Ja haha. Oogklepjesquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is een lange termijn probleem.
En ze denken voornamelijk in korte termijn.
Ik zou heel verrast zijn als ze er dan uit zouden vliegen, maar agree to disagreequote:Op zaterdag 20 november 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dit geen politieke consequenties heeft dan kan je het parlement wel opdoeken. Hier lullen ze zich nooit meer uit.
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou heel verrast zijn als ze er dan uit zouden vliegen, maar agree to disagree
Dat wil niet zeggen dat je je dan maar voor de IC moet aanmelden. Er zijn vacatures zat in de zorg waar de druk niet zo hoog is.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.
Ik vind het juist geen beleid, dat is ook het probleem. Er wordt ontzettend gezwabberd waardoor niemand weet waar hij/zij aan toe is. Aan de ene kant wordt er niet ingegrepen om de ziekenhuizen nu te ontlasten, maar wordt er wel ingegrepen om de ziekenhuizen over 6 weken te ontlasten (vuurwerkverbod). Het voelt allemaal zo willekeurig, je weet gewoon niet waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Ik vind dit beleid -hoe dan ook- een enorme middenvinger naar de zorg.
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.
Lijkt me echt een hel om nu die baan te hebben, constant alleen maar gezeik over je heen, continue werkdruk en je kunt het sowieso nooit goed doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.
Ik heb het over de mensen die nu een opleidingsrichting kiezen. Waarom zou je nu voor MBO/HBO verpleegkunde kiezen als je andere opties hebt? Je weet dat je in een sector terecht komt waar het tenminste de komende 5 tot 10 jaar bikkelen wordt met grote kans op uitval.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:44 schreef quirina het volgende:
Als je verkouden bent moet je om de twee dagen een pcr test doen bij de ggd. Want de test slaat niet altijd positief uit meteen.
We leven in een land waar een heel kabinet aftreedt en het er heel sterk op lijkt dat ze vervolgens allemaal terug komen. Dus tja, die blijven inderdaad gewoon zitten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Will not happen. Niemand wil nu de baan van Mark of Hugo.
O ongetwijfeld. Maar dat horizontaal instromen is zo eenvoudig nog niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je je dan maar voor de IC moet aanmelden. Er zijn vacatures zat in de zorg waar de druk niet zo hoog is.
Echt alle (acceptabele) instrumenten zijn op.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het juist geen beleid, dat is ook het probleem. Er wordt ontzettend gezwabberd waardoor niemand weet waar hij/zij aan toe is. Aan de ene kant wordt er niet ingegrepen om de ziekenhuizen nu te ontlasten, maar wordt er wel ingegrepen om de ziekenhuizen over 6 weken te ontlasten (vuurwerkverbod). Het voelt allemaal zo willekeurig, je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Het voelt als een exacte herhaling van zetten met vorig jaar. Eerst niets doen, niet ingrijpen en dan op 't moment dat het eigenlijk al te laat is mokerhard ingrijpen met avondklokken, sectorsluitingen en ga zo maar door. Een beetje alsof je een wond hebt en die niet goed behandeld wordt en geïnfecteerd raakt waardoor je uiteindelijk je arm moet laten amputeren.
Nou, omdat horeca, reis en toerisme nou ook niet bepaald ongevoelig zijn voor invloedenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb het over de mensen die nu een opleidingsrichting kiezen. Waarom zou je nu voor MBO/HBO verpleegkunde kiezen als je andere opties hebt? Je weet dat je in een sector terecht komt waar het tenminste de komende 5 tot 10 jaar bikkelen wordt met grote kans op uitval.
Ja, mede doordat er niets gedaan is wanneer dat kon. Ik vond het idee van een week of 2 geleden om kortdurende IC-zorg in Duitsland te doen erg goed. Dat zou veel IC-zorg ontlasten, zou ervoor kunnen zorgen dat veel operaties door kunnen gaan en zou extra ruimte op de IC hier bieden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Echt alle (acceptabele) instrumenten zijn op.
Volgens mij loopt dat vooralsnog wel door, omdat het weinig bezetting of IC risico met zich mee brengt. Maar goed, de casus is na diagnose stelling. Het lijkt me vooral erg naar om zo iets in deze tijd mee te maken, maar ik zou er wel veel geld voor over hebben om toch iets gedaan te krijgen.. en ik denk iedereen wel die een dierbare in zo'n situatie krijgt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is of je in het ziekenhuis terecht kunt om gediagnosticeerd te worden...
Daar zouden ze eens een onderzoek naar moeten doen. Ik denk namelijk dat de zorg een enorm imagoprobleem heeft en dat is versterkt door deze crisis. Niet omdat er geen bewonering is voor de mensen die zo hard werken maar vooral omdat de basale voorwaarden om je werk goed te doen niet ingevuld worden. Te beginnen met voldoende handjes.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, omdat horeca, reis en toerisme nou ook niet bepaald ongevoelig zijn voor invloeden
Zorg is zo slecht nog niet.
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, mede doordat er niets gedaan is wanneer dat kon. Ik vond het idee van een week of 2 geleden om kortdurende IC-zorg in Duitsland te doen erg goed. Dat zou veel IC-zorg ontlasten, zou ervoor kunnen zorgen dat veel operaties door kunnen gaan en zou extra ruimte op de IC hier bieden.
Tegelijkertijd moet er echt iets gedaan worden met de vaccinatiegraad onder 50+ en risicogroep en met de boosters, want ook de kliniek loopt vol.
Nu code zwart afkondigen (wat ze nooit formeel af gaan kondigen naar mijn idee) is zo'n onvoorstelbaar grote politieke dwaling dat het direct klaar is dan.
Nouja, die basket (mooi woordquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.
Tjah, ongetwijfeld kun je met vaccineren nog een en ander bereiken, maar niet eindeloos. We hebben gewoon een basket met mensen die niet gevaccineerd en bevattelijk, of wel gevaccineerd zijn maar niet immuun raken die nu aan de beurt zijn. Die basket moet eens opraken.
je krijgt altijd nieuwe aanwas in die basket, maar dat is met normale griep ook zo
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Code zwart komt niet, dat wordt gewoon triage dat je kan escaleren.
Tjah, ongetwijfeld kun je met vaccineren nog een en ander bereiken, maar niet eindeloos. We hebben gewoon een basket met mensen die niet gevaccineerd en bevattelijk, of wel gevaccineerd zijn maar niet immuun raken die nu aan de beurt zijn. Die basket moet eens opraken.
je krijgt altijd nieuwe aanwas in die basket, maar dat is met normale griep ook zo
Daarom geloof ik ook niet dat code zwart formeel uitgeroepen wordt. 'Code zwart' uitroepen is een politieke beslissing, de minister moet dat uitroepen. Op het moment dat de Jonge (of Rutte) code zwart uitroept zijn ze politiek beschadigd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
Beetje alsof je een aflevering kijkt van -insert random reality show- waarbij iemand wordt weggestemd....quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We leven in een land waar een heel kabinet aftreedt en het er heel sterk op lijkt dat ze vervolgens allemaal terug komen. Dus tja, die blijven inderdaad gewoon zitten.
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is wat Gommers gisteren zei. Als code zwart er komt, dat je enorme maatschappelijke onrust bij krijgt en dat er zware beveiliging van de ziekenhuizen nodig gaat zien om de medewerkers te beschermen.
Je hoorde tijdens de eerste en tweede golven al verhalen van bedreigingen en intimidatie omdat familieleden niet of niet allemaal bij hun zieke familielid op bezoek mochten. Als ze worden geweigerd is dat de overtreffende trap natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom geloof ik ook niet dat code zwart formeel uitgeroepen wordt. 'Code zwart' uitroepen is een politieke beslissing, de minister moet dat uitroepen. Op het moment dat de Jonge (of Rutte) code zwart uitroept zijn ze politiek beschadigd.
Moet je je voorstellen dat ze tegen je vertellen dat een dierbare aan de morfine gaat om te sterven omdat er geen IC bed is. Natuurlijk gaan mensen dan helemaal door het lint.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |