quote:Op donderdag 11 november 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als we even kijken naar mijn theorie dan zou Mercedes nog los moeten komen, wat dat betreft kan er nog helemaal niks met zekerheid voorspeld worden. Behalve dan dat het een ontzettend spannende slotfase gaat worden!
Zou kunnen, had hij niet Whitmarsh aangesteld? Misschien dat die 2 niet door 1 deur kunnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ruzie met de heer Stroll?
Zag er al uit alsof hij het dit jaar niet meer naar zijn zin had. Het is echt een onsympathiek team geworden in de korte tijd dat Stroll daar is ingestapt. Het zou mij ook niets verbazen als Seb er ook niet lang blijft.quote:
ze waren toch al niet blij met zijn Mercedes copy paste, tenminste zoiets staat me bijquote:Op donderdag 11 november 2021 17:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Zag er al uit alsof hij het dit jaar niet meer naar zijn zin had. Het is echt een onsympathiek team geworden in de korte tijd dat Stroll daar is ingestapt. Het zou mij ook niets verbazen als Seb er ook niet lang blijft.
hij ontkent het zelf inmiddelsquote:Op donderdag 11 november 2021 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel een aderlating voor het team
Ah dan is het dus waarquote:Op donderdag 11 november 2021 23:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij ontkent het zelf inmiddels
[ afbeelding ]
Niet direct. Hij zegt niet dat het niet waar is, alleen maar dat dat niet gebaseerd is op feiten. Misschien is hij wel in onderhandeling, maar is er nog niets getekend.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij ontkent het zelf inmiddels
[ afbeelding ]
Nu Porsche nogquote:
In ieder geval iemand met kennis van de sportquote:
Wat gaaf voor haar, ze is een echte liefhebber.quote:
laat wel zien dat ze niet van plan zijn om alle Ziggo mannetjes zomaar over te nemen.quote:Op maandag 15 november 2021 13:01 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Wat gaaf voor haar, ze is een echte liefhebber.
Ben benieuwd..... Het zou fantastisch zijn om Olav niet meer te horen doemdenken en zich te veel te vaak te horen vergissen.
Precies, ik zou geen van die mannetjes ook maar even gaan missen.quote:Op maandag 15 november 2021 13:15 schreef Evertjan het volgende:
[..]
laat wel zien dat ze niet van plan zijn om alle Ziggo mannetjes zomaar over te nemen.
Ik hoop toch dat ze een extra team vormen en niet McLaren overnemenquote:Op maandag 15 november 2021 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens Winkelman is het een redelijk betrouwbare bron:
[ twitter ]
quote:Op maandag 15 november 2021 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ontkent door team.quote:Op maandag 15 november 2021 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een nieuw team kost $200 miljoen alleen al als entry fee. En daar komen nog de kosten voor de opzet van een heel nieuw team bij. Dan is dit vele malen goedkoper.quote:Op maandag 15 november 2021 13:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ze een extra team vormen en niet McLaren overnemenHopelijk meer als partner om de technololgie van McLaren Technologies te kunnen gebruiken
De hele McLaren Group overnemen is ook niet goedkoop natuurlijk plus dat de VW groep niet echt behoefte zal hebben aan McLaren als merk erbij.quote:Op maandag 15 november 2021 14:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een nieuw team kost $200 miljoen alleen al als entry fee. En daar komen nog de kosten voor de opzet van een heel nieuw team bij. Dan is dit vele malen goedkoper.
Ik vind het eerder "van het padje" van Oxford.quote:Op maandag 15 november 2021 19:49 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Hoe raak ik helemaal van het padje 101.
Als dat verboden zou gaan worden dan mag heel RBR al een eeuw niet meer bestaan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:03 schreef Dauthi het volgende:
Je begint met dit soort uitlatingen van Toto je wel af te vragen wanneer hij een schorsing aan zijn broek krijgt.
De scheidsrechter betichten van partijdigheid is niet netjes, en in het voetbal bijv. verboden.
https://www.motorsport.co(...)avouritisim/6787341/
Werkelijk, waar heeft Horner ooit gesteld dat Masi Mercedes voortrok?quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als dat verboden zou gaan worden dan mag heel RBR al een eeuw niet meer bestaan.
Ene kant echt super zonde.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:25 schreef pmponer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe layout spa
Gaan een paar klappers komen daar met die muur...quote:Op maandag 15 november 2021 17:49 schreef Nattekat het volgende:
Rondje Jeddah. Mercedes motoren zullen roken
Vettel heeft straf gekregen toen hij Charlie (voorganger van Masi) over de boardradio begon uit te scheldenquote:Op dinsdag 16 november 2021 11:03 schreef Dauthi het volgende:
Je begint met dit soort uitlatingen van Toto je wel af te vragen wanneer hij een schorsing aan zijn broek krijgt.
De scheidsrechter betichten van partijdigheid is niet netjes, en in het voetbal bijv. verboden.
https://www.motorsport.co(...)avouritisim/6787341/
Ik snap ook echt niet hoe dit een grade 1 heeft gekregen. Ik had m'n hart vastgehouden als er supportraces waren geweest.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan een paar klappers komen daar met die muur...
Weet niet zeker of ik F2 race op zaterdag ga kijken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Ik dacht dat die alleen Abu Dhabi nog hadden, niet dus
Is al bevestigd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Weet niet zeker of ik F2 race op zaterdag ga kijken.
Hopelijk volgend jaar weer normale kalender in plaats van houtje touwtje kalender van dit jaar. (F1 & alle support races)
quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet hoe dit een grade 1 heeft gekregen. Ik had m'n hart vastgehouden als er supportraces waren geweest.
quote:
Zoals Monaco en Zandvoortquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]![]()
Nou, 1 ding wel. Het is echt een F1 circuit op basis van dat ieder foutje genadeloos kan worden afgestraft.
Genadeloos is het zeker ja. Ik heb echt oprecht vraagtekens bij de veiligheid van dit circuit. Zelfs Eau Rouge is veiliger dan dit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]![]()
Nou, 1 ding wel. Het is echt een F1 circuit op basis van dat ieder foutje genadeloos kan worden afgestraft.
Gister ook een paar rondjes gereden, ik vind het echt zo’n sicke baanquote:Op maandag 15 november 2021 17:49 schreef Nattekat het volgende:
Ah vandaar de game update, ik had niet door dat er weer een nieuwe baan toegevoegd wasquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gister ook een paar rondjes gereden, ik vind het echt zo’n sicke baanholy shit. Heerlijk al die snelle bochten.
Ik denk dat de meest voor de hand liggende reden is dat er gewoon wat marge in het stuur zit, waardoor ie lichtjes heen en weer kan schuiven in de houder. Vergeet niet dat dat stuur er ook uit getrokken moet kunnen worden, dus een mechanisme om hem te schuiven zit er sowieso al in.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:56 schreef RetepV het volgende:
Ok. Is er al iets bekend over dat bewegende stuur van Hamilton? Ik heb de video vele keren bekeken, en er is echt iets aan de hand.
Let op dat blauwe stickertje zo rond 4 a 5 seconden in de video. Net achter dat blauwe stickertje zie je een metalen plaatje op het stuur.
Op 4 seconden zie je net het randje van dat metalen plaatje. Maar exact op het moment dat Hamilton gaat remmen, zie je de plaatje ineens volledig verschijnen.
Als je de video frame voor frame doorstapt, dan zie je duidelijk dat het plaatje meer 'te voorschijn' komt vlak voordat Hamilton zijn stuur indraait, dus terwijl het stuur nog in dezelfde stand staat. En als je kijkt naar Hamilton's linkerhand als referentiepunt, zie je dat de afstand tot het bodywork groter wordt, nog voordat hij instuurt.
Dit is echt geen optische illusie. Het stuur beweegt in 2 assen. En mag maar in 1 as bewegen.
Het is ook geen 'speling' door slijtage of iets dergelijks. Want als er echt zo'n speling (het ziet er als ongeveer 0.5cm uit) in het stuur zou zitten, zou Hamilton zijn auto niet kunnen plaatsen waar hij wilde. Maar Hamilton rijdt overal precies de lijnen die hij wil. Sowieso, als het speling is door slijtage, dan is de auto dus eigenlijk te gevaarlijk om mee te rijden. Zelfs bij de APK wordt je auto al afgekeurd met zo'n soort speling omdat het gevaarlijk is.
Iets stinkt hier. Er zit iets van een systeem. Maar als het stuur door het systeem in 2 assen beweegt, dan is het per definitie illegaal.
Ik zie Hamilton niet echt aan het stuur trekken, dus zou je zeggen dat die beweging in het stuur dus een gevolg is van iets anders.
Dus niet de actuator (zoals bij DAS, destijds, maar een gevolg, een teken van dat er iets anders gebeurt. En aangezien het om het stuurwiel gaat, dat toch één van de centrale punten van de geometrie is, zou ik zeggen dat het een teken is dat er iets verandert aan de geometrie van de auto, bij het remmen.
Misschien is dat niet eens illegaal, dat zou best kunnen. Maar dat het stuur meebeweegt zou wel zeker illegaal zijn.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:25 schreef pmponer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe layout spa
Dit was nep.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Met de motor zal het nu lastiger worden omdat je straks werkelijk met je knie aan de grond moet gaan om die bocht te halen.
Ook moet je iets meer afremmen en zul je na dat bochtje meer op het gas moeten. Dat betekent meer onbalans in de motor, je kan niet meer vloeiend op snelheid door die bocht, lijkt het.
Lekkere ronde. OpmeerGod.quote:Op maandag 15 november 2021 17:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht daar ook aan. Maar die auto gaat 335 km/u en gaat dan binnen 2 seconden terug naar de 70 km/u.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat de meest voor de hand liggende reden is dat er gewoon wat marge in het stuur zit, waardoor ie lichtjes heen en weer kan schuiven in de houder. Vergeet niet dat dat stuur er ook uit getrokken moet kunnen worden, dus een mechanisme om hem te schuiven zit er sowieso al in.
Als je links naar het teamviewer logo kijkt dan zie je de r soms binnen het donkerdere vakje staan en soms onder het vakje door komen. Het lijkt mij dus dat het camerastandpunt ietsjes verschilt tijdens de rechte stukken en de bochten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:56 schreef RetepV het volgende:
Ok. Is er al iets bekend over dat bewegende stuur van Hamilton? Ik heb de video vele keren bekeken, en er is echt iets aan de hand.
Let op dat blauwe stickertje zo rond 4 a 5 seconden in de video. Net achter dat blauwe stickertje zie je een metalen plaatje op het stuur.
Op 4 seconden zie je net het randje van dat metalen plaatje. Maar exact op het moment dat Hamilton gaat remmen, zie je de plaatje ineens volledig verschijnen.
Als je de video frame voor frame doorstapt, dan zie je duidelijk dat het plaatje meer 'te voorschijn' komt vlak voordat Hamilton zijn stuur indraait, dus terwijl het stuur nog in dezelfde stand staat. En als je kijkt naar Hamilton's linkerhand als referentiepunt, zie je dat de afstand tot het bodywork groter wordt, nog voordat hij instuurt.
Dit is echt geen optische illusie. Het stuur beweegt in 2 assen. En mag maar in 1 as bewegen.
Het is ook geen 'speling' door slijtage of iets dergelijks. Want als er echt zo'n speling (het ziet er als ongeveer 0.5cm uit) in het stuur zou zitten, zou Hamilton zijn auto niet kunnen plaatsen waar hij wilde. Maar Hamilton rijdt overal precies de lijnen die hij wil. Sowieso, als het speling is door slijtage, dan is de auto dus eigenlijk te gevaarlijk om mee te rijden. Zelfs bij de APK wordt je auto al afgekeurd met zo'n soort speling omdat het gevaarlijk is.
Iets stinkt hier. Er zit iets van een systeem. Maar als het stuur door het systeem in 2 assen beweegt, dan is het per definitie illegaal.
Ik zie Hamilton niet echt aan het stuur trekken, dus zou je zeggen dat die beweging in het stuur dus een gevolg is van iets anders.
Dus niet de actuator (zoals bij DAS, destijds, maar een gevolg, een teken van dat er iets anders gebeurt. En aangezien het om het stuurwiel gaat, dat toch één van de centrale punten van de geometrie is, zou ik zeggen dat het een teken is dat er iets verandert aan de geometrie van de auto, bij het remmen.
Misschien is dat niet eens illegaal, dat zou best kunnen. Maar dat het stuur meebeweegt zou wel zeker illegaal zijn.
Die quick release naven zijn spelingsvrij hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat de meest voor de hand liggende reden is dat er gewoon wat marge in het stuur zit, waardoor ie lichtjes heen en weer kan schuiven in de houder. Vergeet niet dat dat stuur er ook uit getrokken moet kunnen worden, dus een mechanisme om hem te schuiven zit er sowieso al in.
Dan veranderd de hoek van de hele auto en blijft camera beeld dus gelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je links naar het teamviewer logo kijkt dan zie je de r soms binnen het donkerdere vakje staan en soms onder het vakje door komen. Het lijkt mij dus dat het camerastandpunt ietsjes verschilt tijdens de rechte stukken en de bochten.
Misschien dat het zou kunnen door de aanpassing van de rake door de achterwielophanging wat er sinds Turkije op de Mercedes zit. Dan ligt de achterkant van de Mercedes net een fractie hoger of lager en verandert de hoek van de onboard camera ook heel lichtjes
Het verplaatsen van de 'r' van Teamviewer gaat niet gelijk met het verplaatsen van het stuur t.o.v. de quick release naaf. Het is dus niet het camera standpunt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je links naar het teamviewer logo kijkt dan zie je de r soms binnen het donkerdere vakje staan en soms onder het vakje door komen. Het lijkt mij dus dat het camerastandpunt ietsjes verschilt tijdens de rechte stukken en de bochten.
Het zal in ieder geval niet door de coureur veranderd mogen worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:56 schreef RetepV het volgende:
Knip
quote:10.4.2 The re-alignment of the steered wheels must be uniquely defined by driver input to a single steering wheel permitted to have only one degree of freedom, which must be rotational, and the relationship between the angle of each steered wheel to the angle of the steering wheel must be a strictly monotonic function.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Kijkend naar hoe mijn Reddit karma flinke klappen krijgt, neequote:Op woensdag 17 november 2021 18:32 schreef Gezicht het volgende:
Een beetje zoals Hamilton op Silverstone, of mag dat hier niet gezegd worden?
It is what it is.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:21 schreef Evenstar het volgende:
Denk echt dat er alsnog een straf gaat komen.
Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijg kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
Geen idee of dit klopt (ken de regels wat dat aangaat niet), maar lees net dit in een ander topic binnen dit forum:quote:Op woensdag 17 november 2021 19:21 schreef Evenstar het volgende:
Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijgt kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
quote:Op woensdag 17 november 2021 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al zal dat weinig meer aan de uitslag kunnen veranderen, voor zover ik weet. Dan hadden ze binnen het uur(?) na de race al moeten aangeven dat ze daar tegen in beroep wilden gaan, zoals Aston Martin in Hongarije gedaan heeft (naast het aanvragen van een review).
Thanks voor de crosspost. Ik heb het even opgezocht en staat inderdaad in de International Sporting Code:quote:Op woensdag 17 november 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee of dit klopt (ken de regls wat dat aangaat niet), maar lees net dit in een ander topic binnen dit forum:
[..]
Waarbij de decision in dit geval de race uitslag is.quote:15.4.2.a They must, however, under pain of forfeiture of their right to appeal, notify the stewards in writing of their intention to appeal within one hour of the publication of
the decision.
Review kan altijd, maar de uitslag veranderen imho niet meer.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:30 schreef Evenstar het volgende:
Maar als dat waar is dan moeten de stewards nu toch al zeggen dat het niet meer kan? Of begrijp ik het verkeerd?
Weten we dan (met zekerheid) dat ze dat niet gedaan hebben? Schriftelijk laten weten dat ze de intentie hebben om een beroep in te stellen tegen de uitslag?quote:Op woensdag 17 november 2021 19:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Thanks voor de crosspost. Ik heb het even opgezocht en staat inderdaad in de International Sporting Code:
[..]
Waarbij de decision in dit geval de race uitslag is.
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Review kan altijd maar de uitslag veranderen imho niet meer.
Ze kunnen dus hooguit zeggen dat ze fout zaten met hum beslissing en dat ze het de volgende keer beter zullen doen. Of een straf die geen invloed heeft op de race uitslag, misschien.
Het wordt ook wel eens gebruikt om onduidelijkheid of tegenstrijdigheid in de regels aan te geven, zoals met Räikkönen en de rode vlag in Imola dit jaar.
Die intentie zou ook gepubliceerd moeten worden op de FIA site imho, zie Hongarije: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2021-1108quote:Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weten we dan (met zekerheid) dat ze dat niet gedaan hebben? Schriftelijk laten weten dat ze de intentie hebben om een beroep in te stellen tegen de uitslag?
En kan de review dan niet gezien worden als het beroep? Of moet er én een review aangevraagd worden én een intentie tot betoep + een daadwerkelijk beroep worden ingediend tegen de uitslag van de race?
En hoe ging dat dan eigenlijk vorig jaar of het jaar daarvoor bij dat te hard rijden onder (dubbel?) geel van Hamilton? De regels zouden in dat geval hetzelfde moeten zijn lijkt me?
Dat weet ik dus niet. Maar in ieder geval geen punten kwijtraken, volgens mij.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan.
Thanks!quote:Op woensdag 17 november 2021 19:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die intentie zou ook gepubliceerd moeten worden op de FIA site imho, zie Hongarije: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2021-1108
Daar staat een intent of appeal vóór de 'final race classification' (zonder diskwalificatie door dat beroep), die vervolgens later door de uitslag van het beroep gecorrigeerd is (met diskwalificatie van Vettel). En een review is geen beroep tegen de uitslag.
Het verschil met Hamilton vorig jaar was dat de gridopstelling pas een uur voor de race definitief wordt. En dat er toen al beroep aangetekend was.
Nu nog een straf geven waar Max punten op verliest zou echt not-done zijn en wat mij betreft ook competitie vervalsing. Als Max tijdens de wedstrijd te horen krijgt dat hij 5 sec of 10 sec penalty zou krijgen dan zou hij nog pushen om dat gat met Bottas te houden. Nu lijkt het erop alsof hij z'n tempo heeft verlaagd omdat het toch geen zin meer had. (tevens als Bottas het wist kon hij ook misschien wel harder). Ga je dan een halve week na een incident waarvan al gezegd is "gaan we niks mee doen" dan als nog een tijd straf geven dan heb je de wedstrijd gewoon verkloot als stewards.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:21 schreef Evenstar het volgende:
Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijgt kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
Eens hoor, maar ik weet ook echt niet wat de mogelijkheden zijn. Resultaat nu nog aanpassen lijkt mij niet mogelijk (bovenstaande lezende), maar geen idee of ze dus de mogelijkheid hebben om iets met de GP van Qatar te doen.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Nu nog een straf geven waar Max punten op verliest zou echt not-done zijn en wat mij betreft ook competitie vervalsing. Als Max tijdens de wedstrijd te horen krijgt dat hij 5 sec of 10 sec penalty zou krijgen dan zou hij nog pushen om dat gat met Bottas te houden. Nu lijkt het erop alsof hij z'n tempo heeft verlaagd omdat het toch geen zin meer had. (tevens als Bottas het wist kon hij ook misschien wel harder). Ga je dan een halve week na een incident waarvan al gezegd is "gaan we niks mee doen" dan als nog een tijd straf geven dan heb je de wedstrijd gewoon verkloot als stewards.
Ze kunnen zeggen dat het niet voldoende "nieuw" bewijs is en dan hoeven ze ook hun vingers er niet aan te branden.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik weet ook echt niet wat de mogelijkheden zijn. Resultaat nu nog aanpassen lijkt mij niet mogelijk (bovenstaande lezende), maar geen idee of ze dus de mogelijkheid hebben om iets met de GP van Qatar te doen.
Ook dat zou bullshit zijn natuurlijk, want als hij +5s had gehad en door had gereden dan had hij gewoon zijn straf gehad en er geen pijn van gehad. Met een gridstraf gaat hij er dan wel pijn van hebben.
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..quote:Op woensdag 17 november 2021 19:29 schreef Starflyer het volgende:
They must, however, under pain of forfeiture of their right to appeal, notify the stewards in writing of their intention to appeal within one hour of the publication of
the decision.
Dat is natuurlijk onzin, de stewards hadden die beelden kunnen opvragen (bijv. na de race). Het is niet of zij moeten wachten tot ze online komen.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:43 schreef mrkos het volgende:
[..]
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..
Zij niet nee, Mercedes aan de andere kant dus wel.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet of zij moeten wachten tot ze online komen.
Als er een straf zou komen lijkt mij dat ook de meest logische. Als je nu gelijk die 5sec. had gegeven had Max daar nog op kunnen anticiperen om de afstand tussen hem en Bottas boven de 5 sec. te houden.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan.
Klopt, maar hoe dan ook zal een straf nu waarschijnlijk meer invloed hebben dan een straf toen.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als er een straf zou komen lijkt mij dat ook de meest logische. Als je nu gelijk die 5sec. had gegeven had Max daar nog op kunnen anticiperen om de afstand tussen hem en Bottas boven de 5 sec. te houden.
Dat weet ik zo net niet. F1TV-abonnees kunnen live meekijken bij de onboards van alle coureurs. Waarom zou Mercedes dat niet kunnen? En anders nemen ze maar gewoon een abonnement op F1TV. Dat zijn de kosten niet voor het teamquote:Op woensdag 17 november 2021 21:53 schreef mrkos het volgende:
[..]
Zij niet nee, Mercedes aan de andere kant dus wel.
Dit gecombineerd met mijn post (besloten tot "no investigation necessary") zou het én ridicuul én uitermate buitenproportioneel maken om Verstappen alsnog te straffen.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe dan ook zal een straf nu waarschijnlijk meer invloed hebben dan een straf toen.
Die regel geldt altijd, imho. Anders duurt het twee weken voordat ern uitslag definitief is. Zolang heb je de tijd om een review in te dienen, meen ik. Aston Martin heeft in Hongarije ook direct een intention to appeal ingediend (waardoor ze 96 uur hadden om daadwerkelijk een beroep in te dienen) en vervolgens een review gevraagd toen ze nieuw bewijs hadden. De uitslag van de review wilden ze voor dat beroep gebruiken.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:43 schreef mrkos het volgende:
[..]
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..
Ondanks Imola, Baku, Silverstone en Hongarije kampioen worden is al mooi.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:07 schreef Cherni het volgende:
Stel je voor er komt een straf en Max word alsnog WK kampioen. Dat zou het wel extra mooi maken in dat geval. En MB kan achteraf niet meer zeuren.
Al word hij het niet vind ik het een geweldige prestatie. Hij rijd een fantastisch seizoen.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondanks Imola, Baku, Silverstone en Hongarije kampioen worden is al mooi.
Gebeurde bij Leclerc in Japan 2019 ook. Tijdens de race niet onderzocht, na de race (voordat de uitslag officieel was) alsnog 5s penalty.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Het feit dat er niks onderzocht is tijdens de race maakt het gewoon dat Verstappen onmogelijk nog bestraft kan worden.
"Will be investigated after the race"quote:Op woensdag 17 november 2021 22:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gebeurde bij Leclerc in Japan 2019 ook. Tijdens de race niet onderzocht, na de race (voordat de uitslag officieel was) alsnog 5s penalty.
Of dat Verstappen nu nog nauwlettender in de gaten gehouden wordt.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk gewoon dat Mercedes dit doet om te kunnen zeggen "zie je wel, ze zijn tegen ons".
quote:Op woensdag 17 november 2021 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Will be investigated after the race"
quote:Op woensdag 17 november 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk gewoon dat Mercedes dit doet om te kunnen zeggen "zie je wel, ze zijn tegen ons".
En voor de (versterking van) de beeldvorming. Ze framen al zeker sinds Silverstone dat Verstappen een gevaarlijke gek is. Ze trekken écht alles wat ze maar kunnen bedenken uit de kast dit seizoen.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:28 schreef mrkos het volgende:
[..]
Of dat Verstappen nu nog nauwlettender in de gaten gehouden wordt.
Omdat het in het voordeel van Verstappen wasquote:Op woensdag 17 november 2021 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het meest achterlijke besluit wat ik ooit vergeten ben.
Die lag er toch al uit.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het in het voordeel van Verstappen was
Jaquote:Op donderdag 18 november 2021 12:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Zijn we zenuwachtig jong0ns?
#metooquote:
Jaquote:Op donderdag 18 november 2021 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
15 uur CET toch de start zondag?
Ik wil een staredown.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
Wolff en Horner hebben samen de perfconf.
Waarbij Horner een kleine onverwachte beweging maakt waardoor Wolff schrikt.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik wil een staredown.
Kopstoot vol op de neus mag ook hoor.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarbij Horner een kleine onverwachte beweging maakt waardoor Wolff schrikt.
In Qatar gaat de zon rond een uur of 6 onderquote:
Dit ja, het zijn echt zulke bloedzuigende huichelaars dat ik het echt niet ga kunnen hendelen als ze nog kampioen worden ook.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
En voor de (versterking van) de beeldvorming. Ze framen al zeker sinds Silverstone dat Verstappen een gevaarlijke gek is. Ze trekken écht alles wat ze maar kunnen bedenken uit de kast dit seizoen.
Daarnaast bijv. nog om de underdogframe sterker te maken en om RBR en Verstappen zo veel mogelijk te benadelen.
Dus ik denk dat ze dit om meerdere redenen doen.
quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
In Qatar gaat de zon rond een uur of 6 onder
Voordat het goed en wel donker is is de race voorbij
Doet me weinig. Voor mij gaat dit seizoen de boeken in als dat waar RB en VER de beste waren, ongeacht wat er gebeurt. Mercedes (of eigenlijk Toto, want je moet respect hebben voor hun snelheid) en HAM zijn zo van hun voetstuk gevallen dat ik ze nooit zal kunnen zien als kampioen van dit seizoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit ja, het zijn echt zulke bloedzuigende huichelaars dat ik het echt niet ga kunnen hendelen als ze nog kampioen worden ook.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Rianne84 het volgende:
Jos is in Qatar. Dus ze kijken wel uit met onzinnige straffen uitdelen
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben wel klaar met F1 als Max penalty krijgt en Hamilton uiteindelijk ook nog kampioen wordt.
Doe even met terugwerkende kracht een diskwalificatie voor Silverstone zeg.
Reddit is aan het lekkenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.
Ik geloof dat je niet in elke post in herhaling hoeft te vallen om je trots over Lewis te uiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:54 schreef Predator40 het volgende:
Het seizoen begon natuurlijk al toen max de plek terug moest geven na een prima inhaalactie de eerste race....scheelde 7 punten.
daarna begon het gezeik over de vleugels en pitstops en dat zomaar midden in het seizoen meet methodes/regels werden aangepast door de FIA.
De fopstraf voor lewis in silverstone
en nu met de cheat auto/motor de volgende races winnen.
ook al word prinses lewis kampioen.....het is zijn minst verdiende kampioenschap.
max gaf meer dan genoeg ruimte aan lewis in silverstone.....dat is gewoon bewezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max gaf meer dan genoeg ruimte aan lewis in silverstone.....dat is gewoon bewezen.
zijn volgende inhaalacties waren WEL aan de binnenkant.
lewis liet hem bij max expres naar buiten lopen en roste hem eraf....fopstraf en winnen.
vorige race was het gewoon racen....en lewis won nog steeds dus wat is het probleem ?
dat heet racen en jij bent af........quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.
Brazil was gewoon bewust en dom. De overige 70 rondjes volgde Verstappen keurig de curbstone, dus dit was onnatuurlijk en opzettelijk dus is straf gepast. Waarschijnlijk omdat hij wist dat Hamilton veel sneller was wilde hij hem afsnijden of raken.
De overige rondjes zat Lewis ook niet aan de buitenkant met een half/half inhaalpoging.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.
Brazil was gewoon bewust en dom. De overige 70 rondjes volgde Verstappen keurig de curbstone, dus dit was onnatuurlijk en opzettelijk dus is straf gepast. Waarschijnlijk omdat hij wist dat Hamilton veel sneller was wilde hij hem afsnijden of raken.
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1quote:Op donderdag 18 november 2021 15:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
De overige rondjes zat Lewis ook niet aan de buitenkant met een half/half inhaalpoging.
Kijken naar de vorige en volgende ronden is zoooo nutteloos, en het bewijst helemaal niets.
Hard gelachen, mensen keken raar opquote:Op donderdag 18 november 2021 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
The only man that has beaten Max every week.
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je nu nog niet inziet dat HAM op Silverstone hartstikke fout zat en zonder die wheelbumb zelf van de baan was gevlogen, dan heb je hier echt niets te zoeken hoor.
Die afkeuring van de vleugel kwam van een standaard keuring van de FIA, daar zit RBR niet achter. Dus ik weet niet wat je bedoeld?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
als max al een straf zou krijgen betekend dat hij veel zwaarder word gestraft dan lewis in silverstone, achteraf.....quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
wie doet er nu kinderachtig het hele seizoen door o.a regels te laten veranderenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?
Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?
Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
Hoewel ik vond dat je Verstappen tijdens de race voor deze actie had kunnen bestraffen, heeft dat niets met Silverstone te maken. Appels en peren. Echt compleet verschillende situaties.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen.
Niet hetzelfde vergrijp...quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen.
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).
En dit is wel een baan waar Red Bull het goed zou moeten doen. Een baan waar pure snelheid niet het verschil maakt, maar mechanische grip in elke sector wel. Een boel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten (medium speed), waar de Red Bull meer snelheid mee kan nemen dan de Merc. En dan ook nog een keer tracklimits in de laatste 5 bochten waardoor je echt niet veel overspeed het rechte stuk mee kan opnemen, en wel degelijk afstand moet houden. Ik zie het vooralsnog positief in.
Dat heeft weinig met haat te maken, dat vind ik zo'n Calimero geneuzel. 5 seconden had hij gewoon kunnen krijgen en dan had niemand mogen klagen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer he![]()
anders had hij het op zeker wel gehad, gary haat max
Hamilton had eerder kunnen remmen en Max achterlangs in kunnen halen, zoal Perez op Bottas deed. Hoewel Hamilton niets fout deed, legt hij zichzelf wel op de penalty stip. (Zei je net niet iets over dat als je kampioen wilt worden deze dingen slimmer moet doen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
Remmen is altijd een optie.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Niet hetzelfde vergrijp...
Hamilton werd bestraft voor causing a collision... Max heeft Hamilton niet geraakt. Dus het is niet te vergelijken, en zeker geen 'hij kreeg straf dus Max ook' geval.
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
als ze weer 60 pk extra uit die motor halen maakt het allemaal niet uit......quote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.
Sinds wanneer is letsel relevant in discussies over reglementen? Hamilton had ook wel dood kunnen zijn als hij niet 3 RBR auto's van de baan en zijn racelijn had uitgeweken. Sowieso het hele "Ja maar Silverstone dan?!?" is een onzinargument, er zijn racers bestraft voor precies zulke incidenten dus waarom nu Max niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?
je bent echt niet goed wijs
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?
Hoeveel inhaalacties met straf heb jij gezien waar iemand een ander halverwege de bocht al naar buiten stuurt?
Alle straffen die ik heb gezien waren voor het naar buiten duwen bij het uitkomen van de bocht, wat een compleet andere situatie is .
lol... Waarom is dat niet een andere situatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.
Het mag allebei niet. Hamilton is toch ook bestraft met 5 seconden, kun je zeggen gezien de ernst had dat DQ moeten zijn maar Verstappen is überhaupt niet bestraft. Daarom snap ik die verontwaardiging hier niet. Het is geen normaal race incident.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
lol... Waarom is dat niet een andere situatie?
a) Ik stuur de bocht in, over de apex, en laat mijn auto dan naar buiten lopen ondanks het feit dat er iemand zit.
b) Ik stuur de bocht in, en mis door onderstuur compleet de apex, iemand aan de buitenkant moet hierdoor uitwijken.
Als je niet ziet dat dit een compleet andere situatie is, dan heb je geen verstand van racen en hoe een auto zich gedraagt op de limiet in een bocht.
Nogmaals... Hamilton is bestraft met 10 seconden voor "causing a collision"... Max heeft Hamilton niet geraakt, dus dat is onmogelijk te vergelijken. En ja, dat is misschien de verdienste van Hamilton, maar dan had Hamilton zichzelf maar tegen Max aan moeten zetten met een DNF tot gevolg... Dan was 10 seconden inderdaad terecht geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Het mag allebei niet. Hamilton is toch ook bestraft met 5 seconden, kun je zeggen gezien de ernst had dat DQ moeten zijn maar Verstappen is überhaupt niet bestraft. Daarom snap ik die verontwaardiging hier niet. Het is geen normaal race incident.
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nogmaals... Hamilton is bestraft met 10 seconden voor "causing a collision"... Max heeft Hamilton niet geraakt, dus dat is onmogelijk te vergelijken. En ja, dat is misschien de verdienste van Hamilton, maar dan had Hamilton zichzelf maar tegen Max aan moeten zetten met een DNF tot gevolg... Dan was 10 seconden inderdaad terecht geweest.
Dan komen we op het volgende: "Forcing another driver off the track", maar was dat wel zo? Hij duwde Hamilton naar buiten, maar die kon er ook voor kiezen om af te remmen. .. Om niet teveel snelheid te verliezen koos hij er zelf voor om een achterlijk wijde lijn te rijden. Dus was het wel helemaal Max zijn schuld, of had Hamilton door die wijde lijn te rijden voordeel? Alle andere "forcing another driver off the track" penalties die gegeven zijn zijn gegeven voor het van de baan af duwen bij het uitkomen van de bocht. Andere situatie, dus, want dit gebeurde in het midden van de bocht.
Nogmaals: Dit kan een penalty zijn. Maar dan wel op basis van dit ene incident, en niet op basis van andere incidenten. Die zijn namelijk niet te vergelijken.
Kun je ook beargumenteren waarom Max een straf moet krijgen zonder er andere incidenten bij te halen?
En dan bedoel ik onderbouwen waarom... "Omdat het onreglementair is" is geen onderbouwing.
Dan had ie eerder moeten remmen, dan was ie er op de baan voorbij gegaan gezien Max de bocht niet haalde.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.
Die toevallig allemaal een pleurishekel aan Hamilton hebben, nouja van Alonso weten we het zekerquote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef BroesWillems het volgende:
Oud wereldkampioenen spreken zich uit:
[ twitter ]
Zo clear cut is het niet...quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.
Maar jij vindt dit in alle oprechtheid geen gevalletje "any other abnormal change of direction", omdat Max overstuur zou hebben gehad ofzo (ook totaal geen sprake van als je de beelden bekijken but soit ) ?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zo clear cut is het niet...
Chapter IV Art 2 b van de sporting code:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Dit was in ieder geval geen crowding beyond the edge of the track. Wellicht wel hindering another driver, maar dat is wel een beetje het spelletje, he.
Dat is ook het argument wat Mercedes gaat maken, dat hij Lewis in de weg reed omdat hij geen controle had over de auto. En daar kan ie voor gepakt worden. Eerlijk gezegd denk ik dat de uitspraak gaat zijn dat er geen significant nieuw bewijs is en de review ongegrond wordt verklaard.
Onderstuur... En nee... Abnormal change of direction was wat ie daarna deed op dat rechte stuk... weaving. En daar issie voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar jij vindt dit in alle oprechtheid geen gevalletje "any other abnormal change of direction", omdat Max overstuur zou hebben gehad ofzo (ook totaal geen sprake van als je de beelden bekijken but soit ) ?
Uiteraard meent ie het niet, heb z'n argumenten al 3 keer onderuit gehaald maar dat wordt natuurlijk compleet genegeerd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Nattekat het volgende:
Tot dit moment dacht ik dat je gewoon die Engelsen op de hak nam, maar je meent het ook nog
sommige Fok! users weten het toch beter !quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef BroesWillems het volgende:
Oud wereldkampioenen spreken zich uit:
[ twitter ]
hahaha ik voorspelde het al...........quote:Op donderdag 18 november 2021 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Die toevallig allemaal een pleurishekel aan Hamilton hebben, nouja van Alonso weten we het zeker
Dan hadden ze het aan moeten vechten.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Predator40 het volgende:
maar als max hier een straf voor zou krijgen, dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race![]()
dat was precies zo'n situatie
Als dat nog mogelijk is met nieuw bewijs, maar wil je op deze manier F1 volgen? Laat het gewoon op de baan gebeuren.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Predator40 het volgende:
maar als max hier een straf voor zou krijgen, dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race![]()
MB wilde dat toch ? maar ondertussen....hypocrit as f*ckquote:Op donderdag 18 november 2021 16:36 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Als dat nog mogelijk is met nieuw bewijs, maar wil je op deze manier F1 volgen? Laat het gewoon op de baan gebeuren.
Zij denken dat ze op basis van de cockpitbeeldbeelden een punt hebben.. Het staat daarnaast een ieder verder vrij om de situatie te interpreteren hoe je wil, maar dat recht hebben ze toch gewoon?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:36 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Als dat nog mogelijk is met nieuw bewijs, maar wil je op deze manier F1 volgen? Laat het gewoon op de baan gebeuren.
Ja, maar wil je als ander team net zo laag als MB gaan? MB moet gewoon niet zo overdreven miepen, ze slaan de laatste maanden in de rondte niet wetend waar heen. Je moet je helemaal niet willen verlagen naar dat niveau.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
MB wilde dat toch ? maar ondertussen....hypocrit as f*ck
Ik doelde op "dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race".quote:Op donderdag 18 november 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij denken dat ze op basis van de cockpitbeeldbeelden een punt hebben.. Het staat daarnaast een ieder verder vrij om de situatie te interpreteren hoe je wil, maar dat recht hebben ze toch gewoon?
daarom verliezen ze ook zoveel respect op het moment......en terechtquote:Op donderdag 18 november 2021 16:41 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, maar wil je als ander team net zo laag als MB gaan? MB moet gewoon niet zo overdreven miepen, ze slaan de laatste maanden in de rondte niet wetend waar heen. Je moet je helemaal niet willen verlagen naar dat niveau.
En dan moet RB maar een review doen naar iets van de eerste race?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom verliezen ze ook zoveel respect op het moment......en terecht
Respect van Max33 fanboys ja, genoeg oud-racers gezien die het wel begrepen. Uit de huidige grid is het niet zo moeilijk om wat negatieve geluiden over Hamilton naar voren te toveren aangezien een deel vies jelly dan wel een pleurishekel aan hem heeft vanwege baanincidenten uit het recente verleden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom verliezen ze ook zoveel respect op het moment......en terecht
Oh ja daar heb je wel gelijk in. Laten we hopen dat ze hem vrijspreken, Hamilton heeft helemaal geen gridstraf nodig om Max er onder te krijgen. Die Mercedes is bloedsnelquote:Op donderdag 18 november 2021 16:44 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik doelde op "dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race".
Dat moet je niet willen als RB.
Als Mercedes het recht heeft om het alsnog te laten onderzoeken, prima. Ik vind het triest en laag als je eerst beweert op de baan te willen winnen. Zonde van de sport.
Alleen mist die zekerheid bij Mercedes zelf, wat ik dan wel weer mooi vind om te zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja daar heb je wel gelijk in. Laten we hopen dat ze hem vrijspreken, Hamilton heeft helemaal geen gridstraf nodig om Max er onder te krijgen. Die Mercedes is bloedsnel.
Tja ...ze gaan over lijken dus lekker cheaten, sneu als je zo een kampioenschap moet winnenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja daar heb je wel gelijk in. Laten we hopen dat ze hem vrijspreken, Hamilton heeft helemaal geen gridstraf nodig om Max er onder te krijgen. Die Mercedes is bloedsnel.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja ...ze gaan over lijken dus lekker cheaten, sneu als je zo een kampioenschap moet winnen
wie @Elan ?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:02 schreef Nattekat het volgende:
Hou eens op met die complottheorieën en op de man spelen
onzin....quote:Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Bij Redbull doen ze precies hetzelfde, proberen Hamilton ook er bij te naaien bij de FIA bij elke kans die ze krijgen. Is gewoon een (vrij zielig) spel tussen die twee.
https://www.nu.nl/formule(...)f-voor-hamilton.htmlquote:
Pot, ketel. Wie je verder ook support. Ben ook voor Verstappen, ter info. Sowieso een topseizoen.quote:Volgens teambaas Christian Horner beschikte het team over nieuwe informatie die op het moment dat de straf werd uitgesproken nog niet beschikbaar was.
Ze doen het allemaal. Niet alleen RB of Merc.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Bij Redbull doen ze precies hetzelfde, proberen Hamilton ook er bij te naaien bij de FIA bij elke kans die ze krijgen. Is gewoon een (vrij zielig) spel tussen die twee.
Nou, dat valt wel mee hoor. Dit speelt van twee kanten. De insinuaties steeds over oneerlijke vleugels, motoren etc etc. Dat gaat echt van beide kanten op.quote:
RB is onderweg naar de FIA met een document van 2, 3 centimeters dik en een lading video'squote:Op donderdag 18 november 2021 17:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee hoor. Dit speelt van twee kanten. De insinuaties steeds over oneerlijke vleugels, motoren etc etc. Dat gaat echt van beide kanten op.
En deels hoort dat er ook wel bij, maar zo extreem als dit jaar is wel op het zielige af. Vooral de dorpsgekken Toto en Marko gaan echt geregeld te ver wat mij betreft.
Waar Mercedes wat mij betreft echt doorschiet, ver voorbij het niveau van triestheid van RB, is het spelen van slachtofferkaart. Met als absoluut dieptepunt Toto die aangeeft dat het team nu voelt hoe het is om het leven van een donkergekleurde medelander te leiden.
Regels zijn er om nageleefd te worden. En het is de verantwoording van de ANDERE teams om daar op toe te zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rot toch op met al die straffen en ga racen. We hebben het beste seizoen sinds tijden in de strijd om de WK-titel met 2 mannen die in heel veel races rechtstreeks met elkaar racen om positie. Hoe lang is dat geleden. Donder op met al die beslissingen vanachter de groene tafel.
Als de FIA hierin mee gaat zal het ook niet alleen bij die twee blijven, dan gaat elk team dat maar een kleine voorsprong/achterstand heeft (oftewel de complete top 6) mekaar van alles proberen aan te naaien. Dat kan je immers maar net die paar cruciale punten opleveren aan het eind van het seizoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rot toch op met al die straffen en ga racen. We hebben het beste seizoen sinds tijden in de strijd om de WK-titel met 2 mannen die in heel veel races rechtstreeks met elkaar racen om positie. Hoe lang is dat geleden. Donder op met al die beslissingen vanachter de groene tafel.
Dit is natuurlijk gewoon boontje komt om zijn loontje, de regels wat betreft de vleugels zijn veranderd op verzoek van MB, dan kunnen ze het krijgen ook hequote:Op donderdag 18 november 2021 17:29 schreef wdn het volgende:
[..]
RB is onderweg naar de FIA met een document van 2, 3 centimeters dik en een lading video's
De vleugel van de Merc buigt meer naar beneden dan afgesproken of volgens RB zou mogen.
[..]
Regels zijn er om nageleefd te worden. En het is de verantwoording van de ANDERE teams om daar op toe te zien.
Vooral bij de randgevallen.
Dat gebeurd nu ook al. Het komt alleen niet altijd naar buiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de FIA hierin mee gaat zal het ook niet alleen bij die twee blijven, dan gaat elk team dat maar een kleine voorsprong/achterstand heeft (oftewel de complete top 6) mekaar van alles proberen aan te naaien. Dat kan je immers maar net die paar cruciale punten opleveren aan het eind van het seizoen.
Ja en ik zie er niks mis mee -als- het ook inderdaad terecht blijkt te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon boontje komt om zijn loontje, de regels wat betreft de vleugels zijn veranderd op verzoek van MB, dan kunnen ze het krijgen ook he
Help me herinneren, met wie was dat? YouTube?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Predator40 het volgende:
Hamilton.....die toen 30x over de track limit was gegaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Help me herinneren, met wie was dat? YouTube?
Dat is echt totaal niet te vergelijkenquote:Op donderdag 18 november 2021 17:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hamilton.....die toen 30x over de track limit was gegaan.
of was dat de 2de race
max haalde hem voor de bocht al in en ging daarna over de limit heen ( wat Hamilton al 30x had gedaan )
en hij kon volgens mij ook niet anders anders had hamilton hem geraakt.
het was dus geen leaving the track and gaining an advantage.
Ditquote:Op donderdag 18 november 2021 17:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is echt totaal niet te vergelijken
quote:Op donderdag 18 november 2021 17:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Help me herinneren, met wie was dat? YouTube?
Oh hemellief...quote:Op donderdag 18 november 2021 17:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hamilton.....die toen 30x over de track limit was gegaan.
of was dat de 2de race
max haalde hem voor de bocht al in en ging daarna over de limit heen ( wat Hamilton al 30x had gedaan )
en hij kon volgens mij ook niet anders anders had hamilton hem geraakt.
het was dus geen leaving the track and gaining an advantage.
"Medelander"... Eigenaardige manier van uitdrukken in dit verband.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:29 schreef wdn het volgende:
Waar Mercedes wat mij betreft echt doorschiet, ver voorbij het niveau van triestheid van RB, is het spelen van slachtofferkaart. Met als absoluut dieptepunt Toto die aangeeft dat het team nu voelt hoe het is om het leven van een donkergekleurde medelander te leiden.
idd.....toen al 7 punten door hun neus geboord.quote:
Geniet je wel een beetje?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
idd.....toen al 7 punten door hun neus geboord.
De stewards uit Brazilie.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:06 schreef Tocadisco het volgende:
Zijn dat trouwens de stewards uit Brazilië die er naar kijken of doet de nieuwe groep in Qatar dat?
dat heb ik niet geschreven?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
"Medelander"... Eigenaardige manier van uitdrukken in dit verband.
quote:
Dat schreef @BehoorlijkKritischquote:Op donderdag 18 november 2021 17:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
"Medelander"... Eigenaardige manier van uitdrukken in dit verband.
Ja, dat was ik. Ik had ook neger kunnen typen, maar dat mag niet volgens de Fok! policy.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat schreef @:BehoorlijkKritisch
Als je daar al dan niet terecht een probleem mee hebt kun je i.i.g. de juiste persoon aanspreken toch?
Dit is dan, ironisch genoeg, zelf in de slachtofferrol kruipen.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Ik had ook neger kunnen typen, maar dat mag niet volgens de Fok! policy.
?quote:Op donderdag 18 november 2021 18:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is dan, ironisch genoeg, zelf in de slachtofferrol kruipen.
Dat je eerst schrijft dat Mercedes de slachtofferkaart trekt maar vervolgens roept dat je je van eufemismen moet bedienen omdat je van Fok geen neger zou mogen zeggen.quote:
Welnee.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:39 schreef beantherio het volgende:
Je kunt zien aankomen dat er alsnog een straf komt. Er is de laatste dagen zoveel sfeer gecreëerd in de media dat het haast niet anders kan. Mercedes is ook gewoon "volle bak" gegaan qua bespelen van die media en de politiek van F1. Het is erg slim maar ook erg geniepig. Die straf is me wel duidelijk in ieder geval.
Het zou dan wel een enorm precedent scheppen voor alle komende situaties.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:39 schreef beantherio het volgende:
Je kunt zien aankomen dat er alsnog een straf komt. Er is de laatste dagen zoveel sfeer gecreëerd in de media dat het haast niet anders kan. Mercedes is ook gewoon "volle bak" gegaan qua bespelen van die media en de politiek van F1. Het is erg slim maar ook erg geniepig. Die straf is me wel duidelijk in ieder geval.
Kans dat er uit deze meeting een straf komt is vrij klein, aangezien deze alleen bedoeld is om te kijken of ze een review mogen aanvragen omdat het belangrijk nieuw bewijs is.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat je eerst schrijft dat Mercedes de slachtofferkaart trekt maar vervolgens roept dat je je van eufemismen moet bedienen omdat je van Fok geen neger zou mogen zeggen.
quote:In accordance with Art. 14 ISC, this hearing is to determine whether the Right
of Review exists in this case, ie whether “a significant and relevant new
element is discovered which was unavailable to the parties seeking the
review at the time of the decision concerned”.
Is er alquote:Op donderdag 18 november 2021 18:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Komt er trouwens nog een Kwatar-topic?
dan zou ik als RB zijnde perez lewis eraf laten beuken...........simpel als het zo gespeeld moet worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:39 schreef beantherio het volgende:
Hij is van gedachten veranderd nadat hij de beelden gezien heeftquote:Op donderdag 18 november 2021 18:54 schreef Perox het volgende:
Vanaf 2:10
Als je alle ruis weghaalt - media - teambazen etc. en alleen naar de race kijkt en naar de coureurs luistert, dan blijft er een veel helderder verhaal over. Ook al probeert de journalist nog wat er van te maken volgens Lewis was er niet veel aan de hand.
Hij zegt o.a.:
"It was fun.. it was what a championship battle should look like..."
"I didn't think too much of it. It was hard battling, and I wouldn't expect anything less, really."
zo is mercedes ja........quote:Op donderdag 18 november 2021 18:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij is van gedachten veranderd nadat hij de beelden gezien heeft
Je vraagt je alleen af waarom het dan weer zo lang moet duren.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Kans dat er uit deze meeting een straf komt is vrij klein, aangezien deze alleen bedoeld is om te kijken of ze een review mogen aanvragen omdat het belangrijk nieuw bewijs is.
[..]
Je doet wel heel erg je best, dat moet ik je meegeven.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat je eerst schrijft dat Mercedes de slachtofferkaart trekt maar vervolgens roept dat je je van eufemismen moet bedienen omdat je van Fok geen neger zou mogen zeggen.
tnxquote:Op donderdag 18 november 2021 19:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je doet wel heel erg je best, dat moet ik je meegeven.
Dit zei hij (in iets andere bewoordingen) meteen al wel na de race toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 18:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, maar vandaag kwam hij erop terug.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit zei hij (in iets andere bewoordingen) meteen al wel na de race toch?
mochten ze toch een straf geven dan kan mercedes de volgende 10 jaar gaan knielen voor meer respectquote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef mrkos het volgende:
Er komt vandaag GEEN uitsluitsel. De stewards gaan zich beraden na conclaaf met Red Bull en Mercedes en maken hun beslissing morgen bekend. #F1
Oh lol, dit gaat ook over de uitspraken na de race.. niet helemaal scherpquote:Op donderdag 18 november 2021 19:22 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, maar vandaag kwam hij erop terug.
Taart bakken voor Toto.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:27 schreef ZaZoe het volgende:
Wat voor straf kan Max überhaupt krijgen als dat geneuzel verkeerd uitpakt? Gridstraf? Boete? Puntenaftrek?
Alsnog secondenstraf (is 3 punten minder) of gridstraf.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:27 schreef ZaZoe het volgende:
Wat voor straf kan Max überhaupt krijgen als dat geneuzel verkeerd uitpakt? Gridstraf? Boete? Puntenaftrek?
erg moeilijk.....ik zou het niet weten wat in verhouding is op het momentquote:Op donderdag 18 november 2021 19:27 schreef ZaZoe het volgende:
met cyanide erin, zie je toto lekker schuimbekken de volgende race hahaquote:
Tijdstraf, maar aangezien de uitslag al vast staat voor Brazilie wordt dat dan 3, 5 of 10 plaatsen gridstraf afhankelijk van de penalty.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:27 schreef ZaZoe het volgende:
Zou me niets verbazen als ze HAM en VER allebei een penalty geven voor het verlaten van de baan. HAM had ook gewoon kunnen remmen.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:34 schreef Marcoss het volgende:
In de race was het 5 seconden geweest, denk ik, maar als hij die straf in de race gekregen had, had hij wel meer gelet op z'n voorsprong op Bottas, nu boeide dat niet echt meer. Daarom zou ik een straf ook niet heel eerlijk vinden..
Anders had je moeten zeggen dat ze het zouden onderzoeken na de race (bijv omdat ze niet alle beelden hadden op dat moment)
De race gaat na de officiële race verder maar ik hou dat allemaal niet bij dus vandaar de vraag.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het lijkt me zo kut als je niet weet hoe internet werkt en alleen op FOK! durft te komen.
Google gebruiken kost minder karakters en je hebt sneller antwoord.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:51 schreef Nober het volgende:
[..]
De race gaat na de officiële race verder maar ik hou dat allemaal niet bij dus vandaar de vraag.
quote:Op donderdag 18 november 2021 19:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het lijkt me zo kut als je niet weet hoe internet werkt en alleen op FOK! durft te komen.
Dus eigenlijk zeg je dat we FOK! wel gewoon kunnen sluiten?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Google gebruiken kost minder karakters en je hebt sneller antwoord.
Als dat jouw conclusie is, vind ik dat prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat we FOK! wel gewoon kunnen sluiten?
Wees niet zo'n klier man. Hou het gewoon gezellig hier.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als dat jouw conclusie is, vind ik dat prima.
Persoonlijk gebruik ik FOK! niet om informatie te vragen die ik sneller elders kan vinden, maar als jij dat een prettige manier vindt, leef je uit. Maar inmiddels heb je het antwoord hier nog niet gekregen en zijn we 10 minuten en dito posts verder.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wees niet zo'n klier man. Hou het gewoon gezellig hier.
mea culpaquote:Op donderdag 18 november 2021 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat schreef @:BehoorlijkKritisch
Als je daar al dan niet terecht een probleem mee hebt kun je i.i.g. de juiste persoon aanspreken toch?
Gewoon die Honda naar 150% opschroeven......en iedereen voorbij blazenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef -XOR- het volgende:
Als ze een straf uitdelen zal dat 3 plekken gridstraf zijn gok ik, ik denk niet dat ze achteraf nog een secondenstraf gaan uitdelen.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Gewoon die Honda naar 150% opschroeven......en iedereen voorbij blazen
Een tijdstraf kan imho niet want Mercedes heeft geen beroep aangetekend tegen de uitslag (zoals Aston Martin in Hongarije wel deed). Die is dus definitief. Zie ook de International Sporting Code waar dat in staat.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Alsnog secondenstraf (is 3 punten minder) of gridstraf.
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Je mag het toch wel hopen ja.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:54 schreef PzKpfw het volgende:
Wellicht dat de Honda natuurlijk ook gewoon nog een beetje opgekieteld kan worden
Dan zou ik als Red Bull zijnde de hele teringzooi inpakken en dit seizoen ook niet meer komen opdraven.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:58 schreef Evenstar het volgende:
Met uitspraken zoals die van Leclerc verwacht ik toch echt dat er een straf gaat komen. Ik vind het ook echt niet netjes van Leclerc, maar had niet anders verwacht.
Ja met weglopen kom je erg verquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan zou ik als Red Bull zijnde de hele teringzooi inpakken en dit seizoen ook niet meer komen opdraven.
Statement maken. Het is te zot voor woorden dat er een week later nog een beslissing moet worden gemaakt. Of moet men ook maar weer beginnen over Silverstone?quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja met weglopen kom je erg ver
Het is ook echt een kneuzenkermis.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Statement maken. Het is te zot voor woorden dat er een week later nog een beslissing moet worden gemaakt. Of moet men ook maar weer beginnen over Silverstone?
Je weet toch dat RB precies hetzelfde heeft gedaan na Silverstone...Lijkt net alsof iedereen dat vergeten is. Toen er is ook de week erop een protest ingediend door RB.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Statement maken. Het is te zot voor woorden dat er een week later nog een beslissing moet worden gemaakt. Of moet men ook maar weer beginnen over Silverstone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |