luka is beter dan die van ome Bob :P
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:49:16 #87
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_202552941
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:48 schreef cafca het volgende:

[..]
De versie van Luka is beter dan die van ome Bob :P
Ahja, maar dat zijn bijna alle BD covers ;)
pi_202552950
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ahja, maar dat zijn bijna alle BD covers ;)
Daarom heb ik die verder ook niet genoemd ;)

Zelfs niet Guns 'n Roses
pi_202553041
Hebben we de disbalans in nieuwe noteringen en exits al opgelost?
pi_202553444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:44 schreef cafca het volgende:

[..]
Van Halen.....Kinks
No Doubt...Talk Talk
Adele....Luka Bloom
Guus Meeuwis....Andre Hazes
Scott Calum....Robyn
Elvis...Charles Aznavour
Whitney....Dolly
Therapy....Hüsker Dü
Disturbed......Simon&Garfunkel
Marco Borsatan.....Whatever

etc.
Donna Summer.... Richard Harris
Triggerfinger.... Lykke Li
The script for tears
  vrijdag 10 december 2021 @ 20:13:31 #91
262211 hhh38
pi_202558042
De Monkees met de slechtst mogelijke timing qua dodenbonus :'(

Zo krijgen we Daydream Believer nooit meer terug in de lijst
  Redactie Sport vrijdag 10 december 2021 @ 21:06:45 #92
pi_202559083
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 20:13 schreef hhh38 het volgende:

Ja, iets anders dan die cover van dat flutnummer van Smash Mouth mag wel terug ja
pi_202559528
Daydream Believer had rustig in de Top2000 mogen staan O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202560448
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 20:13 schreef hhh38 het volgende:

Marie Frederiksson overleed twee dagen na het sluiten van de stembus in 2019. Een vol jaar later in 2020 twee platen erbij en +350 plaatsen voor de twee die er al in stonden. Dus blijf vooral hopen.
pi_202560602
Het gaat nu met Miles, Bronski en Nesmith wel hard na het sluiten van de stembussen. En natuurlijk Ribbens toen de stembussen al bijna sloten
  vrijdag 10 december 2021 @ 22:35:55 #96
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202560690
Shit helemaal vergeten te stemmen op Gerry and the Pacemakers :(
Op 't randje en erover.
  vrijdag 10 december 2021 @ 22:37:17 #97
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202560711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:22 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Marie Frederiksson overleed twee dagen na het sluiten van de stembus in 2019. Een vol jaar later in 2020 twee platen erbij en +350 plaatsen voor de twee die er al in stonden. Dus blijf vooral hopen.
En was er bij platen van George Michael in 2017 ook zoiets zichtbaar?
pi_202560742
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:37 schreef Kopiko het volgende:

[..]
En was er bij platen van George Michael in 2017 ook zoiets zichtbaar?
George is in 2016, 2017, 2018 en 2019 overleden. Hij overweegt voor 2022 die stunt nog een laatste keer.
  zaterdag 11 december 2021 @ 10:25:35 #99
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202564180
Hey people, vanmiddag is het zover de Top 19 van Fok! Samengesteld aan de hand van de top 2000 lijstjes hier. Ik hoop kwart voor 2 de stream aan te slingeren en om half 3 begin ik met liedjes uit de lijst.

Ik zal dan hier ook een linkje plaatsen naar de stream.
pi_202564362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:25 schreef peaceman het volgende:
Hey people, vanmiddag is het zover de Top 19 van Fok! Samengesteld aan de hand van de top 2000 lijstjes hier. Ik hoop kwart voor 2 de stream aan te slingeren en om half 3 begin ik met liedjes uit de lijst.

Ik zal dan hier ook een linkje plaatsen naar de stream.
Lijkt me zeker het checken waard! Af en toe heen en weer schakelen dan met de Witte Trui (beste nummers van afgelopen 10 jaar) top 400 op Orinoco Radio
The script for tears
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:44:27 #101
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202566380
De Fok! Top 2000 totaallijst, gebaseerd op al jullie stemlijstjes begint straks.
In totaal zijn er 4282 stemmen uitgebracht op 2126 verschillende nummers. Dit resulteert in een top 19 (dit was vorig jaar ook zo). Waarom een top 19? Eigenlijk is dit simpel. Elke stem is 1 punt, dat resulteert in 1311 nummers die 1 keer genoemd zijn, 692 nummers 2 keer, enzovoort.

Wat ga ik draaien?

De top 13 (78 nummers) draai ik allemaal. Verder draai ik van de nrs. 14, 15, 16 elk 6 nummers. De keuze hieruit was natuurlijk lastig, maar ik heb er in elk geval bewust voor gekozen om nummers van bands die al tot de top 13 behoren over te slaan. Ook heb ik wat nummers gekozen die vorig jaar niet genoemd zijn.

Waar kun je luisteren??
Radio49

Waar kun je chatten?
MUZ / Radio 49 #3605 - Tast toe, er is genoeg

Vooraf (vanaf 13.55) draai ik even los uit de pols, voor ik om 14.30 begin met de lijst!

Tussendoor zal ik uiteraard de lijsten posten per aantal keren genoemd en die zal ik later ook in deze reeks posten.
Tot straks en veel plezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 11-12-2021 13:55:19 ]
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:25:26 #102
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202566895
Deze nummers kregen 1 stem:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:26:57 #103
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202566919
Deze nummers kregen 2 stemmen:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:36:24 #104
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202567084
3 stemmen:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:41:34 #105
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202567177
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:25 schreef peaceman het volgende:
Deze nummers kregen 1 stem:
SPOILER
Komt 'Are Friends Electric' maar 1 keer voor bij de FOK! stemmers?
Bij mij staat 'ie ook in de lijst, maar dan met Tubeway Army (waar Gary Numan de zanger/voorman van was) als uitvoerende …
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:47:45 #106
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202567334
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Komt 'Are Friends Electric' maar 1 keer voor bij de FOK! stemmers?
Bij mij staat 'ie ook in de lijst, maar dan met Tubeway Army (waar Gary Numan de zanger/voorman van was) als uitvoerende …
Nee, dat is dan een foutje wat erin is blijven zitten. Helaas houdt niet iedereen dezelfde inleverwijze aan..
  zaterdag 11 december 2021 @ 14:56:29 #107
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202567537
4 keer genoemd (vet de nummers die ik gedraaid heb):
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 15:24:37 #108
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202568187
5 keer genoemd (vet is gedraaid, cijfers aan het einde is positie vorig jaar)
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 15:27:23 #109
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_202568230
Goedemiddag :W
Make love, not war ☮
pi_202568355
Pak nog een stuk Robyn mee *O*
The script for tears
  zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:10 #111
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202568516
6 keer genoemd (vet is gedraaid):
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:59:03 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202570034
7 keer genoemd en dus op plek 13, erachter de plek van vorig jaar:

SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2021 @ 18:12:25 #113
pi_202570194
Ik ben bij de verjaardag van mijn pa. Spreken met twee woorden, rechte schouders en alles.

Op de terugweg knal ik radio 49 wel aan.
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:21:11 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202570931
8 keer genoemd, met een nieuwe binnenkomer erbij:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:26:58 #115
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202571690
9 keer genoemd:

SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:57:19 #116
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202572253
Tien keer genoemd:
SPOILER
pi_202572284
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:57 schreef peaceman het volgende:
Tien keer genoemd:
SPOILER
3 uit 4 _O_.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:03:56 #118
120423 Melting
on Radio 49!
pi_202572381
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:58 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
3 uit 4 _O_.
Ik zit op 0 uit 4. :D
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_202572468
Als ik zo meelees volgens mij 5 of 6 al :@
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:28:43 #120
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202572819
11 keer genoemd:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:29:18 #121
120423 Melting
on Radio 49!
pi_202572824
Weer 0. :{
Ain't it funny how it is
pi_202572867
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:29 schreef Melting het volgende:
Weer 0. :{
Je hebt dus niet op Gorki gestemd :{.
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:33:13 #123
120423 Melting
on Radio 49!
pi_202572896
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:31 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
Je hebt dus niet op Gorki gestemd :{.
Ik ken Gorki niet eens. :D
Dus nee.
Ain't it funny how it is
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:53:14 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202573243
12 keer genoemd:

SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:14:31 #125
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202573664
13 keer genoemd:

SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:20:45 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202573764
14 keer genoemd:
SPOILER
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:24:42 #127
262211 hhh38
pi_202573851
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:14 schreef peaceman het volgende:
13 keer genoemd:

SPOILER
De goeie Sound of Silence _O_
pi_202573865
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:14 schreef peaceman het volgende:
SPOILER
voor het eerst in lange tijd niet eens op gestempt.
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:28:39 #129
120423 Melting
on Radio 49!
pi_202573927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De goeie Sound of Silence _O_
Wat is de verkeerde? :@
Ain't it funny how it is
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:31:03 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202573990
Nummer 5: Bohemian Rhapsody - Queen met 15 stemmen! Vorig jaar nog op 10!
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:31:27 #132
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:35:38 #133
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202574067
quote:
Briljante versie. Paul Simon vindt 'em ook erg goed!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:37:01 #134
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202574093
Nummer 4: Cold Little Heart - Michael Kiwanuka, 16 stemmen! vorig jaar op 3.
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:37:03 #135
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202574094
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:31 schreef peaceman het volgende:
Nummer 5: Bohemian Rhapsody - Queen met 15 stemmen! Vorig jaar nog op 10!
*O*

Een van de beste songs. Ever.
pi_202574113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:35 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Briljante versie. Paul Simon vindt 'em ook erg goed!
Eens!
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:47:11 #137
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202574257
Nummer 3, het kortste liedje van vandaag, How can I hang on to a dream - Tim Hardin, 17 keer genoemd, vorig jaar op 9
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:48:57 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202574298
Nummer 2 met 18 stemmen: Into my arms - Nick Cave & The Bad Seeds, vorig jaar op 8.
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:54:23 #139
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202574427
Wederom op nummer 1, met maar liefst 24 stemmen: Child in time - Deep Purple. _O_
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:55:29 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202574443
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:54 schreef peaceman het volgende:
Wederom op nummer 1, met maar liefst 24 stemmen: Child in time - Deep Purple. _O_
Niet (meer) op gestemd, maar ik kan dit zeer waarderen…
  zaterdag 11 december 2021 @ 22:57:04 #141
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202574479
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet (meer) op gestemd, maar ik kan dit zeer waarderen…
Ik ook! En wel op gestemd, overigens. *O*
  Redactie Sport zaterdag 11 december 2021 @ 23:17:32 #142
pi_202574888
Prima gewerkt jongens
  Redactie Sport zaterdag 11 december 2021 @ 23:18:22 #143
pi_202574911
The Blower's Daughter dus volgens FOK! de belangrijkste omissie in de lijst.
  Redactie Sport zaterdag 11 december 2021 @ 23:26:36 #144
pi_202575088
Robyn, Time to Pretend en Rebellion 6 stemmen maar nooit in de lijst dus?
  zaterdag 11 december 2021 @ 23:29:23 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202575119
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Blower's Daughter dus volgens FOK! de belangrijkste omissie in de lijst.
Dat lijkt inderdaad de conclusie te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 11 december 2021 @ 23:48:00 #146
120423 Melting
on Radio 49!
pi_202575343
Oeps.:@
Ain't it funny how it is
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 23:52:28 #147
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202575411
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:47 schreef peaceman het volgende:
Nummer 3, het kortste liedje van vandaag, How can I hang on to a dream - Tim Hardin, 17 keer genoemd, vorig jaar op 9
_O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 11 december 2021 @ 23:53:58 #148
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202575428
quote:
Pff, twee minuten, kunnen ze nog korter. Drama vind ik dat.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 11 december 2021 @ 23:54:04 #149
37150 livelink
pi_202575432
Hadden we trouwens Question van Moody Blues al als uitvaller?
Ik zie hem niet meer bij Staat ie in de top 2000
https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/moody-blues/question

Ook niet als ik op The Moody Blues zoek.
pi_202575491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:54 schreef livelink het volgende:
Hadden we trouwens Question van Moody Blues al als uitvaller?
Ik zie hem niet meer bij Staat ie in de top 2000
https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/moody-blues/question

Ook niet als ik op The Moody Blues zoek.
Die site luistert heel nauw en hij pakt em (gelukkig) wel met de titel Question (Albumversie)
The script for tears
  zondag 12 december 2021 @ 00:00:15 #151
37150 livelink
pi_202575498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Die site luistert heel nauw en hij pakt em (gelukkig) wel met de titel Question (Albumversie)
Pfff, dank je wel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 december 2021 @ 00:06:41 #152
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202575564
quote:
FOK! _O_

@peaceman _O_
  zondag 12 december 2021 @ 00:11:24 #153
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202575612
quote:
Hier ligt nog de 7" in huis. Keek wel even raar op toen die van mijn moeder bleek te zijn en niet van mijn vader.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 12 december 2021 @ 00:15:50 #154
37150 livelink
pi_202575647
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2021 00:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Hier ligt nog de 7" in huis. Keek wel even raar op toen die van mijn moeder bleek te zijn en niet van mijn vader.
Snap ik, maar ik vind het ook wel een hele vrouwelijke plaat eigenlijk.
pi_202575879
quote:
Kijk, hier word ik blij van *O* *O*
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_202577252
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Question als uitvaller kon ik me bijna niet voorstellen.
pi_202580241
Die keuzelijst blijft een bron van vermaak he?

Zo draaiden ze vorig jaar uit de losse pols ineens Oh Well in de volledige versie terwijl Part 1 op de keuzelijst stond. Dan worden er talloze albumversies toegevoegd aan de keuzelijst en welke staat er niet tussen?

SPOILER
Bovendien klaagde Annemiek over het niet mogen draaien van de liveversie van Ten Years After en welke liveversie denk je dat niet is toegevoegd?

SPOILER
pi_202587081
Sterk uitzoekwerk @peaceman, leuk om te lezen! ^O^
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 12 december 2021 @ 17:39:07 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202587170
MAX MAX SUPER MAX MAX MAX SUPER MAX MAX
Op 't randje en erover.
  zondag 12 december 2021 @ 17:47:29 #160
46794 Berkery
Fat bastard
pi_202587337
Beetje laat voor Paolo Conte.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_202592208
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2021 17:47 schreef Berkery het volgende:
Beetje laat voor Paolo Conte.
Ik las de posts van onder naar boven, schrok me kapot :')
  zondag 12 december 2021 @ 23:34:13 #162
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202593534
Moet ook maar eens op Eefje de Visser stemmen.
pi_202593619
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 21:57 schreef Yolk het volgende:

[..]
Ik las de posts van onder naar boven, schrok me kapot :')
Ik schrok ook. Wel op Max gestemd overigens.
Album top 100 2024
  maandag 13 december 2021 @ 00:09:47 #164
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202593791
Is Paolo Conte trouwens in 2018 ergens in opspraak geraakt ofzo? Het nummer Max stond echt altijd heel stabiel rond plek 500 en ineens stond het dik boven de 1000.
pi_202595230
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 00:09 schreef DecoAoreste het volgende:
Is Paolo Conte trouwens in 2018 ergens in opspraak geraakt ofzo? Het nummer Max stond echt altijd heel stabiel rond plek 500 en ineens stond het dik boven de 1000.
Misschien dat in 2018 twee extra nummers op de keuzelijst zijn gezet van hem. Daar staan er nu 3 namelijk
pi_202596973
Kunnen we nu we alle nieuwkomers kennen al inzetten op de klapper van het jaar voor komende donderdag? Ik ga, gezien de omvang van de George-bonus, niet voor een plaatje uit 2021, maar voor Hold me now. Vooral omdat die tweedelige documentaire er ook mee eindigde, dat heeft letterlijk bonusstemmen opgeleverd.
pi_202597178
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 11:41 schreef Tussle266 het volgende:
Kunnen we nu we alle nieuwkomers kennen al inzetten op de klapper van het jaar voor komende donderdag? Ik ga, gezien de omvang van de George-bonus, niet voor een plaatje uit 2021, maar voor Hold me now. Vooral omdat die tweedelige documentaire er ook mee eindigde, dat heeft letterlijk bonusstemmen opgeleverd.
Zet in op Voila. Hier onder de Fok!kers ook de hoogste binnenkomer
The script for tears
pi_202597263
Ik ben bang voor Links Rechts als hoogste binnenkomer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2021 @ 12:16:12 #169
pi_202597422
Wanneer wordt die lijst eigenlijk bekend gemaakt? Ik ben vandaag veel te productief op mijn werk.
pi_202597442
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 12:16 schreef PippenScottie het volgende:
Wanneer wordt die lijst eigenlijk bekend gemaakt? Ik ben vandaag veel te productief op mijn werk.
Donderdagmiddag, maar het is me niet duidelijk hoe laat.
pi_202597613
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 12:17 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Donderdagmiddag, maar het is me niet duidelijk hoe laat.
Volgens mij was het in de uitzending bij Annemieke. Ergens tussen 12 en 2 dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door VdB95 op 13-12-2021 12:33:00 (quote stond er 2x) ]
pi_202599632
quote:
15s.gif Op maandag 13 december 2021 12:05 schreef cafca het volgende:
Dan had eigenlijk die uitzending van "Even tot hier' over de Snottebellekes een week eerder moeten plaatsvinden.
pi_202599672
quote:
Wat een smaakvol forum!!
pi_202599702
quote:
15s.gif Op maandag 13 december 2021 12:05 schreef cafca het volgende:
Ed Sheeran denk ik?
pi_202599884
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2021 00:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Haha, herkenbaar. Paps is van de rock hier en mam meer van the Carpenters, ABBA, u kunt het wel. Maar drie keer raden wie de single van Deep Purple had..
pi_202600474
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 00:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Snap ik, maar ik vind het ook wel een hele vrouwelijke plaat eigenlijk.
een k*tplaat bedoel je? :P
  maandag 13 december 2021 @ 17:06:24 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202602032
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:55 schreef ReibRekkel het volgende:

[..]
Wat een smaakvol forum!!
In elk geval de mensen die hier hun lijstje posten :)
  maandag 13 december 2021 @ 17:44:31 #178
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_202602479
Volgende keer gewoon alleen mensen die lid zijn van fok laten stemmen :P
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
pi_202602701
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:44 schreef laxus13 het volgende:
Volgende keer gewoon alleen mensen die lid zijn van fok laten stemmen :P
Scheelt niet veel of we zouden dan een Tim Hardin cocktail hebben bij Matthijs en Leo
The script for tears
pi_202603383
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Scheelt niet veel of we zouden dan een Tim Hardin cocktail hebben bij Matthijs en Leo
Dan zouden ze flink door het dak gaan :7
  maandag 13 december 2021 @ 22:04:48 #181
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202607240
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Folkmuziek is gewoon geweldig.
pi_202607401
quote:
6s.gif Op maandag 13 december 2021 22:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ja! Fred Neil moet terug in de lijst! En Fairport Convention, de Dubliners, Rapalje!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2021 @ 22:25:10 #183
pi_202607611
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:55 schreef ReibRekkel het volgende:

[..]
Wat een smaakvol forum!!
Dat zou je denken, maar schijn bedriegt
  maandag 13 december 2021 @ 23:01:41 #184
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202608204
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:13 schreef cafca het volgende:

[..]
Ja! Fred Neil moet terug in de lijst! En Fairport Convention, de Dubliners, Rapalje!

quote:
Sit by my side, come as close as the air
Share in a memory of gray
And wander in my words
Dream about the pictures that I play of changes

Green leaves of summer turn red in the fall
To brown and to yellow, they fade
And then they have to die
Trapped within the circle time parade of changes

Scenes of my young years were warm in my mind
Visions of shadows that shine
One day I returned and found they were
Victims of the vines of changes

The world's spinning madly, it drifts in the dark
It swings through a hollow of haze
A race around the stars
A journey through the universe ablaze with changes

Moments of magic will glow in the night
Fears of the forest are all gone
But when the morning breaks
They're swept away by golden drops of dawn of changes

Passions will part to a strange melody
As fires will sometimes burn cold
Like petals in the wind
We're puppets to the silver strings of souls of changes

Your tears will be trembling, now we're somewhere else
One last cup of wine we will pour
And I'll kiss you one more time
And leave you on the rolling river shores of changes
Teksten.
  maandag 13 december 2021 @ 23:58:17 #185
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202608811

O+

"He was one of the greatest poets that ever lived. And he wrote this next song, which probably some of you never heard, and it's long as hell."

:D
  ESF Reporter dinsdag 14 december 2021 @ 07:43:23 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_202609663
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar schijn bedriegt
Klopt, ik zou Links Rechts nog hoger in een persoonlijke ranking plaatsen dan Child in time.

Je mag een TR maken dat boeit me niets! NIETS!

:7
  Redactie Sport dinsdag 14 december 2021 @ 07:55:27 #188
pi_202609732
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 07:43 schreef Cee het volgende:

[..]
Klopt, ik zou Links Rechts nog hoger in een persoonlijke ranking plaatsen dan Child in time.

Tsja, het verschil tussen stompzinnig geschreeuw op een beukende beat of stompzinnig gegil op een beukende orgel.
pi_202611752
Ik kan t topic niet vinden, maar quizzen we nog met top2000trivia?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 december 2021 @ 12:14:45 #190
pi_202612423
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 07:43 schreef Cee het volgende:

[..]

Je bent vroeg dit jaar met mijn hart breken, Cee :'(
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:02:02 #191
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202617471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik kan t topic niet vinden, maar quizzen we nog met top2000trivia?
MUZ / De Top 2000 Kennis Quiz [We all are Disturbed]

Deze? Die moet even een rotschopje zo te zien :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:50:29 #192
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202619994
Dat nummer Dochters van Borsatan krijgt wel een andere lading na het nieuws vandaag..
pi_202620118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:50 schreef peaceman het volgende:
Dat nummer Dochters van Borsatan krijgt wel een andere lading na het nieuws vandaag..
Niemand ziet hoe klein je bent komt nu ook niet echt lekker over. :X
pi_202620373
Dus dan toch maar De Waarheid in de top2000? :+
pi_202622937
Ik wist niet dat Marco nog verder kon zakken dan zijn noteringen in de Top 2000
  woensdag 15 december 2021 @ 00:46:46 #196
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202625140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:07 schreef Cassa95 het volgende:
Ik wist niet dat Marco nog verder kon zakken dan zijn noteringen in de Top 2000
Hij gaat de kant van Michael Jackson op vermoed ik.
  woensdag 15 december 2021 @ 07:19:54 #197
22565 asco
Los in deze tent
pi_202625827
quote:
Ik ben wel benieuwd naar de aankondigingen van zijn nummers. :')
  Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 07:36:39 #198
pi_202625908
quote:
Dit is wel 2 weken te laat
pi_202626846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Niemand ziet hoe klein je bent komt nu ook niet echt lekker over. :X
Dat hele Speeltuin is in dit licht een en al cringe

Als een schaap tussen de wolven
Naar bestemming onbekend
En niemand ziet hoe klein je bent
Niemand ziet hoe klein je bent

Morgen zal het vrede zijn
Zal de zon je strelen
Zal de wereld weer een speeltuin zijn
En kun je rustig spelen

Na de winter komt de lente
Wordt de grijze lucht weer blauw
Maar al ben je uit de oorlog
Gaat de oorlog ooit uit jou?

Mooie ogen zijn vergiftigd
Zijn aan het geweld gewend
En niemand ziet hoe klein je bent
Niemand ziet hoe klein je bent
pi_202626993
quote:
6s.gif Op maandag 13 december 2021 22:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Van de zomer uitgevonden dat Poolse dames helemaal lijp werden van dit nummer _O_
pi_202627078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:42 schreef Sabata het volgende:

[..]

Van de zomer uitgevonden dat Poolse dames helemaal lijp werden van dit nummer _O_
Polen rijmt niet voor niks op mongolen
pi_202627257
Nu hebben de mongolen het ineens weer gedaan. Die mensen doen nooit een vlieg kwaad. Borsatan daarentegen...
pi_202627981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
Nu hebben de mongolen het ineens weer gedaan. Die mensen doen nooit een vlieg kwaad. Borsatan daarentegen...
Bij Mongolen moet ik eerder aan deze denken:
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 december 2021 @ 11:27:14 #204
pi_202628316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
De veertiende eeuw belde. Ze willen het Kwharazmiaanse Rijk terug
pi_202628536
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
De veertiende eeuw belde. Ze willen het Kwharazmiaanse Rijk terug
Mag van mij.
pi_202628723
Dschingis Khan. #jeudsentiment haha. Omdat ze een NL'se in de lineup hebben ze in de jaren 80 dit nog uitgebracht. De man die je hoort zingen is overigens die danser, is een Zuid Afrikaan

woensdag 15 december 2021 @ 13:01:28 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202629525
Ghosttown van the specials nog nooit in de top 2000 gestaan! Een schande! Volgend jaar maar eens werk van maken.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:34:20 #208
Gewoon omdat het kan
pi_202632753
Dschinghis Khan is het beste wat Duitsland ooit op een Songfestivalpodium gezet heeft, fite me.
pi_202632803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:34 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Dschinghis Khan is het beste wat Duitsland ooit op een Songfestivalpodium gezet heeft, fite me.
Toegegeven, het was niet in strijd met de Europese gedachte:
- twee Duitsers
- twee Hongaren
- een halve Amerikaan
- een Nederlandse
- en tot een Zuid Afrikaanse danser
  woensdag 15 december 2021 @ 17:14:03 #210
Gewoon omdat het kan
pi_202633372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:38 schreef Sabata het volgende:

[..]
Toegegeven, het was niet in strijd met de Europese gedachte:
- twee Duitsers
- twee Hongaren
- een halve Amerikaan
- een Nederlandse
- en tot een Zuid Afrikaanse danser
Die tegelijkertijd zingen over een Mongoolse veroveraar.
pi_202633596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:34 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Deze Duitse inzending is het er niet mee eens :)
  woensdag 15 december 2021 @ 17:42:21 #213
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202633806
quote:
Tsja. Past goed bij die hele regionale muziek-hype van de laatste jaren. Moet zeggen dat ik het beter kan pruimen dan Rowwen Hèze. Ietsjes.
  Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 17:45:20 #214
pi_202633845
Da's toch zo'n 1620 plaatsen te hoog
pi_202633884
quote:
}:| Volgend jaar maar weer aan de Achterkant (van de lijst)
  woensdag 15 december 2021 @ 17:50:03 #216
262211 hhh38
pi_202633904
quote:
In principe goed nieuws dat er niets van eigen bodem nog hoger binnenkomt. Nog steeds compleet overbodige toevoeging natuurlijk.
pi_202633997
  woensdag 15 december 2021 @ 17:56:41 #218
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202634012
quote:
Achterhoekers.
pi_202634023
quote:
  woensdag 15 december 2021 @ 18:08:02 #220
Gewoon omdat het kan
pi_202634234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Deze Duitse inzending is het er niet mee eens :) [ afbeelding ]
PUT YOUR MIDDLE FINGERS UP, TAKE A SHOT
pi_202634249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:57 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hengelgenot :D
  woensdag 15 december 2021 @ 18:11:42 #222
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202634300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Deze Duitse inzending is het er niet mee eens :) [ afbeelding ]
Met een beetje geluk hebben we volgend jaar deze helden:

woensdag 15 december 2021 @ 18:12:05 #223
Gewoon omdat het kan
pi_202634307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Tsja. Past goed bij die hele regionale muziek-hype van de laatste jaren. Moet zeggen dat ik het beter kan pruimen dan Rowwen Hèze. Ietsjes.
Niet mee eens, ik vind (persoonlijk) RH nog leuke muziek hebben terwijl ik De Overkant zo'n intens nietszeggend nummer vind. En dit komt van een net-niet-Achterhoeker.
  ESF Reporter woensdag 15 december 2021 @ 18:37:42 #224
87554 Cee
Welluk?
pi_202634700
quote:
Ik ben het er deels mee eens, ik bedoel, hallo Guildo Horn.
pi_202635044
Als de overkant komt draai ik gewoon op eigen houtje Cathy’s Clown. Het duo dat daar dit jaar eigenlijk had moeten staan. Opgelost.
pi_202635753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:57 schreef Tussle266 het volgende:
Als de overkant komt draai ik gewoon op eigen houtje Cathy’s Clown. Het duo dat daar dit jaar eigenlijk had moeten staan. Opgelost.
Echte radio 5 oldies krijgen geen DAB+'en meer he. Viel me bij Scott Walker ook al op. Helaas in deze gevallen..
The script for tears
pi_202636370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Echte radio 5 oldies krijgen geen DAB+'en meer he. Viel me bij Scott Walker ook al op. Helaas in deze gevallen..
Het viel me zelfs op dat de gebroeders het in de Evergreen geeneens goed deden.
pi_202636708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:58 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het viel me zelfs op dat de gebroeders het in de Evergreen geeneens goed deden.
Toch maar even 11 noteringen daar. Je zou voor minder
The script for tears
pi_202636933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:09 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Toch maar even 11 noteringen daar. Je zou voor minder
Jawel, maar wel evenveel als in 2020 en de helft zelfs gedaald. Dat is niet echt een bonus te noemen.
pi_202638176
gaat nog leuk worden als Borsato gedraait gaat worden tijdens de top 2000
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 21:21:43 #231
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202638636
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:03 schreef Evertjan het volgende:
Ongemakkelijk
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 15 december 2021 @ 21:22:53 #232
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202638660
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:03 schreef Evertjan het volgende:
Gelukkig voor hem is Rob Stenders niet meer bij Radio2 aanwezig…
pi_202638687
Iemand hier trouwens interesse om @houdjemond, @PippenScottie en mij te joinen in ons team bij de 1e online Top 2000 quiz van Upbeatles morgenavond?
The script for tears
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 december 2021 @ 21:27:20 #234
pi_202638768
Ik ga niet meedoen aan Borsato bashen. Het is leuk om te doen als hij volle zalen trekt en hij de ideale schoonzoon is, maar “don’t kick a man when he’s down”
  ESF Reporter woensdag 15 december 2021 @ 21:49:10 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_202639206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Iemand hier trouwens interesse om @:houdjemond, @:PippenScottie en mij te joinen in ons team bij de 1e online Top 2000 quiz van Upbeatles morgenavond?
Zou graag willen, ware het niet dat ik samen met m’n moeder morgen onze eerste Upbeatlesquiz-poging gaan wagen. Dussss, the game is on! *O*
pi_202639260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga niet meedoen aan Borsato bashen. Het is leuk om te doen als hij volle zalen trekt en hij de ideale schoonzoon is, maar “don’t kick a man when he’s down”
Hele wijze woorden _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_202639267
quote:
Bij vrijwel echt alle nummers van hem kun je momenteel doordenken tot iets goors.
Heel ongemakkelijk als ze zijn nummers draaien denk ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_202639613
Prodigy-Breathe
Metallica-Nothing Else Matters
Modjo-Lady (Hear Me Tonight)
Billy Joel-Piano Man
Simple Minds-Don't You (Forget About Me)
Muse-Starlight
Crowded House-Don't Dream It's Over
John Denver-Annie's Song
Eagles-Hotel California
Red Hot Chili Peppers-Under The Bridge
U2-Sunday Bloody Sunday
Creedence Clearwater Revival-Have You Ever Seen The Rain
Saybia-I Surrender
The Alan Parsons Project-Old And Wise
R.E.M.-Losing My Religion
KISS-I Was Made For Lovin' You
Procol Harum-A Whiter Shade Of Pale (Albumversie)
Nick Cave & Kylie Minogue-Where The Wild Roses Grow
Beastie Boys-Intergalactic
A-Ha-Take On Me
Soft Cell-Tainted Love
Nirvana-Come As You Are
Rolling Stones-Paint It Black
Nirvana-Smells Like Teen Spirit
Michael Andrews ft. Gary Jules-Mad World
INXS-Need You Tonight
John Denver-Take Me Home, Country Roads
Bon Jovi-You Give Love A Bad Name
Lou Reed-Perfect Day
Prodigy-Smack My Bitch Up
Bryan Adams-Summer Of '69
Oasis-Don't Look Back In Anger
Guns N' Roses-November Rain
Cranberries-Zombie
Radiohead-Creep
pi_202640761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Da's toch zo'n 1620 plaatsen te hoog
Wat is dan de hoogste binnenkomer die nog hoger staat dan S&F?
pi_202640903
quote:
Iemand hier trouwens interesse om @:houdjemond, @:PippenScottie en mij te joinen in ons team bij de 1e online Top 2000 quiz van Upbeatles morgenavond?
Tof! Helaas moet ik werken anders graag jullie ondersteund. Succes en veel plezier!
  woensdag 15 december 2021 @ 23:08:19 #241
262211 hhh38
pi_202640932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:00 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
Wat is dan de hoogste binnenkomer die nog hoger staat dan S&F?
Ik geef Adele wel een kans, die heeft veel fans.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:11:49 #242
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202641002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:06 schreef alopio het volgende:

[..]
Tof! Helaas moet ik werken anders graag jullie ondersteund. Succes en veel plezier!
Zelfs jij laat ons in de steek :'(
-Scorpion_17
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 23:12:15 #243
416575 crew  Evenstar
pi_202641013
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:49 schreef Cee het volgende:

[..]
Zou graag willen, ware het niet dat ik samen met m’n moeder morgen onze eerste Upbeatlesquiz-poging gaan wagen. Dussss, the game is on! *O*
Hoe laat is dat? Weet niet hoe goed ik zou zijn maar wel leuk:)
  woensdag 15 december 2021 @ 23:12:40 #244
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202641024
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:49 schreef Cee het volgende:

[..]
We maken je in! *belt in paniek mamaHJM*
-Scorpion_17
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 23:14:11 #245
416575 crew  Evenstar
pi_202641067
Verkeerde gequote ook nog eens....

Heb wel interesse als het qua tijd uitkomt :)
  woensdag 15 december 2021 @ 23:15:38 #246
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202641096
quote:
Hoe laat is dat?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 december 2021 @ 23:19:04 #247
pi_202641163
Quiz begint om 8 uur.
Als je je nummer pm’t voeg ik je toe aan een legendarische whatsappgroep en regelen we daar de rest
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 23:30:55 #248
416575 crew  Evenstar
pi_202641400
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:19 schreef PippenScottie het volgende:
Quiz begint om 8 uur.
Als je je nummer pm’t voeg ik je toe aan een legendarische whatsappgroep en regelen we daar de rest
Done!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 december 2021 @ 23:33:44 #249
416575 crew  Evenstar
pi_202641457
Pff, heb wel echt zin in de Top 2000. Zo'n drukke periode dat ik dat beetje ontspannen wel kan gebruiken _O_
  woensdag 15 december 2021 @ 23:35:32 #250
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202641493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:33 schreef Evenstar het volgende:
Pff, heb wel echt zin in de Top 2000. Zo'n drukke periode dat ik dat beetje ontspannen wel kan gebruiken _O_
#metoo, op werk schiet het vooralsnog niet op met "december rust"
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 15 december 2021 @ 23:37:47 #251
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202641539
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef PippenScottie het volgende:
Dit :Y. En veroordelen voordat ie echt veroordeeld is vind ik ook not done
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 15 december 2021 @ 23:46:57 #252
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202641677
quote:
88s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:37 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Dit :Y. En veroordelen voordat ie echt veroordeeld is vind ik ook not done
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zeker! Maar een grapje moet ook kunnen.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:49:11 #253
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202641732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:46 schreef peaceman het volgende:

[..]
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zeker! Maar een grapje moet ook kunnen.
Oh zeker absoluut
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 15 december 2021 @ 23:49:12 #254
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202641733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Done!
Ah al compleet zie ik.. zo niet dan hoor ik het wel :)
  woensdag 15 december 2021 @ 23:49:38 #255
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202641736
Alles OK met @peaceman? Lang niet meer gesproken
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 15 december 2021 @ 23:51:58 #256
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202641771
quote:
88s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:49 schreef Koen66 het volgende:
Alles OK met @:peaceman? Lang niet meer gesproken
Zeker! Bijna vakantie en de 27ste ook op vakantie.. zal wel wennen zijn.. top 2000 aan het zwembad :P

En met jou?
Ga nu wel slapen trouwens :z
  woensdag 15 december 2021 @ 23:54:25 #257
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_202641824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:51 schreef peaceman het volgende:

[..]
Zeker! Bijna vakantie en de 27ste ook op vakantie.. zal wel wennen zijn.. top 2000 aan het zwembad :P

En met jou?
Ga nu wel slapen trouwens :z
Oeh dat klinkt goed :Y
Kletsen wel weer verder :)
Truste ;z
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport donderdag 16 december 2021 @ 09:37:37 #258
pi_202643400
Bijna de lijst bekend, dus dan neem ik een weekje pauze hier. :W
pi_202644116
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 11:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Zet in op Voila. Hier onder de Fok!kers ook de hoogste binnenkomer
Dit zou nog steeds kunnen hè? Die George-bonus in ieder geval niet groot genoeg voor de hoogste plek.
  donderdag 16 december 2021 @ 11:00:51 #260
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202644363
Veel zin in de volledige lijst :) Erg benieuwd!
pi_202644877
Vrinden ik zal mij circa een weekje afzijdig houden uit dit topic nu om geen spoilers te krijgen en ik de lijst inclusief verrassingen kan luisteren :W
  donderdag 16 december 2021 @ 11:49:50 #262
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202645030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vrinden ik zal mij circa een weekje afzijdig houden uit dit topic nu om geen spoilers te krijgen en ik de lijst inclusief verrassingen kan luisteren :W
Queen op nummer één.
Op 't randje en erover.
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 12:17:08 #263
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202645379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijna de lijst bekend, dus dan neem ik een weekje pauze hier. :W
:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202645676
Hete teek: ik zeg Edje Sheeran met zijn Slechte Gewoontes als hoogste nieuwe binnenkomer.
pi_202645997
Dat viel te verwachten: alles van ABBA gestegen.
pi_202646016
De lijst staat online.
pi_202646023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:40 schreef TommyL0204 het volgende:
Hete teek: ik zeg Edje Sheeran met zijn Slechte Gewoontes als hoogste nieuwe binnenkomer.
Het is al bekend dat het Suzan en Freek (en Snelle) is, dus dat is idd een vrij hete take:
https://www.nporadio2.nl/(...)en-bodem-in-top-2000
Album top 100 2024
  donderdag 16 december 2021 @ 13:06:22 #268
262211 hhh38
pi_202646058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:04 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het is al bekend dat het Suzan en Freek (en Snelle) is, dus dat is idd een vrij hete take:
https://www.nporadio2.nl/(...)en-bodem-in-top-2000
quote:
De hoogste nieuwe Nederlandse binnenkomer in de NPO Radio 2 Top 2000 staat op 381: De Overkant van Suzan & Freek & Snelle. Slechts één nieuwe binnenkomer staat nog hoger. Welk nummer dat is, maakt NPO Radio 2 morgenmiddag bekend als de hele Top 2000 wordt onthuld tijdens Annemiekes A-Lunch.
Dan heb je niet goed gelezen ;)
pi_202646070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]
[..]
Dan heb je niet goed gelezen ;)
Ah. :')
Album top 100 2024
pi_202646075
Ik heb nog wat koffie nodig, sorry.
Album top 100 2024
  ESF Reporter donderdag 16 december 2021 @ 13:09:19 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_202646121
Nummer 19 hoe dan.
pi_202646135
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:09 schreef Cee het volgende:
Nummer 19 hoe dan.
Jouw favoriet komt op 732 binnen zag ik.
pi_202646179
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:09 schreef Cee het volgende:
Nummer 19 hoe dan.
Ik vind nummer 19 en 20 beide erg disturbing.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_202646187
La Boheme hoogste nieuwe. Bankzitters op 611 terwijl ik nog steeds niets online vind over een stemactie en er geen enkel ander 'memenummer waar die kids op stemmen' nieuw te zien is?
  ESF Reporter donderdag 16 december 2021 @ 13:13:16 #275
87554 Cee
Welluk?
pi_202646192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Jouw favoriet komt op 732 binnen zag ik.
_O_
pi_202646193
De Chansonbonus is lekker hoor. ^O^

Une Belle Histoire 100 plaatsen omhoog.
Ne Me Quitte Pas 200 plaatsen omhoog.
Les Lacs Du Connemara 300 plaatsen omhoog.
Non Je Ne Regrette Rien 500 plaatsen omhoog.
  ESF Reporter donderdag 16 december 2021 @ 13:13:58 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_202646204
Barbara Pravi heeft uiteindelijk toch nog gewonnen van Måneskin. _O_
pi_202646219
La Boheme op 278.
pi_202646231
Van de 10 platen van Borsato in de lijst zijn er 10 gezakt.
  ESF Reporter donderdag 16 december 2021 @ 13:15:40 #280
87554 Cee
Welluk?
pi_202646233
Dat afgrijselijke teringnummer van Tones and I terecht de grootste daler. _O_
  donderdag 16 december 2021 @ 13:16:02 #281
262211 hhh38
pi_202646239
La Boheme :o

Mooie hoogste binnenkomer _O_
  donderdag 16 december 2021 @ 13:17:37 #282
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202646258
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:12 schreef pipster het volgende:

[..]
Ik vind nummer 19 en 20 beide erg disturbing.
Wat hebben jullie toch tegen die uitvoering van Disturbed? :D
pi_202646279
Hier allerlei leuke feitjes: https://www.nporadio2.nl/top2000/nieuws/e50f5455-d5bc-4fe9-9d63-adf010863c13/npo-radio-2-top-2000-award-voor-golden-earring Bijvoorbeeld dat Gimme Shelter weer op 100 is beland
  donderdag 16 december 2021 @ 13:19:52 #284
262211 hhh38
pi_202646288
Arctic Monkeys en TWOD collectief gestegen _O_

Erg jammer dat je het aantal plaatsen niet meer in één oogopslag kan zien
pi_202646293
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:17 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Wat hebben jullie toch tegen die uitvoering van Disturbed? :D
Persoonlijk vind ik dat een van de grootste verkrachtingen in de geschiedenis van de popmuziek. Met zijn pathetische stem....

Paul Young met Love will tear us apart gooit overigens ook hoge ogen voor die titel.
  donderdag 16 december 2021 @ 13:20:40 #286
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_202646303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:19 schreef Cassa95 het volgende:
Hier allerlei leuke feitjes: https://www.nporadio2.nl/top2000/nieuws/e50f5455-d5bc-4fe9-9d63-adf010863c13/npo-radio-2-top-2000-award-voor-golden-earring Bijvoorbeeld dat Gimme Shelter weer op 100 is beland
Nog een leuk feitje, elk liedje van U2 is gedaald
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_202646329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:13 schreef Cassa95 het volgende:
La Boheme hoogste nieuwe. Bankzitters op 611 terwijl ik nog steeds niets online vind over een stemactie en er geen enkel ander 'memenummer waar die kids op stemmen' nieuw te zien is?
Heel bijzonder dat inderdaad van de Bankzitters. Ik kan er online niks van vinden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 december 2021 @ 13:22:37 #288
416575 crew  Evenstar
pi_202646344
Nightwish, Floor en Gathering gestegen. Child in Time nog steeds op 15.

Happy.
  donderdag 16 december 2021 @ 13:22:49 #289
262211 hhh38
pi_202646347
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:20 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:

[..]
Nog een leuk feitje, elk liedje van U2 is gedaald
En elk nummer van Marco B.
pi_202646352
Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song)

Jason Paige

Dit ding is ook weer gestegen ipv eens lekker weg te zakken.
  donderdag 16 december 2021 @ 13:23:41 #291
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_202646366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:13 schreef Cassa95 het volgende:

Eerste comment is 'Stream ons naar nummer 1 in de top 2000 [spotify link]'

Misschien expres stream en een spotify link gezet om te voorkomen dat het geinterpreteerd wordt als een stemactie?
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 december 2021 @ 13:23:44 #292
416575 crew  Evenstar
pi_202646367
Ik blijf mij verbazen dat Metallica zo is gestegen. Alle noteringen gewoon.

Ben er blij mee hoor, maar reden?
pi_202646403
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef BobW het volgende:

[..]
Heel bijzonder dat inderdaad van de Bankzitters. Ik kan er online niks van vinden.
In de leeftijds-opsplitsing staat het nummer op 5 in de leeftijd 16-20 :o

Ik had alleen gezien dat ze in Stories op hun Instagram blij waren vorige week, maar van daarvoor niks gevonden. Ook niks in Youtube comments op Instagram reacties vlak voor of tijdens de stemweek te zien van bijvoorbeeld kinderen die wild reageren met Stem Stapelgek. Echt een raadsel
  donderdag 16 december 2021 @ 13:26:20 #294
262211 hhh38
pi_202646428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:25 schreef Cassa95 het volgende:

[..]

Ik had alleen gezien dat ze in Stories op hun Instagram blij waren vorige week, maar van daarvoor niks gevonden. Ook niks in Youtube comments op Instagram reacties vlak voor of tijdens de stemweek te zien van bijvoorbeeld kinderen die wild reageren met Stem Stapelgek. Echt een raadsel
Waarschijnlijk hebben ze het in hun video's steeds gepromote, dat kan je niet vinden met een google zoekactie
  donderdag 16 december 2021 @ 13:27:24 #295
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202646444
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:20 schreef pipster het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik dat een van de grootste verkrachtingen in de geschiedenis van de popmuziek. Met zijn pathetische stem....

Paul Young met Love will tear us apart gooit overigens ook hoge ogen voor die titel.
Ja, dat kan natuurlijk. Ik vind die stem juist geweldig. Ach ja, iets met smaken..
pi_202646453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik blijf mij verbazen dat Metallica zo is gestegen. Alle noteringen gewoon.

Ben er blij mee hoor, maar reden?
Bij Rammstein ook, blijkbaar een populair genre.

Van andere bands als Coldplay, Beatles, Kinks, U2 en zelfs de Stones gaat het merendeel naar beneden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 december 2021 @ 13:29:27 #297
pi_202646479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:
Nightwish, Floor en Gathering gestegen. Child in Time nog steeds op 15.

Happy.
Child in Time op 15 weiger ik als nieuwe normaal te accepteren.
pi_202646486
Alles van Van Halen is gedaald (uitgewerkte dodenbonus) maar wel een nieuwe binnenkomer
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_202646488
Anouk heeft ook alleen maar rode vlakjes.
pi_202646558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk hebben ze het in hun video's steeds gepromote, dat kan je niet vinden met een google zoekactie
Maar dan moet je echt wel iets vinden in de comments, of ze moeten alle comments waar iets in staat verwijderd hebben. Geloof me, ik heb door alle comments gescrolld en ge-ctrl-f-t, je vindt helemaal niks.
pi_202646638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:25 schreef Cassa95 het volgende:

[..]

Interessant, waar vind je dit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: