abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202222001
twitter
pi_202222038
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:16 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het is hun goed recht. Maar dan geen gelul meer over 'we willen het op de baan uitvechten'.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 19:21:06 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202222060
Denk echt dat er alsnog een straf gaat komen.

Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijgt kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
pi_202222108
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:21 schreef Evenstar het volgende:

Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijg kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
It is what it is.

Als we maar niet weer zo tyfus lang op een beslissing moeten wachten.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:26:25 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202222127
quote:

Sowieso is het een win-win voor Mercedes. Als Max straf krijgt dan zijn ze een stap dichterbij WK. Als Max alsnog geen straf krijgt kunnen ze nog harder gaan huilen en schreeuwen dat FIA niet eerlijk is, iedereen tegen hun is en dat ze groot onrecht aangedaan wordt wat vergelijkbaar is met slavernij.
Geen idee of dit klopt (ken de regels wat dat aangaat niet), maar lees net dit in een ander topic binnen dit forum:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Al zal dat weinig meer aan de uitslag kunnen veranderen, voor zover ik weet. Dan hadden ze binnen het uur(?) na de race al moeten aangeven dat ze daar tegen in beroep wilden gaan, zoals Aston Martin in Hongarije gedaan heeft (naast het aanvragen van een review).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 november 2021 @ 19:29:38 #81
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202222187
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen idee of dit klopt (ken de regls wat dat aangaat niet), maar lees net dit in een ander topic binnen dit forum:
[..]

Thanks voor de crosspost. Ik heb het even opgezocht en staat inderdaad in de International Sporting Code:

quote:
15.4.2.a They must, however, under pain of forfeiture of their right to appeal, notify the stewards in writing of their intention to appeal within one hour of the publication of
the decision.
Waarbij de decision in dit geval de race uitslag is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 19:30:47 #82
416575 crew  Evenstar
pi_202222210
Maar als dat waar is dan moeten de stewards nu toch al zeggen dat het niet meer kan? Of begrijp ik het verkeerd?
  woensdag 17 november 2021 @ 19:37:46 #83
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202222331
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:30 schreef Evenstar het volgende:
Maar als dat waar is dan moeten de stewards nu toch al zeggen dat het niet meer kan? Of begrijp ik het verkeerd?
Review kan altijd, maar de uitslag veranderen imho niet meer.
Ze kunnen dus hooguit zeggen dat ze fout zaten met hum beslissing en dat ze het de volgende keer beter zullen doen. Of een straf die geen invloed heeft op de race uitslag, misschien.

Het wordt ook wel eens gebruikt om onduidelijkheid of tegenstrijdigheid in de regels aan te geven, zoals met Räikkönen en de rode vlag in Imola dit jaar.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:38:05 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202222338
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:29 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Thanks voor de crosspost. Ik heb het even opgezocht en staat inderdaad in de International Sporting Code:
[..]
Waarbij de decision in dit geval de race uitslag is.
Weten we dan (met zekerheid) dat ze dat niet gedaan hebben? Schriftelijk laten weten dat ze de intentie hebben om een beroep in te stellen tegen de uitslag?
En kan de review dan niet gezien worden als het beroep? Of moet er én een review aangevraagd worden én een intentie tot betoep + een daadwerkelijk beroep worden ingediend tegen de uitslag van de race?

En hoe ging dat dan eigenlijk vorig jaar of het jaar daarvoor bij dat te hard rijden onder (dubbel?) geel van Hamilton? De regels zouden in dat geval hetzelfde moeten zijn lijkt me?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 19:38:22 #85
416575 crew  Evenstar
pi_202222346
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Review kan altijd maar de uitslag veranderen imho niet meer.
Ze kunnen dus hooguit zeggen dat ze fout zaten met hum beslissing en dat ze het de volgende keer beter zullen doen. Of een straf die geen invloed heeft op de race uitslag, misschien.

Het wordt ook wel eens gebruikt om onduidelijkheid of tegenstrijdigheid in de regels aan te geven, zoals met Räikkönen en de rode vlag in Imola dit jaar.
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:46:57 #86
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202222507
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Weten we dan (met zekerheid) dat ze dat niet gedaan hebben? Schriftelijk laten weten dat ze de intentie hebben om een beroep in te stellen tegen de uitslag?
En kan de review dan niet gezien worden als het beroep? Of moet er én een review aangevraagd worden én een intentie tot betoep + een daadwerkelijk beroep worden ingediend tegen de uitslag van de race?

En hoe ging dat dan eigenlijk vorig jaar of het jaar daarvoor bij dat te hard rijden onder (dubbel?) geel van Hamilton? De regels zouden in dat geval hetzelfde moeten zijn lijkt me?
Die intentie zou ook gepubliceerd moeten worden op de FIA site imho, zie Hongarije: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2021-1108

Daar staat een intent of appeal vóór de 'final race classification' (zonder diskwalificatie door dat beroep), die vervolgens later door de uitslag van het beroep gecorrigeerd is (met diskwalificatie van Vettel). En een review is geen beroep tegen de uitslag.

Het verschil met Hamilton vorig jaar was dat de gridopstelling pas een uur voor de race definitief wordt. En dat er toen al beroep aangetekend was.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:47:36 #87
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202222521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kan een gridstraf voor Qatar wel dan? Las dat ook ergens, maar geen idee of dat kan.
Dat weet ik dus niet. Maar in ieder geval geen punten kwijtraken, volgens mij.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:55:11 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202222667
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die intentie zou ook gepubliceerd moeten worden op de FIA site imho, zie Hongarije: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2021-1108

Daar staat een intent of appeal vóór de 'final race classification' (zonder diskwalificatie door dat beroep), die vervolgens later door de uitslag van het beroep gecorrigeerd is (met diskwalificatie van Vettel). En een review is geen beroep tegen de uitslag.

Het verschil met Hamilton vorig jaar was dat de gridopstelling pas een uur voor de race definitief wordt. En dat er toen al beroep aangetekend was.
Thanks! ^O^
  woensdag 17 november 2021 @ 20:29:46 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202223419
Mercedes is echt alle schaamte voorbij he?
  woensdag 17 november 2021 @ 20:35:33 #90
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_202223497
ach ja, RB vroeg ook een review aan na Silverstone.
Ze zijn al een tijdje bezig met moddergooien naar elkaar.
Ik vind het heel knap van Mercedes dat je in een underodog/Calimero positie weet te manouvreren, eigenlijk te bizar voor woorden. Kennelijk is dat de kracht van herhaling.
Drop you like an ill, bad habit
pi_202223725
quote:

Nu nog een straf geven waar Max punten op verliest zou echt not-done zijn en wat mij betreft ook competitie vervalsing. Als Max tijdens de wedstrijd te horen krijgt dat hij 5 sec of 10 sec penalty zou krijgen dan zou hij nog pushen om dat gat met Bottas te houden. Nu lijkt het erop alsof hij z'n tempo heeft verlaagd omdat het toch geen zin meer had. (tevens als Bottas het wist kon hij ook misschien wel harder). Ga je dan een halve week na een incident waarvan al gezegd is "gaan we niks mee doen" dan als nog een tijd straf geven dan heb je de wedstrijd gewoon verkloot als stewards.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 21:02:56 #92
416575 crew  Evenstar
pi_202223809
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:56 schreef opreis het volgende:

[..]
Nu nog een straf geven waar Max punten op verliest zou echt not-done zijn en wat mij betreft ook competitie vervalsing. Als Max tijdens de wedstrijd te horen krijgt dat hij 5 sec of 10 sec penalty zou krijgen dan zou hij nog pushen om dat gat met Bottas te houden. Nu lijkt het erop alsof hij z'n tempo heeft verlaagd omdat het toch geen zin meer had. (tevens als Bottas het wist kon hij ook misschien wel harder). Ga je dan een halve week na een incident waarvan al gezegd is "gaan we niks mee doen" dan als nog een tijd straf geven dan heb je de wedstrijd gewoon verkloot als stewards.
Eens hoor, maar ik weet ook echt niet wat de mogelijkheden zijn. Resultaat nu nog aanpassen lijkt mij niet mogelijk (bovenstaande lezende), maar geen idee of ze dus de mogelijkheid hebben om iets met de GP van Qatar te doen.

Ook dat zou bullshit zijn natuurlijk, want als hij +5s had gehad en door had gereden dan had hij gewoon zijn straf gehad en er geen pijn van gehad. Met een gridstraf gaat hij er dan wel pijn van hebben.
pi_202224175
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens hoor, maar ik weet ook echt niet wat de mogelijkheden zijn. Resultaat nu nog aanpassen lijkt mij niet mogelijk (bovenstaande lezende), maar geen idee of ze dus de mogelijkheid hebben om iets met de GP van Qatar te doen.

Ook dat zou bullshit zijn natuurlijk, want als hij +5s had gehad en door had gereden dan had hij gewoon zijn straf gehad en er geen pijn van gehad. Met een gridstraf gaat hij er dan wel pijn van hebben.
Ze kunnen zeggen dat het niet voldoende "nieuw" bewijs is en dan hoeven ze ook hun vingers er niet aan te branden.
pi_202224248
Geen paniek jongens.

Gebeurt niks mee. Max doet nu ook weer niet zoveel fout. Het is geen Schumacher die instuurt op zn opponent.
pi_202224321
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:29 schreef Starflyer het volgende:
They must, however, under pain of forfeiture of their right to appeal, notify the stewards in writing of their intention to appeal within one hour of the publication of
the decision.
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..
  woensdag 17 november 2021 @ 21:50:36 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202224418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:43 schreef mrkos het volgende:

[..]
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..
Dat is natuurlijk onzin, de stewards hadden die beelden kunnen opvragen (bijv. na de race). Het is niet of zij moeten wachten tot ze online komen.

Ze hebben echter besloten het tijdens de race af te doen met de hen beschikbare beelden. En besloten tot een "no investigation necessary".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 21:52:58 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202224444
Het feit dat er niks onderzocht is tijdens de race maakt het gewoon dat Verstappen onmogelijk nog bestraft kan worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202224451
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is niet of zij moeten wachten tot ze online komen.

Zij niet nee, Mercedes aan de andere kant dus wel.
pi_202224456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als er een straf zou komen lijkt mij dat ook de meest logische. Als je nu gelijk die 5sec. had gegeven had Max daar nog op kunnen anticiperen om de afstand tussen hem en Bottas boven de 5 sec. te houden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 21:55:34 #100
416575 crew  Evenstar
pi_202224476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als er een straf zou komen lijkt mij dat ook de meest logische. Als je nu gelijk die 5sec. had gegeven had Max daar nog op kunnen anticiperen om de afstand tussen hem en Bottas boven de 5 sec. te houden.
Klopt, maar hoe dan ook zal een straf nu waarschijnlijk meer invloed hebben dan een straf toen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')