quote:Op maandag 29 november 2021 13:19 schreef Strani het volgende: Nou, m'n lijstje, deels ingevuld nog tijdens de call met India omdat ik het wel mooi geweest vond. Vanmiddag ook eindelijk alle andere lijstjes bekijken
Mja, hlt het niet bij de lijst van @Guanabana he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dit jaar toch maar overstag gegaan en alleen gekozen voor liedjes die ook in het systeem staan.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Op meerdaagse reis op de middelbare school, in Schotland, hadden we met een groepje besproken het aantal starsbucks te tellen (Ja, kijkbuis kinderen, in die tijd was dat nog bijzonder!) Maar elke keer als we er weer eentje tegenkwamen, vond een meisje het nodig om te zeggen dat ze geen koffie lustte.quote:Op maandag 29 november 2021 13:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vond ze als kind niet zo lekker. Toen werden er een keer pannenkoeken uitgedeeld op school tijdens een of andere feestdag, maar ik weigerde en zei dat ik geen pannenkoeken lustte. Toen zei het meisje dat ze uitdeelde 'So, ben je een mongool ofzo'.
/random anekdote.
En dan nog zo’n TTquote:Op maandag 29 november 2021 13:33 schreef Guanabana het volgende:
Had weer eens onverwacht en ongewild LaPo.
De verwarming doet z'n best, maar er komt nog steeds koude lucht uit de blazer.quote:Op maandag 29 november 2021 13:28 schreef Arizona het volgende:
Ik had een lunchwandeling gemaakt, was lekker! En toen ik thuiskwam voelde het heel lekker warm in huisMaar nu heb ik het ook alweer koud.
@:cyan9 jij al een oplossing? Ik zit nu onder een fleecedeken
Veel dubbelen qua artiest, is dat bewust?quote:Op maandag 29 november 2021 13:28 schreef Meridiaan het volgende:
Mijn top2000:
Nightwish - Ghost Love Score
Meat Loaf - Everything Louder Than Anything Else*
Meat Loaf - Bat out of Hell
Pink Floyd - Echoes
Pink Floyd - Wish You Were Here
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond
Depeche Mode - Personal Jesus
Falco - Jeanny
Tears for Fears - Sowing the Seeds of Love
Dead can Dance - Rakim*
Within Temptation - Ice Queen
Queen - Innuendo
Queen - Bohemian Rhapsody (tegenstem aan Danny Vera een beetje)
Devin Townsend - Kingdom*
Solomon Burke & De Dijk - Hold on Tight
De Dijk - Niemand in de Stad
Solomon Burke & De Dijk - What a Woman
Tenacious D - Tribute
Boston - More than a feeling
Rammstein - Sonne
Lenny Kuhr - De Troubadour*
Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale
Liesbeth List & Ramses Shaffy - Laat me/Vivre
Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Bon Jovi - Bad Medicine
Bon Jovi - Keep the Faith
Bon Jovi - Livin' on a Prayer
Echo & the Bunnymen - Killing Moon
Nick Cave & the Bad Seeds - Into my arms
Boudewijn de Groot - de Vondeling van Ameland
The Cure - A Forest
Acda & de Munnik - Ren Lenny Ren
Metallica - Nothing Else Matters (al zag ik later dat ik Enter Sandman over het hoofd heb gezien)
Guns 'n Roses - November Rain
David Bowie - Heroese
Ik voel mij een enorm product van de opvoeding van mijn ouders in deze lijst
Doe hem uit danquote:Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De verwarming doet z'n best, maar er komt nog steeds koude lucht uit de blazer.
Nee maar dat is eigenlijk ook expres. De thunder stealen met een objectief minder sterke lijst.quote:Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mja, hlt het niet bij de lijst van @:guanabana he!
Geen koffieliefhebber in de klas die elke keer antwoordde dat Starbucks amper koffie te noemen is?quote:Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Op meerdaagse reis op de middelbare school, in Schotland, hadden we met een groepje besproken het aantal starsbucks te tellen (Ja, kijkbuis kinderen, in die tijd was dat nog bijzonder!) Maar elke keer als we er weer eentje tegenkwamen, vond een meisje het nodig om te zeggen dat ze geen koffie lustte.
Tja.
Niemand mocht haar ook.
/random anekdote.
We waren 15 t/m 17. Wisten wij veel.quote:Op maandag 29 november 2021 13:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Geen koffieliefhebber in de klas die elke keer antwoordde dat Starbucks amper koffie te noemen is?
Oja als je erop Googelt staat het gespelt als Sint Pannekoekquote:Op maandag 29 november 2021 13:34 schreef ijs_beer het volgende:
Moderne spelling, hoe bij de tijd, Guanabana.
quote:Op maandag 29 november 2021 13:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar dat is eigenlijk ook expres. De thunder stealen met een objectief minder sterke lijst.
Sommige van die smaakjeskoffies zijn wel lekker vind ik.quote:Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
We waren 15 t/m 17. Wisten wij veel.
Stuur die lekker naar El Topo 2000quote:Op maandag 29 november 2021 13:38 schreef Strani het volgende:
Volgend jaar ga ik trouwens ook obscuur met 35 Spaanstalige liedjes
Wat ouderwets.quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben nog nooit bij een Starbucks geweest.
De mol 2000?quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Stuur die lekker naar El Topo 2000
Neequote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
1. Linda de Molquote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Guanabana het volgende:
Wel Despacito dan hquote:Op maandag 29 november 2021 13:38 schreef Strani het volgende:
Volgend jaar ga ik trouwens ook obscuur met 35 Spaanstalige liedjes
Je mist niks.quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Guanabana het volgende:
Jullie Spaans is ook niet meer wat het geweest is!quote:
Ja dat welquote:Op maandag 29 november 2021 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Je mist niks.
Maar lust je wel koffie?
Een echte uithouderquote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Guanabana het volgende:
Terecht man, wat een meesterwerk.quote:Op maandag 29 november 2021 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
7,6 miljard keer afgespeeld op Youtube.![]()
Yep. Ik ben blijkbaar niet zo veelzijdigquote:Op maandag 29 november 2021 13:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Veel dubbelen qua artiest, is dat bewust?
Wat moet @Strani anders tijdens zijn meetings met Indiaquote:Op maandag 29 november 2021 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
7,6 miljard keer afgespeeld op Youtube.![]()
Hm... Ik werd door mijn vader al op mijn tiende aan de koffie gezet, maar misschien is dat toch minder veelvoorkomend dan ik lang dacht.quote:Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
We waren 15 t/m 17. Wisten wij veel.
Blaas terug danquote:Op maandag 29 november 2021 13:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet! Dat is centraal geregeld.![]()
Ik denk dat meesten van ons het leren kennen tijdens de studententijd.quote:Op maandag 29 november 2021 13:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hm... Ik werd door mijn vader al op mijn tiende aan de koffie gezet, maar misschien is dat toch minder veelvoorkomend dan ik lang dacht.
quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef Guanabana het volgende:
Het voelt voor mij heel raar om dat te kunnen zeggen, dus ik leen jouw woorden even ijs_beer.quote:
Ware woorden. Voor mij is een soep ook meestal een maaltijd, je kan er zo veel in doen als je wil.quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Soep is ondergewaardeerd voedsel
Ik stuur nu een bericht naar Radio 2 dat we Guana uitsluiten van deelname aan de Top 2000. Ter bescherming van de natie.quote:Op maandag 29 november 2021 13:44 schreef Guanabana het volgende:
Despacito schalt hier nu door de boxen, lekker lekker.
Ik dacht dat de meeste mensen er ooit wel eens geweest waren, zeker jongere grote-stadsbewonersquote:
Ja hier ook.quote:Op maandag 29 november 2021 13:44 schreef Guanabana het volgende:
Despacito schalt hier nu door de boxen, lekker lekker.
Over Coca Cola Zero dan?quote:Op maandag 29 november 2021 13:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja hier ook.
Ben gisteren aan de serie Zerozerozero begonnen, speelt zich deels in Mexico af, dus ik zit helemaal in dat sfeertje nu.
(En nee, hoewel de titel anders doet vermoeden gaat het niet over Alberto Contador)
Maar hij stond dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaarquote:Op maandag 29 november 2021 13:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik stuur nu een bericht naar Radio 2 dat we Guana uitsluiten van deelname aan de Top 2000. Ter bescherming van de natie.
De blazer wint het van m'n longinhoud.quote:
Omdat het zich deels in Mexico afspeelt zit je nu in een Puerto Ricaans sfeertje?quote:Op maandag 29 november 2021 13:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja hier ook.
Ben gisteren aan de serie Zerozerozero begonnen, speelt zich deels in Mexico af, dus ik zit helemaal in dat sfeertje nu.
(En nee, hoewel de titel anders doet vermoeden gaat het niet over Alberto Contador)
Hm nou vooruit, we hoeven onze communicatie misschien niet te staken.quote:Op maandag 29 november 2021 13:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar hij stond dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, niet in mijn lijst
Ja! Ik als Europeaan gooi gewoon alles op een hoop! Als een echte cultuurbarbaar!!quote:Op maandag 29 november 2021 13:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat het zich deels in Mexico afspeelt zit je nu in een Puerto Ricaans sfeertje?
Nee ok dan is het goed.quote:Op maandag 29 november 2021 13:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja! Ik als Europeaan gooi gewoon alles op een hoop! Als een echte cultuurbarbaar!!
Mijn favoriete spaanstalige liedje wil ik dan ook nog wel even met je delen.quote:
quote:Op maandag 29 november 2021 13:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mijn favoriete spaanstalige liedje wil ik dan ook nog wel even met je delen.
Als je cht in Mexicaanse sferen wilt komen moet je deze checken:quote:Op maandag 29 november 2021 13:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mijn favoriete spaanstalige liedje wil ik dan ook nog wel even met je delen.
Mary Servaes voelt zich hier gepasseerd.quote:Op maandag 29 november 2021 13:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je cht in Mexicaanse sferen wilt komen moet je deze checken:
Oh dat nieuws had ik even gemist maar zie het ook in een paar Spaanse media ja, van de laatste dagen. Tja, wel terecht denk ik.quote:Op maandag 29 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien minder Britten in Spanje @:Strani
quote:Op maandag 29 november 2021 13:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mary Servaes voelt zich hier gepasseerd.
Als cultuurbarbaar kende ik hem niet.quote:Op maandag 29 november 2021 13:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Luis Miguel is trouwens zo'n beetje de grootste (levende) zanger in Mexico.
quote:Op maandag 29 november 2021 14:02 schreef Meridiaan het volgende:
Torremolinos en alle costa's gaan die mensen missen (als kiespijn?)
Sommige mensen grijpen ook echt alles aan om de Zangeres zonder naam te pluggenquote:Op maandag 29 november 2021 14:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik gooi hem bij deze herkansing er toch gewoon in hoor
@:strani
'Onverwacht en ongewild' De volgende TT heb je dan ook alvastquote:Op maandag 29 november 2021 13:33 schreef Guanabana het volgende:
Had weer eens onverwacht en ongewild LaPo.
Gemiste kans om The Decemberists te noemenquote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
1825
Het jaar van de grote stormvloed van 1825 (verrassend, i know). Dijkdoorbraken langs heel de kust, ook langs de Duitse en Deense kusten. Overstromingen in de provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Utrecht, en Holland. Bijna 380 doden en veel schade.
[ afbeelding ]
De overstroming van 1825 in Lemmer
Ook het jaar van de Dekabristenopstand in Rusland, de eerste grootse poging het tsaristische bestuur omver te gooien.
De opstand werd nog dezelfde dag bloedig neergeslagen en de organisatoren werden opgehangen of naar Siberi verbannen.
[ afbeelding ]
Soldaten die de opstand zullen neerslaan, kanon wordt afgevuurd
Niet in Zeeland?quote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
1825
Het jaar van de grote stormvloed van 1825 (verrassend, i know). Dijkdoorbraken langs heel de kust, ook langs de Duitse en Deense kusten. Overstromingen in de provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Utrecht, en Holland. Bijna 380 doden en veel schade.
[ afbeelding ]
De overstroming van 1825 in Lemmer
Ook het jaar van de Dekabristenopstand in Rusland, de eerste grootse poging het tsaristische bestuur omver te gooien.
De opstand werd nog dezelfde dag bloedig neergeslagen en de organisatoren werden opgehangen of naar Siberi verbannen.
[ afbeelding ]
Soldaten die de opstand zullen neerslaan, kanon wordt afgevuurd
Dan daarna de invasie van de rots beginnen.quote:Op maandag 29 november 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien minder Britten in Spanje @:Strani
Ik moet toch nog altijd eerst denken aan die ziekenhuisserie.quote:
Ik ook beer, ik ookquote:Op maandag 29 november 2021 15:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik moet toch nog altijd eerst denken aan die ziekenhuisserie.![]()
Och, het is dezelfde groep mensen en het is nu toch nog geen december.quote:Op maandag 29 november 2021 14:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Gemiste kans om The Decemberists te noemen
Vrij weinig, als al iets.quote:
Een afsluitdijk zou best handig geweest zijn toen.quote:Op maandag 29 november 2021 16:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Och, het is dezelfde groep mensen en het is nu toch nog geen december.
Zo erg vind ik het dus niet.
[..]
Vrij weinig, als al iets.
[ afbeelding ]
Ja, je zou bijna gaan denken dat ze dat ding met een reden gemaakt hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 16:44 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Een afsluitdijk zou best handig geweest zijn toen.
Ik stel voor dat we nog wat Afsluitdijken aanleggen van Cherbourg naar Southampton en van Aberdeen naar Stavanger. En dan nooit meer zwemmen in zout water in Scheveningen.quote:Op maandag 29 november 2021 16:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, je zou bijna gaan denken dat ze dat ding met een reden gemaakt hebben.
En dan ook nul leven meer aangezien alles wat daar leeft zout water nodig heeft. Nee dank je.quote:Op maandag 29 november 2021 17:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we nog wat Afsluitdijken aanleggen van Cherbourg naar Southampton en van Aberdeen naar Stavanger. En dan nooit meer zwemmen in zout water in Scheveningen.
quote:Op maandag 29 november 2021 17:21 schreef zorro28 het volgende:
Mijn keyboard doet het ineens niet meer![]()
Ik dacht al, je typt nog aardig voor iemand wiens keyboard het niet doet.quote:
Onscreen keyboardquote:Op maandag 29 november 2021 17:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht al, je typt nog aardig voor iemand wiens keyboard het niet doet.
We kunnen ook gewoon de hele zaak droogleggen en dan van de Doggersbank een Nationaal Heuvellandschap maken. Inclusief klimgeiten en bergmarmotten.quote:Op maandag 29 november 2021 17:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dan ook nul leven meer aangezien alles wat daar leeft zout water nodig heeft. Nee dank je.
Economisch ook niet zo'n fijn idee en iets waar de rest van Europa al snel bezwaar tegen gaat maken, gok ik.quote:Op maandag 29 november 2021 17:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de hele zaak droogleggen en dan van de Doggersbank een Nationaal Heuvellandschap maken. Inclusief klimgeiten en bergmarmotten.
Al is dat misschien wat aan de ambitieuze kant.
De rest van Europa graven we gewoon afquote:Op maandag 29 november 2021 17:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Economisch ook niet zo'n fijn idee en iets waar de rest van Europa al snel bezwaar tegen gaat maken, gok ik.
Aangezien dit plan ook meteen zes van de tien grootste havens van Europa droog zou leggen.
En dan allemaal in armoede in een polder gaan zitten met niks eromheen?quote:Op maandag 29 november 2021 17:40 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De rest van Europa graven we gewoon af
Ik woon niet in een polderquote:Op maandag 29 november 2021 17:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dan allemaal in armoede in een polder gaan zitten met niks eromheen?
Leuke ideen hebben jullie twee.
Al die op stookolie varende boten hebben we helemaal niet nodig.quote:Op maandag 29 november 2021 17:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dan allemaal in armoede in een polder gaan zitten met niks eromheen?
Leuke ideen hebben jullie twee.
Boten zijn voor de scheepvaart anders best cruciaal.quote:Op maandag 29 november 2021 17:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Al die op stookolie varende boten hebben we helemaal niet nodig.
Nee.quote:Op maandag 29 november 2021 17:59 schreef Strani het volgende:
Redelijk rustig gebleven hier in de laatste paar uur! Kom op mensen, beetje actie!
Het is ook altijd gedonder met jouquote:Op maandag 29 november 2021 18:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee.![]()
Sterker nog, ik ga meteen zeker een uur niks meer posten.
De hypervervuilende boten verdwijnen gewoon na de Grote Drooglegging, en worden vervangen door elektrische vrachtwagens. Daarna kan de Rotterdamse haven worden vervangen door een bos- en recreatiegebied.quote:Op maandag 29 november 2021 18:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Boten zijn voor de scheepvaart anders best cruciaal.
Zorgen ze er maar voor dat ze niet zo vervuilend zijn.quote:Op maandag 29 november 2021 18:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Boten zijn voor de scheepvaart anders best cruciaal.
Is die ranglijst ergens te vinden?quote:Op maandag 29 november 2021 18:20 schreef Strani het volgende:
Tot zover staat @:Guanabana met 18 likes bovenaan in de Top 2000-appreciatieranglijst.
Nee, ik ben net al die lijstjes gaan doorlezen en dit was mijn conclusiequote:Op maandag 29 november 2021 18:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is die ranglijst ergens te vinden?
Dan waarderen mensen geen lijstje met pokemon en slayerquote:Op maandag 29 november 2021 18:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik ben net al die lijstjes gaan doorlezen en dit was mijn conclusie
cultuurbarbaren.quote:Op maandag 29 november 2021 18:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan waarderen mensen geen lijstje met pokemon en slayer
Moffelquote:Op maandag 29 november 2021 13:41 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
1. Linda de Mol
2. John de Mol
3. Johnny de Mol
4. Moffel (van piertje)
Nou gaat 'ie natuurlijk weer extra dramatisch doen door ng langer niet te postenquote:Op maandag 29 november 2021 19:02 schreef Cyan9 het volgende:
@:Roger_Epiales Je mag weer posten hoor.
10 keer opdrukkenquote:Op maandag 29 november 2021 13:28 schreef Arizona het volgende: Ik had een lunchwandeling gemaakt, was lekker! En toen ik thuiskwam voelde het heel lekker warm in huis
Maar nu heb ik het ook alweer koud. @:cyan9 jij al een oplossing? Ik zit nu onder een fleecedeken
![]()
Ik zeg alles in een straal van 100km om Assen direct thuis in quarantainequote:Op maandag 29 november 2021 19:53 schreef zorro28 het volgende:
Alsof corona nog niet genoeg is, lees ik net dat schurft ook rondgaat in Drenthe
quote:Op maandag 29 november 2021 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is ook altijd gedonder met jou
quote:Op maandag 29 november 2021 19:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou gaat 'ie natuurlijk weer extra dramatisch doen door ng langer niet te posten
Niet eens meteen een lijstje van gemaakt, luiaard.quote:Op maandag 29 november 2021 18:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik ben net al die lijstjes gaan doorlezen en dit was mijn conclusie
Bestaat dat nog?quote:Op maandag 29 november 2021 19:53 schreef zorro28 het volgende:
Alsof corona nog niet genoeg is, lees ik net dat schurft ook rondgaat in Drenthe
quote:
Piece jongs. Het is bijna kerstquote:Op maandag 29 november 2021 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt alleen jezelf er mee, dit soort gedrag
Piece of what?quote:Op maandag 29 november 2021 20:15 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
[..]
Piece jongs. Het is bijna kerst
Uit quarantainehotel vertrokken vrouw: we zijn als honden behandeldquote:Op maandag 29 november 2021 20:21 schreef Strani het volgende:
"Eerste Spaanse geval omikronvariant is reiziger via Nederland"
Jongens kom p nou
[quote]
Aan al die rode hoofdjes te zien heb jij er anders meer last van dan ik.quote:Op maandag 29 november 2021 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hebt alleen jezelf er mee, dit soort gedrag
Nou vooruit.quote:Op maandag 29 november 2021 20:15 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
[..]
Piece jongs. Het is bijna kerst
Ik onderaan met 9quote:Op maandag 29 november 2021 18:20 schreef Strani het volgende:
Tot zover staat @:Guanabana met 18 likes bovenaan in de Top 2000-appreciatieranglijst.
Deze man?quote:Op maandag 29 november 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Uit quarantainehotel vertrokken vrouw: we zijn als honden behandeld
De Portugese vrouw die gisteren met haar Spaanse vriend uit een vertrekkend vliegtuig op Schiphol werd gehaald na hun vertrek uit het quarantainehotel heeft geen goed woord over voor hun behandeling. In een gesprek met RTL Nieuws zegt ze dat zich "als honden" voelen behandeld. Volgens eigen zeggen kregen ze nauwelijks informatie. "De suggestie dat we ontsnapt zouden zijn uit quarantaine is te belachelijk voor woorden. Niemand heeft ons verteld wat de regels zijn."
Het stel, dat in de Spaanse regio Cataloni woont, kwam zaterdag op Schiphol aan op een vlucht vanuit Zuid-Afrika. Bij een test vanwege de opmars van het omikronvirus werd de vrouw positief getest, waarna ze in het hotel werden ondergebracht. De vrouw twijfelde aan het testresultaat en vroeg daarom in het hotel om een nieuwe test, maar ondanks herhaald aandringen wilde de GGD daar volgens haar niet toe over gaan.
Ze heeft toen aan een bewaker gevraagd: "Wat zouden jullie doen?" Daarop zouden de bewakers hebben gezegd: "Als wij in jullie positie zouden verkeren, zouden we gewoon vertrekken". Daarop zijn de vrouw en haar vriend naar Schiphol gegaan, waar ze kort voor vertrek uit een vliegtuig werden gehaald door de marechaussee.
Vandaag schetste burgemeester Schuurmans van Haarlemmermeer een ander beeld van het vertrek van de twee. Volgens haar hebben beveiligers juist geadviseerd om niet weg te gaan, maar werden ze niet tegengehouden omdat daar geen juridische grondslag voor was. De GGD Kennemerland kan nog niet reageren op het verhaal van de Spaanse vrouw bij RTL Nieuws.
quote:Eerste Spaanse besmetting met omikronvariant is reiziger via Nederland
De Spaanse autoriteiten hebben de eerste besmetting met de omikronvariant van het coronavirus bevestigd, meldt El Pas maandag. Het gaat volgens om persbureau Reuters om een 51-jarige man die via een tussenstop in Amsterdam vanuit Zuid-Afrika naar Spanje is gereisd.
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zegt dat de man zondag is aangekomen in ons land. Omdat Zuid-Afrika voor Nederland een zeerhoogrisicoland is, heeft de man zich voor vertrek uit het land tweemaal moeten laten testen. Maximaal 48 uur van tevoren is een PCR-test verplicht. Nederland heeft een antigeentest van maximaal 24 uur verplicht gesteld.
Nederland heeft inmiddels veertien gevallen van de omikronvariant vastgesteld. Alle besmettingen zijn vastgesteld bij een groep van meer dan zeshonderd reizigers die vrijdag met twee vliegtuigen terugkeerden uit Zuid-Afrika.
quote:Op maandag 29 november 2021 20:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ok daar wil ik wel vrede voor sluiten
quote:
Nee, dat niet:quote:
Deze man?quote:Op maandag 29 november 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Uit quarantainehotel vertrokken vrouw: we zijn als honden behandeld
De Portugese vrouw die gisteren met haar Spaanse vriend uit een vertrekkend vliegtuig op Schiphol werd gehaald na hun vertrek uit het quarantainehotel heeft geen goed woord over voor hun behandeling. In een gesprek met RTL Nieuws zegt ze dat zich "als honden" voelen behandeld. Volgens eigen zeggen kregen ze nauwelijks informatie. "De suggestie dat we ontsnapt zouden zijn uit quarantaine is te belachelijk voor woorden. Niemand heeft ons verteld wat de regels zijn."
Het stel, dat in de Spaanse regio Cataloni woont, kwam zaterdag op Schiphol aan op een vlucht vanuit Zuid-Afrika. Bij een test vanwege de opmars van het omikronvirus werd de vrouw positief getest, waarna ze in het hotel werden ondergebracht. De vrouw twijfelde aan het testresultaat en vroeg daarom in het hotel om een nieuwe test, maar ondanks herhaald aandringen wilde de GGD daar volgens haar niet toe over gaan.
Ze heeft toen aan een bewaker gevraagd: "Wat zouden jullie doen?" Daarop zouden de bewakers hebben gezegd: "Als wij in jullie positie zouden verkeren, zouden we gewoon vertrekken". Daarop zijn de vrouw en haar vriend naar Schiphol gegaan, waar ze kort voor vertrek uit een vliegtuig werden gehaald door de marechaussee.
Vandaag schetste burgemeester Schuurmans van Haarlemmermeer een ander beeld van het vertrek van de twee. Volgens haar hebben beveiligers juist geadviseerd om niet weg te gaan, maar werden ze niet tegengehouden omdat daar geen juridische grondslag voor was. De GGD Kennemerland kan nog niet reageren op het verhaal van de Spaanse vrouw bij RTL Nieuws.
Nee hoor, er zijn er met minder.quote:
Zou die niet vooral getest zijn vanwege die route? Volgens mij zit die nieuwe variant al overal. Er duiken nu ook al gevallen op zonder reishistorie of zonder contact met mensen met reishistorie.quote:
Je kent me h, alles voor een beetje drama in deze SC.quote:Op maandag 29 november 2021 20:28 schreef Em31 het volgende:
Ik like gewoon alles, niet om smaak ofzo. En anders heb ik je lijst niet gezien.
Strani zit hier gewoon te stoken.
een walgelijke leugen ditquote:Op maandag 29 november 2021 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Je kent me h, alles voor een beetje drama in deze SC.
In de DM zit je mee te lachen en dan hier weer de heilige spelen!
Hm dit is precies wat een patient zero zou zeggen...quote:Op maandag 29 november 2021 20:29 schreef Fred_B het volgende:
Kunnen we dit vingerwijzen rond Omikron niet overslaan en gewoon accepteren dat er al duizenden Europeanen rondhuppelen met die variant? Dat is namelijk naar alle waarschijnlijkheid de werkelijkheid.
Inderdaad, vind het gewoon lullig voor Zuid-Afrika ook. Je kunt beter niet meer onderzoek doen als het zo gaat.quote:Op maandag 29 november 2021 20:29 schreef Fred_B het volgende:
Kunnen we dit vingerwijzen rond Omikron niet overslaan en gewoon accepteren dat er al duizenden Europeanen rondhuppelen met die variant? Dat is namelijk naar alle waarschijnlijkheid de werkelijkheid.
quote:
Hier nog eentje van Samantha.quote:Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Ik quote uit de DM:quote:
Hoezo eerst vanuit Zuid-Afrika naar Nederland vliegen en dan door naar Spanje.quote:Op maandag 29 november 2021 20:21 schreef Strani het volgende:
"Eerste Spaanse geval omikronvariant is reiziger via Nederland"
Jongens kom p nou
Inderdaad, de wereld waarschuwen wordt bestraft op deze manier.quote:Op maandag 29 november 2021 20:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Inderdaad, vind het gewoon lullig voor Zuid-Afrika ook. Je kunt beter niet meer onderzoek doen als het zo gaat.
Dat kan net goedkoper zijn, afhankelijk van de aanbiedingen. Heel gek is het niet.quote:Op maandag 29 november 2021 20:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hoezo eerst vanuit Zuid-Afrika naar Nederland vliegen en dan door naar Spanje.
Net als met de oorspronkelijke variant. Die hadden mensen in Europa ook al voordat het vingertje wijzen begon.quote:Op maandag 29 november 2021 20:29 schreef Fred_B het volgende:
Dat is net zo raar als eerst naar Zrich vliegen en dan door naar Madrid inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2021 20:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gelukkig weet de hele SC dat er maar n iemand cht zo kinderachtig is.quote:Op maandag 29 november 2021 20:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik quote uit de DM:
"Hahaha wat grappig dat sommige mensen minder likes krijgen dan anderen, zou je daar niet iets over kunnen posten? Groetjes van Em31 van de ESF-SC."
Stom.quote:Op maandag 29 november 2021 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat kan net goedkoper zijn, afhankelijk van de aanbiedingen. Heel gek is het niet.
Nouuuu daarvan denk ik juist dat China wat eerder had kunnen waarschuwen.quote:Op maandag 29 november 2021 20:33 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Net als met de oorspronkelijke variant. Die hadden mensen in Europa ook al voordat het vingertje wijzen begon.
Misschien gaan er geen directe vluchten naar Spanje. Ik bedoel, zeg nou zelf, wie wil er nou naar Spanje?quote:Op maandag 29 november 2021 20:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 november 2021 20:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Gelukkig weet de hele SC dat er maar n iemand cht zo kinderachtig is.
Kan gewoon via Iberia.quote:Op maandag 29 november 2021 20:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien gaan er geen directe vluchten naar Spanje. Ik bedoel, zeg nou zelf, wie wil er nou naar Spanje?
Behalve dan wij Nederlanders om ze daar nog eens te vertellen hoe die tachtigjarige oorlog ook alweer afliep.
Dat sowieso natuurlijk. Al was het alleen al vanwege de Brexit.quote:Op maandag 29 november 2021 20:36 schreef Strani het volgende:
Ik denk op zich dat het inderdaad niet nodig is om een schuldige aan te wijzen, zolang we het er maar over eens zijn dat het Engeland is.
quote:Op maandag 29 november 2021 20:35 schreef Strani het volgende:
[..]
"Sorry, hier weer Em31 van de ESF-SC. Ik moet in de SC doen of ik hier niks mee te maken heb want daar zien mensen me als heel lief en onschuldig. Groetjes weer van Em31 (uit de ESF-SC)."
Die waren normaal altijd wel snel met onderzoek naar nieuwe varianten dus ik verdenk ze inderdaad dat ze nu gewoon stil zijn gebleven.quote:Op maandag 29 november 2021 20:36 schreef Strani het volgende:
Ik denk op zich dat het inderdaad niet nodig is om een schuldige aan te wijzen, zolang we het er maar over eens zijn dat het Engeland is.
Huh was totaal niet obscuur toch?quote:Op maandag 29 november 2021 20:26 schreef Strani het volgende:
of dat ze dermate gentimideerd zijn door haar obscure lijst dat ze hem maar liken uit angst om als proleet over te komen.
Als ik Madrid-Zuid-Afrika doe, krijg ik allerlei opties via o.a. London, Parijs en Istanbul.quote:
Nee vooruit, het viel mee inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2021 20:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Huh was totaal niet obscuur toch?
Ik vind hem zelf juist heel erg de 'best of Top 2000' ofzoAppealing to everyone.
Ik ga er werk van maken dat reggaeton in de hele EU illegaal wordt!quote:Op maandag 29 november 2021 20:39 schreef Guanabana het volgende:
Ga volgend jaar wel echt obscuur doen.
En natuurlijk Despacito.
Oh, dat kan een leuke strijd worden. Dan ga ik ondertussen mijn best doen het in de hele EU verplicht te maken dat dit gespeeld wordt in zaken waar koffie gedronken en/of gedart kan worden of zo.quote:Op maandag 29 november 2021 20:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ga er werk van maken dat reggaeton in de hele EU illegaal wordt!
Als jij voortaan elke keer dat je ergens een koffie gaat drinken naar Spaanstalige muziek wilt luisteren om de wereldwijde koloniale dominantie van Spanje te vieren, kan ik daar mee leven.quote:Op maandag 29 november 2021 20:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dat kan een leuke strijd worden. Dan ga ik ondertussen mijn best doen het in de hele EU verplicht te maken dat dit gespeeld wordt in zaken waar koffie gedronken en/of gedart kan worden of zo.
Ik ga niet ergens heen om koffie te drinken, dus ik zal daar weinig last van hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 20:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij voortaan elke keer dat je ergens een koffie gaat drinken naar Spaanstalige muziek wilt luisteren om de wereldwijde koloniale dominantie van Spanje te vieren, kan ik daar mee leven.
Maar de wetenschap dat in alle caf's in jouw stadje Spaantalige muziek speelt Roger... de horror!quote:Op maandag 29 november 2021 20:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ga niet ergens heen om koffie te drinken, dus ik zal daar weinig last van hebben.
Die stoppen dan gewoon met koffie serveren, leer mij de Leidse caf's kennen.quote:Op maandag 29 november 2021 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar de wetenschap dat in alle caf's in jouw stadje Spaantalige muziek speelt Roger... de horror!
https://www.tripadvisor.c(...)_Province-Tapas.htmlquote:Op maandag 29 november 2021 20:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die stoppen dan gewoon met koffie serveren, leer mij de Leidse caf's kennen.
quote:Op maandag 29 november 2021 20:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn er met minder.
Verder verdenk ik Guana ervan dat ze mensen omgekocht danwel bedreigd heeft, of dat ze dermate gentimideerd zijn door haar obscure lijst dat ze hem maar liken uit angst om als proleet over te komen.
In werkelijkheid is het natuurlijk vooral een kwestie van wanneer je post en hoeveel mensen er op dat moment actief zijn. Het is net een soort Tinder eigenlijk.quote:
Niet happenquote:Op maandag 29 november 2021 20:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Huh was totaal niet obscuur toch?
Ik vind hem zelf juist heel erg de 'best of Top 2000' ofzoAppealing to everyone.
Direct het eerste resultaat:quote:Op maandag 29 november 2021 20:57 schreef Strani het volgende:
[..]
https://www.tripadvisor.c(...)_Province-Tapas.html
Wat leuk, maar liefst vier opties voor tapas in Leiden!
Ik zit niet op Tinder. Ik ben al 28 jaar best wel gelukkig getrouwdquote:Op maandag 29 november 2021 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
In werkelijkheid is het natuurlijk vooral een kwestie van wanneer je post en hoeveel mensen er op dat moment actief zijn. Het is net een soort Tinder eigenlijk.
Van hun menu:quote:Op maandag 29 november 2021 21:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Direct het eerste resultaat:
CUISINES
Dutch, European
Het zijn geen Spaanse tapas he.quote:Op maandag 29 november 2021 21:05 schreef Strani het volgende:
Ook wel bijzonder om flammkuchen als tapa te verkopen...
Maar lle tapas horen Spaans te zijn!quote:Op maandag 29 november 2021 21:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het zijn geen Spaanse tapas he.
"Zoals ze op Terschelling doen"quote:Op maandag 29 november 2021 21:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Van hun menu:
[ afbeelding ]
Uitzuigers trouwens, 2.50 voor een schaaltje pinda's en n amandel.
Wij maken altijd onze eigen varianten op voedsel in Nederland h. Met namen uit andere gebieden. Net als de Nederlandse Vietnamese loempia, nasi, bami.quote:Op maandag 29 november 2021 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar lle tapas horen Spaans te zijn!
Het is dus eigenlijk nog erger dat Leidse restauranthouders zulke grote fans zijn van Spanje, dat ze doen alsof ze Spaans eten hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 21:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
"Zoals ze op Terschelling doen"
"Flammkuchen"
"Gemengde nootjes"
Gaat lekker met je Spaanse hapjes.![]()
Dat daarboven iets verkeerd gepeld staat is natuurlijk jammer, zoiets hadden ze moeten zien voordat ze tot drukken overgingen.![]()
In Barcelona heb ik tapas gegeten, dat was staand aan een bar en dan had elke tapa een stokje erin en dat werd dan geteld, hoeveel je er had gehad.quote:Op maandag 29 november 2021 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar lle tapas horen Spaans te zijn!
Ja maar noem het dan gewoon hapjes, dat heeft niks met tapas te maken.quote:Op maandag 29 november 2021 21:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wij maken altijd onze eigen varianten op voedsel in Nederland h. Met namen uit andere gebieden. Net als de Nederlandse Vietnamese loempia, nasi, bami.
Ja, dat zou beter zijn, maar tapas zal beter verkopen, denk ik.quote:Op maandag 29 november 2021 21:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar noem het dan gewoon hapjes, dat heeft niks met tapas te maken.
quote:Op maandag 29 november 2021 21:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
In Barcelona heb ik tapas gegeten, dat was staand aan een bar en dan had elke tapa een stokje erin en dat werd dan geteld, hoeveel je er had gehad.
Is dat normaal in heel Spanje of is dat weer een aparte categorie?
Het is meer dat er een tijd terug onder toeristen nogal een hype was rond tapas. Zet ergens tapas boven en men kwam in de rij staan. Zal me niks verbazen als ze diezelfde dingen al langer op het menu hadden staan en er gewoon rond die tijd tapas boven hebben gezet.quote:Op maandag 29 november 2021 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk nog erger dat Leidse restauranthouders zulke grote fans zijn van Spanje, dat ze doen alsof ze Spaans eten hebben.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb me er vaker over verbaasd, over wat men in Nederland onder tapas schaart.quote:Op maandag 29 november 2021 21:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het is meer dat er een tijd terug onder toeristen nogal een hype was rond tapas. Zet ergens tapas boven en men kwam in de rij staan. Zal me niks verbazen als ze diezelfde dingen al langer op het menu hadden staan en er gewoon rond die tijd tapas oven hebben gezet.
En het zou me ook niet verbazen als dat gewerkt heeft, geld verdienen aan zaken uit andere landen kan je wel aan Nederlanders overlaten natuurlijk.![]()
Oh ik heb geen idee meer, het was in 2009 dus al een hele tijd geledenquote:Op maandag 29 november 2021 21:17 schreef Strani het volgende:
@:Guanabana was dat denk je in een Lizarran, of een 100 Montaditos, of gewoon een tentje dat niet deel uitmaakt van een keten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
Het is een beetje wat Luctor ook al zegt, in Nederland wordt alles vernederlandst. Tot in het extreme.quote:Op maandag 29 november 2021 21:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb me er vaker over verbaasd, over wat men in Nederland onder tapas schaart.
Oh okquote:Op maandag 29 november 2021 21:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh ik heb geen idee meer, het was in 2009 dus al een hele tijd geleden
Nee, tenzij je dood wilt.quote:Op maandag 29 november 2021 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het is een beetje wat Luctor ook al zegt, in Nederland wordt alles vernederlandst. Tot in het extreme.
Paella met aardappel ipv rijst bijvoorbeeld.
Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat je dit in Spanje op het menu wil zetten als zijnde Paella.
In Spanje geven ze niet eens ketchup bij de paellaquote:Op maandag 29 november 2021 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het is een beetje wat Luctor ook al zegt, in Nederland wordt alles vernederlandst. Tot in het extreme.
Paella met aardappel ipv rijst bijvoorbeeld.
Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat je dit in Spanje op het menu wil zetten als zijnde Paella.
Ik ben drie keer in Spanje geweest, maar nog nooit zuidelijker dan Barcelonaquote:Op maandag 29 november 2021 21:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh okEn niet eens even langsgekomen in Alicante?
quote:Op maandag 29 november 2021 21:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben drie keer in Spanje geweest, maar nog nooit zuidelijker dan Barcelona(En twee keer in L'Estartit, hihi, tiet).
Of ananasquote:Op maandag 29 november 2021 21:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Spanje geven ze niet eens ketchup bij de paella
Zo’n verhaal las ik onlangs ook van een local inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2021 21:27 schreef Em31 het volgende:
Jamie Oliver startte volgens mij een keer bijna een nieuwe oorlog met Spanje door zijn manier van paella maken.
quote:Op maandag 29 november 2021 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo’n verhaal las ik onlangs ook van een local inderdaad.
Oh excuus, ik let altijd maar half op als Strani wat vertelt.quote:Op maandag 29 november 2021 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo’n verhaal las ik onlangs ook van een local inderdaad.
Ik persoonlijk niet, die boerenkool wordt er waarschijnlijk beter van.quote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Zouden wij in Nederland eigenlijk boos worden over lokale gerechten die onder handen worden genomen? Boerenkool met sambal? Oliebollen met sojasaus? Bitterballen met vis erin?
Ik snap dat ik afleidende kwaliteiten heb.quote:Op maandag 29 november 2021 21:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh excuus, ik let altijd maar half op als Strani wat vertelt.
Ik niet.quote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Zouden wij in Nederland eigenlijk boos worden over lokale gerechten die onder handen worden genomen? Boerenkool met sambal? Oliebollen met sojasaus? Bitterballen met vis erin?
Volgens mij hebben we in Nederland al meerdere varianten van boerenkoolstamppot, dus wanneer er in het buitenland ook nog varianten komen, valt ons dat niet eens op.quote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Bitterballen met vis klinkt niet zo gek. Bedoel, er zijn ook garnalenkroketten.quote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Paar jaar terug heeft een andere Jamie van een Engels youtube kanaal een Paella Burrito gemaakt.quote:Op maandag 29 november 2021 21:26 schreef Strani het volgende:
Jamie Oliver is al jaren staatsvijand nummer 1 in Spanje omdat hij ooit paella met chorizo maakte.
quote:'A crime against humanity!' Spaniards outraged after chef creates paella burrito
https://www.express.co.uk(...)y-food-outrage-troll
Ja, onze nationale gerechten zijn ook wel zo ‘robuust’ dat ze tegen een kleine wijziging kunnen.quote:Op maandag 29 november 2021 21:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Nederland al meerdere varianten van boerenkoolstamppot, dus wanneer er in het buitenland ook nog varianten komen, valt ons dat niet eens op.
Die hambitterballen in Spanje vind ik ook altijd wel lekker als snack.quote:Op maandag 29 november 2021 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Bitterballen met vis klinkt niet zo gek. Bedoel, er zijn ook garnalenkroketten.
Het ligt ook wat gevoellig als je het ene Spaanstalige land verwart met het andere.quote:Op maandag 29 november 2021 21:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nog maar eens proberen
[..]
Paar jaar terug heeft een andere Jamie van een Engels youtube kanaal een Paella Burrito gemaakt.
[..]
[ twitter ]
Ik heb maar n keer paella op in m'n leven, gemaakt door een echte Spanjaard (of: Catalaan), was wel goeiequote:Op maandag 29 november 2021 21:27 schreef Em31 het volgende:
Jamie Oliver startte volgens mij een keer bijna een nieuwe oorlog met Spanje door zijn manier van paella maken.
Fixedquote:Op maandag 29 november 2021 21:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb maar n keer paella op in m'n leven, gemaakt door een echte Spanjaard (en: Catalaan), was wel goeie
Ja. En dan was hij ook nog snugger genoeg om het een "traditional Paella" te noemen en er ook chorizo in te gooien, plus nog iets wat ook weer nooit samen met iets anders wat hij gebruikte samen hoorde te gaan oid.quote:Op maandag 29 november 2021 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Het ligt ook wat gevoellig als je het ene Spaanstalige land verwart met het andere.
Daarom kun je beter Brazili en Argentini door elkaar halen.quote:Op maandag 29 november 2021 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Het ligt ook wat gevoellig als je het ene Spaanstalige land verwart met het andere.
Ik ook niet. Komt misschien omdat ik niet zo van rijst hou. En ook niet echt van zeevruchten en schelpdieren.quote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Fixed
Ik hou niet zo van paella trouwens.
Dat er nog nooit doden zijn gevallen is ook alleen maar omdat Spanjaarden geen Italianen zijn.quote:Op maandag 29 november 2021 21:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja. En dan was hij ook nog snugger genoeg om het een "traditional Paella" te noemen en er ook chorizo in te gooien, plus nog iets wat ook weer nooit samen met iets anders wat hij gebruikte samen hoorde te gaan oid.
Nee ik ook niet. Sowieso van bijna niks uit de zee, maar zeevruchten en schelpdieren al helemaal niet inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2021 21:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook niet. Komt misschien omdat ik niet zo van rijst hou. En ook niet echt van zeevruchten en schelpdieren.
Die blijft mooi.quote:Op maandag 29 november 2021 21:48 schreef Cee het volgende:
Dit onderwerp doet me denken aan mijn favoriete filmpje op het internet: British Carbonara.
Patat laat ons nooit in de steekquote:Op maandag 29 november 2021 21:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Sowieso van bijna niks uit de zee, maar zeevruchten en schelpdieren al helemaal niet inderdaad.
Gelukkig hebben we de patat nog!
En dat Engeland op een eiland ligt.quote:Op maandag 29 november 2021 21:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat er nog nooit doden zijn gevallen is ook alleen maar omdat Spanjaarden geen Italianen zijn.
Prachtigquote:Op maandag 29 november 2021 21:48 schreef Cee het volgende:
Dit onderwerp doet me denken aan mijn favoriete filmpje op het internet: British Carbonara.
Dan was het nu alsnog een eiland geweest, denk ik.quote:Op maandag 29 november 2021 21:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dat Engeland op een eiland ligt.
Hadden ze dit (twee keer blijkbaar) geflikt terwijl ze op de plek van Portugal hadden gelegen...
Bij Snackbar De Jordaan bij jou om de hoek weten ze niet eens hoe je paelja schrijft.quote:Op maandag 29 november 2021 21:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Sowieso van bijna niks uit de zee, maar zeevruchten en schelpdieren al helemaal niet inderdaad.
Gelukkig hebben we de patat nog!
quote:Op maandag 29 november 2021 21:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij Snackbar De Jordaan bij jou om de hoek weten ze niet eens hoe je paelja schrijft.
Ze zei wel de hele tijd "Bij ons in Cataloni ..." en niet "Bij ons in Spanje" dus ik weet niet of ze het zo nodig met jou eens wasquote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Fixed
Ik hou niet zo van paella trouwens.
Wel bijzonder om als Irakees dan in jouw dorp te eindigen en er een snackbar te beginnenquote:Op maandag 29 november 2021 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn lokale snackbar heet nu trouwens Meat Point en is van een Irakees die in Duitsland en Nederland gewoond heeft en zodoende dus een soort Duits-Arabisch accent heeft als hij Nederlands spreekt.
Ah is naast de darttent zie ik?quote:Op maandag 29 november 2021 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn lokale snackbar heet nu trouwens Meat Point en is van een Irakees die in Duitsland en Nederland gewoond heeft en zodoende dus een soort Duits-Arabisch accent heeft als hij Nederlands spreekt.
Ja maar ze begrijpt zelf ook wel dat het voor iedereen duidelijk is dat Cataloni Spanje is.quote:Op maandag 29 november 2021 21:56 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ze zei wel de hele tijd "Bij ons in Cataloni ..." en niet "Bij ons in Spanje" dus ik weet niet of ze het zo nodig met jou eens was
Ik denk niet dat ik uit m'n hoofd alle Spaanse provincies of regio's op kan noemen hoorquote:Op maandag 29 november 2021 21:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar ze begrijpt zelf ook wel dat het voor iedereen duidelijk is dat Cataloni Spanje is.
Ik had ooit een combinatie gevonden waarbij Amsterdam-Dusseldorf, Dusseldorf-Amsterdam, Amsterdam-bestemming, bestemming-Amsterdam, Amsterdam-Dusseldorf, Dusseldorf-Amsterdam goedkoper was dan een retourtje Amsterdam-bestemmingquote:Op maandag 29 november 2021 20:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is net zo raar als eerst naar Zrich vliegen en dan door naar Madrid inderdaad.
Maar je hebt idioten die dat doen.
Ok nou het zit zo:quote:Op maandag 29 november 2021 21:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah is naast de darttent zie ik?Of IS het de darttent?
Nou dan zie je me op een dag wel verschijnen.quote:Op maandag 29 november 2021 22:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Ok nou het zit zo:
Je hebt mijn stamcaf, dan twee caf's ertussen en dan Meat Point. En de darttent zit er achter (als je ietsjes naar rechts gaat vanaf Meat Point zie je een doorgang en daar zit het.
Maar de eigenaar van mijn stamcaf is ook de eigenaar van de darttent en gaat m'n stamcaf verkopen aan de Irakees van Meat Point. Althans dat is het plan. Nu weet je alles.
quote:Op maandag 29 november 2021 22:01 schreef Guanabana het volgende:
@:Strani, hangt Andr Hazes nog steeds aan de muur?
Een afbeelding dan, niet actual Andr Hazes.
Kan je een beetje darten?quote:Op maandag 29 november 2021 22:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou dan zie je me op een dag wel verschijnen.
Teruel en Huesca enzo hebben ook wat minder de X-Factor dan Cataloni natuurlijkquote:Op maandag 29 november 2021 21:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik uit m'n hoofd alle Spaanse provincies of regio's op kan noemen hoor
Ja, Brussel-Amsterdam-‘iets in Azi’ is wel een klassieker bij KLM op dit gebied.quote:Op maandag 29 november 2021 22:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had ooit een combinatie gevonden waarbij Amsterdam-Dusseldorf, Dusseldorf-Amsterdam, Amsterdam-bestemming, bestemming-Amsterdam, Amsterdam-Dusseldorf, Dusseldorf-Amsterdam goedkoper was dan een retourtje Amsterdam-bestemming
Terschelling, beroemd eiland van de Balearen. En Flammkuchen natuurlijk, typisch Barcelonischquote:Op maandag 29 november 2021 21:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Van hun menu:
[ afbeelding ]
Uitzuigers trouwens, 2.50 voor een schaaltje pinda's en n amandel.
Nooit gedart, nooit naar Starbucks geweest, hoe heb ik mijn leven tot nu toe geleefdquote:Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Nooit?![]()
Ik heb nu standaard pijltjes in m'n jaszak zitten, voor het geval dat
En dan lijken hun vlaggen ook nog heel erg op elkaarquote:Op maandag 29 november 2021 22:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Teruel en Huesca enzo hebben ook wat minder de X-Factor dan Cataloni natuurlijk
Hmm zegt me zo snel niks maar we gaan op zoek! Was het zacht of hard?quote:Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef molloot200 het volgende:
Oh @:Strani dit is wel een goed moment om even achter iets proberen te komen. Ik heb toen dus in Denemarken n avond bij een Spanjaard gegeten. Ze had toen ook een nagerecht/dessertje gemaakt. Dat was een Spaanse (of Catalaanse) lekkernij wat ze jaarlijks met Allerheiligen/Allerzielen maakte, want traditie. In dit geval was ik dus daar rond die tijd, dus ging ze het voor ons maken. Het smaakte een beetje naar amandelspijs, het had een laagje chocolade. En het was in de vorm van een klein bolletje.
Help me out met wat het wasIk wil het eens Googlen.
Dit vind ik overigens ver gaan en weer het andere uiterste.quote:Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef Strani het volgende:
Ik heb nu standaard pijltjes in m'n jaszak zitten, voor het geval dat
Het had een soort marsepein/spijs achtige structuur, dus wel redelijk zacht jaquote:Op maandag 29 november 2021 22:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm zegt me zo snel niks maar we gaan op zoek! Was het zacht of hard?
TR gemachtquote:Op maandag 29 november 2021 22:06 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En dan lijken hun vlaggen ook nog heel erg op elkaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, dan dit:
[ afbeelding ]
Veel beter.
Is handig joh, je weet nooit wanneer je ze nodig hebt. En ze kunnen nog dienen als wapen ook. Moet je onder druk wel goed gooien natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2021 22:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dit vind ik overigens ver gaan en weer het andere uiterste.
Zouden het panellets geweest kunnen zijn?quote:Op maandag 29 november 2021 22:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het had een soort marsepein/spijs achtige structuur, dus wel redelijk zacht ja
Na Googlen denk ik dat dat het was, maar zag er toch iets anders uit.quote:Op maandag 29 november 2021 22:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Zouden het panellets geweest kunnen zijn?
Trusten en succes! Ik moet ook eens een kapper zoeken.quote:Op maandag 29 november 2021 22:09 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga maar eens vroeg naar bed, heb beetje hoofdpijn.
Morgen kapper
Dat zou mijn gok ook zijn.quote:Op maandag 29 november 2021 22:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Zouden het panellets geweest kunnen zijn?
Beetje zoiets misschien, maar dan zonder de vorm van een champignon?quote:Op maandag 29 november 2021 22:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Na Googlen denk ik dat dat het was, maar zag er toch iets anders uit.
Vond ik ook lekkerMaar ik ben dan ook fan van zoete dingen.
Op vakantie werd ik ooit bij een Chinees restaurant in Hongarije in het Nederlands geholpen door de dame achter de baliequote:Op maandag 29 november 2021 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:
Da's ook wel bijzonder jaquote:Op maandag 29 november 2021 22:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Op vakantie werd ik ooit bij een Chinees restaurant in Hongarije in het Nederlands geholpen door de dame achter de balie
Praag-Amsterdam-Tokyo met KLM is vaak ook een stuk aantrekkelijker geprijsd dan Amsterdam-Tokyo. Soms kan je ook een 'vliegticket' van/naar Amsterdam Centraal voor minder krijgen dan Schiphol omdat Amsterdam CS-Schiphol telt als overstapquote:Op maandag 29 november 2021 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Brussel-Amsterdam-‘iets in Azi’ is wel een klassieker bij KLM op dit gebied.
Maar no show in Brussel kan niet, dus je moet dan toch even op en neer.
Ja combinaties met treintickets kunnen vaak wel handig zijn. Dan kan je ook makkelijker een stuk van je reis skippen.quote:Op maandag 29 november 2021 22:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Praag-Amsterdam-Tokyo met KLM is vaak ook een stuk aantrekkelijker geprijsd dan Amsterdam-Tokyo. Soms kan je ook een 'vliegticket' van/naar Amsterdam Centraal voor minder krijgen dan Schiphol omdat Amsterdam CS-Schiphol telt als overstap
Ja, daar leek het wel op. Thanksquote:Op maandag 29 november 2021 22:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Beetje zoiets misschien, maar dan zonder de vorm van een champignon?
[ afbeelding ]
Grappigquote:Op maandag 29 november 2021 22:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, daar leek het wel op. Thanks
Een prima begin!quote:Op maandag 29 november 2021 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Tot zover mijn kennismaking met de Spaanse keuken.
Och, voor veel baksels gaat nog wel eens dat het wat taai wordt als het even open ligt. Lijkt me nou net hiermee niet het grootste probleem.quote:Op maandag 29 november 2021 22:36 schreef H_T het volgende:
Over Spaanse keuken gesproken: ik heb vandaag een zak taaitaai gekocht. Nou vind ik taaitaai voor een paar stukjes best okay, maar ik weet niet of ik alle 500 gram op krijg voor het niet meer lekker is. Maar ja, ze hadden geen kleinere zakken
De zoekfunctie vind ook maar 1 voorval.quote:Op maandag 29 november 2021 22:39 schreef H_T het volgende:
Net voor het eerst gezien dat een FOK!ker een andere uitmaakte voor 'spaanplaatlul'. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat heel grappig
SPOILER: En de individuele lijstjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
Dit wordt een hit, ik voel het.quote:Op maandag 29 november 2021 22:39 schreef H_T het volgende:
Net voor het eerst gezien dat een FOK!ker een andere uitmaakte voor 'spaanplaatlul'. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat heel grappig
quote:Op maandag 29 november 2021 22:48 schreef koffieleuk het volgende:
We hebben zo goed als een halve KINK 1500 gevuld!*SPOILER: En de individuele lijstjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een uur Voil en Hijo de la LunaGenieten
Wordt aan gewerkt! Niet eerder dan woensdag denk ik zo. Ik maak het mezelf lekker moeilijk, probeer om alleen nummers te kiezen waarop ik nog nooit hebt gestemd (en n per artiest, maar dat wordt minder moeilijk).quote:Op maandag 29 november 2021 22:58 schreef molloot200 het volgende:
Waar blijft je eigen lijstje trouwens @:koffieleuk?
quote:
Dat is een kort stemlijstjequote:
quote:Op maandag 29 november 2021 23:10 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Dat is een kort stemlijstje
Je moet er nog minstens 4 nummers bijzetten.
quote:Op maandag 29 november 2021 23:10 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Dat is een kort stemlijstje
Je moet er nog minstens 4 nummers bijzetten.
Je bent in goed gezelschap.quote:Op maandag 29 november 2021 23:11 schreef Koen66 het volgende:
Ik zie @:koffieleuk, realiseer me gelijk dat ik nog geen lijst heb
Begin vorige week wel ja, wilde ik toch even laten testen. Gelukkig negatief.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
quote:Op maandag 29 november 2021 23:14 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Begin vorige week wel ja, wilde ik toch even laten testen. Gelukkig negatief.TopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's belangrijker dan Fokken
Same shit, different day
SC hopper present
Peter Pannekoek is wel een jaar ouder dan het stripje waarin Sint Pannekoek werd gentroduceerd, maar dat lijkt me te weinig om dat een plausibele verklaring te makenquote:Op maandag 29 november 2021 23:19 schreef ijs_beer het volgende:
Zou Sint Pannekoek niet gewoon Peter Pannenkoek zijn met een baard?
quote:Every month we will release new high quality content from the Eurovision archive.
Da's vroegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |