abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202261428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zou wel rijkelijk laat zijn denk ik als ze pas over 2 weken een keertje gaan ingrijpen :{
HAHA

waren ze ooit op tijd dan?
pi_202261447
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.

De rest is 1 en al ellende.
Ja, eerlijk is eerlijk: ik vind het heel triest voor de burgers die hierdoor weer geraakt gaan worden (hetzij doordat er geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis, hetzij als hun sector weer op stel en sprong dicht moet), maar met Hugo, Mark & co heb ik geen medelijden. Die eerste is gewoon te licht voor z'n functie maar wil dat zelf niet zien, en die tweede heeft imo ook al vanwege niet-coronagerelateerde zaken zijn politieke houdbaarheidsdatum overschreden.
pi_202261448
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.
Dat acht ik waarschijnlijker dan dat ze opeens drastisch zijn omgeschakeld naar acceptatie. Dat doet dit kabinet echt niet.
pi_202261457
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:14 schreef Lemsterr het volgende:

[..]
Duurt lang
We pakken het zorgvuldig aan!
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:17:39 #105
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261458
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
Als de maatregelen van afgelopen zaterdag werken, dan zouden we vandaag of morgen toch moeten gaan zien in de cijfers? Of is de ondercapaciteit bij de GGD zo groot dat het slechts betekent dat mensen nu wel getest kunnen worden :X
Ja dat. Het aantal besmettingen ligt al boven de maatbeker. GGD zou het wel moeten kunnen zien aan het aantal aanvragen die nite beantwoord kunnen worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator zaterdag 20 november 2021 @ 14:18:06 #106
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202261462
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.
Haha I know. En ja, wellicht ben ik te hard of simpel in mijn denken. Maar jouw dikgedrukte laatste zin, daar erger ik mij inmiddels kapot aan. Ondanks dat ik zelf niet in de zorg werk ;)
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:18:24 #107
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202261466
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Vanavond weer gezellig herinrichting van de openbare ruimte *G*
Ja, maar ze zijn wel snugger genoeg om niet de eigen vloot af te zinken hè :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:19:33 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261489
Mjah, de mensen die om een lockdown roepen, welke vrijheid willen zij inleveren dan? Heb het gevoel dat een hoopmensen gewoon nog de straat opgaan, langs grootvader/grootmoeder gaan met kinderen, bij schoolsluitingen vriendjes toestaan om te spelen met hun kroost.

Niemand wil vrijeheid inleveren maar wil wel maatregelen :)

Goede maatregelen zouden zijn verpleeghuizen dicht, en alle activiteiten gericht op 60+ te schrappen, eventueel overheidsreclame om mensen met overgewicht en longproblemen aan te sporen om zelf verantwoordelijkheid tenemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_202261493
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, eerlijk is eerlijk: ik vind het heel triest voor de burgers die hierdoor weer geraakt gaan worden (hetzij doordat er geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis, hetzij als hun sector weer op stel en sprong dicht moet), maar met Hugo, Mark & co heb ik geen medelijden. Die eerste is gewoon te licht voor z'n functie maar wil dat zelf niet zien, en die tweede heeft imo ook al vanwege niet-coronagerelateerde zaken zijn politieke houdbaarheidsdatum overschreden.
Ja, maar los daarvan. Als je de samenleving bewust in zulke diepe ellende stort, dan kan dat niet zonder politieke consequenties blijven. Dit kan je niet goedpraten met “maar het OMT heeft gezegd”. Die bewindslieden zijn eindverantwoordelijk en dan is het gewoon een motie van wantrouwen en wegwezen. Een andere uitkomst zie ik niet.
pi_202261501
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat. Het aantal besmettingen ligt al boven de maatbeker. GGD zou het wel moeten kunnen zien aan het aantal aanvragen die nite beantwoord kunnen worden.
Dat is lastig als graadmeter te gebruiken omdat je niet weet of mensen niet meer willen testen of het opgegeven hebben.
Beste indicator is dan het % positief getest.
pi_202261507
Ik vind dit beleid -hoe dan ook- een enorme middenvinger naar de zorg.
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:21:45 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202261530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar zonder steun verniel je hele sectoren met enorme economische krimp als gevolg. Dat gaat echt niet gebeuren zolang de VVD hier de scepter zwaait.
Ik heb niet de illusie dat het lot van het lokale feestcafé van Oosterhout ze veel kan schelen, zolang Shell maar geen dividendbelasting hoeft te betalen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:22:09 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261535
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Kan me ook niet voorstellen dat dit ten goede komt van aanwas van nieuw personeel of het niet weglopen van het huidige personeel.
Economie sluiten betekent op termijn geen zorg meer kunnen opbrengen :)
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:22:38 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261542
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb niet de illusie dat het lot van het lokale feestcafé van Oosterhout ze veel kan schelen, zolang Shell maar geen dividendbelasting hoeft te betalen.
Heb soms het gevoel dat Mark nog wel redelijk dicht tegen de samenleving aan staat hoor. Tis geen Macron look a like.
pi_202261543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.

De rest is 1 en al ellende.
Denken dat we van Hugo en Mark af komen :D Ondertussen toch wel duidelijk dat die koste wat kost moeten blijven zitten? Met zoveel weggekomen; een code zwart gaat dat niet opeens veranderen denk ik.

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
Mjah, de mensen die om een lockdown roepen, welke vrijheid willen zij inleveren dan? Heb het gevoel dat een hoopmensen gewoon nog de straat opgaan, langs grootvader/grootmoeder gaan met kinderen, bij schoolsluitingen vriendjes toestaan om te spelen met hun kroost.

Niemand wil vrijeheid inleveren maar wil wel maatregelen :)

Goede maatregelen zouden zijn verpleeghuizen dicht, en alle activiteiten gericht op 60+ te schrappen, eventueel overheidsreclame om mensen met overgewicht en longproblemen aan te sporen om zelf verantwoordelijkheid tenemen.
Zal wel weer neerkomen op de horeca dichtsmijten. En winkels. Plus cultuursector. Zolang kinderen gewoon naar school mogen en het nog steeds enkel een advies is om niet met grote groepen thuis af te spreken. Zodat ouderen wel kunnen afspreken met hun kleinkinderen rond de feestdagen. Thuiswerken slechts een advies.

Waardoor we dus geen stap verder komen. Maar dan kunnen we wel zeggen dat er daadkrachtig ingegrepen is omdat de zichtbare sectoren in het straatbeeld weer de klos zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:23:53 ]
pi_202261545
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit doet hetzelfde.
pi_202261546
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met die trieste wanhoopspoging om nogmaals de dividendbelasting af te schaffen heeft de VVD hun ware gezicht weer laten zien idd.
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:23:05 #118
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202261547
Ik vroeg me af he, in het kader van het zwaard van damocles dat code zwart met zich mee brengt;
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202261549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Als je nu een carrierekeuze maakt en je kunt kiezen tussen de zorg waar je enorme werkdruk hebt en matig betaald krijgt of een andere branche waar een stuk beter betaald wordt, je gewoon 9-5 kunt werken en vaak ook meer doorgroeimogelijkheden hebt. Dan moet je flink passie voor de zorg hebben wil je er aan beginnen. Wetende dat je als verpleegkundige ook nog eens weinig carrierekansen hebt en waarschijnlijk de komende 20 jaar geen huis kunt kopen....
pi_202261555
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar dat is een lange termijn probleem.
En ze denken voornamelijk in korte termijn.
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:23:36 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dit doet hetzelfde.
Dat gaan we zien. We moeten misschien wel met onze kop door de muur heen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:24:35 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
Ik vroeg me af he, in het kader van het zwaard van damocles dat code zwart met zich mee brengt;
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.
Zou in zo'n casus zeker contact zoeken met omringende landen, en ook medicatie regelen die de tumor tot stilstand brengt. Behandelbare kwaadaardige tumoren wil je zeker in deze tijd niet :{
pi_202261568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Denken dat we van Hugo en Mark af komen :D Ondertussen toch wel duidelijk dat die koste wat kost moeten blijven zitten? Met zoveel weggekomen; een code zwart gaat dat niet opeens veranderen denk ik.
Als dit geen politieke consequenties heeft dan kan je het parlement wel opdoeken. Hier lullen ze zich nooit meer uit.
pi_202261571
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
De vraag is of je in het ziekenhuis terecht kunt om gediagnosticeerd te worden...
  zaterdag 20 november 2021 @ 14:25:36 #125
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202261574
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je nu een carrierekeuze maakt en je kunt kiezen tussen de zorg waar je enorme werkdruk hebt en matig betaald krijgt of een andere branche waar een stuk beter betaald wordt, je gewoon 9-5 kunt werken en vaak ook meer doorgroeimogelijkheden hebt. Dan moet je flink passie voor de zorg hebben wil je er aan beginnen. Wetende dat je als verpleegkundige ook nog eens weinig carrierekansen hebt en waarschijnlijk de komende 20 jaar geen huis kunt kopen....
Voor een mbo/hbo verpleegdkundige zijn er doorgaans niet echt mogelijkheden in andere sectoren om meer te verdienen en ook nog eens minder werkdruk. Een soldaat kan zeg maar ook niet makkelijk ergens anders werk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')