De teringquote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef halfway het volgende:
Ondertussen maakt het demissionaire kabinet zich meer druk over houtkachels ipv met echte problemen bezig te zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-zwitserse-methode
Het is weer een opmaat naar een totaalverbod.
Natuurlijk, het ondermijnt de dwang van de energietransitie. Ik houd gewoon een klein kapbosje bij, dan ben je nog steeds beter af met een goed gesoleerd huis hoor, maar ben je minder afhankelijk van de energieprijzen in de winter. Correct gebruik van de houtkachel is natuurlijk ook in je eigen belang, dus ik zie daar nog geen verbod in.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef halfway het volgende:
Ondertussen maakt het demissionaire kabinet zich meer druk over houtkachels ipv met echte problemen bezig te zijn.
Dat niet perse nee, maar is wel weer mierenneuken achter de komma ...quote:Op woensdag 10 november 2021 08:59 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Natuurlijk, het ondermijnt de dwang van de energietransitie. Ik houd gewoon een klein kapbosje bij, dan ben je nog steeds beter af met een goed gesoleerd huis hoor, maar ben je minder afhankelijk van de energieprijzen in de winter. Correct gebruik van de houtkachel is natuurlijk ook in je eigen belang, dus ik zie daar nog geen verbod in.
Hernoem CoronaCheck naar SocialCheck, introduceer een QR code voor de verwarmingsmethode in je huis. Heb je aardwarmte? Dan ben je 'groen' genoeg voor een klein houtkacheltje. Stook je met gas? Vervelend voor je, houtkachel komt er niet in.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:59 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Natuurlijk, het ondermijnt de dwang van de energietransitie. Ik houd gewoon een klein kapbosje bij, dan ben je nog steeds beter af met een goed gesoleerd huis hoor, maar ben je minder afhankelijk van de energieprijzen in de winter. Correct gebruik van de houtkachel is natuurlijk ook in je eigen belang, dus ik zie daar nog geen verbod in.
quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vergelijk ze eens met Finland, Denemarken en Noorwegen.
Ohja en ik heb gewoon een keuze met consequenties te maken, dus tevreden mag ik ook zijn! De bomen leefden nog lang en gelukkig.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hernoem CoronaCheck naar SocialCheck, introduceer een QR code voor de verwarmingsmethode in je huis. Heb je aardwarmte? Dan ben je 'groen' genoeg voor een klein houtkacheltje. Stook je met gas? Vervelend voor je, houtkachel komt er niet in.
Dan verbieden ze het niet
Waarom? Die landen zijn vergelijkbaar qua bevolkingsgrootte, bevolkingsdichtheid en mentaliteit. De rest van Europa niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Vergelijk ze eens met de rest van Europa
Dus zijn ze niet koersvast. Het moet namelijk helemaal niet, ze kiezen ervoor om dat te doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind de Denen dan een beter voorbeeld als het over koersvast gaat maar die moeten toch ook weer teruggrijpen op maatregelen met het grote verschil dat de burger daar die dan ook opvolgt.
Koersvast is een koers uitstippelen en je aan die koers houden. Dat heeft verder weinig te maken met of het moet of niet, en in wiens ogen dan wel.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus zijn ze niet koersvast. Het moet namelijk helemaal niet, ze kiezen ervoor om dat te doen.
dus voor jou is koersvast hetzelfde als blind, dan is zelfs het VK dat nietquote:Op woensdag 10 november 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus zijn ze niet koersvast. Het moet namelijk helemaal niet, ze kiezen ervoor om dat te doen.
Wat de Denen dus niet doen, en de Engelsen en Duitsers (vooralsnog) wel, zij het beide op een andere manier.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Koersvast is een koers uitstippelen en je aan die koers houden. Dat heeft verder weinig te maken met of het moet of niet, en in wiens ogen dan wel.
Het meest pijnlijke vind ik eigenlijk nog wel dat wanneer je onverhoopt 10-11k noteert vandaag iedereen in een feeststemming is, terwijl je dan alsnog een groeipercentage rond 40% blijft noterenquote:
Hun koers is al vanaf maart 2020 het beheersbaar houden van de epidemie. Wanneer zijn ze hiervan afgeweken precies?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hebben op enig moment besloten dat corona geen A-ziekte meer was, of hoe je dat ook noemt, en coronapassen en andere toestanden werden gestopt en men door kon met het normale leven. Daar komt men nu dus weer van terug, want oh jee de besmettingen stijgen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun koers is al vanaf maart 2020 het beheersbaar houden van de epidemie. Wanneer zijn ze hiervan afgeweken precies?
Ze hebben toen ook duidelijk erbij verteld dat wanneer ze signalen krijgen dat het uit de hand dreigt te gaan lopen ze weer maatregelen zouden invoeren.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hebben op enig moment besloten dat corona geen A-ziekte meer was, of hoe je dat ook noemt, en coronapassen en andere toestanden werden gestopt en men door kon met het normale leven. Daar komt men nu dus weer van terug, want oh jee de besmettingen stijgen.
Maar goed, hier komen we toch niet uit. Verschil van inzicht zullen we maar zeggen.
Het klimaat is geen echt probleem?quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef halfway het volgende:
je verwart doel met koers, we kunnen er wel van uitgaan dat alle landen hetzelfde doel hebben, je zou kunnen stellen dat bepaalde landen minder zigzaggen dan andere maar voor dat soort conclusies tijdens deze pandemie is het eigenlijk nog steeds te vroegquote:Op woensdag 10 november 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat de Denen dus niet doen, en de Engelsen en Duitsers (vooralsnog) wel, zij het beide op een andere manier.
Dit is toch gerommel in de marge joh laten we wel wezen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het klimaat is geen echt probleem?
Eens.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het meest pijnlijke vind ik eigenlijk nog wel dat wanneer je onverhoopt 10-11k noteert vandaag iedereen in een feeststemming is, terwijl je dan alsnog een groeipercentage rond 40% blijft noteren
Stijging gaat er binnenkort wel uit. Als Amsterdammer kun je op dit moment alleen nog een test uitvoeren in Alkmaar of Heerhugowaard.quote:
Maar dat wil dan zeggen dat je stabiliseert omdat je capaciteit het niet meer aan kan. Dan heb je een groter probleem want dan gaan mensen gewoon niet meer testen (en mogelijk gewoon de deur uit).quote:Op woensdag 10 november 2021 09:21 schreef groenen het volgende:
[..]
Stijging gaat er binnenkort wel uit. Als Amsterdammer kun je op dit moment alleen nog een test uitvoeren in Alkmaar of Heerhugowaard.
Het is lichtelijk offtopic hier maar als je als kabinet vindt dat je niet hoeft te stoppen met het financieren van fossiele brandstofwinning omdat het voor een volgend kabinet is (wat exact dezelfde partijen zijn), dan komt dit meer over als burgertje pesten dan dat je echt iets aan het klimaatprobleem wil doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het klimaat is geen echt probleem?
Dit is een realistisch scenario ben ik bangquote:Op woensdag 10 november 2021 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat wil dan zeggen dat je stabiliseert omdat je capaciteit het niet meer aan kan. Dan heb je een groter probleem want dan gaan mensen gewoon niet meer testen (en mogelijk gewoon de deur uit).
Koesrvast is dus ongeacht hoe zaken zich ontwikkelen op de ingezette koers door blijven gaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat de Denen dus niet doen, en de Engelsen en Duitsers (vooralsnog) wel, zij het beide op een andere manier.
'De overheid moet zich bezig houden met echte problemen' is van het niveau 'ga boeven vangen'.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is toch gerommel in de marge joh laten we wel wezen.
Zijn die AZ vaccinaties nu ook opeens helemaal niets meer?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:21 schreef Nielsch het volgende:
Treurig om te zien hoe traag en afwachtend er weer wordt gereageerd door de verantwoordelijke ministers.
Al weken zien we hoog oplopende cijfers en slaan ziekenhuizen alarm maar anders dan "jongens kom op even beter jullie best doen" hebben we tot nu toe nog niet gehoord. Al weken staat de GGD klaar om boostershots te geven maar zelfs met het nieuws dat AstraZeneca geprikten (60-65 jaar en zorgpersoneel) amper nog beschermd zijn willen ze toch nog even rustig een maand afwachten. Nee in plaats daarvan gaat Hugo wel even praten met Oostenrijk omdat de skivakantie van Hendrik Jan en Veerle nu in gevaar komt want die kunnen in Nederland nog geen Janssen booster krijgen. Echt, ongelooflijk. Oh en dit hele weekend staan er weer gigantische evenementen op de planning met Carnaval en Sinterklaas maar ook daar geven ze geen sturing, waardoor sommige gemeenten zelf maar besluiten om zaken niet door te laten gaan. Echt stelletje prutsers, optyfen!
https://www.washingtonpos(...)deaths-higher-covid/quote:A vast majority of Texans who have died of covid-19 since the beginning of the year were unvaccinated, according to a grim new Texas health department report released Monday.
The report from the Texas Department of State Health Services examined data from Jan. 15 to Oct. 1 and found that unvaccinated people were much more likely to get infected and die of the coronavirus than those who got their shots.
Of the nearly 29,000 covid-linked fatalities in Texas during that period, more than 85 percent were of unvaccinated individuals. Nearly 7 percent of the deaths were among partially vaccinated people, while nearly 8 percent were fully vaccinated.
Het is iets voor de bevolking. Dat is met alles zo. Zodra het voor is, is het moeilijk moeilijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de avondklok minder logistieke voorwaarden nodig heeft, maar dat met die prikken duurt echt onnodig lang.
Waarom zouden de boosters in hun nadeel zijn?
Iedereen onder de 20 is een kind?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En ik zie dat er ook gewoon meer kinderen overlijden. Als het virus lekker door de maatschappij gaat, treft het hun ook.
Vergeleken met 80+ is het voor kinderen geen bijzonder ernstige ziekte, maar vergeleken met de huidige andere kinderziektes wel.
Dit gaat gewoon nog een tijdje toenemen h:
[ twitter ]
https://www.metronieuws.n(...)-brandstofprojecten/quote:Op woensdag 10 november 2021 09:24 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het is lichtelijk offtopic hier maar als je als kabinet vindt dat je niet hoeft te stoppen met het financieren van fossiele brandstofwinning omdat het voor een volgend kabinet is (wat exact dezelfde partijen zijn), dan komt dit meer over als burgertje pesten dan dat je echt iets aan het klimaatprobleem wil doen.
Pfizer trekt nogmaals een champagnefles open.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn die AZ vaccinaties nu ook opeens helemaal niets meer?
De inhoud van de ministerietorens moet toch ergens mee bezig zijn....quote:Op woensdag 10 november 2021 08:52 schreef halfway het volgende:
toch waren deze mensen allemaal wakker, tot de ogen ogen niet meer open gingenquote:Op woensdag 10 november 2021 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)deaths-higher-covid/
Tsja, in Texas werden de coronaregels vrij snel versoepeld. Pijnlijke statistiek en hopelijk (natuurlijk niet) opent het de ogen van sommige mensen.
Zijn ze goed in. Burgertje pesten.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:24 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het is lichtelijk offtopic hier maar als je als kabinet vindt dat je niet hoeft te stoppen met het financieren van fossiele brandstofwinning omdat het voor een volgend kabinet is (wat exact dezelfde partijen zijn), dan komt dit meer over als burgertje pesten dan dat je echt iets aan het klimaatprobleem wil doen.
quote:Op woensdag 10 november 2021 09:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pfizer trekt nogmaals een champagnefles open.
Ik zie alleen maar meer bewijs dat de vaccins werken hoor.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)deaths-higher-covid/
Tsja, in Texas werden de coronaregels vrij snel versoepeld. Pijnlijke statistiek en hopelijk (natuurlijk niet) opent het de ogen van sommige mensen.
Ja ze gaan dus overstag omdat ze een hoop stront over zich heen krijgen, niet omdat ze begaan zijn met het klimaat.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)-brandstofprojecten/
Linksom, rechtsom.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:37 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja ze gaan dus overstag omdat ze een hoop stront over zich heen krijgen, niet omdat ze begaan zijn met het klimaat.
Het een gaat niet zonder het ander, helaas. Zelfs niet als de door jou zo vurig gewenste opschaling in de zorg een feit is.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar meer bewijs dat de vaccins werken hoor.
Het is gewoon verstandig die te halen. Dat blijft een feit.
Maar kom gewoon niet aan met het creren van een maatschappelijke 2deling en stel geen volk achter.
Dat is wat je wordt voorgeschoteld inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het een gaat niet zonder het ander, helaas. Zelfs niet als de door jou zo vurig gewenste opschaling in de zorg een feit is.
Zeer triest, hoe kan dat het ineens op verpleegafdeling zo mis gaat? Je zou denken dat ze kinderen nog eerder naar de IC brengen als het slecht gaat.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En ik zie dat er ook gewoon meer kinderen overlijden. Als het virus lekker door de maatschappij gaat, treft het hun ook.
Vergeleken met 80+ is het voor kinderen geen bijzonder ernstige ziekte, maar vergeleken met de huidige andere kinderziektes wel.
[ twitter ]
Nee, dat is zoals het is. Vaccineren helpt dus, hebben we net geconcludeerd. Maar er is dus een groep die dat moedwillig ondermijnt. Dan kun je heel aardig zijn voor die groep en geen 2G of een tweedeling willen, maar zelfs al breiden we de zorg structureel uit gaat dat voor problemen zorgen als we de maatregelen af willen schaffen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is wat je wordt voorgeschoteld inderdaad.
Vaccinatieplicht.quote:Maar wat zie jij dan voor ogen?
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
[ twitter ]
De vraag is welke patint je laat overlijden, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Koesrvast is dus ongeacht hoe zaken zich ontwikkelen op de ingezette koers door blijven gaan.
Patient overleden, maar we hebben de koers vastgehouden, mensen!
Dat ze niet eens op IC komen kan een teken zijn dat ze flinke onderliggende kwalen hadden, maar dat is natuurlijk maar een aanname.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.
Uiteraard. Daarom zou ik ook graag wat meer over de achtergronden lezen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.
De cijfers zijn gepubliceerd door NICE.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanwege hoge aantallen besmettingen en clusters op scholen. Dat monitoren ze al ruim een jaar volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?
AD.nlquote:Winkeliers maken zich grote zorgen over de mogelijke invoering van coronacontrole aan de deur. De vrees is dat klanten en personeel zullen wegblijven, waardoor het toch al prille herstel na de coronalockdowns verder in gevaar komt.
,,Winkeliers willen niet meewerken aan de invoering van een coronatoegangsbewijs, ook al wordt dat alleen lokaal ingezet. Het is onuitvoerbaar en staat in geen verhouding tot de mate waarin winkelen bij zou dragen aan de verspreiding van het virus'', aldus directeur Eus Peters van de Raad Nederlandse Detailhandel.
Peters wijst ook op het enorme personeelstekort in Nederland, waardoor het toch al lastig is geschikte winkelmedewerkers te vinden, laat staan ‘tienduizenden’ controleurs voor aan de deur. ,,De maatregel is buitenproportioneel, technisch onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Er moet een heleboel geld bij.’’
Ze hebben nog gelijk ookquote:
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers zijn gepubliceerd door NICE.
Als het er komt zie ik ze wel hele winkelgebieden hermetisch afsluiten met een soort QR check toegangspoort.quote:
Het is gewoon een clubje zerocovid-mensen. Die willen alles dicht, dus ook de scholen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?
Het lijkt mij ook volstrekt logisch dat als het virus daar welig rondtiert, onder veelal niet beschermde kinderen, de wet van de grote getallen ook zijn werk doet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanwege hoge aantallen besmettingen en clusters op scholen. Dat monitoren ze al ruim een jaar volgens mij.
dit weekend is de grootste teststraat van (centraal) Nederland dicht omdat er een ander groot evenement in de Jaarbeurs in Utrecht isquote:Op woensdag 10 november 2021 09:21 schreef groenen het volgende:
[..]
Stijging gaat er binnenkort wel uit. Als Amsterdammer kun je op dit moment alleen nog een test uitvoeren in Alkmaar of Heerhugowaard.
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is welke patint je laat overlijden, natuurlijk.
Maak je alle belangen van de samenleving ondergeschikt aan de coronazorg, of kijk je toch anders naar de situatie? Duitsland neigt naar het eerste en het VK naar het laatste. Nederland schiet alle kanten op.
Gaat ook niet gebeuren. Want dat gaat in tegen de lichamelijke integriteit van het individu.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is zoals het is. Vaccineren helpt dus, hebben we net geconcludeerd. Maar er is dus een groep die dat moedwillig ondermijnt. Dan kun je heel aardig zijn voor die groep en geen 2G of een tweedeling willen, maar zelfs al breiden we de zorg structureel uit gaat dat voor problemen zorgen als we de maatregelen af willen schaffen.
[..]
Vaccinatieplicht.
De ziekenhuizen zouden op zijn minst eens met spreiding kunnen beginnen en elkaar solidariteit kunnen tonen, dan loopt de druk niet slechts op bepaalde plekken uit de klauwen en kun je hopelijk in de breedte ook meer reguliere zorg blijven geven.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.
Anders naar de situatie kijken betekent dus gewoon dat je tegen covidpatienten zegt dat ze pech hebben?
quote:Op woensdag 10 november 2021 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?
Tweets plaatsen over drie dode kinderen is inspelen op gevoel om een bepaald doel te bereiken, namelijk het opnieuw sluiten van de scholen. Dat is wat ze doen, en meer niet.
Yup, ik hoop dat ze nu alsnog overstag gaan, maar ik zie CDA en CU daar sowieso niet voor zijn, laat staan partijen die overal en altijd tegen zijn (PVV, FvD en SP)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet dat een overheid dat via coronapas vaccinatie wil bevorderen zo terughoudend is met 2G. Had veel kunnen schelen.
Ik heb geen idee of er 3 kinderen de afgelopen week overleden zijn aan het naar school fietsen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?
Tweets plaatsen over drie dode kinderen is inspelen op gevoel om een bepaald doel te bereiken, namelijk het opnieuw sluiten van de scholen. Dat is wat ze doen, en meer niet.
We hebben geen mooie oplossing. Nu zeggen we tegen hart-, kanker- en andere patinten dat ze pech hebben, en over een paar weken ook weer tegen ondernemers, studenten, bewoners van verpleeghuizen, werknemers en weet ik tegen wie allemaal nog meer. Het wordt meestal gepresenteerd als een soort natuurwet dat dat op die manier zou moeten omdat het heel onethisch is om een andere keuze te maken, maar dat is niet waar. We richten nu even goed massale schade aan, alleen op een andere plek.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.
Anders naar de situatie kijken betekent dus gewoon dat je tegen covidpatienten zegt dat ze pech hebben?
Oh, ik had slecht naar de tijdsduur van dat tabelletje gekeken. Excuus. In dat geval ben ik benieuwd hoe veel kinderen er overleden zijn in de maanden daarvoor.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er 3 kinderen per week overlijden aan het naar school fietsen.
Noem het beestje dan wel bij naam. Het gaat niet om 'bevorderen' maar met de sterke arm der wet afdwingen dat je iets in je lichaam spuit wat de Staat per se wil.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet dat een overheid dat via coronapas vaccinatie wil bevorderen zo terughoudend is met 2G. Had veel kunnen schelen.
Pfff. Even buiten het feit dat het vanzelfsprekend enorm triest en naar is als een kind overlijdt.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tja dan zie dit soort tweets, het zijn er 13 in totaal tot nu toe. Zeer triest. Maar over bijna 2 jaar relatief weinig. Hopelijk zijn die 4 in een week wel een uitzondering.
SGP en DENK zullen ook wel tegen zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik hoop dat ze nu alsnog overstag gaan, maar ik zie CDA en CU daar sowieso niet voor zijn, laat staan partijen die overal en altijd tegen zijn (PVV, FvD en SP)
Ik durf het bijna niet meer te vragen. Want zie dat 2G steeds voorbij komen. Maar wat is datquote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Evenstar het volgende:
Team ScholenDicht is een tijd verbonden geweest aan Containment.NU/Red Team. De vrouw die achter ScholenDicht zat heeft haar (volgens mij was 't dochter) ook in de periode dat de scholen weer open waren afgelopen jaar thuis gehouden, want ze vond dat het niet veilig was.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen probleem.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, ik had slecht naar de tijdsduur van dat tabelletje gekeken. Excuus. In dat geval ben ik benieuwd hoe veel kinderen er overleden zijn in de maanden daarvoor.
Daarnaast zal de schade veel groter zijn wanneer je voor de 3de (!) keer in anderhalf jaar tijd de scholen moet sluiten. Weegt absoluut niet op tegen de enkele kinderen die komen te overlijden (hoe triest het ook is).quote:Op woensdag 10 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff. Even buiten het feit dat het vanzelfsprekend enorm triest en naar is als een kind overlijdt.
Vind ik dit soort BERICHTEN!!! Met heel VEEL uitroeptekens!!! En![]()
![]()
![]()
emoji's om je bericht maar flink HEFTIG!!! te laten overkomen, gewoon ..... ja nogal:
![]()
DICK!!! IK ben het met je EENS!!!! ZO neigt het meer naar een HIJGARTIKEL uit de PRIVE of STORY dan een serieus te nemen BERICHT!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 10 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff. Even buiten het feit dat het vanzelfsprekend enorm triest en naar is als een kind overlijdt.
![]()
![]()
emoji's om je bericht maar flink HEFTIG!!! te laten overkomen, gewoon ..... ja nogal:
![]()
QR code is dan alleen te gebruiken door of gevaccineerden of mensen die Corona al hebben doorgemaakt, testen geldt dan niet meer.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet meer te vragen. Want zie dat 2G steeds voorbij komen. Maar wat is dat
Beste nieuws van dit jaar.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:12 schreef Remco het volgende:
[..]
QR code is dan alleen te gebruiken door of gevaccineerden of mensen die Corona al hebben doorgemaakt, testen geldt dan niet meer.
In de winkels draagt echt de helft geen kap johquote:Op woensdag 10 november 2021 10:11 schreef Questular het volgende:
Moet de politie bij binnentreden van een winkel ook een mondkapje dragen? Ik liep gisteren zonder na te denken (ben ik goed in) mondkaploos een zaak binnen om vervolgens een politieagent te zien die zonder mondkapje op gezellig aan het kletsen was met de eigenaar van de zaak (die ook geen mondkap droeg). 100% van de mensen in de zaak waren dus eigenlijk "fout" bezig.
Dat tabelletje, van Nice, ik vind het bizar veel opnamen onder de 20 in de kliniek.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tja dan zie dit soort tweets, het zijn er 13 in totaal tot nu toe. Zeer triest. Maar over bijna 2 jaar relatief weinig. Hopelijk zijn die 4 in een week wel een uitzondering.
Lijkt mij wel.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:11 schreef Questular het volgende:
Moet de politie bij binnentreden van een winkel ook een mondkapje dragen? Ik liep gisteren zonder na te denken (ben ik goed in) mondkaploos een zaak binnen om vervolgens een politieagent te zien die zonder mondkapje op gezellig aan het kletsen was met de eigenaar van de zaak (die ook geen mondkap droeg). 100% van de mensen in de zaak waren dus eigenlijk "fout" bezig.
Tnxs!quote:Op woensdag 10 november 2021 10:12 schreef Remco het volgende:
[..]
QR code is dan alleen te gebruiken door of gevaccineerden of mensen die Corona al hebben doorgemaakt, testen geldt dan niet meer.
Is toch gwn n lekker duidelijke manier van tweeten johquote:Op woensdag 10 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als ik naar de data nu kijk, dan zijn er inderdaad 48 onder de 20 jaar, en 9 20-24 jaar. Misschien dat ze heel jonge kinderen eerder opnemen uit voorzorg?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat tabelletje, van Nice, ik vind het bizar veel opnamen onder de 20 in de kliniek.
Vergeleken met de andere leeftijdsgroepen.
(Ja ik zie dat de verdeling anders is)
Ik twijfel aan deze cijfers van Marino. Volgens Stichting NICE zijn er in totaal gedurende de hele pandemie 9 patinten jonger dan 20 overleden op de verpleegafdeling en 4 op de IC. Dat is een totaal van 24 overlijdens in ~20 maanden.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen probleem.
Maar ik heb echt de indruk dat het in vergelijking met volwassenen een vrij onschuldige ziekte is voor kinderen. Echter, vergeleken met de andere kinderziektes, zijn dit best heftige cijfers.
58 opnames in de afgelopen 2 weken!
Ik ken geen andere kinderziekte waarbij dat ook het geval is.
Het is jammer dat we niet meer info over te vinden is, of er onderliggend lijden is etc.
Ik vind dat eigenlijk best logisch. Een klein kind dat koorts heeft en te weinig drinkt wordt direct opgenomen als de ouders dat willen. Het is ergens jammer dat er geen verdere onderverdeling in deze cijfers zit, hoeveel hiervan binnen welke 5-jaarsgroepen zitten.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat tabelletje, van Nice, ik vind het bizar veel opnamen onder de 20 in de kliniek.
Vergeleken met de andere leeftijdsgroepen.
(Ja ik zie dat de verdeling anders is)
RVS van de zomer was door dit virus was er geen kinderIC bed meer te krijgen in Nederland.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen probleem.
Maar ik heb echt de indruk dat het in vergelijking met volwassenen een vrij onschuldige ziekte is voor kinderen. Echter, vergeleken met de andere kinderziektes, zijn dit best heftige cijfers.
58 opnames in de afgelopen 2 weken!
Ik ken geen andere kinderziekte waarbij dat ook het geval is.
Het is jammer dat we niet meer info over te vinden is, of er onderliggend lijden is etc.
Raad van State?quote:Op woensdag 10 november 2021 10:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
RVS van de zomer was door dit virus was er geen kinderIC bed meer te krijgen in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |