Hoe komt dat, dat ze zich onveilig voelen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik krijg de hele dag ouderen aan de telefoon die maar wat graag een 3e prik willen, zelfs als ze er tot op heden nog niet eens voor in aanmerking komen.
Die voelen zich gewoon onveilig nu.
Omdat dat een groep is die corona waarschijnlijk niet overleven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komt dat, dat ze zich onveilig voelen?
Weet je nog een goede?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Allemaal doorverwijzen naar een psycholoog.
Mattias Desmetquote:
Zij die nog leven hebben er ook niet om gevraagd de resterende tijd van hun leven afgeschilderd te worden als dor hout etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik kan niet voorstellen dat zou hier zelf om zouden vragen juíst om wat ze al hebben doorstaan.
Ook na hun dubbele vaccinatie niet? Waarom voelen ze zich nu onveilig en de afgelopen maanden niet?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat dat een groep is die corona waarschijnlijk niet overleven.
Die groep moeten we ook beter informeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik krijg de hele dag ouderen aan de telefoon die maar wat graag een 3e prik willen, zelfs als ze er tot op heden nog niet eens voor in aanmerking komen.
Die voelen zich gewoon onveilig nu.
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Allemaal doorverwijzen naar een psycholoog.
Precies dit. Het kabinet moet nog wat zaken wettelijk voorbereiden en daarna wordt het 1 op 1 ingevoerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat dit een ‘voorbereidende’ persconferentie was, dat de echte tikken nog moeten komen.
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook na hun dubbele vaccinatie niet? Waarom voelen ze zich nu onveilig en de afgelopen maanden niet?
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.
Maar die hebben vast een psycholoog nodig.
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.
Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, het wordt tijd dat ze teruggefloten worden door de kamer.
Als je een verminderde weerstand hebt dan kan het zijn dat die 2 prikken niet voldoende warenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?
Maar waarom maken ze zich nu zorgen en de afgelopen maanden niet? Ik heb het vermoeden dat dat grotendeels aangewakkerd is doordat Gommers e.d. afgelopen weken tijdens talkshows aangegeven hebben zich niet veilig te voelen zonder maatregelen, niet omdat ze daadwerkelijk risico lopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.
Die andere 300.000 omdat ze het echt nodig hebben doordat ze een verminderde weerstand hebben door een achterliggende ziekte
Is ook een bekend mechanisme. Niet zo zeer dat dit bedacht is maar hoe het werkt in groepen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een bende dit.
Ik vraag me af hoeveel mensen langzaam richting de complothoek gaan. En dan bedoel ik niet mensen die compleet wappie zijn, maar mensen die erg sceptisch zijn over de maatregelen, de werking van vaccins en het handelen van de overheid. Ik denk dat de overheid blij mag zijn met de echte wappies, want die zorgen er voor dat de normale sceptici zich amper durven uit te spreken in het openbaar.
Uiteindelijk maakt de overheid de regels van je QR code en zonder QR code mag je niet sporten, niet werken, niet uitgaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen moeite met de vaccinatie zelf. Als er iedere 6 maanden een vaccinatie gezet moet worden, geen probleem, doen.
Maar het systeem van controle en repressie wat eromheen gebouwd wordt is echt van totaal andere orde.
Zie bovenstaande.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom maken ze zich nu zorgen en de afgelopen maanden niet? Ik heb het vermoeden dat dat grotendeels aangewakkerd is doordat Gommers e.d. afgelopen weken tijdens talkshows aangegeven hebben zich niet veilig te voelen zonder maatregelen, niet omdat ze daadwerkelijk risico lopen.
Als ze zich zorgen maken kunnen ze ook het gesprek met hun huisarts aan. Ze zijn gevaccineerd dus hoeven zich niet meer zulke zorgen te maken toch? Ook nu zie je dat in de cijfers. In de leeftijdsgroep 60+ en gevaccineerd komen er een aantal mensen in het ziekenhuis, maar veel minder op de IC. Dan kun je je leven toch niet stop zetten?
Het gesprek over een booster speelt pas sinds kort en kankerpatiënten zaten in de risicogroepen dus zijn eerder gevaccineerd. Ik heb juni dit jaar mijn tweede prik gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Als je een verminderde weerstand hebt dan kan het zijn dat die 2 prikken niet voldoende waren
En ja, dat zijn heel veel mensen met kanker.
Volgens mij vallen die ook onder die groep die een 3e prik kan krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, waarom niet? NVMO adviseert alle kankerpatiënten zich te laten vaccineren. Waarom zouden vrouwen met borstkanker al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen? Die komen tot nu toe toch ook niet in aanmerking voor de derde prik?
Welke Kamer ?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sorry, pathetische retoriek doet mij helemaal niets. Ten opzichte van waar het ten koste dreigt te gaan, valt het allemaal in het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:01 schreef PS. het volgende:
Tuurlijk joh. Het zijn niet eens alleen ouderen, ook jonge vrouwen met borstkanker die al 1,5 jaar de deur niet uit kunnen en in aanmerking komen voor de 3e prik, waardoor ze misschien eindelijk weer eens wat kunnen.
Maar die hebben vast een psycholoog nodig.
Ja, nu. Maar dat legt niet uit waarom ze anderhalf jaar thuis zouden zijn blijven zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij vallen die ook onder die groep die een 3e prik kan krijgen.
Hij moet nog iets simpeler taalgebruik bezigen daarvoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo: Ik verbind mensen. Ik vermijd splitsingen tussen groepen, ik verbind groepen.
de Jonge begint steeds meer als The Donald te klinken.
251 mensen op de IC 's en het systeem raakt al overbelast, dat is ronduit treurig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels staat de teller op de IC op 251, en VP op 1084
Nee, vorige maand al.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, nu. Maar dat legt niet uit waarom ze anderhalf jaar thuis zouden zijn blijven zitten.
Als ik zo moest leven kreeg ik liever een spuitje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ouderen omdat ze zich zorgen maken.
Die andere 300.000 omdat ze het echt nodig hebben doordat ze een verminderde weerstand hebben door een achterliggende ziekte.
En geloof mij, geen 1 klaagt daar over.
Nochtans kun je natuurlijk als zzp’er thuiswerken, trainen in je home gym en socializen in je cafe a maison, relaxen in je tuin spa, fimpje pakken in de thuisbioscoop en dineren met catering op locatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.
Dan kom je je werk niet meer in. Geen uitkering bij ontslag door gebrek aan groen vinkje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moeten ze helemaal niet meer. Gewoon doen wat we zeggen en anders trekken we je groene vinkje in.
Ze hebben gewoon een meerderheid in de TK.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:09 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nochtans kun je natuurlijk als zzp’er thuiswerken, trainen in je home gym en socializen in je cafe a maison, relaxen in je tuin spa, fimpje pakken in de thuisbioscoop en dineren met catering op locatie.
Dat is natuurlijk ongewenst, wat zouden maatregelen kunnen worden tegen de zelfstandige QR-weigeraar?
Is dat zo? Oprechte vraag, hoor, maar is dat risico met iedere vaccinatie voor één persoon weer even groot? Of is dat niet zo, als je een vaccinatie hebt gehad en dat goed is gegaan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel issues met eventuele boosters; vooral voor jongere generaties. Het is bekend dat jongeren bij elke prik kans lopen op hart issues. Hoe vaker je zo'n prik haalt hoe groter de kans is dat je door zoiets geraakt wordt. Dan moeten ze wel heel duidelijk uit kunnen leggen waarom boosters noodzakelijk zijn voor jongere generaties en of de risico's opwegen tegen de noodzaak.
We doen het samenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik de bui alweer hangen. Ouderen die straks weer eerder normaler op vakantie kunnen dan de rest. Alweer. Na een winter van solidariteit uiteraard.
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dan nog steeds legt het niet uit waarom ze al anderhalf jaar thuis zouden blijven.
(Gekoelde) pakket delivery box plaatsen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
QR-code ook laten zien als er boodschappen of pakketjes bezorgd worden?
Bewaar deze post maar, wie weet over een maand of zes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zonder QR code de straat niet meer op is de volgende stap, stuk makkelijker controleren ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben de minst splijtende minister ter wereld. Ik spreek mensen en ze zeggen wauw, u bent verbindend. Ik verzin dit niet. De mensen zeggen het. Kranten die schrijven dat het niet zo is liegen. Nepnieuws! Dank u.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:07 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij moet nog iets simpeler taalgebruik bezigen daarvoor.
IK BEN EEN HEEL VERBINDEND PERSOON. NIEMAND IS VERBINDENDER (?) DAN IK.
En straks ook niet stemmen zeker?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt de overheid de regels van je QR code en zonder QR code mag je niet sporten, niet werken, niet uitgaan.
Heeft inmiddels letterlijk iedere brancheorganisatie gezegd dat het in hun sector niet mogelijk is?quote:
Kunnen ze die geen dubbele geven dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.
Dan speelt zich het opzichtige schijnspel af van dat staat iemand idd vrij maar dan kom de werknemer ergens niet binnen en als die niet binnenkomt, krijg die ook geen salaris.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon zegt van "Ja, gaat je dus niks aan"? Je hoeft toch niet ja of nee te zeggen?
Heeft ie dat echt gezegd?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo: Ik verbind mensen. Ik vermijd splitsingen tussen groepen, ik verbind groepen.
de Jonge begint steeds meer als The Donald te klinken.
En zal nog veel verder gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
Gaat allemaal wel heel ver hè die QR code…
Sportclubs (hahahaha), terrassen, muziekles.
Bij die hartspierontsteking bij jongens en jonge mannen was het grootste gedeelte bij de 2de prik. Daarom heeft het VK ook voor de 12 tot 15 jaar maar een 1 prik strategie bijvoorbeeld. Of het bij de 3de prik ook zo is moet nog onderzocht worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat zo? Oprechte vraag, hoor, maar is dat risico met iedere vaccinatie voor één persoon weer even groot? Of is dat niet zo, als je een vaccinatie hebt gehad en dat goed is gegaan?
knipquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben de minst splijtende minister ter wereld. Ik spreek mensen en ze zeggen wauw, u bent verbindend. Ik verzin dit niet. De mensen zeggen het. Kranten die schrijven dat het niet zo is liegen. Nepnieuws! Dank u.
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet voldoende weerstand hebben opgebouwd, en die 3e daarvoor wel kan zorgen.
Iedereen moet gewoon voet bij stuk houden en weigeren mee te doen met de idioterie. Het draagvlak is laag.quote:
Ja, dat gaat leden kosten, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. Wie gaat zich 3 keer per week laten testen voor de derde helft?quote:
Altijd leuk dit. Eigenlijk is het plan er nog niet eens door, want de Kamer mag er pas over praten ná de persconferentie. Terugdraaien is een moeilijk woord in een situatie waarin, zuiver theoretisch uiteraard, de Kamer zou kunnen besluiten om überhaupt niet in te stemmen met deze plicht.quote:
En terecht slaat echt compleet nergens op.quote:
Precies, het zal Hugo niet zinnen dat er nog steeds mensen zijn die je niet kunt dwingen met de maatregelen die nu in het verschiet liggen. Maar dit is wel hét moment om kritisch naar je leven te kijken en jezelf minder afhankelijk te maken van de onbetrouwbare overheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bewaar deze post maar, wie weet over een maand of zes.
Er is überhaupt nog maar sinds kort sprake van prikken. Het eerste jaar waren er nog helemaal geen vaccins.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..
Ik zie vooral weer een onnoemeljke hoeveelheid micromanagement.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
Gaat allemaal wel heel ver hè die QR code…
Sportclubs (hahahaha), terrassen, muziekles.
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was een geloofwaardige Donald de Jonge he?
Eens. Gelukkig heb ik altijd al een afkeer gehad aan door anderen (zij het de overheid of iets/iemand anders) geleefd worden...quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies, het zal Hugo niet zinnen dat er nog steeds mensen zijn die je niet kunt dwingen met de maatregelen die nu in het verschiet liggen. Maar dit is wel hét moment om kritisch naar je leven te kijken en jezelf minder afhankelijk te maken van de onbetrouwbare overheid.
Nee, dat zou teveel bijwerkingen veroorzaken. tussen 2 en 3 moet ook 28 dagen zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:13 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kunnen ze die geen dubbele geven dan?
Het virusseizoen is nu echt begonnen en wanneer het aantal gevaccineerden dat opgenomen gaan worden in ziekenhuizen gaat toenemen dan volgen die 3e en zeer waarschijnlijk nog vele meerdere rondes nog wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is pas sinds kort sprake van een derde prik..
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef Tjoent het volgende:
Dit lijkt authentiek te zijn.
Ben benieuwd of er meer ziekenhuizen met cijfers zullen gaan komen.
[ twitter ]
Ja Hugo vond die vragen duidelijk niet zo aangenaam. Je wilt natuurlijk niet dat dat de heimelijke routekaart al op straat geflikkerd wordt voordat je hem er goed en wel doorheen gefietst hebt...quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou @:chratnox hier je antwoord. Voorbereiden, inmasseren etc.
Om verdrietig van te wordenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:18 schreef popje het volgende:
Wat een ellende dit, ik ben er echt niet blij mee...
Ik vind Hugo de Jonge Rutte's useful idiot die de brenger van slecht nieuws mag zijn zodat hij buiten schot blijft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.
Nou ja micromanagement wil ik het niet noemen. Maar ik zal morgen de voorzitter van de lokale VV eens bellen, die controleert nu al niet in de kantine. Ik ben heel benieuwd of hij dat wel op het veld gaat doenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie vooral weer een onnoemeljke hoeveelheid micromanagement.
Dat die QR-codes niet voor 3 weken waren wist iedereen met een beetje verstand wel. Over drie weken mógen werkgevers erom vragen, over zes weken moeten ze het en na afloop van de pandemie houden we ze erin voor allerlei andere eisen om je in het openbare leven te mogen vertonen.
Misschien dat het RIVM eens met een update kan komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.
Maurice heeft ook al het e.e.a. opgemerkt en onzer @:Za heeft hier al vaker het nodige gepost dat duidelijk maakt dat vaccinatie niet zaligmakend is.
Ik heb liever Zaquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:23 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Misschien dat het RIVM eens met een update kan komen.
Dit is zijn politieke eindstation als (kop van jut) functie, straks een lintje voor al het goede werk en misschien een directeurschap van e.o.a. semi staatsbedrijf. Men moet nog op zoek naar iemand die te vuur en te zwaard, het klimaat gaat verkopen. Hugo weet alles van mammoetankers en dijken.... dus..... 1+1=3quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het was sarcastisch bedoeld, begrijp ik. Maar die De Jonge is gewoon echt niet capabel.
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game afquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:25 schreef michiel_merk het volgende:
Levi benoemt het probleem bij de kern bij Jinek
Die is, hoe ongenuanceerd soms ook, prrrrrima bezig de laatste maandenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:25 schreef michiel_merk het volgende:
Levi benoemt het probleem bij de kern bij Jinek
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de betasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Berichten die ook elders worden gedaan dat zeer recentelijk veel meer gevaccinneerden in ziekenhuizen en IC komen dan men zou verwachten.
Maurice heeft ook al het e.e.a. opgemerkt en onzer @:Za heeft hier al vaker het nodige gepost dat duidelijk maakt dat vaccinatie niet zaligmakend is.
Ik denk dat ze de geesten nog niet rijp achten om weer over het nieuwe normaal te gaan beginnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de betasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.
Als die beste man nu eens Minister van volksgezondheid was geweest hadden we wellicht heel anders ervoor gestaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Die is, hoe ongenuanceerd soms ook, prrrrrima bezig de laatste maanden
Dat is de olifant in de kamer, en dat is ook waarom ze het woordje 'vaccinatieplicht' niet in de mond nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Bij een vaccinatiegraad van 100% en een effectiviteit van zeg 80% wat erg hoog is dan is de belasting op de zorg in NL gewoonweg nog steeds te hoog maar daar hoor ik de heren bestuurders niet over.
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game af
En dat is het natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zegt dat het puur een personeels probleem is.
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Die sportclubs die nu beginnen te piepen omdat veel van hun leden ongevaccineerd zijn en dat dan de competities niet afgemaakt kunnen worden. Als je je niet wil laten prikken ga je toch de dag voor je wedstrijd even naar de teststraat. Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is als je ook nog moet trainen doordeweeks, maar dat gejank dat er nu talloze opzeggingen binnen komen daar kun je toch niks mee.
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde leden
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als die beste man nu eens Minister van volksgezondheid was geweest hadden we wellicht heel anders ervoor gestaan.
Dit zei ik echt letterlijk vorige week al. Maar mij nodigen ze dan weer niet uit bij jinek.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan gaan we dus permanent in deze dystopie leven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is de olifant in de kamer, en dat is ook waarom ze het woordje 'vaccinatieplicht' niet in de mond nemen.
Beetje lullig om verenigingen de nek om te draaien omdat je als politicus niet de ballen hebt om een directe vaccinatieplicht in te voeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Die sportclubs die nu beginnen te piepen omdat veel van hun leden ongevaccineerd zijn en dat dan de competities niet afgemaakt kunnen worden. Als je je niet wil laten prikken ga je toch de dag voor je wedstrijd even naar de teststraat. Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is als je ook nog moet trainen doordeweeks, maar dat gejank dat er nu talloze opzeggingen binnen komen daar kun je toch niks mee.
Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde leden
Ja dat is ook prima. maar dan moet Levi wel zichtbaar zijn, en niet op 13 hoog zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doen
Geneeskundig raadsheer des lands is een mooie positie voor hem denk ik
En dan inregelen dat een politieke pipo mét politieke skills naast hem staat
Die hoeven toch geen QR-code te hebben, dit geldt niet voor mensen tot 18 jaar. Dan zet je je kids toch aan de poort af of haal je als ongevaccineerde ouder een stok door je neus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.
Nog los van dat dit een hele stedelijke redenering is. Ik heb een heel ander bezwaar: ik moet mijn vrijwilligers in de vuurlinie zetten. Daar hou ik niet zo van als verenigingsbestuurder.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
quote:Je maakt een keuze om niet geprikt te worden, dan zijn dit consequenties. Je bent als sportclub toch ook geen knip voor de neus waard als je het ok vindt dat je ongevaccineerde leden gewoon maar rond blijven lopen en daar in potentie zieker van kunnen worden dan gevaccineerde leden
Daarbij vergeet hij dan ook nog dat er partijen/toko's zijn die wel extra zorg kunnen en willen verlenen maar niet mogenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn uitgezonderd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gewoon gelijk. Ze hebben ook te maken met een hoop ongevaccineerde jeugdspelers.
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die hoeven toch geen QR-code te hebben, dit geldt niet voor mensen tot 18 jaar. Dan zet je je kids toch aan de poort af of haal je als ongevaccineerde ouder een stok door je neus.
Dit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Jij mag aanschuiven bij Heel Holland Bakt met je beste taart.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zei ik echt letterlijk vorige week al. Maar mij nodigen ze dan weer niet uit bij jinek.
Potjandrie
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]Mensen zonder griepprik laat ik ook toe hoor. En er heeft ook wel eens iemand per ongeluk de ziektewet in getrapt. Dat hoort er bij. Dat vind ik echt een onzinnig argument. Net is niet zo dat ongevaccineerden per definitie Corona hebben hè?
Maar die QR voor wedstrijden geldt vanaf 18 jaar, om het makkelijker te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.
Die stap komt later nog.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel. QR geldt vanaf 13 jaar.
Mokerdomquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Kabinetsplannen 'mokerslag' voor Nederlandse amateursport
Klopt. Men kijkt naar het groene vinkje. De app/het systeem nodigt ook onvoldoende uit om te kijken naar de ID kaart.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.
Die laat zich niet echt op die plek zetten, persoonlijkheidje dat hoorquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is ook prima. maar dan moet Levi wel zichtbaar zijn, en niet op 13 hoog zitten.
Een soort ombudsman die macht en kracht heeft om onafhankelijk in te kunnen grijpen als beleid gaat ontsproren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat hij het op die functie niet zo top zou doen
Geneeskundig raadsheer des lands is een mooie positie voor hem denk ik
En dan inregelen dat een politieke pipo mét politieke skills naast hem staat
quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.
En dat is mijn probleem als sportvereniging?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie corona hebben, ik zeg alleen dat als ze het oplopen (op wat voor manier dan ook) dat de kans groter is dat ze er zieker van worden dan iemand die gevaccineerd is.
Wel ene paar keer voorletter noemen als check.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Officieel moet toch naast de QR code ook je ID getoond worden of niet? Is iemand ooit naar z’n ID gevraagd? Ik nog niet namelijk en ik verwacht dat de controle buiten de horeca nog veel slapper zal zijn.
Oftewel totale nonsens eigenlijk die hele QR pas uitbreiding, in de praktijk komt er geen reet van terecht en het zal helemaal niks helpen.
En de kleedkamers? Is dat dan vanaf 18 of vanaf 13?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar die QR voor wedstrijden geldt vanaf 18 jaar, om het makkelijker te maken.
Voor de kantine hebben 13-jarigen wel een QR nodig. Snap jij het nog?
In het kader van de volksgezondheid is het kennelijk beter als een groep mensen niet meer gaat sporten. Ofzo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
Kabinetsplannen 'mokerslag' voor Nederlandse amateursport
Dit jaquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel ene paar keer voorletter noemen als check.
Afgelopen weekend bij het stadion voor het eerst om ID gevraagd, maar we stonden in een rij in de stromende regen en ik kreeg mijn rijbewijs niet zo snel uit mijn portemonnee. Toen zei dat grietje bij de poort gewoon 'loop anders maar door'
Doe anders het gemiddelde voor de kleedkamers, 15,5.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En de kleedkamers? Is dat dan vanaf 18 of vanaf 13?
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit momentquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het kader van de volksgezondheid is het kennelijk beter als een groep mensen niet meer gaat sporten. Ofzo.
Uiteindelijk zal natuurlijk opgebouwde weerstand ook wel een rol spelen. We waren op het punt dat 30% Corana heeft gehad in een dik jaar tijd. Nog 3 jaar verder en iedereen heeft het gehad een keer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan gaan we dus permanent in deze dystopie leven.
Natuur, los het alsjeblieft zelf op de komende tijd.
Dat lijkt zo, maar is korte termijn denken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pandemie bestrijden lijkt me belangrijker dan sport op dit moment
Ja nou en?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet perse een of/of keuze te zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Personeels tekort, en dit probleem zoals de bezetting nu momenteel, heb je ook met Griep.. in onderstaande column gaat hij er wat dieper op in wat er mis isquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef eens wat duiding? Ik kijk momenteel even Squid Game af
Nee dat is het probleem van de ongevaccineerde, maar ik wilde er mee zeggen dat je als sportclub er naar zou moeten streven dat zo min mogelijk mensen het binnen je club oplopen. Als je dan een QR-code hebt voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden eerst getest moeten zijn voordat ze binnen mogen is dat toch een redelijk alternatief.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
En dat is mijn probleem als sportvereniging?
De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar is korte termijn denken.
Vals dilemma.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb al tig keer ID moeten laten zienquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Klopt. Men kijkt naar het groene vinkje. De app/het systeem nodigt ook onvoldoende uit om te kijken naar de ID kaart.
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Neuh, al sinds maart 2020 is dat zo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja nou en?
Is met griep en hepatitis ook zo
Je hebt ook sneller een letsel bij voetbal als je in het seniorenteam zit dan bij de A'tjes. Ook maar leeftijdsmax met fysieke test en botscan doen voor je het veld op mag?
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De hele wereld ligt bijna 2 jaar op zijn gat. Ik denk er toch anders over.
Bij een concert werd er wel naar gevraagd vorige week. Bij uit eten gaan niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste drie woorden zijn interessant. Hoe lang dan? Waar ligt het omslagpunt?
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem van de ongevaccineerde, maar ik wilde er mee zeggen dat je als sportclub er naar zou moeten streven dat zo min mogelijk mensen het binnen je club oplopen. Als je dan een QR-code hebt voor gevaccineerden en dat ongevaccineerden eerst getest moeten zijn voordat ze binnen mogen is dat toch een redelijk alternatief.
Je kunt als vereniging nu ook blij zijn dat je niet volledig weer wordt stilgelegd. Het is allemaal niet ideaal, maar je zult iets moeten doen aan het aantal besmettingen en de druk in de zorg door met name ongevaccineerden.
Pandemie klinkt heel eng enzo, maar is daar eigenlijk nog wel sprake van als het endemisch lijkt te gaan worden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee ik trek volle zalen met m'n kale kopquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb al tig keer ID moeten laten zien
Kan ook aan mijn criminelenkop liggen
Dat vind ik ook. Maar goed, iedereen kan daar anders over denken natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat omslagpunt lag al ergens halverwege dit jaar.
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan een herhaling afgelopen jaar krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen sporten onmogelijk maken gaat je op termijn heel veel levensjaren kosten. Maar dat zie je pas over x jaar en niet in dagelijkse cijfertjes.
Verder zijn sportclubs zeer belangrijk voor sociaal welzijn van mensen, en dat heeft weer effect voor je lichamelijke gezondheid.
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Ja en dus?quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met griep of hepatitis komen mensen niet zomaar in het ziekenhuis, met name hepatitis komt ook minder vaak voor nu, dat is met Covid helaas wel anders.
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer beschermt een test ongevaccineerden tegen gevaccineerden zoals jij stelde? Ik ze het als je reinste vaccinatiedwang. En dan vind ik het wel heel ver gaan allemaal. Niet in de laatste plaats voor “mijn” vrijwilligers.
Voer maar een vaccinatieplicht in. Maar nee, we gaan de hele samenleving op spanning zetten. Mensen in onmogelijke posities dwingen. Want we willen geen gezichtsverlies lijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als we niks doen is werkelijk élke vorm van buiten en sociaal zijn dicht. Dus. Beter doen we iets dan herhaling afgelopen jaar.
Ik werd bij de toegang tot het voetbalstadion er wel om gevraagdquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
Probleem is ook dat verplichte vaccinatie straks echt hun laatste troefkaart gaat zijn. Als je dat doet dan zijn er geen zwaardere maatregelen meer over.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook reinste vaccinatiedwang. Ze zijn gewoon te laf om het af te kondigen, dus splitsen ze het probleem in de maag van de verenigingen, de sportkoepels, de winkeliers, de bedrijven, het MKB, eigenlijk overal behalve waar het hoort.
Ze hadden het daar inderdaad ook net bij Jinek over. Het antwoord is inderdaad: Ga er maar vanuit dat de maatregelen dan strenger zullen worden en dat in de tussentijd onvoldoende resultaat te zien zal zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Nikkie321 het volgende:
Die maatregelen gaan 6 november in. 12 november is er een nieuwe persconferentie en als de cijfers niet drastisch gedaald zijn strengere regels. Eerst stond er 10 dagen voor altijd.
In die 6 dagen gaan de cijfers natuurlijk nooit omlaag omdat die QR nou niet echt zo goed werkt.
Dus 12 november zal het nog strenger gaan worden?
Dat ze het maar laten om ooit nog scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat er nu jonge kinderen zijn die letterlijk 2 jaar aan sociale ontwikkeling missen, dan zie je op wat voor ijsberg we af stormen.
Willen we straks echt naar een situatie toe waarin dat herhalend, of zelfs permanent wordt?
Wat ik wil? Geen coronaQR op sportvelden. Simpel. Gaat mij te ver. Juist ook omdat dat allemaal vrijwillersorganisaties zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het valt allemaal niet uit te sluiten nee, maar wat wil je dan? Je hele club op slot? Want zoals ik zeg, het helemaal vrij laten zoals nu zorgt er ook voor dat er niet minder mensen in het ziekenhuis. Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen helaas. De bevolking zelf, sportclubs, horeca, werkgevers etc. Maar iedereen praat in deze crisis maar in zijn eigen straatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |