SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Vanmiddag maar eens even kijken hoe het er in onze voetbalkantine aan toe gaat, en hoeveel mensen ze toch gewoon toelaten onder het mom 'horeca, biertje drinken'.![]()
Willen we geen 3 jaar over doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef erkel het volgende:
[..]
Alleen die zure appel willen we niet in één maand doorbijten. Het is juist de bedoeling om die zure appel langzaam tot ons te nemen. Zodat de zuurgraad (lees: overstroomde zorg) niet te hoog wordt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Klaasweetalles in dit topic?
Nou Erdogan4711 eat your heart out.
Leeft die gast nog of is die gemuteerd naar een hugbear?![]()
Tegen de tijd dat je eventueel 2g krijgt ingevoerd is het toch al to little to late.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57417432
Ontwikkelingen van het CU-congres. Zoals door mij aangekondigd.
Daarnaast, bij andere landen helpt het ook niet.
De minuscule winst die je potentiëel bij 2g zou krijgen wegen echt niet op tegen de nadelen.![]()
Wie is we?quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Willen we geen 3 jaar over doen.
De hele samenleving is gebaat bij een werkende en beschikbare zorg. Dus ik denk dat 'we' vooral willen dat mensen die simpel geholpen hadden kunnen worden (non-covid), niet overlijden doordat de er even geen plek was.Weisst![]()
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:31 schreef erkel het volgende:
[..]
Wie is we?
De hele samenleving is gebaat bij een werkende en beschikbare zorg. Dus ik denk dat 'we' vooral willen dat mensen die simpel geholpen hadden kunnen worden (non-covid), niet overlijden doordat de er even geen plek was.
Het is ook niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.
[ Bericht 7% gewijzigd door Spablauw214 op 20-11-2021 12:55:35 ]![]()
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.
Het is niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.
Ik hoor al diverse malen op radio en tv dat er ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden op de IC liggen maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal. Waarom wordt er bij de ongevaccineeerden niet gesproken over bv onderliggend lijden? Waarom hebben we het niet over 50+ers met een BMI van 30+?
Als we het hele verhaal gewoon naar waarheid voorgeschoteld krijgen dan is er een oplossing voor te vinden. Nu voelt het nog steeds alsof we na bijna 2 jaar in de eerste golf zitten. We weten lang nog niet alles over corona en COVID maar laat dan in ieder geval hetgeen we wél weten op eer eerlijke en transparante manier voorgeschoteld krijgen.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.![]()
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.
Ik hoor al diverse malen op radio en tv dat er ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden op de IC liggen maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal. Waarom wordt er bij de ongevaccineeerden niet gesproken over bv onderliggend lijden? Waarom hebben we het niet over 50+ers met een BMI van 30+?
Als we het hele verhaal gewoon naar waarheid voorgeschoteld krijgen dan is er een oplossing voor te vinden. Nu voelt het nog steeds alsof we na bijna 2 jaar in de eerste golf zitten. We weten lang nog niet alles over corona en COVID maar laat dan in ieder geval hetgeen we wél weten op eer eerlijke en transparante manier voorgeschoteld krijgen.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig.![]()
Waarbij volgens mij zelfs de meeste vijftigers en zestigers amper tot geen last van het virus hebben wanneer ze er mee besmet raken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.
Het is ook niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Flinke stijging, maar ja, vorige week zagen wij stijgingen van soms over de 100. Nog even afwachten.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Wanneer gaan we dit virus eens accepteren ?Het virus verdwijnt niet, we moeten de zorg opschalen en wel nu. We hadden daar al 2 jaar geleden mee moeten beginnen. En waarom zijn er de afgelopen 10 jaar zoveel ziekenhuizen gesloten, tienduizenden mensen ontslagen? 1000 ic-bedden die plotseling verdwenen waren?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig.![]()
Mooi, piek bereikt. Tijd dat de nachthoreca weer open gaat.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Mweh, die zijn de laatste grote golven, hierna gaat het echt afnemen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Omdat waarschijnlijk geen mens zich nog aan de maatregelen zou houden wanneer men open en eerlijk toegeeft dat het vooral om obese allochtonen en inwoners van achterstandswijken en zeventigers en ouder gaat die op de IC liggen. En wellicht ook omdat de tweespalt in de samenleving na zo'n mededeling alleen nog maar groter zal worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat was ver voor Corona ook al zo. Maar gelukkig is er ook nog AH en Jumbo. En in kleinere gemeentes bezorgen vaak ook buurtsupers zoals de Spar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je niet bij Picnic staat ingeschreven mag je gerust een half jaar op de wachtlijst intussen voor je kunt beginnen met bestellen.![]()
Een krantenartikel in Trouw geeft aan dat de QR-code maximaal 6 maanden geldig mag zijn en je dan opnieuw je boostertje moet halen. Elke 6 maanden opnieuw, anders niet meer reizen en andere dingen. Het leven wordt onmogelijk gemaakt zonder prik.
Daarnaast heeft Pfizer al gevraagd om hun data pas over 55 jaar inzichtelijk te maken. Gaat lekker hoor!
https://www.trouw.nl/binn(...)ies-genoeg~bc841925/![]()
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, die zijn de laatste grote golven, hierna gaat het echt afnemen.![]()
Yup. Hier was ik dus ook al bang voor dat ze dit gingen flikkenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?![]()
![]()
Marktwerking in de zorgquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:04 schreef mir1986 het volgende:
En waarom zijn er de afgelopen 10 jaar zoveel ziekenhuizen gesloten, tienduizenden mensen ontslagen? 1000 ic-bedden die plotseling verdwenen waren?
VVD- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dit is wel meteen de bijl in het fundament van de EU. Want als je boosters verplicht stelt, is vrij verkeer van personen niet meer onvoorwaardelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Een krantenartikel in Trouw geeft aan dat de QR-code maximaal 6 maanden geldig mag zijn en je dan opnieuw je boostertje moet halen. Elke 6 maanden opnieuw, anders niet meer reizen en andere dingen. Het leven wordt onmogelijk gemaakt zonder prik.
Daarnaast heeft Pfizer al gevraagd om hun data pas over 55 jaar inzichtelijk te maken. Gaat lekker hoor!
https://www.trouw.nl/binn(...)ies-genoeg~bc841925/
Dat is nogal wat.![]()
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Ik spreek je over een half jaar wel weer, oke? In Oostenrijk is hij 270 dagen geldig en moet je daarna verplicht je boostertje komen halen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.![]()
Prima. Tot die tijd het nieuws niet lopen te verdraaien, goed?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik spreek je over een half jaar wel weer, oke?![]()
Zoals ik al aangaf, dit is een bijl in het fundament van de EU, ik zie dit niet zomaar breed gesteund worden zonder randvoorwaarden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.![]()
Zaterdag is meestal een flopshowtoch? Dus vandaag weer onder de 20k?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Er staat juist wel dat het gaat gebeuren, de enige vraag is nog of het een kwestie wordt van 6 maanden, of 12.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.
En zo zit je ineens met een continentaal 2e paspoort, heel raar, hoe kan dat nou gebeuren?
Wel fijn dat de Europese Commissie dit allemaal doet voor de IC in ons Nederlandje.![]()
![]()
waar haal je dat pfizer feitje vandaan dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Prima. Tot die tijd het nieuws niet lopen te verdraaien, goed?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.![]()
Pas wanneer Duitsland en Frankrijk dit willen moet je in paniek raken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.![]()
Ik weet niet of het alternatief, 2G, dan een juiste manier is om die tweespalt tegen te gaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat waarschijnlijk geen mens zich nog aan de maatregelen zou houden wanneer men open en eerlijk toegeeft dat het vooral om obese allochtonen en inwoners van achterstandswijken en zeventigers en ouder gaat die op de IC liggen. En wellicht ook omdat de tweespalt in de samenleving na zo'n mededeling alleen nog maar groter zal worden.
Daarnaast kan ik me onmogelijk voorstellen dat in heel Europa de ICs vol liggen met dikke allochtonen. Ik zou het dan liever houden bij dikke mannen.
Ik vind dat we nu onderhand wel zo ver zijn dat we mogen concluderen dat verreweg de meeste mensen na een besmetting niet in het ziekenhuis komen en dat long-covid, hoe vervelend dan ook, zeer minimaal voor komt.
Het wordt tijd dat we accepteren dat het er is en dat we actief gaan ondernemen op daar waar het zeer doet. Hugo had verwacht dat de vaccins de uitweg waren en dat blijkt gewoon niet het geval. Handel naar kennis en probeer niet uit alle macht eerder gedane uitspraken te bekrachtigen. Ik als leek had al kunnen voorspellen dat na de versoepelingen van oktober en de herfst op komst de besmettingen zouden gaan stijgen. In oktober werd er al gepraat over de boosters, had daar dan gelijk mee begonnen in november ipv maar halsstarrig vol te blijven houden dat de vaccins werken. Ja, ze werken. Maar blijkbaar niet genoeg.
Ik als leek kan ook wel vertellen dat 15% van de ongevaccineerden niet voor een dergelijke spreiding van het virus kunnen zorgen zoals het virus nu rond gaat, wiskundig gezien is dat al bijna onmogelijk. Had dan gewoon toegegeven dat de vaccins transmissie niet tegen gaan.
Ik begrijp het allemaal wel 3G moest er komen en dat wordt nu 2G, politieke belangen zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke bestrijding van dit virus.![]()
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktoberquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:31 schreef asco het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon wiskunde op loslaten.
Gaat helemaal mis komende week.
🔴1.122 (80)
🔴Kliniek: 902 (78)
🔴IC: 220 (2)
Nieuwe opnames:
Kliniek: 137
IC: 14“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wellicht bij ouderen. Bij jongeren neemt dat niet zo snel af.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
https://www.sirillp.com/w(...)9391d8df1978006e.pdfquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
waar haal je dat pfizer feitje vandaan dan?![]()
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht bij ouderen. Bij jongeren neemt dat niet zo snel af.![]()
Je haalt 2 dingen door elkaar. Dat de code ingetrokken kan worden omdat je je booster niet hebt gehaald, of dat het QR-systeem nooit meer komt te vervallen, dus het eruit slopen van de tijdelijkheid.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.
Ik zie vooralsnog geen enkele reden om dit systeem te handhaven zodra de pandemie wereldwijd onder controle is.![]()
Laten dat nou net landen zijn die ik er persoonlijk voor aanzie om dit gewoon erin te knallen hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Pas wanneer Duitsland en Frankrijk dit willen moet je in paniek raken.
Al gaan de Fransjes dan sowieso protesteren, want dat is wat ze doen![]()
![]()
Dat het nare aan die QR code. Als men straks beslist dat de griep ook nare gevolgen heeft, wordt die gewoon aan de verplichtingen toegevoegd. Stop de QR code, maar omarm het vaccin, is mijn standpunt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat gaat over de VS. Waarom is dat voor Europa relevant?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
https://www.sirillp.com/w(...)9391d8df1978006e.pdf![]()
In 3 weken dus gewoon verdubbeldquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktober
🔴1.122 (80)
Nieuwe opnames:
IC: 14
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wat gaan ze doen dan, de Notre Dame in de fik zetten?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laten dat nou net landen zijn die ik er persoonlijk voor aanzie om dit gewoon erin te knallen hoor.
Al gaan de Fransjes dan sowieso protesteren, want dat is wat ze doen
Maar wel terecht dat mensen mogen protesteren toch, tegen een van de grootste inbreuken op hun rechten in afgelopen decennia. Los van je standpunt of de onderbouwing voor die inbreuk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja, ik weet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktober
🔴1.122 (80)
Nieuwe opnames:
IC: 14
Maar komende week gaat de emmer echt overlopen zeg maar.![]()
We moeten er inderdaad wel voor waken dat we niet compleet doorschieten naar een samenleving waarbij we streven naar zero tolerance ten opzichte van ziekte en overlijden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat het nare aan die QR code. Als men straks beslist dat de griep ook nare gevolgen heeft, wordt die gewoon aan de verplichtingen toegevoegd. Stop de QR code, maar omarm het vaccin, is mijn standpunt.
Daar komt echt ellende van uiteindelijk.![]()
Kan ook onmogelijk als een verrassing komen toch? Mensen zijn wel heel erg naief als ze denken dat twee prikken genoeg gaan zijn de komende jaren. Er moet wel verdiend worden aan dat vaccin; en we moeten kunnen blijven roepen dat het vaccin de redding uit deze crisis is. Als het de originele prik niet is; dan zorgt de 6e booster daar wel voor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Hier was ik dus ook al bang voor dat ze dit gingen flikken
Grotere kans dat dat QR bewijs zelfs nog wordt uitgebreid naar andere ziektes dan dat twee prikken voor de meeste plekken genoeg gaan zijn de komende jaren.![]()
Vanavond weer gezellig herinrichting van de openbare ruimtequote:Gemeente Urk over aangekondigd protest: 'Help ons jeugd behoeden'
In een emotionele oproep vraagt de gemeente Urk ouders, ouderlingen en leraren om in te grijpen en nieuw coronaprotest, vanavond, te voorkomen. Vorige week zaterdagavond waren er ongeregeldheden in het vissersdorp. Er werd zwaar vuurwerk afgestoken. Op verschillende plekken werd brand gesticht.
https://nos.nl/liveblog/2(...)christenunie-geen-2g
_____
Enige voordeel: what goes up, must come down.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
Ziekenhuiscijfers gaan rap richting een nieuwe piek
[ afbeelding ]![]()
Ja die gaat er makkelijk voorbijquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Geen lockdown gaat dit nog op tijd keren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Welke piek? De dansen met jansen piek?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:45 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja die gaat er makkelijk voorbij![]()
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Welke piek? De dansen met jansen piek?![]()
Yeah, well...that's just like, your opinion man.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige voordeel: what goes up, must come down.![]()
Stukje priapismequote:Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige voordeel: what goes up, must come down.![]()
![]()
Waarschijnlijk gaan we dan in lockdown als we net op de piek zitten. Daar hebben wij wel vaker een handje van.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Volgende week persconferentie echte lockdown?
Yes it is!!![]()
Moet het nog zien. Ik krijg steeds meer het idee dat het een bewuste strategie is om de zorg te laten ploffen, maar dat kunnen ze nooit hardop zeggen. Als ze hadden willen ingrijpen was het allang gebeurd. Alles wat je nu doet is mosterd na de maaltijd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Yes it is!!![]()
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooitquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Yes it is!!
ChristenUnie-congres roept fractie op: Stem niet in met uitbreiding QR-code
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/![]()
Dat zeg ik, hoger dan de dansen met jansen piek. Nou dat was ook wel een stevige piek ja....quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.![]()
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Als CU het plan niet steunt, maar bijvoorbeeld PvdA of GL wel? Komt het er alsnog doorheen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:49 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooit
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/![]()
Dansen met Janssen was niet april.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik, hoger dan de dansen met jansen piek. Nou dat was ook wel een stevige piek ja....![]()
Maar als CU de pas van tafel veegt, levert dat een dusdanige vertrouwensbreuk op dat de formatie nog wel eens kan klappen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:49 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooit
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/
De consequentie daarvan zou zijn nieuwe verkiezingen, en dat willen ze tegen elke prijs voorkomen.![]()
-knip-quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.
laat maar![]()
![]()
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.![]()
Goh.quote:13:33
Het Veenendaalse Ichthus College kampt met een enorme golf aan coronabesmettingen. 325 leerlingen van de christelijke middelbare school zitten thuis. Ook zijn er acht medewerkers en docenten besmet ,,Een kleine driehonderd zijn er echt ziek”, zegt rector Jaap van Dam![]()
Met welk doel is de vraag dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.![]()
Om vervolgens in paniek alles nog dicht te gooien na aanhoudende paniekberichten in de media. Zo voorspelbaar dit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.![]()
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met welk doel is de vraag dan?
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.![]()
De meeste mensen kunnen helemaal niet omgaan met cijfers (case in point ongevaccineerden maar dat terzijde). Die lezen dingen als "als A dan B", terwijl het enkel om iets hogere of lagere kansen met een grote foutmarge gaat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.
Alle onderzoeken kunnen alleen correlationele waardes tonen, die vaak schijnwerkelijkheden geven. Bijvoorbeeld het geval van BMI; het merendeel van de patiënten heeft een verhoogd BMI, wordt gegeven als verklaring voor waarom ze er liggen, totdat je je beseft dat het merendeel van de 60+ers in de hele populatie een verhoogd BMI heeft, en iemand die obees is heeft waarschijnlijk wel meer ongezonde gewoontes. Of misschien ligt het aan hypertensie of cholesterol, daar is een correlatie met overgewicht, maar kunnen ook slanke 30ers last van hebben.
Het creëert ook schijnveiligheid. Ik heb een normaal BMI dus mij kan niks gebeuren. Dat is ook niet zo. Zoals gezegd gaat hem kleine effect size op regressies met veel onverklaarde variatie. Als je dat meeneemt kun je de data gewoon vinden. Bijvoorbeeld.
Maarja dat komt uit 2020, dus hoeveel zegt dat nu nog. En dan spreken studies elkaar dikwijls tegen, want ook logisch is als je alleen correlaties voor iemands gehele leven hebt.
Dus de data is er wel, maar je moet het met dertig slagen om de arm kunnen interpreteren.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Laten we het nog even aankijken..quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.![]()
Het strookt niet met het beleid natuurlijk als je de zorg tot code zwart laat komenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om vervolgens in paniek alles nog dicht te gooien na aanhoudende paniekberichten in de media. Zo voorspelbaar dit.
In België zijn ze om die reden heel terughoudend met maatregelen. Daar hebben ze serieuze aanwijzingen dat de samenleving geen lockdown meer zal accepteren en ze zijn als de dood. Wij horen alleen maar het OMT maar je weet niet wat de andere adviseurs hebben gezegd. Misschien is de balans nu de andere kant op geslagen.![]()
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.![]()
Zal wel weer op een poldermodel oplossing neer gaan komen, waarbij zowel de economie, de samenleving en de zorg worden geraakt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat was te verwachten, de instroom was al hoog toen we nog rond de 7000 besmettingen per dag zaten. Wat nu in het ziekenhuis komt, is besmet geraakt toen er rond de 11-12000 besmettingen per dag zaten. We zitten nu al een aantal dagen aan de 20k+ per dag. Tel uit je winst.
Maar laten we het eerst nog even twee weken aankijken, volgens Hugo is er niet zoveel aan de hand. Vuurwerkverbod en niet meer je kind mogen supporteren langs het veld, dat zal het virus leren.![]()
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.
In België zijn ze om die reden heel terughoudend met maatregelen. Daar hebben ze serieuze aanwijzingen dat de samenleving geen lockdown meer zal accepteren en ze zijn als de dood. Wij horen alleen maar het OMT maar je weet niet wat de andere adviseurs hebben gezegd. Misschien is de balans nu de andere kant op geslagen.![]()
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.
Hard, I know, maar het zou een keuze kunnen zijn.![]()
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.![]()
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten datquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.
mensen het helemaal zat waren, door druk toch maar gaan versoepelen en nu zitten we hier.
3 weken feesten en lang leven de lol, denken dat we verder gaan met het oude normaal en de prijs die we betalen is misschien wel maanden in een lockdown en code zwart.![]()
Dat is ook een mogelijkheid, of ze hebben besloten een zorginfarct niet tegen elke prijs te willen voorkomen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.
Iets van die opties moet het haast wel zijn. Er wordt zo hard geschreeuwd en ze komen gewoon niet in actie. Ik geloof niet meer dat het toeval is, dit is bewust.![]()
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.
Hard, I know, maar het zou een keuze kunnen zijn.![]()
Wij (50 minners) gaan gewoon gedwongen worden "solidair te zijn", daar hoef je geen enkele illusie over te koesteren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.![]()
Deel van het probleem zit hem ook in de arrogantie van de mens die denkt dat het virus braaf luistert naar ons en de weg volgt die wij er voor hebben uitgestippeld.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten dat
mensen het helemaal zat waren, door druk toch maar gaan versoepelen en nu zitten we hier.
3 weken feesten en lang leven de lol, denken dat we verder gaan met het oude normaal en de prijs die we betalen is misschien wel maanden in een lockdown en code zwart.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Maar zonder steun verniel je hele sectoren met enorme economische krimp als gevolg. Dat gaat echt niet gebeuren zolang de VVD hier de scepter zwaait.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.![]()
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.![]()
Zou dit een beetje de agenda zijn voor de aankomende dagen richting persco?
maandag: 2G wetsvoorstel presenteren
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
vrijdag: Kamer informeren
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?![]()
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor. Dan sturen op meeste te winnen levensjaren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.![]()
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.
Damned if you do, damned if you don't.![]()
Toch zie ik dat wel weer gebeuren. Ook als je het stroomschema van code zwart volgt kom ik tot die conclusie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor.![]()
Als de maatregelen van afgelopen zaterdag werken, dan zouden we vandaag of morgen toch moeten gaan zien in de cijfers? Of is de ondercapaciteit bij de GGD zo groot dat het slechts betekent dat mensen nu wel getest kunnen worden![]()
![]()
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.
Damned if you do, damned if you don't.
De rest is 1 en al ellende.![]()
Volgens Gommers heeft het OMT een spoedoverleg op woensdag of iets eerder als de cijfers en vooral het gedrag niet verbeteren.
Mooi op tijd voor een persconferentie op vrijdag en een lockdown vanaf zaterdag.
Kalf is dan wel verdronken maar wat boeit het.![]()
Zou wel rijkelijk laat zijn denk ik als ze pas over 2 weken een keertje gaan ingrijpenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
_____
Duurt langquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?![]()
HAHAquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou wel rijkelijk laat zijn denk ik als ze pas over 2 weken een keertje gaan ingrijpen
waren ze ooit op tijd dan?![]()
Ja, eerlijk is eerlijk: ik vind het heel triest voor de burgers die hierdoor weer geraakt gaan worden (hetzij doordat er geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis, hetzij als hun sector weer op stel en sprong dicht moet), maar met Hugo, Mark & co heb ik geen medelijden. Die eerste is gewoon te licht voor z'n functie maar wil dat zelf niet zien, en die tweede heeft imo ook al vanwege niet-coronagerelateerde zaken zijn politieke houdbaarheidsdatum overschreden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.
De rest is 1 en al ellende.![]()
Dat acht ik waarschijnlijker dan dat ze opeens drastisch zijn omgeschakeld naar acceptatie. Dat doet dit kabinet echt niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.![]()
Ja dat. Het aantal besmettingen ligt al boven de maatbeker. GGD zou het wel moeten kunnen zien aan het aantal aanvragen die nite beantwoord kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
Als de maatregelen van afgelopen zaterdag werken, dan zouden we vandaag of morgen toch moeten gaan zien in de cijfers? Of is de ondercapaciteit bij de GGD zo groot dat het slechts betekent dat mensen nu wel getest kunnen worden"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Haha I know. En ja, wellicht ben ik te hard of simpel in mijn denken. Maar jouw dikgedrukte laatste zin, daar erger ik mij inmiddels kapot aan. Ondanks dat ik zelf niet in de zorg werkquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.![]()
![]()
Ja, maar ze zijn wel snugger genoeg om niet de eigen vloot af te zinken hèquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vanavond weer gezellig herinrichting van de openbare ruimte
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mjah, de mensen die om een lockdown roepen, welke vrijheid willen zij inleveren dan? Heb het gevoel dat een hoopmensen gewoon nog de straat opgaan, langs grootvader/grootmoeder gaan met kinderen, bij schoolsluitingen vriendjes toestaan om te spelen met hun kroost.
Niemand wil vrijeheid inleveren maar wil wel maatregelen
Goede maatregelen zouden zijn verpleeghuizen dicht, en alle activiteiten gericht op 60+ te schrappen, eventueel overheidsreclame om mensen met overgewicht en longproblemen aan te sporen om zelf verantwoordelijkheid tenemen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ja, maar los daarvan. Als je de samenleving bewust in zulke diepe ellende stort, dan kan dat niet zonder politieke consequenties blijven. Dit kan je niet goedpraten met “maar het OMT heeft gezegd”. Die bewindslieden zijn eindverantwoordelijk en dan is het gewoon een motie van wantrouwen en wegwezen. Een andere uitkomst zie ik niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, eerlijk is eerlijk: ik vind het heel triest voor de burgers die hierdoor weer geraakt gaan worden (hetzij doordat er geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis, hetzij als hun sector weer op stel en sprong dicht moet), maar met Hugo, Mark & co heb ik geen medelijden. Die eerste is gewoon te licht voor z'n functie maar wil dat zelf niet zien, en die tweede heeft imo ook al vanwege niet-coronagerelateerde zaken zijn politieke houdbaarheidsdatum overschreden.![]()
Dat is lastig als graadmeter te gebruiken omdat je niet weet of mensen niet meer willen testen of het opgegeven hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat. Het aantal besmettingen ligt al boven de maatbeker. GGD zou het wel moeten kunnen zien aan het aantal aanvragen die nite beantwoord kunnen worden.
Beste indicator is dan het % positief getest.![]()
Ik vind dit beleid -hoe dan ook- een enorme middenvinger naar de zorg.
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.![]()
Ik heb niet de illusie dat het lot van het lokale feestcafé van Oosterhout ze veel kan schelen, zolang Shell maar geen dividendbelasting hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar zonder steun verniel je hele sectoren met enorme economische krimp als gevolg. Dat gaat echt niet gebeuren zolang de VVD hier de scepter zwaait.![]()
Economie sluiten betekent op termijn geen zorg meer kunnen opbrengenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Heb soms het gevoel dat Mark nog wel redelijk dicht tegen de samenleving aan staat hoor. Tis geen Macron look a like.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat het lot van het lokale feestcafé van Oosterhout ze veel kan schelen, zolang Shell maar geen dividendbelasting hoeft te betalen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Denken dat we van Hugo en Mark af komenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.
De rest is 1 en al ellende.Ondertussen toch wel duidelijk dat die koste wat kost moeten blijven zitten? Met zoveel weggekomen; een code zwart gaat dat niet opeens veranderen denk ik.
Zal wel weer neerkomen op de horeca dichtsmijten. En winkels. Plus cultuursector. Zolang kinderen gewoon naar school mogen en het nog steeds enkel een advies is om niet met grote groepen thuis af te spreken. Zodat ouderen wel kunnen afspreken met hun kleinkinderen rond de feestdagen. Thuiswerken slechts een advies.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
Mjah, de mensen die om een lockdown roepen, welke vrijheid willen zij inleveren dan? Heb het gevoel dat een hoopmensen gewoon nog de straat opgaan, langs grootvader/grootmoeder gaan met kinderen, bij schoolsluitingen vriendjes toestaan om te spelen met hun kroost.
Goede maatregelen zouden zijn verpleeghuizen dicht, en alle activiteiten gericht op 60+ te schrappen, eventueel overheidsreclame om mensen met overgewicht en longproblemen aan te sporen om zelf verantwoordelijkheid tenemen.
Waardoor we dus geen stap verder komen. Maar dan kunnen we wel zeggen dat er daadkrachtig ingegrepen is omdat de zichtbare sectoren in het straatbeeld weer de klos zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:23:53 ]![]()
Dit doet hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economie sluiten betekent op termijn geen zorg meer kunnen opbrengen![]()
Met die trieste wanhoopspoging om nogmaals de dividendbelasting af te schaffen heeft de VVD hun ware gezicht weer laten zien idd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat het lot van het lokale feestcafé van Oosterhout ze veel kan schelen, zolang Shell maar geen dividendbelasting hoeft te betalen.![]()
Ik vroeg me af he, in het kader van het zwaard van damocles dat code zwart met zich mee brengt;
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als je nu een carrierekeuze maakt en je kunt kiezen tussen de zorg waar je enorme werkdruk hebt en matig betaald krijgt of een andere branche waar een stuk beter betaald wordt, je gewoon 9-5 kunt werken en vaak ook meer doorgroeimogelijkheden hebt. Dan moet je flink passie voor de zorg hebben wil je er aan beginnen. Wetende dat je als verpleegkundige ook nog eens weinig carrierekansen hebt en waarschijnlijk de komende 20 jaar geen huis kunt kopen....quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.![]()
Maar dat is een lange termijn probleem.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economie sluiten betekent op termijn geen zorg meer kunnen opbrengen
En ze denken voornamelijk in korte termijn.![]()
Dat gaan we zien. We moeten misschien wel met onze kop door de muur heen.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Zou in zo'n casus zeker contact zoeken met omringende landen, en ook medicatie regelen die de tumor tot stilstand brengt. Behandelbare kwaadaardige tumoren wil je zeker in deze tijd nietquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
Ik vroeg me af he, in het kader van het zwaard van damocles dat code zwart met zich mee brengt;
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Als dit geen politieke consequenties heeft dan kan je het parlement wel opdoeken. Hier lullen ze zich nooit meer uit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denken dat we van Hugo en Mark af komenOndertussen toch wel duidelijk dat die koste wat kost moeten blijven zitten? Met zoveel weggekomen; een code zwart gaat dat niet opeens veranderen denk ik.
![]()
De vraag is of je in het ziekenhuis terecht kunt om gediagnosticeerd te worden...quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.![]()
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je nu een carrierekeuze maakt en je kunt kiezen tussen de zorg waar je enorme werkdruk hebt en matig betaald krijgt of een andere branche waar een stuk beter betaald wordt, je gewoon 9-5 kunt werken en vaak ook meer doorgroeimogelijkheden hebt. Dan moet je flink passie voor de zorg hebben wil je er aan beginnen. Wetende dat je als verpleegkundige ook nog eens weinig carrierekansen hebt en waarschijnlijk de komende 20 jaar geen huis kunt kopen...."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ja haha. Oogklepjesquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is een lange termijn probleem.
En ze denken voornamelijk in korte termijn.
Ik zou heel verrast zijn als ze er dan uit zouden vliegen, maar agree to disagreequote:Op zaterdag 20 november 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dit geen politieke consequenties heeft dan kan je het parlement wel opdoeken. Hier lullen ze zich nooit meer uit.![]()
![]()
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou heel verrast zijn als ze er dan uit zouden vliegen, maar agree to disagree"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dat wil niet zeggen dat je je dan maar voor de IC moet aanmelden. Er zijn vacatures zat in de zorg waar de druk niet zo hoog is.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.![]()
Ik vind het juist geen beleid, dat is ook het probleem. Er wordt ontzettend gezwabberd waardoor niemand weet waar hij/zij aan toe is. Aan de ene kant wordt er niet ingegrepen om de ziekenhuizen nu te ontlasten, maar wordt er wel ingegrepen om de ziekenhuizen over 6 weken te ontlasten (vuurwerkverbod). Het voelt allemaal zo willekeurig, je weet gewoon niet waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.
Het voelt als een exacte herhaling van zetten met vorig jaar. Eerst niets doen, niet ingrijpen en dan op 't moment dat het eigenlijk al te laat is mokerhard ingrijpen met avondklokken, sectorsluitingen en ga zo maar door. Een beetje alsof je een wond hebt en die niet goed behandeld wordt en geïnfecteerd raakt waardoor je uiteindelijk je arm moet laten amputeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:28:19 ]![]()
Lijkt me echt een hel om nu die baan te hebben, constant alleen maar gezeik over je heen, continue werkdruk en je kunt het sowieso nooit goed doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik heb het over de mensen die nu een opleidingsrichting kiezen. Waarom zou je nu voor MBO/HBO verpleegkunde kiezen als je andere opties hebt? Je weet dat je in een sector terecht komt waar het tenminste de komende 5 tot 10 jaar bikkelen wordt met grote kans op uitval.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:44 schreef quirina het volgende:
Als je verkouden bent moet je om de twee dagen een pcr test doen bij de ggd. Want de test slaat niet altijd positief uit meteen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
We leven in een land waar een heel kabinet aftreedt en het er heel sterk op lijkt dat ze vervolgens allemaal terug komen. Dus tja, die blijven inderdaad gewoon zitten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.![]()
O ongetwijfeld. Maar dat horizontaal instromen is zo eenvoudig nog niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je je dan maar voor de IC moet aanmelden. Er zijn vacatures zat in de zorg waar de druk niet zo hoog is.
En verpleegdkundigen in een ziekenhuis gaat echt niet opteren voor een baan in de vvt, daar is het harder werken voor minder geld. En met alle respect: de gemiddelde zorgmedewerker wordt niet snel radioloog, programmeur of een ander moeilijk vak. Tis wel een beroep, dat, hoe zeg ik dat, iedereen kan leren.."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Echt alle (acceptabele) instrumenten zijn op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist geen beleid, dat is ook het probleem. Er wordt ontzettend gezwabberd waardoor niemand weet waar hij/zij aan toe is. Aan de ene kant wordt er niet ingegrepen om de ziekenhuizen nu te ontlasten, maar wordt er wel ingegrepen om de ziekenhuizen over 6 weken te ontlasten (vuurwerkverbod). Het voelt allemaal zo willekeurig, je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Het voelt als een exacte herhaling van zetten met vorig jaar. Eerst niets doen, niet ingrijpen en dan op 't moment dat het eigenlijk al te laat is mokerhard ingrijpen met avondklokken, sectorsluitingen en ga zo maar door. Een beetje alsof je een wond hebt en die niet goed behandeld wordt en geïnfecteerd raakt waardoor je uiteindelijk je arm moet laten amputeren."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Nou, omdat horeca, reis en toerisme nou ook niet bepaald ongevoelig zijn voor invloedenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb het over de mensen die nu een opleidingsrichting kiezen. Waarom zou je nu voor MBO/HBO verpleegkunde kiezen als je andere opties hebt? Je weet dat je in een sector terecht komt waar het tenminste de komende 5 tot 10 jaar bikkelen wordt met grote kans op uitval.
Zorg is zo slecht nog niet."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ja, mede doordat er niets gedaan is wanneer dat kon. Ik vond het idee van een week of 2 geleden om kortdurende IC-zorg in Duitsland te doen erg goed. Dat zou veel IC-zorg ontlasten, zou ervoor kunnen zorgen dat veel operaties door kunnen gaan en zou extra ruimte op de IC hier bieden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Echt alle (acceptabele) instrumenten zijn op.
Tegelijkertijd moet er echt iets gedaan worden met de vaccinatiegraad onder 50+ en risicogroep en met de boosters, want ook de kliniek loopt vol.
Nu code zwart afkondigen (wat ze nooit formeel af gaan kondigen naar mijn idee) is zo'n onvoorstelbaar grote politieke dwaling dat het direct klaar is dan.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:31:21 ]![]()
Volgens mij loopt dat vooralsnog wel door, omdat het weinig bezetting of IC risico met zich mee brengt. Maar goed, de casus is na diagnose stelling. Het lijkt me vooral erg naar om zo iets in deze tijd mee te maken, maar ik zou er wel veel geld voor over hebben om toch iets gedaan te krijgen.. en ik denk iedereen wel die een dierbare in zo'n situatie krijgt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is of je in het ziekenhuis terecht kunt om gediagnosticeerd te worden...Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Daar zouden ze eens een onderzoek naar moeten doen. Ik denk namelijk dat de zorg een enorm imagoprobleem heeft en dat is versterkt door deze crisis. Niet omdat er geen bewonering is voor de mensen die zo hard werken maar vooral omdat de basale voorwaarden om je werk goed te doen niet ingevuld worden. Te beginnen met voldoende handjes.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, omdat horeca, reis en toerisme nou ook niet bepaald ongevoelig zijn voor invloeden
Zorg is zo slecht nog niet.![]()
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, mede doordat er niets gedaan is wanneer dat kon. Ik vond het idee van een week of 2 geleden om kortdurende IC-zorg in Duitsland te doen erg goed. Dat zou veel IC-zorg ontlasten, zou ervoor kunnen zorgen dat veel operaties door kunnen gaan en zou extra ruimte op de IC hier bieden.
Tegelijkertijd moet er echt iets gedaan worden met de vaccinatiegraad onder 50+ en risicogroep en met de boosters, want ook de kliniek loopt vol.
Nu code zwart afkondigen (wat ze nooit formeel af gaan kondigen naar mijn idee) is zo'n onvoorstelbaar grote politieke dwaling dat het direct klaar is dan.
Tjah, ongetwijfeld kun je met vaccineren nog een en ander bereiken, maar niet eindeloos. We hebben gewoon een basket met mensen die niet gevaccineerd en bevattelijk, of wel gevaccineerd zijn maar niet immuun raken die nu aan de beurt zijn. Die basket moet eens opraken.
je krijgt altijd nieuwe aanwas in die basket, maar dat is met normale griep ook zo"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Nouja, die basket (mooi woordquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.
Tjah, ongetwijfeld kun je met vaccineren nog een en ander bereiken, maar niet eindeloos. We hebben gewoon een basket met mensen die niet gevaccineerd en bevattelijk, of wel gevaccineerd zijn maar niet immuun raken die nu aan de beurt zijn. Die basket moet eens opraken.
je krijgt altijd nieuwe aanwas in die basket, maar dat is met normale griep ook zo) hoeft niet leeg te zijn, als de inhoud maar van een acceptabele hoeveelheid is. Er is al eerder gesproken dat een structurele groei van 100 op de IC in de wintermaanden aannemelijk is, wat inhoudt dat je daar je capaciteit op af moet stemmen.
Ook al kun je niet nu direct de IC opschalen, veel pogingen om dat in de komende jaren te doen zie ik ook niet. Dat lijkt me mentaal slopend voor zorgmedewerkers, wetende dat je dit soort taferelen ieder jaar kunt gaan verwachten.![]()
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.
je krijgt altijd nieuwe aanwas in die basket, maar dat is met normale griep ook zo![]()
![]()
Daarom geloof ik ook niet dat code zwart formeel uitgeroepen wordt. 'Code zwart' uitroepen is een politieke beslissing, de minister moet dat uitroepen. Op het moment dat de Jonge (of Rutte) code zwart uitroept zijn ze politiek beschadigd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
Ik gok dat ze meer en meer BOSS bedden gaan gebruiken in de hoop at er geen trein ontspoort of vliegtuig neerstort. Mocht dat wel gebeuren zeggen ze: "Ja deze situatie hadden wij ook absoluut niet kunnen voorzien, we moeten leven met de realiteit die er is"
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:39:20 ]![]()
Beetje alsof je een aflevering kijkt van -insert random reality show- waarbij iemand wordt weggestemd....quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We leven in een land waar een heel kabinet aftreedt en het er heel sterk op lijkt dat ze vervolgens allemaal terug komen. Dus tja, die blijven inderdaad gewoon zitten.
En dat dan in de volgende aflevering diezelfde persoon weer gewoon in de groep aanwezig is alsof er niks is gebeurd.![]()
![]()
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
In alle eerlijkheid zal ik het ook niet accepteren, maar voor mij is stap 2 niet het ziekenhuis opblazen, maar op zoek naar alternatieven tegen elke prijs.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Je hoorde tijdens de eerste en tweede golven al verhalen van bedreigingen en intimidatie omdat familieleden niet of niet allemaal bij hun zieke familielid op bezoek mochten. Als ze worden geweigerd is dat de overtreffende trap natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.![]()
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom geloof ik ook niet dat code zwart formeel uitgeroepen wordt. 'Code zwart' uitroepen is een politieke beslissing, de minister moet dat uitroepen. Op het moment dat de Jonge (of Rutte) code zwart uitroept zijn ze politiek beschadigd.
Dit soort berichten leiden effectief tot het afroepen van "code zwart": https://lcps.nu/19-november-voorbereidingencrisisfase3vanstart/![]()
Moet je je voorstellen dat ze tegen je vertellen dat een dierbare aan de morfine gaat om te sterven omdat er geen IC bed is. Natuurlijk gaan mensen dan helemaal door het lint.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.![]()
Gaan ze rellen voor het ziekenhuis. Het ziekenhuis met stenen bekogelen en auto's daarna in de brand steken. Of ambulances de weg versperren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.
In alle eerlijkheid zal ik het ook niet accepteren, maar voor mij is stap 2 niet het ziekenhuis opblazen, maar op zoek naar alternatieven tegen elke prijs.![]()
Ja, ik kan me dat goed voorstellen. Maar het heeft weinig relatie tot de geweldsuitting gister in rotterdam.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat ze tegen je vertellen dat een dierbare aan de morfine gaat om te sterven omdat er geen IC bed is. Natuurlijk gaan mensen dan helemaal door het lint.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dan mag er gewoon met scherp worden geschotenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gaan ze rellen voor het ziekenhuis. Het ziekenhuis met stenen bekogelen en auto's daarna in de brand steken. Of ambulances de weg versperren.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Nee, zij kunnen triage doen. Ze noemen het nu code zwart, maar dat is echt iets heel anders. Daarom vind ik het constant strooien met code zwart ook iets zorgelijks, het zorgt ervoor dat 'code zwart' niet meer de impact heeft die het moet hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.quote:In dat eerste deel gaat een aantal mensen waarvan de kans heel klein is dat ze een IC-verblijf overleeft, niet meer naar de IC. Het betreft in dat geval corona- en niet-coronagerelateerde gevallen. ,,Het kan bijvoorbeeld iemand zijn die een hartstilstand heeft gekregen en waarbij niemand in de buurt was, waardoor je niet weet hoe lang die hartstilstand heeft geduurd", zegt Wilmer. ,,Daar gaan we dan niet meer aan beginnen. Ik weet dat ik hele harde en verdrietige dingen zeg, maar als we in code zwart zitten, dan is dat de situatie.”quote:Na fase 3a volgt fase 3b. ,,Bij fase 3b gaan we de medische criteria nog strikter hanteren", zegt Wilmer. ,,Mensen die bijvoorbeeld minder dan tien procent kans hebben om een IC-verblijf te overleven, gaan dan ook niet meer naar de IC.” Als er dan nog een tekort is aan IC-bedden, dan spreken we pas van code zwart. ,,Dan gaan naast de medische criteria ook niet-medische criteria spelen. Die zijn door de KNMG-werkgroep samen met ethici vastgesteld.” In al die stappen die daarvóór plaatsvinden, speelt leeftijd dus nog geen rol, benadrukt Wilmer.
De Jong (KNMG): ,,Wat we vervolgens hebben besloten is dat de eerste stap die we nemen is: kijken van welke patiënt we verwachten dat ‘ie zo kort mogelijk op de IC ligt. Dat hij of zij voorgaat op iemand die langer op de IC komt te liggen, naar verwachting. De reden daarvan is dat we zoveel mogelijk mensen willen redden.”![]()
Waar ik begrip kan hebben voor mensen die door het lint gaan omdat een dierbare niet geholpen kan worden, heb ik voor de idioten die gisteren de binnenstad van Rotterdam gesloopt hebben geen enkel begrip.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, ik kan me dat goed voorstellen. Maar het heeft weinig relatie tot de geweldsuitting gister in rotterdam.![]()
BTW, dit bericht leest juist heel erg als: "We hopen hiermee de politiek te bewegen te voorkomen dat we in de fase 3 terecht komen."quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.
Dit soort berichten leiden effectief tot het afroepen van "code zwart": https://lcps.nu/19-november-voorbereidingencrisisfase3vanstart/![]()
Dochter zou vanmiddag een feestje hebben. Net voor vertrek bericht dat een van de meiden een zelftest heeft gedaan nav bericht dat leerkracht en een klasgenoot positief zijn getest. Haar zelftest was ook positief.
Dochter hoest wen beetje en heeft afgelopen maandag de hele dag met de bewuste vriendin rondgehangen. Dus ook maar niet naar het feestje en net een test afspraak gemaakt. (In jouw plaats @Mammietje was het vandaag nog mogelijk, verder overal morgenmiddag of later).
Een ander vriendinnetje dat twee weken geleden positief was, is inmiddels opgeknapt, maar heeft nog wel last van vermoeidheid en hoofdpijn.
Gedoe
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan mag er gewoon met scherp worden geschoten
Hoe denk je dat het voelt dat je man, vrouw, kind, ouder in het ziekenhuis gebracht wordt door een ambulance en die ambulance zegt: "Deze patiënt is er te slecht aan toe. Normaal gesproken zouden we diegene wel helpen maar we hebben geen bedden, dus we leggen een infuus aan om de pijn te bestrijden, gaat u alstublief naar huis"
Ik zou ook gek worden.![]()
Niet coronapatiënten moeten gewoon solidair zijn en zich niet zo aanstellen. Coronapatiënten zijn de komende jaren nu eenmaal even wat belangrijker in de statistieken. Daar mogen best wel duizenden hart- en kankerpatienten voor opgeofferd worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ja, ze willen zo'n scenario natuurlijk koste wat het kost voorkomen. En terecht zou ik denken, maar vooralsnog lijkt er weinig beweging in het denken van Jaap van Dissel, Hugo de Jonge en Mark Rutte.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
BTW, dit bericht leest juist heel erg als: "We hopen hiermee de politiek te bewegen te voorkomen dat we in de fase 3 terecht komen."![]()
Volgens mij doelde hij vooral op rellende demonstranten zoals die lui in Roffa.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.
Hoe denk je dat het voelt dat je man, vrouw, kind, ouder in het ziekenhuis gebracht wordt door een ambulance en die ambulance zegt: "Deze patiënt is er te slecht aan toe. Normaal gesproken zouden we diegene wel helpen maar we hebben geen bedden, dus we leggen een infuus aan om de pijn te bestrijden, gaat u alstublief naar huis"
Ik zou ook gek worden.![]()
Ja, en ik snap echt niet waarom. Tegelijkertijd snap ik ook niet dat Kuipers het ene moment zegt dat er opgeschaald kan worden naar 1350 bedden en het andere moment dit soort berichten naar buiten komen. Dat strookt ook niet met elkaar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze willen zo'n scenario natuurlijk koste wat het kost voorkomen. En terecht natuurlijk, maar vooralsnog lijkt er weinig beweging in het denken van Jaap van Dissel, Hugo de Jonge en Mark Rutte.![]()
Oh dat absoluut, ik zou dat ook niet trekken als dat bijvoorbeeld bij mijn ouders zou gebeuren. Maar om dan een ziekenhuis te gaan bekogelen en ambulances te blokkeren (waardoor er mogelijk nog meer mensen niet geholpen kunnen worden) gaat echt te ver.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.
Ik zou ook gek worden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat zou ik ook niet doen. Maar op dat moment met scherp gaan schieten zou zo'n gigantisch brevet van onvermogen zijn als regering, dat is gewoon niet onder woorden te brengen. Dan zijn wij in Nederland qua regering niets beter dan (bijvoorbeeld) Bolsonaro.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh dat absoluut, ik zou dat ook niet trekken als dat bijvoorbeeld bij mijn ouders zou gebeuren. Maar om dan een ziekenhuis te gaan bekogelen en ambulances te blokkeren (waardoor er mogelijk nog meer mensen niet geholpen kunnen worden) gaat echt te ver.![]()
Flabbergasted nu.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Dochter zou vanmiddag een feestje hebben. Net voor vertrek bericht dat een van de meiden een zelftest heeft gedaan nav bericht dat leerkracht en een klasgenoot positief zijn getest. Haar zelftest was ook positief.
Dochter hoest wen beetje en heeft afgelopen maandag de hele dag met de bewuste vriendin rondgehangen. Dus ook maar niet naar het feestje en net een test afspraak gemaakt. (In jouw plaats @:Mammietje was het vandaag nog mogelijk, verder overal morgenmiddag of later).
Een ander vriendinnetje dat twee weken geleden positief was, is inmiddels opgeknapt, maar heeft nog wel last van vermoeidheid en hoofdpijn.
Gedoe![]()
Voor zoonlief gisteren eind van de middag toch maar een afspraak gemaakt (na 3 negatieve zelftesten) en in heel NH was er zondagmorgen voor het eerst plek.Wel hier inderdaad.
Opa moet het dus even zonder ons op zijn verjaardag doen nu...
Jouw dochter maakt het ook wel lekker mee in haar omgeving zeg... bah. Sneu van het feestje ook.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Dochter hoest wen beetje en heeft afgelopen maandag de hele dag met de bewuste vriendin rondgehangen. Dus ook maar niet naar het feestje en net een test afspraak gemaakt. (In jouw plaats @:Mammietje was het vandaag nog mogelijk, verder overal morgenmiddag of later).
GedoeJe dochter was toch pas geleden positief? Weer helemaal beter?
![]()
Tja, dat betekent op dit moment zo'n ~250 extra bedden. Die capaciteit is in dit tempo ook zo bereikt en dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en ik snap echt niet waarom. Tegelijkertijd snap ik ook niet dat Kuipers het ene moment zegt dat er opgeschaald kan worden naar 1350 bedden en het andere moment dit soort berichten naar buiten komen. Dat strookt ook niet met elkaar.![]()
Ze hoeven niet gelijk iedereen af te schieten hequote:Op zaterdag 20 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet doen. Maar op dat moment met scherp gaan schieten zou zo'n gigantisch brevet van onvermogen zijn als regering, dat is gewoon niet onder woorden te brengen. Dan zijn wij in Nederland qua regering niets beter dan (bijvoorbeeld) Bolsonaro.Maar als er iemand een ambulance met loeiende sirenes gaat blokkeren en aanvallen dan mag er best wel direct een schot worden gelost (met rubberen kogel) zonder voorafgaand waarschuwingsschot.
_____
Dat is iets anders dan met scherpquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze hoeven niet gelijk iedereen af te schieten heMaar als er iemand een ambulance met loeiende sirenes gaat blokkeren en aanvallen dan mag er best wel direct een schot worden gelost (met rubberen kogel) zonder voorafgaand waarschuwingsschot.
Maar ik begrijp je punt![]()
![]()
Ja true. Ik denk dan ook dat we (realistisch) niet ontkomen aan maatregelen. Nu aan zware, grotendeels omdat er nagelaten is op tijd in te grijpen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat betekent op dit moment zo'n ~250 extra bedden. Die capaciteit is in dit tempo ook zo bereikt en dan?![]()
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerdquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan met scherp
Maar ik begrijp je punt
_____
Dan moet je je niet aanstellen en gewoon nog even geduld hebben. Het is toch mooi dat je je solidariteit kunt tonen met coronapatiënten door van een ziekenhuisopname af te zien? Alleen samen krijgen we corona er onder!quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Scherp.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerd![]()
![]()
Ook een kindertest? Maar raar inderdaad dat het nu wel kan en bij jullie gisteren niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Flabbergasted nu.![]()
Voor zoonlief gisteren eind van de middag toch maar een afspraak gemaakt (na 3 negatieve zelftesten) en in heel NH was er zondagmorgen voor het eerst plek.Wel hier inderdaad.
Opa moet het dus even zonder ons op zijn verjaardag doen nu...
Jouw dochter maakt het ook wel lekker mee in haar omgeving zeg... bah. Sneu van het feestje ook.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee, nog niet positief geweest. Wel al twee keer eerder vriendinnetjes. Ze ontspringt de dans telkens, maar een keer houdt dat op natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]Je dochter was toch pas geleden positief? Weer helemaal beter?
![]()
Ja snap ik. Is ze inmiddels wel volledig gevaccineerd?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, nog niet positief geweest. Wel al twee keer eerder vriendinnetjes. Ze ontspringt de dans telkens, maar een keer houdt dat op natuurlijk.![]()
Kindertest? Wasda?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook een kindertest? Maar raar inderdaad dat het nu wel kan en bij jullie gisteren niet.
Je bedoelt de zelftesten? Yep, krijgen die dingen gratis van school en jongste verzamelt ze van klasgenoten die ze weg willen gooien. Voorraadje hier.![]()
![]()
Jep, al sinds 2 oktober. Twee maal Pfizer.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja snap ik. Is ze inmiddels wel volledig gevaccineerd?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bij de GGD heb je ook kindertesten. Nemen ze iets meer tijd en ze gaan iets minder diep, geloof ik. Geen idee. Het geeft dochter een fijn gevoel dat ze een kindertest krijgt ipv een gewone, een beetje conrole, denk ik.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kindertest? Wasda?
Je bedoelt de zelftesten? Yep, krijgen die dingen gratis van school en jongste verzamelt ze van klasgenoten die ze weg willen gooien. Voorraadje hier.
Van school ook een aantal zelftesten gehad, inderdaad. Die was vanmorgen nog negatief.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Neuh, gaat om mijn oudste, beer van een gozer (bijna 17). Daar trappen ze niet meer in!quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de GGD heb je ook kindertesten. Nemen ze iets meer tijd en ze gaan iets minder diep, geloof ik. Geen idee. Het geeft dochter een fijn gevoel dat ze een kindertest krijgt ipv een gewone, een beetje conrole, denk ik.
Van school ook een aantal zelftesten gehad, inderdaad. Die was vanmorgen nog negatief.![]()
Geen van die gasten van me hebben een kindertest gehad overigens.![]()
Wel mooi dat het kan (voor het geval ik zelf nog eens moet).![]()
![]()
![]()
Kan. Hoop allochtonenen houden wel van een relletje.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Als de baseline omhoog gaat moet je daarvoor extra capaciteit aantrekken. 100 bedjes is wel te doen, 200 ook wel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook al kun je niet nu direct de IC opschalen, veel pogingen om dat in de komende jaren te doen zie ik ook niet. Dat lijkt me mentaal slopend voor zorgmedewerkers, wetende dat je dit soort taferelen ieder jaar kunt gaan verwachten."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Helaas, tot en met 12 jaarquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Neuh, gaat om mijn oudste, beer van een gozer (bijna 17). Daar trappen ze niet meer in!![]()
Geen van die gasten van me hebben een kindertest gehad overigens.![]()
Wel mooi dat het kan (voor het geval ik zelf nog eens moet).![]()
Gaat je niet lukken, vrees ik
![]()
Dat zou ook geen mens moeten accepteren; dat een familielid te horen krijgt dat hij of zij maar gewoon moet sterven omdat het "redden" van coronapatiënten nu eenmaal belangrijker is dan al die aanstellers met kanker of zware verwondingen na een ongeval.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.
In alle eerlijkheid zal ik het ook niet accepteren, maar voor mij is stap 2 niet het ziekenhuis opblazen, maar op zoek naar alternatieven tegen elke prijs.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Mwah.... als één van mijn kinderen overhoop wordt gereden en er is geen plek meer, ben ik ook best bereid om een bedje vrij te maken, hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan. Hoop allochtonenen houden wel van een relletje.![]()
![]()
Ik gok dat de mensen die maatregelen willen deze vooral voor een ander willen of maatregelen waar ze zelf geen last van hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
Goede maatregelen zouden zijn verpleeghuizen dicht, en alle activiteiten gericht op 60+ te schrappen, eventueel overheidsreclame om mensen met overgewicht en longproblemen aan te sporen om zelf verantwoordelijkheid tenemen.![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helaas, tot en met 12 jaarGaat je niet lukken, vrees ik
![]()
![]()
![]()
![]()
welke klap ? mijn plannen wijzigen nietquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de feestdagen van @:predator40woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Dat bedje is er ook wel, als het ambulante zorg nodig heeft. Er gaat gewoon triage komen. Niet zo bang allemaal.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... als één van mijn kinderen overhoop wordt gereden en er is geen plek meer, ben ik ook best bereid om een bedje vrij te maken, hoor."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Gebrek aan effectieve maatregelen waar die er wel voor handen zijn is er natuurlijk óók en eerder debet aan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zou ook geen mens moeten accepteren; dat een familielid te horen krijgt dat hij of zij maar gewoon moet sterven omdat het "redden" van coronapatiënten nu eenmaal belangrijker is dan al die aanstellers met kanker of zware verwondingen na een ongeval."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dat je dat onderschat. Ik zou bijvoorbeeld het begrijpen als kdv's enzo weer dicht gaan. Ik zou het helemaal kut vinden want dan moet ik weer rare werkschema's aan gaan houden, maar dat is dan maar niet anders. Mijn vrienden die kinderen hebben zitten er hetzelfde in. Dit is ook wat ik vrij veel hoorquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik gok dat de mensen die maatregelen willen deze vooral voor een ander willen of maatregelen waar ze zelf geen last van hebben.![]()
![]()
Gaan jullie de kinderen ook bij elkaar dumpen ?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat. Ik zou bijvoorbeeld het begrijpen als kdv's enzo weer dicht gaan. Ik zou het helemaal kut vinden want dan moet ik weer rare werkschema's aan gaan houden, maar dat is dan maar niet anders. Mijn vrienden die kinderen hebben zitten er hetzelfde in. Dit is ook wat ik vrij veel hoor"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Hier komen echt geen directe consequenties uit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dit geen politieke consequenties heeft dan kan je het parlement wel opdoeken. Hier lullen ze zich nooit meer uit.
Over 1,5/2 maanden presenteert Mark zijn nieuwe kabinet met dezelfde partijen als nu.
Hoogstens bied het kabinet wat er zit gedurende de parlementaire enquête zijn excuses aan.![]()
Dit zou ongeveer zijn hoe mijn vrouw reageert:quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... als één van mijn kinderen overhoop wordt gereden en er is geen plek meer, ben ik ook best bereid om een bedje vrij te maken, hoor.
![]()
Bang?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedje is er ook wel, als het ambulante zorg nodig heeft. Er gaat gewoon triage komen. Niet zo bang allemaal.
Ik reageer op jouw opmerking dat de allochtone bevolking wel stennis zal gaan maken.
Vind ik een beetje generaliserend.![]()
In mijn omgeving idem. Iedereen is er klaar mee, niemand wil dat scholen of kdv's sluiten, maar de meesten begrijpen het wel en doen weer wat nodig is om het allemaal weer in goede banen te leiden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat. Ik zou bijvoorbeeld het begrijpen als kdv's enzo weer dicht gaan. Ik zou het helemaal kut vinden want dan moet ik weer rare werkschema's aan gaan houden, maar dat is dan maar niet anders. Mijn vrienden die kinderen hebben zitten er hetzelfde in. Dit is ook wat ik vrij veel hoorAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nah, dat denk ik niet. Ik ben er niet zo van om mn kinderen ergens te dumpen, ik heb er liever zelf ongemak vanquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaan jullie de kinderen ook bij elkaar dumpen ?![]()
![]()
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bang?
Ik reageer op jouw opmerking dat de allochtone bevolking wel stennis zal gaan maken.
Vind ik een beetje generaliserend.
Maar agressie tegen ambulance personeel e.d. komen niet van de rellende jongeren van de gereformeerde gemeente in Veenendaal hé."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn omgeving idem. Iedereen is er klaar mee, niemand wil dat scholen of kdv's sluiten, maar de meesten begrijpen het wel en doen weer wat nodig is om het allemaal weer in goede banen te leiden."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Nee want die zitten inmiddels allemaal in quarantainequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.
Maar agressie tegen ambulance personeel e.d. komen niet van de rellende jongeren van de gereformeerde gemeente in Veenendaal hé.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
En dan houdt ze zich nog in!quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou ongeveer zijn hoe mijn vrouw reageert:![]()
![]()
![]()
Gezien de schutterskwaliteiten van de Nederlandse politie hou je zo al helemaal geen IC capaciteit meer over...quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerd
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Lijkt me wel logisch.... Maar laten we dat code zwart scenario dan ook maar even voorkomen, lijkt me handig toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Met een veelvoud aan besmettingen minder druk op de zorg dan vorig jaar, komop..."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
In Urk wel toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.
Maar agressie tegen ambulance personeel e.d. komen niet van de rellende jongeren van de gereformeerde gemeente in Veenendaal hé.![]()
![]()
Als je ziet waar ze nu al mee te maken hebben lijkt het me een terechte zorg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.![]()
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?![]()
![]()
![]()
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Frustraties wegtikken op FOK!quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?![]()
![]()
Niet onder de 20k
Nopequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef Oliver23 het volgende:
Nog acht minuten
Kunnen we gaan juichen, omdat we eindelijk een onder de 20k duiken
![]()
![]()
![]()
![]()
None of the abovequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?
![]()
_____
21,6%
_____
We stijgen rustig door met 21,6% positief
55 doden is ook wel veel
_____
Ja, dus de conclusie is dat ook autochtone bevolking kan rellen.quote:
Maar net zoals met gevaccineerden/niet gevaccineerden ic ratio zie je dat ook bij rellen
Niet vaak. Daarom moet zsm die QR code overal ingevoerd worden icm 2G, ieder vervelend persoon krijgt dan gewoon geen groen vinkje meer. Schaakmat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?Plaats hier uw advertentie![]()
Alternatief zijn risico gerichten maatregelen, of kop door de muur heen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Al die dikke en kwetsbare vijftigers en ouder hadden zichzelf ook al lang vrijwillig contactbeperkingen op kunnen leggen. De kinderen die zich nu massaal op scholen aansteken gaan geen code zwart op de IC of in de andere zorg veroorzaken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gebrek aan effectieve maatregelen waar die er wel voor handen zijn is er natuurlijk óók en eerder debet aan.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik vind die instroom van 318 ook wel heel hoog
![]()
politie maar verbieden dan.....quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de schutterskwaliteiten van de Nederlandse politie hou je zo al helemaal geen IC capaciteit meer over...![]()
tevens hebben ze niet echt nagedacht om compleet onbeschermd een charge uit te voeren....die 5 seconden duurde toen ze weer terug moesten rennen, amateurswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Die komen wel thuis bij hun ouders.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die dikke en kwetsbare vijftigers en ouder hadden zichzelf ook al lang vrijwillig contactbeperkingen op kunnen leggen. De kinderen die zich nu massaal op scholen aansteken gaan geen code zwart op de IC of in de andere zorg veroorzaken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben bang dat dat de komende week alleen maar omhoog gaat...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die instroom van 318 ook wel heel hoog![]()
Volgens Rutte hebben we misschien teveel maatregelen genomen dus morgen knalt het vast omlaag door die genadeloze gedeeltelijke lockdown.![]()
ondertussen hebben ze al de hele week een nutteloos debat over 2G.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die instroom van 318 ook wel heel hoog
goed gewerkt !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Inderdaad, de korte, harde, milde lockdown moet nu wel z'n vruchten af gaan werpen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
Volgens Rutte hebben we misschien teveel maatregelen genomen dus morgen knalt het vast omlaag door die genadeloze gedeeltelijke lockdown.![]()
Laatste update: 20-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 21873
Gemeentes met +5 besmettingen:
1069 Amsterdam
699 Rotterdam
374 's-Gravenhage
319 Utrecht
311 Tilburg
278 Eindhoven
270 Breda
270 Venlo
264 's-Hertogenbosch
241 Nijmegen
228 Ede
216 Almere
216 Arnhem
200 Maastricht
193 Amersfoort
192 Heerlen
188 Dordrecht
184 Zaanstad
181 Barneveld
168 Alphen aan den Rijn
162 Zwolle
160 Leeuwarden
146 Sittard-Geleen
142 Haarlem
142 OssSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
"intelligente lockdown" ha ha haquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
Volgens Rutte hebben we misschien teveel maatregelen genomen dus morgen knalt het vast omlaag door die genadeloze gedeeltelijke lockdown.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Misschien moet ik ook maar gaan testen, ik mag het niks noemen maar denk dat ik 1% minder gezond ben dan normaliter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zijn de cijfers van Stichting Nice trouwens betrouwbaarder en actueler?
https://www.stichting-nice.nl/
Daar zitten ze nu op 452 op de IC.![]()
Als de andere seizoensvirussen qua incidentie minder hard stijgen dan corona en dus de kans dat luchtwegklachten daadwerkelijk covidklachten zijn toeneemt, dan lijkt het me nogal wiedes dat het positiefpercentage ook vrij hoog wordt. Ik kijk er niet zo van op althans.I'll give you something to do![]()
Nu praten over een lockdown/1g/2g/3g voelt een beetje als je afvragen of je de meubels naar de 1e of 2e verdieping moet verslepen terwijl het water tot ver boven de nok zal reiken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef Confetti het volgende:
Daar zitten ze nu op 452 op de IC.quote:De cijfers van het LCPS worden vaak vergeleken met de cijfers uit de NICE registratie. Echter, de twee dataverzamelingen bevatten verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerd informatie die door de RCPS’en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en in de kliniek en gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (BSN). De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en niet continue maar met vaste momentopnamen worden verkregen. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Zie voor meer informatie over NICE de website van NICE (www.stichting-nice.nl).![]()
Deze cijfers worden continu live door de ziekenhuizen bijgewerkt, terwijl het LCPS de cijfers t/m gisteren elke ochtend verzamelt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef Confetti het volgende:
Daar zitten ze nu op 452 op de IC.![]()
1.6% die het virus heeft iedere week, volgens bevestigde tests die er een x voud onder zitten, factor 3 (?)... Misschien wel meer.... Hoeveel mensen hebben dat virus dan wel niet joh
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef jcdragon het volgende:
Laatste update: 20-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 21873
Gemeentes met +5 besmettingen:
1069 Amsterdam
699 Rotterdam
374 's-Gravenhage
319 Utrecht
311 Tilburg
278 Eindhoven
270 Breda
270 Venlo
264 's-Hertogenbosch
241 Nijmegen
228 Ede
216 Almere
216 Arnhem
200 Maastricht
193 Amersfoort
192 Heerlen
188 Dordrecht
184 Zaanstad
181 Barneveld
168 Alphen aan den Rijn
162 Zwolle
160 Leeuwarden
146 Sittard-Geleen
142 Haarlem
142 OssSADSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@Erasmus @skysherrif![]()
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 19.823 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 49 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 33 doden per dag, tegen 25 doden per dag een week eerder.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Mijn land van oorsprongquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Gaat richting de 30% positief in Zuid-Limburg met in die regio ook de grootste concentratie doden.![]()
![]()
Ik denk wel een half miljoen. Jammer dat ze deze niet meer updaten: https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:25 schreef ludovico het volgende:
1.6% die het virus heeft iedere week, volgens bevestigde tests die er een x voud onder zitten, factor 3 (?)... Misschien wel meer.... Hoeveel mensen hebben dat virus dan wel niet johI'll give you something to do![]()
"It's going pear shaped" vind ik ook een mooie. Dat je denkt dat alles erdoorheen is en dan ineens komt er een dikke homp achteraan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:26 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hoe zeggen ze het in de USA? Stuff is going south ...![]()
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rk-duidelijke-regels
Haha Osterhaus die staat te hossenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Net alsof je aan het schijten bent dus zeg maar?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"It's going pear shaped" vind ik ook een mooie. Dat je denkt dat alles erdoorheen is en dan ineens komt er een dikke homp achteraan.![]()
Geen idee, maar hij betoogt dat de regels uitstekend worden nageleefd. Niemand mondkapjes, hartstikke vol, gemiddeld 15 cm afstand.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?
Tis mij wel gezegend met al die regels van onze experts. Ik ga het de aankomende week in Spanje goed van nemen!"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Vrijdag 3 december: nieuwe persconferentie. Oh kut, de cijfers zijn toch iets te hoog voor het langetermijnplan dat we op de vorige persconferentie hadden aangekondigd. Vanaf morgen lockdown en avondklok voor alle ongevaccineerden!quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
Woensdag 8 december: code zwart dreigt nog steeds, alle gevaccineerden ook in lockdown, alles dicht.![]()
Toch blijft dat verschil in regio´s boeiend. Waar vorige golf eigenlijk constant Twente bovenaan stond, is nu Limburg al weken koploper(na alle biblebelt doprjes)![]()
Wijnen, wijnen, wijnenquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?Isn't it ironic, don't you think
![]()
In de onderstaande tabel wordt de (univariate) Odds Ratio (OR) van de twee maandelijkse
perioden weergegeven. De OR geeft bij benadering aan hoeveel maal de kans op sterfte
verhoogd is ten opzichte van een vergelijkingscategorie oftewel de maanden maart en april.![]()
![]()
* We zien in de leeftijdsgroepen in de ziekenhuizen dat het grote probleem echt de 70+ers zijn. Laten we hopen dat de boosters snel zijn werk zullen doen.
* De vergelijking tussen nu en exact een jaar geleden begint pijnlijk te worden. Vorig jaar begint er beter uit te zien dan vandaag de dag.![]()
Dat vraag ik me altijd af als hem ziequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?![]()
Het is niet de facto liegen maar de waarheid belichten vanuit een verkozen tunnelvisie dat ander zienswijzen uitsluit. Het continue laten (op)spelen van procenten (van promillies) op aantallen van tienden op miljarden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zodat iedereen in de constellatie win-win kan roepen en rest fucked is.
Daarom ook mijn voortdurende pleidooi om tenminste de rechten op zelfbeschikking te respecteren waar iemand onverdacht, geheel zelf uitmaakt wat die in een situatie voor zichzelf wijs vindt en de rest daarin hun eigen keuze te laten maken. De ellende komt er sws die nu alleen groter wordt gemaakt omdat dit 'wordt' aangejaagd door het systeem(denken) waar geen ruimte (meer) is voor andersdenkenden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In de onderstaande tabel wordt de (univariate) Odds Ratio (OR) van de twee maandelijkse
perioden weergegeven. De OR geeft bij benadering aan hoeveel maal de kans op sterfte
verhoogd is ten opzichte van een vergelijkingscategorie oftewel de maanden maart en april.![]()
*gaat boodschappen doen...![]()
Er hebben nog nauwelijks mensen een booster gekregen. Duurt nog zeker wel een maand voordat je daar een klein beetje effect van kan gaan zien met dit priktempoquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:35 schreef Oliver23 het volgende:
* We zien in de leeftijdsgroepen in de ziekenhuizen dat het grote probleem echt de 70+ers zijn. Laten we hopen dat de boosters snel zijn werk zullen doen.![]()
![]()
Klopt. Geen shame meer om taart te eten...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?![]()
@dick_laurent was zunig vandaag. We kregen niets aangeboden...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt. Geen shame meer om taart te eten...![]()
![]()
* Tijn neemt nog een pepernootquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?![]()
Weet iemand toevallig hoe het met code zwart zit met patiënten die een suicide poging doen? Is de triage dan puur op overlevingskans gebaseerd of wordt de reden van het ziekenhuisbezoek nog meegenomen?![]()
Waar tover je dit vandaan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
verhoogd is ten opzichte van een vergelijkingscategorie oftewel de maanden maart en april."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het wordt er gewoon allemaal niet leuker op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
@:dick_laurent was zunig vandaag. We kregen niets aangeboden...Go hard or go home![]()
Had je plannen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:43 schreef vPlien het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het met code zwart zit met patiënten die een suicide poging doen? Is de triage dan puur op overlevingskans gebaseerd of wordt de reden van het ziekenhuisbezoek nog meegenomen?![]()
![]()
quote:quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt er gewoon allemaal niet leuker op.Go hard or go home![]()
![]()
Duidelijk te zien dat het aan de groep ongevaccineerden onder de 60 ligt deze zorginfarct.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Komt door al die schoolkinderen met 70+ ouders als ik het zo zie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:46 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk te zien dat het aan de groep ongevaccineerden onder de 60 ligt deze zorginfarct..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: