Gaan ze rellen voor het ziekenhuis. Het ziekenhuis met stenen bekogelen en auto's daarna in de brand steken. Of ambulances de weg versperren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat niet iedereen de boodschap accepteert dat zijn familielid niet wordt geholpen. Maar dan krijg je stennis aan het ziekenhuis, maar geen hooligans van in de stad lijkt me.
In alle eerlijkheid zal ik het ook niet accepteren, maar voor mij is stap 2 niet het ziekenhuis opblazen, maar op zoek naar alternatieven tegen elke prijs.
Ja, ik kan me dat goed voorstellen. Maar het heeft weinig relatie tot de geweldsuitting gister in rotterdam.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat ze tegen je vertellen dat een dierbare aan de morfine gaat om te sterven omdat er geen IC bed is. Natuurlijk gaan mensen dan helemaal door het lint.
Dan mag er gewoon met scherp worden geschotenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gaan ze rellen voor het ziekenhuis. Het ziekenhuis met stenen bekogelen en auto's daarna in de brand steken. Of ambulances de weg versperren.
Nee, zij kunnen triage doen. Ze noemen het nu code zwart, maar dat is echt iets heel anders. Daarom vind ik het constant strooien met code zwart ook iets zorgelijks, het zorgt ervoor dat 'code zwart' niet meer de impact heeft die het moet hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.
quote:In dat eerste deel gaat een aantal mensen waarvan de kans heel klein is dat ze een IC-verblijf overleeft, niet meer naar de IC. Het betreft in dat geval corona- en niet-coronagerelateerde gevallen. ,,Het kan bijvoorbeeld iemand zijn die een hartstilstand heeft gekregen en waarbij niemand in de buurt was, waardoor je niet weet hoe lang die hartstilstand heeft geduurd", zegt Wilmer. ,,Daar gaan we dan niet meer aan beginnen. Ik weet dat ik hele harde en verdrietige dingen zeg, maar als we in code zwart zitten, dan is dat de situatie.”
quote:Na fase 3a volgt fase 3b. ,,Bij fase 3b gaan we de medische criteria nog strikter hanteren", zegt Wilmer. ,,Mensen die bijvoorbeeld minder dan tien procent kans hebben om een IC-verblijf te overleven, gaan dan ook niet meer naar de IC.” Als er dan nog een tekort is aan IC-bedden, dan spreken we pas van code zwart. ,,Dan gaan naast de medische criteria ook niet-medische criteria spelen. Die zijn door de KNMG-werkgroep samen met ethici vastgesteld.” In al die stappen die daarvóór plaatsvinden, speelt leeftijd dus nog geen rol, benadrukt Wilmer.
De Jong (KNMG): ,,Wat we vervolgens hebben besloten is dat de eerste stap die we nemen is: kijken van welke patiënt we verwachten dat ‘ie zo kort mogelijk op de IC ligt. Dat hij of zij voorgaat op iemand die langer op de IC komt te liggen, naar verwachting. De reden daarvan is dat we zoveel mogelijk mensen willen redden.”
Waar ik begrip kan hebben voor mensen die door het lint gaan omdat een dierbare niet geholpen kan worden, heb ik voor de idioten die gisteren de binnenstad van Rotterdam gesloopt hebben geen enkel begrip.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, ik kan me dat goed voorstellen. Maar het heeft weinig relatie tot de geweldsuitting gister in rotterdam.
BTW, dit bericht leest juist heel erg als: "We hopen hiermee de politiek te bewegen te voorkomen dat we in de fase 3 terecht komen."quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich kan zoiets als het LCPS dat wel doen. Of ziekenhuizen zelf. Die doen dat feitelijk al.
Dit soort berichten leiden effectief tot het afroepen van "code zwart": https://lcps.nu/19-november-voorbereidingencrisisfase3vanstart/
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan mag er gewoon met scherp worden geschoten
Niet coronapatiënten moeten gewoon solidair zijn en zich niet zo aanstellen. Coronapatiënten zijn de komende jaren nu eenmaal even wat belangrijker in de statistieken. Daar mogen best wel duizenden hart- en kankerpatienten voor opgeofferd worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.
Ja, ze willen zo'n scenario natuurlijk koste wat het kost voorkomen. En terecht zou ik denken, maar vooralsnog lijkt er weinig beweging in het denken van Jaap van Dissel, Hugo de Jonge en Mark Rutte.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
BTW, dit bericht leest juist heel erg als: "We hopen hiermee de politiek te bewegen te voorkomen dat we in de fase 3 terecht komen."
Volgens mij doelde hij vooral op rellende demonstranten zoals die lui in Roffa.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.
Hoe denk je dat het voelt dat je man, vrouw, kind, ouder in het ziekenhuis gebracht wordt door een ambulance en die ambulance zegt: "Deze patiënt is er te slecht aan toe. Normaal gesproken zouden we diegene wel helpen maar we hebben geen bedden, dus we leggen een infuus aan om de pijn te bestrijden, gaat u alstublief naar huis"
Ik zou ook gek worden.
Ja, en ik snap echt niet waarom. Tegelijkertijd snap ik ook niet dat Kuipers het ene moment zegt dat er opgeschaald kan worden naar 1350 bedden en het andere moment dit soort berichten naar buiten komen. Dat strookt ook niet met elkaar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze willen zo'n scenario natuurlijk koste wat het kost voorkomen. En terecht natuurlijk, maar vooralsnog lijkt er weinig beweging in het denken van Jaap van Dissel, Hugo de Jonge en Mark Rutte.
Oh dat absoluut, ik zou dat ook niet trekken als dat bijvoorbeeld bij mijn ouders zou gebeuren. Maar om dan een ziekenhuis te gaan bekogelen en ambulances te blokkeren (waardoor er mogelijk nog meer mensen niet geholpen kunnen worden) gaat echt te ver.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je als overheid met scherp gaat schieten op mensen die de wanhoop voorbij zijn en geen enkele manier meer weten hoe hun familielid of geliefde geholpen kan worden is een strafrechtelijke vervolging voor alle betrokken bewindvoerders op zijn plaats.
Hoe denk je dat het voelt dat je man, vrouw, kind, ouder in het ziekenhuis gebracht wordt door een ambulance en die ambulance zegt: "Deze patiënt is er te slecht aan toe. Normaal gesproken zouden we diegene wel helpen maar we hebben geen bedden, dus we leggen een infuus aan om de pijn te bestrijden, gaat u alstublief naar huis"
Ik zou ook gek worden.
Dat zou ik ook niet doen. Maar op dat moment met scherp gaan schieten zou zo'n gigantisch brevet van onvermogen zijn als regering, dat is gewoon niet onder woorden te brengen. Dan zijn wij in Nederland qua regering niets beter dan (bijvoorbeeld) Bolsonaro.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh dat absoluut, ik zou dat ook niet trekken als dat bijvoorbeeld bij mijn ouders zou gebeuren. Maar om dan een ziekenhuis te gaan bekogelen en ambulances te blokkeren (waardoor er mogelijk nog meer mensen niet geholpen kunnen worden) gaat echt te ver.
Flabbergasted nu.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Dochter zou vanmiddag een feestje hebben. Net voor vertrek bericht dat een van de meiden een zelftest heeft gedaan nav bericht dat leerkracht en een klasgenoot positief zijn getest. Haar zelftest was ook positief.
Dochter hoest wen beetje en heeft afgelopen maandag de hele dag met de bewuste vriendin rondgehangen. Dus ook maar niet naar het feestje en net een test afspraak gemaakt. (In jouw plaats @:Mammietje was het vandaag nog mogelijk, verder overal morgenmiddag of later).
Een ander vriendinnetje dat twee weken geleden positief was, is inmiddels opgeknapt, maar heeft nog wel last van vermoeidheid en hoofdpijn.
Gedoe
quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Dochter zou vanmiddag een feestje hebben. Net voor vertrek bericht dat een van de meiden een zelftest heeft gedaan nav bericht dat leerkracht en een klasgenoot positief zijn getest. Haar zelftest was ook positief.
Dochter hoest wen beetje en heeft afgelopen maandag de hele dag met de bewuste vriendin rondgehangen. Dus ook maar niet naar het feestje en net een test afspraak gemaakt. (In jouw plaats @:Mammietje was het vandaag nog mogelijk, verder overal morgenmiddag of later).
Een ander vriendinnetje dat twee weken geleden positief was, is inmiddels opgeknapt, maar heeft nog wel last van vermoeidheid en hoofdpijn.
Gedoe
Tja, dat betekent op dit moment zo'n ~250 extra bedden. Die capaciteit is in dit tempo ook zo bereikt en dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en ik snap echt niet waarom. Tegelijkertijd snap ik ook niet dat Kuipers het ene moment zegt dat er opgeschaald kan worden naar 1350 bedden en het andere moment dit soort berichten naar buiten komen. Dat strookt ook niet met elkaar.
Ze hoeven niet gelijk iedereen af te schieten hequote:Op zaterdag 20 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet doen. Maar op dat moment met scherp gaan schieten zou zo'n gigantisch brevet van onvermogen zijn als regering, dat is gewoon niet onder woorden te brengen. Dan zijn wij in Nederland qua regering niets beter dan (bijvoorbeeld) Bolsonaro.
Dat is iets anders dan met scherpquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze hoeven niet gelijk iedereen af te schieten heMaar als er iemand een ambulance met loeiende sirenes gaat blokkeren en aanvallen dan mag er best wel direct een schot worden gelost (met rubberen kogel) zonder voorafgaand waarschuwingsschot.
Ja true. Ik denk dan ook dat we (realistisch) niet ontkomen aan maatregelen. Nu aan zware, grotendeels omdat er nagelaten is op tijd in te grijpen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat betekent op dit moment zo'n ~250 extra bedden. Die capaciteit is in dit tempo ook zo bereikt en dan?
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerdquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan met scherp
Maar ik begrijp je punt
Dan moet je je niet aanstellen en gewoon nog even geduld hebben. Het is toch mooi dat je je solidariteit kunt tonen met coronapatiënten door van een ziekenhuisopname af te zien? Alleen samen krijgen we corona er onder!quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
Ik vroeg me af he, in het kader van het zwaard van damocles dat code zwart met zich mee brengt;
Als je nu gediagnosticeerd wordt met een kwaadaardige tumor, maar door capaciteitsgebrek niet geopereerd kan worden, terwijl de tumor mogelijk doorgroeit of uitzaait. Kun je dan (tegen een forse betaling) zo iets laten uitvoeren bij een prive kliniek of in een buitenland? Ik verwacht eigenlijk dat het wel kan, maar dat je er flink voor moet shoppen.
Scherp.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja met scherp was misschien wat te direct geformuleerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |