FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Coolblue retour duurt inmiddels al 1,5 maand (!) deel 2
Johannes788zaterdag 4 december 2021 @ 17:45
Deel 1:


WGR / Coolblue retour duurt inmiddels al 3 weken, wetgeving overtreden?!

Originele post 9 november, TS is @JohanHat89

Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Johannes788 op 04-12-2021 17:58:32 ]
halfwayzaterdag 4 december 2021 @ 17:51
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.
Bottomleftonezaterdag 4 december 2021 @ 17:57
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

01301060-1-E0-F-4305-9967-B3-B768-F938-A0.png
FlippingCoinzaterdag 4 december 2021 @ 17:57
Oh wat belachelijk slecht van cool blue.
sjorsie1982zaterdag 4 december 2021 @ 17:58
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:51 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Het_Bokjezaterdag 4 december 2021 @ 18:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Bottomleftonezaterdag 4 december 2021 @ 18:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @JohanHat89 nog niet
halfwayzaterdag 4 december 2021 @ 18:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
sjorsie1982zaterdag 4 december 2021 @ 18:09
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
Pakketbedrijven leveren ook netjes hun pakketten af, echter er zijn soms incidenten, zoals waar TS het over heeft. En dan is de vraag wie er juridisch gelijk heeft.
Ik weet alleen dat een pakket versturen niet hetzelfde is als een product versturen.

Mijn rechtsbijstandsverzekeraar legde mij een keer uit dat een ontvanger altijd kan zeggen dat het niet ontvangen is of dat het product niet in de verpakking zit en dat je als zender dit dan altijd moet aantonen. Behalve bij de belastingdienst, als die iets verstuurd dan moet de ontvanger aantonen dat hij het niet gekregen heeft.
Een ontvanger kan hier trouwens vanaf wijken, zoals coolblue schrijft in de screenshot hierboven. Maar juridisch gezien hoeft dit niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 18:16:58 ]
sjorsie1982zaterdag 4 december 2021 @ 18:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:02 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @:JohanHat89 nog niet
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
Johannes788zaterdag 4 december 2021 @ 18:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
Waar heb jij het over?
Jij hebt het over een aankomst van pakket. Retour pakket antwoordnummer zet je nooit handtekening. Het gaat om retourneren pakket, niet aankomst deze case.
Fe2O3zaterdag 4 december 2021 @ 18:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
sjorsie1982zaterdag 4 december 2021 @ 18:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
ik hoop dat dit lukt... ^O^
fyahzaterdag 4 december 2021 @ 18:36
Van CoolBlue ga je niets meer krijgen. Enige weg om je gelijk te krijgen is via de rechter (of via iets als Radar, maar dat is ook weer zoiets). Heb je plannen om hiermee verder te gaan middels rechtsbijstand of een advocaat? Anders is dit wel een beetje een welles/nietes verhaal zonder koerswijziging vrees ik.
Bottomleftonezondag 5 december 2021 @ 12:12
Nog wat gedaan met mijn bevindingen @JohanHat89?
Bottomleftonezondag 5 december 2021 @ 12:28
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

50-DCEBD9-1341-4092-87-D8-D63-EC80-A9063.jpg
Het_Bokjezondag 5 december 2021 @ 13:02
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Bottomleftone het volgende:
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

[ link | afbeelding ]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
JohanHat89zondag 5 december 2021 @ 13:07
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
Kan ik zeker wat mee, bedankt iedereen in dit topic me verder te helpen :)
JohanHat89zondag 5 december 2021 @ 15:19
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
r_onezondag 5 december 2021 @ 15:32
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
Kansloos.
JohanHat89zondag 5 december 2021 @ 15:38
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Kansloos.
Hoezo? Klopt gewoon.
r_onezondag 5 december 2021 @ 16:08
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:38 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Hoezo? Klopt gewoon.
Het is puur een civielrechtelijke kwestie.
sjorsie1982zondag 5 december 2021 @ 16:55
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
de politie zal dit niet opnemen omdat het niet valt onder het strafrecht. Maar wie weet, als het wel wordt opgenomen dan gebeurt er in ieder geval niks.
Het is geen diefstal omdat coolblue niet willens en wetens geld van jou heeft afgenomen en het is ook geen oplichting omdat coolblue niet doelbewust en met voorbedachte rade jou benadeeld.
CB zegt: als het product bij ons binnen komt dan krijg je je geld terug en jij zegt dat je een pakket hebt opgestuurd. Dat is een twistpunt tussen 2 particuliere partijen die beiden niet strafrechterlijk hiervoor kunnen worden vervolgd.
bami_haarzondag 5 december 2021 @ 17:26
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.

Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
Armani XLzondag 5 december 2021 @ 17:30
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Kansloos.
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 16:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is puur een civielrechtelijke kwestie.
Je bent aan het posten in WGR _O_
Johannes788zondag 5 december 2021 @ 17:51
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 17:26 schreef bami_haar het volgende:
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.

Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
Huh, coolblue trekt nu aan het korste eind op dit moment omdat ze het zelfs gerechtelijk willen gaan maken omdat ze denken te winnen, hoe kom je tot een andere conclusie?
TheoddDutchGuyzondag 5 december 2021 @ 17:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Dat maak ik niet op uit het antwoord, die is redelijk duidelijk.
r_onezondag 5 december 2021 @ 17:57
quote:
3s.gif Op zondag 5 december 2021 17:30 schreef Armani XL het volgende:

[..]
[..]
Je bent aan het posten in WGR _O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Bij wijze van hoge uitzondering.
JohanHat89maandag 6 december 2021 @ 16:39
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
baskickmaandag 6 december 2021 @ 16:55
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Wat kost het je?
bami_haarmaandag 6 december 2021 @ 17:02
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Wij van wc-eend…
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:06
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
JohanHat89maandag 6 december 2021 @ 18:14
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze :). Heel nauwkeurig in communicatie.
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:14
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze :). Heel nauwkeurig in communicatie.
Nee dit waren bij mij advocaatkosten.
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 18:16
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:17
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 18:17
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:18
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak

die mythe gaat inderdaad rond.

Op zich snap ik het wel want dan zou een gewone burger nooit een rechtzaak beginnen omdat de andere partij bv spong kan inhuren en kan winnen en dan ben je voor de rest van je leven failliet. Vooral als ze denken dat ze geen advocaat nodig hebben, wat sommigen denken....
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 18:21
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak

die mythe gaat inderdaad rond.
Thx.

Ik vind het apart.
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:22
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:21 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Thx.

Ik vind het apart.
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 18:25
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.

Naja, het is wat het is
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:27
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.

Naja, het is wat het is
In de zaak van TS is het de vraag of de rechter meegaat in de vergoeding van kosten omdat het om een klein bedrag gaat tov de totale kosten. Bij hogere bedragen gaat een rechter er vaker in mee om de verliezer een deel van de kosten te laten betalen volgens mijn vorige advocaat.

Bij een hoger beroep kan het al gauw in de tienduizenden euro's lopen omdat de verliezer in hoger beroep kan gaan en dan beginnen de kosten weer opnieuw. Na 1x een rechtzaak gewonnen te hebben ben je er vaak nog niet.

Na mijn 2 rechtzaken heb ik ook een rbv afgesloten want ik was het gewoon zat. Die hoeven vaak alleen maar te dreigen of ze betalen het bedrag en nemen de vordering over. In geval van TS zou de kans groot zijn dat de rbv ts het bedrag betaald en de vordering overneemt.
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:32
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
JohanHat89maandag 6 december 2021 @ 18:48
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?

Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
Gunnermaandag 6 december 2021 @ 18:52
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
sjorsie1982maandag 6 december 2021 @ 18:52
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?
Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij heb ik gezeg dat je een kans maakt maar dat is geen garantie.
quote:
Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
Klopt en een pakket opsturen is niet gelijk aan een product opsturen omdat dit niks zegt over de inhoud.
Sebbeszweetmaandag 6 december 2021 @ 18:59
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
JohanHat89maandag 6 december 2021 @ 19:16
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
JohanHat89maandag 6 december 2021 @ 19:17
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:59 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
Waarom moet ik het accepteren? Als ik had geaccepteerd had, had ik niet eens een incassobureau of thuiswinkel waarborg klacht ingediend.
Pensioengenietermaandag 6 december 2021 @ 20:18
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Crowdfund en ons laten delen in het resultaat
baskickmaandag 6 december 2021 @ 20:33
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:16 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
[..]
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 20:38
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Johannes788maandag 6 december 2021 @ 20:51
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
#ANONIEMmaandag 6 december 2021 @ 20:54
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
Gast lees gewoon terug :')

Pagina 1, rond post 15 uit mn hoofd
baskickmaandag 6 december 2021 @ 22:01
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Bottomleftonemaandag 6 december 2021 @ 22:26
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk

0358376-B-E023-4-AD9-A12-E-CC902927-DDD4.jpg
Fe2O3maandag 6 december 2021 @ 22:45
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:
Hi Anthony,
Jammer dat je aankoop toch niet naar wens was. Logisch dat je dit op een veilige manier onze kant op kan sturen.

Ik begrijp dat je het liever op een veilige manier wilt retourneren. Je kan je product altijd bij ons in de omruilen/retourneren of ter reparatie aanbieden.
Daarbuiten adviseren wij altijd met het retourlabel het product te retourneren. Op een andere manier gaat dat helaas niet.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Groetjes, Duygu van Coolblue
Maar als TS eenzelfde antwoord als van @Bottomleftone kan krijgen via de webchat dan acht ik juridische stappen best haalbaar ... (ookal heeft TS in feite geen bewijs dat hij een telefoon heeft opgestuurd).
Wiedanwelmaandag 6 december 2021 @ 22:50
Als cb blijft volharden in het standpunt dat je enkel onverzekerd op je eigen risico naar hun anywoordnummer kunt retourneren of anders maar naar de winkel moet komen, dan mag ik hopen dat een rechter de vloer met ze aanveegt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
De vraag blijft wat de juridische waarde van dat chatbericht aan jou is, bij een rechtszaak van ts. Ts heeft een dergelijke navraag zelf immers niet gedaan, en cb zou bijvoorbeeld kunnen bepleiten dat ts wel een alternatief adres had kunnen krijgen daar het om een pakketje van 600 euro ging.

Maargoed, een rechtszaak is in deze kwestie geen uitgemaakte zaak voor ts en staat of valt denk ik met een goede argumentatie en derhalve met een goede advocaat. Dure hobby, maar gezien het grote aantal geinteresseerden in dit topic zou een crowdfund misschien wel haalbaar zijn...

[ Bericht 28% gewijzigd door Wiedanwel op 06-12-2021 23:01:32 ]
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 05:01
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Zie hierboven.
r_onedinsdag 7 december 2021 @ 05:10
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:01 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Zie hierboven.
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
quote:
Vestigingsadres:
Weena 664
3012 CN Rotterdam

Bezoekadres:
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
en zonder de kleine lettertjes:
quote:
Hoi! Wij zijn Coolblue. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:

Schrijf ons:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 05:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

facepalm.gif
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 07:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Johannes788dinsdag 7 december 2021 @ 07:39
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Is gewoon een postadres :p lol
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 07:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Yep, als je daar je pakketje heen stuurt, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.
TheoddDutchGuydinsdag 7 december 2021 @ 07:43
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 07:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Johannes788dinsdag 7 december 2021 @ 08:27
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Dit, en dat had coolblue dit wel verteld in andere correspondentie.

Heb voor de grap naar aanleiding van dit topic ook een mail gestuurd naar coolblue of je pakketjes verzekerd retour kan sturen onder een fake naam. Antwoord is exact hetzelfde als @Bottomleftone

Nee is het antwoord. TS heeft dus een hele sterke case.
baskickdinsdag 7 december 2021 @ 08:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
Bottomleftonedinsdag 7 december 2021 @ 08:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.

En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
baskickdinsdag 7 december 2021 @ 08:54
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?

quote:
En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat de mensen van de webcare hebben geen benul hebben. Of omdat ze liever niet afwijken van de reguliere retourprocedure (alles anders dan standard kost tijd en dus geld).

Ik negeer je dubbele ontkenning bewust even
r_onedinsdag 7 december 2021 @ 16:09
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
De facto?
:N
quote:
Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Nee dan nu, naar een antwoordnummer, gaat van een leien dakje :')
#ANONIEMdinsdag 7 december 2021 @ 16:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
baskickdinsdag 7 december 2021 @ 17:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
Goed onderbouwd ook, ja.
alopiodinsdag 7 december 2021 @ 19:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
baskickdinsdag 7 december 2021 @ 20:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:50 schreef alopio het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".

Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
alopiodinsdag 7 december 2021 @ 22:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".

Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
Maar dan moet je het ook wel weer voor een rechter gooien. Meeste consumenten doen dat (logisch) niet.

Als je als CB een retourprocedure hanteert zoals ze nu doen, moet je niet miepen over een kwijt pakket. Maar ja, CB en service
SOGdinsdag 7 december 2021 @ 22:24
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
JohanHat89woensdag 8 december 2021 @ 11:58
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:24 schreef SOG het volgende:
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
SOGwoensdag 8 december 2021 @ 12:00
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Echt zuur man :{
Wiedanwelwoensdag 8 december 2021 @ 12:11
Tijd voor een fok crowdfunding?
SOGwoensdag 8 december 2021 @ 12:24
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Voor een rechtzaak? En als we ( :D ) winnen krijgen we kosten vergoed? Ben erbij ^O^
CoExistwoensdag 8 december 2021 @ 12:27
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Ik ben bereid om ¤ 10,- te doneren!
Dwing ze maar op de knieën en haal je gelijk!

Ik heb een schurft hekel aan KoelBlauw en die kansloze figuren die daar werken.
Van die types met een pret studie achter de rug en een maximale studie schuld die in het echte leven geen flikker kunnen.

Serieus, als je zo’n klanten service stakker aan de telefoon hebt voor een probleem dreunt ‘ie een scriptje op. Na lang zeuren voor een oplossing komt ‘ie aan met “Ik kan u een tegoedbon ter waarde van ¤ 10,- aanbieden op uw volgende aankoop.”
¤ 10,- ? Tien Euro? TIEN EURO!?!?
Ik hoef toch Godverdomme je uurloon niet te weten!
Gunnerwoensdag 8 december 2021 @ 12:28
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Gunnerwoensdag 8 december 2021 @ 12:31
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
JohanHat89woensdag 8 december 2021 @ 12:42
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
Incassobureau gaf eerlijk aan dat het een 50/50 zaak was. Aangezien het rechtboek hier niet duidelijk over is. En dan ¤300 kwijt zijn nog extra? Tsja
JohanHat89woensdag 8 december 2021 @ 12:45
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Ik ben voor ;) ;)
Johannes788woensdag 8 december 2021 @ 12:49
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Ai. Tijd voor crowdfunding TS :)
FlippingCoinwoensdag 8 december 2021 @ 12:50
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Johannes788woensdag 8 december 2021 @ 13:31
quote:
16s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
Gunnerwoensdag 8 december 2021 @ 13:34
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
Dat is niet helemaal waar; je kan het wel in de winkel retourneren maar dat is ook niet echt voor iedereen een optie.Maar om dat als reden te geven dat het leergeld moet zijn gaat me ook wat te ver.

Ik denk dat coolblue zo moeilijk doet vanwege het type product. Heb zelf geen slechte evaringen mee. Zelfs een gebruikte Dyson stofzuiger kon ik zonder problemen (kort gebruikt) omwisselen voor een ander model.
pitboerwoensdag 8 december 2021 @ 16:25
Misschien iets voor Word u al geholpen van Frank Visser?
Is gratis plus camera erbij,dan willen ze vaak al wel snel toegeven.
JohanHat89woensdag 8 december 2021 @ 16:25
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.

Tenzij anderen nog betere tips hebben…
#ANONIEMwoensdag 8 december 2021 @ 16:49
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.

Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Je kan ze altijd nog zelf dagvaarden, zonder advocaat.

Ik heb dit anderhalf jaar geleden ook gedaan bij de Hornbach, en voordat de zaak voor zou komen draaiden ze al bij.

De kosten die je zou gaan maken, vallen reuze mee. Je betaald dan in feite alleen de dagvaarding (die moet je laten versturen) en de griffiekosten. Is te overzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 16:49:29 ]
r_onewoensdag 8 december 2021 @ 19:11
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Asjeblieft|
Johannes788woensdag 8 december 2021 @ 20:13
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Asjeblieft|
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.
Johannes788woensdag 8 december 2021 @ 20:17
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie


https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/


Waar gaat de uitspraak over
De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument heeft gebruikt gemaakt van haar herroepingsrecht. Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen. De ondernemer heeft de retourzending niet ontvangen en stelt dat het aan de consument is om te bewijzen dat het pakket teruggestuurd is. De commissie oordeelt dat het inderdaad aan de consument is om te bewijzen dat het pakket is teruggestuurd. Dit kan zij doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs. Ondanks de goede instructies die de ondernemer heeft gegeven, heeft de consument onvoldoende gelet op de afgifte van dit verzendbewijs. Het gevolg hiervan is dat het risico van verzending volledig bij de consument ligt. De commissie geeft aan dat de verantwoordelijkheid van de ondernemer voor het retour zenden ophoudt, wanneer hij het etiket ter beschikking stelt. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarom geheel bij de consument. De commissie verklaart de klacht ongegrond.

Volledige uitspraak
Onderwerp van het geschil
Het geschil vloeit voort uit een op 6 juli 2020 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van diverse kledingstukken tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ¤ 161,91, waarvan een gedeelten ter waarde van ¤ 124,97 retour gezonden is.

De levering vond plaats op of omstreeks 7 juli 2020.

Het geschil betreft de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen.

De consument heeft de klacht voorgelegd aan de ondernemer.

Standpunt van de consument
Voor het standpunt van de consument verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt het standpunt op het volgende neer.

De consument heeft een deel van de geleverde artikelen geretourneerd met gebruikmaking van de retoursticker, die bij het pakket geleverd was. Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen.
De ondernemer heeft het pakket niet ontvangen. De consument heeft geen bewijs dat het verzonden is en daarom heeft zij aan de ondernemer naar de informatie van het retourlabel gevraagd. Daarmee kan de consument samen met het postbedrijf kan kijken waar het fout is gegaan.

De ondernemer geeft alleen maar aan dat de consument het verzendbewijs moet hebben en dat de ondernemer anders niets voor de consument kan doen.

De consument verlangt medewerking van de ondernemer bij het onderzoeken van de retourzending.

Standpunt van de ondernemer
Voor het standpunt van de ondernemer verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt het standpunt op het volgende neer.

Volgens de wet is het risico èn de bewijslast voor versturen voor de verzender. Bij een retourzending is dat de consument, die gebruik wilde maken van het herroepingsrecht.

De ondernemer staat daar als geadresseerde buiten. De ondernemer heeft een contractuele relatie met de consument en niet tot de vervoerders [naam vervoerder 1] en [naam vervoerder 2].

De ondernemer heeft de retourzending nooit ontvangen en dus ook niet als retour kunnen verwerken. Op de website en het retourformulier staat:
Mocht jouw retourzending binnen het retourproces blijven hangen, dan is dit retourbewijs jouw bewijs dat je de zending hebt afgegeven. Zonder bewijs is het niet mogelijk om een retour (en mogelijke terugbetaling) in werking te zetten.

De consument heeft per mail en via Whatsapp contact gehad met de klantenservice. De medewerkers hebben zo goed mogelijk geprobeerd om de consument te helpen en haar in ieder geval geadviseerd om de factuur van Afterpay te betalen om zo de ophogingskosten te voorkomen.

De consument vraagt van de ondernemer dat in ieder geval samen met de consument bekeken wordt wat de mogelijkheden zijn om het pakket te traceren zodat duidelijk wordt wat er is mis gegaan. Daarbij hoopt de consument dat de geretourneerde items worden getraceerd, waarna ze haar geld terug kan krijgen. Zonder het retourbewijs (waar de track&trace-code op staat) is het echter niet mogelijk om te traceren waar het pakket is en wat er is mis gegaan.

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

De consument heeft gebruik gemaakt van haar herroepingsrecht. Zij heeft artikelen met gebruikmaking van het met de zending meegestuurde retouretiket naar de ondernemer teruggestuurd. Het teruggestuurde pakket is niet door de ondernemer ontvangen.

Op grond van het bepaalde in artikel 6:230s van het Burgerlijk Wetboek is het aan een consument om te zorgen voor terugzending van een artikel bij herroeping van een koopovereenkomst. De consument is daarmee ook de opdrachtgever van de vervoerder. Dat een ondernemer het terugzenden gemakkelijk maakt door een voorgedrukt retouretiket ter beschikking te stellen verandert dat niet.

Het is aan de consument om te bewijzen dat een pakket teruggestuurd is naar de ondernemer. Dat kan een consument doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs.
De consument heeft het pakket zelf afgegeven ter terugzending. Ondanks goede instructies daarover door de ondernemer heeft de consument kennelijk niet aangedrongen op of onvoldoende gelet op afgifte van een verzendbewijs. De gevolgen daarvan zijn geheel voor risico van de consument zelf.

De consument is zich bewust van haar verantwoordelijkheid op dit punt. Zij vraagt juist hulp en informatie van de ondernemer om het pakket te kunnen achterhalen, met name het nummer van de track&trace-code op het aan de consument verstrekte retouretiket.

Naar het oordeel van de commissie mag van een ondernemer niet verwacht worden dat een registratie wordt gevoerd van de geautomatiseerd vervaardigde aan consumenten verstrekte retouretiketten. Met het ter beschikking stellen van de etiketten houdt de verantwoordelijkheid van de ondernemer voor het retour zenden op.

Als artikelen retour gezonden worden gebeurt dat in opdracht van de consument, op een door de consument zelf te bepalen plaats en tijd. De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarmee geheel bij de consument.

Naar het oordeel van de commissie is de ondernemer daarom niet tekort geschoten in de verplichtingen ten opzichte van de consument.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van
baskickwoensdag 8 december 2021 @ 20:31
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Waar gaat de uitspraak over
De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument heeft gebruikt gemaakt van haar herroepingsrecht.
Identiek aan TS :Y

quote:
Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen.
TS heeft dat wél :Y

quote:
De ondernemer heeft de retourzending niet ontvangen en stelt dat het aan de consument is om te bewijzen dat het pakket teruggestuurd is.
Identiek aan TS :Y

quote:
De commissie oordeelt dat het inderdaad aan de consument is om te bewijzen dat het pakket is teruggestuurd. Dit kan zij doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs.
Dat kan TS :Y
Hier staat niet dat TS op enige wijze moet bewijzen wat er in de zending zat :N

quote:
Ondanks de goede instructies die de ondernemer heeft gegeven, heeft de consument onvoldoende gelet op de afgifte van dit verzendbewijs. Het gevolg hiervan is dat het risico van verzending volledig bij de consument ligt. De commissie geeft aan dat de verantwoordelijkheid van de ondernemer voor het retour zenden ophoudt, wanneer hij het etiket ter beschikking stelt.
TS heeft exact de instructies van de verkoper opgevolgd :Y

quote:
De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarom geheel bij de consument. De commissie verklaart de klacht ongegrond.
Administratief heeft TS alles op orde :Y Instructies opgevolgd, bewijs van afgifte bewaard. Daarop datum en tijd en het correcte adres.

quote:
Het is aan de consument om te bewijzen dat een pakket teruggestuurd is naar de ondernemer. Dat kan een consument doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs. De consument heeft het pakket zelf afgegeven ter terugzending. Ondanks goede instructies daarover door de ondernemer heeft de consument kennelijk niet aangedrongen op of onvoldoende gelet op afgifte van een verzendbewijs. De gevolgen daarvan zijn geheel voor risico van de consument zelf.
Het woord 'daarvan' verwijst naar 'afgifte van een verzendbewijs'. TS heeft wél een afgiftebewijs.

Overigens vrij irritant dat jij deel 2 geopend hebt en niet de initiële TS. Jouw posts worden aangemerkt als ware jij de TS bent

[ Bericht 29% gewijzigd door baskick op 08-12-2021 20:42:21 ]
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 00:30
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.
Reviews?
Bron?
SOGdonderdag 9 december 2021 @ 00:51
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 00:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Reviews?
Bron?
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euro _O- _O- _O- _O-

Geschillencommissies etc zijn de grootste bs organisaties die er bestaan en genieten enkel bestaansrecht door financiering van de partijen voor wie zij opereren (de winkels dus). Waste of time.

Ik zou zeggen: maak eens een poll om de animo voor crowdfunding te polsen icm een begroting voor een rechtgang. Een advocaat heb je in principe echt niet nodig aangezien het een vrij duidelijke zaak is. Het enige risico is dat je de kosten voor de tegenpartij moet dokken denk ik.

Voor een prikkie per user kunnen we een mooie topicreeks volgen.

AridSecondaryGroundbeetle-max-1mb.gif
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 01:07
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 00:51 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euro _O- _O- _O- _O-

Geschillencommissies etc zijn de grootste bs organisaties die er bestaan en genieten enkel bestaansrecht door financiering van de partijen voor wie zij opereren (de winkels dus). Waste of time.

Ik zou zeggen: maak eens een poll om de animo voor crowdfunding te polsen icm een begroting voor een rechtgang. Een advocaat heb je in principe echt niet nodig aangezien het een vrij duidelijke zaak is. Het enige risico is dat je de kosten voor de tegenpartij moet dokken denk ik.

Voor een prikkie per user kunnen we een mooie topicreeks volgen.

[ afbeelding ]
Zelden zoveel vooroordelen (en manke vergelijkingen) hier gelezen.

Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 03:32
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 05:00
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 09:08
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Gunnerdonderdag 9 december 2021 @ 09:22
quote:
16s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Johannes788donderdag 9 december 2021 @ 09:25
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Johannes788donderdag 9 december 2021 @ 09:26
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 05:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 09:38
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Gunnerdonderdag 9 december 2021 @ 09:38
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert in plaats van achteraf?
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
baskickdonderdag 9 december 2021 @ 09:40
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef Wiedanwel het volgende:
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
Johannes788donderdag 9 december 2021 @ 09:45
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Je kan niet verzekerd sturen naar postnl met dit antwoordnummer, zoals aangegeven door CB en Postnl.
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 09:46
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is hetgeen hem verweten kan worden, en een rechter kan dit ook meewegen als het zover komt.

En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer. Ook een onnodige en vervelende strijd maar wel met het verschil dat dat pakketje van 600 euro nog steeds op je bureau ligt en nog niet verdwenen is.
Gunnerdonderdag 9 december 2021 @ 09:48
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is het leergeld.
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.

quote:
En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer.
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 09:52
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef baskick het volgende:

[..]
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
quote:
20. In tegenstelling tot wat de consument beweert is bij consumentenkoop -– in dit geval een koop op afstand de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen en/of schade(s) aan pakketten.
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 09:55
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.
[..]
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Volgens mij wíl je het gewoon niet snappen. En een rechter weegt proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
Gunnerdonderdag 9 december 2021 @ 09:57
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Volgens mij wíl je het niet snappen.
Dat idee heb ik van jou :P

quote:
En een rechter weegt wel proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
ik zie echt niet hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.

Maar goed, let's agree to disagree.
Wiedanweldonderdag 9 december 2021 @ 10:04
quote:
ik zie echt nietinderdaad hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.
Ik had het proactief gevonden als hij zich tenminste had afgevraagd hoe het dan zit met de aansprakelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ook zeker dat ts in zijn recht staat, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. De vraag was hoe deze zaak leergeld zou zijn: voor mij benadrukt dit topic in ieder geval weer dat je voorzichtig en bedachtzaam moet zijn als het om serieus geld gaat en niet zomaar moet verteouwen dat het wel goed zit.

quote:
Maar goed, let's agree to disagree.
Deal, en laten we allebei een duit in het zakje doen van de crowdfunding als het zo ver komt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 09-12-2021 10:18:22 ]
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 12:06
Digidispuut :') ):O
TheoddDutchGuydonderdag 9 december 2021 @ 12:25
Ik zou hiermee naar de kanton rechter stappen.

Dat kost echt geen duizenden euro’s en kan je in principe zelf doen.

Geschillencommissie is overduidelijk te vaak op de hand van bedrijven, kleeft dan het risico aan vast van dat je daarna niks meer kan.(daar ga je mee akkoord bij een bemiddeling via geschillencommissie)
baskickdonderdag 9 december 2021 @ 12:38
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:52 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie

https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/
Johannes788donderdag 9 december 2021 @ 12:41
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef baskick het volgende:

[..]
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
[..]

Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
Notorious_Roydonderdag 9 december 2021 @ 12:49
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.

Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Meester Visser.

Met de algemene voorwaarden, hun retourproces, je afgiftebewijs, en het feit dat je niet aangetekend kunt verzenden.

Ik ga kijken dan.
baskickdonderdag 9 december 2021 @ 12:52
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
Juist wél, schat ik in. De casus die eerder gelinkt wordt sterkt het standpunt van TS.
JohanHat89donderdag 9 december 2021 @ 14:00
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Bottomleftonedonderdag 9 december 2021 @ 14:05
Slim
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
slim, succes. Nu moeten ze schakelen
Newby6781donderdag 9 december 2021 @ 14:10
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Goed bezig, nu maar weer afwachten.

Coolblue mag zich schamen hoe ze deze case afhandelen.
Alles voor een glimlach, not!!
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 15:06
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Opnieuw: bron?

Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 15:09
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
Nee, over de samenstelling van die commissie, zei ik toch. Le-zen.

Hint: het was een reactie op iemand die de mening van een rechter wel eens wilde horen ;)
Bottomleftonedonderdag 9 december 2021 @ 20:29
Wie begint de crowdfunding??!

Kom op, laten we dit oppakken en ons van de goede kant laten zien om ts zijn recht te laten zegevieren.

Wie heeft tip wat beste is?
fyahdonderdag 9 december 2021 @ 21:08
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
Johannes788donderdag 9 december 2021 @ 21:25
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef fyah het volgende:
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
Heb je heel veel kans op.

Dit topic en andere topic samen hebben trouwens al bijna 18.000 bezoekers als de cijfers kloppen.
Wat een slechte reclame voor coolblue dit.
Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken als bedrijf. Waardeloze service van ze.
r_onedonderdag 9 december 2021 @ 21:28
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:25 schreef Johannes788 het volgende:

Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken
Idd ...
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Opnieuw: bron?

Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
Inboxdonderdag 9 december 2021 @ 23:43
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.

Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?

Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.


En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

[ Bericht 18% gewijzigd door Inbox op 09-12-2021 23:56:37 ]
Johannes788vrijdag 10 december 2021 @ 07:03
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:43 schreef Inbox het volgende:
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.

Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?

Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.


En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Dat heeft ts allemaal gedaan :)
Lienekienvrijdag 10 december 2021 @ 07:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:03 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dat heeft ts allemaal gedaan :)
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
Johannes788vrijdag 10 december 2021 @ 08:28
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
Lienekienvrijdag 10 december 2021 @ 11:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?

Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
JohanHat89vrijdag 10 december 2021 @ 16:41
Update 10 december 16:39 uur

Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.

Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in. :@

Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers :) :)
probeervrijdag 10 december 2021 @ 16:56
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Ja en de ombudsman is ook partijdig want die wordt betaald door de overheid

:')
JohanHat89vrijdag 10 december 2021 @ 17:09
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

IMG-8163.jpg
#ANONIEMvrijdag 10 december 2021 @ 17:09
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?

Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
Jezus man :') Wat een gezuig weer
Lienekienvrijdag 10 december 2021 @ 17:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Jezus man :') Wat een gezuig weer
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
JohanHat89vrijdag 10 december 2021 @ 17:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
jongens, gezellig houden. Het is weekend *O*
Bottomleftonevrijdag 10 december 2021 @ 17:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

[ link | afbeelding ]
Helder verhaal. Gewoon 100% zeker recht op geld terug.

Kunt u aantonen dat u het pakket heeft terug gezonden, dan moet de verkoper binnen 14 dagen terug betalen.”

CB, jullie hangen
Newby6781vrijdag 10 december 2021 @ 17:25
Met veel geluk hebben ze dadelijk ook melding van het ACM te pakken Coolblue.


Coolblue, neem je verlies zou ik zeggen ;)
#ANONIEMvrijdag 10 december 2021 @ 17:36
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
:') mad
r_onevrijdag 10 december 2021 @ 17:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:36 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
:') mad
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.

Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" ( :') ), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld ( _O- ).

Dit is WGR, niet FHF gast.

En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).

Rinus zegt ... De groeten maar weer :W
Innisdemonvrijdag 10 december 2021 @ 18:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

[ link | afbeelding ]
Hmm, als ik het zo lees moet CB je het geld terugbetalen, en komen ze het een week later weer halen, want ze kunnen aantonen dat ze het product nooit retour hebben ontvangen.
voetbalmanager2vrijdag 10 december 2021 @ 19:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:41 schreef JohanHat89 het volgende:
Update 10 december 16:39 uur

Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.

Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in. :@

Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers :) :)
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je ^O^
JohanHat89vrijdag 10 december 2021 @ 19:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je ^O^
Dankje :)
Mortaxxvrijdag 10 december 2021 @ 19:52
Ik koop nooit meer bij Coolblue
Bottomleftonevrijdag 10 december 2021 @ 20:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Ik koop nooit meer bij Coolblue
Zelfde hier.

Dit verhaal geeft aan dat ze totaal niet klantvriendelijk zijn. Maar het is dus echt pure marketing en dus bullshit. Ja ik ben zo naïef. Maar wat een slecht verhaal.
Lienekienvrijdag 10 december 2021 @ 20:11
Ik zou nog steeds wel bij cool blue kopen. We hebben een winkel in de buurt dus als er iets terug moet, dan brengen we het wel. Tot nu toe altijd goede service gehad.

Ik zou trouwens echt nooit een dure telefoon per post retour sturen. :X
#ANONIEMvrijdag 10 december 2021 @ 20:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.

Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" ( :') ), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld ( _O- ).

Dit is WGR, niet FHF gast.

En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).

Rinus zegt ... De groeten maar weer :W
Gast, wat heb jij gerookt?

Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
Bottomleftonevrijdag 10 december 2021 @ 21:05
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow


De samenvatting:

* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.


Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
Johannes788vrijdag 10 december 2021 @ 21:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Bottomleftone het volgende:
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow


De samenvatting:

* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.


Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
@JohanHat89 uitprinten en opsturen naar ze ;)
r_onevrijdag 10 december 2021 @ 21:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Gast, wat heb jij gerookt?

Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
:7
Renevrijdag 10 december 2021 @ 22:07
Geen redden meer aan. Wat mij betreft. Ik zie meerdere rollen voor TS weggelegd en naming and shaming en blablabla.

Dus nee. Dit is wel klaar zo.
Renevrijdag 10 december 2021 @ 22:28
Overigens. De uitkomst mag best in een los topic door de TS en niets anders dan de TS.