De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar is korte termijn denken.
Vals dilemma.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit moment
Ik heb al tig keer ID moeten laten zienquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Klopt. Men kijkt naar het groene vinkje. De app/het systeem nodigt ook onvoldoende uit om te kijken naar de ID kaart.
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Neuh, al sinds maart 2020 is dat zo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja nou en?
Is met griep en hepatitis ook zo
Je hebt ook sneller een letsel bij voetbal als je in het seniorenteam zit dan bij de A'tjes. Ook maar leeftijdsmax met fysieke test en botscan doen voor je het veld op mag?
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.
Bij een concert werd er wel naar gevraagd vorige week. Bij uit eten gaan niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem van de ongevaccineerde, maar ik wilde er mee zeggen dat je als sportclub er naar zou moeten streven dat zo min mogelijk mensen het binnen je club oplopen. Als je dan een QR-code hebt voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden eerst getest moeten zijn voordat ze binnen mogen is dat toch een redelijk alternatief.
Je kunt als vereniging nu ook blij zijn dat je niet volledig weer wordt stilgelegd. Het is allemaal niet ideaal, maar je zult iets moeten doen aan het aantal besmettingen en de druk in de zorg door met name ongevaccineerden.
Pandemie klinkt heel eng enzo, maar is daar eigenlijk nog wel sprake van als het endemisch lijkt te gaan worden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee ik trek volle zalen met m'n kale kopquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb al tig keer ID moeten laten zien
Kan ook aan mijn criminelenkop liggen
Dat vind ik ook. Maar goed, iedereen kan daar anders over denken natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan een herhaling afgelopen jaar krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.
Verder zijn sportclubs zeer belangrijk voor sociaal welzijn van mensen, en dat heeft weer effect voor je lichamelijke gezondheid.
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Ja en dus?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.
Voer maar een vaccinatieplicht in. Maar nee, we gaan de hele samenleving op spanning zetten. Mensen in onmogelijke posities dwingen. Want we willen geen gezichtsverlies lijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Ik werd bij de toegang tot het voetbalstadion er wel om gevraagdquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.
Probleem is ook dat verplichte vaccinatie straks echt hun laatste troefkaart gaat zijn. Als je dat doet dan zijn er geen zwaardere maatregelen meer over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.
Ze hadden het daar inderdaad ook net bij Jinek over. Het antwoord is inderdaad: Ga er maar vanuit dat de maatregelen dan strenger zullen worden en dat in de tussentijd onvoldoende resultaat te zien zal zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Nikkie321 het volgende:
Die maatregelen gaan 6 november in. 12 november is er een nieuwe persconferentie en als de cijfers niet drastisch gedaald zijn strengere regels. Eerst stond er 10 dagen voor altijd.
In die 6 dagen gaan de cijfers natuurlijk nooit omlaag omdat die QR nou niet echt zo goed werkt.
Dus 12 november zal het nog strenger gaan worden?
Dat ze het maar laten om ooit nog scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.
Willen we straks echt naar een situatie toe waarin dat herhalend, of zelfs permanent wordt?
Wat ik wil? Geen coronaQR op sportvelden. Simpel. Gaat mij te ver. Juist ook omdat dat allemaal vrijwillersorganisaties zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |