SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Verwachting besmetting cijfers:![]()
RS overlijden kinderen vrijwel niet aan, maar kunnen wel heel erg ziek worden. Gelet op de opmerking die @Evenstar net maakte is het aannemelijk dat die jongeren (we weten niet hoe oud ze waren) flink onderliggend lijden hadden. Hoe droevig ook, het is niet representatief.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Raad van State?
RS-virus. Maar daar zijn geen kinderen aan overleden voor zover ik weet (kan wel, als je er te laat bij bent).
Wat een schavuiten.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Was zojuist bij de Praxis. Personeel droeg geen een van allen een mondkapje.
Wat is dit?
Sinterklaasintocht met anderhalve meter, QR code en mondkapjes?quote:
quote:Sinterklaasintochten en Sint Maarten-optochten kunnen in afstemming met gemeente wel doorgaan binnen de geldende maatregelen, waarbij lokaal zoveel als mogelijk invullingen wordt gegeven aan de basisadviezen.
Heb je de polizei gebeld??quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
Een gebrek aan draagvlak.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
quote:Geen intocht van Sinterklaas in Utrecht door corona
De centrale Sinterklaasintocht in Utrecht gaat niet door. De organiserende stichting heeft de intocht, die deze zondag zou zijn, afgelast. Reden is de opleving van het coronavirus in de stad.
Het veilig houden van de intocht gaat niet, melden de organisatoren. "We hebben nog nagedacht over een heel korte intocht", zegt Bert Buizert. "Maar uiteindelijk gaat het om de vraag of wij als organiserend comité de verantwoordelijkheid kunnen en willen dragen om een grote hoeveelheid mensen bij elkaar te brengen."
Buizert spreekt van een beroerde situatie. "We hebben gisteravond met de twintig coördinatoren die hier het hele jaar druk mee zijn ook een traantje geplengd. Ook met de kinderen die hier naar uitkeken in gedachten."
https://nos.nl/artikel/24(...)-utrecht-door-corona
Dus Sinterklaas intocht gaat door?quote:
Dat hoeven ze ook niet volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:24 schreef halfway het volgende:
Wat is dit?
Sharon Dijksma heeft het natuurlijk veel te druk als burgemeester in het Sinterklaasjournaal, dan kan de intocht er niet meer bijquote:
Dat is inmiddels al in best veel landen, blijkbaar was het toch niet zo veilig. Die wappies toch.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Gaat lekker met de vaccins. Hier in Zwitserland wordt Moderna niet meer toegediend bij 30-, vanwege kans op hartklachten.
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.quote:
welke muziek? Ik hoor alleen maar : HEEEEEEE HOOOOOOquote:Op woensdag 10 november 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.
Doe maar een QR in de dierentuin. Komt het vast goed allemaal.quote:
Been spendin' most their livesquote:
Ik heb gehoord dat ze de mensapen niet gaan testen, vindt dat wel wat vreemd.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe maar een QR in de dierentuin. Komt het vast goed allemaal.
De Wereld vond ik op zich wel een lekker nummer, maar de rest wat die gasten maken kan ik echt niets mee.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Zulke feesten moeten echt aan banden. Nog voor er verdere maatregelen komen. Wat een kutmuziek.
Echt he, zo nodig voordat je het slangenverblijf in wandelt..quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nouja die mensen hebben al anderhalf jaar niet zo'n feestje gehad en nu wordt het toegestaan, zou jij weigeren als je al kaartjes hebt?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
welke muziek? Ik hoor alleen maar : HEEEEEEE HOOOOOO
Waarom niet eigenlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet volgens mij.
Deze plaatquote:
Ja mee eens hoor. Ik vind het ook raar dat voetbal stadions nog gewoon bijna vol zitten (of op hoeveel % het dan ook, maar druk is het)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.
Inmiddels is toch wel bekend dat dat soort evenementen bij deze cijfers eigenlijk altijd superspread zijn.
Dat is tenminste nog buiten. In zo'n amper geventileerde loods hossen en schreeuwen met duizenden en vervolgens sinterklaas aflassen man man.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor. Ik vind het ook raar dat voetbal stadions nog gewoon bijna vol zitten (of op hoeveel % het dan ook, maar druk is het)
Maar was astrazeneca niet de eerste die beschikbaar was?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef Confetti het volgende:
Als je de berichten leest over Janssen en Astrazeneca is dat overigens een mooi voorbeeld waarom je de overheid niet blind moet vertrouwen. Hugo zwoer zo'n beetje bij zijn kinderen dat het allemaal niets uitmaakte, terwijl in het buitenland al twijfels waren over de werking en dit ook uit onderzoek bleek.
Ik denk dat het zelf onderzoek doen en lezen veel verstandiger is dan luisteren naar een overheid die een ander belang heeft. Die kijkt naar het macrobelang en heeft gedacht 'beter iets dan niets'. En nu staan die mensen achteraan de rij voor boosters en moeten de winter door met een flutvaccin.
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook maar toch debiel dat je in de winkels een mondkapje op moet en straks wellicht een QR moet tonen, ongevaccineerden niet meer welkom zijn in dit sportschool terwijl elders dit soort excessen plaatsvinden.
Inmiddels is toch wel bekend dat dat soort evenementen bij deze cijfers eigenlijk altijd superspread zijn.
Een QR voor een winkel slaat sowieso nergens op natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.
Ik denk dat je óf terug moet naar iedereen die daar heen gaat een testje, of je moet naar 2G en hopen dat mensen die dan corona oplopen zich aan de quarantaineregels houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit zijn geen excessen, want hier wordt de QR code gebruikt. Als je hier maatregelen aan hangt zeg je eigenlijk: De QR code werkt niet voldoende. Dat is het failliet van dat systeem.
Het is natuurlijk wel funest voor de opvolging als dit soort dingen gewoon toegestaan blijven, ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet ook ruimte en tijd nemen om leuke dingen te doen. Zo kom je deze pandemie ook mentaal gezond door.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik wil volgend jaar ook gewoon weer naar een festival kunnen zonder gezeik en als het dan mag, zelfs als de cijfers wat hoger zijn, zou ik echt niet ineens weigeren.
Daarom moet zoiets dus ook centraal geregeld worden.
En als je die sectoren weer sluit of beperkt in openingstijd moet je ook direct stoppen met QR voor die sectoren of in algemene zin.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hans!!!!!!!!! Paniek!!!!! (wat Baudet kan, kan ik ook)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al in best veel landen, blijkbaar was het toch niet zo veilig. Die wappies toch.
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de QR überhaupt zou werken waren er niet zo belachelijk veel besmettingen in de horeca. Gevaccineerden kunnen daarbij het virus prima verspreiden is toch gewoon aangetoond. Compenseer die mensen fatsoenlijk en stop met jezelf voor de gek houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan ook mensen ontmoedigt om een boosterprik te nemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.
Je zou ook kunnen overwegen om gevaccineerden eveneens te laten testen. Alleen dat lijkt me technisch nogal lastig in te regelen.
Ah juist, vandaar dat we recent niet een tweede Dansen-met-Janssen piek hebben gezien, omdat QR-codes niet werken immers.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Als de QR überhaupt zou werken waren er niet zo belachelijk veel besmettingen in de horeca. Gevaccineerden kunnen daarbij het virus prima verspreiden is toch gewoon aangetoond. Compenseer die mensen fatsoenlijk en stop met jezelf voor de gek houden.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah juist, vandaar dat we recent niet een tweede Dansen-met-Janssen piek hebben gezien, omdat QR-codes niet werken immers.
Ik ben bang hoe mensen dat allemaal gaan opnemenquote:Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je prima concluderen dat alleen een QR-code hier niet goed (genoeg) werkt zonder daarbij het hele systeem te ondermijnen.
Je zou ook kunnen overwegen om gevaccineerden eveneens te laten testen. Alleen dat lijkt me technisch nogal lastig in te regelen.
Of gewoon oud, natuurlijkquote:Op woensdag 10 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel funest voor de opvolging als dit soort dingen gewoon toegestaan blijven, ja.
Dat is natuurlijk heel lullig voor de concertzalen, maar ik zie niet in hoe zij zonder beperkingen dit soort feesten kunnen blijven houden.
P.S. Wat een kutmuziek. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik ben dan ook niet van de adidas-trainingsbroeken-op-hoogwater-met-sportsokken-en-nikes-eronder-muziek.
Dat vraag ik me bij jou af ja. Ongefundeerd roeptoeteren dat de QR niet zou werken.quote:
Hangt er vanaf wat je ermee wil bereiken natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een QR voor een winkel slaat sowieso nergens op natuurlijk.
Willem Alexander heeft denk ik (neem ik heel erg hard aan) op medische indicatie Pfizer of Moderna gekregen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende: [..] Goeie find. Willem-Alexander was toen nog ophef over, er wordt gedacht dat hij Pfizer heeft: https://blauwbloed.eo.nl/(...)alexander-is-geprikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |