SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
BNW is vermoeiend. Daar lees ik als ik wil slapenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef Mylene het volgende: En toch vraag ik me af of het wel te doen is om de niet gevaccineerden. Misschien vaker in BNW lurken
![]()
.
![]()
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
2G dan gaan er echt koppen rollen![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, door aan amateursporters een QR code te vragen?
Kondig dan gewoon meteen een vaccinatieplicht af.Dat inderdaad. Ik ben niet voor een plicht, maar doen alsof het een vrije keus is en vervolgens het leven zo moeilijk mogelijk proberen te maken voor niet-gevaccineerden vind ik echt een zwakte bod. Wees dan eerlijk en kondig een plicht af, daar zou ik meer begrip voor hebben dan het huidige beleid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog korter = niet gevaccineerden moeten mondkapjes gaan dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus samenvattend: overal waar geen QR is moet je mondkapjes?![]()
Hugo zou zeggen je moet niet vooruit lopen op wat nu nog niet is (en wij wel gaan doen).quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:06 schreef Stoney3K het volgende:
De volgende verzwaring gaat natuurlijk zijn om de 1,5 meter weer terug te brengen waar er geen QR is, en overal mondkapjes. En 2G.
We doen het samen om de mensen die ongevaccinneerd zijn te beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het is sowieso al dr bedoeling als je ziet met welke maatregelen ze nu komen. Dus gewoon overal een qr code om naar binnen te komen, werken, naar school te gaan? Dat blijft dan zo en uiteindelijk steeds meer eraan gekoppeld. Hoe 1984 wil je het maken, verschrikkelijk toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende: Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
![]()
Maar de maatregelen gaan dus 6 november in en 12 november - dus 6(!) dagen later - is het volgende weegmoment? Wat is dat voor waanzin![]()
Hugo andere functie @trein2000![]()
No way dat ik nog een mondkapje ga dragen, waar dan ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus samenvattend: overal waar geen QR is moet je mondkapjes?
Dan vermijd ik die plekken wel gewoon.
Gelukkig eerst 3 weken weg uit dit kutland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kan ook beter hier lezen. Volgorde is:quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
BNW is vermoeiend. Daar lees ik als ik wil slapen
Post hier -> verwezen naar BNW -> BNW escaleert -> klopt toch -> posters die naar BNW verwezen hebben geen actieve herinnering -> beleid![]()
Ze beginnen pas in februari met 60 min. Je bent wel erg optimistisch als je denkt dat ze het logistiek kunnen regelen om iedereen binnen een maand te prikken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.![]()
Ik heb de brief van Mona Keijzer (27 sept) er maar even bijgepakt:
Toen velen er nog overtuigd waren dat we er bijna waren.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de maatregelen gaan dus 6 november in en 12 november - dus 6(!) dagen later - is het volgende weegmoment? Wat is dat voor waanzin![]()
Hugo andere functie @:trein2000![]()
Dat wordt gewoon 100% van Nederland testen voordat ze naar het werk mogen. En het dan gek vinden dat de positieve testuitslagen de pan uit rijzen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze beginnen pas in februari met 60 min. Je bent wel erg optimistisch als je denkt dat ze het logistiek kunnen regelen om iedereen binnen een maand te prikken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nooit genoeg tijd om echt iets van deze maatregelen te merken. Maar dat weten ze zelf dondersgoed natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo andere functie @:trein2000I'll give you something to do![]()
Over bijvoorbeeld het invoeren van een verplicht QR-paspoort op het werk moet eerst vergaderd en gestemt worden in de 2e Kamer. Dat gaat deze en volgende week gebeuren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo andere functie @:trein2000Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Sla dan meteen met de hamer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.
Dit zijn hele vieze spelletjes.![]()
Het ging om wat er nu is, niet wat je graag wilquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Nog korter = niet gevaccineerden moeten mondkapjes gaan dragen.![]()
Ik doe 'm lekker onder de neus of helemaal niet op, even zien wat men gaat zeggen. Wat een grap zeg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
No way dat ik nog een mondkapje ga dragen, waar dan ook.
Dan vermijd ik die plekken wel gewoon.
Gelukkig eerst 3 weken weg uit dit kutland.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
en dan vervalt in januari/februari je QR-code als je geen booster hebt gehad.![]()
Wordt Za's voorstel om je dagelijks zelf te laten testen toch nog realiteitquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon 100% van Nederland testen voordat ze naar het werk mogen. En het dan gek vinden dat de positieve testuitslagen de pan uit rijzen.![]()
![]()
Opstapje, zoals ik al schreef. Hugo & co weten donders goed welke strenge maatregelen ze werkelijk nog willen afvinken (QR op werk), maar eerst dit verplichte nummertje nog even zodat men kan doen alsof alle zachte opties uitgeput zijn, maar het allemaal aan de kutburger ligt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.![]()
De eiwit spikes zijn geweldig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sla dan meteen met de hamer.
Boosters zijn een prik, geen twee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.![]()
Als je nu tegelijkertijd QR uitbreidt en 2G maakt heb je de poppen aan t dansen. Als je eerst QR uitbreidt en daarna 2G maakt gaat alles goedquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al post ik hier niet heelveel ik lees altijd mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan ook beter hier lezen. Volgorde is:
Post hier -> verwezen naar BNW -> BNW escaleert -> klopt toch -> posters die naar BNW verwezen hebben geen actieve herinnering -> beleid
Te herkennen aan de likes die ik geef aan posts![]()
BNW heeft absoluut zijn charme. Maar het Covid-topic en de verkiezingen van Amerika zijn serieus dodelijk vermoeiend.![]()
Ja eens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.
Dan maar gewoon de hele zak met zure appels in 1x eten.![]()
Een jaar bestaat uit 12 maanden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boosters zijn een prik, geen twee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zoals ik al zei: met een directe vaccinatieplicht kun je geen controlemaatschappij afdwingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Heb dit toevallig ook vandaag door iemand horen zeggen op het werk (en nee, geen jonkie).quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik doe 'm lekker onder de neus of helemaal niet op, even zien wat men gaat zeggen. Wat een grap zeg.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omwegquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je gewoon met dit soort stomme maatregelen eigenlijk niet anders meer kan dan een vaccinatieplicht afkondigen.![]()
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
BNW heeft absoluut zijn charme. Maar het Covid-topic en de verkiezingen van Amerika zijn serieus dodelijk vermoeiend.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: met een directe vaccinatieplicht kun je geen controlemaatschappij afdwingen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En je gooit er ook nog laffe mondkapjes bovenop.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omweg![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze moeten wel kunnen roepen dat ze het met kleinere maatregelen geprobeerd hebben voordat ze de horeca weer gaan sluiten natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.![]()
Tja, de cijfers zullen in zo'n korte periode niet snel gaan dalen. En dan kunnen ze zeggen dat ze nog gewacht hebben of het wel echt nodig zou zijn, maar met de huidige stijging van cijfers konden we niet anders enzo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit zijn hele vieze spelletjes.Steun het Kiva Fok! team!
“Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, to think and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. ”
Tijd om V for Vendatta eens weer op te zetten
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Verplicht QR paspoort op het werk?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over bijvoorbeeld het invoeren van een verplicht QR-paspoort op het werk moet eerst vergaderd en gestemt worden in de 2e Kamer. Dat gaat deze en volgende week gebeuren.
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.![]()
Die vrouw zei hier toch eigenlijk niks verkeerd? Ben het er volledig mee eens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef Complotwappie het volgende:
Ik heb de brief van Mona Keijzer (27 sept) er maar even bijgepakt:
[ afbeelding ]
Toen velen er nog overtuigd waren dat we er bijna waren.![]()
Ik weet nog wel dat in augustus mensen zeiden dat er in Nederland nooit een coronapas voor werk zou komen toen het in Italie werd ingevoerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Effectief kondig je die aan, maar dan met een laffe omweg
Hoe schattig naïef. Net zoals die boosters om je QR te behouden. Gaat ook gewoon gebeuren volgend jaar.![]()
9/11 was toch de opzet naar het Corona virus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Begin met 9/11. Daarna kan nog weinig je verbazen.
![]()
![]()
Die kant gaat het wel op.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.![]()
na 6 mnd gewoon weer een prik, zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boosters zijn een prik, geen twee.![]()
Gewoon ook testen wanneer je op bepaalde dagen niet de deur uitgaat. Je kunt tenslotte dan alsnog het virus onder de leden hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wordt Za's voorstel om je dagelijks zelf te laten testen toch nog realiteit
Of elke keer dat je op een dag naar het toilet gaat. In je ene hand je pik en je andere hand de staaf.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verplicht QR paspoort op het werk?
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.Steun het Kiva Fok! team!
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.![]()
Ho ho, testen voor QR moet natuurlijk wel gebeuren door een goedgekeurd verpleegkundige.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon ook testen wanneer je op bepaalde dagen niet de deur uitgaat. Je kunt tenslotte dan alsnog het virus onder de leden hebben.
Of elke keer dat je op een dag naar het toilet gaat. In je ene hand je pik en je andere hand de staaf.
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, duidelijk naar de mogelijkheid of de werkgever erom mag vragen en ook bij bezoekers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?![]()
Remember, remember, the 5th of November.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Bredemug het volgende:
“Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, to think and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. ”
Tijd om V for Vendatta eens weer op te zetten![]()
Ja hij had over verplichte qr code op het werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge zei toch tijdens de persco dat ze wilden kijken naar een verplichting toch?ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.![]()
Als ze dat doen dan weten ze zeker dat ze als eerste aan de beurt zijn voor een controle door BOA'squote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd hoeveel orgnanisaties morgen aankondigen niet te gaan handhaven.
De zwembaden hebben zich al gemeld.Steun het Kiva Fok! team!
Ja, zo begint het.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeken of de werkgever er naar mag vragen. Dat wil niet zeggen dat de werkgever verplicht wordt er naar te vragen.
Als werkgevers willen weten of hun werknemers gevaccineerd zijn treden we niet op
We gaan kijken of we de wetgeving kunnen wijzigen voor QR codes op het werk
We gaan kijken of we QR codes op het werk kunnen verplichten
We gaan streng handhaven op het vragen naar QR codes op het werk
Momenteel zijn we vanaf situatie 1 naar 2 onderweg, ik heb er inmiddels geen enkel vertrouwen meer in dat het daarbij blijft.![]()
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en als zo'n werkgever dat dan invoert dan is het dus een verplichte QR-code om op het werk te mogen verschijnen.![]()
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nog
Maar het zijn zulke volslagen idioten daar op die demonstraties.
.Daar wil je ook niet mee geassocieerd worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 21:21:20 ]![]()
Consolideren van macht is in elk geval een belangrijke factor. Er zijn meerdere zienswijze die deze ontwikkelingen kunnen uitleggen, maar voor de sc beperk ik mezelf tot het geven van "nudges".quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Er is voor zover ik weet nog geen app waar het geautomatiseerd kan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Vanaf za 6 november QR code verplicht, scannen bij ingangspoortjes, daarna gympasje scannen.
Zo te horen dus geen bemanning ervoor.
Dus het is voor de schijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan dat zo eenvoudig qua IT omdat op te zetten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.![]()
En dan weten dat dit een gemiddelde is waar de één niet eens op aanslaat en de ander op doorslaat dat die dus geen,laat staan een herhaling voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen booster, elk jaar moet je opnieuw 2x vaccinatie omdat het maar max 6 mnd bescherming biedt.
Niet dat ik dat zou willen maar elke arts zou eerst (serologisch) moeten meten voordat die onberedeneerd iemand gaat of laat injecteren. Het is de bezeten gedachte dat iedereen baat heeft bij vaccinatie omdat, zo is het adagium, vaccins dus besmetting zou voorkomen. Besmetting die hier niet eens het probleem zijn.
Mja eenmaal deze basiskeuze gemaakt om te vertrekken en de trein op gang gebracht, kan men die niet meer verlaten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Bijzonder. In België gooit BF juist wel de deur dicht vanwege de Covid pass op tijden dat er geen personeel is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef Oriente het volgende:
Basic Fit:
Als je een tijdelijk contract hebt en niet gevaccineerd bent dan zou ik er maar vast van uitgaan dat je geen nieuw contract krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je werkgever daarvoor kiest wel, maar wat als jij dat niet wil of kunt om wat voor reden? Is dat reden voor ontslag? En wat als 40% van je collega’s niet gevaccineerd zijn? Allemaal thuis werken? Zal de productiviteit niet ten goede komen. Werkgever snijdt dan in z’n eigen vingers.Steun het Kiva Fok! team!
Zouden ze zich wel eens realiseren in hoeverre ze de maatschappij helemaal aan het kapot maken zijn met hun regeldrang.![]()
Dit dus. En dan mag je bij Gods gratie met je goede gedrag een paar weken wat leuke muziek zien in de kroeg, als doekje voor het bloeden, waarna het hele kringetje weer opnieuw begint.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je goede gedrag je al bijna 2 jaar aan de maatregelen houden.... waarvoor?
Inmiddels begin ik als gevaccineerde de behoefte te krijgen om ook te demonstreren.
Had ik al met de alcoholklok. Ik drink niet eens alcohol. Ook dat nogHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: