Ik moet zeggen dat ik dat gedoe met Janssen anders behoorlijk komisch vind.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat van de 1.8 miljoen mensen die nog niet geprikt zijn, zich alsnog laten prikken.
Maar een 2G systeem zoals in Oostenrijk gaat echt veel te ver. Dat is gewoon met je volle verstand mensen uitsluiten in een maatschappij. En we zijn al zo ver dat eigenlijk niemand zich er heel druk over maakt. Dat is best zorgwekkend. En dat nou juist Oostenrijk hier mee begint is wel ironisch aangezien het grootste monster uit de moderne geschiedenis een Oostenrijker was die precies hetzelfde deed...
Maatregelen in Nederland stellen niets voor als je het vergelijkt met landen om ons heen, het is gewoon een soft beleid alsof mensen van suikergoed zijn en niets kunnen hebben, de aanpak is echt met fluwelen handschoenen.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat van de 1.8 miljoen mensen die nog niet geprikt zijn, zich alsnog laten prikken.
Maar een 2G systeem zoals in Oostenrijk gaat echt veel te ver. Dat is gewoon met je volle verstand mensen uitsluiten in een maatschappij. En we zijn al zo ver dat eigenlijk niemand zich er heel druk over maakt. Dat is best zorgwekkend. En dat nou juist Oostenrijk hier mee begint is wel ironisch aangezien het grootste monster uit de moderne geschiedenis een Oostenrijker was die precies hetzelfde deed...
Ik vind een hoop van de man, maar hij komt wel op voor zijn eigen eerdere beslissing in dit geval.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat gedoe met Janssen anders behoorlijk komisch vind.
Iemand waagt het om een andere beslissing te nemen dan Hugo! Paniek!
En het legt ook nog eens bloot dat hij weer weken achterloopt. Ik snap wel dat ie boos is.
Het begint een repeterend verhaal te worden, de red mijn vakantie soap hebben we ook al gehadquote:Op woensdag 10 november 2021 00:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind een hoop van de man, maar hij komt wel op voor zijn eigen eerdere beslissing in dit geval.
Hij beloofde de Janssen een volledig gevaccineerd status en verdedigt deze in het buitenland.
Belangrijker lijkt me echter dat mensen die daadwerkelijk gevaar lopen door beperkte werking van J&J zsm een booster krijgen, ipv in red mijn vakantie modus te gaan.
Oudjes en kwetsbaren eerst lijkt mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Belangrijker lijkt me echter dat mensen die daadwerkelijk gevaar lopen door beperkte werking van J&J zsm een booster krijgen, ipv in red mijn vakantie modus te gaan.
Denk ‘t. Laten we het iig baseren op medische behoefte ipv toegang bij de action of vakantie opties.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oudjes en kwetsbaren eerst lijkt mij.
Dat is een beetje hetzelfde als tegen een kind van 4 zeggen dat 'ie zijn spinazie op moet eten, want de kindjes in Afrika krijgen helemaal niks te eten.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:50 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Maatregelen in Nederland stellen niets voor als je het vergelijkt met landen om ons heen, het is gewoon een soft beleid alsof mensen van suikergoed zijn en niets kunnen hebben, de aanpak is echt met fluwelen handschoenen.
Dat is ook de reden dat mensen die gevaccineerd zijn en daarna besmet raakten niet geschikt werden bevonden herstellend plasma aan te leveren voor covid patiënten, en in de andersom situatie, eerst besmet en daarna gevaccineerd wel.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
Dat betekent dus dat mensen die zijn hersteld van Covid19, betere of zo iemand wil, bredere bescherming heeft waarbij een daaropvolgende vaccinatie dat t.a.v. SpikeEiwit extra accentueert.
Andersom (vaccinatie en dan herstellen van Covid19) zal dat ws iets minder goed uitwerken, omdat de natuurlijke afweer mogelijk niet tot volle bloei zal (zijn ge)komen.
quote:Op woensdag 10 november 2021 01:24 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat 60-65 vaccin schijnt niet zo goed te werken zag ik op TV.
Dat schrijft de Telegraaf. Je zou bijna denken dat er enige urgentie is om eens aan boosters te beginnen. Zeg maar eerder dan januari.quote:Gevaccineerde mensen tussen de 61 en 65 jaar hebben een stuk minder antistoffen tegen corona dan gevaccineerde mensen in andere leeftijdsgroepen. Dat zei arts-microbioloog bij bloedbank Sanquin Hans Zaaijer dinsdagavond aan tafel bij Op1. Volgens Zaaijer is dat precies de groep die via de huisarts het AstraZeneca-vaccin heeft gekregen. „Het lijkt dat dat een vaccin is dat minder goede, hoge antistoffen geeft dan de mRNA-vaccins.”
Las ook dat de groep 65-75 op dit moment veel meer antistoffen heeft dan de groep 60-65. Kregen die dan een ander vaccin? 60-65 kreeg AZ via de huisarts.quote:Op woensdag 10 november 2021 01:24 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat 60-65 vaccin schijnt niet zo goed te werken zag ik op TV.
Pfizerquote:Op woensdag 10 november 2021 02:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Las ook dat de groep 65-75 op dit moment veel meer antistoffen heeft dan de groep 60-65. Kregen die dan een ander vaccin? 60-65 kreeg AZ via de huisarts.
Hehe, zaterdag staat het in de normale krantjes. Speld kan het nieuws nog nauwelijks bijbenen.quote:
En welke generatie mag dat dan wel niet zijn?quote:Op woensdag 10 november 2021 00:37 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Zal wel een generatiekloof zijn, maar ik kom uit een generatie van aanpakken, schouders eronder
en doorgaan, en niet een generatie van huilen in een hoekje zitten en zielig doen zoals nu.
Die moeten niet zo zeuren en gewoon nog even volhouden, ze kunnen zichzelf ook gewoon vrijwillig een lockdown opleggen. Niemand die hen dwingt de deur uit te gaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oudjes en kwetsbaren eerst lijkt mij.
Wow jij bent in 1930 geboren? Oudste FOK!ket ooit denk ik dan.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:37 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Zal wel een generatiekloof zijn, maar ik kom uit een generatie van aanpakken, schouders eronder
en doorgaan, en niet een generatie van huilen in een hoekje zitten en zielig doen zoals nu.
ADquote:Het Outbreak Management Team (OMT) komt vanmiddag weer bij elkaar om te praten over mogelijke aanscherping van de coronamaatregelen. Het overleg leidt tot een advies aan het kabinet. De experts van het OMT, onder wie RIVM-baas Jaap van Dissel, praten morgen het kabinet bij tijdens een overleg in het Catshuis.
Het definitieve besluit valt vrijdag, waarna zeer waarschijnlijk een persconferentie volgt met demissionair premier Mark Rutte en coronaminister Hugo de Jonge.
Het is nog niet zeker dat er dan daadwerkelijk nieuwe regels worden aangekondigd. Mogelijk vindt het kabinet het nog te vroeg om al conclusies te trekken, nadat vorige week zaterdag aangescherpte regels ingingen. De effecten daarvan zijn vrijdag nog vrijwel niet te zien.
Ingewijden laten weten dat het kabinet nu waarschijnlijk 'meer dan ooit' naar het OMT luistert wat betreft nieuwe maatregelen. Die zouden nu dan ook nog niet op tafel liggen, zeggen bronnen. Het kabinet zou vooral eerste signalen willen zien dat mensen hun gedrag hebben veranderd, bijvoorbeeld door minder te reizen binnen Nederland. Als die signalen uitblijven, zijn maatregelen waarschijnlijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |