abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202231153
quote:
9s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]
The only man that has beaten Max every week.
Hard gelachen, mensen keken raar op
pi_202231159
Als je nu nog niet inziet dat HAM op Silverstone hartstikke fout zat en zonder die wheelbumb zelf van de baan was gevlogen, dan heb je hier echt niets te zoeken hoor.
pi_202231192
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je nu nog niet inziet dat HAM op Silverstone hartstikke fout zat en zonder die wheelbumb zelf van de baan was gevlogen, dan heb je hier echt niets te zoeken hoor.
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
blablablabla
pi_202231206
Hoe laat is de uitspraak eigenlijk?
blablablabla
pi_202231219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is F1 Algemeen, niet het SuperMax33 Fantopic. RBR heeft in Brazilië zelf de toon gezet door kinderachtig te doen. Wat had je verwacht, dat Toto deze kans onbenut zou laten?
Die afkeuring van de vleugel kwam van een standaard keuring van de FIA, daar zit RBR niet achter. Dus ik weet niet wat je bedoeld?

En dat supermax fantopic word oud. Als je een punt wil maken, word het er niet sterker op.
pi_202231223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
als max al een straf zou krijgen betekend dat hij veel zwaarder word gestraft dan lewis in silverstone, achteraf.....
dus wat onderstuur word dan zwaarder bestraft dan het expres naar buiten sturen in de gevaarljkste/snelste bocht van de F1 met een 51G crash als gevolg.

zou ook niet echt kloppen dan toch ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202231242
quote:

[..]
wie doet er nu kinderachtig het hele seizoen door o.a regels te laten veranderen :D
en dan een beetje de gebeten hond spelen als ze zelf een DSQ krijgen.
pi_202231244
quote:

[..]
Wat heeft Brazilië te maken met Silverstone?

Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
pi_202231272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Tja, die manoeuvre was niet echt reglementair. En na dat gelazer in Brazilië gaat Mercedes dat soort dingen echt niet meer laten lopen. Maakt de "sport" er niet leuker op. Ik denk niet dat het veel uit maakt, met die veel snellere auto en de gunstige tracks zie ik Hamilton de 3 laatste races wel winnen. Het draait uiteindelijk om de auto natuurlijk, en Mercedes heeft nu echt wel een betere motor. Jammer, maar zo gaat dat in F1
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).

En dit is wel een baan waar Red Bull het goed zou moeten doen. Een baan waar pure snelheid niet het verschil maakt, maar mechanische grip in elke sector wel. Een boel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten (medium speed), waar de Red Bull meer snelheid mee kan nemen dan de Merc. En dan ook nog een keer tracklimits in de laatste 5 bochten waardoor je echt niet veel overspeed het rechte stuk mee kan opnemen, en wel degelijk afstand moet houden. Ik zie het vooralsnog positief in.
pi_202231281
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik had me er prima in kunnen vinden als VER een straf had gekregen voor die actie in bocht vier. Als dat tijdens de race was gebeurd. Niet een week later.
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer he :D
anders had hij het op zeker wel gehad, gary haat max
pi_202231290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen :) .
blablablabla
pi_202231312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij was degene die hier weer over Silverstone begon hoor. Hamilton is ook gewoon bestraft daarvoor, dus Max moet hier ook straf voor krijgen :) .
Hoewel ik vond dat je Verstappen tijdens de race voor deze actie had kunnen bestraffen, heeft dat niets met Silverstone te maken. Appels en peren. Echt compleet verschillende situaties.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:19:13 ]
pi_202231340
quote:

[..]
Niet hetzelfde vergrijp...
Hamilton werd bestraft voor causing a collision... Max heeft Hamilton niet geraakt. Dus het is niet te vergelijken, en zeker geen 'hij kreeg straf dus Max ook' geval.
pi_202231359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:16 schreef TagForce het volgende:

[..]
Daar kan over getwist worden (en dat wordt inmiddels ook al een paar dagen gedaan)... Hij raakte Hamilton niet, dus het is niet causing a collision... Duwde hij Hamilton van de baan, of koos Hamilton er zelf voor om buiten de baan te rijden om snelheid te houden?... In dat laatste geval zijn ze beiden dus schuldig aan 'leaving the track and gaining an advantage'.... Dus ik ben er zeker niet van overtuigd dat Verstappen een gridpenalty krijgt (tijdstraf voor Brazilie is al onmogelijk dus dat sowieso niet).

En dit is wel een baan waar Red Bull het goed zou moeten doen. Een baan waar pure snelheid niet het verschil maakt, maar mechanische grip in elke sector wel. Een boel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten (medium speed), waar de Red Bull meer snelheid mee kan nemen dan de Merc. En dan ook nog een keer tracklimits in de laatste 5 bochten waardoor je echt niet veel overspeed het rechte stuk mee kan opnemen, en wel degelijk afstand moet houden. Ik zie het vooralsnog positief in.
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
blablablabla
pi_202231396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]
5 seconden was eventueel wel terecht geweest tijdens de race, dan had hij bottas ook wel op 5 sec gehoude.....maargoed gary zat niet in de FIA jury dit keer he :D
anders had hij het op zeker wel gehad, gary haat max
Dat heeft weinig met haat te maken, dat vind ik zo'n Calimero geneuzel. 5 seconden had hij gewoon kunnen krijgen en dan had niemand mogen klagen.

Maar hij kreeg het niet en om dan nu alsnog een straf uit te delen maakt hem onevenredig zwaar omdat hij de gevolgen niet meer kan bestrijden, zoals HAM wel op Silverstone kon.
pi_202231397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan nog blijft de vraag of het reglementair is. Echt veel keuze had Hamilton niet, als hij op de baan was gebleven was er een crash gekomen. De Mercedesmotor is gewoon veel sneller, dat compenseert de baan niet, wat overigens op het oog ook best een snelle baan is?
Hamilton had eerder kunnen remmen en Max achterlangs in kunnen halen, zoal Perez op Bottas deed. Hoewel Hamilton niets fout deed, legt hij zichzelf wel op de penalty stip. (Zei je net niet iets over dat als je kampioen wilt worden deze dingen slimmer moet doen? :P )
pi_202231411
quote:

[..]
Remmen is altijd een optie.
pi_202231443
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef TagForce het volgende:

[..]
Niet hetzelfde vergrijp...
Hamilton werd bestraft voor causing a collision... Max heeft Hamilton niet geraakt. Dus het is niet te vergelijken, en zeker geen 'hij kreeg straf dus Max ook' geval.
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.
blablablabla
pi_202231461
quote:

[..]
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?

je bent echt niet goed wijs :D
pi_202231466
quote:

[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.
pi_202231517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef TagForce het volgende:

[..]
Snelle baan is niet altijd Mercedes territorium... Mexico is op zich ook een snelle baan. Het probleem is echter dat er op de Red Bull banen geen lange rechte stukken zijn die achter medium of langzame bochten aan komen. Daar doet de Red Bull het namelijk altijd slecht. Losail lijkt wat dat betreft op Mexico (maar dan minder hoog), met veel 4e, 5e en 6e versnellingsbochten die elkaar snel opvolgen. Dus ik verwacht dat in ieder geval sector 2 ruim voor Red Bull gaat zijn, en dat sector 1 en 3 dicht bij elkaar gaat zitten.
als ze weer 60 pk extra uit die motor halen maakt het allemaal niet uit......
pi_202231519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar Hamilton zit op de racelijn, terwijl Verstappen de binnenkant verdedigt. Hierin had Verstappen al het recht om voor Lewis te blijven en het is ook te zien dat hij bij de apex weer voor Hamilton zat. Er zijn dit jaar al meerdere straffen uitgedeeld voor vergelijkbare incidenten.
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?

Hoeveel inhaalacties met straf heb jij gezien waar iemand een ander halverwege de bocht al naar buiten stuurt?
Alle straffen die ik heb gezien waren voor het naar buiten duwen bij het uitkomen van de bocht, wat een compleet andere situatie is.
pi_202231556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]
max moet een zwaardere straf krijgen dan iemand die een coureur eraf rost met 51G en naar het ziekenhuis moet ?

je bent echt niet goed wijs :D
Sinds wanneer is letsel relevant in discussies over reglementen? Hamilton had ook wel dood kunnen zijn als hij niet 3 RBR auto's van de baan en zijn racelijn had uitgeweken. Sowieso het hele "Ja maar Silverstone dan?!?" is een onzinargument, er zijn racers bestraft voor precies zulke incidenten dus waarom nu Max niet?

Als je dit onbestraft prima, maar had je die andere situaties ook onbestraft moeten laten. Anders zijn je regelementen geen fluit waard.
blablablabla
pi_202231571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef TagForce het volgende:

[..]
Wat zeg je nu? Verstappen had het recht om voor Lewis te blijven, en moet daarom bestraft worden?

Hoeveel inhaalacties met straf heb jij gezien waar iemand een ander halverwege de bocht al naar buiten stuurt?
Alle straffen die ik heb gezien waren voor het naar buiten duwen bij het uitkomen van de bocht, wat een compleet andere situatie is .
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.
blablablabla
pi_202231619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Totaal niet eigenlijk, zet je oranje bril eens af.
lol... Waarom is dat niet een andere situatie?
a) Ik stuur de bocht in, over de apex, en laat mijn auto dan naar buiten lopen ondanks het feit dat er iemand zit.
b) Ik stuur de bocht in, en mis door onderstuur compleet de apex, iemand aan de buitenkant moet hierdoor uitwijken.

Als je niet ziet dat dit een compleet andere situatie is, dan heb je geen verstand van racen en hoe een auto zich gedraagt op de limiet in een bocht.

Edit: Overigens, Max kan hiervoor prima een straf krijgen... Maar dat is dan op basis van dit incident, en niet op basis van andere incidenten. Met andere woorden: Je argumenten kloppen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')