SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Verwachting besmetting cijfers:![]()
RS overlijden kinderen vrijwel niet aan, maar kunnen wel heel erg ziek worden. Gelet op de opmerking die @Evenstar net maakte is het aannemelijk dat die jongeren (we weten niet hoe oud ze waren) flink onderliggend lijden hadden. Hoe droevig ook, het is niet representatief.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Raad van State?
RS-virus. Maar daar zijn geen kinderen aan overleden voor zover ik weet (kan wel, als je er te laat bij bent).
Wat een schavuiten.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Was zojuist bij de Praxis. Personeel droeg geen een van allen een mondkapje.
Wat is dit?
Sinterklaasintocht met anderhalve meter, QR code en mondkapjes?quote:
quote:Sinterklaasintochten en Sint Maarten-optochten kunnen in afstemming met gemeente wel doorgaan binnen de geldende maatregelen, waarbij lokaal zoveel als mogelijk invullingen wordt gegeven aan de basisadviezen.
Heb je de polizei gebeld??quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
Een gebrek aan draagvlak.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
quote:Geen intocht van Sinterklaas in Utrecht door corona
De centrale Sinterklaasintocht in Utrecht gaat niet door. De organiserende stichting heeft de intocht, die deze zondag zou zijn, afgelast. Reden is de opleving van het coronavirus in de stad.
Het veilig houden van de intocht gaat niet, melden de organisatoren. "We hebben nog nagedacht over een heel korte intocht", zegt Bert Buizert. "Maar uiteindelijk gaat het om de vraag of wij als organiserend comité de verantwoordelijkheid kunnen en willen dragen om een grote hoeveelheid mensen bij elkaar te brengen."
Buizert spreekt van een beroerde situatie. "We hebben gisteravond met de twintig coördinatoren die hier het hele jaar druk mee zijn ook een traantje geplengd. Ook met de kinderen die hier naar uitkeken in gedachten."
https://nos.nl/artikel/24(...)-utrecht-door-corona
Dus Sinterklaas intocht gaat door?quote:
Dat hoeven ze ook niet volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
Sharon Dijksma heeft het natuurlijk veel te druk als burgemeester in het Sinterklaasjournaal, dan kan de intocht er niet meer bijquote:
Dat is inmiddels al in best veel landen, blijkbaar was het toch niet zo veilig. Die wappies toch.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Gaat lekker met de vaccins. Hier in Zwitserland wordt Moderna niet meer toegediend bij 30-, vanwege kans op hartklachten.
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.quote:
welke muziek? Ik hoor alleen maar : HEEEEEEE HOOOOOOquote:Op woensdag 10 november 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.
Doe maar een QR in de dierentuin. Komt het vast goed allemaal.quote:
Been spendin' most their livesquote:
Ik heb gehoord dat ze de mensapen niet gaan testen, vindt dat wel wat vreemd.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe maar een QR in de dierentuin. Komt het vast goed allemaal.
De Wereld vond ik op zich wel een lekker nummer, maar de rest wat die gasten maken kan ik echt niets mee.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.
Echt he, zo nodig voordat je het slangenverblijf in wandelt..quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nouja die mensen hebben al anderhalf jaar niet zo'n feestje gehad en nu wordt het toegestaan, zou jij weigeren als je al kaartjes hebt?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
welke muziek? Ik hoor alleen maar : HEEEEEEE HOOOOOO
Waarom niet eigenlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet volgens mij.
Deze plaatquote:
Ja mee eens hoor. Ik vind het ook raar dat voetbal stadions nog gewoon bijna vol zitten (of op hoeveel % het dan ook, maar druk is het)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.
Inmiddels is toch wel bekend dat dat soort evenementen bij deze cijfers eigenlijk altijd superspread zijn.
Dat is tenminste nog buiten. In zo'n amper geventileerde loods hossen en schreeuwen met duizenden en vervolgens sinterklaas aflassen man man.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor. Ik vind het ook raar dat voetbal stadions nog gewoon bijna vol zitten (of op hoeveel % het dan ook, maar druk is het)
Maar was astrazeneca niet de eerste die beschikbaar was?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef Confetti het volgende:
Als je de berichten leest over Janssen en Astrazeneca is dat overigens een mooi voorbeeld waarom je de overheid niet blind moet vertrouwen. Hugo zwoer zo'n beetje bij zijn kinderen dat het allemaal niets uitmaakte, terwijl in het buitenland al twijfels waren over de werking en dit ook uit onderzoek bleek.
Ik denk dat het zelf onderzoek doen en lezen veel verstandiger is dan luisteren naar een overheid die een ander belang heeft. Die kijkt naar het macrobelang en heeft gedacht 'beter iets dan niets'. En nu staan die mensen achteraan de rij voor boosters en moeten de winter door met een flutvaccin.
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.
Inmiddels is toch wel bekend dat dat soort evenementen bij deze cijfers eigenlijk altijd superspread zijn.
Een QR voor een winkel slaat sowieso nergens op natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.
Ik denk dat je óf terug moet naar iedereen die daar heen gaat een testje, of je moet naar 2G en hopen dat mensen die dan corona oplopen zich aan de quarantaineregels houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.
Het is natuurlijk wel funest voor de opvolging als dit soort dingen gewoon toegestaan blijven, ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet ook ruimte en tijd nemen om leuke dingen te doen. Zo kom je deze pandemie ook mentaal gezond door.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik wil volgend jaar ook gewoon weer naar een festival kunnen zonder gezeik en als het dan mag, zelfs als de cijfers wat hoger zijn, zou ik echt niet ineens weigeren.
Daarom moet zoiets dus ook centraal geregeld worden.
En als je die sectoren weer sluit of beperkt in openingstijd moet je ook direct stoppen met QR voor die sectoren of in algemene zin.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hans!!!!!!!!! Paniek!!!!! (wat Baudet kan, kan ik ook)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al in best veel landen, blijkbaar was het toch niet zo veilig. Die wappies toch.
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de QR überhaupt zou werken waren er niet zo belachelijk veel besmettingen in de horeca. Gevaccineerden kunnen daarbij het virus prima verspreiden is toch gewoon aangetoond. Compenseer die mensen fatsoenlijk en stop met jezelf voor de gek houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan ook mensen ontmoedigt om een boosterprik te nemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.
Je zou ook kunnen overwegen om gevaccineerden eveneens te laten testen. Alleen dat lijkt me technisch nogal lastig in te regelen.
Ah juist, vandaar dat we recent niet een tweede Dansen-met-Janssen piek hebben gezien, omdat QR-codes niet werken immers.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Als de QR überhaupt zou werken waren er niet zo belachelijk veel besmettingen in de horeca. Gevaccineerden kunnen daarbij het virus prima verspreiden is toch gewoon aangetoond. Compenseer die mensen fatsoenlijk en stop met jezelf voor de gek houden.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, vandaar dat we recent niet een tweede Dansen-met-Janssen piek hebben gezien, omdat QR-codes niet werken immers.
Ik ben bang hoe mensen dat allemaal gaan opnemenquote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.
Je zou ook kunnen overwegen om gevaccineerden eveneens te laten testen. Alleen dat lijkt me technisch nogal lastig in te regelen.
Of gewoon oud, natuurlijkquote:Op woensdag 10 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel funest voor de opvolging als dit soort dingen gewoon toegestaan blijven, ja.
Dat is natuurlijk heel lullig voor de concertzalen, maar ik zie niet in hoe zij zonder beperkingen dit soort feesten kunnen blijven houden.
P.S. Wat een kutmuziek. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik ben dan ook niet van de adidas-trainingsbroeken-op-hoogwater-met-sportsokken-en-nikes-eronder-muziek.
Dat vraag ik me bij jou af ja. Ongefundeerd roeptoeteren dat de QR niet zou werken.quote:
Hangt er vanaf wat je ermee wil bereiken natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een QR voor een winkel slaat sowieso nergens op natuurlijk.
Willem Alexander heeft denk ik (neem ik heel erg hard aan) op medische indicatie Pfizer of Moderna gekregen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende: [..] Goeie find. Willem-Alexander was toen nog ophef over, er wordt gedacht dat hij Pfizer heeft: https://blauwbloed.eo.nl/(...)alexander-is-geprikt
Alleen al duizend besmettingen tijdens het Amsterdam Dance Event maar QR werkt prima. Oké dan.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat vraag ik me bij jou af ja. Ongefundeerd roeptoeteren dat de QR niet zou werken.
In kader veiligheid/virusoverdracht voor de klant > nulquote:Op woensdag 10 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je ermee wil bereiken natuurlijk.
Wellicht waar maar het werd ook verkocht als even goed als Pfizer e.d. en dergelijke terwijl dat oordeel vooral was gebaseerd op 'beter iets dan niets'. Het was toen al bekend dat Janssen en Astra vrijwel zeker inferieur waren. Waarom die doelgroep nu geen voorrang krijgt snap ik niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar was astrazeneca niet de eerste die beschikbaar was?
Evt had de Jonge eerder kunnen beginnen met boosters voor hen. Maar het was toch destijds beter iets dan niets?
iedereen vond al dat we te laat begonnen en anders hadden we nog langer moeten wachten, was dat beter geweest?
(sorry beetje laat, was wat blijven steken op de vorige pagina)
Dat denk ik niet. De QR code is verkocht als iets wat ervoor zorgt dat je veilig iets kunt gaan doen en wordt nu ook genoemd als alternatief voor sectorsluitingen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen zitten er weinig mensen te trappelen om, als ze gevaccineerd zijn, alsnog zich te laten testen. Dan kun je de horeca/concerten/enz. ook niet rendabel open houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja? En dan dus maar weer alles dicht gooien? Dat is structureel de oplossing volgens jou als pertinent een bepaald gedeelte van de bevolking zich niet wil laten inenten? Dan moeten iedereen maar bloeden?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen al duizend besmettingen tijdens het Amsterdam Dance Event maar QR werkt prima. Oké dan.
Tja, dan gaat het dicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan ook mensen ontmoedigt om een boosterprik te nemen.
Op meer dan 300.000 mensen he.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen al duizend besmettingen tijdens het Amsterdam Dance Event maar QR werkt prima. Oké dan.
'Alleen al'? Dat is toevallig een event met 300k bezoekers. Zonder QR was dat een superspreadevent van ongekende grootte geweest. Zie Dansen-met-Janssen taferelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze gaan toch beginnen weer met de ouderen? En (zowat) all 60+ers zijn geprikt met Astraquote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Confetti het volgende:
Wellicht waar maar het werd ook verkocht als even goed als Pfizer e.d. en dergelijke terwijl dat oordeel vooral was gebaseerd op 'beter iets dan niets'. Het was toen al bekend dat Janssen en Astra vrijwel zeker inferieur waren. Waarom die doelgroep nu geen voorrang krijgt snap ik niet.
Tenzij 2G zal dat wel zo gebeuren ja.quote:
300.000 bezoekers.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
En dus? Voortschrijdend inzicht. Als we niets meer gaan doen wat tegen eerdere berichtgeving in was gegaan hadden we zoveel dingen niet gedaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
Als je gevaccineerden ook wil laten testen zeg je dat de QR code op zichzelf niet voldoende is, wat ingaat tegen eerdere berichtgeving.
Alsof je Corona alleen kunt opdoen bij of tijdens ADE. De frame tegen ADE kwam naar mijn idee gewoon te toevallig op de dag van persco.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Groter dan 0 dus.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
300.000 bezoekers.
1500 man in Paradiso zou dan 5 besmettingen opleveren.
Dus 1 op de 300, dat is toch gewoon idioot veel verhoudingsgewijs. Als winkels dat soort cijfers hadden zaten we nu al weken in code zwart.quote:
Ja, kun je die boostershots ook weer terug in de vriezer stoppen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De QR code is verkocht als iets wat ervoor zorgt dat je veilig iets kunt gaan doen en wordt nu ook genoemd als alternatief voor sectorsluitingen.
Als je gevaccineerden ook wil laten testen zeg je dat de QR code op zichzelf niet voldoende is, wat ingaat tegen eerdere berichtgeving.
Die QR code werkt primaquote:Op woensdag 10 november 2021 10:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat vraag ik me bij jou af ja. Ongefundeerd roeptoeteren dat de QR niet zou werken.
Staphorst scoort per 100.000 dagelijks hoger...quote:Op woensdag 10 november 2021 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus 1 op de 300, dat is toch gewoon idioot veel verhoudingsgewijs. Als winkels dat soort cijfers hadden zaten we nu al weken in code zwart.
Grappige is dat duizend besmettingen op 300.000 bezoekers minder is dan wat je zou verwacht als je at random zou testen (bij TvT is het percentage positief zo rond de 0,5%).quote:Op woensdag 10 november 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
300.000 bezoekers.
1500 man in Paradiso zou dan 5 besmettingen opleveren.
De enige manier waarop je gegarandeerd 0 bereikt is door overal de deur dicht te lijmen. Want er is geen enkele manier waarop mensen in contact kunnen komen en je gegarandeerd geen corona over kan dragen.quote:
Zie filmpje van Armand Girbes, die niet in de OP mocht hier helaaschquote:Op woensdag 10 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De QR code is verkocht als iets wat ervoor zorgt dat je veilig iets kunt gaan doen en wordt nu ook genoemd als alternatief voor sectorsluitingen.
Ja, maar dat kan nooit aangezien er altijd mensen op pad moeten om noodzakelijke voorzieningen draaiende te houden, er zal altijd ergens menselijk contact zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De enige manier waarop je gegarandeerd 0 bereikt is door overal de deur dicht te lijmen. Want er is geen enkele manier waarop mensen in contact kunnen komen en je gegarandeerd geen corona over kan dragen.
Ook niet als je dubbel gevaccineerd, getest, 1,5 meter afstand houdt met 2 mondkapjes.
Iedereen moet juist bloeden als we door gaan met grote evenementen terwijl we de 12k besmettingen aantikken. Van mij mag alles doorgaan maar kom dan niet met ingrijpende maatregelen voor de rest van het land a.s. vrijdag terwijl dit soort dingen nog bestaan, dat is niet uit te leggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:58 schreef popje het volgende:
[..]
Ja? En dan dus maar weer alles dicht gooien? Dat is structureel de oplossing volgens jou als pertinent een bepaald gedeelte van de bevolking zich niet wil laten inenten? Dan moeten iedereen maar bloeden?
Laten we Staphorst vooral als norm voor de rest van het land aan houdenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Staphorst scoort per 100.000 dagelijks hoger...
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:03 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)hopig-van~a4504ece1/
Goh dat men daar niet eerdere opgekomen was.
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.quote:Daarom hebben we ook een ideeënbus geopend, waar verpleegkundigen, verzorgenden en andere zorgverleners zélf terecht kunnen met suggesties om de zorg te verbeteren.’’
En? Komt daar iets op binnen?
,,Zeker, er komen leuke ideeën binnen. Verpleegkundigen willen meer zeggenschap over hun eigen werk. Ze geven bijvoorbeeld aan dat ze meer invloed willen op het rooster, zodat dat beter op hun privéleven aansluit. Ook willen ze werk en privé beter kunnen scheiden.
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Oplossing is dan 2G + leeftijdsgrens.
Aandeel 50+ in ziekenhuizen is relatief klein. Vaccinatie en doorgemaakte besmetting beschermt genoeg in de groe <50, dus kunnen die lekker door met feesten.
... maar goed dan ga je discrimineren op leeftijd dus levert ook weer gezeik op, dus dan is het lekker makkelijk om alles maar op slot te gooien.
En dus krijg je dat mensen die van mening zijn weinig risico te lopen zeggen: "Waarom zou ik me laten vaccineren? Dan moet ik nog steeds overal en nergens testen"quote:Op woensdag 10 november 2021 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus? Voortschrijdend inzicht. Als we niets meer gaan doen wat tegen eerdere berichtgeving in was gegaan hadden we zoveel dingen niet gedaan.
'Een QR blijkt niet voldoende bij hoogrisicoplekken, zoals concerten, wanneer de incidentie zo hoog is als deze nu is. We vragen dus ook gevaccineerden zich te laten testen als het niet geplaceerd is'. Klaar.
Bovendien schiet je er weinig mee op, want uiteindelijk komen de jongeren leeftijdsgroepen alsnog in contact met de oudere doelgroepen, dus je krijgt hetzelfde, maar dan ietwat vertraagd.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Aandeel 50+ in ziekenhuizen is relatief klein. Vaccinatie en doorgemaakte besmetting beschermt genoeg in de groe <50, dus kunnen die lekker door met feesten.
... maar goed dan ga je discrimineren op leeftijd dus levert ook weer gezeik op, dus dan is het lekker makkelijk om alles maar op slot te gooien.
Ik denk ook dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde soorten evenementen. Een rommelmarkt is bijvoorbeeld heel anders dan een Snollebollekes. Waarom het ene dan direct zou moeten lijden onder het andere omdat het even veel bezoekers heeft als je naar de pure aantallen kijkt, daar klopt ook iets niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen moet juist bloeden als we door gaan met grote evenementen terwijl we de 12k besmettingen aantikken. Van mij mag alles doorgaan maar kom dan niet met ingrijpende maatregelen voor de rest van het land a.s. vrijdag terwijl dit soort dingen nog bestaan, dat is niet uit te leggen.
Lees de rest van het artikel vooral niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.
Zeer vernieuwende inzichten iddquote:Op woensdag 10 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.
De jongeren zijn aardig solidair geweest met de ouderen tijdens corona. Zouden de 60+er nu ook begrip kunnen opbrengen als we zouden invoeren dat jongeren iets meer vrijheden zouden krijgen?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus krijg je dat mensen die van mening zijn weinig risico te lopen zeggen: "Waarom zou ik me laten vaccineren? Dan moet ik nog steeds overal en nergens testen"
De bridgeclubs gaan gewoon door, in het clubhuis of thuis.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het probleem is dat jongeren hun ouders thuis besmetten, niet omdat ouderen massaal los gaan op die feesten.
Dan moeten die maar een keer uit elkaars buurt blijven. Als mensen te dom zijn om te poepen kan je een hele samenleving laten bloeden, maar dat lost ook niks op.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het probleem is dat jongeren hun ouders thuis besmetten, niet omdat ouderen los gaan op die feesten.
Ik lees hetzelfde gezeik als in de onderwijswereld. Men gaat in cirkeltjes. En stelt zaken te eenvoudig voor.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel vooral niet.
Plus dat er 1 'gevaccineerd' stap extra tussen zit die de kans dat die besmetting doorgegeven wordt, kleiner maakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien schiet je er weinig mee op, want uiteindelijk komen de jongeren leeftijdsgroepen alsnog in contact met de oudere doelgroepen, dus je krijgt hetzelfde, maar dan ietwat vertraagd.
Ja dat is het infantiele aan maatregelen, alsof een rustig restaurant waar de tafels op anderhalve meter staan gelijk staat zo'n zuipfeest waar iedereen elkaar in de nek hijgt en HEEEE HOOOOO loopt te gillen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde soorten evenementen. Een rommelmarkt is bijvoorbeeld heel anders dan een Snollebollekes. Waarom het ene dan direct zou moeten lijden onder het andere omdat het even veel bezoekers heeft als je naar de pure aantallen kijkt, daar klopt ook iets niet.
Dat de inloop-horeca nu weer beperkt wordt kan ik ergens wel begrijpen als je ook kijkt hoe belabberd de handhaving was op de QR-code.
Nou, dan ga je toch ook niet meer naar de kerk?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?
Ik ben echt wel klaar met dat gejank.
Je kan uiteraard prima klaar zijn met het gejank, maar je vergeet op dit moment nogal gemakkelijk wat de consequenties zijn van een uitspraak doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Extra prik voor Janssen-gevaccineerden in België
De Belgische ministers van Volksgezondheid hebben het licht op groen gezet voor een extra prik voor Belgen die met Janssen zijn ingeënt. De goedkeuring volgt op een advies van de Hoge Gezondheidsraad gisteren.
In België zijn zo'n 400.000 mensen ingeënt met Janssen. Het grootste deel van die prikken (360.000) is gezet bij de leeftijdsgroep 40 tot 65 jaar, en bij moeilijk bereikbare groepen zoals daklozen en drugsverslaafden.
Wie gevaccineerd is met AstraZeneca kan in de toekomst mogelijk een boosterprik krijgen, maar er is volgens de Belgische Hoge Gezondheidsraad nog niet genoeg wetenschappelijk bewijs dat die extra dosis nu al echt nodig is. Volgens minister Wouter beke van Volksgezondheid wordt daar op 27 november verder over gesproken en wordt ondertussen al de extra prik voor Janssen-gevaccineerden "uitgerold".
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees hetzelfde gezeik als in de onderwijswereld. Men gaat in cirkeltjes. En stelt zaken te eenvoudig voor.
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel vooral niet.
Minder uitval > meer handen aan het bed.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.
Heb je ergens recente vaccinatiecijfers gezien de afgelopen 10 dagen?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan uiteraard prima klaar zijn met het gejank, maar je vergeet op dit moment nogal gemakkelijk wat de consequenties zijn van een uitspraak doen.
Op dit moment zijn ze aan het proberen de vaccinatiegraad op te krikken, onder andere door gebruik te maken van de QR code. Als je dan zegt tegen mensen dat ze na vaccinatie nog steeds hetzelfde moeten doen als ervoor, hoeveel mensen denk je dat je dan nu nog gaat bereiken?
Ze hoeven niet hetzelfde te doen als ervoor... Waarom moet het gelijk zo zwart-wit? Van de 100 plekken waar je een QR-code moet laten zien, zijn er dan misschien 2 waarvoor je je moeten laten testen: namelijk plekken waar een groot risico is. Nou, als je dat één keer per kwartaal moet doen voor dat ene concert waar je heen gaat, prima toch? En als je iedere zaterdag je kop eraf wilt zuipen in de club dan één keer per week. So be it.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
Op dit moment zijn ze aan het proberen de vaccinatiegraad op te krikken, onder andere door gebruik te maken van de QR code. Als je dan zegt tegen mensen dat ze na vaccinatie nog steeds hetzelfde moeten doen als ervoor, hoeveel mensen denk je dat je dan nu nog gaat bereiken?
En toch wordt er geadverteerd met ''we kunnen het veilig organiseren'' ipv ''zo veilig mogelijk'' want echt veilig ben je nergens als je onder de mensen bent.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De enige manier waarop je gegarandeerd 0 bereikt is door overal de deur dicht te lijmen. Want er is geen enkele manier waarop mensen in contact kunnen komen en je gegarandeerd geen corona over kan dragen.
Ook niet als je dubbel gevaccineerd, getest, 1,5 meter afstand houdt met 2 mondkapjes.
Grappig trouwens dat het pleidooi dat we hier regelmatig houden om op te schalen en onnodige handelingen weghalen in dit topic maandenlang opzij geschoven werd met: "Kan niet, exponentieel virus, doe je niets tegen" en nu IC-artsen ook hetzelfde zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.
Hugo plaatste die gisteren nog online.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Heb je ergens recente vaccinatiecijfers gezien de afgelopen 10 dagen?
Zal er toch eerst meer personeel moeten komen om de uitval te kunnen herstellen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Minder uitval > meer handen aan het bed.
Dat is wat ze bedoelen in ieder geval, of het werkt is wat anders.
Omdat het werk interessanter/leuker wordt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach ja, Hugo's twitter is de logische bron. Niet het RIVM.... Dom van mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Hugo plaatste die gisteren nog online.
Nee, dat ligt niet aan jou.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?
Je zegt tegen mij dat ik zwart-wit reageer terwijl dit jouw reactie op mij was:quote:Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hoeven niet hetzelfde te doen als ervoor... Waarom moet het gelijk zo zwart-wit? Van de 100 plekken waar je een QR-code moet laten zien, zijn er dan misschien 2 waarvoor je je moeten laten testen: namelijk plekken waar een groot risico is. Nou, als je dat één keer per kwartaal moet doen voor dat ene concert waar je heen gaat, prima toch? En als je iedere zaterdag je kop eraf wilt zuipen in de club dan één keer per week. So be it.
Het alternatief is wellicht dat je helemaal niet meer uit kunt gaan.
Dat is best zwart-wit, vind je ook niet?quote:Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?
Bekijk het eens vanuit de uitbater van de club of concert: Waar ie normaal elke zaterdag uitverkoopt, loopt er nu misschien 10% binnen omdat de rest geen zin heeft om te testen of zich misschien zelfs heeft laten vaccineren omdát dan testen niet meer hoeft.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hoeven niet hetzelfde te doen als ervoor... Waarom moet het gelijk zo zwart-wit? Van de 100 plekken waar je een QR-code moet laten zien, zijn er dan misschien 2 waarvoor je je moeten laten testen: namelijk plekken waar een groot risico is. Nou, als je dat één keer per kwartaal moet doen voor dat ene concert waar je heen gaat, prima toch? En als je iedere zaterdag je kop eraf wilt zuipen in de club dan één keer per week. So be it.
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?
Enige wat ze zouden kunnen doen is crisiszorg gaan bieden. Dus stoppen met de administratie en een VWS style boekhouding en registratie erop na gaan houden
Scheelt hoop tijd
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
De bridgeclubs gaan gewoon door, in het clubhuis of thuis.
60+ geeft geen fuck meer
Daar pleitte Bruls vorige week inderdaad al voor, tijdens de technische briefing.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Vuurwerkverbod zal vast ook nog wel een jaar verlengd worden.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogrammaquote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach ja, Hugo's twitter is de logische bron. Niet het RIVM.... Dom van mij.
Inderdaad, want dat werd vorige jaarwisseling ook zo prachtig gehandhaafd.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Dit wordt al minstens twintig jaar geroepen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat het pleidooi dat we hier regelmatig houden om op te schalen en onnodige handelingen weghalen in dit topic maandenlang opzij geschoven werd met: "Kan niet, exponentieel virus, doe je niets tegen" en nu IC-artsen ook hetzelfde zeggen.
Dat heeft natuurlijk niks met Corona te maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een treurigheid weer.
Evenementen voor kinderen aflassen door lokale nitwits terwijl deze op basis van de corona regels door kunnen gaan.
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Leuk zo'n fictief, volledig uit de lucht gegrepen percentage van 10%.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bekijk het eens vanuit de uitbater van de club of concert: Waar ie normaal elke zaterdag uitverkoopt, loopt er nu misschien 10% binnen omdat de rest geen zin heeft om te testen of zich misschien zelfs heeft laten vaccineren omdát dan testen niet meer hoeft.
Dan zou die uitbater dus van die 10% dezelfde omzet moeten halen als normaal 100%. Dat gaat bijna niet, dus voor een ondernemer is het rendabeler om de boel te sluiten.
'Iedereen testen' is weinig anders dan gewoon de horeca dicht gooien, maar wel een mooie manier om de steunmaatregelen weg te bezuinigen.
Klopt, alleen is beperken van die groepsgrootte alleen te doen als een 'dringend advies'.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.
Maar het enige waar we het virus aantoonbaar mee kunnen raken is is het beperken van groepsgrootte. Het is al eerder uitgelegd dat het niet eens die feestlocaties zijn maar het hele sociale ding er om heen, gezellig met 4 man in de auto, volle treinen, vooraf nog even een biertje doen bij Jaapie terwijl z'n ouders gewoon thuis zijn etc.
Aangezien de mobiliteit amper gedaald is gaat er dus geen rem op de verspreiding.
Aldus letterlijk iedereen op werkvloer in Nederland in iedere sector.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.
Kom dan vooral eens met realistische cijfers voor het geval zo'n situatie zich voor zou doen?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk zo'n fictief, volledig uit de lucht gegrepen percentage van 10%.
Gewoon een echte Fokker wordenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan is er weinig te beluisteren vanaf de werkvloer. Dit is gewoon stichting Open Deurquote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.
Dit.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben bang hoe mensen dat allemaal gaan opnemen
Zeg je dat de vaccinaties niet genoeg werken, dan gaan twijfelaars nooit die prik nemen
Ga je nu zeggen dat een booster echt nodig is, dan hadden ze het sneller moeten opzetten (niet pas in dec/jan/feb)
Zeg je dat QR ook niet meer voldoende is, dan geloofd niemand ergens meer in
Ik snap wel dat met een pandemie en alles het niet voorspelbaar is en dat zaken veranderen. Maar het is mij opgevallen dat veel mensen zich enorm aan de uitspraken van de minister houden en je niet terug mag komen op uitspraken.
(losstaand van hoe de communicatieskills zijn van ze..)
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
En dan wordt er gewoon net zo veel afgestoken als vorig jaar, of 2 jaar geleden want geen handhaving.
Hoe zou ik moeten inschatten welk percentage bereid is zich te laten testen? Ik denk overigens dat het een stuk hoger ligt dan 10%, want mensen willen uiteindelijk toch feesten.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kom dan vooral eens met realistische cijfers voor het geval zo'n situatie zich voor zou doen?
Zou corona niet gewoon het middel zijn om het vuurwerkverbod (wat ze al veel langer wilden) erdoor te krijgen? Never waste a good crisis enzo.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
En dat dan voor altijd?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:
Waarom niet gewoon een testsysteem voor toegang voor iedereen?
Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+
Als je testen voor toegang invoert voor iedereen kun je restaurants, cafés, sportscholen etc. beter dicht gooien.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:
Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+
Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
En ook 50% is voor een concert/horeca uitbater niet genoeg om onder de streep geld over te houden. De marges in de horeca liggen namelijk bedroevend laag.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe zou ik moeten inschatten welk percentage bereid is zich te laten testen? Ik denk overigens dat het een stuk hoger ligt dan 10%, want mensen willen uiteindelijk toch feesten.
Maar goed, laat het 50% zijn. Dat is nog altijd meer dan 0%.
0% omzet is nog meer niet genoeg.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En ook 50% is voor een concert/horeca uitbater niet genoeg om onder de streep geld over te houden. De marges in de horeca liggen namelijk bedroevend laag.
Ik mantelzorg mijn moeder. En heb een kind op de basisschool.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan moeten die maar een keer uit elkaars buurt blijven. Als mensen te dom zijn om te poepen kan je een hele samenleving laten bloeden, maar dat lost ook niks op.
Ik heb mijn ouders misschien maar vier keer gezien de afgelopen 18 maanden. Mooi kut, maar heb liever dat ik ze minder zie en ze gezond blijven dan dat ik ze besmet.
Na 18 maanden nog steeds als enige oplossing hebben dat alles maar dicht moet is gewoon behoorlijk kansloos.
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt, alleen is beperken van die groepsgrootte alleen te doen als een 'dringend advies'.
Achter de voordeur mag er niets. In de kerk ook niet.
En waar denk je dat de meeste feestjes zich naartoe verplaatsen als je de horeca weer een klap geeft?
Juist.
Het systeem werkt nu ook voor ongevaccineerden. Het probleem is dat het een half werkend systeem is. Alsof je dagelijks torrents download met alleen Windows Defenderquote:Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je testen voor toegang invoert voor iedereen kun je restaurants, cafés, sportscholen etc. beter dicht gooien.
Je realiseert je hopelijk wel dat het draagvlak is veranderd tussen nu en 2020?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.
Daar was je gisteren zelf ook voorstander van?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen blijven hangen in de ALLES MOET DICHT cyclus.
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Het systeem werkt nu ook voor ongevaccineerden. Het probleem is dat het een half werkend systeem is. Alsof je dagelijks torrents download met alleen Windows Defender
Dit is dan ook een hardnekkige mythe. Net zoals de mythe 'maar dan gaat de economie kapot'.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.
Omdat er best veel mensen waren die thuis niet doorgingen of slechts met 1 of 2 zaten. Dat zag ik ook in mijn omgeving.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld komt dat verbod er, er is straks ook gewoon te weinig personeel om zulke nachten nog in goede banen te leiden.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou corona niet gewoon het middel zijn om het vuurwerkverbod (wat ze al veel langer wilden) erdoor te krijgen? Never waste a good crisis enzo.
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoďstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
Nee tot de zorg functioneert. Je kan ook afschalen naarmate dat gebeurt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dat dan voor altijd?
Ik zie een mooie berg vacatures in de teststraten ontstaan.
Yep. Tel daar ook nog eens bij op dat 'solidariteit' is dat er ook partijen zijn die bijvoorbeeld financieel klappen krijgen terwijl het overgrote deel daar ook gewoon zijn schouders over ophaaltquote:Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was je gisteren zelf ook voorstander van?
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.
Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.
Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoďstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.
Ik ken echt niemand in mijn omgeving die niet zo denkt.
Waar haal je dat vandaan? Dat getal ligt echt tien tot twintig keer zo hoog.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Van hetzelfde.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving.
is dat zo? Ik las toch iets anders maar geen zin om het op te zoekenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.
Tijd voor wat anders.
Inderdaad. De persoonlijke risico's die men wel bereid is te nemen vormen opgeteld een collectief risico dat de samenleving zich nog niet kan veroorloven.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoďstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.
Nou en. Met zoveel gevaccineerden kun je je dat waarschijnlijk ook wel permitteren.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat het draagvlak is veranderd tussen nu en 2020?
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.
Oh, dan heb ik dat denk ik verkeerd gelezen. Mijn fout.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.
Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.
Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
Je begrijpt wat ik bedoel toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?
Als er zaken verplicht dicht gaan ja. Eerder niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.
Goed idee. Kun je gelijk bijna alles dichtgooien.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:
Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
Ik zie hier echt niemand die een tegenstander is van een coronapas bij gebedshuizen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Je kunt het niet weer maken om die sectoren nu wéér te sluiten inderdaad. Gaat overigens wel gewoon gebeuren trouwens, kerken mag niet aan getornd worden zolang het CDA relevant is voor de formatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje opquote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zit zelf aan de kant van registraties voor de zorg... Onderschat niet hoeveel handwerk dat is, door alle organen die van alles opleggen. Zowel intern in de zorgorganisatie(s) als vanuit de overheid. En de automatisering (of eigenlijk... De extra rukzooi) die ICT leveranciers hiervan maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet aan jou.
Overigens hoor ik die administratieve last al jaren. In vrijwel iedere publieke sector. En mijn ervaring is ook dat: a) in veel beroepen men zichzelf druk oplegt die er niet is en b) men vaak ook belabberd is qua administratieve vaardigheden (een simpel voorbeeld: basisvaardigheden in Microsoft Office ontbreken vaak al).
Daarom, dat denk ik ook. En als er getest moet worden voor een evenement, laat men zich testen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.
Het draagvlak voor strengere maatregelen is er ook gewoon, blijkt keer op keer iuit die steekproefsgewijze onderzoekjes.
Die grote indoor-evenementen, het lijkt me niet echt de beste tijd om dat nu te doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
We zaten toch in zwaar weer rond nov/dec 2020?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is en dat mensen het kapje vooral opzetten om geen gezeik te krijgen in de supermarkt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje op
Aard van het beestje. Merk hier ook dat niemand het wat interesseert dat de ziekenhuizen volstromen. Ver van m'n bed show. Daar moet je mee dealen. Je kan er van alles van vinden, maar dat gaat het echt niet veranderen. Ook niemand in mijn omgeving heeft het niet echt meer over corona merk ik. Mensen gaan door met hun leven en corona is niet echt meer gespreksstof. Het is meer van "Oh ja, corona is er ook nog."quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral is dat ze zich daar niet aan willen branden.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?
Kloptquote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
Als je de wet aanpast wel maar de christelijke partijen blokkeren het.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit zelf aan de kant van registraties voor de zorg... Onderschat niet hoeveel handwerk dat is, door alle organen die van alles opleggen. Zowel intern in de zorgorganisatie(s) als vanuit de overheid. En de automatisering (of eigenlijk... De extra rukzooi) die ICT leveranciers hiervan maken.
Dat is echt om van te huilen
Vendor lock ins overal ook, dus zorgorganisaties komen daar niet zo snel vanaf
Geen eerlijk vergelijk. Het meest gevaarlijke spul wat verantwoordelijk was voor de opnames zijn namelijk sinds vorig jaar verboden. Die cijfers zijn er dus niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
alleen in een auto zitten is dus eigenlijk veiligerquote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is en dat mensen het kapje vooral opzetten om geen gezeik te krijgen in de supermarkt.
Diezelfde mensen zitten ook vrolijk in de kroegen, de sportkantines, de stadions en noem maar op en dat zijn veel risicovollere settings.
De wet hoeft helemaal niet aangepast te worden. Ze willen het gewoon niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je de wet aanpast wel maar de christelijke partijen blokkeren het.
Dat lijkt mij meer een sociale druk dingetje. Anders had ik de mensen de dagen voorafgaand aan de plicht al verwacht mondkapjes te dragen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje op
Als mensen symboolmaatregelen braaf naleven en je komt met adviezen voor thuis en werk dan heb je best kans dat ze die ook redelijk plichtsgetrouw naleven en je zo de druk op de zorg kunt reduceren zonder al te ingrijpende maatregelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is.
Diezelfde mensen zitten ook vrolijk in de kroegen, de sportkantines, de stadions en noem maar op en dat zijn veel risicovollere settings.
Klap in het gezicht van de SAMENlevingquote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
Merendeel van de mensen doet het toch vooral voor zichzelf en de directe omgeving? Ik wel in ieder geval.
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.
Maar ze gaan ook ergens heen hequote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
alleen in een auto zitten is dus eigenlijk veiliger
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.
Ja dus dat gaat nu echt geen zoden aan de dijk zetten, nuquote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.
Natuurlijk is het in essentie een kloppende uitspraak, maar het is net zo kloppend als 'we moeten ervoor zorgen dat alle kinderen eerlijke kansen in het onderwijs krijgen'. Ja, dat klopt, maar de oplossing benoemen is nog niet eens 1% van het probleem daadwerkelijk oplossen.
natuurlijk maar dat iemand op de snelweg naar z'n werk net zoveel auto's ziet als vorige week vind ik ook niet echt een heel betrouwbare constateringquote:Op woensdag 10 november 2021 11:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lijkt mij meer een sociale druk dingetje. Anders had ik de mensen de dagen voorafgaand aan de plicht al verwacht mondkapjes te dragen.
Dus jij zegt weer een rem op aantal thuisbezoek en controle achter de deur?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.
Maar het enige waar we het virus aantoonbaar mee kunnen raken is is het beperken van groepsgrootte. Het is al eerder uitgelegd dat het niet eens die feestlocaties zijn maar het hele sociale ding er om heen, gezellig met 4 man in de auto, volle treinen, vooraf nog even een biertje doen bij Jaapie terwijl z'n ouders gewoon thuis zijn etc.
Aangezien de mobiliteit amper gedaald is gaat er dus geen rem op de verspreiding.
Tja, eten/drinken is wel handig voor een lichaam.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Crisissituatie roepen, schouders ophalen en doorgaan met werkquote:Op woensdag 10 november 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.
Volgens mij hebben de mensen in de zorg er nog het meeste aan als de rest van de bevolking laat zien dat we als maatschappij niet volledig interen op hun reserves en er blijk van geven dat het geen zorgcrisis is, maar een maatschappelijke crisis waarvoor we allemaal een deel van de pijn moeten nemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dus dat gaat nu echt geen zoden aan de dijk zetten, nu
Wat wél kan, is meer uitnutten van de capaciteit
Zorg voor de mensen die er werken, dan ze alleen nog primaire werk doen en naast geld, dikke steun krijgen om goed te kunnen werken
Beetje zoals je zorgt voor je commando's
Yep. Ook bij bedrijven. Uiteindelijk zijn de mensen die klagen over dat het allemaal zo veel administratie en zooi is vaak dezelfde die vervolgens ook klagen als het mis is gegaan en niet alles geadministreerd is.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.
Als advies zeker ja, het staat jou en je dinnetjes vervolgens vrij om daar volkomen schijt aan te hebben en gewoon gezellig met dertig man te gaan wijnen. Iedereen blij niemand boos.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dus jij zegt weer een rem op aantal thuisbezoek en controle achter de deur?
ja toeren met deze brandstofprijzen is ook niet leuk meerquote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar ze gaan ook ergens heen he
Die sociale druk werkt ook de andere kant op. Als genoeg mensen weer thuis gaan werken zullen anderen ook meer thuis gaan werken. Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lijkt mij meer een sociale druk dingetje. Anders had ik de mensen de dagen voorafgaand aan de plicht al verwacht mondkapjes te dragen.
Que?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik was gisteren in de lokale supermarkt en daar zat ipv desinfectie middel water in de spuitflessen dan denk je wel even waar zijn we mee bezig. Ik zag een kerel gewoon die hele fles leeg lurken om een punt te maken.
Ja, want dat bepaalt de werknemer.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die sociale druk werkt ook de andere kant op. Als genoeg mensen weer thuis gaan werken zullen anderen ook meer thuis gaan werken. Om maar wat te noemen.
Zou grappig zijn geweest als het dan toch desinfectans bleek te zijn. Alhoewel weer een IC bed bezet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik was gisteren in de lokale supermarkt en daar zat ipv desinfectie middel water in de spuitflessen dan denk je wel even waar zijn we mee bezig. Ik zag een kerel gewoon die hele fles leeg lurken om een punt te maken.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat ze juist in hadden moeten zetten op controle achter de deur (desnoods met steekproeven) omdat dat een bepaalde urgentie uitstraalt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja toeren met deze brandstofprijzen is ook niet leuk meer
Nicequote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik heb er ook heel veel aan als mijn kind perfect luistert en mij de hele dag knuffelt en als godin behandelt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de mensen in de zorg er nog het meeste aan als de rest van de bevolking laat zien dat we als maatschappij niet volledig interen op hun reserves en er blijk van geven dat het geen zorgcrisis is, maar een maatschappelijke crisis waarvoor we allemaal een deel van de pijn moeten nemen.
Dat is eerder sociaal wenselijk gedrag. De dag voor de herinvoering van het mondkapje had het overgrote deel 'm nog niet op.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
quéżquote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoe bedoel je achter de deur?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat ze juist in hadden moeten zetten op controle achter de deur (desnoods met steekproeven) omdat dat een bepaalde urgentie uitstraalt.
Nu loopt Hugo zelf al tot december of januari te sukkelen met boosterprikken maar hij verwacht wel dat de hele samenleving binnen een week voor hem gaat opzitten en pootjes geven.
De 'vertrouwen is goed, controle is beter' types.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Yep. Ook bij bedrijven. Uiteindelijk zijn de mensen die klagen over dat het allemaal zo veel administratie en zooi is vaak dezelfde die vervolgens ook klagen als het mis is gegaan en niet alles geadministreerd is.
Als je een gezonde arbeidsrelatie hebt wel ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, want dat bepaalt de werknemer.
Was het Trump?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik heb ooit een alcoholist als patiënt gehad die opgenomen was en zijn kopje 'koffie' voltapte bij de handalcohol tappuntenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:43 schreef Benny het volgende:
Knetterlam door handalcohol te zuipen...
wow, dan ben je wel ver heenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ooit een alcoholist als patiënt gehad die opgenomen was en zijn kopje 'koffie' voltapte bij de handalcohol tappunten![]()
![]()
Damn. Is giftig as fuck.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ooit een alcoholist als patiënt gehad die opgenomen was en zijn kopje 'koffie' voltapte bij de handalcohol tappunten![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:45 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
Onaangekondigd aanbellen door BOA's? Politie die daadwerkelijk surveilleert en oplet of er geen feestjes worden gehouden?quote:
Sterillium ipv melk in je koffie lijkt me ook niet echt te pruimen neequote:
Dat is echt walgelijk. Is toch ook nergens voor nodig geweest.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Onaangekondigd aanbellen door BOA's? Politie die daadwerkelijk surveilleert en oplet of er geen feestjes worden gehouden?
Bij mensen thuis? Dat gaat me wel veel te ver.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Onaangekondigd aanbellen door BOA's? Politie die daadwerkelijk surveilleert en oplet of er geen feestjes worden gehouden?
Hier hoort een gifje bij.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:43 schreef Benny het volgende:
Knetterlam door handalcohol te zuipen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ruik trouwens altijd even kort aan mijn hand als ik dit soort spul gebruik. Is dat gek?![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Mensenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:47 schreef Noek het volgende:
Heman Brood ging ook de keukenkastjes af in zn "sobere" periode.
Tja, en dat is dus precies waarom het 'gevoel van urgentie' er niet is.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij mensen thuis? Dat gaat me wel veel te ver.
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Hier hoort een gifje bij.
[ afbeelding ]Dat mensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ruik trouwens altijd even kort aan mijn hand als ik dit soort spul gebruik. Is dat gek?![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Mensen in mijn omgeving maken zich drukker om de maatregelen (en maatregelen die ze verwachten) dan de ernst van Corona zelf. Er worden nou eenmaal veel meer mensen geraakt door de maatregelen dan het virus zelf; helemaal onder de jongere generaties.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aard van het beestje. Merk hier ook dat niemand het wat interesseert dat de ziekenhuizen volstromen. Ver van m'n bed show. Daar moet je mee dealen. Je kan er van alles van vinden, maar dat gaat het echt niet veranderen. Ook niemand in mijn omgeving heeft het niet echt meer over corona merk ik. Mensen gaan door met hun leven en corona is niet echt meer gespreksstof. Het is meer van "Oh ja, corona is er ook nog."
Bewuste sabotage.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de SAMENleving
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Die gaan wederom geen fijne tijd tegemoet.quote:Vier op de tien ic-verpleegkundigen ervaren klachten als angst, depressie of posttraumatische stress als gevolg van werk, staat in een onderzoek van het Radboudumc in Nijmegen en het Rotterdamse Erasmus MC onder zeshonderd ic-verpleegkundigen.
,,Een op de vier ic-verpleegkundigen heeft sinds de Covid-19-pandemie een periode niet kunnen werken, vooral vanwege fysieke of mentale klachten. Een kwart van hen is nu nog steeds niet volledig aan het werk’’, staat in de studie. Uit het onderzoek blijkt ook dat één op de drie overweegt om te stoppen als ic-verpleegkundige.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-depressie~a09af5c5/
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Hier hoort een gifje bij.
[ afbeelding ]Nee, doe ik ook. Sommige ruiken echt heel lekker. Anderen daarentegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ruik trouwens altijd even kort aan mijn hand als ik dit soort spul gebruik. Is dat gek?![]()
![]()
nou blij toe dan maarquote:Op woensdag 10 november 2021 11:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, en dat is dus precies waarom het 'gevoel van urgentie' er niet is.
Hugo predikt alsof we in oorlog zijn maar hij handelt er niet naar.
moeten maar eens wat Aziatische ic verpleegsters gaan importerenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gaan wederom geen fijne tijd tegemoet.
Dat is toch ook een aantal keren gebeurd? Ik herinner me een aantal artikelen gelezen te hebben. Feestjes gaan nogal gepaard met lawaaioverlast. En dan heb je al snel een agent voor de deur staan.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoeveel invloed hierop door de overheid geregeld kan worden en hoeveel er bij de zorgbestuurders ligt. Ik snap dat er wetten en regelgeving is, maar het lijkt me ook voor een deel aan de besturing zelf te liggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:52 schreef Oriente het volgende:
ROTTERDAM (ANP) - Vier op de tien ic-verpleegkundigen ervaren klachten als angst, depressie of posttraumatische stress als gevolg van werk, staat in een onderzoek van het Radboudumc in Nijmegen en het Rotterdamse Erasmus MC.
Zij deden in oktober onderzoek onder zeshonderd ic-verpleegkundigen in heel Nederland.
Volgens de onderzoekers heeft de helft van de deelnemende verpleegkundigen een verhoogd risico op uitval door vermoeidheid gerelateerd aan het werk. "Een op de vier ic-verpleegkundigen heeft sinds de Covid-19-pandemie een periode niet kunnen werken, vooral vanwege fysieke of mentale klachten. Een kwart van hen is nu nog steeds niet volledig aan het werk", staat in de studie.
Werkdruk
Ui het onderzoek blijkt ook dat één op de drie overweegt om te stoppen als ic-verpleegkundige.
De verpleegkundigen op intensive cares willen meer medezeggenschap krijgen in de organisatie van de inhaalzorg en hebben behoefte aan flexibelere roosters en werken in vaste teams. Ook willen ze meer collega’s op de werkvloer zodat de werkdruk lager wordt. Verder zeggen ze nog steeds veel steun van familie, vrienden en hun directe collega’s te ervaren. "De ervaren steun van de Nederlandse samenleving is echter drastisch verminderd", aldus de universiteiten.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQwYwy?ocid=msedgntp
Ik wist niet of ik moest lachen of huilenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou grappig zijn geweest als het dan toch desinfectans bleek te zijn. Alhoewel weer een IC bed bezet.
voor de happy endingquote:Op woensdag 10 november 2021 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
moeten maar eens wat Aziatische ic verpleegsters gaan importeren
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie hier echt niemand die een tegenstander is van een coronapas bij gebedshuizen.
Het stort langzaam in elkaar.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou toch als je echt wil inzetten op urgentie en compliance, gaan voor ongerichte controles. Niet alleen mensen pakken voor geluidsoverlast.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Dat is toch ook een aantal keren gebeurd? Ik herinner me een aantal artikelen gelezen te hebben. Feestjes gaan nogal gepaard met lawaaioverlast. En dan heb je al snel een agent voor de deur staan.
Niet met z'n allen inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.
Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.
Die kant moeten we helemaal niet op willen met z'n allen.
Zijn dat niet ook symptomen van long Covid?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is beetje de essentie denk ik. Vooral de generaties onder de 50 zijn zeer actief en maken niet bijzonder veel kans om opgenomen te worden in het ziekenhuis. Maar ze worden wel direct geraakt door welke maatregel dan ook, ook als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen in mijn omgeving maken zich drukker om de maatregelen (en maatregelen die ze verwachten) dan de ernst van Corona zelf. Er worden nou eenmaal veel meer mensen geraakt door de maatregelen dan het virus zelf; helemaal onder de jongere generaties.
Ze zullen allemaal wel echte klachten hebben hoor, maar mijn ervaring in Azië is dat ze gewoon doorwerken, dat scheelt toch wel.quote:
Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.
Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.
Dus ik had al 15 jaar kunnen thuiswerken?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je een gezonde arbeidsrelatie hebt wel ja.
Jup.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het stort langzaam in elkaar.
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).quote:Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef Nia het volgende:
Hoe reëel is een sluiting van winkels, als men 'bewegingen indammen' weer gaat gebruiken als reden?
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zullen allemaal wel echte klachten hebben hoor, maar mijn ervaring in Azië is dat ze gewoon doorwerken, dat scheelt toch wel.
Dus over een jaar of 12 zijn we gewoon maatregel vrij. Nog even volhouden!quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
Si!quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.
Maargoed, leer mij Rutte en Hugo kennen, die voeren vrijdag de uitbreiding daarvan tegelijkertijd in met andere maatregelen, opdat het effect van de QR pas en de uitbreiding daarvan niet te meten is.
Oh, dus dat bedoelde je met thuiswerken als het kan (moet)quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens: mijn baas heeft vanochtend een positieve zelftest gedaan. Mogelijk opgelopen op het werk. Nu moet iedereen (ik heb haar al ruim een week niet op kantoor getroffen) op kantoor zich laten testen. Niet testen = niet naar kantoor.
Ben benieuwd hoe snel ze terecht kunnen. Heb even gekeken en ik zou op dit moment over drie uur al terecht kunnen in mijn eigen plaats. De drukte hier lijkt dus nog relatief mee te vallen (of ik had geluk).
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.
Afwachten waar ze vrijdag mee gaan komen. Ik houd rekening met het ergste.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellen
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk niks met Corona te maken.
Tenzij zzp'erquote:Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
Laat de winkeliers in godsnaam nog wat broodnodige omzet meepakken in de decembermaand.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
Kloptquote:Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @:DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.
Snap ik maar die afgelasting is vanwege de angst voor KOZP en rellen en niet vanwege de coronacijfers, Corona is de goedkope kutsmoes.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.
Of het kan volgens de regels of niet.
Dat gezanik dat burgemeester A het wel vindt kunnen en burgemeester B niet moet stoppen.
Helemaal omdat dit soort zaken hoogstens een minuscule impact hebben op de verspreiding.
Ik vind FOK een prima afspiegeling van de samenleving. Beter dan al die prominenten die menen hun mening te moeten ventileren aan de MargrietJinekOp1 tafelsquote:Op woensdag 10 november 2021 12:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Het FOK-OMT is weer druk aan het vergaderen zie ik.
Dat hangt er helemaal van af, de Poolse aspergestekers worden ook jaarlijks uitgewrongen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
Redelijk opportuun. Aspergesteken of een IC bedienen komen wel andere competenties bij kijken. Scholing zal ook wel te wensen over laten.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal van af, de Poolse aspergestekers worden ook jaarlijks uitgewrongen.
1 corona ziekenhuis met alleen maar geďmporteerde arbeid lijkt me een prima oplossing (op de artsen na), contract voor 12 - 24 maanden, slaapplekken in dat ziekenhuis.
Veel oudjes bevragen, dan krijg je dat als antwoord.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.
Het draagvlak voor strengere maatregelen is er ook gewoon, blijkt keer op keer iuit die steekproefsgewijze onderzoekjes.
Dat zijn over het algemeen ook de mensjes die op een IC terecht komen dus als zij die basisregels net wat beter naleven dan jongeren is dat alleen maar prima.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel oudjes bevragen, dan krijg je dat als antwoord.
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar las je dat?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Net gelezen dat de komende twee weken kritisch zijn. We gaan het zien.
Dat is dan ook direct het failliet van het hele beleid, qr code, vaccinatiedwang en vertrouwen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).
Maakt weinig uit, die besmetten elkaar thuis wel.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen ook de mensjes die op een IC terecht komen dus als zij die basisregels net wat beter naleven dan jongeren is dat alleen maar prima.
ik geef alleen maar een voorbeeld dat voor geďmporteerde arbeid niet automatisch de Nederlandse cao geldt en een Filipijnse IC verpleegkundige met alle benodigde papieren zou graag komen werken voor de helft van wat ze hier krijgen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk opportuun. Aspergesteken of een IC bedienen komen wel andere competenties bij kijken. Scholing zal ook wel te wensen over laten.
Coronaziekenhuis opzetten specifiek voor ongevaccineerden, krijgen zij de Filipijnse verpleegkundigen en stagiaires die tussendoor YouTube tutorials moeten bekijken om te checken wat intuberen ook alweer betekende en hoe ze een glijzeil moeten hanterenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk opportuun. Aspergesteken of een IC bedienen komen wel andere competenties bij kijken. Scholing zal ook wel te wensen over laten.
Verdeel en heers. En ieder jaar iedere week een PC waarin hugo de ster is. Met zijn bloemschoenen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Wat is eigenlijk de lange termijn visie? Booster na booster? Of weten we het gewoonweg niet?
Na die 3 keer snap je dat ook wel, of je moet er malloten neerzetten.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Coronaziekenhuis opzetten specifiek voor ongevaccineerden, krijgen zij de Filipijnse verpleegkundigen en stagiaires die tussendoor YouTube tutorials moeten bekijken om te checken wat intuberen ook alweer betekende en hoe ze een glijzeil moeten hanteren
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Coronaziekenhuis opzetten specifiek voor ongevaccineerden, krijgen zij de Filipijnse verpleegkundigen en stagiaires die tussendoor YouTube tutorials moeten bekijken om te checken wat intuberen ook alweer betekende en hoe ze een glijzeil moeten hanteren
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Net gelezen dat de komende twee weken kritisch zijn. We gaan het zien.
Lange termijnvisie is de boel boel laten en die nieuwe uitdaging aannemen in het bedrijfsleven of in het EU parlement.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Wat is eigenlijk de lange termijn visie? Booster na booster? Of weten we het gewoonweg niet?
https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.htmlquote:Nederland gaat proberen Oostenrijkse coronaregels te versoepelen
De Nederlandse overheid is tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk gaat stellen voor vaccinaties, zegt demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge. Nederland probeert via diplomatieke weg de Oostenrijkse regels versoepeld te krijgen.
...
Volgens De Jonge "is het wel ingewikkeld" als elk land eigen regels gaat invoeren, omdat dit het vrije verkeer van personen in de Europese Unie kan schaden. Bovendien biedt Nederland momenteel geen extra prikken aan aan mensen die naar Oostenrijk willen en nu dus een extra of een andere vaccinatie willen krijgen.
ja want dat kunnen ze natuurlijk alleen in Nederland, ik zeg toch niet dat je aspergestekers op de IC moet laten werkenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor jou en mij misschien. Als ze er maar genoeg omheen lullen bij persconferenties accepteert de meerderheid het gewoon allemaal helaas. Om dan volgend jaar winter weer dezelfde vrijbrief aan de overheid te geven.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is dan ook direct het failliet van het hele beleid, qr code, vaccinatiedwang en vertrouwen.
Waarom maakt hij zich druk om vakanties als zijn ziekenhuizen op instorten staan.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:
Ik dit zeer kansrijke plan al besproken?
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.html
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor jou en mij misschien. Als ze er maar genoeg omheen lullen bij persconferenties accepteert de meerderheid het gewoon allemaal helaas.
Ze spreken in elk geval Engels. Maar er van uitgaande dat daar ook schaarste zal zijn zou het ronduit asociaal zijn om ze met zakken geld hier heen te lokken.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja want dat kunnen ze natuurlijk alleen in Nederland, ik zeg toch niet dat je aspergestekers op de IC moet laten werken
Even bellen?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:26 schreef byah het volgende:
Waar kun je overigens een indicatie zien van de druk op de ziekenhuizen die voor mij van toepassing zijn? Hoop ergens een indicatie te kunnen krijgen of mijn operatie volgende week doorgaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |