abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202109349
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.

Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.

Die kant moeten we helemaal niet op willen met z'n allen.
Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.
pi_202109351
Hoe reëel is een sluiting van winkels, als men 'bewegingen indammen' weer gaat gebruiken als reden?
pi_202109358
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je een gezonde arbeidsrelatie hebt wel ja.
Dus ik had al 15 jaar kunnen thuiswerken?

Als ik dat had geweten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202109360
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het stort langzaam in elkaar.
Jup.
Al is het in heel de zorg wel redelijk problematisch qua ziekteverzuim
blablablabla
  woensdag 10 november 2021 @ 12:01:27 #255
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202109370
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.

Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.

Die kant moeten we helemaal niet op willen met z'n allen.
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202109373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef Nia het volgende:
Hoe reëel is een sluiting van winkels, als men 'bewegingen indammen' weer gaat gebruiken als reden?
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).
pi_202109385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.

Maargoed, leer mij Rutte en Hugo kennen, die voeren vrijdag de uitbreiding daarvan tegelijkertijd in met andere maatregelen, opdat het effect van de QR pas en de uitbreiding daarvan niet te meten is.

:r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 10 november 2021 @ 12:02:44 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202109389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 10 november 2021 @ 12:02:55 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202109391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
pi_202109397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze zullen allemaal wel echte klachten hebben hoor, maar mijn ervaring in Azië is dat ze gewoon doorwerken, dat scheelt toch wel.
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
blablablabla
pi_202109400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
Dus over een jaar of 12 zijn we gewoon maatregel vrij. Nog even volhouden!
  woensdag 10 november 2021 @ 12:04:09 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202109404
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.

Maargoed, leer mij Rutte en Hugo kennen, die voeren vrijdag de uitbreiding daarvan tegelijkertijd in met andere maatregelen, opdat het effect van de QR pas en de uitbreiding daarvan niet te meten is.

:r
Si! *O*

Moet wel zeggen dat ik mijn werkgever nu top vindt. Die zijn braafste jongetje van de klas geweest tot nu toe.

En nu is het 'als je wilt thuiswerken, prima, wil je naar kantoor, be my guest'
Top _O_
pi_202109406
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens: mijn baas heeft vanochtend een positieve zelftest gedaan. Mogelijk opgelopen op het werk. Nu moet iedereen (ik heb haar al ruim een week niet op kantoor getroffen) op kantoor zich laten testen. Niet testen = niet naar kantoor. _O-

Ben benieuwd hoe snel ze terecht kunnen. Heb even gekeken en ik zou op dit moment over drie uur al terecht kunnen in mijn eigen plaats. De drukte hier lijkt dus nog relatief mee te vallen (of ik had geluk).
Oh, dus dat bedoelde je met thuiswerken als het kan (moet) :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202109408
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef OProg het volgende:

[..]
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.
  woensdag 10 november 2021 @ 12:04:29 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202109409
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellen
Afwachten waar ze vrijdag mee gaan komen. Ik houd rekening met het ergste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202109411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat heeft natuurlijk niks met Corona te maken.
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.
Of het kan volgens de regels of niet.
Dat gezanik dat burgemeester A het wel vindt kunnen en burgemeester B niet moet stoppen.

Helemaal omdat dit soort zaken hoogstens een minuscule impact hebben op de verspreiding.
  woensdag 10 november 2021 @ 12:04:46 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202109414
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
Tenzij zzp'er
pi_202109417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laat de winkeliers in godsnaam nog wat broodnodige omzet meepakken in de decembermaand.
  woensdag 10 november 2021 @ 12:05:47 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202109425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @:DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.
Klopt

Maar machtige monopolisten qua IT systemen. Zorg is best wel fucked van meerdere kanten
pi_202109431
Het is te bizar dat alles opnnieuw in elkaar stort momenteel, wordt een lange winter..
pi_202109436
Het FOK-OMT is weer druk aan het vergaderen zie ik. ^O^
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202109439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.
Of het kan volgens de regels of niet.
Dat gezanik dat burgemeester A het wel vindt kunnen en burgemeester B niet moet stoppen.

Helemaal omdat dit soort zaken hoogstens een minuscule impact hebben op de verspreiding.
Snap ik maar die afgelasting is vanwege de angst voor KOZP en rellen en niet vanwege de coronacijfers, Corona is de goedkope kutsmoes.
blablablabla
pi_202109468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Het FOK-OMT is weer druk aan het vergaderen zie ik. ^O^
Ik vind FOK een prima afspiegeling van de samenleving. Beter dan al die prominenten die menen hun mening te moeten ventileren aan de MargrietJinekOp1 tafels
  woensdag 10 november 2021 @ 12:14:41 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202109522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat hangt er helemaal van af, de Poolse aspergestekers worden ook jaarlijks uitgewrongen.

1 corona ziekenhuis met alleen maar geïmporteerde arbeid lijkt me een prima oplossing (op de artsen na), contract voor 12 - 24 maanden, slaapplekken in dat ziekenhuis.
pi_202109525
Net gelezen dat de komende twee weken kritisch zijn. We gaan het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')