Eigenlijk heb je gewoon je eigen leven niet meer in de hand, volkomen 100% gecontroleerd door de overheid, alleen niet met een callback naar een IT systeem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel andere opties zijn er niet. Je moet het eigenlijk wel accepteren.
De overheid heeft een hele sterke honger naar meer data. Het hoeft niet eens preventie te zijn, het kan ook controle zijn. De ANPR camera's zijn het perfecte voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Dat is nog maar een hele kleine stap inmiddels.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gewoon je eigen leven niet meer in de hand, volkomen 100% gecontroleerd door de overheid, alleen niet met een callback naar een IT systeem.
ze zijn allang besteld in EU verband. koop aandelen vax firma's!quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.
Ja, die ongeremde data-honger vind ik ook een andere issue dan het idee dat een overheid doelmatig bezig is om elk aspect van ons leven te willen micromanagen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
De overheid heeft een hele sterke honger naar meer data. Het hoeft niet eens preventie te zijn, het kan ook controle zijn. De ANPR camera's zijn het perfecte voorbeeld.
Ooit ingevoerd om nummerplaten te herkennen van criminelen. De nummerplaat wordt gescand, staat ie niet op de lijst wordt ie verwijderd. Of in elk geval, dat was de afspraak. Toen kwam de werkelijkheid, nummerplaten worden opgeslagen.
Ohja, de ANPR camera's scannen de voorkant van de auto, dus de bestuurder is te zien. Die wordt echter door de software geblurred voor ie bij de politie komt, dus die moet eigenlijk weg. Dat pleidooi kwam net na de moord op de Peter R de Vries.
De Belastingdienst dacht op een gegeven moment: Deze goudmijn wil ik ook! En is dus gaan grasduinen om leaserijders te vinden die aangegeven hadden niet privé te rijden.
Een systeem met een duidelijk doel: Het vinden van (bekende) criminelen wat binnen de kortste keren misbruikt wordt voor andere doeleinden. Het risico op zo'n soort insteek is hier ook heel sterk aanwezig.
Probleem is natuurlijk ook: wat gaan andere landen doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso die derde booster vanaf volgende lente natuurlijk. Wordt nu nog als vrijwillig gebracht, maar tegen die tijd is het verplicht om een update voor je QR te krijgen verwacht ik. En dat jaar er op de vierde booster. Etc.
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is niet kopen maar verkopen dat dit ten goede komt van burgers wat subversief BNW praat is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat je precies koopt met zo'n controlemaatschappij?
Sowieso kost het uitrollen van 17 miljoen boosters ook tijd. En je kan dan niet van de ene op de andere dag van iedereen de QR intrekken en verwachten dat ze zich elke dag laten testen tot ze aan de beurt zijn, of gewoon pech hebben voor hun werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.
Ik geloof ook niet dat het doel is om ieder aspect van ons leven te micromanagen. Ik geloof wel dat straks uit de pandemie komt dat de data die ze de afgelopen anderhalf jaar hebben kunnen verzamelen zo'n onvoorstelbaar grote goudmijn is dat ze die niet zomaar in willen leveren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, die ongeremde data-honger vind ik ook een andere issue dan het idee dat een overheid doelmatig bezig is om elk aspect van ons leven te willen micromanagen.
Ik denk dat we er nog heel lang aan vastzitten helaas. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan ze die QR ellende wel heel lang in stand houden. Ik denk echt dat dat op gegeven moment wel klaar is hoor. Als de naleving daarop praktisch 0 blijkt te zijn in bepaalde sectoren dan is het toch wel snel over, verwacht ik.
De wil tot macht is inherent aan de mens, ten opzichte van de ander maar ook de omgeving/natuur. Macht maakt veel mogelijk en is daarom inderdaad eveneens een middel maar de neiging om macht te verwerven bestaat eerst op zichzelf. Omdat het ook over overheersing van de omgeving gaat kunnen we een deel van dit alles overigens ook uitleggen als een neiging tot controle over het bestaan an sich: het bekende maakbaarheidsidealisme.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:23 schreef Stoney3K het volgende:
Macht is geen doel op zich, het is een middel, want zelfs met absolute macht an sich bereik je niets. Hooguit als dat je persoonlijke natte droom is, maar then what?
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso kost het uitrollen van 17 miljoen boosters ook tijd. En je kan dan niet van de ene op de andere dag van iedereen de QR intrekken en verwachten dat ze zich elke dag laten testen tot ze aan de beurt zijn, of gewoon pech hebben voor hun werk.
Een land als Oostenrijk zegt nu al dat ze je niet meer volledig gevaccineerd vinden na iets van 250 dagen of zo. Weet het cijfer niet uit mijn hoofd. Dus dan heb je sowieso al een booster nodig; andere landen zullen vast volgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk ook: wat gaan andere landen doen.
Ja, GGD moet eerst opschalen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.
Dit gaat nog heel lang aanmodderen worden.
Ja maar ook om de gevaccineerden en bedrijven en organisaties het irritant te maken. En dat is vervelend.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Alle maatregelen van vandaag zijn bedacht om ongevaccineerden het zo moeilijk mogelijk te maken.
Of het helpt?
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik nu al lees dat -60 boosteren pas vanaf februari kan, weet ik alweer genoeg.
Dit gaat nog heel lang aanmodderen worden.
Zeker, daarom fungeert het enkel als degelijke inleiding.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:28 schreef tja77 het volgende:
George heeft een aantal goede punten, maar ook lang niet overal gelijk in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |