Het strookt niet met het beleid natuurlijk als je de zorg tot code zwart laat komenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om vervolgens in paniek alles nog dicht te gooien na aanhoudende paniekberichten in de media. Zo voorspelbaar dit.
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.
Zal wel weer op een poldermodel oplossing neer gaan komen, waarbij zowel de economie, de samenleving en de zorg worden geraakt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.
In België zijn ze om die reden heel terughoudend met maatregelen. Daar hebben ze serieuze aanwijzingen dat de samenleving geen lockdown meer zal accepteren en ze zijn als de dood. Wij horen alleen maar het OMT maar je weet niet wat de andere adviseurs hebben gezegd. Misschien is de balans nu de andere kant op geslagen.
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten datquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.
Dat is ook een mogelijkheid, of ze hebben besloten een zorginfarct niet tegen elke prijs te willen voorkomen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.
Hard, I know, maar het zou een keuze kunnen zijn.
Wij (50 minners) gaan gewoon gedwongen worden "solidair te zijn", daar hoef je geen enkele illusie over te koesteren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.
Deel van het probleem zit hem ook in de arrogantie van de mens die denkt dat het virus braaf luistert naar ons en de weg volgt die wij er voor hebben uitgestippeld.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten dat
mensen het helemaal zat waren, door druk toch maar gaan versoepelen en nu zitten we hier.
3 weken feesten en lang leven de lol, denken dat we verder gaan met het oude normaal en de prijs die we betalen is misschien wel maanden in een lockdown en code zwart.
Maar zonder steun verniel je hele sectoren met enorme economische krimp als gevolg. Dat gaat echt niet gebeuren zolang de VVD hier de scepter zwaait.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor. Dan sturen op meeste te winnen levensjaren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.
Toch zie ik dat wel weer gebeuren. Ook als je het stroomschema van code zwart volgt kom ik tot die conclusie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor.
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.
Damned if you do, damned if you don't.
Zou wel rijkelijk laat zijn denk ik als ze pas over 2 weken een keertje gaan ingrijpenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Zou dit een beetje de agenda zijn voor de aankomende dagen richting persco?
maandag: 2G wetsvoorstel presenteren
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
vrijdag: Kamer informeren
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
Duurt langquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Zou dit een beetje de agenda zijn voor de aankomende dagen richting persco?
maandag: 2G wetsvoorstel presenteren
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
vrijdag: Kamer informeren
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |