SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
BNW is vermoeiend. Daar lees ik als ik wil slapenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef Mylene het volgende: En toch vraag ik me af of het wel te doen is om de niet gevaccineerden. Misschien vaker in BNW lurken
![]()
.
![]()
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
2G dan gaan er echt koppen rollen![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, door aan amateursporters een QR code te vragen?
Kondig dan gewoon meteen een vaccinatieplicht af.Dat inderdaad. Ik ben niet voor een plicht, maar doen alsof het een vrije keus is en vervolgens het leven zo moeilijk mogelijk proberen te maken voor niet-gevaccineerden vind ik echt een zwakte bod. Wees dan eerlijk en kondig een plicht af, daar zou ik meer begrip voor hebben dan het huidige beleid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog korter = niet gevaccineerden moeten mondkapjes gaan dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus samenvattend: overal waar geen QR is moet je mondkapjes?![]()
Hugo zou zeggen je moet niet vooruit lopen op wat nu nog niet is (en wij wel gaan doen).quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:06 schreef Stoney3K het volgende:
De volgende verzwaring gaat natuurlijk zijn om de 1,5 meter weer terug te brengen waar er geen QR is, en overal mondkapjes. En 2G.
We doen het samen om de mensen die ongevaccinneerd zijn te beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het is sowieso al dr bedoeling als je ziet met welke maatregelen ze nu komen. Dus gewoon overal een qr code om naar binnen te komen, werken, naar school te gaan? Dat blijft dan zo en uiteindelijk steeds meer eraan gekoppeld. Hoe 1984 wil je het maken, verschrikkelijk toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende: Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
![]()
Maar de maatregelen gaan dus 6 november in en 12 november - dus 6(!) dagen later - is het volgende weegmoment? Wat is dat voor waanzin![]()
Hugo andere functie @trein2000![]()
No way dat ik nog een mondkapje ga dragen, waar dan ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus samenvattend: overal waar geen QR is moet je mondkapjes?
Dan vermijd ik die plekken wel gewoon.
Gelukkig eerst 3 weken weg uit dit kutland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kan ook beter hier lezen. Volgorde is:quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
BNW is vermoeiend. Daar lees ik als ik wil slapen
Post hier -> verwezen naar BNW -> BNW escaleert -> klopt toch -> posters die naar BNW verwezen hebben geen actieve herinnering -> beleid![]()
Ze beginnen pas in februari met 60 min. Je bent wel erg optimistisch als je denkt dat ze het logistiek kunnen regelen om iedereen binnen een maand te prikken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.![]()
Ik heb de brief van Mona Keijzer (27 sept) er maar even bijgepakt:
Toen velen er nog overtuigd waren dat we er bijna waren.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de maatregelen gaan dus 6 november in en 12 november - dus 6(!) dagen later - is het volgende weegmoment? Wat is dat voor waanzin![]()
Hugo andere functie @:trein2000![]()
Dat wordt gewoon 100% van Nederland testen voordat ze naar het werk mogen. En het dan gek vinden dat de positieve testuitslagen de pan uit rijzen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze beginnen pas in februari met 60 min. Je bent wel erg optimistisch als je denkt dat ze het logistiek kunnen regelen om iedereen binnen een maand te prikken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nooit genoeg tijd om echt iets van deze maatregelen te merken. Maar dat weten ze zelf dondersgoed natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo andere functie @:trein2000I'll give you something to do![]()
Over bijvoorbeeld het invoeren van een verplicht QR-paspoort op het werk moet eerst vergaderd en gestemt worden in de 2e Kamer. Dat gaat deze en volgende week gebeuren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo andere functie @:trein2000Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Sla dan meteen met de hamer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.
Dit zijn hele vieze spelletjes.![]()
Het ging om wat er nu is, niet wat je graag wilquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Nog korter = niet gevaccineerden moeten mondkapjes gaan dragen.![]()
Ik doe 'm lekker onder de neus of helemaal niet op, even zien wat men gaat zeggen. Wat een grap zeg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
No way dat ik nog een mondkapje ga dragen, waar dan ook.
Dan vermijd ik die plekken wel gewoon.
Gelukkig eerst 3 weken weg uit dit kutland.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.![]()
Wordt Za's voorstel om je dagelijks zelf te laten testen toch nog realiteitquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon 100% van Nederland testen voordat ze naar het werk mogen. En het dan gek vinden dat de positieve testuitslagen de pan uit rijzen.![]()
![]()
Opstapje, zoals ik al schreef. Hugo & co weten donders goed welke strenge maatregelen ze werkelijk nog willen afvinken (QR op werk), maar eerst dit verplichte nummertje nog even zodat men kan doen alsof alle zachte opties uitgeput zijn, maar het allemaal aan de kutburger ligt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.![]()
De eiwit spikes zijn geweldig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sla dan meteen met de hamer.
Boosters zijn een prik, geen twee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.![]()
Als je nu tegelijkertijd QR uitbreidt en 2G maakt heb je de poppen aan t dansen. Als je eerst QR uitbreidt en daarna 2G maakt gaat alles goedquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al post ik hier niet heelveel ik lees altijd mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan ook beter hier lezen. Volgorde is:
Post hier -> verwezen naar BNW -> BNW escaleert -> klopt toch -> posters die naar BNW verwezen hebben geen actieve herinnering -> beleid
Te herkennen aan de likes die ik geef aan posts![]()
BNW heeft absoluut zijn charme. Maar het Covid-topic en de verkiezingen van Amerika zijn serieus dodelijk vermoeiend.![]()
Ja eens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.
Dan maar gewoon de hele zak met zure appels in 1x eten.![]()
Een jaar bestaat uit 12 maanden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boosters zijn een prik, geen twee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zoals ik al zei: met een directe vaccinatieplicht kun je geen controlemaatschappij afdwingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Heb dit toevallig ook vandaag door iemand horen zeggen op het werk (en nee, geen jonkie).quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik doe 'm lekker onder de neus of helemaal niet op, even zien wat men gaat zeggen. Wat een grap zeg.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omwegquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.![]()
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
BNW heeft absoluut zijn charme. Maar het Covid-topic en de verkiezingen van Amerika zijn serieus dodelijk vermoeiend.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: met een directe vaccinatieplicht kun je geen controlemaatschappij afdwingen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En je gooit er ook nog laffe mondkapjes bovenop.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omweg![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze moeten wel kunnen roepen dat ze het met kleinere maatregelen geprobeerd hebben voordat ze de horeca weer gaan sluiten natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.![]()
Tja, de cijfers zullen in zo'n korte periode niet snel gaan dalen. En dan kunnen ze zeggen dat ze nog gewacht hebben of het wel echt nodig zou zijn, maar met de huidige stijging van cijfers konden we niet anders enzo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit zijn hele vieze spelletjes.Steun het Kiva Fok! team!
“Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, to think and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. ”
Tijd om V for Vendatta eens weer op te zetten
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Verplicht QR paspoort op het werk?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over bijvoorbeeld het invoeren van een verplicht QR-paspoort op het werk moet eerst vergaderd en gestemt worden in de 2e Kamer. Dat gaat deze en volgende week gebeuren.
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.![]()
Die vrouw zei hier toch eigenlijk niks verkeerd? Ben het er volledig mee eens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef Complotwappie het volgende:
Ik heb de brief van Mona Keijzer (27 sept) er maar even bijgepakt:
[ afbeelding ]
Toen velen er nog overtuigd waren dat we er bijna waren.![]()
Ik weet nog wel dat in augustus mensen zeiden dat er in Nederland nooit een coronapas voor werk zou komen toen het in Italie werd ingevoerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omweg
Hoe schattig naďef. Net zoals die boosters om je QR te behouden. Gaat ook gewoon gebeuren volgend jaar.![]()
9/11 was toch de opzet naar het Corona virus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.
![]()
![]()
Die kant gaat het wel op.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.![]()
na 6 mnd gewoon weer een prik, zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boosters zijn een prik, geen twee.![]()
Gewoon ook testen wanneer je op bepaalde dagen niet de deur uitgaat. Je kunt tenslotte dan alsnog het virus onder de leden hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wordt Za's voorstel om je dagelijks zelf te laten testen toch nog realiteit
Of elke keer dat je op een dag naar het toilet gaat. In je ene hand je pik en je andere hand de staaf.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht QR paspoort op het werk?
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.Steun het Kiva Fok! team!
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.![]()
Ho ho, testen voor QR moet natuurlijk wel gebeuren door een goedgekeurd verpleegkundige.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon ook testen wanneer je op bepaalde dagen niet de deur uitgaat. Je kunt tenslotte dan alsnog het virus onder de leden hebben.
Of elke keer dat je op een dag naar het toilet gaat. In je ene hand je pik en je andere hand de staaf.
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, duidelijk naar de mogelijkheid of de werkgever erom mag vragen en ook bij bezoekers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?![]()
Remember, remember, the 5th of November.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Bredemug het volgende:
“Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, to think and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. ”
Tijd om V for Vendatta eens weer op te zetten![]()
Ja hij had over verplichte qr code op het werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.![]()
Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA'squote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.Steun het Kiva Fok! team!
Ja, zo begint het.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.
Als werkgevers willen weten of hun werknemers gevaccineerd zijn treden we niet op
We gaan kijken of we de wetgeving kunnen wijzigen voor QR codes op het werk
We gaan kijken of we QR codes op het werk kunnen verplichten
We gaan streng handhaven op het vragen naar QR codes op het werk
Momenteel zijn we vanaf situatie 1 naar 2 onderweg, ik heb er inmiddels geen enkel vertrouwen meer in dat het daarbij blijft.![]()
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.![]()
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Maar het zijn zulke volslagen idioten daar op die demonstraties.
.Daar wil je ook niet mee geassocieerd worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 21:21:20 ]![]()
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Er is voor zover ik weet nog geen app waar het geautomatiseerd kan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.
Dus het is voor de schijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan dat zo eenvoudig qua IT omdat op te zetten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.![]()
En dan weten dat dit een gemiddelde is waar de één niet eens op aanslaat en de ander op doorslaat dat die dus geen,laat staan een herhaling voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.
Niet dat ik dat zou willen maar elke arts zou eerst (serologisch) moeten meten voordat die onberedeneerd iemand gaat of laat injecteren. Het is de bezeten gedachte dat iedereen baat heeft bij vaccinatie omdat, zo is het adagium, vaccins dus besmetting zou voorkomen. Besmetting die hier niet eens het probleem zijn.
Mja eenmaal deze basiskeuze gemaakt om te vertrekken en de trein op gang gebracht, kan men die niet meer verlaten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Bijzonder. In België gooit BF juist wel de deur dicht vanwege de Covid pass op tijden dat er geen personeel is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.Steun het Kiva Fok! team!
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.![]()
Dit dus. En dan mag je bij Gods gratie met je goede gedrag een paar weken wat leuke muziek zien in de kroeg, als doekje voor het bloeden, waarna het hele kringetje weer opnieuw begint.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nogHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Misschien is dat ook wel de bedoelingquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.![]()
![]()
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben geen wappie, ben de enige op mijn werk zonder vaccinatie. Ga een discussie niet uit de weg en in het begin werd ik gekscherend wappie genoem maar krijg steeds meer bijval en begrip van collega’s.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.![]()
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar zitten nog grotere idioten. Geen enkel vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.![]()
Zodat ze opstappen en als demissionair kabinet verder gaan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gewoon de BOA het zwembad ingooienquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA's
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?
Wat is na een poos nog nodig om je groene vinkje te behouden?![]()
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoeveel teams zouden er teruggetrokken worden uit de competities ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je werkgever tevreden met je is en je gewoon goed functioneert dan heb je toch niks te vrezen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.
Dat had je vorig jaar toch ook niet? Toen was er geen vaccin en kon je ondanks “alle gevaar” gewoon je werk doen. Nu zou je het ondanks “alle gevaar” ineens niet meer kunnen omdat er collega’s gevaccineerd zijn?
Kom op zeg.![]()
Dit lijkt authentiek te zijn.
Ben benieuwd of er meer ziekenhuizen met cijfers zullen gaan komen.![]()
Doe eens linkjes. Via DMquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.![]()
Ik lees er al een tijdje mee hoor.
Veel geleerd!
Nu bezig met het fenomeen Demmink![]()
Had sinds Covid nog nooit van Micha Kat gehoord maar hij was dus al tig jaar geleden bezig.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 21:26:10 ]![]()
Dat is natuurlijk de hele opzet van het gebruik van het woord. Je schuift van het begin afwijkende ideeën onder een noemer die geassocieerd wordt met de meest grote debielen, en als sociale dieren die we zijn zullen we ons netjes laten inkapselen om niet uit gratie te vallen bij de groep/meerderheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Het vertrouwen in de politiek neemt flink toe zo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar zitten nog grotere idioten. Geen enkel vertrouwen meer in.![]()
Vooral in de Randstad, competities met nog maar 5 voetbalteams ofzoquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel teams zouden er teruggetrokken worden uit de competities ?![]()
![]()
Komplot van George Houts op Youtube is wel een aardige inleiding voor mensen die zich er niet (veel) mee hebben beziggehouden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Doe eens linkjes.
Ik lees er al een tijdje mee hoor.
Veel geleerd!
Nu bezig met het fenomeen Demmink
Had sinds Covid nog nooit van Micha Kat gehoord maar hij was dus al tig jaar geleden bezig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 02-11-2021 21:42:36 ]“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
En dat speelt heel erg mee; er is het plaatje geschetst dat als je commentaar levert of protesteert je meteen een wappie bent. Wil niemand mee geassocieerd worden inderdaad. Weten ze bij de regering best wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Maar het zijn zulke volslagen idioten daar op die demonstraties.
.Daar wil je ook niet mee geassocieerd worden.
Veel andere opties zijn er niet. Je moet het eigenlijk wel accepteren.![]()
Medisch geheim bestaat blijkbaar binnenkort niet meer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?![]()
Ze willen het mogelijk maken dat je werkgever erom vraagt, hetzelfde als het restaurant waar je wilt gaan eten. Geen QR dan kom je niet binnen, tenzij getest.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?
Maar die verantwoordelijkheid dn keuze ligt vooralsnog bij de werkgever.![]()
George heeft een aantal goede punten, maar ook lang niet overal gelijk in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Komplot van George Houts op Youtube is wel een aardige inleiding voor mensen die zich er niet (veel) mee hebben bezigehouden.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.
Wat is na een poos nog nodig om je groene vinkje te behouden?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.
Wat is na een poos nog nodig om je groene vinkje te behouden?![]()
Als je genoeg toevoegt op het werk, dan is het hun verlies. Het vinden van goede mensen is duur, beetje jammer als ze om zo iets lulligs als een QR conflictje weglopen. De huidige arbeidsmarkt is in veel sectoren gunstig voor de werknemers. Goed, als voldoende werkgevers niet voor QR kiezen, volgt de verplichting met handhaving gestaag. Misschien tegen die tijd aangevuld met een schriftelijke verklaring waarom je meent niet thuis te kunnen werken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef tja77 het volgende:
Ze willen het mogelijk maken dat je werkgever erom vraagt, hetzelfde als het restaurant waar je wilt gaan eten. Geen QR dan kom je niet binnen, tenzij getest.
Maar die verantwoordelijkheid dn keuze ligt vooralsnog bij de werkgever.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Eigenlijk heb je gewoon je eigen leven niet meer in de hand, volkomen 100% gecontroleerd door de overheid, alleen niet met een callback naar een IT systeem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel andere opties zijn er niet. Je moet het eigenlijk wel accepteren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De overheid heeft een hele sterke honger naar meer data. Het hoeft niet eens preventie te zijn, het kan ook controle zijn. De ANPR camera's zijn het perfecte voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Ooit ingevoerd om nummerplaten te herkennen van criminelen. De nummerplaat wordt gescand, staat ie niet op de lijst wordt ie verwijderd. Of in elk geval, dat was de afspraak. Toen kwam de werkelijkheid, nummerplaten worden opgeslagen.
Ohja, de ANPR camera's scannen de voorkant van de auto, dus de bestuurder is te zien. Die wordt echter door de software geblurred voor ie bij de politie komt, dus die moet eigenlijk weg. Dat pleidooi kwam net na de moord op de Peter R de Vries.
De Belastingdienst dacht op een gegeven moment: Deze goudmijn wil ik ook! En is dus gaan grasduinen om leaserijders te vinden die aangegeven hadden niet privé te rijden.
Een systeem met een duidelijk doel: Het vinden van (bekende) criminelen wat binnen de kortste keren misbruikt wordt voor andere doeleinden. Het risico op zo'n soort insteek is hier ook heel sterk aanwezig.![]()
Dat is nog maar een hele kleine stap inmiddels.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gewoon je eigen leven niet meer in de hand, volkomen 100% gecontroleerd door de overheid, alleen niet met een callback naar een IT systeem.![]()
ze zijn allang besteld in EU verband. koop aandelen vax firma's!quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.![]()
Ja, die ongeremde data-honger vind ik ook een andere issue dan het idee dat een overheid doelmatig bezig is om elk aspect van ons leven te willen micromanagen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
De overheid heeft een hele sterke honger naar meer data. Het hoeft niet eens preventie te zijn, het kan ook controle zijn. De ANPR camera's zijn het perfecte voorbeeld.
Ooit ingevoerd om nummerplaten te herkennen van criminelen. De nummerplaat wordt gescand, staat ie niet op de lijst wordt ie verwijderd. Of in elk geval, dat was de afspraak. Toen kwam de werkelijkheid, nummerplaten worden opgeslagen.
Ohja, de ANPR camera's scannen de voorkant van de auto, dus de bestuurder is te zien. Die wordt echter door de software geblurred voor ie bij de politie komt, dus die moet eigenlijk weg. Dat pleidooi kwam net na de moord op de Peter R de Vries.
De Belastingdienst dacht op een gegeven moment: Deze goudmijn wil ik ook! En is dus gaan grasduinen om leaserijders te vinden die aangegeven hadden niet privé te rijden.
Een systeem met een duidelijk doel: Het vinden van (bekende) criminelen wat binnen de kortste keren misbruikt wordt voor andere doeleinden. Het risico op zo'n soort insteek is hier ook heel sterk aanwezig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Probleem is natuurlijk ook: wat gaan andere landen doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.![]()
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.Zonder wrijving geen glans![]()
Het is niet kopen maar verkopen dat dit ten goede komt van burgers wat subversief BNW praat is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Het is ook een systematisch gevolg van de drang om alles af te kunnen kaderen in een samenleving die uit zijn voegen barst. En dan weten dat er nog meer geld gaat naar digitalisering zodat men nog meer mogelijkheden komen om grip te (kunnen) houden op mensen hun bestaan. De natte drom is totale controle die gecentraliseerd is, waar dan op knoppen kan worden gedrukt om te (be)sturen.
Het is een over zichzelf afgeroepen Orwelliaans scenario waar de bepalers hoofdrolspelers zijn geworden die vorm moeten geven om mensen hun leefwijze en keuze te ontnemen. Niet om ze dwars te zitten maar om de samenleving ten gunste van werkelijke vrijje mensen, te laten overleven. Mensen die zich houden aan de regels (ver)krijgen daarmee privileges die ze zullen (aan)zien als vrijheid. Vrijheid dat vooral een omhulsel is geworden om die naar believen te ontnemen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Sowieso kost het uitrollen van 17 miljoen boosters ook tijd. En je kan dan niet van de ene op de andere dag van iedereen de QR intrekken en verwachten dat ze zich elke dag laten testen tot ze aan de beurt zijn, of gewoon pech hebben voor hun werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Inmiddels staat de teller op de IC op 251, en VP op 1084wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik geloof ook niet dat het doel is om ieder aspect van ons leven te micromanagen. Ik geloof wel dat straks uit de pandemie komt dat de data die ze de afgelopen anderhalf jaar hebben kunnen verzamelen zo'n onvoorstelbaar grote goudmijn is dat ze die niet zomaar in willen leveren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, die ongeremde data-honger vind ik ook een andere issue dan het idee dat een overheid doelmatig bezig is om elk aspect van ons leven te willen micromanagen.
Veiligheidsdiensten likken hun vingers er al bij af. Veel eenvoudiger dan Facebook/Meta scrapen, het is gewoon bij een dienst waar je tegen kan zeggen: Jo, doe mij es een account op die database, groetjes.![]()
Ik denk dat we er nog heel lang aan vastzitten helaas. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.![]()
Alle maatregelen van vandaag zijn bedacht om ongevaccineerden het zo moeilijk mogelijk te maken.
Of het helpt?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De wil tot macht is inherent aan de mens, ten opzichte van de ander maar ook de omgeving/natuur. Macht maakt veel mogelijk en is daarom inderdaad eveneens een middel maar de neiging om macht te verwerven bestaat eerst op zichzelf. Omdat het ook over overheersing van de omgeving gaat kunnen we een deel van dit alles overigens ook uitleggen als een neiging tot controle over het bestaan an sich: het bekende maakbaarheidsidealisme.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef Stoney3K het volgende:
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso kost het uitrollen van 17 miljoen boosters ook tijd. En je kan dan niet van de ene op de andere dag van iedereen de QR intrekken en verwachten dat ze zich elke dag laten testen tot ze aan de beurt zijn, of gewoon pech hebben voor hun werk.
Dit gaat nog heel lang aanmodderen worden.![]()
Een land als Oostenrijk zegt nu al dat ze je niet meer volledig gevaccineerd vinden na iets van 250 dagen of zo. Weet het cijfer niet uit mijn hoofd. Dus dan heb je sowieso al een booster nodig; andere landen zullen vast volgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk ook: wat gaan andere landen doen.![]()
Ja, GGD moet eerst opschalen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.
Ja maar ook om de gevaccineerden en bedrijven en organisaties het irritant te maken. En dat is vervelend.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Alle maatregelen van vandaag zijn bedacht om ongevaccineerden het zo moeilijk mogelijk te maken.
Of het helpt?
Ik ben van mening dat je niet om de hete brij heen moet draaien en gewoon een vaccinatieplicht icm 2G in moet stellen als op deze laffe manier om het verhaal heen draait.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.
Zeker, daarom fungeert het enkel als degelijke inleiding.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:28 schreef tja77 het volgende:
George heeft een aantal goede punten, maar ook lang niet overal gelijk in.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Preciesquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
na 6 mnd gewoon weer een prik, zo moeilijk is het niet., elke 6 maanden je even laten (beet)nemen, zo moeilijk is dat niet.
Van te voren even masseren en het glijdt er zo in waarna je 6 maanden een Sitting-Duck bent."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dan weet je ook weer waar de achterban van VVD en CDA zit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Was deze zomer natuurlijk ook het geval. Ik moest nog wachten tot eind augustus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.
En Gert en Hermien konden al vrolijk weg.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hugo: Ik verbind mensen. Ik vermijd splitsingen tussen groepen, ik verbind groepen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Of het helpt?
de Jonge begint steeds meer als The Donald te klinken.![]()
Ik lees net dat je geen mondkapje op hoeft bij de sekswerkers. Kent iemand hier een sekswerker die ook haren knipt? Een knipbeurt met happy end zeg maar.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik heb echt totaal geen moeite met de vaccinatie zelf. Als er iedere 6 maanden een vaccinatie gezet moet worden, geen probleem, doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Precies, elke 6 maanden je even laten (beet)nemen, zo moeilijk is dat niet.
Van te voren even masseren en het glijdt er zo in waarna je 6 maanden een Sitting-Duck bent.
Maar het systeem van controle en repressie wat eromheen gebouwd wordt is echt van totaal andere orde.![]()
Ze willen polarisatie en wrok tussen groepen voorkomen, maar op deze manier maken ze het alleen maar erger. Puur richten op 2G zou voor polarisatie zorgen, maar niet alsof dat nu niet gebeurt. Krijgen we straks weer wrok richting de ouderen die voorrang krijgen met boosters zodat ze weer eerder dingen mogen. En de wrok richting ongevaccineerden verdwijnt ook niet zomaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was deze zomer natuurlijk ook het geval. Ik moest nog wachten tot eind augustus.
En Gert en Hermien konden al vrolijk weg.![]()
In België had er één een goed idee: https://www.clint.be/ente(...)s-en-een-rood-licht/quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef MichaelScott het volgende:
Ik lees net dat je geen mondkapje op hoeft bij de sekswerkers. Kent iemand hier een sekswerker die ook haren knipt? Een knipbeurt met happy end zeg maar.quote:Zo had kapster Evy alvast een schitterend idee om vroegtijdig opnieuw open te gaan in plaats van te wachten tot 15 januari. Even haar zaak omdopen tot ‘Kapsalon Pussycat’, een paar leuke lichtjes installeren en happy endings aanbieden tijdens en na het knippen. Het geld kon weer binnenstromen.![]()
Dat is het hele punt. Een prikje is niet zo erg. Maar straks moet je dus bij elk gebouw of elke gelegenheid waar je binnenloopt steeds weer aantonen dat je dat prikje hebt gehaald. Dodelijk vermoeiend gewoon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen moeite met de vaccinatie zelf. Als er iedere 6 maanden een vaccinatie gezet moet worden, geen probleem, doen.
Maar het systeem van controle en repressie wat eromheen gebouwd wordt is echt van totaal andere orde.![]()
met de huidige instroom moet het nog doorstijgen naar 340 om 1200, het heeft weinig zin om het nu op de voet te gaan volgenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels staat de teller op de IC op 251, en VP op 1084Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen moeite met de vaccinatie zelf. Als er iedere 6 maanden een vaccinatie gezet moet worden, geen probleem, doen.
Mijn opa had vd week zijn 97ste verjaardag moeten vieren.
Wat ben ik blij dat hij deze ellende niet meer meemaakt.
Hij zou trouwens wel de eerste zijn geweest met 40 tot 45 grapjes over deze shitzooiMijn opa
![]()
![]()
![]()
Staat nu op een jaar voor Oostenrijk en Kroatië bronquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een land als Oostenrijk zegt nu al dat ze je niet meer volledig gevaccineerd vinden na iets van 250 dagen of zo. Weet het cijfer niet uit mijn hoofd. Dus dan heb je sowieso al een booster nodig; andere landen zullen vast volgen.
Verder vond ik het een prima persconferentie met goede uitleg van Rutte en de Jonge.Weisst![]()
Ik ben steeds banger dat dat geen grapjes meer worden. Misschien niet in Nederland, maar wel in andere landen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Hij zou trouwens wel de eerste zijn geweest met 40 tot 45 grapjes over deze shitzooiMijn opa
Ik ben iig overal waar ik voortaan kom een wandelende sekswerkerquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef MichaelScott het volgende:
Ik lees net dat je geen mondkapje op hoeft bij de sekswerkers. Kent iemand hier een sekswerker die ook haren knipt? Een knipbeurt met happy end zeg maar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij Nieuwsuur:
Corona besmettingen
55,8% thuis
9,3 % werk
5,3% school/kinderopvang
1,2% sportclubIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Oplossing: mensen thuis opsluiten. Letterlijk opsluiten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:50 schreef jcdragon het volgende:
Bij Nieuwsuur:
Corona besmettingen
55,8% thuis
9,3 % werk
5,3% school/kinderopvang
1,2% sportclub
Kleine moeite!![]()
Hoog tijd om de coronapas te checken bij het walking football dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:50 schreef jcdragon het volgende:
Bij Nieuwsuur:
Corona besmettingen
55,8% thuis
9,3 % werk
5,3% school/kinderopvang
1,2% sportclub![]()
Ja, en hoe komen ze er thuis aan...quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:50 schreef jcdragon het volgende:
Bij Nieuwsuur:
Corona besmettingen
55,8% thuis
9,3 % werk
5,3% school/kinderopvang
1,2% sportclub
Niet van het thuiszitten natuurlijk.![]()
En de bieb?😱😱😱quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:50 schreef jcdragon het volgende:
Bij Nieuwsuur:
Corona besmettingen
55,8% thuis
9,3 % werk
5,3% school/kinderopvang
1,2% sportclubOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Covid geeft nog steeds een grotere kans op myocarditis en andere nare gevolgen zoals longcovid. Qua risico-analyse is het nog steeds verstandig om het vaccin te nemen. Ook meerdere boosters eventueel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.Weisst![]()
Wat langer geleden kwamen we met een "poormans" idee door een smartphone permament aan te laten en dan door detectie van de schermkleur (filtertje & lichsensor) het poort open te te doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan dat zo eenvoudig qua IT omdat op te zetten?
Probleem was dat de controleur (formeel) ook ID's moeten testen...
Wordt straks (niet) lachen dat Action, Hema & MacDo, mensen hun ID moeten tonen. Alleen mensen met code 666 worden nog toegelaten tot het Etense Paradijs van Zodom en Gommarra."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
omelet du fromage?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet omwille van oudjes met comorbiditeit maar omelet van overheidsbesluiten![]()
Ik kan niet voorstellen dat zou hier zelf om zouden vragen juíst om wat ze al hebben doorstaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:52 schreef PS. het volgende:
Leuk dat je dit zegt.
Aangezien er ook nog verzetstrijders leven waarvoor we het dus onderandere doen.
Wat een gigantisch domme opmerking.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
quote:![]()
Sta ondertussen een broodje te smeren
Vrouwen en multitaskenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik krijg de hele dag ouderen aan de telefoon die maar wat graag een 3e prik willen, zelfs als ze er tot op heden nog niet eens voor in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik kan niet voorstellen dat zou hier zelf om zouden vragen juíst om wat ze al hebben doorstaan.
Die voelen zich gewoon onveilig nu.![]()
Hoe komt dat, dat ze zich onveilig voelen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik krijg de hele dag ouderen aan de telefoon die maar wat graag een 3e prik willen, zelfs als ze er tot op heden nog niet eens voor in aanmerking komen.
Die voelen zich gewoon onveilig nu.![]()
Omdat dat een groep is die corona waarschijnlijk niet overleven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komt dat, dat ze zich onveilig voelen?![]()
Weet je nog een goede?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Allemaal doorverwijzen naar een psycholoog.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mattias Desmetquote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Zij die nog leven hebben er ook niet om gevraagd de resterende tijd van hun leven afgeschilderd te worden als dor hout etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik kan niet voorstellen dat zou hier zelf om zouden vragen juíst om wat ze al hebben doorstaan.![]()
Ook na hun dubbele vaccinatie niet? Waarom voelen ze zich nu onveilig en de afgelopen maanden niet?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat dat een groep is die corona waarschijnlijk niet overleven.![]()
Die groep moeten we ook beter informeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik krijg de hele dag ouderen aan de telefoon die maar wat graag een 3e prik willen, zelfs als ze er tot op heden nog niet eens voor in aanmerking komen.
Die voelen zich gewoon onveilig nu.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Allemaal doorverwijzen naar een psycholoog.
Maar die hebben vast een psycholoog nodig.![]()
Precies dit. Het kabinet moet nog wat zaken wettelijk voorbereiden en daarna wordt het 1 op 1 ingevoerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.
Er wordt wat geblaat over zorgvuldigheid maar het besluit is al lang genomen.![]()
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook na hun dubbele vaccinatie niet? Waarom voelen ze zich nu onveilig en de afgelopen maanden niet?
Die andere 300.000 omdat ze het echt nodig hebben doordat ze een verminderde weerstand hebben door een achterliggende ziekte.
En geloof mij, geen 1 klaagt daar over.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 22:03:16 ]![]()
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.
Maar die hebben vast een psycholoog nodig.![]()
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.![]()
Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
Ze hebben gewoon een meerderheid.![]()
Als je een verminderde weerstand hebt dan kan het zijn dat die 2 prikken niet voldoende warenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?
En ja, dat zijn heel veel mensen met kanker.![]()
Maar waarom maken ze zich nu zorgen en de afgelopen maanden niet? Ik heb het vermoeden dat dat grotendeels aangewakkerd is doordat Gommers e.d. afgelopen weken tijdens talkshows aangegeven hebben zich niet veilig te voelen zonder maatregelen, niet omdat ze daadwerkelijk risico lopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.
Die andere 300.000 omdat ze het echt nodig hebben doordat ze een verminderde weerstand hebben door een achterliggende ziekte
Als ze zich zorgen maken kunnen ze ook het gesprek met hun huisarts aan. Ze zijn gevaccineerd dus hoeven zich niet meer zulke zorgen te maken toch? Ook nu zie je dat in de cijfers. In de leeftijdsgroep 60+ en gevaccineerd komen er een aantal mensen in het ziekenhuis, maar veel minder op de IC. Dan kun je je leven toch niet stop zetten?![]()
Is ook een bekend mechanisme. Niet zo zeer dat dit bedacht is maar hoe het werkt in groepen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.
Men definieert een absurdistische groep waar niemand (meer) mee geassocieerd wil worden waarna je maar hoeft te wijzen om te voorkomen dat mensen kritiek gaan uiten of een parallel (kunnen) gaan trekken.
Rutte; is daar inmiddels erg goed in, al maakt hij soms een opzichtige uitglijder met wappie uitspraken. Hugo is zijn secondant die dan als aanzegger, de kritiek krijgt toebedeeld en het werk kan afmaken.
Andersom kan ook, maak en doe iets waar iedereen toe wil behoren bv door een beroep te doen op gemeenschapszin als patriottisme of het daarmee verboden nationalisme.
Psychosociaal is het een liveshow waar wmb geen HoC of GoT tegenop kan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Uiteindelijk maakt de overheid de regels van je QR code en zonder QR code mag je niet sporten, niet werken, niet uitgaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie bovenstaande.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom maken ze zich nu zorgen en de afgelopen maanden niet? Ik heb het vermoeden dat dat grotendeels aangewakkerd is doordat Gommers e.d. afgelopen weken tijdens talkshows aangegeven hebben zich niet veilig te voelen zonder maatregelen, niet omdat ze daadwerkelijk risico lopen.
Als ze zich zorgen maken kunnen ze ook het gesprek met hun huisarts aan. Ze zijn gevaccineerd dus hoeven zich niet meer zulke zorgen te maken toch? Ook nu zie je dat in de cijfers. In de leeftijdsgroep 60+ en gevaccineerd komen er een aantal mensen in het ziekenhuis, maar veel minder op de IC. Dan kun je je leven toch niet stop zetten?![]()
Het gesprek over een booster speelt pas sinds kort en kankerpatiënten zaten in de risicogroepen dus zijn eerder gevaccineerd. Ik heb juni dit jaar mijn tweede prik gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Als je een verminderde weerstand hebt dan kan het zijn dat die 2 prikken niet voldoende waren
En ja, dat zijn heel veel mensen met kanker.
Als ze dan na die tweede vaccinatie nog niet naar buiten gaan kan een gesprek bij de huisarts of psycholoog echt geen kwaad. Niet omdat ze gek zijn maar omdat ze wellicht hulp nodig hebben weer wat perspectief te zien.![]()
Volgens mij vallen die ook onder die groep die een 3e prik kan krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Welke Kamer ?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Sorry, pathetische retoriek doet mij helemaal niets. Ten opzichte van waar het ten koste dreigt te gaan, valt het allemaal in het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:01 schreef PS. het volgende:
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.
Maar die hebben vast een psycholoog nodig.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ja, nu. Maar dat legt niet uit waarom ze anderhalf jaar thuis zouden zijn blijven zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij vallen die ook onder die groep die een 3e prik kan krijgen.![]()
Hij moet nog iets simpeler taalgebruik bezigen daarvoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo: Ik verbind mensen. Ik vermijd splitsingen tussen groepen, ik verbind groepen.
de Jonge begint steeds meer als The Donald te klinken.
IK BEN EEN HEEL VERBINDEND PERSOON. NIEMAND IS VERBINDENDER (?) DAN IK.![]()
251 mensen op de IC 's en het systeem raakt al overbelast, dat is ronduit treurig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels staat de teller op de IC op 251, en VP op 1084![]()
Nee, vorige maand al.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, nu. Maar dat legt niet uit waarom ze anderhalf jaar thuis zouden zijn blijven zitten.![]()
Als ik zo moest leven kreeg ik liever een spuitje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.
Die andere 300.000 omdat ze het echt nodig hebben doordat ze een verminderde weerstand hebben door een achterliggende ziekte.
En geloof mij, geen 1 klaagt daar over.
I see what you did there..Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Nochtans kun je natuurlijk als zzp’er thuiswerken, trainen in je home gym en socializen in je cafe a maison, relaxen in je tuin spa, fimpje pakken in de thuisbioscoop en dineren met catering op locatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.
Dat is natuurlijk ongewenst, wat zouden maatregelen kunnen worden tegen de zelfstandige QR-weigeraar?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dan kom je je werk niet meer in. Geen uitkering bij ontslag door gebrek aan groen vinkje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.
In de toekomst je co2 budget eraan gekoppeld met oog op klimaatdoelen.
Gewoon zwaar onwenselijk.![]()
Ze hebben gewoon een meerderheid in de TK.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:09 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nochtans kun je natuurlijk als zzp’er thuiswerken, trainen in je home gym en socializen in je cafe a maison, relaxen in je tuin spa, fimpje pakken in de thuisbioscoop en dineren met catering op locatie.
Dat is natuurlijk ongewenst, wat zouden maatregelen kunnen worden tegen de zelfstandige QR-weigeraar?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Is dat zo? Oprechte vraag, hoor, maar is dat risico met iedere vaccinatie voor één persoon weer even groot? Of is dat niet zo, als je een vaccinatie hebt gehad en dat goed is gegaan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
We doen het samenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dan nog steeds legt het niet uit waarom ze al anderhalf jaar thuis zouden blijven.![]()
(Gekoelde) pakket delivery box plaatsen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Bewaar deze post maar, wie weet over een maand of zes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?![]()
Zonder QR code de straat niet meer op is de volgende stap, stuk makkelijker controleren ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?![]()
Ik ben de minst splijtende minister ter wereld. Ik spreek mensen en ze zeggen wauw, u bent verbindend. Ik verzin dit niet. De mensen zeggen het. Kranten die schrijven dat het niet zo is liegen. Nepnieuws! Dank u.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:07 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij moet nog iets simpeler taalgebruik bezigen daarvoor.
IK BEN EEN HEEL VERBINDEND PERSOON. NIEMAND IS VERBINDENDER (?) DAN IK.![]()
En straks ook niet stemmen zeker?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt de overheid de regels van je QR code en zonder QR code mag je niet sporten, niet werken, niet uitgaan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Heeft inmiddels letterlijk iedere brancheorganisatie gezegd dat het in hun sector niet mogelijk is?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Gaat allemaal wel heel ver hč die QR code…
Sportclubs (hahahaha), terrassen, muziekles.zie email 27 oktober![]()
Kunnen ze die geen dubbele geven dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.![]()
Dan speelt zich het opzichtige schijnspel af van dat staat iemand idd vrij maar dan kom de werknemer ergens niet binnen en als die niet binnenkomt, krijg die ook geen salaris.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?
Maar goed dat zal nog wel een weekje of 4 duren ivm afhameren in de Kamer, gevolg door 12 weken overgangsperiode vanwege doorloop tijd (2 vaccinaties) en dus op zijn vroegst zeg maart 2022 effectief kan zijn."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Heeft ie dat echt gezegd?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo: Ik verbind mensen. Ik vermijd splitsingen tussen groepen, ik verbind groepen.
de Jonge begint steeds meer als The Donald te klinken.zie email 27 oktober![]()
En zal nog veel verder gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
Sportclubs (hahahaha), terrassen, muziekles.![]()
Eigenlijk best wel bizar dat er zoveel maatregelen nodig lijken te zijn om de R0 met 15-20% te verlagen.
We hebben nu met vrijwel geen maatregelen een R0 van 1,2 en er wordt gereageerd alsof het veel en veel hoger is.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bij die hartspierontsteking bij jongens en jonge mannen was het grootste gedeelte bij de 2de prik. Daarom heeft het VK ook voor de 12 tot 15 jaar maar een 1 prik strategie bijvoorbeeld. Of het bij de 3de prik ook zo is moet nog onderzocht worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat zo? Oprechte vraag, hoor, maar is dat risico met iedere vaccinatie voor één persoon weer even groot? Of is dat niet zo, als je een vaccinatie hebt gehad en dat goed is gegaan?![]()
knipquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben de minst splijtende minister ter wereld. Ik spreek mensen en ze zeggen wauw, u bent verbindend. Ik verzin dit niet. De mensen zeggen het. Kranten die schrijven dat het niet zo is liegen. Nepnieuws! Dank u.![]()
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.![]()
Iedereen moet gewoon voet bij stuk houden en weigeren mee te doen met de idioterie. Het draagvlak is laag.quote:![]()
Ja, dat gaat leden kosten, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. Wie gaat zich 3 keer per week laten testen voor de derde helft?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Altijd leuk dit. Eigenlijk is het plan er nog niet eens door, want de Kamer mag er pas over praten ná de persconferentie. Terugdraaien is een moeilijk woord in een situatie waarin, zuiver theoretisch uiteraard, de Kamer zou kunnen besluiten om überhaupt niet in te stemmen met deze plicht.quote:
En wat in dit geval ook nog wel kan: dat de QR-plicht op sportvelden het gebruikelijke goedmakertje is om de Kamer tevreden te stellen, dus dat vanmorgen al besloten is dat deze morgen in het debat sneuvelt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En terecht slaat echt compleet nergens op.quote:
Als je de sport wilt vermoorden moet je vooral dit soort maatregelen nemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies, het zal Hugo niet zinnen dat er nog steeds mensen zijn die je niet kunt dwingen met de maatregelen die nu in het verschiet liggen. Maar dit is wel hét moment om kritisch naar je leven te kijken en jezelf minder afhankelijk te maken van de onbetrouwbare overheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bewaar deze post maar, wie weet over een maand of zes.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Er is überhaupt nog maar sinds kort sprake van prikken. Het eerste jaar waren er nog helemaal geen vaccins.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 22:17:03 ]![]()
Ik zie vooral weer een onnoemeljke hoeveelheid micromanagement.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
Sportclubs (hahahaha), terrassen, muziekles.
Dat die QR-codes niet voor 3 weken waren wist iedereen met een beetje verstand wel. Over drie weken mógen werkgevers erom vragen, over zes weken moeten ze het en na afloop van de pandemie houden we ze erin voor allerlei andere eisen om je in het openbare leven te mogen vertonen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was een geloofwaardige Donald de Jonge he?![]()
Wat een ellende dit, ik ben er echt niet blij mee...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Eens. Gelukkig heb ik altijd al een afkeer gehad aan door anderen (zij het de overheid of iets/iemand anders) geleefd worden...quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies, het zal Hugo niet zinnen dat er nog steeds mensen zijn die je niet kunt dwingen met de maatregelen die nu in het verschiet liggen. Maar dit is wel hét moment om kritisch naar je leven te kijken en jezelf minder afhankelijk te maken van de onbetrouwbare overheid.![]()
Nee, dat zou teveel bijwerkingen veroorzaken. tussen 2 en 3 moet ook 28 dagen zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kunnen ze die geen dubbele geven dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 22:19:36 ]![]()
Het virusseizoen is nu echt begonnen en wanneer het aantal gevaccineerden dat opgenomen gaan worden in ziekenhuizen gaat toenemen dan volgen die 3e en zeer waarschijnlijk nog vele meerdere rondes nog wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..![]()
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef Tjoent het volgende:
Dit lijkt authentiek te zijn.
Ben benieuwd of er meer ziekenhuizen met cijfers zullen gaan komen.
[ twitter ]
Maurice heeft ook al het e.e.a. opgemerkt en onzer @Za heeft hier al vaker het nodige gepost dat duidelijk maakt dat vaccinatie niet zaligmakend is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ja Hugo vond die vragen duidelijk niet zo aangenaam. Je wilt natuurlijk niet dat dat de heimelijke routekaart al op straat geflikkerd wordt voordat je hem er goed en wel doorheen gefietst hebt...quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou @:chratnox hier je antwoord. Voorbereiden, inmasseren etc.![]()
Om verdrietig van te wordenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:18 schreef popje het volgende:
Wat een ellende dit, ik ben er echt niet blij mee...![]()
![]()
Ik vind Hugo de Jonge Rutte's useful idiot die de brenger van slecht nieuws mag zijn zodat hij buiten schot blijft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.
En hij is te simpel of te verblind door status om het te zien.![]()
Nou ja micromanagement wil ik het niet noemen. Maar ik zal morgen de voorzitter van de lokale VV eens bellen, die controleert nu al niet in de kantine. Ik ben heel benieuwd of hij dat wel op het veld gaat doenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie vooral weer een onnoemeljke hoeveelheid micromanagement.
Dat die QR-codes niet voor 3 weken waren wist iedereen met een beetje verstand wel. Over drie weken mógen werkgevers erom vragen, over zes weken moeten ze het en na afloop van de pandemie houden we ze erin voor allerlei andere eisen om je in het openbare leven te mogen vertonen.
En zo zullen er heel veel clubs zijn. En zwembaden. En muzieklessen. Maar dan kunnen Mark en Hugo weer vingertjewijzen. Ook wat waard.zie email 27 oktober![]()
Misschien dat het RIVM eens met een update kan komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.
Maurice heeft ook al het e.e.a. opgemerkt en onzer @:Za heeft hier al vaker het nodige gepost dat duidelijk maakt dat vaccinatie niet zaligmakend is.![]()
Het is ook schandalig, kun je niet vaccineren? Heb je bezwaren? Neem maar ontslag van je werk, zeg maar gedag tegen je hobby en blijf vooral alleen thuis.
Stel je eens over voor als een overheid dit tegen je zegt.
Het is misschien makkelijk om dit allemaal toe te juichen als gevaccineerde maar als je aan de andere kant staat van wat de overheid bepaald wat goed voor je is ben je nergens meer.![]()
Ik heb liever Zaquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:23 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Misschien dat het RIVM eens met een update kan komen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit is zijn politieke eindstation als (kop van jut) functie, straks een lintje voor al het goede werk en misschien een directeurschap van e.o.a. semi staatsbedrijf. Men moet nog op zoek naar iemand die te vuur en te zwaard, het klimaat gaat verkopen. Hugo weet alles van mammoetankers en dijken.... dus..... 1+1=3quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game afquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:25 schreef michiel_merk het volgende:
Levi benoemt het probleem bij de kern bij Jinekwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die is, hoe ongenuanceerd soms ook, prrrrrima bezig de laatste maandenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:25 schreef michiel_merk het volgende:
Levi benoemt het probleem bij de kern bij JinekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de betasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.
Maurice heeft ook al het e.e.a. opgemerkt en onzer @:Za heeft hier al vaker het nodige gepost dat duidelijk maakt dat vaccinatie niet zaligmakend is.![]()
Ik denk dat ze de geesten nog niet rijp achten om weer over het nieuwe normaal te gaan beginnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de betasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als die beste man nu eens Minister van volksgezondheid was geweest hadden we wellicht heel anders ervoor gestaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Die is, hoe ongenuanceerd soms ook, prrrrrima bezig de laatste maandenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is de olifant in de kamer, en dat is ook waarom ze het woordje 'vaccinatieplicht' niet in de mond nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de belasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game afWhere law ends, tyrrany begins.![]()
En dat is het natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mag van mij snel klaar zijn. Echt wel Brave New World dit... Vooral straks. Dat kun je toch niet meer ontkennen.
2020 was echt zo'n prima jaar
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die sportclubs die nu beginnen te piepen omdat veel van hun leden ongevaccineerd zijn en dat dan de competities niet afgemaakt kunnen worden. Als je je niet wil laten prikken ga je toch de dag voor je wedstrijd even naar de teststraat. Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is als je ook nog moet trainen doordeweeks, maar dat gejank dat er nu talloze opzeggingen binnen komen daar kun je toch niks mee.
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde ledenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Die sportclubs die nu beginnen te piepen omdat veel van hun leden ongevaccineerd zijn en dat dan de competities niet afgemaakt kunnen worden. Als je je niet wil laten prikken ga je toch de dag voor je wedstrijd even naar de teststraat. Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is als je ook nog moet trainen doordeweeks, maar dat gejank dat er nu talloze opzeggingen binnen komen daar kun je toch niks mee.
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde ledenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als die beste man nu eens Minister van volksgezondheid was geweest hadden we wellicht heel anders ervoor gestaan.
Geneeskundig raadsheer des lands is een mooie positie voor hem denk ik
En dan inregelen dat een politieke pipo mét politieke skills naast hem staatOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit zei ik echt letterlijk vorige week al. Maar mij nodigen ze dan weer niet uit bij jinek.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.
Potjandrie![]()
![]()
Dan gaan we dus permanent in deze dystopie leven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is de olifant in de kamer, en dat is ook waarom ze het woordje 'vaccinatieplicht' niet in de mond nemen.
Natuur, los het alsjeblieft zelf op de komende tijd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Beetje lullig om verenigingen de nek om te draaien omdat je als politicus niet de ballen hebt om een directe vaccinatieplicht in te voeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde ledenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ja dat is ook prima. maar dan moet Levi wel zichtbaar zijn, en niet op 13 hoog zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doen
En dan inregelen dat een politieke pipo mét politieke skills naast hem staatwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die hoeven toch geen QR-code te hebben, dit geldt niet voor mensen tot 18 jaar. Dan zet je je kids toch aan de poort af of haal je als ongevaccineerde ouder een stok door je neus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nog los van dat dit een hele stedelijke redenering is. Ik heb een heel ander bezwaar: ik moet mijn vrijwilligers in de vuurlinie zetten. Daar hou ik niet zo van als verenigingsbestuurder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Die sportclubs die nu beginnen te piepen omdat veel van hun leden ongevaccineerd zijn en dat dan de competities niet afgemaakt kunnen worden. Als je je niet wil laten prikken ga je toch de dag voor je wedstrijd even naar de teststraat. Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is als je ook nog moet trainen doordeweeks, maar dat gejank dat er nu talloze opzeggingen binnen komen daar kun je toch niks mee.quote:Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde ledenMensen zonder griepprik laat ik ook toe hoor. En er heeft ook wel eens iemand per ongeluk de ziektewet in getrapt. Dat hoort er bij. Dat vind ik echt een onzinnig argument. Net is niet zo dat ongevaccineerden per definitie Corona hebben hč?
zie email 27 oktober![]()
Daarbij vergeet hij dan ook nog dat er partijen/toko's zijn die wel extra zorg kunnen en willen verlenen maar niet mogenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.
Dat probleem is er ook
Er zijn oplossingen, maar we zetten ze níet in
Zijn uitgezonderd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.zie email 27 oktober![]()
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die hoeven toch geen QR-code te hebben, dit geldt niet voor mensen tot 18 jaar. Dan zet je je kids toch aan de poort af of haal je als ongevaccineerde ouder een stok door je neus.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde leden
“Ze pesten ons.”
Kan het niet meer horen.![]()
Je hebt een keuze om te prikken. Take it or leave it.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Jij mag aanschuiven bij Heel Holland Bakt met je beste taart.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zei ik echt letterlijk vorige week al. Maar mij nodigen ze dan weer niet uit bij jinek.
Potjandrie![]()
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]Mensen zonder griepprik laat ik ook toe hoor. En er heeft ook wel eens iemand per ongeluk de ziektewet in getrapt. Dat hoort er bij. Dat vind ik echt een onzinnig argument. Net is niet zo dat ongevaccineerden per definitie Corona hebben hč?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maar die QR voor wedstrijden geldt vanaf 18 jaar, om het makkelijker te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.
Voor de kantine hebben 13-jarigen wel een QR nodig. Snap jij het nog?![]()
Die stap komt later nog.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.![]()
Mokerdomquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Kabinetsplannen 'mokerslag' voor Nederlandse amateursport
@Lenny_LeonardOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klopt. Men kijkt naar het groene vinkje. De app/het systeem nodigt ook onvoldoende uit om te kijken naar de ID kaart.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.![]()
Die laat zich niet echt op die plek zetten, persoonlijkheidje dat hoorquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is ook prima. maar dan moet Levi wel zichtbaar zijn, en niet op 13 hoog zitten.
Een soort ombudsman die macht en kracht heeft om onafhankelijk in te kunnen grijpen als beleid gaat ontsproren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doen
En dan inregelen dat een politieke pipo mét politieke skills naast hem staat"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.En dat is mijn probleem als sportvereniging?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.zie email 27 oktober![]()
Wel ene paar keer voorletter noemen als check.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.
Afgelopen weekend bij het stadion voor het eerst om ID gevraagd, maar we stonden in een rij in de stromende regen en ik kreeg mijn rijbewijs niet zo snel uit mijn portemonnee. Toen zei dat grietje bij de poort gewoon 'loop anders maar door'![]()
![]()
En de kleedkamers? Is dat dan vanaf 18 of vanaf 13?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar die QR voor wedstrijden geldt vanaf 18 jaar, om het makkelijker te maken.
Voor de kantine hebben 13-jarigen wel een QR nodig. Snap jij het nog?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
In het kader van de volksgezondheid is het kennelijk beter als een groep mensen niet meer gaat sporten. Ofzo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Kabinetsplannen 'mokerslag' voor Nederlandse amateursportOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel ene paar keer voorletter noemen als check.
Afgelopen weekend bij het stadion voor het eerst om ID gevraagd, maar we stonden in een rij in de stromende regen en ik kreeg mijn rijbewijs niet zo snel uit mijn portemonnee. Toen zei dat grietje bij de poort gewoon 'loop anders maar door'
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Kortom echt weer z'n maatregel waar met hagel geschoten wordt zonder na te denken over de bijvangst.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Doe anders het gemiddelde voor de kleedkamers, 15,5.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En de kleedkamers? Is dat dan vanaf 18 of vanaf 13?![]()
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit momentquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het kader van de volksgezondheid is het kennelijk beter als een groep mensen niet meer gaat sporten. Ofzo.
Uiteindelijk zal natuurlijk opgebouwde weerstand ook wel een rol spelen. We waren op het punt dat 30% Corana heeft gehad in een dik jaar tijd. Nog 3 jaar verder en iedereen heeft het gehad een keer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan gaan we dus permanent in deze dystopie leven.
Natuur, los het alsjeblieft zelf op de komende tijd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat lijkt zo, maar is korte termijn denken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit moment
Sport is goed voor lichamelijk en mentaal (sociaal) welzijn.![]()
Ja nou en?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.
Is met griep en hepatitis ook zo
Je hebt ook sneller een letsel bij voetbal als je in het seniorenteam zit dan bij de A'tjes. Ook maar leeftijdsmax met fysieke test en botscan doen voor je het veld op mag?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij hoeft dat niet perse een of/of keuze te zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit moment![]()
Personeels tekort, en dit probleem zoals de bezetting nu momenteel, heb je ook met Griep.. in onderstaande column gaat hij er wat dieper op in wat er mis isquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game af![]()
![]()
Nee dat is het probleem van de ongevaccineerde, maar ik wilde er mee zeggen dat je als sportclub er naar zou moeten streven dat zo min mogelijk mensen het binnen je club oplopen. Als je dan een QR-code hebt voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden eerst getest moeten zijn voordat ze binnen mogen is dat toch een redelijk alternatief.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
En dat is mijn probleem als sportvereniging?
Je kunt als vereniging nu ook blij zijn dat je niet volledig weer wordt stilgelegd. Het is allemaal niet ideaal, maar je zult iets moeten doen aan het aantal besmettingen en de druk in de zorg door met name ongevaccineerden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar is korte termijn denken.
Vals dilemma.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit momentOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb al tig keer ID moeten laten zienquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Klopt. Men kijkt naar het groene vinkje. De app/het systeem nodigt ook onvoldoende uit om te kijken naar de ID kaart.
Kan ook aan mijn criminelenkop liggenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit momentzie email 27 oktober![]()
Neuh, al sinds maart 2020 is dat zo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit moment![]()
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja nou en?
Is met griep en hepatitis ook zo
Je hebt ook sneller een letsel bij voetbal als je in het seniorenteam zit dan bij de A'tjes. Ook maar leeftijdsmax met fysieke test en botscan doen voor je het veld op mag?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.
Verder zijn sportclubs zeer belangrijk voor sociaal welzijn van mensen, en dat heeft weer effect voor je lichamelijke gezondheid.![]()
Bij een concert werd er wel naar gevraagd vorige week. Bij uit eten gaan niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.![]()
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem van de ongevaccineerde, maar ik wilde er mee zeggen dat je als sportclub er naar zou moeten streven dat zo min mogelijk mensen het binnen je club oplopen. Als je dan een QR-code hebt voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden eerst getest moeten zijn voordat ze binnen mogen is dat toch een redelijk alternatief.
Je kunt als vereniging nu ook blij zijn dat je niet volledig weer wordt stilgelegd. Het is allemaal niet ideaal, maar je zult iets moeten doen aan het aantal besmettingen en de druk in de zorg door met name ongevaccineerden.zie email 27 oktober![]()
Pandemie klinkt heel eng enzo, maar is daar eigenlijk nog wel sprake van als het endemisch lijkt te gaan worden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit momentI'll give you something to do![]()
Nee ik trek volle zalen met m'n kale kopquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb al tig keer ID moeten laten zien
Kan ook aan mijn criminelenkop liggen![]()
Gelukkig word ik structureel 10 jaar jonger geschat dan ik ben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat vind ik ook. Maar goed, iedereen kan daar anders over denken natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.zie email 27 oktober![]()
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan een herhaling afgelopen jaar krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.
Verder zijn sportclubs zeer belangrijk voor sociaal welzijn van mensen, en dat heeft weer effect voor je lichamelijke gezondheid.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Die maatregelen gaan 6 november in. 12 november is er een nieuwe persconferentie en als de cijfers niet drastisch gedaald zijn strengere regels. Eerst stond er 10 dagen voor altijd.
In die 6 dagen gaan de cijfers natuurlijk nooit omlaag omdat die QR nou niet echt zo goed werkt.
Dus 12 november zal het nog strenger gaan worden?![]()
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Willen we straks echt naar een situatie toe waarin dat herhalend, of zelfs permanent wordt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ja en dus?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.
Eigen verantwoordelijkheid, niet die van een sportclub. Die mensen weten zelf ook wel dat ze niet gevaccineerd zijn
Daarnaast laat ADE zien dan ook mét CTB, er prrrrrima besmettingshaarden kunnen vormen
Onzinnige schijnveiligheidOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Voer maar een vaccinatieplicht in. Maar nee, we gaan de hele samenleving op spanning zetten. Mensen in onmogelijke posities dwingen. Want we willen geen gezichtsverlies lijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Ik wacht op de eerste QR-controleur die per ambulance wordt afgevoerd en ik hoop dat het er geen van mij is.zie email 27 oktober![]()
Ik werd bij de toegang tot het voetbalstadion er wel om gevraagdquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Probleem is ook dat verplichte vaccinatie straks echt hun laatste troefkaart gaat zijn. Als je dat doet dan zijn er geen zwaardere maatregelen meer over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ze hadden het daar inderdaad ook net bij Jinek over. Het antwoord is inderdaad: Ga er maar vanuit dat de maatregelen dan strenger zullen worden en dat in de tussentijd onvoldoende resultaat te zien zal zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Nikkie321 het volgende:
Die maatregelen gaan 6 november in. 12 november is er een nieuwe persconferentie en als de cijfers niet drastisch gedaald zijn strengere regels. Eerst stond er 10 dagen voor altijd.
In die 6 dagen gaan de cijfers natuurlijk nooit omlaag omdat die QR nou niet echt zo goed werkt.
Dus 12 november zal het nog strenger gaan worden?![]()
Dat ze het maar laten om ooit nog scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.
Willen we straks echt naar een situatie toe waarin dat herhalend, of zelfs permanent wordt?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Wat ik wil? Geen coronaQR op sportvelden. Simpel. Gaat mij te ver. Juist ook omdat dat allemaal vrijwillersorganisaties zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.zie email 27 oktober![]()
Privé ik ook vaak, werkgerelateerd denken ze dan weer dat ik ouder benquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee ik trek volle zalen met m'n kale kop![]()
Gelukkig word ik structureel 10 jaar jonger geschat dan ik ben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: