abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202108808
Waarom niet gewoon een testsysteem voor toegang voor iedereen?

Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+

Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
  woensdag 10 november 2021 @ 11:17:35 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202108809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.
Als ik het zo lees dan is er weinig te beluisteren vanaf de werkvloer. Dit is gewoon stichting Open Deur
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202108813
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik ben bang hoe mensen dat allemaal gaan opnemen

Zeg je dat de vaccinaties niet genoeg werken, dan gaan twijfelaars nooit die prik nemen
Ga je nu zeggen dat een booster echt nodig is, dan hadden ze het sneller moeten opzetten (niet pas in dec/jan/feb)

Zeg je dat QR ook niet meer voldoende is, dan geloofd niemand ergens meer in

Ik snap wel dat met een pandemie en alles het niet voorspelbaar is en dat zaken veranderen. Maar het is mij opgevallen dat veel mensen zich enorm aan de uitspraken van de minister houden en je niet terug mag komen op uitspraken.
(losstaand van hoe de communicatieskills zijn van ze.. :X )
Dit.
Goede post.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202108815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ongetwijfeld.

En dan wordt er gewoon net zo veel afgestoken als vorig jaar, of 2 jaar geleden want geen handhaving.
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
blablablabla
pi_202108821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Kom dan vooral eens met realistische cijfers voor het geval zo'n situatie zich voor zou doen?
Hoe zou ik moeten inschatten welk percentage bereid is zich te laten testen? Ik denk overigens dat het een stuk hoger ligt dan 10%, want mensen willen uiteindelijk toch feesten.

Maar goed, laat het 50% zijn. Dat is nog altijd meer dan 0%.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202108824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
Zou corona niet gewoon het middel zijn om het vuurwerkverbod (wat ze al veel langer wilden) erdoor te krijgen? Never waste a good crisis enzo.
pi_202108825
Als ik zie hoeveel papierwerk mijn schoonbroer moet doen als neuroloog zijnde dan snap ik wel dat men van die administratieve zooi af wilt..
pi_202108826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:

Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+
En dat dan voor altijd?

Ik zie een mooie berg vacatures in de teststraten ontstaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 10 november 2021 @ 11:19:17 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202108835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:

Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
Als je testen voor toegang invoert voor iedereen kun je restaurants, cafés, sportscholen etc. beter dicht gooien.
pi_202108836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe zou ik moeten inschatten welk percentage bereid is zich te laten testen? Ik denk overigens dat het een stuk hoger ligt dan 10%, want mensen willen uiteindelijk toch feesten.

Maar goed, laat het 50% zijn. Dat is nog altijd meer dan 0%.
En ook 50% is voor een concert/horeca uitbater niet genoeg om onder de streep geld over te houden. De marges in de horeca liggen namelijk bedroevend laag.

De rest die zich niet laat testen gaat gewoon feesten in de achtertuin of in een schuur. Heb je dus helemaal geen zicht meer op.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:19:59 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202108843
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen blijven hangen in de ALLES MOET DICHT cyclus.
pi_202108849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En ook 50% is voor een concert/horeca uitbater niet genoeg om onder de streep geld over te houden. De marges in de horeca liggen namelijk bedroevend laag.
0% omzet is nog meer niet genoeg.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202108851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dan moeten die maar een keer uit elkaars buurt blijven. Als mensen te dom zijn om te poepen kan je een hele samenleving laten bloeden, maar dat lost ook niks op.

Ik heb mijn ouders misschien maar vier keer gezien de afgelopen 18 maanden. Mooi kut, maar heb liever dat ik ze minder zie en ze gezond blijven dan dat ik ze besmet.

Na 18 maanden nog steeds als enige oplossing hebben dat alles maar dicht moet is gewoon behoorlijk kansloos.
Ik mantelzorg mijn moeder. En heb een kind op de basisschool.
Van mij hoeft niet 'alles maar dicht', maar een beetje minder besmettingen zou wel welkom zijn. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202108852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Klopt, alleen is beperken van die groepsgrootte alleen te doen als een 'dringend advies'.

Achter de voordeur mag er niets. In de kerk ook niet.

En waar denk je dat de meeste feestjes zich naartoe verplaatsen als je de horeca weer een klap geeft?

Juist.
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.
blablablabla
pi_202108862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je testen voor toegang invoert voor iedereen kun je restaurants, cafés, sportscholen etc. beter dicht gooien.
Het systeem werkt nu ook voor ongevaccineerden. Het probleem is dat het een half werkend systeem is. Alsof je dagelijks torrents download met alleen Windows Defender
pi_202108866
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.
Je realiseert je hopelijk wel dat het draagvlak is veranderd tussen nu en 2020?
pi_202108867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen blijven hangen in de ALLES MOET DICHT cyclus.
Daar was je gisteren zelf ook voorstander van?
  woensdag 10 november 2021 @ 11:21:45 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202108869
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Het systeem werkt nu ook voor ongevaccineerden. Het probleem is dat het een half werkend systeem is. Alsof je dagelijks torrents download met alleen Windows Defender
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
pi_202108871
quote:

[..]
Dit is dan ook een hardnekkige mythe. Net zoals de mythe 'maar dan gaat de economie kapot'.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:21:53 #145
14505 OProg
A Life in Music
pi_202108872
quote:

[..]
Omdat er best veel mensen waren die thuis niet doorgingen of slechts met 1 of 2 zaten. Dat zag ik ook in mijn omgeving.

Ik kan je nu vertellen dat dit er echt veel minder gaan zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 10 november 2021 @ 11:22:15 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202108876
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
pi_202108889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zou corona niet gewoon het middel zijn om het vuurwerkverbod (wat ze al veel langer wilden) erdoor te krijgen? Never waste a good crisis enzo.
Oh ongetwijfeld komt dat verbod er, er is straks ook gewoon te weinig personeel om zulke nachten nog in goede banen te leiden.
blablablabla
pi_202108893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoïstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.

Ik ken echt niemand in mijn omgeving die niet zo denkt.
pi_202108894
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En dat dan voor altijd?

Ik zie een mooie berg vacatures in de teststraten ontstaan.
Nee tot de zorg functioneert. Je kan ook afschalen naarmate dat gebeurt.

De zorg is het grootste probleem nu. En het kabinet die de salarissen bewust 1,5 jaar niet hebben verhoogd, een coalitie die wegrende en een aangenomen motie die niet werd uitgevoerd. Het is werk met slechte arbeidsomstandigheden dat slecht verdient. Ik had daarom de uitloop vorig jaar al kunnen voorspellen
  woensdag 10 november 2021 @ 11:24:17 #150
14505 OProg
A Life in Music
pi_202108896
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Yep. Tel daar ook nog eens bij op dat 'solidariteit' is dat er ook partijen zijn die bijvoorbeeld financieel klappen krijgen terwijl het overgrote deel daar ook gewoon zijn schouders over ophaalt
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')