Ho ho, testen voor QR moet natuurlijk wel gebeuren door een goedgekeurd verpleegkundige.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon ook testen wanneer je op bepaalde dagen niet de deur uitgaat. Je kunt tenslotte dan alsnog het virus onder de leden hebben.
Of elke keer dat je op een dag naar het toilet gaat. In je ene hand je pik en je andere hand de staaf.
Nee, duidelijk naar de mogelijkheid of de werkgever erom mag vragen en ook bij bezoekers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?
Remember, remember, the 5th of November.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Bredemug het volgende:
“Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, to think and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. ”
Tijd om V for Vendatta eens weer op te zetten
Ja hij had over verplichte qr code op het werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?
Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA'squote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.
Ja, zo begint het.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht QR paspoort op het werk?
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Er is voor zover ik weet nog geen app waar het geautomatiseerd kan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.
Kan dat zo eenvoudig qua IT omdat op te zetten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
En dan weten dat dit een gemiddelde is waar de één niet eens op aanslaat en de ander op doorslaat dat die dus geen,laat staan een herhaling voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.
Bijzonder. In België gooit BF juist wel de deur dicht vanwege de Covid pass op tijden dat er geen personeel is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.
Dit dus. En dan mag je bij Gods gratie met je goede gedrag een paar weken wat leuke muziek zien in de kroeg, als doekje voor het bloeden, waarna het hele kringetje weer opnieuw begint.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Misschien is dat ook wel de bedoelingquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.
Ik ben geen wappie, ben de enige op mijn werk zonder vaccinatie. Ga een discussie niet uit de weg en in het begin werd ik gekscherend wappie genoem maar krijg steeds meer bijval en begrip van collega’s.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".
Daar zitten nog grotere idioten. Geen enkel vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
Zodat ze opstappen en als demissionair kabinet verder gaan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
Gewoon de BOA het zwembad ingooienquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA's
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht QR paspoort op het werk?
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.
Als je werkgever tevreden met je is en je gewoon goed functioneert dan heb je toch niks te vrezen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.
Doe eens linkjes. Via DMquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.
Dat is natuurlijk de hele opzet van het gebruik van het woord. Je schuift van het begin afwijkende ideeën onder een noemer die geassocieerd wordt met de meest grote debielen, en als sociale dieren die we zijn zullen we ons netjes laten inkapselen om niet uit gratie te vallen bij de groep/meerderheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.
Het vertrouwen in de politiek neemt flink toe zo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar zitten nog grotere idioten. Geen enkel vertrouwen meer in.
Vooral in de Randstad, competities met nog maar 5 voetbalteams ofzoquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel teams zouden er teruggetrokken worden uit de competities ?
Komplot van George Houts op Youtube is wel een aardige inleiding voor mensen die zich er niet (veel) mee hebben beziggehouden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Doe eens linkjes.
Ik lees er al een tijdje mee hoor.
Veel geleerd!
Nu bezig met het fenomeen Demmink
Had sinds Covid nog nooit van Micha Kat gehoord maar hij was dus al tig jaar geleden bezig.
En dat speelt heel erg mee; er is het plaatje geschetst dat als je commentaar levert of protesteert je meteen een wappie bent. Wil niemand mee geassocieerd worden inderdaad. Weten ze bij de regering best wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Maar het zijn zulke volslagen idioten daar op die demonstraties.
.Daar wil je ook niet mee geassocieerd worden.
Medisch geheim bestaat blijkbaar binnenkort niet meer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?
Ze willen het mogelijk maken dat je werkgever erom vraagt, hetzelfde als het restaurant waar je wilt gaan eten. Geen QR dan kom je niet binnen, tenzij getest.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?
George heeft een aantal goede punten, maar ook lang niet overal gelijk in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Komplot van George Houts op Youtube is wel een aardige inleiding voor mensen die zich er niet (veel) mee hebben bezigehouden.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.
Wat is na een poos nog nodig om je groene vinkje te behouden?
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang waar het toe leidt? De black mirror scenario's zijn eindeloos in een qr samenleving.
Wat is na een poos nog nodig om je groene vinkje te behouden?
Als je genoeg toevoegt op het werk, dan is het hun verlies. Het vinden van goede mensen is duur, beetje jammer als ze om zo iets lulligs als een QR conflictje weglopen. De huidige arbeidsmarkt is in veel sectoren gunstig voor de werknemers. Goed, als voldoende werkgevers niet voor QR kiezen, volgt de verplichting met handhaving gestaag. Misschien tegen die tijd aangevuld met een schriftelijke verklaring waarom je meent niet thuis te kunnen werken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef tja77 het volgende:
Ze willen het mogelijk maken dat je werkgever erom vraagt, hetzelfde als het restaurant waar je wilt gaan eten. Geen QR dan kom je niet binnen, tenzij getest.
Maar die verantwoordelijkheid dn keuze ligt vooralsnog bij de werkgever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |