Die grote indoor-evenementen, het lijkt me niet echt de beste tijd om dat nu te doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel toch?
Je ziet hier toch enkele users die gillen dat evenementen niet meer zouden moeten mogen. Ondertussen worden ze wel kwaad als je zegt dat het raar is dat je geen coronapas nodig hebt voor de kerk.
Constant weer sluiten of beperken van dezelfde branches moet een keer ophouden. Hele tijd om solidariteit gillen, maar het gaat steeds maar een richting op.
We zaten toch in zwaar weer rond nov/dec 2020?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat werd bij de vorige sluiting in 2020 ook als argument aangedragen en toch zagen we toen eigenlijk direct een behoorlijke daling in de besmettingen.
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is en dat mensen het kapje vooral opzetten om geen gezeik te krijgen in de supermarkt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje op
Aard van het beestje. Merk hier ook dat niemand het wat interesseert dat de ziekenhuizen volstromen. Ver van m'n bed show. Daar moet je mee dealen. Je kan er van alles van vinden, maar dat gaat het echt niet veranderen. Ook niemand in mijn omgeving heeft het niet echt meer over corona merk ik. Mensen gaan door met hun leven en corona is niet echt meer gespreksstof. Het is meer van "Oh ja, corona is er ook nog."quote:Op woensdag 10 november 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk even op de weg en je leert dat het gros het geen fuck interesseert zo lang het ze niet in eigen kring raakt.
Ik denk dat het vooral is dat ze zich daar niet aan willen branden.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?
Kloptquote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
Als je de wet aanpast wel maar de christelijke partijen blokkeren het.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Coronapas voor de kerk/moskee zou ik prima vinden, maar dat kon juridisch toch niet?
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit zelf aan de kant van registraties voor de zorg... Onderschat niet hoeveel handwerk dat is, door alle organen die van alles opleggen. Zowel intern in de zorgorganisatie(s) als vanuit de overheid. En de automatisering (of eigenlijk... De extra rukzooi) die ICT leveranciers hiervan maken.
Dat is echt om van te huilen
Vendor lock ins overal ook, dus zorgorganisaties komen daar niet zo snel vanaf
Geen eerlijk vergelijk. Het meest gevaarlijke spul wat verantwoordelijk was voor de opnames zijn namelijk sinds vorig jaar verboden. Die cijfers zijn er dus niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel veel minder vuurwerkslachtoffers bij de eerste hulp en ziekenhuizen en daar was het nou juist om te doen.
alleen in een auto zitten is dus eigenlijk veiligerquote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is en dat mensen het kapje vooral opzetten om geen gezeik te krijgen in de supermarkt.
Diezelfde mensen zitten ook vrolijk in de kroegen, de sportkantines, de stadions en noem maar op en dat zijn veel risicovollere settings.
De wet hoeft helemaal niet aangepast te worden. Ze willen het gewoon niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je de wet aanpast wel maar de christelijke partijen blokkeren het.
Dat lijkt mij meer een sociale druk dingetje. Anders had ik de mensen de dagen voorafgaand aan de plicht al verwacht mondkapjes te dragen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de waarheid zal in het midden liggen, in de supermarkten heeft bijna iedereen weer een mondkapje op
Als mensen symboolmaatregelen braaf naleven en je komt met adviezen voor thuis en werk dan heb je best kans dat ze die ook redelijk plichtsgetrouw naleven en je zo de druk op de zorg kunt reduceren zonder al te ingrijpende maatregelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar we weten ook wel dat dat vooral een symboolmaatregel is.
Diezelfde mensen zitten ook vrolijk in de kroegen, de sportkantines, de stadions en noem maar op en dat zijn veel risicovollere settings.
Klap in het gezicht van de SAMENlevingquote:Op woensdag 10 november 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
Merendeel van de mensen doet het toch vooral voor zichzelf en de directe omgeving? Ik wel in ieder geval.
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.
Maar ze gaan ook ergens heen hequote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
alleen in een auto zitten is dus eigenlijk veiliger
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.
Ja dus dat gaat nu echt geen zoden aan de dijk zetten, nuquote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, het 'er moet minder administratieve druk komen'-verhaal hoor je al decennia. En in vrijwel elke sector. Als het een makkelijk op te lossen probleem was, was het al tien jaar eerder opgelost. Alsof organisaties bewust veel bureaucratie opwerpen om de werkvloer maar te pesten.
Natuurlijk is het in essentie een kloppende uitspraak, maar het is net zo kloppend als 'we moeten ervoor zorgen dat alle kinderen eerlijke kansen in het onderwijs krijgen'. Ja, dat klopt, maar de oplossing benoemen is nog niet eens 1% van het probleem daadwerkelijk oplossen.
natuurlijk maar dat iemand op de snelweg naar z'n werk net zoveel auto's ziet als vorige week vind ik ook niet echt een heel betrouwbare constateringquote:Op woensdag 10 november 2021 11:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lijkt mij meer een sociale druk dingetje. Anders had ik de mensen de dagen voorafgaand aan de plicht al verwacht mondkapjes te dragen.
Dus jij zegt weer een rem op aantal thuisbezoek en controle achter de deur?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand geeft ene fuck meer en geef ze eens ongelijk.
Maar het enige waar we het virus aantoonbaar mee kunnen raken is is het beperken van groepsgrootte. Het is al eerder uitgelegd dat het niet eens die feestlocaties zijn maar het hele sociale ding er om heen, gezellig met 4 man in de auto, volle treinen, vooraf nog even een biertje doen bij Jaapie terwijl z'n ouders gewoon thuis zijn etc.
Aangezien de mobiliteit amper gedaald is gaat er dus geen rem op de verspreiding.
Tja, eten/drinken is wel handig voor een lichaam.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Crisissituatie roepen, schouders ophalen en doorgaan met werkquote:Op woensdag 10 november 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.
Volgens mij hebben de mensen in de zorg er nog het meeste aan als de rest van de bevolking laat zien dat we als maatschappij niet volledig interen op hun reserves en er blijk van geven dat het geen zorgcrisis is, maar een maatschappelijke crisis waarvoor we allemaal een deel van de pijn moeten nemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dus dat gaat nu echt geen zoden aan de dijk zetten, nu
Wat wél kan, is meer uitnutten van de capaciteit
Zorg voor de mensen die er werken, dan ze alleen nog primaire werk doen en naast geld, dikke steun krijgen om goed te kunnen werken
Beetje zoals je zorgt voor je commando's
Yep. Ook bij bedrijven. Uiteindelijk zijn de mensen die klagen over dat het allemaal zo veel administratie en zooi is vaak dezelfde die vervolgens ook klagen als het mis is gegaan en niet alles geadministreerd is.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan wel allemaal verbolgen doen waarom het niet goed gearchiveerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |