Dat weet ik zo net niet. F1TV-abonnees kunnen live meekijken bij de onboards van alle coureurs. Waarom zou Mercedes dat niet kunnen? En anders nemen ze maar gewoon een abonnement op F1TV. Dat zijn de kosten niet voor het teamquote:Op woensdag 17 november 2021 21:53 schreef mrkos het volgende:
[..]
Zij niet nee, Mercedes aan de andere kant dus wel.
Dit gecombineerd met mijn post (besloten tot "no investigation necessary") zou het én ridicuul én uitermate buitenproportioneel maken om Verstappen alsnog te straffen.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe dan ook zal een straf nu waarschijnlijk meer invloed hebben dan een straf toen.
Die regel geldt altijd, imho. Anders duurt het twee weken voordat ern uitslag definitief is. Zolang heb je de tijd om een review in te dienen, meen ik. Aston Martin heeft in Hongarije ook direct een intention to appeal ingediend (waardoor ze 96 uur hadden om daadwerkelijk een beroep in te dienen) en vervolgens een review gevraagd toen ze nieuw bewijs hadden. De uitslag van de review wilden ze voor dat beroep gebruiken.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:43 schreef mrkos het volgende:
[..]
Maar geldt deze regel nu wel, want het bewijs kwam pas later aanwaaien. De onboards van Max kwamen namelijk pas afgelopen dinsdag online toch? Die heeft Mercedes bekeken en toen hebben ze direct om een review gevraagd..
Ondanks Imola, Baku, Silverstone en Hongarije kampioen worden is al mooi.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:07 schreef Cherni het volgende:
Stel je voor er komt een straf en Max word alsnog WK kampioen. Dat zou het wel extra mooi maken in dat geval. En MB kan achteraf niet meer zeuren.
Al word hij het niet vind ik het een geweldige prestatie. Hij rijd een fantastisch seizoen.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondanks Imola, Baku, Silverstone en Hongarije kampioen worden is al mooi.
Gebeurde bij Leclerc in Japan 2019 ook. Tijdens de race niet onderzocht, na de race (voordat de uitslag officieel was) alsnog 5s penalty.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Het feit dat er niks onderzocht is tijdens de race maakt het gewoon dat Verstappen onmogelijk nog bestraft kan worden.
"Will be investigated after the race"quote:Op woensdag 17 november 2021 22:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gebeurde bij Leclerc in Japan 2019 ook. Tijdens de race niet onderzocht, na de race (voordat de uitslag officieel was) alsnog 5s penalty.
Of dat Verstappen nu nog nauwlettender in de gaten gehouden wordt.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk gewoon dat Mercedes dit doet om te kunnen zeggen "zie je wel, ze zijn tegen ons".
quote:Op woensdag 17 november 2021 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Will be investigated after the race"
quote:Op woensdag 17 november 2021 22:18 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk gewoon dat Mercedes dit doet om te kunnen zeggen "zie je wel, ze zijn tegen ons".
En voor de (versterking van) de beeldvorming. Ze framen al zeker sinds Silverstone dat Verstappen een gevaarlijke gek is. Ze trekken écht alles wat ze maar kunnen bedenken uit de kast dit seizoen.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:28 schreef mrkos het volgende:
[..]
Of dat Verstappen nu nog nauwlettender in de gaten gehouden wordt.
Omdat het in het voordeel van Verstappen wasquote:Op woensdag 17 november 2021 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het meest achterlijke besluit wat ik ooit vergeten ben.
Die lag er toch al uit.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het in het voordeel van Verstappen was
Jaquote:Op donderdag 18 november 2021 12:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Zijn we zenuwachtig jong0ns?
#metooquote:
Jaquote:Op donderdag 18 november 2021 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
15 uur CET toch de start zondag?
Ik wil een staredown.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
Wolff en Horner hebben samen de perfconf.
Waarbij Horner een kleine onverwachte beweging maakt waardoor Wolff schrikt.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik wil een staredown.
Kopstoot vol op de neus mag ook hoor.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarbij Horner een kleine onverwachte beweging maakt waardoor Wolff schrikt.
In Qatar gaat de zon rond een uur of 6 onderquote:
Dit ja, het zijn echt zulke bloedzuigende huichelaars dat ik het echt niet ga kunnen hendelen als ze nog kampioen worden ook.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
En voor de (versterking van) de beeldvorming. Ze framen al zeker sinds Silverstone dat Verstappen een gevaarlijke gek is. Ze trekken écht alles wat ze maar kunnen bedenken uit de kast dit seizoen.
Daarnaast bijv. nog om de underdogframe sterker te maken en om RBR en Verstappen zo veel mogelijk te benadelen.
Dus ik denk dat ze dit om meerdere redenen doen.
quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
In Qatar gaat de zon rond een uur of 6 onder
Voordat het goed en wel donker is is de race voorbij
Doet me weinig. Voor mij gaat dit seizoen de boeken in als dat waar RB en VER de beste waren, ongeacht wat er gebeurt. Mercedes (of eigenlijk Toto, want je moet respect hebben voor hun snelheid) en HAM zijn zo van hun voetstuk gevallen dat ik ze nooit zal kunnen zien als kampioen van dit seizoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit ja, het zijn echt zulke bloedzuigende huichelaars dat ik het echt niet ga kunnen hendelen als ze nog kampioen worden ook.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Rianne84 het volgende:
Jos is in Qatar. Dus ze kijken wel uit met onzinnige straffen uitdelen
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben wel klaar met F1 als Max penalty krijgt en Hamilton uiteindelijk ook nog kampioen wordt.
Doe even met terugwerkende kracht een diskwalificatie voor Silverstone zeg.
Reddit is aan het lekkenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.
Ik geloof dat je niet in elke post in herhaling hoeft te vallen om je trots over Lewis te uiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:54 schreef Predator40 het volgende:
Het seizoen begon natuurlijk al toen max de plek terug moest geven na een prima inhaalactie de eerste race....scheelde 7 punten.
daarna begon het gezeik over de vleugels en pitstops en dat zomaar midden in het seizoen meet methodes/regels werden aangepast door de FIA.
De fopstraf voor lewis in silverstone
en nu met de cheat auto/motor de volgende races winnen.
ook al word prinses lewis kampioen.....het is zijn minst verdiende kampioenschap.
max gaf meer dan genoeg ruimte aan lewis in silverstone.....dat is gewoon bewezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Silverstone was ook Max z'n schuld. Verwacht dat die gridstraf er gewoon komt, zou in elk geval onterecht zijn als hij er mee weg zou komen.
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max gaf meer dan genoeg ruimte aan lewis in silverstone.....dat is gewoon bewezen.
zijn volgende inhaalacties waren WEL aan de binnenkant.
lewis liet hem bij max expres naar buiten lopen en roste hem eraf....fopstraf en winnen.
vorige race was het gewoon racen....en lewis won nog steeds dus wat is het probleem ?
dat heet racen en jij bent af........quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.
Brazil was gewoon bewust en dom. De overige 70 rondjes volgde Verstappen keurig de curbstone, dus dit was onnatuurlijk en opzettelijk dus is straf gepast. Waarschijnlijk omdat hij wist dat Hamilton veel sneller was wilde hij hem afsnijden of raken.
De overige rondjes zat Lewis ook niet aan de buitenkant met een half/half inhaalpoging.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er waren twee keuzes in Silverstone, afremmen en uitwijken of DNF. Een wereldkampioen weet welke keuze hij dan moet maken.
Brazil was gewoon bewust en dom. De overige 70 rondjes volgde Verstappen keurig de curbstone, dus dit was onnatuurlijk en opzettelijk dus is straf gepast. Waarschijnlijk omdat hij wist dat Hamilton veel sneller was wilde hij hem afsnijden of raken.
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1quote:Op donderdag 18 november 2021 15:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
De overige rondjes zat Lewis ook niet aan de buitenkant met een half/half inhaalpoging.
Kijken naar de vorige en volgende ronden is zoooo nutteloos, en het bewijst helemaal niets.
Hard gelachen, mensen keken raar opquote:Op donderdag 18 november 2021 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
The only man that has beaten Max every week.
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je nu nog niet inziet dat HAM op Silverstone hartstikke fout zat en zonder die wheelbumb zelf van de baan was gevlogen, dan heb je hier echt niets te zoeken hoor.
Die afkeuring van de vleugel kwam van een standaard keuring van de FIA, daar zit RBR niet achter. Dus ik weet niet wat je bedoeld?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
als max al een straf zou krijgen betekend dat hij veel zwaarder word gestraft dan lewis in silverstone, achteraf.....quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
wie doet er nu kinderachtig het hele seizoen door o.a regels te laten veranderenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?
Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?
Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
Hoewel ik vond dat je Verstappen tijdens de race voor deze actie had kunnen bestraffen, heeft dat niets met Silverstone te maken. Appels en peren. Echt compleet verschillende situaties.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen.
Niet hetzelfde vergrijp...quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen.
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).
En dit is wel een baan waar Red Bull het goed zou moeten doen. Een baan waar pure snelheid niet het verschil maakt, maar mechanische grip in elke sector wel. Een boel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten (medium speed), waar de Red Bull meer snelheid mee kan nemen dan de Merc. En dan ook nog een keer tracklimits in de laatste 5 bochten waardoor je echt niet veel overspeed het rechte stuk mee kan opnemen, en wel degelijk afstand moet houden. Ik zie het vooralsnog positief in.
Dat heeft weinig met haat te maken, dat vind ik zo'n Calimero geneuzel. 5 seconden had hij gewoon kunnen krijgen en dan had niemand mogen klagen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer he![]()
anders had hij het op zeker wel gehad, gary haat max
Hamilton had eerder kunnen remmen en Max achterlangs in kunnen halen, zoal Perez op Bottas deed. Hoewel Hamilton niets fout deed, legt hij zichzelf wel op de penalty stip. (Zei je net niet iets over dat als je kampioen wilt worden deze dingen slimmer moet doen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
Remmen is altijd een optie.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Niet hetzelfde vergrijp...
Hamilton werd bestraft voor causing a collision... Max heeft Hamilton niet geraakt. Dus het is niet te vergelijken, en zeker geen 'hij kreeg straf dus Max ook' geval.
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
als ze weer 60 pk extra uit die motor halen maakt het allemaal niet uit......quote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.
Sinds wanneer is letsel relevant in discussies over reglementen? Hamilton had ook wel dood kunnen zijn als hij niet 3 RBR auto's van de baan en zijn racelijn had uitgeweken. Sowieso het hele "Ja maar Silverstone dan?!?" is een onzinargument, er zijn racers bestraft voor precies zulke incidenten dus waarom nu Max niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?
je bent echt niet goed wijs
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?
Hoeveel inhaalacties met straf heb jij gezien waar iemand een ander halverwege de bocht al naar buiten stuurt?
Alle straffen die ik heb gezien waren voor het naar buiten duwen bij het uitkomen van de bocht, wat een compleet andere situatie is .
lol... Waarom is dat niet een andere situatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.
Het mag allebei niet. Hamilton is toch ook bestraft met 5 seconden, kun je zeggen gezien de ernst had dat DQ moeten zijn maar Verstappen is überhaupt niet bestraft. Daarom snap ik die verontwaardiging hier niet. Het is geen normaal race incident.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
lol... Waarom is dat niet een andere situatie?
a) Ik stuur de bocht in, over de apex, en laat mijn auto dan naar buiten lopen ondanks het feit dat er iemand zit.
b) Ik stuur de bocht in, en mis door onderstuur compleet de apex, iemand aan de buitenkant moet hierdoor uitwijken.
Als je niet ziet dat dit een compleet andere situatie is, dan heb je geen verstand van racen en hoe een auto zich gedraagt op de limiet in een bocht.
Nogmaals... Hamilton is bestraft met 10 seconden voor "causing a collision"... Max heeft Hamilton niet geraakt, dus dat is onmogelijk te vergelijken. En ja, dat is misschien de verdienste van Hamilton, maar dan had Hamilton zichzelf maar tegen Max aan moeten zetten met een DNF tot gevolg... Dan was 10 seconden inderdaad terecht geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Het mag allebei niet. Hamilton is toch ook bestraft met 5 seconden, kun je zeggen gezien de ernst had dat DQ moeten zijn maar Verstappen is überhaupt niet bestraft. Daarom snap ik die verontwaardiging hier niet. Het is geen normaal race incident.
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nogmaals... Hamilton is bestraft met 10 seconden voor "causing a collision"... Max heeft Hamilton niet geraakt, dus dat is onmogelijk te vergelijken. En ja, dat is misschien de verdienste van Hamilton, maar dan had Hamilton zichzelf maar tegen Max aan moeten zetten met een DNF tot gevolg... Dan was 10 seconden inderdaad terecht geweest.
Dan komen we op het volgende: "Forcing another driver off the track", maar was dat wel zo? Hij duwde Hamilton naar buiten, maar die kon er ook voor kiezen om af te remmen. .. Om niet teveel snelheid te verliezen koos hij er zelf voor om een achterlijk wijde lijn te rijden. Dus was het wel helemaal Max zijn schuld, of had Hamilton door die wijde lijn te rijden voordeel? Alle andere "forcing another driver off the track" penalties die gegeven zijn zijn gegeven voor het van de baan af duwen bij het uitkomen van de bocht. Andere situatie, dus, want dit gebeurde in het midden van de bocht.
Nogmaals: Dit kan een penalty zijn. Maar dan wel op basis van dit ene incident, en niet op basis van andere incidenten. Die zijn namelijk niet te vergelijken.
Kun je ook beargumenteren waarom Max een straf moet krijgen zonder er andere incidenten bij te halen?
En dan bedoel ik onderbouwen waarom... "Omdat het onreglementair is" is geen onderbouwing.
Dan had ie eerder moeten remmen, dan was ie er op de baan voorbij gegaan gezien Max de bocht niet haalde.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.
Die toevallig allemaal een pleurishekel aan Hamilton hebben, nouja van Alonso weten we het zekerquote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef BroesWillems het volgende:
Oud wereldkampioenen spreken zich uit:
[ twitter ]
Zo clear cut is het niet...quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet hé, hij kon nergens heen omdat Max hem van de baan dwong. Forcing another driver off the track is zelden meer van toepassing geweest.
Maar jij vindt dit in alle oprechtheid geen gevalletje "any other abnormal change of direction", omdat Max overstuur zou hebben gehad ofzo (ook totaal geen sprake van als je de beelden bekijken but soit ) ?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zo clear cut is het niet...
Chapter IV Art 2 b van de sporting code:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Dit was in ieder geval geen crowding beyond the edge of the track. Wellicht wel hindering another driver, maar dat is wel een beetje het spelletje, he.
Dat is ook het argument wat Mercedes gaat maken, dat hij Lewis in de weg reed omdat hij geen controle had over de auto. En daar kan ie voor gepakt worden. Eerlijk gezegd denk ik dat de uitspraak gaat zijn dat er geen significant nieuw bewijs is en de review ongegrond wordt verklaard.
Onderstuur... En nee... Abnormal change of direction was wat ie daarna deed op dat rechte stuk... weaving. En daar issie voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar jij vindt dit in alle oprechtheid geen gevalletje "any other abnormal change of direction", omdat Max overstuur zou hebben gehad ofzo (ook totaal geen sprake van als je de beelden bekijken but soit ) ?
Uiteraard meent ie het niet, heb z'n argumenten al 3 keer onderuit gehaald maar dat wordt natuurlijk compleet genegeerd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Nattekat het volgende:
Tot dit moment dacht ik dat je gewoon die Engelsen op de hak nam, maar je meent het ook nog
sommige Fok! users weten het toch beter !quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef BroesWillems het volgende:
Oud wereldkampioenen spreken zich uit:
[ twitter ]
hahaha ik voorspelde het al...........quote:Op donderdag 18 november 2021 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Die toevallig allemaal een pleurishekel aan Hamilton hebben, nouja van Alonso weten we het zeker
Dan hadden ze het aan moeten vechten.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:34 schreef Predator40 het volgende:
maar als max hier een straf voor zou krijgen, dan moet lewis achteraf ook nog een straf krijgen voor een vergelijkbare actie in de eerste race![]()
dat was precies zo'n situatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |