Ouiiiiiiquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:03 schreef Strani het volgende:
Maar @:Em31, was jij dat nou, van 'You' (de serie)?
Ohh ik zit nu in aflevering 7 van seizoen 3. Ik heb alles vanaf seizoen 1 gebinged. Seizoen 3 is wel een beetje een herhaling van zetten hè?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ouiiiiii
maar ik kan niet helemaal door seizoen 3 komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het materiaalquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vooral dat einde, dat je alles van een afstand zag. Dat zag er niet uit.
Nee Em stalkt me alleen maar in het schaatstopic, voor de rest valt het enorm mee.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:16 schreef Meke het volgende:
Oh stelde Strani een serieuze vraag aan Em? Ik ging ervanuit dat het weer eens een insinuatie was dat ze een creepy stalker was, ben helemaal in de war nu
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ohh ik zit nu in aflevering 7 van seizoen 3. Ik heb alles vanaf seizoen 1 gebinged. Seizoen 3 is wel een beetje een herhaling van zetten hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien ik jou daar helemaal niet gezien heb ben jij hier volgens mij de stalker.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee Em stalkt me alleen maar in het schaatstopic, voor de rest valt het enorm mee.
Dat moest ik ook eerst even goed beoordelen, vandaar dat het wel drie minuten duurde voor ik antwoord gaf.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:16 schreef Meke het volgende:
Oh stelde Strani een serieuze vraag aan Em? Ik ging ervanuit dat het weer eens een insinuatie was dat ze een creepy stalker was, ben helemaal in de war nu
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:18 schreef Em31 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daarom ook bedankt voor de tip.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Aangezien ik jou daar helemaal niet gezien heb ben jij hier volgens mij de stalker.
Daar ben je dan.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:22 schreef Em31 het volgende:
Aangezien Strani en ik heel toevallig PRECIES bij dezelfde aflevering zijn begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:20 schreef Strani het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardop gelachenquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
'Weer de hele dag geen pleuris gedaan, weer een dag verspild. Oh jij.'
quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:27 schreef Strani het volgende:
Ik zie opeens voor me dat er een Nederlandse remake komt, 'Jij', met Chris Zegers in de hoofdrol.
Wat erg.
Ohh ja die was zeker erg! Met de kanttekening dat Ugly Betty een remake was van het Colombiaanse Yo soy Betty, la feaquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:31 schreef Meke het volgende:
De remake van Ugly Betty was ook HEEL ERG![]()
Niet op de laatste plaats omdat we in Nederland niet echt een vergelijkbare bevolkingsgroep hebben zoals de Latino's in de VS en dat een vrij groot aandeel in de serie heeft
Ja scheelt misschien dat ik die niet kanquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Ohh ja die was zeker erg! Met de kanttekening dat Ugly Betty een remake was van het Colombiaanse Yo soy Betty, la fea
'Lelijk' (mannelijk is 'feo').quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja scheelt misschien dat ik die niet kanWat betekent fea?
Ik vond de remake van this is us wel heel tof trouwens, die hadden ze wel goed naar NL "vertaald"
Ja, het was inderdaad wel een terechte hoge score. Een bijzonder groot park midden in het centrum van Madrid, met diverse oude gebouwen, fonteinen en vijvers. In die vijvers zwemmen dan weer vissen, eenden en zwanen, waar wij brood voor hadden meegenomen. Het Palacio De Cristal, dat in tegenstelling tot vele soortgenoten niet ergens in de tijd door brand verwoest is, was voor mij het hoogtepunt. Al is het park zelf natuurlijk de echte attractie. Doordat er heel veel verschillende soorten bomen staan, kleuren die nu in herfsttijd in allemaal verschillende kleuren door elkaar. Al met al dus een geslaagde ochtend, ook al was het nogal druk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ook! Laat maar weten wat je ervan vindtben ook wel benieuwd wat je verder zoal gezien hebt.
Ik ben er zelf ook nog niet geweest trouwens, El Retiro.
Leuk! Goed te horen dat je het naar je zin hebt gehadquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het was inderdaad wel een terechte hoge score. Een bijzonder groot park midden in het centrum van Madrid, met diverse oude gebouwen, fonteinen en vijvers. In die vijvers zwemmen dan weer vissen, eenden en zwanen, waar wij brood voor hadden meegenomen. Het Palacio De Cristal, dat in tegenstelling tot vele soortgenoten niet ergens in de tijd door brand verwoest is, was voor mij het hoogtepunt. Al is het park zelf natuurlijk de echte attractie. Doordat er heel veel verschillende soorten bomen staan, kleuren die nu in herfsttijd in allemaal verschillende kleuren door elkaar. Al met al dus een geslaagde ochtend, ook al was het nogal druk.
Ja, we hebben nog maar een halve dag morgen, dus dat zal wel goedkomen. We hebben ook een hotel dat niet all-inclusive is, maar waar (niet-alcoholische) drankjes en kleine hapjes als taartjes, chocolademousse, olijven, meloen, salades e.d. onbeperkt gepakt mogen worden, dus daar kan ik me wel mee redden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk! Goed te horen dat je het naar je zin hebt gehad
Je weet dat het morgen een feestdag is en de (meeste) supermarkten dicht zullen zijn?
Zo ja ik zou de hele dag aan de chocolademousse zittenquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, we hebben nog maar een halve dag morgen, dus dat zal wel goedkomen. We hebben ook een hotel dat niet all-inclusive is, maar waar (niet-alcoholische) drankjes en kleine hapjes als taartjes, chocolademousse, olijven, meloen, salades e.d. onbeperkt gepakt mogen worden, dus daar kan ik me wel mee redden.
Al vrees ik ondertussen wel dat ik daardoor straks met net zo’n plofkop als Koeman thuis ga komen
Plofkopquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, we hebben nog maar een halve dag morgen, dus dat zal wel goedkomen. We hebben ook een hotel dat niet all-inclusive is, maar waar (niet-alcoholische) drankjes en kleine hapjes als taartjes, chocolademousse, olijven, meloen, salades e.d. onbeperkt gepakt mogen worden, dus daar kan ik me wel mee redden.
Al vrees ik ondertussen wel dat ik daardoor straks met net zo’n plofkop als Koeman thuis ga komen
Ik denk dat FC Barcelona die vraag er zelf stiekem in gestopt heeft omdat ze het zelf ook niet weten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:19 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Plofkop![]()
Bij de dating quiz (geen idee waarom ik dat kijk, waarschijnlijk omdat ik niets anders kon vinden) kwam de vraag voorbij wie de trainer is van Barcelona
Was dat die nieuwe met Linda de Mol? Was dat wat?quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:19 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Plofkop![]()
Bij de dating quiz (geen idee waarom ik dat kijk, waarschijnlijk omdat ik niets anders kon vinden) kwam de vraag voorbij wie de trainer is van Barcelona
Ik las dat de Spaanse media na 1 wedstrijd al stellen dat het niet aan Koeman lag, dus die kan weer rustig slapen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:19 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Plofkop![]()
Toevallig van de week een Franse film gezien waarna ik een dag later in een interview met Peter Paul Muller las dat er deze week een Nederlandse remake in de bioscoop komt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:27 schreef Strani het volgende:
Ik zie opeens voor me dat er een Nederlandse remake komt, 'Jij', met Chris Zegers in de hoofdrol.
Wat erg.
Oh die leek mij wel tof! Volgens mij zijn er best veel van dat soort films remakesquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Toevallig van de week een Franse film gezien waarna ik een dag later in een interview met Peter Paul Muller las dat er deze week een Nederlandse remake in de bioscoop komt.
Met Linda de Mol, Lies Visschedijk, Ramsey Nasr, Waldemar Torenstra, Diederik Ebbinge en anderen.
En de Franse versie was weer een remake van het Italiaanse origineel. De teller staat nu op 18 of 19.
Nou ja, dan eten ze toch cake?quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
1787
Op het hoogtepunt van de strijd tussen de Orangisten en de Patriotten werd prinses Wilhelmina van Pruisen, vrouw van Willem V, onderweg naar Den Haag staande gehouden door Patriotten uit Gouda. De welbekende aanhouding bij Goejanverwellesluis. (Die in werkelijkheid niet bij de Goejanverwellesluis plaatsvond, maar bij Bonrepas, enkele kilometers zuidelijker. Waarschijnlijk vond men Goejanverwellesluis gewoon lekkerder klinken of zo, lekker internationaal)
Dit voorval was natuurlijk de aanleiding voor de Pruisische inval.
Meer en grotere voedseltekorten in Frankrijk, mede door mislukte oogsten, doen de graanprijs enorm stijgen. Een ramp voor de toch al door honger geteisterde bevolking. Ondertussen tekent zich in de regering een steeds grotere financiële crisis af.
Je zou bijna gaan denken dat koning Louis XVI de grip op het land aan het verliezen is.![]()
Francisco Goya schildert dit jaar "Highwaymen Attacking a Coach"
[ afbeelding ]
Ja, dat zou ik ook denken. Verwende Fransen altijd.quote:
De Franse versie was tof (te zien bij Ziggo voor de liefhebbers).quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:39 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh die leek mij wel tof! Volgens mij zijn er best veel van dat soort films remakes
quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat FC Barcelona die vraag er zelf stiekem in gestopt heeft omdat ze het zelf ook niet weten.
Ach ja, wel aardig..ik vind ‘wie van de 3’ leukerquote:Op zondag 31 oktober 2021 21:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Was dat die nieuwe met Linda de Mol? Was dat wat?
Onder die interim was het niet veel beter nee, ook al hebben ze gelijk gespeeld.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik las dat de Spaanse media na 1 wedstrijd al stellen dat het niet aan Koeman lag, dus die kan weer rustig slapen.
Zo even luisteren.quote:
Sabatonquote:
Ik had al het idee dat de stad nog mooier aanvoelde dan anders.quote:
Dat is heel fijn, ik zal morgen het heugelijke nieuws door de stad verspreiden.quote:Stad is goedgekeurd.
Mooi, bedankt voor het verkennende werk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:13 schreef ijs_beer het volgende:
Ik was vandaag in Leiden.
Stad is goedgekeurd.
Prima nummer idd.quote:
Wat is dit?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:13 schreef ijs_beer het volgende:
Stad is goedgekeurd.
Ik weet dat het niet to do list betekent maar zou wel leuk zijnquote:
Als je goed luistert hoor je Floor Jansen in het laatste stuk, die is getrouwd met die lange blonde gastquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Prima nummer idd.![]()
Al weet ik niet of de rest van de familie blij gaat zijn als ik dit bij het kerstdiner opzet als zijnde de kerstmuziek.
De ijsbeer zegt dat alles 'klaar' is? Volgens Google Translate.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi, bedankt voor het verkennende werk.
Chicos, el oso polar dice que está listo todo!
Net voor de tweede keer beluisterd. En het is stevig maar ook zacht tegelijkertijd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Prima nummer idd.![]()
Al weet ik niet of de rest van de familie blij gaat zijn als ik dit bij het kerstdiner opzet als zijnde de kerstmuziek.
Toerisme.quote:
Ja klopt, dan weet @Roger_Epiales wel hoe laat het isquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
De ijsbeer zegt dat alles 'klaar' is? Volgens Google Translate.
Ja, dat jij weer eens loopt te bazelen door te veel koffie (of te weinig).quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja klopt, dan weet @:roger_epiales wel hoe laat het is
En waarom ben ik niet gewaarschuwd voor loslopende ijsberen?quote:
Ben je helemaal bij met K2 zoekt K3?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:35 schreef Guanabana het volgende:
Tv-programma's zijn gekeken, soep is gekookt, had toch geen kracht voor schoonmaken.
Nee de aflevering van gisteren kijk ik waarschijnlijk morgen en dan ben ik bij!quote:
quote:
Wie is jullie favoriet? (Na de eerste studioshow om spoilers te voorkomenquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee de aflevering van gisteren kijk ik waarschijnlijk morgen en dan ben ik bij!
Nou ding is dat ik die niet echt heb. Vind niemand er echt uitspringen of helemaal geschikt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:19 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Wie is jullie favoriet? (Na de eerste studioshow om spoilers te voorkomen)
Deze "Strangers In The Night" wil je nog niet een keer tegenkomen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:34 schreef Cyan9 het volgende:
Is het raar dat ik wat extra nerveus ben voor deze nacht? Het gebeurde precies een week geleden..
Nee, dat is niet heel raar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:34 schreef Cyan9 het volgende:
Is het raar dat ik wat extra nerveus ben voor deze nacht? Het gebeurde precies een week geleden..
Bijna middernacht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
Even terug naar m'n serie, laatste aflevering duurt nog even en ik moet vannacht voor twaalf uur klaar zijn.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
* Dramatisch en theatraal wegrent
Waar werd Willem V. van verdacht?quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
Op het hoogtepunt van de strijd tussen de Orangisten en de Patriotten werd prinses Wilhelmina van Pruisen, vrouw van Willem V,
Gekke patat gegeten?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:13 schreef ijs_beer het volgende:
Stad is goedgekeurd.
Nee mijn favoriet qua persoonlijkheid twijfel ik ook of ze er echt bij pastquote:Op zondag 31 oktober 2021 23:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou ding is dat ik die niet echt heb. Vind niemand er echt uitspringen of helemaal geschikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Jij wordt voor de wekker wakker?quote:Op maandag 1 november 2021 05:56 schreef Em31 het volgende:
Voel me net zo’n klein kind dat nu om 6 uur wakker wordt omdat het eigenlijk 7 uur is.
Succes!quote:Op maandag 1 november 2021 07:17 schreef molloot200 het volgende:
Ik had ook al wat slaapproblemen. Rip biologische klok
Nu even goed wakker worden voor m’n tentamen straks. Het zit er bijna op
quote:Op maandag 1 november 2021 06:49 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee mijn favoriet qua persoonlijkheid twijfel ik ook of ze er echt bij past
Ja die vond/vind ik misschien ook wel het leukst ja, maar heb niet de indruk dat ze erg populair is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Nee want ik heb nooit langer dan eenquote:Op maandag 1 november 2021 07:42 schreef Yesse het volgende:
Ik heb dit jaar wonderbaarlijk genoeg nergens last van. Normaal merk ik het altijd wel. Hebben jullie wel eens een jetlag door vakantie gehad? Merken jullie daar ook veel van? Ik word naar het westen toe vooral misselijk en naar het oosten toe vooral moe.
Samequote:Op maandag 1 november 2021 08:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee want ik heb nooit langer dan een
uur tijdverschil meegemaakt.![]()
![]()
Maar mij kennende zou ik er wel last van hebben ja, heb een vrij stipte biologische klok.
Ik ook. Doe mij maar de wintertijdquote:Op maandag 1 november 2021 08:01 schreef Guanabana het volgende:
Ben altijd veel meer van slag van het ingaan van de zomertijd.
Ik ben nu ook wel eerder wakker maar vind het eigenlijk wel een goede gelegenheid om een wat normaler ritme te krijgen.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:19 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Wie is jullie favoriet? (Na de eerste studioshow om spoilers te voorkomen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral naar het westen vond ik het lastig in de zin dat ik dan de eerste dagen steeds veel te vroeg wakker werd en dus te weinig sliep. Naar het oosten was juist wel oké, eigenlijk. Maar ik sta tegenwoordig vroeger op dan toen ik nog regelmatig naar Zuid-Amerika ging dus wellicht zou ik er nu wel meer last van hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 07:42 schreef Yesse het volgende:
Ik heb dit jaar wonderbaarlijk genoeg nergens last van. Normaal merk ik het altijd wel. Hebben jullie wel eens een jetlag door vakantie gehad? Merken jullie daar ook veel van? Ik word naar het westen toe vooral misselijk en naar het oosten toe vooral moe.
Je maakt mij altijd zo nieuwsgierig. Nu ga ik hier de hele dag over nadenkenquote:Op maandag 1 november 2021 09:32 schreef ijs_beer het volgende:
Ugh. Met een gespannen gevoel opgestaan vandaag. Zonder dat er echt een concrete reden voor is, althans, niet nu.
Maar is het dan dat je in principe altijd de hele dag over @ijs_beer nadenkt en de inhoud van die gedachten afhangt van wat hij hier in de ochtend post?quote:Op maandag 1 november 2021 10:08 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Je maakt mij altijd zo nieuwsgierig. Nu ga ik hier de hele dag over nadenken
Heb je last van algemeen verhoogde stress-levels door werk of iets anders? Want dan kan het best zo zijn dat je met zo'n gevoel wakker wordt, zeker op een maandag. Ook als er op dat moment zelf niet echt een aanwijsbare reden voor is.quote:Op maandag 1 november 2021 09:32 schreef ijs_beer het volgende:
Ugh. Met een gespannen gevoel opgestaan vandaag. Zonder dat er echt een concrete reden voor is, althans, niet nu.
Naar het oosten heb ik er meer last van dan naar het westen. Eén keer heb ik er echt veel last van gehad, toen werd ik na thuiskomst rond half twee 's middags wakker gebeld. Wat ik sindsdien doe en wat voor mij best aardig werkt is na thuiskomst anderhalf a twee uur slapen, daarna weer bed uit en 's avonds zo dicht mogelijk op normale bedtijd weer naar bed gaan.quote:Op maandag 1 november 2021 07:42 schreef Yesse het volgende:
Halsstarrigheid vooral.quote:
* Kopje thee toeschuift, met een koekjequote:Op maandag 1 november 2021 09:32 schreef ijs_beer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
DIT!!quote:Op maandag 1 november 2021 10:22 schreef H_T het volgende:
En van het ingaan van de zomertijd heb ik vaak wel tot een week last. Mijn knorrigheid vanwege een uur minder slaap wordt dan verergerd door allemaal mensen die de hele week luidkeels verkondigen dat ze het heeeeeeerlijk vinden want langer licht (is het niet, wel later licht) en nu wordt het eindelijk weer lekker weer en oh wat hebben ze het zwaar gehad in de winter. En er zijn vrij veel van zulke types, dus je hoort het ook VAAK
Ik noteer dit even voor over 5 maandenquote:Op maandag 1 november 2021 10:22 schreef H_T het volgende:
En van het ingaan van de zomertijd heb ik vaak wel tot een week last. Mijn knorrigheid vanwege een uur minder slaap wordt dan verergerd door allemaal mensen die de hele week luidkeels verkondigen dat ze het heeeeeeerlijk vinden want langer licht (is het niet, wel later licht) en nu wordt het eindelijk weer lekker weer en oh wat hebben ze het zwaar gehad in de winter. En er zijn vrij veel van zulke types, dus je hoort het ook VAAK
quote:Op maandag 1 november 2021 10:08 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Je maakt mij altijd zo nieuwsgierig. Nu ga ik hier de hele dag over nadenken
quote:Op maandag 1 november 2021 10:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Heb je last van algemeen verhoogde stress-levels door werk of iets anders? Want dan kan het best zo zijn dat je met zo'n gevoel wakker wordt, zeker op een maandag. Ook als er op dat moment zelf niet echt een aanwijsbare reden voor is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ik ben zo'n persoon.quote:Op maandag 1 november 2021 10:22 schreef H_T het volgende:
Heel goed, ik eigenlijk ookquote:
quote:Op maandag 1 november 2021 11:37 schreef Meridiaan het volgende:
Och ijs_beer, dat is verdrietig nieuws. Hoe doet 'ie het, lijdt ie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
quote:Op maandag 1 november 2021 11:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]Wat een vervelend verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Die hebben ons veel te hard nodig om al dat overtollige gas van ze te kopen.quote:Op maandag 1 november 2021 12:00 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de Russen eraan komen.
quote:Op maandag 1 november 2021 12:00 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de Russen eraan komen.
Het bleken er vier te zijn.quote:
Je mag het best vinden, maar je hoeft niet aan je knorrige medemens uit te leggen dat hij/zij het bij het verkeerde eind heeft omdat jij het eigenlijk wel prettig vindt zoquote:
Aanstaande vrijdag is Bas Smit "gastjurylid" bij Masked Singer en ik vind daar wat van.quote:Op maandag 1 november 2021 13:29 schreef H_T het volgende:
Vrijdag kon ik The Masked Singer niet 'live' kijkenVoordeel: ik heb deze week sowieso een keer wat leuks om te zien
Ik weet niet wie het isquote:Op maandag 1 november 2021 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Aanstaande vrijdag is Bas Smit "gastjurylid" bij Masked Singer en ik vind daar wat van.
Het is nog een verrassing, maar de journalisten moeten wel hun zwemspullen meenemenquote:Op maandag 1 november 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Ligt het aan mij of is nog steeds niet uitgelekt wat morgen verteld gaat worden op de persco?
Er komt net een push bericht binnen:quote:Op maandag 1 november 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Ligt het aan mij of is nog steeds niet uitgelekt wat morgen verteld gaat worden op de persco?
Ik heb geen zin in weer mondkapjesquote:Op maandag 1 november 2021 14:53 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er komt net een push bericht binnen:
Coronapas wordt uitgebreid en mondkapjesplicht komt terug
https://nos.nl/artikel/24(...)jesplicht-komt-terug
Mona Keijzer is er niet meer om dat in het weekend te doen.quote:Op maandag 1 november 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Het is in Den Haag idd wel verrassend stil sinds zij weg is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mona Keijzer is er niet meer om dat in het weekend te doen.
Alleen maar in publieke ruimten vooralsnog. Dus wel in de bieb en het gemeentehuis maar niet in winkels. Hiermee gaan we corona echt eronder krijgenquote:
Met tandpastavlekken op je lip boodschappen doenquote:
Iedereen loopt natuurlijk de deur plat bij de bibliotheken en gemeentehuizen. Wie komt er nou ooit in een supermarkt?quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Alleen maar in publieke ruimten vooralsnog. Dus wel in de bieb en het gemeentehuis maar niet in winkels. Hiermee gaan we corona echt eronder krijgen![]()
Ik heb niet het idee dat mondkapjes veel helpen maar op deze manier al helemaal niet.
[..]
Met tandpastavlekken op je lip boodschappen doen(oh nee, nog niet in winkels)
Ja precies. Of neem zo'n winkelcentrum als in Leidschendam. Gelukkig lopen mensen daar niet hutje mutje op elkaar, uren achtereen kleding uit te zoeken! Een keer in de tien jaar een paspoort afhalen in het gemeentehuis is veel risicovollerquote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Iedereen loopt natuurlijk de deur plat bij de bibliotheken en gemeentehuizen. Wie komt er nou ooit in een supermarkt?
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Dat het niet is uitgelekt (oké, inmiddels wel) en dat dat aan jou ligt?quote:Op maandag 1 november 2021 13:55 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk dat mondkapjes wel helpen, maar dan meer als reminder voor mensen dat er een virus rondwaart. De mondkapjes op zich hebben volgens mij geen enkel nut (of toch weinig).quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Alleen maar in publieke ruimten vooralsnog. Dus wel in de bieb en het gemeentehuis maar niet in winkels. Hiermee gaan we corona echt eronder krijgen![]()
Ik heb niet het idee dat mondkapjes veel helpen maar op deze manier al helemaal niet.
Dat zijn dan ook 'echte' mondkapjes.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
En ze zijn geen volledige bescherming natuurlijk, maar ze helpen (mits correct gebruikt) wel degelijk.
Is waarschijnlijk ook een beetje de reden dat je ze zo vaak gebruikt ziet worden in medische beroepen en zo.
Ik heb ook niet echt problemen met het dragen van een mondkapje, maar ik twijfel wel erg aan het nut ervan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind zelf mondkapje bij de supermarkt eigenlijk minder erg, omdat ik dat inmiddels wel gewend was en niet zo erg meer vond.
Bij de bibliotheek (niet dat ik daar vaak kom) is het altijd zo warm en dan stik ik extra. En bij de kapper vind ik het ook weird.
Ik wil ook gewoon een keer door. Als het nu niet kan, wanneer dan wel... Ik vind het gewoon naar allemaal, dat we weer zo'n kutwinter tegemoet lijken te gaan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Guanabana het volgende:
Pff, hou er gewoon mee op joh, die mondkapjes werken toch voor geen reet.
Sowieso, ik dacht dat het na het vaccineren wel zo'n beetje klaar was met maatregelen ondanks besmettingen, de meerderheid van wie nu nog in het ziekenhuis komt, is niet gevaccineerd en dan is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid toch.
We moeten toch ooit door.
Ja druk op de zorg bla, maarja.
Nee hoor, gewoon die blauwe dingen waar je veel mensen (vooral Aziatische) nu ook nog mee op straat ziet lopen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook 'echte' mondkapjes.
Mja. Tegelijkertijd hebben de meeste maatregelen op mij persoonlijk niet zo'n invloed, en dat mondkapje ergens opdoen overleef ik verder wel.quote:Op maandag 1 november 2021 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb ook niet echt problemen met het dragen van een mondkapje, maar ik twijfel wel erg aan het nut ervan.
[..]
Ik wil ook gewoon een keer door. Als het nu niet kan, wanneer dan wel... Ik vind het gewoon naar allemaal, dat we weer zo'n kutwinter tegemoet lijken te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ja, ik vraag me wel af wat inderdaad wél het eindpunt wordt. Dat wil zeggen, wanneer het virus dermate onder controle is dat we weer echt 'normaal' kunnen leven.quote:Op maandag 1 november 2021 16:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mja. Tegelijkertijd hebben de meeste maatregelen op mij persoonlijk niet zo'n invloed, en dat mondkapje ergens opdoen overleef ik verder wel.
Maar je vraagt je toch af wanneer het ooit klaar is inderdaad, we zagen de vaccinaties als eindpunt, maar dat is dan toch niet zo.
Je geeft zelf het antwoord al, het wordt vaak niet goed toegepast. Van die mensen met van die gore vodjes half op hun kinquote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Strani het volgende:
Waarom twijfelen we eigenlijk zo aan het nut van de mondkapjes? Ik bedoel, hebben we er bewijs voor dat het niet werkt?
Ik ben wel van mening dat het goed toegepast moet worden. Dat het hier heel lang verplicht is geweest op straat vond en vind ik dan ook onzin (is het nu nog steeds, maar alleen als je de afstand niet kan garanderen).
Hmm waarom eigenlijk chill? Ik bedoel, ik kom ook zelden na 21 buiten maar toch heb ik liever geen avondklok.quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef Guanabana het volgende:
Sterker nog, weer een avondklok zou ik wel chill vindenSorry voor de mensen die na 21:00 's avonds nog een leven hebben
Nou met het toepassen bedoel ik meer het 'waar moeten ze op', hoewel het 'hoe moeten ze op' inderdaad ook wel redelijk belangrijk is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al, het wordt vaak niet goed toegepast. Van die mensen met van die gore vodjes half op hun kin
Nu in de winter heb ik ook geen sociaal leven meer na 20:30 uur hoor (dan eindigt mijn tennis-uurtje in de halquote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef Guanabana het volgende:
Sterker nog, weer een avondklok zou ik wel chill vindenSorry voor de mensen die na 21:00 's avonds nog een leven hebben
Ik wilde nog zeggen dat je helemaal van het padje bent maar waarschijnlijk wandel je juist óp het padje dus dat valt wel mee.quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu in de winter heb ik ook geen sociaal leven meer na 20:30 uur hoor (dan eindigt mijn tennis-uurtje in de hal)
Zomers wil ik nog wel eens wandelen 's avonds. Wild he
Nou, hier in Nederland kiezen we dus als volgt morgen, zo lijkt het:quote:Op maandag 1 november 2021 16:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou met het toepassen bedoel ik meer het 'waar moeten ze op', hoewel het 'hoe moeten ze op' inderdaad ook wel redelijk belangrijk is.
Komt vooral omdat er hier dan minder jongeren rondhangen waar we weleens last van hadden, maar moet zeggen dat dat al een hele tijd minder is. Dus in die zin is er misschien weinig verschil.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm waarom eigenlijk chill? Ik bedoel, ik kom ook zelden na 21 buiten maar toch heb ik liever geen avondklok.
Ja dat is onbegrijpelijk, dat onderscheid.quote:Op maandag 1 november 2021 16:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou, hier in Nederland kiezen we dus als volgt morgen, zo lijkt het:
Wel: bibliotheek, gemeentehuis
Niet: winkels
Ahquote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Komt vooral omdat er hier dan minder jongeren rondhangen waar we weleens last van hadden, maar moet zeggen dat dat al een hele tijd minder is. Dus in die zin is er misschien weinig verschil.
Maar vind het gewoon wel een rustig gevoel ofzo, dat het eindigt om 21:00 en iedereen dan binnen moet zijn.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar onderzoeken gezien waaruit blijkt dat ze wel werken, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 1 november 2021 16:10 schreef Strani het volgende:
Waarom twijfelen we eigenlijk zo aan het nut van de mondkapjes? Ik bedoel, hebben we er bewijs voor dat het niet werkt?
Gewoon op straat in het voorbijgaan lijkt het me idd weinig toegevoegde waarde hebben (al kan ik me daar ook in vergissen natuurlijk), maar ik kan me wel indenken waarom het wel zou kunnen werken als mensen bij elkaar komen. Die dingen vangen vooral de wat minder kleine druppels op die vaak tijdens het praten worden rondgeslingerd.quote:Ik ben wel van mening dat het goed toegepast moet worden. Dat het hier heel lang verplicht is geweest op straat vond en vind ik dan ook onzin (is het nu nog steeds, maar alleen als je de afstand niet kan garanderen).
Het is wel fijn ja, dat er gewoon niemand dan verwachtingen van je heeft 's avondsquote:Op maandag 1 november 2021 16:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Komt vooral omdat er hier dan minder jongeren rondhangen waar we weleens last van hadden, maar moet zeggen dat dat al een hele tijd minder is. Dus in die zin is er misschien weinig verschil.
Maar vind het gewoon wel een rustig gevoel ofzo, dat het eindigt om 21:00 en iedereen dan binnen moet zijn.
Ja, ik zit ook in kamp #zewerkenweldegelijk. Hoewel ik toegeef dat ik 'm liever niet dan wel op heb.quote:Op maandag 1 november 2021 16:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk alleen nog maar onderzoeken gezien waaruit blijkt dat ze wel werken, eerlijk gezegd.
[..]
Gewoon op straat in het voorbijgaan lijkt het me idd weinig toegevoegde waarde hebben (al kan ik me daar ook in vergissen natuurlijk), maar ik kan me wel indenken waarom het wel zou kunnen werken als mensen bij elkaar komen. Die dingen vangen vooral de wat minder kleine druppels op die vaak tijdens het praten worden rondgeslingerd.
Als je tegenover iemand staat buiten zal je zonder mondkapjes heel wat meer mondvocht van elkaar in het gezicht krijgen dan met mondkapjes. Hierbij zitten ook druppels die klein genoeg zijn om niet meteen te voelen, maar groot genoeg om niet door een briesje te worden meegenomen en die dus wel mooi doel treffen.
Daarom ook correct gebruiken. Wat ik iedereen zie doen is dat mondkapje omlaag trekken als ze iets tegen iemand willen zeggen. Ja, dat is nu juist wanneer je een stuk stof voor je bakkes moet hebben.
Vooralsnog is er nog helemaal niks zeker over de winkels. Er zijn juist ook weer geruchten dat ze kok in de winkels komen. Dus nu is over dergelijke details nog niks te zeggen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat is onbegrijpelijk, dat onderscheid.
Als ik telkens moet thuisblijven wanneer iemand klachten over me heeft kom ik nooit meer buitenquote:Op maandag 1 november 2021 16:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat thuisblijven bij klachten een stuk meer helpt dan je snottebel verstoppen achter een mondkapje. Ik ben daar zelf wel stricter in geworden, dat ik niet ergens naartoe ga bij verkoudheidsklachten. Nu is dat voor mij ook wel heel makkelijk hoor.
Jaquote:Op maandag 1 november 2021 10:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar is het dan dat je in principe altijd de hele dag over @:ijs_beer nadenkt en de inhoud van die gedachten afhangt van wat hij hier in de ochtend post?
Oké, dan stel ik mijn onbegrip nog even uit tot morgen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooralsnog is er nog helemaal niks zeker over de winkels. Er zijn juist ook weer geruchten dat ze kok in de winkels komen. Dus nu is over dergelijke details nog niks te zeggen.
... en de wereld werd weer een stukje mooierquote:Op maandag 1 november 2021 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik telkens moet thuisblijven wanneer iemand klachten over me heeft kom ik nooit meer buiten
Mijn buren hebben nogal de neiging om vaak met vrienden af te spreken en dan de hele avond buiten te chillen, wat erop neerkomt dat ze tot middernacht onder mijn slaapkamerraam zitten te roken en te zuipen en luid te praten. In de zomer bijna dagelijks.quote:Op maandag 1 november 2021 16:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm waarom eigenlijk chill? Ik bedoel, ik kom ook zelden na 21 buiten maar toch heb ik liever geen avondklok.
Et tu, Ari?quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
... en de wereld werd weer een stukje mooier
Was die avondklok er in de zomer?quote:Op maandag 1 november 2021 16:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mijn buren hebben nogal de neiging om vaak met vrienden af te spreken en dan de hele avond buiten te chillen, wat erop neerkomt dat ze tot middernacht onder mijn slaapkamerraam zitten te roken en te zuipen en luid te praten. In de zomer bijna dagelijks.
Vorige zomer vond ik die avondklok dus ook niet zo heel erg, kon ik ook af en toe eens mijn raam openzetten 's avonds.
Mondkapjes zijn een aanvulling op thuisblijven. Het is geen vervanging.quote:Op maandag 1 november 2021 16:20 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat thuisblijven bij klachten een stuk meer helpt dan je snottebel verstoppen achter een mondkapje. Ik ben daar zelf wel stricter in geworden, dat ik niet ergens naartoe ga bij verkoudheidsklachten. Nu is dat voor mij ook wel heel makkelijk hoor.
Wat is dit voor raar vooroordeelquote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Je bent Fries, daar mag dat sowieso toch?
Ik heb me geheel en al gebaseerd op het NOS pushberichtquote:Op maandag 1 november 2021 16:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooralsnog is er nog helemaal niks zeker over de winkels. Er zijn juist ook weer geruchten dat ze kok in de winkels komen. Dus nu is over dergelijke details nog niks te zeggen.
Ja ok, het is ook niet mijn favoriete accessoire.quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook in kamp #zewerkenweldegelijk. Hoewel ik toegeef dat ik 'm liever niet dan wel op heb.
Dit is geen vooroordeel, dit is een oordeel Emquote:
Als ze het dan wel zo ingesteld hebben, dan kun je helemaal los gaan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké, dan stel ik mijn onbegrip nog even uit tot morgen.
Ik doe thuis geen mondkapje op bij klachten, als je dat soms bedoeltquote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn een aanvulling op thuisblijven. Het is geen vervanging.
In mijn beleving wel deels toch? En anders waren ze er hiernaast wel van overtuigd iig, want ik heb ze er vaak over horen klagen terwijl ik probeerde niet te gniffelen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Was die avondklok er in de zomer?In mijn herinnering was het alleen winter?
Ik was me hier niet van bewustquote:Op maandag 1 november 2021 16:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is geen vooroordeel, dit is een oordeel Em
En ik heb Fries bloed hè, ik mag racistisch doen over Friezen
Ging in op 23 januari t/m 28 aprilquote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
In mijn beleving wel deels toch? En anders waren ze er hiernaast wel van overtuigd iig, want ik heb ze er vaak over horen klagen terwijl ik probeerde niet te gniffelen.
Jaquote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef Momo het volgende:
Ik moet nu 1 dag per week naar kantoor, maar de gelekte informatie zegt helft van de tijd thuiswerken?
Roger houdt uit principe de Zuid-Afrikaanse zomer aan. Niemand weet waarom.quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ging in op 23 januari t/m 28 april
Maar bij dat soort dingen zaten de lekken er wel vaker naast. Het lek gaat dan globaal om wat er gaat gebeuren. De invulling komt dan wel tijdens de persconferentie.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb me geheel en al gebaseerd op het NOS pushberichtEn ik zie dat ze het nu hebben aangepast, er staat nu dat de kans groot is dat mondkapjes ook weer verplicht worden in winkels. Dat stond er eerst niet zo
Dus wat een spanning
Dan hebben ze blijkbaar niet goed meegekregen dat hij al over was.quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ging in op 23 januari t/m 28 april
Bij ons is het twee dagen dus maakt dat ook niks uit. Het zou i.i.g. een regel zijn die weinig uit zou maken.quote:Op maandag 1 november 2021 16:26 schreef Momo het volgende:
Ik moet nu 1 dag per week naar kantoor, maar de gelekte informatie zegt helft van de tijd thuiswerken?
Haha, beterquote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan hebben ze blijkbaar niet goed meegekregen dat hij al over was.![]()
Nou ja, het heeft mij een paar rustige avonden opgeleverd.
Australische, ik ben solidair met mijn familie daar.quote:Op maandag 1 november 2021 16:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Roger houdt uit principe de Zuid-Afrikaanse zomer aan. Niemand weet waarom.
Nee dat oordeelquote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ik Fries bloed heb?Of dat je dan racistisch mag zijn?
Idealiter heb ik ze ook niet op. Al is het ook weer geen enorme ramp. Het vervelendste is eigenlijk vooral er steeds aan te denken om mondkapjes bij je te hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 16:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook in kamp #zewerkenweldegelijk. Hoewel ik toegeef dat ik 'm liever niet dan wel op heb.
Het altijd die stomme druk op de zorg/de IC's. Daar valt gewoon weinig tegenin te brengen als argument. Other than that ben ik er verder ook wel klaar mee.quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef Em31 het volgende:
Als ik eerlijk ben verbaas ik me ook wel een beetje over hoeveel mensen makkelijk om veel strengere maatregelen voor iedereen roepen, of nouja journalisten ook lijkt het?
We zijn gevaccineerd, waarom moet het zo ‘makkelijk’ zijn om dan maar weer dingen dicht te gooien. Ik vraag me ook serieus af of veel mensen dat zo zouden accepteren. Waarschijnlijk ga je dan voor het eerst de stille meerderheid een keer horen.
Altijd hetzelfde gezeik met jouquote:Op maandag 1 november 2021 16:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Het valt ook enorm mee, maar ja, stoken hè
Welk percentage van die mensen is ongevaccineerd? Want daar zit 'm, denk ik, toch het grootste probleem. Met andere woorden, de druk om je te laten vaccineren moet wellicht nog groter worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het altijd die stomme druk op de zorg/de IC's. Daar valt gewoon weinig tegenin te brengen als argument. Other than that ben ik er verder ook wel klaar mee.
Valt gewoon tegen hoeveel mensen er alsnog op de IC komen.
Maar waarom dan?quote:Op maandag 1 november 2021 16:12 schreef Guanabana het volgende:
Laatst was ik naar een best verre bushalte gelopen, kwam ik er toen ik er al stond achter dat ik een mondkapje vergeten was.quote:Op maandag 1 november 2021 16:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Idealiter heb ik ze ook niet op. Al is het ook weer geen enorme ramp. Het vervelendste is eigenlijk vooral er steeds aan te denken om mondkapjes bij je te hebben.
Ja ook begrijpelijk, maar jemig de grootste zeikerds in die 13% ongevaccineerden wil helemaal niets doen om dit op te lossen. Ik kan er echt zwaar slecht tegen dat wij daar dan last van moeten hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het altijd die stomme druk op de zorg/de IC's. Daar valt gewoon weinig tegenin te brengen als argument. Other than that ben ik er verder ook wel klaar mee.
Valt gewoon tegen hoeveel mensen er alsnog op de IC komen.
Ik blijk er dus ook zo een in de vriendengroep te hebben, die gewoon helemaal niks wil.quote:Op maandag 1 november 2021 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ook begrijpelijk, maar jemig de grootste zeikerds in die 13% ongevaccineerden wil helemaal niets doen om dit op te lossen. Ik kan er echt zwaar slecht tegen dat wij daar dan last van moeten hebben.
Als het echt uit de hand loopt is het natuurlijk niet anders, maar hoe makkelijk dan soms geaccepteerd lijkt te worden kan ik ook slecht tegen
Excuus, bakhuis moet dat natuurlijk zijn.quote:
Dat was onnodig onvriendelijk. Jij kan niks doen aan mijn grafhumeur.quote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh kluizenaarpost toch maar weggehaald?
quote:Op maandag 1 november 2021 16:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat was onnodig onvriendelijk. Jij kan niks doen aan mijn grafhumeur.
Volgens mij gaat ongeveer de 80/20 regel globaal wel op. 20 procent van de mensen (de ongevaccineerden) belasten de (corona-)zorg met 80%.quote:Op maandag 1 november 2021 16:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Welk percentage van die mensen is ongevaccineerd? Want daar zit 'm, denk ik, toch het grootste probleem. Met andere woorden, de druk om je te laten vaccineren moet wellicht nog groter worden.
Daar zitten ook al die mensen tussen die tegen welke maatregel dan ook zijn, dus als er nieuwe maatregelen komen zijn zij degenen die zich er bij voorbaat al niet aan houden... terwijl die maatregelen alleen dankzij hen nodig zijn. Hoera.quote:Op maandag 1 november 2021 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ook begrijpelijk, maar jemig de grootste zeikerds in die 13% ongevaccineerden wil helemaal niets doen om dit op te lossen. Ik kan er echt zwaar slecht tegen dat wij daar dan last van moeten hebben.
Als het echt uit de hand loopt is het natuurlijk niet anders, maar hoe makkelijk dan soms geaccepteerd lijkt te worden kan ik ook slecht tegen
Dat laatste scheelt dan weerquote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik blijk er dus ook zo een in de vriendengroep te hebben, die gewoon helemaal niks wil.
Wil niet gevaccineerd worden, wil zich ook niet laten testen etc.
Gelukkig zeurt hij er dan niet over dat hij nergens naar binnen kan, dat heeft hij er dan maar voor over.
Dat getal heb ik hier in Spanje inderdaad ook voorbij zien komen. Dus ja, daar zit 'm dan de oplossing in, vrees ik.quote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ongeveer de 80/20 regel globaal wel op. 20 procent van de mensen (de ongevaccineerden) belasten de (corona-)zorg met 80%.
Ja vreselijk frustrerendquote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daar zitten ook al die mensen tussen die tegen welke maatregel dan ook zijn, dus als er nieuwe maatregelen komen zijn zij degenen die zich er bij voorbaat al niet aan houden... terwijl die maatregelen alleen dankzij hen nodig zijn. Hoera.
Statistisch bekeken moeten we in deze SC toch ook zo iemand hebben, zou je denken...quote:Op maandag 1 november 2021 16:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat laatste scheelt dan weer![]()
Op mijn werk is wel iemand die niets wil én klaagt, maar die is de laatste tijd wel stiller aan het worden.
En dat is dan direct, want indirect (mensen die corona krijgen van ongevaccineerden) is dat nog hoger.quote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ongeveer de 80/20 regel globaal wel op. 20 procent van de mensen (de ongevaccineerden) belasten de (corona-)zorg met 80%.
Deze SC is altijd een uitzondering op FOK.quote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Statistisch bekeken moeten we in deze SC toch ook zo iemand hebben, zou je denken...
Wíe is de Wappie?
Ik zou zelfs willen stellen dat het een tegenpool is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Deze SC is altijd een uitzondering op FOK.
Ik met school van Hoek van Holland naar Hull. Dood- en doodziekquote:Op maandag 1 november 2021 16:47 schreef Guanabana het volgende:
Ben ook eens met zo'n ferry van IJmuiden naar Newcastle gevaren. Toch even een soort mini-cruise idee.
Er zijn wel argumenten te vinden tegen de QR-code etc. Zoals de volledig incompetente overheid, waardoor mensen met bv. een auto-immuunziekte die niet gevaccineerd kúnnen worden zwaar genaaid zijn. Dat zouden ze niet moeten zijn, maar in de praktijk zijn ze dat wel.quote:Op maandag 1 november 2021 16:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat laatste scheelt dan weer![]()
Op mijn werk is wel iemand die niets wil én klaagt, maar die is de laatste tijd wel stiller aan het worden.
Oh dat klinkt niet echt als een fijne reis neequote:Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik met school van Hoek van Holland naar Hull. Dood- en doodziekIk ben plat op het dek gaan liggen. En toen is mijn gezicht zo verbrand dat ik twee nachten nauwelijks kon slapen omdat mijn gezicht de aanraking van het kussen niet kon verdragen
Mijn zusje is voor zover ik weet nog steeds niet gevaccineerd. *rolleyes*.quote:Op maandag 1 november 2021 16:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Statistisch bekeken moeten we in deze SC toch ook zo iemand hebben, zou je denken...
Wíe is de Wappie?
Wat heeft Schiermonnikoog jou misdaanquote:Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zijn wel argumenten te vinden tegen de QR-code etc. Zoals de volledig incompetente overheid, waardoor mensen met bv. een auto-immuunziekte die niet gevaccineerd kúnnen worden zwaar genaaid zijn. Dat zouden ze niet moeten zijn, maar in de praktijk zijn ze dat wel.
Maar het probleem is dat de overgrote meerderheid gewoon een stel 'onafhankelijk denkende' randdebielen is die allemaal verbannen zouden moeten worden naar Schiermonnikoog.
Nee en om haar nou uit te nodigen om hier de wappie te komen zijn is ook weer zo iets.quote:Op maandag 1 november 2021 16:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mijn zusje is voor zover ik weet nog steeds niet gevaccineerd. *rolleyes*.
Maar goed, zij is geen Fokker.
Dat hadden wij op de terugvaart, toen stormde het maar toen had ik nergens last vanquote:Op maandag 1 november 2021 16:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh dat klinkt niet echt als een fijne reis nee![]()
Bij ons was er die nacht ook echt noodweer en ruige zee, maar verder niet echt ziek en misselijk geworden gelukkig.
Wat een prachtige cultuur hè, die Engelse.quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat hadden wij op de terugvaart, toen stormde het maar toen had ik nergens last vanWe zijn toen lang in de discotheek van het schip geweest. Daar waren toen allemaal dronken Engelsen die gingen zuipen door drank met een trechter in elkaars keel te gieten
en uiteindelijk gingen er een paar zich uitkleden
En die werden toen onder luid applaus van alle discobezoekers (en zelf ook hard juichend en zwaaiend) afgevoerd door het personeel van het schip
Als ik achter mijn keuze stond zou ik het rustig durven zeggenquote:Op maandag 1 november 2021 16:56 schreef Em31 het volgende:
Als ik me niet had gevaccineerd zou ik het in dit topic niet durven zeggen trouwens
Toch denk ik dat er voor deze specifieke mening weinig begrip zou zijn, eigenlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ik achter mijn keuze stond zou ik het rustig durven zeggenIk vind dat hier altijd wel veel respect is voor andere meningen, maar we zijn ook wel erg vaak heel eensgezind
![]()
Maar ik ben wel gevaccineerd.
Niks, ik noem gewoon een plaats ver weg van hier. Voor jou iets minder ver, waarschijnlijkquote:Op maandag 1 november 2021 16:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat heeft Schiermonnikoog jou misdaan![]()
Dat eiland tussen Den Helder en Texel lijkt me beter
Ik denk dat je wel nog respectvolle reacties krijgt, maar verder zijn ‘we’ ook altijd wel fel, dus echt uitnodigend is het denk ik niet meer.quote:Op maandag 1 november 2021 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ik achter mijn keuze stond zou ik het rustig durven zeggenIk vind dat hier altijd wel veel respect is voor andere meningen, maar we zijn ook wel erg vaak heel eensgezind
![]()
Maar ik ben wel gevaccineerd.
quote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef Guanabana het volgende:
Oh ik durf hier zéker lang niet alles te zeggen, hoezeer deze SC ook het imago heeft van gezapig en vriendelijk en respectvol
Wat corona betreft hou ik er overigens geen wappie-meningen op na. Dat die mondkapjes geen reet helpen was ook wat te kort door de bocht
Als iemand ergens steekhoudende argumenten voor heeft kan ik daar altijd begrip voor opbrengen. Alleen niet een emotie (ik ben bang voor een prik) proberen te vertalen naar ratio, dat gaat altijd mis. En dat is wat die wappies dus doen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er voor deze specifieke mening weinig begrip zou zijn, eigenlijk.
Schiermonnikoog is te mooi voor dat, er is vast een betere locatiequote:Op maandag 1 november 2021 17:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niks, ik noem gewoon een plaats ver weg van hier. Voor jou iets minder ver, waarschijnlijk
Dat denk ik ook, ik heb er zelf ook weinig begrip voorquote:Op maandag 1 november 2021 16:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er voor deze specifieke mening weinig begrip zou zijn, eigenlijk.
We zouden je vollédig kapotmaken, met de vloer gelijk, álles.quote:Op maandag 1 november 2021 17:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik heb er zelf ook weinig begrip voor. Ik heb van mijn ongevaccineerde kennissen nog geen een argument gehoord waarvan ik dacht, JA! Ik SNAP je!
Maar dan nog zou ik wel verwachten dat ik niet meteen afgeknald zou worden. We voeren hier wel vaak inhoudelijk goede discussies.
Wij zaten te denken aan Noord-Oost Groningen, daar bij de gaswinning. Af en toe zal er waarschijnlijk wel iemand verdwijnen in een leeg gasveld, maar verder is het daar prima toch voor die groep?quote:Op maandag 1 november 2021 17:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Schiermonnikoog is te mooi voor dat, er is vast een betere locatie
Op Urk komen er ook steeds meer huizen vrij als het zo doorgaat.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zaten te denken aan Noord-Oost Groningen, daar bij de gaswinning. Af en toe zal er waarschijnlijk wel iemand verdwijnen in een leeg gasveld, maar verder is het daar prima toch voor die groep?
DIT!quote:Op maandag 1 november 2021 10:22 schreef H_T het volgende:
En dan gewoon de gaskraan weer open toch?quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zaten te denken aan Noord-Oost Groningen, daar bij de gaswinning. Af en toe zal er waarschijnlijk wel iemand verdwijnen in een leeg gasveld, maar verder is het daar prima toch voor die groep?
Oei, hoe ver gingen ze wel niet met dat uitkleden dan?quote:Op maandag 1 november 2021 16:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat hadden wij op de terugvaart, toen stormde het maar toen had ik nergens last vanWe zijn toen lang in de discotheek van het schip geweest. Daar waren toen allemaal dronken Engelsen die gingen zuipen door drank met een trechter in elkaars keel te gieten
en uiteindelijk gingen er een paar zich uitkleden
En die werden toen onder luid applaus van alle discobezoekers (en zelf ook hard juichend en zwaaiend) afgevoerd door het personeel van het schip
Ik ben onlangs in Drenthe op vakantie geweest, daar is ook heel veel niks. Kun je mooi een kamp aanleggen. Overigens hadden de Duitsers dat al ontdekt.quote:Op maandag 1 november 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mooi nietquote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben onlangs in Drenthe op vakantie geweest, daar is ook heel veel niks. Kun je mooi een kamp aanleggen. Overigens hadden de Duitsers dat al ontdekt.
Ik zat te denken aan Amsterdam.quote:Op maandag 1 november 2021 17:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Schiermonnikoog is te mooi voor dat, er is vast een betere locatie
En anders Almerequote:Op maandag 1 november 2021 17:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan Amsterdam.
Ik heb ze liever gewoon het land uit.quote:
Interessant experiment wel, ditquote:Op maandag 1 november 2021 17:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb ze liever gewoon het land uit.
En ik denken dat die opmerking van @Strani over Urk hard was..quote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben onlangs in Drenthe op vakantie geweest, daar is ook heel veel niks. Kun je mooi een kamp aanleggen. Overigens hadden de Duitsers dat al ontdekt.
Mits juist gebruikt helpt het inderdaad. Ken jij veel mensen die hun wegwerpkapjes altijd weggooien als ze die een keer hebben gedragen, of hun wasbare daadwerkelijk wassen na elk gebruik of maximaal twee uur?quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
En ze zijn geen volledige bescherming natuurlijk, maar ze helpen (mits correct gebruikt) wel degelijk.
Is waarschijnlijk ook een beetje de reden dat je ze zo vaak gebruikt ziet worden in medische beroepen en zo.
Ik zou het zelf bestempelen als 'confronterende satire'.quote:Op maandag 1 november 2021 17:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
En ik denken dat die opmerking van @:Strani over Urk hard was..
Ja, beetje zoals die hele oude film (waarvan ik ff niet op de naam kom) van een groep kinderen die stranden op een eiland.quote:Op maandag 1 november 2021 17:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Interessant experiment wel, dit
Ik vind Amsterdam een uitstekende oplossing, op basis van de door jou geboden informatie.
Lord of the Flies?quote:Op maandag 1 november 2021 17:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, beetje zoals die hele oude film (waarvan ik ff niet op de naam kom) van een groep kinderen die stranden op een eiland.
We zouden daar ook overal camera's op kunnen hangen, net zoals ze voor dierendocu's doen. Kan best nog veel informatie opleveren over eventuele sociale interacties binnen zo'n afgezonderde wapgroep.
Ja, maar ik ken ook redelijk veel mensen die in de zorg werken en al een aardig idee hebben van hoe je die dingen hoort te gebruiken.quote:Op maandag 1 november 2021 17:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Mits juist gebruikt helpt het inderdaad. Ken jij veel mensen die hun wegwerpkapjes altijd weggooien als ze die een keer hebben gedragen, of hun wasbare daadwerkelijk wassen na elk gebruik of maximaal twee uur?
Ja, die.quote:
Da's ook weer een gevolg van de grote groep vaccinweigeraars. Als de auto-immuunzieken (bijna) de enige niet-gevaccineerden zouden zijn hoef je echt niet zo'n heel systeem op te tuigen omdat de kans dat twee van die mensen elkaar zomaar tegenkomen en de een de ander besmet heel erg klein is.quote:Op maandag 1 november 2021 16:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zijn wel argumenten te vinden tegen de QR-code etc. Zoals de volledig incompetente overheid, waardoor mensen met bv. een auto-immuunziekte die niet gevaccineerd kúnnen worden zwaar genaaid zijn. Dat zouden ze niet moeten zijn, maar in de praktijk zijn ze dat wel.
Dat die oplossing nog niet is geprobeerdquote:Maar het probleem is dat de overgrote meerderheid gewoon een stel 'onafhankelijk denkende' randdebielen is die allemaal verbannen zouden moeten worden naar Schiermonnikoog.
Tja, de leider aller randdebielen heeft al eens voorgesteld om met zijn allen te worden afgezonderd, maar die wilde dan weer een hele provincie hebben voor hem en zijn volgelingen. Dat gaat weer een beetje ver natuurlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 17:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat die oplossing nog niet is geprobeerd
Provincie Luik mogen ze van mij zo betrekkenquote:Op maandag 1 november 2021 17:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Tja, de leider aller randdebielen heeft al eens voorgesteld om met zijn allen te worden afgezonderd, maar die wilde dan weer een hele provincie hebben voor hem en zijn volgelingen. Dat gaat weer een beetje ver natuurlijk.
Ik denk dat ze die niet willen omdat die te dicht bij Limburg ligt, ik neem iig aan dat ze daarom om Groningen vroegen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Provincie Luik mogen ze van mij zo betrekken
Met de kanttekening dat Limburg voor Nederland eigenlijk al een bufferzone is hè.quote:Op maandag 1 november 2021 17:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die niet willen omdat die te dicht bij Limburg ligt, ik neem iig aan dat ze daarom om Groningen vroegen.
Dan slaan we wel een vlaaiterquote:Op maandag 1 november 2021 17:43 schreef Strani het volgende:
De dag dat we hier een nieuwe SC-er uit Limburg krijgen zijn we zó de sjaak hè.
Heel verquote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oei, hoe ver gingen ze wel niet met dat uitkleden dan?
Wij Nederlanders toch eerder ook, koloniën van weldadigheid enzo.quote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Klinkt goed, eet smakelijk! Misschien doe je wel een geweldige nieuwe ontdekkingquote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag eet ik bloemkool. Maar ik heb zo'n grote gekocht, niet bewust, de achterste zag er gewoon het mooist uit.
Dus morgen ga ik in plaats van mais bloemkool tussen mijn burrito's gooien, ben benieuwd of dat smaakt
Een paar dagen later maak ik of een bloemkoolcurry of een paprika-loze shakshuka.
De bladeren heb ik ook maar eens bewaard, wie weet smaakt dat er nog best lekker bij
quote:Op maandag 1 november 2021 17:43 schreef Strani het volgende:
De dag dat we hier een nieuwe SC-er uit Limburg krijgen zijn we zó de sjaak hè.
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:07 schreef Em31 het volgende:
Hoi ik ben Em31 en ik zou zeer graag naar Limburg verhuizen.
Wij Nederlanders toch eerder ook, koloniën van weldadigheid enzo.quote:Op maandag 1 november 2021 17:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
@Roger_Epiales gebruikt die bladeren in de wok las ik laatstquote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag eet ik bloemkool. Maar ik heb zo'n grote gekocht, niet bewust, de achterste zag er gewoon het mooist uit.
Dus morgen ga ik in plaats van mais bloemkool tussen mijn burrito's gooien, ben benieuwd of dat smaakt
Een paar dagen later maak ik of een bloemkoolcurry of een paprika-loze shakshuka.
De bladeren heb ik ook maar eens bewaard, wie weet smaakt dat er nog best lekker bij
Wacht, die doet dus zijn/haar (ik gok hijquote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Heel verEéntje had alleen zijn sokken nog aan toen hij werd weggevoerd
Limport vind ik niet tellenquote:
quote:
Onvrijwillig dus.quote:Bericht 6% gewijzigd door ijs_beer op 23-07-2021 16:08:55
Ja! En ook toen waren dit al de oorden waar paupers naartoe moestenquote:Op maandag 1 november 2021 17:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wij Nederlanders toch eerder ook, koloniën van weldadigheid enzo.
Shakshuka eet ik altijd zonder paprika en dat smaakt altijd goed. Ik denk dat het daar nog wel bij past, al weet ik niet of dat dan tussen het ei gaat zittenquote:Op maandag 1 november 2021 17:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Klinkt goed, eet smakelijk! Misschien doe je wel een geweldige nieuwe ontdekking
Ja, van hem had ik het idee om de bladeren te bewaren. Wel leuk, zo krijg je ook iets meer kleur in je gerecht en gooi je minder weg.quote:Op maandag 1 november 2021 17:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
@:roger_epiales gebruikt die bladeren in de wok las ik laatst
Het pauperparadijs.quote:Op maandag 1 november 2021 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja! En ook toen waren dit al de oorden waar paupers naartoe moesten
Inderdaadquote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wacht, die doet dus zijn/haar (ik gok hij) ondergoed uit terwijl de sokken nog aan zijn?
Wat een maniak.
Bladeren zijn heerlijk, wel wat steviger.quote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef BillDauterive het volgende:
Sst, dat maakt voor het effect even niet uit.quote:
En dan denk je misschien, hoe halen ze vla en vlaai dan niet door elkaar?quote:Op maandag 1 november 2021 17:46 schreef H_T het volgende:
Limburgers noemen vlaai overigens geen vlaai, maar vla. Gekkies.
Oe lekkerquote:Op maandag 1 november 2021 17:54 schreef ijs_beer het volgende:
Intussen staat de chili con Carne te pruttelen.
Ga ik me toch automatisch afvragen hoe ze pudding dan noemen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:56 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En dan denk je misschien, hoe halen ze vla en vlaai dan niet door elkaar?
Nou, vla noemen ze dan weer pudding (tenminste, de Limbo's die ik ken)
Boh, ook lekker.quote:Op maandag 1 november 2021 17:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oe lekker![]()
Wij hebben het eten al op. Spaghetti met gehaktballetjes in rode saus. Smaakte ook goed.
Maar het liefst heb ik toch aardappels bij mijn warme maaltijd
Eet ik ook vandaagquote:Op maandag 1 november 2021 17:54 schreef ijs_beer het volgende:
Intussen staat de chili con Carne te pruttelen.
Van deze opties: rijst. Maar ik straks nietquote:
Ik mis de optie: Ik lust geen Chili con carnequote:
Rijst gestemd, omdat ik dat lekkerder vind dan de overige opties.quote:
quote:Op maandag 1 november 2021 18:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Eet ik ook vandaagAl gok ik dat jouw versie een stuk netter en uitgebreider gaat zijn dan de mijne
Natgeregend onderweg, dus het is vooral met spullen uit de voorraad
Ook met voorraad spullen en met pastaquote:Op maandag 1 november 2021 18:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Van deze opties: rijst. Maar ik straks niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |