SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Vanmiddag maar eens even kijken hoe het er in onze voetbalkantine aan toe gaat, en hoeveel mensen ze toch gewoon toelaten onder het mom 'horeca, biertje drinken'.![]()
Willen we geen 3 jaar over doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef erkel het volgende:
[..]
Alleen die zure appel willen we niet in één maand doorbijten. Het is juist de bedoeling om die zure appel langzaam tot ons te nemen. Zodat de zuurgraad (lees: overstroomde zorg) niet te hoog wordt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Klaasweetalles in dit topic?
Nou Erdogan4711 eat your heart out.
Leeft die gast nog of is die gemuteerd naar een hugbear?![]()
Tegen de tijd dat je eventueel 2g krijgt ingevoerd is het toch al to little to late.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57417432
Ontwikkelingen van het CU-congres. Zoals door mij aangekondigd.
Daarnaast, bij andere landen helpt het ook niet.
De minuscule winst die je potentiëel bij 2g zou krijgen wegen echt niet op tegen de nadelen.![]()
Wie is we?quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Willen we geen 3 jaar over doen.
De hele samenleving is gebaat bij een werkende en beschikbare zorg. Dus ik denk dat 'we' vooral willen dat mensen die simpel geholpen hadden kunnen worden (non-covid), niet overlijden doordat de er even geen plek was.Weisst![]()
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:31 schreef erkel het volgende:
[..]
Wie is we?
De hele samenleving is gebaat bij een werkende en beschikbare zorg. Dus ik denk dat 'we' vooral willen dat mensen die simpel geholpen hadden kunnen worden (non-covid), niet overlijden doordat de er even geen plek was.
Het is ook niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.
[ Bericht 7% gewijzigd door Spablauw214 op 20-11-2021 12:55:35 ]![]()
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.
Het is niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.
Ik hoor al diverse malen op radio en tv dat er ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden op de IC liggen maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal. Waarom wordt er bij de ongevaccineeerden niet gesproken over bv onderliggend lijden? Waarom hebben we het niet over 50+ers met een BMI van 30+?
Als we het hele verhaal gewoon naar waarheid voorgeschoteld krijgen dan is er een oplossing voor te vinden. Nu voelt het nog steeds alsof we na bijna 2 jaar in de eerste golf zitten. We weten lang nog niet alles over corona en COVID maar laat dan in ieder geval hetgeen we wél weten op eer eerlijke en transparante manier voorgeschoteld krijgen.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.![]()
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.
Ik hoor al diverse malen op radio en tv dat er ongevaccineerden en gevaccineerden met onderliggend lijden op de IC liggen maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal. Waarom wordt er bij de ongevaccineeerden niet gesproken over bv onderliggend lijden? Waarom hebben we het niet over 50+ers met een BMI van 30+?
Als we het hele verhaal gewoon naar waarheid voorgeschoteld krijgen dan is er een oplossing voor te vinden. Nu voelt het nog steeds alsof we na bijna 2 jaar in de eerste golf zitten. We weten lang nog niet alles over corona en COVID maar laat dan in ieder geval hetgeen we wél weten op eer eerlijke en transparante manier voorgeschoteld krijgen.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig.![]()
Waarbij volgens mij zelfs de meeste vijftigers en zestigers amper tot geen last van het virus hebben wanneer ze er mee besmet raken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meeste mensen zowel het laten overlopen van de zorg als nog jarenlang elke winter (strenge) maatregelen geen optie, dus waarschijnlijk komt er gewoon een tussenweg. En dat is imo ook prima.
Het is ook niet te verkopen dat het deel van de bevolking <50 jarenlang wordt gedwongen om uit solidariteit het grootste deel van het jaar zijn leven op pauze te zetten, voor een virus waar ze zelf amper last van hebben. Dat kan tijdens een crisissituatie, maar geen jaren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Flinke stijging, maar ja, vorige week zagen wij stijgingen van soms over de 100. Nog even afwachten.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Wanneer gaan we dit virus eens accepteren ?Het virus verdwijnt niet, we moeten de zorg opschalen en wel nu. We hadden daar al 2 jaar geleden mee moeten beginnen. En waarom zijn er de afgelopen 10 jaar zoveel ziekenhuizen gesloten, tienduizenden mensen ontslagen? 1000 ic-bedden die plotseling verdwenen waren?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig.![]()
Mooi, piek bereikt. Tijd dat de nachthoreca weer open gaat.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Mweh, die zijn de laatste grote golven, hierna gaat het echt afnemen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de noodrem zijn we nu eigenlijk ook alweer (veel) te laat. Dan vlakt het daarna weliswaar af, maar voordat je weer op behapbare cijfers zit ben je maanden verder in dit seizoen van het jaar, want achter de voordeur en op andere plekken gaat de verspreiding gewoon door.
Aan de andere kant wil je ook niet in augustus/september alles dicht doen als er pas 2 man en een paardenkop in het ziekenhuis ligt. Lastig, lastig."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Omdat waarschijnlijk geen mens zich nog aan de maatregelen zou houden wanneer men open en eerlijk toegeeft dat het vooral om obese allochtonen en inwoners van achterstandswijken en zeventigers en ouder gaat die op de IC liggen. En wellicht ook omdat de tweespalt in de samenleving na zo'n mededeling alleen nog maar groter zal worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat was ver voor Corona ook al zo. Maar gelukkig is er ook nog AH en Jumbo. En in kleinere gemeentes bezorgen vaak ook buurtsupers zoals de Spar.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je niet bij Picnic staat ingeschreven mag je gerust een half jaar op de wachtlijst intussen voor je kunt beginnen met bestellen.![]()
Een krantenartikel in Trouw geeft aan dat de QR-code maximaal 6 maanden geldig mag zijn en je dan opnieuw je boostertje moet halen. Elke 6 maanden opnieuw, anders niet meer reizen en andere dingen. Het leven wordt onmogelijk gemaakt zonder prik.
Daarnaast heeft Pfizer al gevraagd om hun data pas over 55 jaar inzichtelijk te maken. Gaat lekker hoor!
https://www.trouw.nl/binn(...)ies-genoeg~bc841925/![]()
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, die zijn de laatste grote golven, hierna gaat het echt afnemen.![]()
Yup. Hier was ik dus ook al bang voor dat ze dit gingen flikkenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?![]()
![]()
Marktwerking in de zorgquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:04 schreef mir1986 het volgende:
En waarom zijn er de afgelopen 10 jaar zoveel ziekenhuizen gesloten, tienduizenden mensen ontslagen? 1000 ic-bedden die plotseling verdwenen waren?
VVD- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dit is wel meteen de bijl in het fundament van de EU. Want als je boosters verplicht stelt, is vrij verkeer van personen niet meer onvoorwaardelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Een krantenartikel in Trouw geeft aan dat de QR-code maximaal 6 maanden geldig mag zijn en je dan opnieuw je boostertje moet halen. Elke 6 maanden opnieuw, anders niet meer reizen en andere dingen. Het leven wordt onmogelijk gemaakt zonder prik.
Daarnaast heeft Pfizer al gevraagd om hun data pas over 55 jaar inzichtelijk te maken. Gaat lekker hoor!
https://www.trouw.nl/binn(...)ies-genoeg~bc841925/
Dat is nogal wat.![]()
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Ik spreek je over een half jaar wel weer, oke? In Oostenrijk is hij 270 dagen geldig en moet je daarna verplicht je boostertje komen halen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.![]()
Prima. Tot die tijd het nieuws niet lopen te verdraaien, goed?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik spreek je over een half jaar wel weer, oke?![]()
Zoals ik al aangaf, dit is een bijl in het fundament van de EU, ik zie dit niet zomaar breed gesteund worden zonder randvoorwaarden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.![]()
Zaterdag is meestal een flopshowtoch? Dus vandaag weer onder de 20k?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Er staat juist wel dat het gaat gebeuren, de enige vraag is nog of het een kwestie wordt van 6 maanden, of 12.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat wil een Griekse premier. Nergens staat dat dit ook gaat gebeuren.
En zo zit je ineens met een continentaal 2e paspoort, heel raar, hoe kan dat nou gebeuren?
Wel fijn dat de Europese Commissie dit allemaal doet voor de IC in ons Nederlandje.![]()
![]()
waar haal je dat pfizer feitje vandaan dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:20 schreef mir1986 het volgende:
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Prima. Tot die tijd het nieuws niet lopen te verdraaien, goed?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.![]()
Pas wanneer Duitsland en Frankrijk dit willen moet je in paniek raken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.![]()
Ik weet niet of het alternatief, 2G, dan een juiste manier is om die tweespalt tegen te gaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat waarschijnlijk geen mens zich nog aan de maatregelen zou houden wanneer men open en eerlijk toegeeft dat het vooral om obese allochtonen en inwoners van achterstandswijken en zeventigers en ouder gaat die op de IC liggen. En wellicht ook omdat de tweespalt in de samenleving na zo'n mededeling alleen nog maar groter zal worden.
Daarnaast kan ik me onmogelijk voorstellen dat in heel Europa de ICs vol liggen met dikke allochtonen. Ik zou het dan liever houden bij dikke mannen.
Ik vind dat we nu onderhand wel zo ver zijn dat we mogen concluderen dat verreweg de meeste mensen na een besmetting niet in het ziekenhuis komen en dat long-covid, hoe vervelend dan ook, zeer minimaal voor komt.
Het wordt tijd dat we accepteren dat het er is en dat we actief gaan ondernemen op daar waar het zeer doet. Hugo had verwacht dat de vaccins de uitweg waren en dat blijkt gewoon niet het geval. Handel naar kennis en probeer niet uit alle macht eerder gedane uitspraken te bekrachtigen. Ik als leek had al kunnen voorspellen dat na de versoepelingen van oktober en de herfst op komst de besmettingen zouden gaan stijgen. In oktober werd er al gepraat over de boosters, had daar dan gelijk mee begonnen in november ipv maar halsstarrig vol te blijven houden dat de vaccins werken. Ja, ze werken. Maar blijkbaar niet genoeg.
Ik als leek kan ook wel vertellen dat 15% van de ongevaccineerden niet voor een dergelijke spreiding van het virus kunnen zorgen zoals het virus nu rond gaat, wiskundig gezien is dat al bijna onmogelijk. Had dan gewoon toegegeven dat de vaccins transmissie niet tegen gaan.
Ik begrijp het allemaal wel 3G moest er komen en dat wordt nu 2G, politieke belangen zijn veel belangrijker dan daadwerkelijke bestrijding van dit virus.![]()
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktoberquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:31 schreef asco het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon wiskunde op loslaten.
Gaat helemaal mis komende week.
🔴1.122 (80)
🔴Kliniek: 902 (78)
🔴IC: 220 (2)
Nieuwe opnames:
Kliniek: 137
IC: 14“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wellicht bij ouderen. Bij jongeren neemt dat niet zo snel af.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom willen ze de houdbaarheidsdatum van de QR-code naar 6 maanden hebben en ben je hem daarna kwijt als je de booster niet neemt?"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
https://www.sirillp.com/w(...)9391d8df1978006e.pdfquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
waar haal je dat pfizer feitje vandaan dan?![]()
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht bij ouderen. Bij jongeren neemt dat niet zo snel af.![]()
Je haalt 2 dingen door elkaar. Dat de code ingetrokken kan worden omdat je je booster niet hebt gehaald, of dat het QR-systeem nooit meer komt te vervallen, dus het eruit slopen van de tijdelijkheid.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, hoezo verdraai ik het nieuws? In meerdere landen willen ze de houdbaarheidsdatum aanpassen hoor. Oostenrijk en Griekenland zijn de eerste landen. Jij denkt niet dat de andere landen gaan volgen?
Eerst de ongevaccineerde mensen nog allemaal proberen te prikken en dan komt de aap uit de mouw en is de QR-code nog maar een half jaar geldig. Verplichte boostertjes incoming.
Ik zie vooralsnog geen enkele reden om dit systeem te handhaven zodra de pandemie wereldwijd onder controle is.![]()
Laten dat nou net landen zijn die ik er persoonlijk voor aanzie om dit gewoon erin te knallen hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Pas wanneer Duitsland en Frankrijk dit willen moet je in paniek raken.
Al gaan de Fransjes dan sowieso protesteren, want dat is wat ze doen![]()
![]()
Dat het nare aan die QR code. Als men straks beslist dat de griep ook nare gevolgen heeft, wordt die gewoon aan de verplichtingen toegevoegd. Stop de QR code, maar omarm het vaccin, is mijn standpunt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat gaat over de VS. Waarom is dat voor Europa relevant?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
https://www.sirillp.com/w(...)9391d8df1978006e.pdf![]()
In 3 weken dus gewoon verdubbeldquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktober
🔴1.122 (80)
Nieuwe opnames:
IC: 14
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wat gaan ze doen dan, de Notre Dame in de fik zetten?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laten dat nou net landen zijn die ik er persoonlijk voor aanzie om dit gewoon erin te knallen hoor.
Al gaan de Fransjes dan sowieso protesteren, want dat is wat ze doen
Maar wel terecht dat mensen mogen protesteren toch, tegen een van de grootste inbreuken op hun rechten in afgelopen decennia. Los van je standpunt of de onderbouwing voor die inbreuk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja, ik weet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doet het al weken.. hier de update van 31 oktober
🔴1.122 (80)
Nieuwe opnames:
IC: 14
Maar komende week gaat de emmer echt overlopen zeg maar.![]()
We moeten er inderdaad wel voor waken dat we niet compleet doorschieten naar een samenleving waarbij we streven naar zero tolerance ten opzichte van ziekte en overlijden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat het nare aan die QR code. Als men straks beslist dat de griep ook nare gevolgen heeft, wordt die gewoon aan de verplichtingen toegevoegd. Stop de QR code, maar omarm het vaccin, is mijn standpunt.
Daar komt echt ellende van uiteindelijk.![]()
Kan ook onmogelijk als een verrassing komen toch? Mensen zijn wel heel erg naief als ze denken dat twee prikken genoeg gaan zijn de komende jaren. Er moet wel verdiend worden aan dat vaccin; en we moeten kunnen blijven roepen dat het vaccin de redding uit deze crisis is. Als het de originele prik niet is; dan zorgt de 6e booster daar wel voor.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Hier was ik dus ook al bang voor dat ze dit gingen flikken
Grotere kans dat dat QR bewijs zelfs nog wordt uitgebreid naar andere ziektes dan dat twee prikken voor de meeste plekken genoeg gaan zijn de komende jaren.![]()
Vanavond weer gezellig herinrichting van de openbare ruimtequote:Gemeente Urk over aangekondigd protest: 'Help ons jeugd behoeden'
In een emotionele oproep vraagt de gemeente Urk ouders, ouderlingen en leraren om in te grijpen en nieuw coronaprotest, vanavond, te voorkomen. Vorige week zaterdagavond waren er ongeregeldheden in het vissersdorp. Er werd zwaar vuurwerk afgestoken. Op verschillende plekken werd brand gesticht.
https://nos.nl/liveblog/2(...)christenunie-geen-2g
_____
Enige voordeel: what goes up, must come down.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
Ziekenhuiscijfers gaan rap richting een nieuwe piek
[ afbeelding ]![]()
Ja die gaat er makkelijk voorbijquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Geen lockdown gaat dit nog op tijd keren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Welke piek? De dansen met jansen piek?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:45 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja die gaat er makkelijk voorbij![]()
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Welke piek? De dansen met jansen piek?![]()
Yeah, well...that's just like, your opinion man.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige voordeel: what goes up, must come down.![]()
Stukje priapismequote:Op zaterdag 20 november 2021 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige voordeel: what goes up, must come down.![]()
![]()
Waarschijnlijk gaan we dan in lockdown als we net op de piek zitten. Daar hebben wij wel vaker een handje van.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Volgende week persconferentie echte lockdown?
Yes it is!!![]()
Moet het nog zien. Ik krijg steeds meer het idee dat het een bewuste strategie is om de zorg te laten ploffen, maar dat kunnen ze nooit hardop zeggen. Als ze hadden willen ingrijpen was het allang gebeurd. Alles wat je nu doet is mosterd na de maaltijd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Yes it is!!![]()
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooitquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:47 schreef Johannes788 het volgende:
Yes it is!!
ChristenUnie-congres roept fractie op: Stem niet in met uitbreiding QR-code
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/![]()
Dat zeg ik, hoger dan de dansen met jansen piek. Nou dat was ook wel een stevige piek ja....quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.![]()
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de meeste ziekenhuisopnames die we dit jaar gezien hebben.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Als CU het plan niet steunt, maar bijvoorbeeld PvdA of GL wel? Komt het er alsnog doorheen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:49 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooit
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/![]()
Dansen met Janssen was niet april.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik, hoger dan de dansen met jansen piek. Nou dat was ook wel een stevige piek ja....![]()
Maar als CU de pas van tafel veegt, levert dat een dusdanige vertrouwensbreuk op dat de formatie nog wel eens kan klappen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:49 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Yep een echte lockdown gaat er zeker komen aangezien de CU de deur dicht gooit
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~aa49062e/
De consequentie daarvan zou zijn nieuwe verkiezingen, en dat willen ze tegen elke prijs voorkomen.![]()
-knip-quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.
laat maar![]()
![]()
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.![]()
Goh.quote:13:33
Het Veenendaalse Ichthus College kampt met een enorme golf aan coronabesmettingen. 325 leerlingen van de christelijke middelbare school zitten thuis. Ook zijn er acht medewerkers en docenten besmet ,,Een kleine driehonderd zijn er echt ziek”, zegt rector Jaap van Dam![]()
Met welk doel is de vraag dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.![]()
Om vervolgens in paniek alles nog dicht te gooien na aanhoudende paniekberichten in de media. Zo voorspelbaar dit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een bewuste actie. Kan bijna niet anders. Maar de zorg laten klappen is onverkoopbaar. Daarom doen we net alsof het ons allemaal is overkomen.![]()
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met welk doel is de vraag dan?
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.![]()
De meeste mensen kunnen helemaal niet omgaan met cijfers (case in point ongevaccineerden maar dat terzijde). Die lezen dingen als "als A dan B", terwijl het enkel om iets hogere of lagere kansen met een grote foutmarge gaat.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het me beter als we gewoon open en transparant het verhaal op tafel leggen. Wie ligt er in het ziekenhuis, wie ligt er op de IC.
Continue heb ik het idee dat we voorgelogen worden, of op zijn minst dat we niet alle info krijgen die beschikbaar is.
Alle onderzoeken kunnen alleen correlationele waardes tonen, die vaak schijnwerkelijkheden geven. Bijvoorbeeld het geval van BMI; het merendeel van de patiënten heeft een verhoogd BMI, wordt gegeven als verklaring voor waarom ze er liggen, totdat je je beseft dat het merendeel van de 60+ers in de hele populatie een verhoogd BMI heeft, en iemand die obees is heeft waarschijnlijk wel meer ongezonde gewoontes. Of misschien ligt het aan hypertensie of cholesterol, daar is een correlatie met overgewicht, maar kunnen ook slanke 30ers last van hebben.
Het creëert ook schijnveiligheid. Ik heb een normaal BMI dus mij kan niks gebeuren. Dat is ook niet zo. Zoals gezegd gaat hem kleine effect size op regressies met veel onverklaarde variatie. Als je dat meeneemt kun je de data gewoon vinden. Bijvoorbeeld.
Maarja dat komt uit 2020, dus hoeveel zegt dat nu nog. En dan spreken studies elkaar dikwijls tegen, want ook logisch is als je alleen correlaties voor iemands gehele leven hebt.
Dus de data is er wel, maar je moet het met dertig slagen om de arm kunnen interpreteren.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Laten we het nog even aankijken..quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.![]()
Het strookt niet met het beleid natuurlijk als je de zorg tot code zwart laat komenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om vervolgens in paniek alles nog dicht te gooien na aanhoudende paniekberichten in de media. Zo voorspelbaar dit.
In België zijn ze om die reden heel terughoudend met maatregelen. Daar hebben ze serieuze aanwijzingen dat de samenleving geen lockdown meer zal accepteren en ze zijn als de dood. Wij horen alleen maar het OMT maar je weet niet wat de andere adviseurs hebben gezegd. Misschien is de balans nu de andere kant op geslagen.![]()
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte vind ik dit een prima overweging en helemaal zo gek nog niet.![]()
Zal wel weer op een poldermodel oplossing neer gaan komen, waarbij zowel de economie, de samenleving en de zorg worden geraakt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen lockdown willen afkondigen. De belangen van de economie en de continuïteit van de samenleving laten prevaleren boven de zorg.
Ik weet het niet hè. Maar ze zijn echt niet achterlijk daar in Den Haag.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat was te verwachten, de instroom was al hoog toen we nog rond de 7000 besmettingen per dag zaten. Wat nu in het ziekenhuis komt, is besmet geraakt toen er rond de 11-12000 besmettingen per dag zaten. We zitten nu al een aantal dagen aan de 20k+ per dag. Tel uit je winst.
Maar laten we het eerst nog even twee weken aankijken, volgens Hugo is er niet zoveel aan de hand. Vuurwerkverbod en niet meer je kind mogen supporteren langs het veld, dat zal het virus leren.![]()
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien zijn ze bang dat de pleuris uitbreekt vanwege het ontbreken van perspectief.
In België zijn ze om die reden heel terughoudend met maatregelen. Daar hebben ze serieuze aanwijzingen dat de samenleving geen lockdown meer zal accepteren en ze zijn als de dood. Wij horen alleen maar het OMT maar je weet niet wat de andere adviseurs hebben gezegd. Misschien is de balans nu de andere kant op geslagen.![]()
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat fatsoenlijke zorg in Nederland de komende 5 - 10 jaar er niet meer in zit.
Hard, I know, maar het zou een keuze kunnen zijn.![]()
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.![]()
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten datquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de 'dansen met Janssen piek' werd en direct loeihard aan de handrem getrokken waardoor een hele hoop opnames zijn voorkomen, en dat het zomer was hielp ook mee. Waarom ze het nu maar een beetje laten doorsukkelen terwijl praktisch alle cijfers dag op dag records verbreken is mij een raadsel.
mensen het helemaal zat waren, door druk toch maar gaan versoepelen en nu zitten we hier.
3 weken feesten en lang leven de lol, denken dat we verder gaan met het oude normaal en de prijs die we betalen is misschien wel maanden in een lockdown en code zwart.![]()
Dat is ook een mogelijkheid, of ze hebben besloten een zorginfarct niet tegen elke prijs te willen voorkomen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wellicht verwachten ze als de bevolking ziet dat het echt helemaal fout is gegaan wel weer zware maatregelen zal accepteren. Alleen de hardcore anti's niet.
Iets van die opties moet het haast wel zijn. Er wordt zo hard geschreeuwd en ze komen gewoon niet in actie. Ik geloof niet meer dat het toeval is, dit is bewust.![]()
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ze kunnen covid ook anders gaan classificeren. Speciale units daarvoor opzetten en harde keuzes maken. Ofwel, die ongevaccineerde of gevaccineerde maar met ernstig onderliggend lijdende 70 plussers niet meer naar de IC laten doorstromen als ze verslechteren op de verpleegafdeling.
Hard, I know, maar het zou een keuze kunnen zijn.![]()
Wij (50 minners) gaan gewoon gedwongen worden "solidair te zijn", daar hoef je geen enkele illusie over te koesteren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoop niet dat ze 50 minners gaan verplichten elk half jaar het boostertje te nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die mogen ze dan wel zwaar beveiligen, want dat gaat tot zware protesten en rellen leiden. Vooral allochtonen schuwen geweld en intimidatie niet wanneer hun familieleden geweigerd gaan worden.
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.![]()
Deel van het probleem zit hem ook in de arrogantie van de mens die denkt dat het virus braaf luistert naar ons en de weg volgt die wij er voor hebben uitgestippeld.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Toen het nog goed ging veel gezeik vanuit de horeca ,evenementenbranche en de samenleving, protesten dat
mensen het helemaal zat waren, door druk toch maar gaan versoepelen en nu zitten we hier.
3 weken feesten en lang leven de lol, denken dat we verder gaan met het oude normaal en de prijs die we betalen is misschien wel maanden in een lockdown en code zwart.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Maar zonder steun verniel je hele sectoren met enorme economische krimp als gevolg. Dat gaat echt niet gebeuren zolang de VVD hier de scepter zwaait.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hopen ze ook dat lokale overheden, belangenorganisaties en burgers zelf dan maar maatregelen nemen of hun gedrag veranderen. Dat scheelt de regering een hoop geld, want dan hoeven ze ook geen financiële steunpakketten te regelen.![]()
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vast. Maar ja, dan ga je je beleid (deels) op angst en intimidatie voeren. Dat kan ook nooit goed zijn lijkt me?
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.![]()
Zou dit een beetje de agenda zijn voor de aankomende dagen richting persco?
maandag: 2G wetsvoorstel presenteren
woensdag: OMT advies + overleg
donderdag: Overleg burgemeesters (veiligheidsraad)
vrijdag: Kamer informeren
zaterdag/zondag: Catshuisoverleg + ministerraad
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?![]()
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor. Dan sturen op meeste te winnen levensjaren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar goed, over jouw voorstel is nog nooit iets uitgelekt of besproken. Dat zal het wel niet worden. Het zal wel code zwart worden waarbij acuut voor niet acuut gaat, waardoor alle niet covid patiënten weer het nakijken hebben.![]()
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar goed, een "mooie" oplossing hebben we gewoon niet at the moment, dat moge duidelijk zijn.
Damned if you do, damned if you don't.![]()
Toch zie ik dat wel weer gebeuren. Ook als je het stroomschema van code zwart volgt kom ik tot die conclusie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is imo na 2 jaar ook niet meer uit te leggen hoor.![]()
Als de maatregelen van afgelopen zaterdag werken, dan zouden we vandaag of morgen toch moeten gaan zien in de cijfers? Of is de ondercapaciteit bij de GGD zo groot dat het slechts betekent dat mensen nu wel getest kunnen worden![]()
![]()
Code zwart is wel einde verhaal voor Mark en Hugo. Dat zou mooie bijvangst zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al met al denk ik dat, mede dankzij hun eigen mooie praatjes en geschetste onrealistische verwachtingen, de politiek zich nu in een onmogelijke hoek heeft gezet.
Damned if you do, damned if you don't.
De rest is 1 en al ellende.![]()
Volgens Gommers heeft het OMT een spoedoverleg op woensdag of iets eerder als de cijfers en vooral het gedrag niet verbeteren.
Mooi op tijd voor een persconferentie op vrijdag en een lockdown vanaf zaterdag.
Kalf is dan wel verdronken maar wat boeit het.![]()
Zou wel rijkelijk laat zijn denk ik als ze pas over 2 weken een keertje gaan ingrijpenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
_____
Duurt langquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
dinsdag 30 november: persconferentie voor het vervolg na 3 december?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: