Nee, dat is zoals het is. Vaccineren helpt dus, hebben we net geconcludeerd. Maar er is dus een groep die dat moedwillig ondermijnt. Dan kun je heel aardig zijn voor die groep en geen 2G of een tweedeling willen, maar zelfs al breiden we de zorg structureel uit gaat dat voor problemen zorgen als we de maatregelen af willen schaffen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is wat je wordt voorgeschoteld inderdaad.
Vaccinatieplicht.quote:Maar wat zie jij dan voor ogen?
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En ik zie dat er ook gewoon meer kinderen overlijden. Als het virus lekker door de maatschappij gaat, treft het hun ook.
Vergeleken met 80+ is het voor kinderen geen bijzonder ernstige ziekte, maar vergeleken met de huidige andere kinderziektes wel.
Dit gaat gewoon nog een tijdje toenemen hè:
[ twitter ]
De vraag is welke patiënt je laat overlijden, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Koesrvast is dus ongeacht hoe zaken zich ontwikkelen op de ingezette koers door blijven gaan.
Patient overleden, maar we hebben de koers vastgehouden, mensen!
Dat ze niet eens op IC komen kan een teken zijn dat ze flinke onderliggende kwalen hadden, maar dat is natuurlijk maar een aanname.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe klein de statistische kans ook, dit vind ik een beetje eng om te lezen. Ik neem maar voorzichtig aan dat er sprake was van gekend onderliggend lijden.
Uiteraard. Daarom zou ik ook graag wat meer over de achtergronden lezen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.
De cijfers zijn gepubliceerd door NICE.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Team ScholenDicht heeft wel een bepaald doel met het publiceren van dit soort cijfers, natuurlijk.
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanwege hoge aantallen besmettingen en clusters op scholen. Dat monitoren ze al ruim een jaar volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?
AD.nlquote:Winkeliers maken zich grote zorgen over de mogelijke invoering van coronacontrole aan de deur. De vrees is dat klanten en personeel zullen wegblijven, waardoor het toch al prille herstel na de coronalockdowns verder in gevaar komt.
,,Winkeliers willen niet meewerken aan de invoering van een coronatoegangsbewijs, ook al wordt dat alleen lokaal ingezet. Het is onuitvoerbaar en staat in geen verhouding tot de mate waarin winkelen bij zou dragen aan de verspreiding van het virus'', aldus directeur Eus Peters van de Raad Nederlandse Detailhandel.
Peters wijst ook op het enorme personeelstekort in Nederland, waardoor het toch al lastig is geschikte winkelmedewerkers te vinden, laat staan ‘tienduizenden’ controleurs voor aan de deur. ,,De maatregel is buitenproportioneel, technisch onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Er moet een heleboel geld bij.’’
Ze hebben nog gelijk ookquote:
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers zijn gepubliceerd door NICE.
Als het er komt zie ik ze wel hele winkelgebieden hermetisch afsluiten met een soort QR check toegangspoort.quote:
Het is gewoon een clubje zerocovid-mensen. Die willen alles dicht, dus ook de scholen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom wil team scholendicht de scholen dicht? heb je daar een verklaring voor?
Het lijkt mij ook volstrekt logisch dat als het virus daar welig rondtiert, onder veelal niet beschermde kinderen, de wet van de grote getallen ook zijn werk doet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanwege hoge aantallen besmettingen en clusters op scholen. Dat monitoren ze al ruim een jaar volgens mij.
dit weekend is de grootste teststraat van (centraal) Nederland dicht omdat er een ander groot evenement in de Jaarbeurs in Utrecht isquote:Op woensdag 10 november 2021 09:21 schreef groenen het volgende:
[..]
Stijging gaat er binnenkort wel uit. Als Amsterdammer kun je op dit moment alleen nog een test uitvoeren in Alkmaar of Heerhugowaard.
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is welke patiënt je laat overlijden, natuurlijk.
Maak je alle belangen van de samenleving ondergeschikt aan de coronazorg, of kijk je toch anders naar de situatie? Duitsland neigt naar het eerste en het VK naar het laatste. Nederland schiet alle kanten op.
Gaat ook niet gebeuren. Want dat gaat in tegen de lichamelijke integriteit van het individu.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is zoals het is. Vaccineren helpt dus, hebben we net geconcludeerd. Maar er is dus een groep die dat moedwillig ondermijnt. Dan kun je heel aardig zijn voor die groep en geen 2G of een tweedeling willen, maar zelfs al breiden we de zorg structureel uit gaat dat voor problemen zorgen als we de maatregelen af willen schaffen.
[..]
Vaccinatieplicht.
De ziekenhuizen zouden op zijn minst eens met spreiding kunnen beginnen en elkaar solidariteit kunnen tonen, dan loopt de druk niet slechts op bepaalde plekken uit de klauwen en kun je hopelijk in de breedte ook meer reguliere zorg blijven geven.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.
Anders naar de situatie kijken betekent dus gewoon dat je tegen covidpatienten zegt dat ze pech hebben?
quote:Op woensdag 10 november 2021 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?
Tweets plaatsen over drie dode kinderen is inspelen op gevoel om een bepaald doel te bereiken, namelijk het opnieuw sluiten van de scholen. Dat is wat ze doen, en meer niet.
Yup, ik hoop dat ze nu alsnog overstag gaan, maar ik zie CDA en CU daar sowieso niet voor zijn, laat staan partijen die overal en altijd tegen zijn (PVV, FvD en SP)quote:Op woensdag 10 november 2021 10:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet dat een overheid dat via coronapas vaccinatie wil bevorderen zo terughoudend is met 2G. Had veel kunnen schelen.
Ik heb geen idee of er 3 kinderen de afgelopen week overleden zijn aan het naar school fietsen.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik beweer ook nergens dat ze verzonnen zijn. Maar het aantal van 3 is natuurlijk, hoe triest ook, heel laag. Het aantal kinderen dat op de fiets onderweg naar school overlijdt is bijvoorbeeld al groter. En de cijfers vermelden niet wat hierachter zat. Waren dit gezonde blij huppelende kinderen, of hebben we het hier over kinderen die voor corona ook al ernstig ziek waren?
Tweets plaatsen over drie dode kinderen is inspelen op gevoel om een bepaald doel te bereiken, namelijk het opnieuw sluiten van de scholen. Dat is wat ze doen, en meer niet.
We hebben geen mooie oplossing. Nu zeggen we tegen hart-, kanker- en andere patiënten dat ze pech hebben, en over een paar weken ook weer tegen ondernemers, studenten, bewoners van verpleeghuizen, werknemers en weet ik tegen wie allemaal nog meer. Het wordt meestal gepresenteerd als een soort natuurwet dat dat op die manier zou moeten omdat het heel onethisch is om een andere keuze te maken, maar dat is niet waar. We richten nu even goed massale schade aan, alleen op een andere plek.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet de covidzorg, de zorg is wat bovenaan staat. En door de grote toeloop van covidpatienten kun je de totale zorg niet aan zoals je zou moeten en willen.
Anders naar de situatie kijken betekent dus gewoon dat je tegen covidpatienten zegt dat ze pech hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |