Nah, dat denk ik niet. Ik ben er niet zo van om mn kinderen ergens te dumpen, ik heb er liever zelf ongemak vanquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaan jullie de kinderen ook bij elkaar dumpen ?
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bang?
Ik reageer op jouw opmerking dat de allochtone bevolking wel stennis zal gaan maken.
Vind ik een beetje generaliserend.
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn omgeving idem. Iedereen is er klaar mee, niemand wil dat scholen of kdv's sluiten, maar de meesten begrijpen het wel en doen weer wat nodig is om het allemaal weer in goede banen te leiden.
Nee want die zitten inmiddels allemaal in quarantainequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.
Maar agressie tegen ambulance personeel e.d. komen niet van de rellende jongeren van de gereformeerde gemeente in Veenendaal hé.
En dan houdt ze zich nog in!quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou ongeveer zijn hoe mijn vrouw reageert:
Gezien de schutterskwaliteiten van de Nederlandse politie hou je zo al helemaal geen IC capaciteit meer over...quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerd
Lijkt me wel logisch.... Maar laten we dat code zwart scenario dan ook maar even voorkomen, lijkt me handig toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
In Urk wel toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, we zien dat overal. Wel een minderheid hoor.
Maar agressie tegen ambulance personeel e.d. komen niet van de rellende jongeren van de gereformeerde gemeente in Veenendaal hé.
Als je ziet waar ze nu al mee te maken hebben lijkt het me een terechte zorg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?
Frustraties wegtikken op FOK!quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?
Nopequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef Oliver23 het volgende:
Nog acht minuten
Kunnen we gaan juichen, omdat we eindelijk een onder de 20k duiken
![]()
![]()
None of the abovequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen serieus alternatief, wat gaan jij en ik doen als we het zat zijn? Demonstreren samen met Willem Engel? Stoppen met belasting betalen? Boze brieven schrijven? Proteststemmen op Caroline vd Plas?
Ja, dus de conclusie is dat ook autochtone bevolking kan rellen.quote:
Niet vaak. Daarom moet zsm die QR code overal ingevoerd worden icm 2G, ieder vervelend persoon krijgt dan gewoon geen groen vinkje meer. Schaakmat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOe vaak kan dat geintje door de overheid nog uitgehaald worden tot dat mensen het zat zijn?
Alternatief zijn risico gerichten maatregelen, of kop door de muur heen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Al die dikke en kwetsbare vijftigers en ouder hadden zichzelf ook al lang vrijwillig contactbeperkingen op kunnen leggen. De kinderen die zich nu massaal op scholen aansteken gaan geen code zwart op de IC of in de andere zorg veroorzaken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gebrek aan effectieve maatregelen waar die er wel voor handen zijn is er natuurlijk óók en eerder debet aan.
politie maar verbieden dan.....quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de schutterskwaliteiten van de Nederlandse politie hou je zo al helemaal geen IC capaciteit meer over...
Die komen wel thuis bij hun ouders.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die dikke en kwetsbare vijftigers en ouder hadden zichzelf ook al lang vrijwillig contactbeperkingen op kunnen leggen. De kinderen die zich nu massaal op scholen aansteken gaan geen code zwart op de IC of in de andere zorg veroorzaken.
Ik ben bang dat dat de komende week alleen maar omhoog gaat...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die instroom van 318 ook wel heel hoog
ondertussen hebben ze al de hele week een nutteloos debat over 2G.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die instroom van 318 ook wel heel hoog
Inderdaad, de korte, harde, milde lockdown moet nu wel z'n vruchten af gaan werpen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
Volgens Rutte hebben we misschien teveel maatregelen genomen dus morgen knalt het vast omlaag door die genadeloze gedeeltelijke lockdown.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
"intelligente lockdown" ha ha haquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
Volgens Rutte hebben we misschien teveel maatregelen genomen dus morgen knalt het vast omlaag door die genadeloze gedeeltelijke lockdown.
Nu praten over een lockdown/1g/2g/3g voelt een beetje als je afvragen of je de meubels naar de 1e of 2e verdieping moet verslepen terwijl het water tot ver boven de nok zal reiken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:20 schreef Confetti het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef Confetti het volgende:
Zijn de cijfers van Stichting Nice trouwens betrouwbaarder en actueler?
https://www.stichting-nice.nl/
Daar zitten ze nu op 452 op de IC.
quote:De cijfers van het LCPS worden vaak vergeleken met de cijfers uit de NICE registratie. Echter, de twee dataverzamelingen bevatten verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerd informatie die door de RCPS’en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en in de kliniek en gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (BSN). De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en niet continue maar met vaste momentopnamen worden verkregen. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Zie voor meer informatie over NICE de website van NICE (www.stichting-nice.nl).
Deze cijfers worden continu live door de ziekenhuizen bijgewerkt, terwijl het LCPS de cijfers t/m gisteren elke ochtend verzamelt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef Confetti het volgende:
Zijn de cijfers van Stichting Nice trouwens betrouwbaarder en actueler?
https://www.stichting-nice.nl/
Daar zitten ze nu op 452 op de IC.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:21 schreef jcdragon het volgende:
Laatste update: 20-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 21873
Gemeentes met +5 besmettingen:
1069 Amsterdam
699 Rotterdam
374 's-Gravenhage
319 Utrecht
311 Tilburg
278 Eindhoven
270 Breda
270 Venlo
264 's-Hertogenbosch
241 Nijmegen
228 Ede
216 Almere
216 Arnhem
200 Maastricht
193 Amersfoort
192 Heerlen
188 Dordrecht
184 Zaanstad
181 Barneveld
168 Alphen aan den Rijn
162 Zwolle
160 Leeuwarden
146 Sittard-Geleen
142 Haarlem
142 OssSADSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@Erasmus @skysherrif
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 19.823 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 49 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 33 doden per dag, tegen 25 doden per dag een week eerder.
Mijn land van oorsprongquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Gaat richting de 30% positief in Zuid-Limburg met in die regio ook de grootste concentratie doden.
Ik denk wel een half miljoen. Jammer dat ze deze niet meer updaten: https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:25 schreef ludovico het volgende:
1.6% die het virus heeft iedere week, volgens bevestigde tests die er een x voud onder zitten, factor 3 (?)... Misschien wel meer.... Hoeveel mensen hebben dat virus dan wel niet joh
"It's going pear shaped" vind ik ook een mooie. Dat je denkt dat alles erdoorheen is en dan ineens komt er een dikke homp achteraan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:26 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hoe zeggen ze het in de USA? Stuff is going south ...
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rk-duidelijke-regels
Haha Osterhaus die staat te hossen
Net alsof je aan het schijten bent dus zeg maar?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"It's going pear shaped" vind ik ook een mooie. Dat je denkt dat alles erdoorheen is en dan ineens komt er een dikke homp achteraan.
Geen idee, maar hij betoogt dat de regels uitstekend worden nageleefd. Niemand mondkapjes, hartstikke vol, gemiddeld 15 cm afstand.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet iemand als hij daar in godsnaam?
Vrijdag 3 december: nieuwe persconferentie. Oh kut, de cijfers zijn toch iets te hoog voor het langetermijnplan dat we op de vorige persconferentie hadden aangekondigd. Vanaf morgen lockdown en avondklok voor alle ongevaccineerden!quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Zou dit een beetje de agenda zijn voor de aankomende dagen richting persco?
maandag: 2G wetsvoorstel presenteren
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
vrijdag: Kamer informeren
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
Wijnen, wijnen, wijnenquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me altijd af als hem ziequote:Op zaterdag 20 november 2021 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet de facto liegen maar de waarheid belichten vanuit een verkozen tunnelvisie dat ander zienswijzen uitsluit. Het continue laten (op)spelen van procenten (van promillies) op aantallen van tienden op miljarden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.
Ik hoor al diverse malen op radio en tv dat er ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden op de IC liggen maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal. Waarom wordt er bij de ongevaccineeerden niet gesproken over bv onderliggend lijden? Waarom hebben we het niet over 50+ers met een BMI van 30+?
Als we het hele verhaal gewoon naar waarheid voorgeschoteld krijgen dan is er een oplossing voor te vinden. Nu voelt het nog steeds alsof we na bijna 2 jaar in de eerste golf zitten. We weten lang nog niet alles over corona en COVID maar laat dan in ieder geval hetgeen we wél weten op eer eerlijke en transparante manier voorgeschoteld krijgen.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In de onderstaande tabel wordt de (univariate) Odds Ratio (OR) van de twee maandelijkse
perioden weergegeven. De OR geeft bij benadering aan hoeveel maal de kans op sterfte
verhoogd is ten opzichte van een vergelijkingscategorie oftewel de maanden maart en april.
Er hebben nog nauwelijks mensen een booster gekregen. Duurt nog zeker wel een maand voordat je daar een klein beetje effect van kan gaan zien met dit priktempoquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:35 schreef Oliver23 het volgende:
* We zien in de leeftijdsgroepen in de ziekenhuizen dat het grote probleem echt de 70+ers zijn. Laten we hopen dat de boosters snel zijn werk zullen doen.
Klopt. Geen shame meer om taart te eten...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?![]()
*gaat boodschappen doen...
@dick_laurent was zunig vandaag. We kregen niets aangeboden...quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt. Geen shame meer om taart te eten...
* Tijn neemt nog een pepernootquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus.... je overlevingskansen zijn hoger bij een BMI >40? Zie ik dat nou goed?![]()
*gaat boodschappen doen...
Waar tover je dit vandaan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In de onderstaande tabel wordt de (univariate) Odds Ratio (OR) van de twee maandelijkse
perioden weergegeven. De OR geeft bij benadering aan hoeveel maal de kans op sterfte
verhoogd is ten opzichte van een vergelijkingscategorie oftewel de maanden maart en april.
Het wordt er gewoon allemaal niet leuker op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
@:dick_laurent was zunig vandaag. We kregen niets aangeboden...
Had je plannen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:43 schreef vPlien het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het met code zwart zit met patiënten die een suicide poging doen? Is de triage dan puur op overlevingskans gebaseerd of wordt de reden van het ziekenhuisbezoek nog meegenomen?
quote:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt er gewoon allemaal niet leuker op.
Komt door al die schoolkinderen met 70+ ouders als ik het zo zie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:46 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk te zien dat het aan de groep ongevaccineerden onder de 60 ligt deze zorginfarct..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |