Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.
Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.
Die kant moeten we helemaal niet op willen met z'n allen.
Dus ik had al 15 jaar kunnen thuiswerken?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je een gezonde arbeidsrelatie hebt wel ja.
Jup.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het stort langzaam in elkaar.
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van die coronapas en dan niet alleen bij gebedshuizen, maar overal. Het systeem werkt niet.
Buiten dat geeft het ook nog eens veel te veel zeggenschap aan de staat. Die kunnen vrolijk bepalen dalijk of je nog mee mag doen of niet omdat je laatste booster al weer x maanden geleden was.
Die kant moeten we helemaal niet op willen met z'n allen.
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).quote:Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef Nia het volgende:
Hoe reëel is een sluiting van winkels, als men 'bewegingen indammen' weer gaat gebruiken als reden?
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mening deel ik. Maar als het enige alternatief bestaat uit algemene sluitingen...meerdere maanden per jaar... geef me dan maar die coronapas. Als we zelf met die pas nog over moeten gaan naar sluitingen is het wel heel erg moeilijk om positief te blijven merk ik; dat zou echt treurig zijn.
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan je standpunt wel begrijpen. Maar dan zal er toch iets van een lockdown komen en het verder beperken van de openingstijden van de horeca en dergelijke.
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eerst sluit de horeca nog; winkels zullen daarna wel volgen als er wederom blijkt dat het sluiten van de horeca niet zorgt voor een daling (joh!).
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zullen allemaal wel echte klachten hebben hoor, maar mijn ervaring in Azië is dat ze gewoon doorwerken, dat scheelt toch wel.
Dus over een jaar of 12 zijn we gewoon maatregel vrij. Nog even volhouden!quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
Si!quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben al treurig, want de pas heeft bewezen niet te werken. Sterker nog, die werkt averechts. Dus op meer plaatsen inzetten zal de besmettingen niet doen dalen.
Maargoed, leer mij Rutte en Hugo kennen, die voeren vrijdag de uitbreiding daarvan tegelijkertijd in met andere maatregelen, opdat het effect van de QR pas en de uitbreiding daarvan niet te meten is.
Oh, dus dat bedoelde je met thuiswerken als het kan (moet)quote:Op woensdag 10 november 2021 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens: mijn baas heeft vanochtend een positieve zelftest gedaan. Mogelijk opgelopen op het werk. Nu moet iedereen (ik heb haar al ruim een week niet op kantoor getroffen) op kantoor zich laten testen. Niet testen = niet naar kantoor.
Ben benieuwd hoe snel ze terecht kunnen. Heb even gekeken en ik zou op dit moment over drie uur al terecht kunnen in mijn eigen plaats. De drukte hier lijkt dus nog relatief mee te vallen (of ik had geluk).
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is hier wel dat als er dan minder administratie is en er gaat een keer iets mis we weer allemaal administratie optuigen om controle te krijgen en dingen te kunnen nagaan. Dat zie ik regelmatig gebeuren.
Afwachten waar ze vrijdag mee gaan komen. Ik houd rekening met het ergste.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat 'toch' is helemaal geen natuurwet, zoals je m lijkt te stellen
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk niks met Corona te maken.
Tenzij zzp'erquote:Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
Laat de winkeliers in godsnaam nog wat broodnodige omzet meepakken in de decembermaand.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben al wel een maand winst gepakt tov vorig jaar, toen gingen de horeca en de sportclubs al op 14 oktober dicht.
Kloptquote:Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @:DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.
Snap ik maar die afgelasting is vanwege de angst voor KOZP en rellen en niet vanwege de coronacijfers, Corona is de goedkope kutsmoes.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het gaat mij om de willekeur die wordt toegepast.
Of het kan volgens de regels of niet.
Dat gezanik dat burgemeester A het wel vindt kunnen en burgemeester B niet moet stoppen.
Helemaal omdat dit soort zaken hoogstens een minuscule impact hebben op de verspreiding.
Ik vind FOK een prima afspiegeling van de samenleving. Beter dan al die prominenten die menen hun mening te moeten ventileren aan de MargrietJinekOp1 tafelsquote:Op woensdag 10 november 2021 12:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Het FOK-OMT is weer druk aan het vergaderen zie ik.
Dat hangt er helemaal van af, de Poolse aspergestekers worden ook jaarlijks uitgewrongen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is hier ook relatief goed geregeld qua sociale voorzieningen zoals ziektegeld en arbeidsongeschiktheid dus ze zullen zich snel aanpassen aan de Nederlandse collegae.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |