abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:24:20 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202108898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar was je gisteren zelf ook voorstander van?
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.

Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.

Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:24:44 #152
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_202108900
Kabinet stopt met woningbouw: ‘Besmettingen vinden vooral thuis plaats’
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 10 november 2021 @ 11:24:59 #153
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202108904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.

Tijd voor wat anders.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202108910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.

Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.

Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202108917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoïstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.

Ik ken echt niemand in mijn omgeving die niet zo denkt.
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving. ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202108918
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week
Waar haal je dat vandaan? Dat getal ligt echt tien tot twintig keer zo hoog.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202108922
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.
pi_202108924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving. ;)
Van hetzelfde.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 10 november 2021 @ 11:26:30 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202108926
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.

Tijd voor wat anders.
is dat zo? Ik las toch iets anders maar geen zin om het op te zoeken
pi_202108929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
Inderdaad. De persoonlijke risico's die men wel bereid is te nemen vormen opgeteld een collectief risico dat de samenleving zich nog niet kan veroorloven.
I'll give you something to do
  woensdag 10 november 2021 @ 11:26:48 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202108931
quote:

[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoïstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.

Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
pi_202108935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat het draagvlak is veranderd tussen nu en 2020?
Nou en. Met zoveel gevaccineerden kun je je dat waarschijnlijk ook wel permitteren.
Zeg dat 5/10 jongeren zich echt wel weer aan coronaregels houden als ze worden ingevoerd, dan ligt daar alsnog een gigantische winst als het gaat om besmettingen drukken.

Daarom hoop ik ook dat ze weer met een advies komen voor aantal mensen thuis. Voor wie echt kwaad wilde en schijt had is Nederland nooit op slot en is er altijd wel wat te doen. Het gaat om de meute in te dammen niet de excessen te bestrijden.
blablablabla
pi_202108936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.

Misschien is het gewoon een kwestie van tijd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202108937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik dat denk ik verkeerd gelezen. Mijn fout.
pi_202108938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.
pi_202108942
Merendeel van de mensen doet het toch vooral voor zichzelf en de directe omgeving? Ik wel in ieder geval.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:28:16 #167
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202108946
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?
Je begrijpt wat ik bedoel toch?

Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.

Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:28:42 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202108953
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.
Als er zaken verplicht dicht gaan ja. Eerder niet.
pi_202108957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:
Waarom niet gewoon een testsysteem voor toegang voor iedereen?

Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+

Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
Goed idee. Kun je gelijk bijna alles dichtgooien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202108959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Ik zie hier echt niemand die een tegenstander is van een coronapas bij gebedshuizen.
  Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:29:45 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202108964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je begrijpt wat ik bedoel toch?

Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
Je kunt het niet weer maken om die sectoren nu wéér te sluiten inderdaad. Gaat overigens wel gewoon gebeuren trouwens, kerken mag niet aan getornd worden zolang het CDA relevant is voor de formatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 10 november 2021 @ 11:29:53 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202108968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje op
pi_202108972
quote:

[..]

70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.

Het draagvlak voor strengere maatregelen is er ook gewoon, blijkt keer op keer iuit die steekproefsgewijze onderzoekjes.
blablablabla
  woensdag 10 november 2021 @ 11:30:21 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202108979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, dat ligt niet aan jou.

Overigens hoor ik die administratieve last al jaren. In vrijwel iedere publieke sector. En mijn ervaring is ook dat: a) in veel beroepen men zichzelf druk oplegt die er niet is en b) men vaak ook belabberd is qua administratieve vaardigheden (een simpel voorbeeld: basisvaardigheden in Microsoft Office ontbreken vaak al).
Ik zit zelf aan de kant van registraties voor de zorg... Onderschat niet hoeveel handwerk dat is, door alle organen die van alles opleggen. Zowel intern in de zorgorganisatie(s) als vanuit de overheid. En de automatisering (of eigenlijk... De extra rukzooi) die ICT leveranciers hiervan maken.

Dat is echt om van te huilen

Vendor lock ins overal ook, dus zorgorganisaties komen daar niet zo snel vanaf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202108983
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Elan het volgende:

[..]
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.

Het draagvlak voor strengere maatregelen is er ook gewoon, blijkt keer op keer iuit die steekproefsgewijze onderzoekjes.
Daarom, dat denk ik ook. En als er getest moet worden voor een evenement, laat men zich testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')