Iedereen moet juist bloeden als we door gaan met grote evenementen terwijl we de 12k besmettingen aantikken. Van mij mag alles doorgaan maar kom dan niet met ingrijpende maatregelen voor de rest van het land a.s. vrijdag terwijl dit soort dingen nog bestaan, dat is niet uit te leggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:58 schreef popje het volgende:
[..]
Ja? En dan dus maar weer alles dicht gooien? Dat is structureel de oplossing volgens jou als pertinent een bepaald gedeelte van de bevolking zich niet wil laten inenten? Dan moeten iedereen maar bloeden?
Laten we Staphorst vooral als norm voor de rest van het land aan houdenquote:Op woensdag 10 november 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Staphorst scoort per 100.000 dagelijks hoger...
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:03 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)hopig-van~a4504ece1/
Goh dat men daar niet eerdere opgekomen was.
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.quote:Daarom hebben we ook een ideeënbus geopend, waar verpleegkundigen, verzorgenden en andere zorgverleners zélf terecht kunnen met suggesties om de zorg te verbeteren.’’
En? Komt daar iets op binnen?
,,Zeker, er komen leuke ideeën binnen. Verpleegkundigen willen meer zeggenschap over hun eigen werk. Ze geven bijvoorbeeld aan dat ze meer invloed willen op het rooster, zodat dat beter op hun privéleven aansluit. Ook willen ze werk en privé beter kunnen scheiden.
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Oplossing is dan 2G + leeftijdsgrens.
Aandeel 50+ in ziekenhuizen is relatief klein. Vaccinatie en doorgemaakte besmetting beschermt genoeg in de groe <50, dus kunnen die lekker door met feesten.
... maar goed dan ga je discrimineren op leeftijd dus levert ook weer gezeik op, dus dan is het lekker makkelijk om alles maar op slot te gooien.
En dus krijg je dat mensen die van mening zijn weinig risico te lopen zeggen: "Waarom zou ik me laten vaccineren? Dan moet ik nog steeds overal en nergens testen"quote:Op woensdag 10 november 2021 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus? Voortschrijdend inzicht. Als we niets meer gaan doen wat tegen eerdere berichtgeving in was gegaan hadden we zoveel dingen niet gedaan.
'Een QR blijkt niet voldoende bij hoogrisicoplekken, zoals concerten, wanneer de incidentie zo hoog is als deze nu is. We vragen dus ook gevaccineerden zich te laten testen als het niet geplaceerd is'. Klaar.
Bovendien schiet je er weinig mee op, want uiteindelijk komen de jongeren leeftijdsgroepen alsnog in contact met de oudere doelgroepen, dus je krijgt hetzelfde, maar dan ietwat vertraagd.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Aandeel 50+ in ziekenhuizen is relatief klein. Vaccinatie en doorgemaakte besmetting beschermt genoeg in de groe <50, dus kunnen die lekker door met feesten.
... maar goed dan ga je discrimineren op leeftijd dus levert ook weer gezeik op, dus dan is het lekker makkelijk om alles maar op slot te gooien.
Ik denk ook dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde soorten evenementen. Een rommelmarkt is bijvoorbeeld heel anders dan een Snollebollekes. Waarom het ene dan direct zou moeten lijden onder het andere omdat het even veel bezoekers heeft als je naar de pure aantallen kijkt, daar klopt ook iets niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen moet juist bloeden als we door gaan met grote evenementen terwijl we de 12k besmettingen aantikken. Van mij mag alles doorgaan maar kom dan niet met ingrijpende maatregelen voor de rest van het land a.s. vrijdag terwijl dit soort dingen nog bestaan, dat is niet uit te leggen.
Lees de rest van het artikel vooral niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.
Zeer vernieuwende inzichten iddquote:Op woensdag 10 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Briljante ideeën. Die zijn gelukkig niet al duizend keer eerder geroepen.
De jongeren zijn aardig solidair geweest met de ouderen tijdens corona. Zouden de 60+er nu ook begrip kunnen opbrengen als we zouden invoeren dat jongeren iets meer vrijheden zouden krijgen?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus krijg je dat mensen die van mening zijn weinig risico te lopen zeggen: "Waarom zou ik me laten vaccineren? Dan moet ik nog steeds overal en nergens testen"
De bridgeclubs gaan gewoon door, in het clubhuis of thuis.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het probleem is dat jongeren hun ouders thuis besmetten, niet omdat ouderen massaal los gaan op die feesten.
Dan moeten die maar een keer uit elkaars buurt blijven. Als mensen te dom zijn om te poepen kan je een hele samenleving laten bloeden, maar dat lost ook niks op.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Het probleem is dat jongeren hun ouders thuis besmetten, niet omdat ouderen los gaan op die feesten.
Ik lees hetzelfde gezeik als in de onderwijswereld. Men gaat in cirkeltjes. En stelt zaken te eenvoudig voor.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel vooral niet.
Plus dat er 1 'gevaccineerd' stap extra tussen zit die de kans dat die besmetting doorgegeven wordt, kleiner maakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien schiet je er weinig mee op, want uiteindelijk komen de jongeren leeftijdsgroepen alsnog in contact met de oudere doelgroepen, dus je krijgt hetzelfde, maar dan ietwat vertraagd.
Ja dat is het infantiele aan maatregelen, alsof een rustig restaurant waar de tafels op anderhalve meter staan gelijk staat zo'n zuipfeest waar iedereen elkaar in de nek hijgt en HEEEE HOOOOO loopt te gillen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde soorten evenementen. Een rommelmarkt is bijvoorbeeld heel anders dan een Snollebollekes. Waarom het ene dan direct zou moeten lijden onder het andere omdat het even veel bezoekers heeft als je naar de pure aantallen kijkt, daar klopt ook iets niet.
Dat de inloop-horeca nu weer beperkt wordt kan ik ergens wel begrijpen als je ook kijkt hoe belabberd de handhaving was op de QR-code.
Nou, dan ga je toch ook niet meer naar de kerk?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?
Ik ben echt wel klaar met dat gejank.
Je kan uiteraard prima klaar zijn met het gejank, maar je vergeet op dit moment nogal gemakkelijk wat de consequenties zijn van een uitspraak doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, dan ga je toch niet meer naar concerten/kroegen/feesten etc.?
Ik ben echt wel klaar met dat gejank.
quote:Extra prik voor Janssen-gevaccineerden in België
De Belgische ministers van Volksgezondheid hebben het licht op groen gezet voor een extra prik voor Belgen die met Janssen zijn ingeënt. De goedkeuring volgt op een advies van de Hoge Gezondheidsraad gisteren.
In België zijn zo'n 400.000 mensen ingeënt met Janssen. Het grootste deel van die prikken (360.000) is gezet bij de leeftijdsgroep 40 tot 65 jaar, en bij moeilijk bereikbare groepen zoals daklozen en drugsverslaafden.
Wie gevaccineerd is met AstraZeneca kan in de toekomst mogelijk een boosterprik krijgen, maar er is volgens de Belgische Hoge Gezondheidsraad nog niet genoeg wetenschappelijk bewijs dat die extra dosis nu al echt nodig is. Volgens minister Wouter beke van Volksgezondheid wordt daar op 27 november verder over gesproken en wordt ondertussen al de extra prik voor Janssen-gevaccineerden "uitgerold".
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees hetzelfde gezeik als in de onderwijswereld. Men gaat in cirkeltjes. En stelt zaken te eenvoudig voor.
Staat werkelijk niets nieuws in of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel vooral niet.
Minder uitval > meer handen aan het bed.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan de rest niet lezen, maar ik zie niet hoe een betere scheiding werk en privé gaat leiden tot meer handen aan het bed.
Heb je ergens recente vaccinatiecijfers gezien de afgelopen 10 dagen?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan uiteraard prima klaar zijn met het gejank, maar je vergeet op dit moment nogal gemakkelijk wat de consequenties zijn van een uitspraak doen.
Op dit moment zijn ze aan het proberen de vaccinatiegraad op te krikken, onder andere door gebruik te maken van de QR code. Als je dan zegt tegen mensen dat ze na vaccinatie nog steeds hetzelfde moeten doen als ervoor, hoeveel mensen denk je dat je dan nu nog gaat bereiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |