abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202108730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
Op dit moment zijn ze aan het proberen de vaccinatiegraad op te krikken, onder andere door gebruik te maken van de QR code. Als je dan zegt tegen mensen dat ze na vaccinatie nog steeds hetzelfde moeten doen als ervoor, hoeveel mensen denk je dat je dan nu nog gaat bereiken?
Ze hoeven niet hetzelfde te doen als ervoor... Waarom moet het gelijk zo zwart-wit? Van de 100 plekken waar je een QR-code moet laten zien, zijn er dan misschien 2 waarvoor je je moeten laten testen: namelijk plekken waar een groot risico is. Nou, als je dat één keer per kwartaal moet doen voor dat ene concert waar je heen gaat, prima toch? En als je iedere zaterdag je kop eraf wilt zuipen in de club dan één keer per week. So be it.

Het alternatief is wellicht dat je helemaal niet meer uit kunt gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 10 november 2021 @ 11:12:00 #102
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202108737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
De enige manier waarop je gegarandeerd 0 bereikt is door overal de deur dicht te lijmen. Want er is geen enkele manier waarop mensen in contact kunnen komen en je gegarandeerd geen corona over kan dragen.

Ook niet als je dubbel gevaccineerd, getest, 1,5 meter afstand houdt met 2 mondkapjes.
En toch wordt er geadverteerd met ''we kunnen het veilig organiseren'' ipv ''zo veilig mogelijk'' want echt veilig ben je nergens als je onder de mensen bent.
To BG or not to BG!
pi_202108739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:

[..]
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.
Grappig trouwens dat het pleidooi dat we hier regelmatig houden om op te schalen en onnodige handelingen weghalen in dit topic maandenlang opzij geschoven werd met: "Kan niet, exponentieel virus, doe je niets tegen" en nu IC-artsen ook hetzelfde zeggen.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:12:16 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202108744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Heb je ergens recente vaccinatiecijfers gezien de afgelopen 10 dagen?
Hugo plaatste die gisteren nog online.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:12:20 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202108746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Minder uitval > meer handen aan het bed.

Dat is wat ze bedoelen in ieder geval, of het werkt is wat anders.
Zal er toch eerst meer personeel moeten komen om de uitval te kunnen herstellen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202108748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:

[..]
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.
Omdat het werk interessanter/leuker wordt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202108750
Wat een treurigheid weer.
Evenementen voor kinderen aflassen door lokale nitwits terwijl deze op basis van de corona regels door kunnen gaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:13:22 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202108756
Vuurwerkverbod zal vast ook nog wel een jaar verlengd worden.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:13:45 #109
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202108759
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Hugo plaatste die gisteren nog online.
Ach ja, Hugo's twitter is de logische bron. Niet het RIVM.... Dom van mij.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202108763
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?

Nee, dat ligt niet aan jou.

Overigens hoor ik die administratieve last al jaren. In vrijwel iedere publieke sector. En mijn ervaring is ook dat: a) in veel beroepen men zichzelf druk oplegt die er niet is en b) men vaak ook belabberd is qua administratieve vaardigheden (een simpel voorbeeld: basisvaardigheden in Microsoft Office ontbreken vaak al).
pi_202108764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ze hoeven niet hetzelfde te doen als ervoor... Waarom moet het gelijk zo zwart-wit? Van de 100 plekken waar je een QR-code moet laten zien, zijn er dan misschien 2 waarvoor je je moeten laten testen: namelijk plekken waar een groot risico is. Nou, als je dat één keer per kwartaal moet doen voor dat ene concert waar je heen gaat, prima toch? En als je iedere zaterdag je kop eraf wilt zuipen in de club dan één keer per week. So be it.

Het alternatief is wellicht dat je helemaal niet meer uit kunt gaan.
Je zegt tegen mij dat ik zwart-wit reageer terwijl dit jouw reactie op mij was:
quote:
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?

Ik ben echt wel klaar met dat gejank.
Dat is best zwart-wit, vind je ook niet?

Het gaat erom dat mensen die van mening zijn weinig tot geen risico te lopen en zeggen: "Ik maak me meer zorgen om het vaccin dan het virus (die er relatief veel zijn in de lagere leeftijdsgroepen)" ben je dan kwijt.
pi_202108772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bekijk het eens vanuit de uitbater van de club of concert: Waar ie normaal elke zaterdag uitverkoopt, loopt er nu misschien 10% binnen omdat de rest geen zin heeft om te testen of zich misschien zelfs heeft laten vaccineren omdát dan testen niet meer hoeft.

Dan zou die uitbater dus van die 10% dezelfde omzet moeten halen als normaal 100%. Dat gaat bijna niet, dus voor een ondernemer is het rendabeler om de boel te sluiten.

'Iedereen testen' is weinig anders dan gewoon de horeca dicht gooien, maar wel een mooie manier om de steunmaatregelen weg te bezuinigen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202108775
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?

Enige wat ze zouden kunnen doen is crisiszorg gaan bieden. Dus stoppen met de administratie en een VWS style boekhouding en registratie erop na gaan houden
Scheelt hoop tijd
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.
pi_202108776
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef Molo het volgende:

[..]
De bridgeclubs gaan gewoon door, in het clubhuis of thuis.
60+ geeft geen fuck meer
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.
Maar het enige waar we het virus aantoonbaar mee kunnen raken is is het beperken van groepsgrootte. Het is al eerder uitgelegd dat het niet eens die feestlocaties zijn maar het hele sociale ding er om heen, gezellig met 4 man in de auto, volle treinen, vooraf nog even een biertje doen bij Jaapie terwijl z'n ouders gewoon thuis zijn etc.

Aangezien de mobiliteit amper gedaald is gaat er dus geen rem op de verspreiding.
blablablabla
pi_202108777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Daar pleitte Bruls vorige week inderdaad al voor, tijdens de technische briefing.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:15:00 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202108778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:13 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ach ja, Hugo's twitter is de logische bron. Niet het RIVM.... Dom van mij.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma

Ik zal het linkje even voor je delen dan
pi_202108783
quote:
Inderdaad, want dat werd vorige jaarwisseling ook zo prachtig gehandhaafd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202108784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Grappig trouwens dat het pleidooi dat we hier regelmatig houden om op te schalen en onnodige handelingen weghalen in dit topic maandenlang opzij geschoven werd met: "Kan niet, exponentieel virus, doe je niets tegen" en nu IC-artsen ook hetzelfde zeggen.
Dit wordt al minstens twintig jaar geroepen.
pi_202108786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een treurigheid weer.
Evenementen voor kinderen aflassen door lokale nitwits terwijl deze op basis van de corona regels door kunnen gaan.
Dat heeft natuurlijk niks met Corona te maken.
blablablabla
  woensdag 10 november 2021 @ 11:16:03 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202108790
quote:
Ongetwijfeld.

En dan wordt er gewoon net zo veel afgestoken als vorig jaar, of 2 jaar geleden want geen handhaving.
pi_202108794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Bekijk het eens vanuit de uitbater van de club of concert: Waar ie normaal elke zaterdag uitverkoopt, loopt er nu misschien 10% binnen omdat de rest geen zin heeft om te testen of zich misschien zelfs heeft laten vaccineren omdát dan testen niet meer hoeft.

Dan zou die uitbater dus van die 10% dezelfde omzet moeten halen als normaal 100%. Dat gaat bijna niet, dus voor een ondernemer is het rendabeler om de boel te sluiten.

'Iedereen testen' is weinig anders dan gewoon de horeca dicht gooien, maar wel een mooie manier om de steunmaatregelen weg te bezuinigen.
Leuk zo'n fictief, volledig uit de lucht gegrepen percentage van 10%.
pi_202108800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.
Maar het enige waar we het virus aantoonbaar mee kunnen raken is is het beperken van groepsgrootte. Het is al eerder uitgelegd dat het niet eens die feestlocaties zijn maar het hele sociale ding er om heen, gezellig met 4 man in de auto, volle treinen, vooraf nog even een biertje doen bij Jaapie terwijl z'n ouders gewoon thuis zijn etc.

Aangezien de mobiliteit amper gedaald is gaat er dus geen rem op de verspreiding.
Klopt, alleen is beperken van die groepsgrootte alleen te doen als een 'dringend advies'.

Achter de voordeur mag er niets. In de kerk ook niet.

En waar denk je dat de meeste feestjes zich naartoe verplaatsen als je de horeca weer een klap geeft?

Juist.
pi_202108802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Kort samengevat zorgen voor meer personeel en dat de politiek meer naar de werkvloer gaat luisteren en minder administratieve rompslompen.
Aldus letterlijk iedereen op werkvloer in Nederland in iedere sector.
pi_202108805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Leuk zo'n fictief, volledig uit de lucht gegrepen percentage van 10%.
Kom dan vooral eens met realistische cijfers voor het geval zo'n situatie zich voor zou doen?
pi_202108807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?

Ik ben echt wel klaar met dat gejank.
Gewoon een echte Fokker worden :7

Je hebt Danny in elk geval een goede slogan gegeven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')