Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was je gisteren zelf ook voorstander van?
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.
Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.
Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoïstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.
Ik ken echt niemand in mijn omgeving die niet zo denkt.
Waar haal je dat vandaan? Dat getal ligt echt tien tot twintig keer zo hoog.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat ongevaccineerden alsnog hun prik gaan halen.
Van hetzelfde.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens realiseren dat de sociale horizon verder reikt dan de mensen in jouw omgeving.
is dat zo? Ik las toch iets anders maar geen zin om het op te zoekenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat werkt alleen niet zo best in de praktijk: nog geen 3.000 eerste vaccinaties vorige week, waarvan >90% niet in de IC-groep.
Tijd voor wat anders.
Inderdaad. De persoonlijke risico's die men wel bereid is te nemen vormen opgeteld een collectief risico dat de samenleving zich nog niet kan veroorloven.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kern van de zaak is dat na 20 maanden mensen een eigen risico-inschatting hebben gemaakt als het om corona gaat. Voor velen is dit virus geen bedreiging, dus het interesseert ze niet echt meer mochten ze het oplopen. En 'de zorg' of 'de ziekenhuizen' is een veel te vaag containerbegrip, dat mensen weinig zegt zolang ze er niet persoonlijk mee geconfronteerd worden.
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat de gemiddelde Nederlander zó egoïstisch is. Als de ziekenhuizen vollopen gaat men gewoon weer voorzichtig aan doen.
Nou en. Met zoveel gevaccineerden kun je je dat waarschijnlijk ook wel permitteren.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat het draagvlak is veranderd tussen nu en 2020?
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Prik of niet. De besmettingen stijgen ondanks de prik. Kwetsbaren komen weer in het ziekenhuis vanwege de slechte werking van vaccins en het reproductie getal dat omhoog gaat.
Oh, dan heb ik dat denk ik verkeerd gelezen. Mijn fout.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh, nee? Ik weet niet welke post je daarmee bedoelt, maar ik ben juist GEEN voorstander (meer) van alles moet dicht.
Ik was een voorstander van flinke maatregelen t/m de zomer van 2021. Eigenlijk totdat iedereen de kans had gekregen om zich te laten vaccineren. Nu is het een hele andere situatie.
Maatregelen die nu genomen kunnen worden zijn vooral thuiswerken, 2G, opschalen zorg, boosten etc. Niet meer alles domweg sluiten.
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
Je begrijpt wat ik bedoel toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan, dat alles maar moet sluiten?
Als er zaken verplicht dicht gaan ja. Eerder niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk maar de komende weken wat er gaat gebeuren zodra we een kabinet hebben dat (hopelijk) daadwerkelijk urgentie gaat uitstralen.
Goed idee. Kun je gelijk bijna alles dichtgooien.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:17 schreef Derrazi het volgende:
Waarom niet gewoon een testsysteem voor toegang voor iedereen?
Vaccins zijn niet de uitweg uit deze epidemie. Dat is investeren in de zorg, testen voor toegang en een booster elk jaar voor 50+
Maar wat wil je ook met een mp die ver over zijn houdsbaarheiddatum is, er alleen zit voor de macht (anders was hij wel vertrokken na de motie van afkeuring) en wegkomt met drogredenen (maar het buitenland doet het ook)
Ik zie hier echt niemand die een tegenstander is van een coronapas bij gebedshuizen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Je kunt het niet weer maken om die sectoren nu wéér te sluiten inderdaad. Gaat overigens wel gewoon gebeuren trouwens, kerken mag niet aan getornd worden zolang het CDA relevant is voor de formatie.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje opquote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zit zelf aan de kant van registraties voor de zorg... Onderschat niet hoeveel handwerk dat is, door alle organen die van alles opleggen. Zowel intern in de zorgorganisatie(s) als vanuit de overheid. En de automatisering (of eigenlijk... De extra rukzooi) die ICT leveranciers hiervan maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet aan jou.
Overigens hoor ik die administratieve last al jaren. In vrijwel iedere publieke sector. En mijn ervaring is ook dat: a) in veel beroepen men zichzelf druk oplegt die er niet is en b) men vaak ook belabberd is qua administratieve vaardigheden (een simpel voorbeeld: basisvaardigheden in Microsoft Office ontbreken vaak al).
Daarom, dat denk ik ook. En als er getest moet worden voor een evenement, laat men zich testen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
70% is sowieso extreem braaf en volgt regeltjes maar al te graag op. We doen wel alsof we een enorm rebels volkje zijn maar in de praktijk valt dat reuze mee en sterft het van de kleinburgelijke brave mensjes.
Het draagvlak voor strengere maatregelen is er ook gewoon, blijkt keer op keer iuit die steekproefsgewijze onderzoekjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |