SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat kleine beetje dat je nu nog extra vaccineert gaat echt niet veel zoden meer aan de dijk zetten natuurlijk als ze nu al lopen te huilen in de ziekenhuizen.![]()
Ja, niet. Dit is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zie ook eigenlijk niet meer wat de endgame is als je nu toch weer aan maatregelen gaat. Een paar procent extra gevaccineerden bovenop de reeds aanwezige graad legt ongetwijfeld ook niet voldoende gewicht in schaal, dus wanneer ben je dan wel echt "klaar"?
Doek de evenemtenbranche maar vast op, ik denk niet dat die kunnen leven van twee of drie maanden per jaar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De koppositie niet natuurlijk. Maar 85% ongevaccineerd is wel echt heel veel.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vind je? Het hele fvd leiderschap is anti vaccinatie.zie email 27 oktober![]()
Behalve als je de Grand Prix van Zandvoort organiseert, natuurlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet. Dit is precies wat ik bedoel.
Doek de evenemtenbranche maar vast op, ik denk niet dat die kunnen leven van twee of drie maanden per jaar.![]()
In Grenswerk toch? Ja als ik geen Wedstrijd had gehad, was ik daar geweest.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klopt helemaal niet johquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De koppositie niet natuurlijk. Maar 85% ongevaccineerd is wel echt heel veel.
Lijkt me echt heel erg uit balans en staat niet in verhouding met hoeveel stemmers daarvan zijn en hoeveel mensen er wél aantoonbaar gevaccineerd zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Over 2 weken Nifra live!quote:Ja idd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In Grenswerk toch? Ja als ik geen Qlimax had gehad, was ik daar geweest.
De Q dance feesten sla ik tegenwoordig wel over, te oud![]()
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de steunmaatregelen. Denk dat dat soort dingen wel een flinke factor zijn om te bepalen of mensen bereid zijn nog maatregelen te accepteren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet. Dit is precies wat ik bedoel.
Doek de evenemtenbranche maar vast op, ik denk niet dat die kunnen leven van twee of drie maanden per jaar.![]()
Die loketten zijn afgebouwd per 1 okt, behalve voor nachthoreca vanwege tijden en 75%. Ik denk niet dat ze staan te springen die weer te openen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de steunmaatregelen. Denk dat dat soort dingen wel een flinke factor zijn om te bepalen of mensen bereid zijn nog maatregelen te accepteren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zou ook geen zin hebben. Dan ben je echt geld in een bodemloze put aan het kieperen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die loketten zijn afgebouwd per 1 okt, behalve voor nachthoreca vanwege tijden en 75%. Ik denk niet dat ze staan te springen die weer te openen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het zou mij niet zo heel veel interesseren of ze erom staan te springen. Sectoren sluiten of maatregelen opleggen betekent steun geven aan die sectoren. Als er geen steun zou komen denk ik dat de bereidheid om maatregelen te accepteren snel daalt naar het nulpunt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die loketten zijn afgebouwd per 1 okt, behalve voor nachthoreca vanwege tijden en 75%. Ik denk niet dat ze staan te springen die weer te openen.![]()
Je moest eens weten hoeveel 'oud' volk er rondloopt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Over 2 weken Nifra live!
[..]
Ja idd.
De Q dance feesten sla ik tegenwoordig wel over, te oudwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mij wel een beetje, het is ook ons geld.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zou mij niet zo heel veel interesseren of ze erom staan te springen. Sectoren sluiten of maatregelen opleggen betekent steun geven aan die sectoren. Als er geen steun zou komen denk ik dat de bereidheid om maatregelen te accepteren snel daalt naar het nulpunt.
Heb liever dat ze dat effectief in de zorg investeren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zou het? Misschien voor ondernemers maar als burger maakt dat toch niks uit?quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de steunmaatregelen. Denk dat dat soort dingen wel een flinke factor zijn om te bepalen of mensen bereid zijn nog maatregelen te accepteren.![]()
Je koopt draagvlak. Als Karel Kroegbaas (of nog erger, de lokale FC) op de fles gaan dan doet dat wat met het draagvlak.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou ook geen zin hebben. Dan ben je echt geld in een bodemloze put aan het kieperen.zie email 27 oktober![]()
Het is in veel kleinere gemeenschappen niet alleen de kroegbaas of de evenementenhal die failliet gaat, het is ook verlies van sociale cohesie.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je koopt draagvlak. Als Karel Kroegbaas (of nog erger, de lokale FC) op de fles gaan dan doet dat wat met het draagvlak.
Maar zo ver denken types als Kuiken niet.![]()
Er zijn zoveel dingen die gedaan worden van 'ons geld'. We kunnen het toch niet oké vinden dat er een sector om zeep geholpen zou worden omdat Kuiken en Paternotte maatregelgeil zijn?quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mij wel een beetje, het is ook ons geld.
Heb liever dat ze dat effectief in de zorg investeren.![]()
Ik weet er alles van.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is in veel kleinere gemeenschappen niet alleen de kroegbaas of de evenementenhal die failliet gaat, het is ook verlies van sociale cohesie.
Maar zo ver denken types als Kuiken niet.zie email 27 oktober![]()
Als de kroegbaas failliet gaat heeft de verhuurder veel kosten, wordt de lening bij de bank niet meer afbetaald etc. Dat rimpeleffect veroorzaakt een nieuwe financiële crisis en kan ervoor zorgen dat banken omvallen. Dan moet er van gemeenschapsgeld weer een bank gered worden straks.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is in veel kleinere gemeenschappen niet alleen de kroegbaas of de evenementenhal die failliet gaat, het is ook verlies van sociale cohesie.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 21:45:03 ]![]()
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die gedaan worden van 'ons geld'. We kunnen het toch niet oké vinden dat er een sector om zeep geholpen zou worden omdat Kuiken en Paternotte maatregelgeil zijn?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Precies daarom zou het goed zijn dat we uiterst voorzichtig zouden moeten zijn om weer de maatregelen kant met sectorsluitingen opgaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die gedaan worden van 'ons geld'. We kunnen het toch niet oké vinden dat er een sector om zeep geholpen zou worden omdat Kuiken en Paternotte maatregelgeil zijn?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wanneer de Jonge, Kuiken, Paternotte en de zijnen verdwijnen uit de tweede kamer. Ik denk dat ze vrij snel wanneer er geen maatregelen zijn hun hoofd boven water kunnen houden, het is geen probleem van vraag en aanbod.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?![]()
Niet, die kan je wel ten dode opschrijven.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?
Die proberen nu zo goed als kan overdag een beetje programmering te doen, maar daar is hun businessmodel natuurlijk helemaal niet op gemaakt. En al helemaal niet op 75% bezetting voor langdurige periodes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet. Wat nu dicht gaat blijft dicht.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?
Dus moeten we het rooien zonder dingen dicht te doen.zie email 27 oktober![]()
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet. Wat nu dicht gaat blijft dicht.
Dus moeten we het rooien zonder dingen dicht te doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk echt dat de gevolgen zonder steunregelingen nog veel groter zullen zijn, ook al kost het een miljard ofzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.![]()
Vanuit economisch perspectief ben ik het daar volkomen mee eens.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.
Maar ik denk dat je het draavlakaspect niet moet onderschatten.zie email 27 oktober![]()
Onder de doelgroep van nachtleven, festivals en concerten ben je het draagvlak toch wel kwijt als dat weer gesloten wordt. Daar doen die steunregelingen verder niet meer zo veel mee.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanuit economisch perspectief ben ik het daar volkomen mee eens.
Maar ik denk dat je het draavlakaspect niet moet onderschatten.
Maar hoe lang wil je een ten dode opgeschreven sector financieel blijven steunen dan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik wil überhaupt niets sluiten, ik vind dat we die fase echt wel gepasseerd zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder de doelgroep van nachtleven, festivals en concerten ben je het draagvlak toch wel kwijt als dat weer gesloten wordt. Daar doen die steunregelingen verder niet meer zo veel mee.
Maar hoe lang wil je een ten dode opgeschreven sector financieel blijven steunen dan?
Maar als je het doet dan zul je met fatsoenlijke compensatie moeten komen. Wat mij betreft een bedrag ineens, dan kan men ook gewoon wat anders gaan doen. Wel zo eerlijk.zie email 27 oktober![]()
Tot je tijd als bewindspersoon erop zit en het jou niet meer kan schaden iig, wat er daarna gebeurt zal je worst wezen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hoe lang wil je een ten dode opgeschreven sector financieel blijven steunen dan?![]()
Als ze met een bedrag ineens zouden komen zeggen ze eigenlijk: "We vinden het prima als deze sector verdwijnt, hier heb je geld om wat anders te gaan doen"quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt niets sluiten, ik vind dat we die fase echt wel gepasseerd zijn.
Maar als je het doet dan zul je met fatsoenlijke compensatie moeten komen. Wat mij betreft een bedrag ineens, dan kan men ook gewoon wat anders gaan doen. Wel zo eerlijk.
Ik kan het niet helpen in mijn hoofd dan meer en meer richting BNW te bewegen en dat als een vooropgezet plan te zien, dat die sectoren kapot moeten.![]()
Nou ja, "een miljard ofzo", er is 40 miljard aan steunregelingen uitgegeven, 90 aan corona. Tot maart dit jaar.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk echt dat de gevolgen zonder steunregelingen nog veel groter zullen zijn, ook al kost het een miljard ofzo.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Ja, maar de hoeveelheid die daarvan naar het nachtleven e.d. is gegaan is volgens mij vrij beperkt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, "een miljard ofzo", er is 40 miljard aan steunregelingen uitgegeven, 90 aan corona. Tot maart dit jaar.![]()
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze met een bedrag ineens zouden komen zeggen ze eigenlijk: "We vinden het prima als deze sector verdwijnt, hier heb je geld om wat anders te gaan doen"Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.quote:Ik kan het niet helpen in mijn hoofd dan meer en meer richting BNW te bewegen en dat als een vooropgezet plan te zien, dat die sectoren kapot moeten.zie email 27 oktober![]()
Nee maar wélke maatregelen je inzet en tegen wie kun je wel sturenquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.
[..]
Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Absoluut. Maar daar opzet in zien om bepaalde sectoren kapot te maken gaat me veel te ver. De voorstanders daarvan zullen het zien als noodzakelijk kwaad. Dat is echt wel wat anders.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee maar wélke maatregelen je inzet en tegen wie kun je wel sturenzie email 27 oktober![]()
Van dikgevulde pensioenpot, naar de viruspot
Ik zie de postbus 51 spotjes al voor me trouwens
Dat geloof ik ook wel. Maar nog steeds geen excuus om die sectoren als overheid gewoon te decimeren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.Volgens mij weet je dondersgoed dat dat niet is wat ik bedoel.quote:Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.![]()
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaarquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Absoluut. Maar daar opzet in zien om bepaalde sectoren kapot te maken gaat me veel te ver. De voorstanders daarvan zullen het zien als noodzakelijk kwaad. Dat is echt wel wat anders.
Vuurwerk zorgt voor ellende hoor, tuurlijk, maar had geen zak met covidzorgdruk te makenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat wordt ook niet gezegd, maar de Corona agenda zou om in BNW kaders te blijven wel gebruikt kunnen worden om wat sectoren wat kleiner te maken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.
Om maar even Grapperhaus en de evenementenbranche als voorbeeld te nemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaar
Vuurwerk zorgt voor ellende hoor, tuurlijk, maar had geen zak met covidzorgdruk te maken![]()
Never waste a good crisis enzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaar
Vuurwerk zorgt voor ellende hoor, tuurlijk, maar had geen zak met covidzorgdruk te maken
Dat geldt trouwens niet alleen voor het kabinet, maar ook voor sommige anderen. Wat is dat bijvoorbeeld voor gelul van sommige webshops die hun voorraad gewoon hier in Nederland hebben liggen, maar nu nog steeds zogenaamd in verband met corona een flink vertraagde levering hebben? Hoepel op joh.
/rant![]()
Is men dan toch al aan gewend dus wie gaat er dan nog echt tegen protesteren dan?quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.
Exact
SadOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eerder aan de veiligheidsregio's gok ik. In de gemeentes heb je nog raadsleden met een mening en kiezers enzo, daar heb je met de veiligheidsregio's geen last van.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Komt echt bijzonder veel mensen prima uit jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Never waste a good crisis enzo.
Dat geldt trouwens niet alleen voor het kabinet, maar ook voor sommige anderen. Wat is dat bijvoorbeeld voor gelul van sommige webshops die hun voorraad gewoon hier in Nederland hebben liggen, maar nu nog steeds zogenaamd in verband met corona een flink vertraagde levering hebben? Hoepel op joh.
/rant![]()
Ik was laatst in business lounge ergens op vliegveld. Daar schonken ze 'vanwege Covid' automatenkoffie ipv lekker espresso uit een goed apparaat, handmatig gezet
Hoe is dat logisch aan elkaar gekoppeld dan![]()
![]()
Schoonmaak van een kamer twee keer per week ipv elke dag, 'vanwege Covid'
Uhmmm?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan gaan de gemeentes het via Bruls alsnog vragen aan Grapperhaus want 'lokale maatregelen zijn niet te handhaven'quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?![]()
![]()
Iig gaat Duindorp vast gewoon weer lekker tekeer. Daar ga je het allemaal niet tegenhoudenquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Allemaal gelul om te maskeren dat de service brak is, of dat ze gewoon geen personeel hebben.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Komt echt bijzonder veel mensen prima uit ja![]()
Ik was laatst in business lounge ergens op vliegveld. Daar schonken ze 'vanwege Covid' automatenkoffie ipv lekker espresso uit een goed apparaat, handmatig gezet
![]()
Uhmmm?![]()
Zie je het al voor je? Alle 4 de vuren hebben groen licht gekregen om door te mogen gaan dit jaar. Je mag raden wat er zich gaat afspelen als dat niet meer door mag gaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Iig gaat Duindorp vast gewoon weer lekker tekeer. Daar ga je het allemaal niet tegenhouden
Zonder wrijving geen glans![]()
Vuur zal er hoe dan ook komen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Zie je het al voor je? Alle 4 de vuren hebben groen licht gekregen om door te mogen gaan dit jaar. Je mag raden wat er zich gaat afspelen als dat niet meer door mag gaan.![]()
Ik hoop op een oudejaars protocol.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vuur zal er hoe dan ook komen.
Graag van uur tot uur aanwijzingen van het kabinet wat je wel en niet mag doen.![]()
Zouden we de ratels weer mogen gebruiken ? #askingforafriendquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop op een oudejaars protocol.
Graag van uur tot uur aanwijzingen van het kabinet wat je wel en niet mag doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alleen als je tijdens de oudejaarsconference je bakjes met nootjes labelt met cijfertjes.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zouden we de ratels weer mogen gebruiken ? #askingforafriend![]()
Om nog even hier op terug te komen, andere topic was inmiddels gesloten. Ik werk inmiddels 100% voor mezelf en ik ga als een malle. Heel tof, nooit verwacht. Zit er stellig aan te denken om een collega aan te gaan nemen.
Maar de onrust van corona i.c.m. kindjes is ronduit kut.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:11 schreef phpmystyle het volgende:
J
[..]
Je werkt inmiddels weer op kantoor toch?![]()
Gommers kreeg vanavond bij Humberto de vraag der vragen, wat als de vaccins uiteindelijk niet blijken te werken?![]()
Niet goed genoeg voor iedereen, is de context.quote:Op maandag 25 oktober 2021 04:09 schreef Za het volgende:
Gommers kreeg vanavond bij Humberto de vraag der vragen, wat als de vaccins uiteindelijk niet blijken te werken?
[twitter]
Wel duidelijk ondertussen dat ze voor de meeste mensen werken.
Deze soundbite is vast een hit in dit steen en been-topic.![]()
![]()
Het was gewoon een directe vraag met een direct antwoord.quote:Op maandag 25 oktober 2021 05:03 schreef svann het volgende:
Niet goed genoeg voor iedereen, is de context.
Wel duidelijk ondertussen dat ze voor de meeste mensen werken.
Deze soundbite is vast een hit in dit steen en been-topic.
https://www.rtlxl.nl/prog(...)11-ae3e-eea436c535a5![]()
Het is precies deze vraag waar een antwoord op moet komen, 85% gevaccineerd, en van de rest heeft 20-30% natuurlijke immuniteit.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik hoor om me heen steeds meer het geluid van: “we hebben 85% gevaccineerd, als we nu niet zonder maatregelen kunnen, wanneer dan wel”.
Desondanks zien we heden een exponentiële groei in de aantallen besmettingen, en hadden we van de zomer 10x zoveel besmettingen en ziekenhuisopnames als in de zomer van het prevaccinatie tijdperk.
Had de bevolking niet op zijn minst een afname van de covid opnames van 85% mogen verwachten én van de besmettingen tov vorig jaar?
Morgen worden ze weer wijsgemaakt dat er 6500 ongevaccineerden besmet zijn geraakt en de ziekenhuisbedden van anderen bezet houden, maar gelukkig hetzelfde respect krijgen van Gommers en de zijnen als bv een junk of een alcoholist.
Allemaal om de mensen tegen elkaar uit te spelen, om te voorkomen dat ze een keer kritische vragen gaan stellen.![]()
Je gaat compleet voorbij aan het nagenoeg absent zijn van maatregelen, de deltavariant en het na-ijlen van de dansen-met-janssen piek.quote:Op maandag 25 oktober 2021 06:29 schreef Za het volgende:
[..]
Het is precies deze vraag waar een antwoord op moet komen, 85% gevaccineerd, en van de rest heeft 20-30% natuurlijke immuniteit.
Desondanks zien we heden een exponentiële groei in de aantallen besmettingen, en hadden we van de zomer 10x zoveel besmettingen en ziekenhuisopnames als in de zomer van het prevaccinatie tijdperk.
Had de bevolking niet op zijn minst een afname van de covid opnames van 85% mogen verwachten én van de besmettingen tov vorig jaar?
Morgen worden ze weer wijsgemaakt dat er 6500 ongevaccineerden besmet zijn geraakt en de ziekenhuisbedden van anderen bezet houden, maar gelukkig hetzelfde respect krijgen van Gommers en de zijnen als bv een junk of een alcoholist.
Allemaal om de mensen tegen elkaar uit te spelen, om te voorkomen dat ze een keer kritische vragen gaan stellen.I'll give you something to do![]()
Dit is ook zulke bullshit.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Komt echt bijzonder veel mensen prima uit ja![]()
![]()
Uhmmm?
Wordt idd voor zoveel smoezen gebruikt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Of simpel een kans zien om datgene te doen wat ze al een tijdje wilde.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal gelul om te maskeren dat de service brak is, of dat ze gewoon geen personeel hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarbij jij je eigen context bedenkt/pakt, die hier niet kloptquote:Op maandag 25 oktober 2021 05:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het was gewoon een directe vraag met een direct antwoord.
https://www.rtlxl.nl/prog(...)11-ae3e-eea436c535a5
Ik vind het een domme (want te ongenuanceerde) uitspraak van Gommers, maar jouw frame ook niet echt om over naar huis te schrijvenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alleen je eerste alinea klopt, de rest zijn foutieve aannamesquote:Op maandag 25 oktober 2021 06:29 schreef Za het volgende:
[..]
Het is precies deze vraag waar een antwoord op moet komen, 85% gevaccineerd, en van de rest heeft 20-30% natuurlijke immuniteit.
Allemaal om de mensen tegen elkaar uit te spelen, om te voorkomen dat ze een keer kritische vragen gaan stellen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zorgen op ic om oplopende coronacijfers: 'Het houdt een keer op'https://www.nu.nl/coronav(...)udt-een-keer-op.htmlquote:De oplopende coronacijfers zorgen voor bezorgde gezichten in ziekenhuizen. Na anderhalf jaar vrijwel continu op de tenen lopen dreigt een nieuwe golf coronapatiënten de zorg te overspoelen. Drie verpleegkundigen die op een intensive care (ic) werken vertellen waar zij tegenaan lopen en wat hun zorgen zijn.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Opnieuw een mondkapjesplicht, of nog vaker de CoronaCheck-app laten zien? Dit kan het kabinet doen om de najaarsgolf de kop in te drukkenhttps://www.trouw.nl/binn(...)te-drukken~b3fada6a/quote:Nu in de ziekenhuizen het aantal coronapatiënten weer toeneemt, klinkt ook steeds vaker de roep om nieuwe maatregelen. Wat zijn de mogelijkheden? Drie opties uitgelicht.
Opnieuw een mondkapjesplicht
..
Terug naar de anderhalvemetersamenleving
..
De CoronaCheckapp op meer plaatsen gebruiken
..Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Niet alleen ons geld nu leggen we de kosten bij mensen die nu nog op de kleuterschool zitten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mij wel een beetje, het is ook ons geld.
Heb liever dat ze dat effectief in de zorg investeren.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Blijkbaar hebben ze nog wel tijd over om te janken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:37 schreef jcdragon het volgende:
Zorgen op ic om oplopende coronacijfers: 'Het houdt een keer op'
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)udt-een-keer-op.html
Nog niet eens een kwart bezet van 04/2020'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tja, als je jezelf maar vaak genoeg herhaalt dan klinkt het voortdurend inderdaad.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:41 schreef jcdragon het volgende:
klinkt ook steeds vaker de roep om nieuwe maatregelenI'll give you something to do![]()
Ze gebruiken hun schaarse vrije tijd om te 'janken'.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze nog wel tijd over om te janken.
Nog niet eens een kwart bezet van 04/2020
Echt, enige waardering sijpelt niet door in je post.
Je kunt het ook omdraaien: na ruim anderhalf jaar is de situatie zo nijpend door te hoge werkdruk voor te lange tijd en te weinig personeel, hetzij door al bestaande krapte hetzij door vertrek en ziekte, dat ruim 800 patienten op IC/kliniek niet meer te doen is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 06:29 schreef Za het volgende:
Allemaal om de mensen tegen elkaar uit te spelen, om te voorkomen dat ze een keer kritische vragen gaan stellen.het is allemaal 1 groot conplot natuurlijk
![]()
![]()
ga anders helpen, kijken hoe het is, kijken hoe ze al 1.5 jaar op hun tenen lopen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker ondankbare post dit zeg![]()
![]()
Niet eens in staat om het hele plaat je te begrijpen en het stukje op nu.nl goed door te lezen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De huidige zorg loopt op dit moment nog door en dat was vorige jaar bijna geheel afgeschaald.![]()
Of het probleem eens aanpakken misschien?quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:41 schreef jcdragon het volgende:
Opnieuw een mondkapjesplicht, of nog vaker de CoronaCheck-app laten zien? Dit kan het kabinet doen om de najaarsgolf de kop in te drukken
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)te-drukken~b3fada6a/
Dit is wel de domste en naarste opmerking van de dagquote:Op maandag 25 oktober 2021 07:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Cijfers en context. Totaal niet te vergelijken sinds toen
Haha mondkapjes... die stoppen ze maar in hun reet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:41 schreef jcdragon het volgende:
Opnieuw een mondkapjesplicht, of nog vaker de CoronaCheck-app laten zien? Dit kan het kabinet doen om de najaarsgolf de kop in te drukken
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)te-drukken~b3fada6a/Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Je vergelijkt onvergelijkbare situaties met elkaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 06:29 schreef Za het volgende:
[..]
Allemaal om de mensen tegen elkaar uit te spelen, om te voorkomen dat ze een keer kritische vragen gaan stellen.![]()
Lekker aankloppen bij VWS die er geen flikker aan gedaan heeft en hun dwingt in deze situatie te komen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze gebruiken hun schaarse vrije tijd om te 'janken'.
Je kunt het ook omdraaien: na ruim anderhalf jaar is de situatie zo nijpend door te hoge werkdruk voor te lange tijd en te weinig personeel, hetzij door al bestaande krapte hetzij door vertrek en ziekte, dat ruim 800 patienten op IC/kliniek niet meer te doen is.
'opleiding duurt lang!!' ja, zie jij in de afgelopen 1,5/2 jaar dat er ook maar enige moeite is gedaan om extra IC personeel op te leiden?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, die QR-code word je vrolijk van.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha mondkapjes... die stoppen ze maar in hun reet.![]()
Maar wat dan wel?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je QR code op het mondkapje laten printen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, die QR-code word je vrolijk van.![]()
Maar wat dan wel?![]()
Dat zijn niet de enige mogelijkheden natuurlijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)te-drukken~b3fada6a/Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
In het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt wordt nu wel vrij fanatiek aan werving gedaan. Maar voor zover ik heb begrepen is dat ook pas sinds kort.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker aankloppen bij VWS die er geen flikker aan gedaan heeft en hun dwingt in deze situatie te komen.
'opleiding duurt lang!!' ja, zie jij in de afgelopen 1,5/2 jaar dat er ook maar enige moeite is gedaan om extra IC personeel op te leiden?
Ergens snap ik het niet. IC-verpleegkundigen leidt je niet op from scratch maar hebben al de HBO-V op zak en trek je vaak al bij andere specialismen weg. Dus dat is geen kwestie van vele jaren. Had men hier vanaf maart 2020 vol op ingezet dan had je er volgens mij nu echt wel beter voor kunnen staan en het eerste blik al open kunnen trekken.I'll give you something to do![]()
AD: Spanning stijgt: Zijn er nieuwe maatregelen nodig?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
haha inderdaad. Zullen toch niet veel mensen meer zijn die die dingen op gaan zetten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha mondkapjes... die stoppen ze maar in hun reet.![]()
Zag laatst porno waarin een vrouw een mondkapje in haar kut gedauwd kreegquote:Op maandag 25 oktober 2021 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha mondkapjes... die stoppen ze maar in hun reet.
Is er toch behoefte aan die dingen, blijkbaar
Als er een blik open te trekken valt. Is de animo wel groot genoeg om HBO-V te doen, en later de opleiding IC-verpleegkundigen? Er is al jaren een tekort, zoals ook al vaak is aangegeven, omdat er niet veel instroom is, maar vooral nog meer uitstroom. Dat is niet iets van nu, dat is al langere tijd gaande. Het is nu, door de hoge werkdruk en corona wel nog erger geworden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:40 schreef galantis het volgende:
[..]
In het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt wordt nu wel vrij fanatiek aan werving gedaan. Maar voor zover ik heb begrepen is dat ook pas sinds kort.
Ergens snap ik het niet. IC-verpleegkundigen leidt je niet op from scratch maar hebben al de HBO-V op zak en trek je vaak al bij andere specialismen weg. Dus dat is geen kwestie van vele jaren. Had men hier vanaf maart 2020 vol op ingezet dan had je er volgens mij nu echt wel beter voor kunnen staan en het eerste blik al open kunnen trekken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ben jij al aangemeld voor een opleiding in de zorg?quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker aankloppen bij VWS die er geen flikker aan gedaan heeft en hun dwingt in deze situatie te komen.
'opleiding duurt lang!!' ja, zie jij in de afgelopen 1,5/2 jaar dat er ook maar enige moeite is gedaan om extra IC personeel op te leiden?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Natuurlijk niet, schreeuwen van de zijkant is zo lekker makkelijk..quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben jij al aangemeld voor een opleiding in de zorg?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daar zijn ze al anderhalf jaar mee bezig.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Of het probleem eens aanpakken misschien?
Of bedoelde je niet het virus?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En terecht, dat is echt geneuk op het 10de cijfers achter de komma ergens.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:46 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
haha inderdaad. Zullen toch niet veel mensen meer zijn die die dingen op gaan zetten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het klopt, het houdt een keer op, met maatregelen wel te verstaan.quote:Op maandag 25 oktober 2021 07:37 schreef jcdragon het volgende:
Zorgen op ic om oplopende coronacijfers: 'Het houdt een keer op'
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)udt-een-keer-op.htmlwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat voor last heb je dan van die QR-code? Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, die QR-code word je vrolijk van.![]()
Maar wat dan wel?![]()
Laten ze na 20 maanden nog een keer een gedragspsycholoog aanschuiven voor ze maatregelen afkondigen of denken ze nog steeds dat iedereen netjes alles gaat opvolgen.![]()
Daarom wordt ik ook zo cynisch van 'we trekken het niet' berichten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:40 schreef galantis het volgende:
[..]
In het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt wordt nu wel vrij fanatiek aan werving gedaan. Maar voor zover ik heb begrepen is dat ook pas sinds kort.
Ergens snap ik het niet. IC-verpleegkundigen leidt je niet op from scratch maar hebben al de HBO-V op zak en trek je vaak al bij andere specialismen weg. Dus dat is geen kwestie van vele jaren. Had men hier vanaf maart 2020 vol op ingezet dan had je er volgens mij nu echt wel beter voor kunnen staan en het eerste blik al open kunnen trekken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het tekort is bekend maar de vraag is of er vanaf dag één alles maar dan ook echt alles aan is gedaan om die instroom nog verder op te krikken. Voorheen was het nog enigszins te behappen, maar sinds maart 2020 is die vanzelfsprekendheid weg en dat vraagt wat mij betreft een nog veel drastischere aanpak. Als er geen animo is valt die wellicht te kweken dmv bijv riante salarissen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een blik open te trekken valt. Is de animo wel groot genoeg om HBO-V te doen, en later de opleiding IC-verpleegkundigen? Er is al jaren een tekort, zoals ook al vaak is aangegeven, omdat er niet veel instroom is, maar vooral nog meer uitstroom. Dat is niet iets van nu, dat is al langere tijd gaande. Het is nu, door de hoge werkdruk en corona wel nog erger geworden.I'll give you something to do![]()
Waarom zou ik? Is mijn achtergrond niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben jij al aangemeld voor een opleiding in de zorg?
Ik doe andere dingen voor de zorg met mijn achtergrond. Ik zorg met mijn collega's ervoor dat zorgmateriaal op de juiste plekken staan. En ik loop ook niet te janken dat het zweet tegenwoordig op mijn rug zit en ik vaak tot na 9'en savonds nog aan het werk ben terwijl ik smorgens om 8 uur begin.
En wat doe jij o.a.?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit is stiekem nog een verdomd gaaf idee eigenlijkquote:Op maandag 25 oktober 2021 08:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Je QR code op het mondkapje laten printen?Behalve dat dit stiekem ook gewoon ontzettend waar is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos.![]()
Natuurlijk is daar niet vanaf dag 1 alles aan gedaan. Toen was niet eens duidelijk dat het zo'n enorm nijpend probleem zou worden. Riante salarissen zullen best helpen, maar dan nog lost dat het probleem niet 1-2-3 op. Het is simpelweg niet een probleem dat zo simpel op te lossen is, omdat het altijd behalve geld tijd kost om het op te lossen. En ik weet niet of tijden waarin duidelijk is dat het een heel zware, veeleisende baan is, de juiste tijden zijn om een grote aanwas te werven. Het zal ook afschrikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Het tekort is bekend maar de vraag is of er vanaf dag één alles maar dan ook echt alles aan is gedaan om die instroom nog verder op te krikken. Voorheen was het nog enigszins te behappen, maar sinds maart 2020 is die vanzelfsprekendheid weg en dat vraagt wat mij betreft een nog veel drastischere aanpak. Als er geen animo is valt die wellicht te kweken dmv bijv riante salarissen.
Overigens hoor ik in mijn omgeving wel van jongeren die een opleiding in de zorg hebben gekozen, op verschillende niveaus, maar goed, die beginnen dus nu net pas.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik doe niets in de zorg. Maar ik loop ook niet iedere dag op een forum te zeiken dat het zorgpersoneel niet zo moet janken en gewoon een beetje door moet werken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Is mijn achtergrond niet.
Ik doe andere dingen voor de zorg met mijn achtergrond. Ik zorg met mijn collega's ervoor dat zorgmateriaal op de juiste plekken staan. En ik loop ook niet te janken dat het zweet tegenwoordig op mijn rug zit en ik vaak tot na 9'en savonds nog aan het werk ben terwijl ik smorgens om 8 uur begin.
En wat doe jij o.a.?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Persoonlijk zou ik ook geen last hebben van een 2G toegangsbeleid. Maar toch ben ik daar niet direct een voorstander van.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat voor last heb je dan van die QR-code? Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.Met pijn en moeite derde![]()
nee dat denk ik ook niet, de mensen die nu in het ziekenhuis belanden zijn blijkbaar moeilijk bereikbaarquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.![]()
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:ANBO wil net als ziekenhuizen extra coronaregels
De ANBO maakt zich zorgen over het aantal coronabesmettingen dat weer oploopt. Daarom zijn er weer maatregelen nodig om de besmettingsgraad naar beneden te krijgen, zegt de ouderenbond. Op zaterdag deden ziekenhuizen al een oproep aan de overheid om meer te doen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
De ANBO is vooral ongerust over de zorg die nu al weer in een aantal ziekenhuizen wordt uitgesteld. Het percentage gevaccineerden dat met corona in het ziekenhuis belandt is weliswaar klein, maar het zijn vooral oudere ouderen. "We denken echt dat er iets moet gebeuren", zegt Renate Evers van de ANBO in het NOS Radio 1 Journaal. "In de landen om ons heen gelden nog de basismaatregelen, alleen in Nederland niet."
Voor de hand ligt het herinvoeren van de mondkapjes en de anderhalvemeterregel, zegt Evers, "maar welke maatregel precies laten we graag aan de experts over".
Ook hoopt de ouderenbond dat het kabinet zo snel mogelijk een besluit neemt over een derde prik voor ouderen, omdat zij vaak al een half jaar geleden zijn gevaccineerd waardoor de werking nu waarschijnlijk minder is. Evers: "Een derde prik zou een oplossing zijn."![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.![]()
Als de zorg echt weer overloopt wel ja (dus nu nog niet).quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?Met pijn en moeite derde![]()
Het was dan ook geen verwijt maar een constateringquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.![]()
![]()
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee hoor, de (IC) capaciteit lijkt (of is) momenteel lager dan voorheen, door allerlei oorzaken, uitstroom personeel, ziek personeel, inhaalzorg,quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Of zeg ik nu iets geks
De modellen gaven gewoon aan dat er een nieuwe piek in het verschiet lag, met een grote onzekerheid marge, het was helemaal niet nieuw, maar men had natuurlijk gehoopt dat het niet gebeurde.
Dat ze nu weer zorg moeten gaan afzeggen is natuurlijk iets wat ze niet graag doen, maar in griepseizoenen was dat al een hele gebruikelijke werkwijze.
De zorg is gewoon fragiel door jarenlang afbraak beleid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering
(Mss die tijdelijke zorgcapaciteit gewoon in DL inkopen?)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te verquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering![]()
alsof het alleen daar aan ligt, er gaat geld zat heenquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.
(Mss die tijdelijke zorgcapaciteit gewoon in DL inkopen?)![]()
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.![]()
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.![]()
![]()
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.
Ze doen het dus al.
Al overspoelen zij niet de ICs hè."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is inderdaad een vervelende maatregel, maar ze kunnen volgens mij vrij makkelijk een uitgeprinte QR code krijgen alleen is het misschien even lastig om dat aan te vragen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.![]()
Wel alleen de ongevaccineerde vijftigers dan, he!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.![]()
![]()
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch welquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.![]()
Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.Met pijn en moeite derde![]()
Wat een gaaf land!quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze gebruiken hun schaarse vrije tijd om te 'janken'.
Je kunt het ook omdraaien: na ruim anderhalf jaar is de situatie zo nijpend door te hoge werkdruk voor te lange tijd en te weinig personeel, hetzij door al bestaande krapte hetzij door vertrek en ziekte, dat ruim 800 patienten op IC/kliniek niet meer te doen is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.
Ze doen het dus al.
Al overspoelen zij niet de ICs hè.![]()
180+, en dan puur covid-patienten. Er liggen nog meer patienten en er is een aantal bedden voor safety en support standaard vrij.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te ver
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).
Die politieke correctheid is zo krom als een hoepel als je erover nadenkt.
In Den Haag weten ze inmiddels ook heus verdomde goed waar de pijnpunten zitten en wie er vooral in de ziekenhuizen belanden. Maar daar zo specifiek mogelijk - ik zeg "mogelijk" he, want 100% kan je er niet op sturen, dat weet ik - beleid op maken lijken ze niet aan te willen.
Snap ik oprecht niet.![]()
Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch welMet pijn en moeite derde![]()
Deze kennen we nou wel.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat had zelfs al veel eerder gemoeten. Ook wat betreft de groepen die zich niet vaccineren maar wel een verhoogd risico kennen, loopt het kabinet weer nogal achter de feiten aan. Dat je groepen gelovigen en (vaak allochtone) ouderen hebt die hem niet willen had je je al veel eerder moeten bedenken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch wel![]()
Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.![]()
Fair point. Misschien omdat die dikke 50 plussers vooral op VVD stemmen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.ik roep maar wat hoor
![]()
![]()
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.
Bron: https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Blz 13."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk het niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deze hoorde ik vanochtend op de radio. Ze willen maatregelen, maar welke maatregelen laten ze aan de experts over dus ze gaan niet over welke maatregelen. Om daarna allemaal maatregelen te noemen die een goed idee zouden zijn.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.
Maar het mooiste van het verhaal. Dat is goed dat er weer maatregelen komen zoals voor 23 September omdat er zielige ouderen zijn die sindsdien veel meer binnen zitten omdat ze zich onveilig voelen, bijvoorbeeld omdat er geen anderhalve meter meer is.
De wereld compleet op zijn kop. Deze mensen hebben trouwens ook nogal een selectief beeld van de landen om ons heen waar ze het dan over hebben."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.![]()
Nog steeds van overtuigd dat het gaat dalen vanaf 8k?quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Misschien zijn ze dat ook wel niet, maar als ze dan Corona krijgen merken ze pas dat ze 'op leeftijd' zijn..quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geef het nog even. De scholen zijn net weer begonnen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
dat je als 18 jarige die noodzaak niet zo voelt en je het eigenlijk meer voor anderen doet begrijp ik wel maar als 50plusser gaat die vlieger niet op, dan moet je daar niet op gokken en eerlijk gezegd verwacht ik ook wel wat meer common sense op die leeftijdquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.![]()
Tja, het is lastig. Het is ook niet echt dat je een risicogroep bent als je 50+ bent, maar de procentuele kans is ietsje hoger, en op een hele maatschappij kunnen de absolute aantallen dan toch ineens enorm hoog worden. Vandaar dat je ook eerder het vaccin hebt kunnen krijgen natuurlijk. Maar dat werkt ook weer de andere kant op vind ik en als je de keuze maakt om je niet te vaccineren, behoor je vanaf die leeftijd tot de hoogste risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.Met pijn en moeite derde![]()
Maar dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.
50 is niet oud, en het betekent zeker niet dat je ook zwak of ziek bent. Maar in dit geval val je dus sowieso al min of meer in de risicogroep, alleen vanwege je leeftijd. Dat is best lastig om dat te verenigen in je brein
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.
Blz 13.![]()
Het is een misconceptie dat de 80+ers het meest richting IC gaan. Die mensen zijn daar veels te zwak voor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.![]()
![]()
Er vanuit gaande dat we meestal 14 dagen stijgen, en steeds maatregelen namen als de daling al ingezet was.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog steeds van overtuigd dat het gaat dalen vanaf 8k?
We hebben te maken met forse (1000+) datavertraging in de dagelijkse cijfers.
Denk ik niet dat we heel veel hoger dan de 8K gaan pieken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weet je nog die Mordechai Krispijn van Blckbx tv?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zijn ze dat ook wel niet, maar als ze dan Corona krijgen merken ze pas dat ze 'op leeftijd' zijn..
Dat is zo'n halve corona-ontkenner. Zit precies in die leeftijdsgroep.
Heeft onlangs corona opgelopen, ongevaccineerd natuurlijk. Is er echt heel ziek van geweest. Geen IC, gelukkig voor hem.
Inmiddels coronatest ondergaan (voor een virus wat niet bestond) , saturatiemetingen etc.
Ik denk dat dat de mensen zijn die in het ziekenhuis belanden. Maar dan ietsje dikker."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Best knap dat de standaarddeviatie van de ligtijd groter is dan de gemiddelde ligtijd.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.
Blz 13.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Mijn moeder is 53 jaar dus in mijn ogen is dat wel wat anders.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat ben ik ook niet.
50 is niet oud, en het betekent zeker niet dat je ook zwak of ziek bent. Maar in dit geval val je dus sowieso al min of meer in de risicogroep, alleen vanwege je leeftijd. Dat is best lastig om dat te verenigen in je breinWat is oud he? Maarja als kind zie je 16-jarigen aan als volwassenen. Maar best wat mensen in de vijftig/zestig zijn nog best jeugdig.
![]()
![]()
Dat komt door die hele rits jonger dan 55 die er ook liggen. Er liggen meer 20ers en 30ers dan 75plussers op de IC.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klopt, het probleem zit bij 50-79.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een misconceptie dat de 80+ers het meest richting IC gaan. Die mensen zijn daar veels te zwak voor.![]()
Niet echt, het zijn vooral de echt jongeren (kinderen bijvoorbeeld) die het gemiddelde omlaag halen. Daar zijn er niet zo veel van, maar er zijn nog minder extreem ouderen die op de IC komen. Daarom is het gemiddelde niet heel representatief.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat komt door die hele rits jonger dan 55 die er ook liggen. Er liggen meer 20ers en 30ers dan 75plussers op de IC.![]()
Heb ik me ook voor laten vaccineren. Dus geen zin in maatregelen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben ook bijna 53quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn moeder is 53 jaar dus in mijn ogen is dat wel wat anders.Wat is oud he? Maarja als kind zie je 16-jarigen aan als volwassenen. Maar best wat mensen in de vijftig/zestig zijn nog best jeugdig.
En ik voel me dat bij lange na niet, en ik ben gezond, leef gezond, sport, eet gezond, etc. Ik vind het heel moeilijk om in mijn brein mezelf in die risicogroep te plaatsen, puur op basis van leeftijd. Ik kan me best voorstellen dat meer mensen van 50+ dat hebben. Sterker nog, ik heb natuurlijk ook best wat 50+'ers in mijn omgeving waarvoor dat geldt. Die bijvoorbeeld afgelopen week nog naar wat ADE-feestjes zijn geweest. 50+ is niet zoals vroeger met soepjurken en achter de geraniums oud mens gaan zitten zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De mensen in de comment sectie zijn viesmad.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'![]()
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'
Supermarkten sluiten we, dat wordt maar bezorgd. Alle verzorgingstehuizen doen we de deur van elke kamer op slot en die mag één keer per dag een kwartier open, mits gezondheidsonderzoek vooraf goed afgerond is. Indien je thuis ‘een blokje om’ wil heb je een speciale QR code nodig. Heb je die niet pleeg je een misdrijf.![]()
Maar een QR code vragen op de werkplek, dat is vloeken in de kerk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vloekten ze maar in de kerk, dan kwam er een QR code daar. Die zet tenminste zoden aan de dijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar een QR code vragen op de werkplek, dat is vloeken in de kerk.![]()
quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En je punt?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor niemand niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Als je nu weer met maatregelen gaat komen ondanks de vaccinatiecampagne betekend gewoon dat je er nooit meer vanaf komt.
Tenzij je vraag op aanbod gaat aansluiten en nu eens eindelijk die zorgcapaciteit omhoog gaat gooien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat is je punt dan met die 'maar.... 'quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En las iedereens' voordeur dicht.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.
Supermarkten sluiten we, dat wordt maar bezorgd. Alle verzorgingstehuizen doen we de deur van elke kamer op slot en die mag één keer per dag een kwartier open, mits gezondheidsonderzoek vooraf goed afgerond is. Indien je thuis ‘een blokje om’ wil heb je een speciale QR code nodig. Heb je die niet pleeg je een misdrijf.
Ziek zijn mag niet. Dan hebben we immers helemaal geen ziekenhuizen en zorgsysteem meer nodig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb echt geen idee waar je heen wil.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is je punt dan met die 'maar.... 'And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen.Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.quote:Op het moment dat ik ergens naartoe ga waar ik het risico loop op andere mensen, ben ik ook voorzichtig.” Met een leeftijd van 57 valt de ic-arts namelijk binnen de risicogroep. En dat Op1 de talkshowtafel helemaal vol zet, dat voelt een beetje ongemakkelijk, aldus Gommers."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Daar stonden natuurlijk geen camera's van de 'staatsomroep' (quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.) bovenop.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Man wat ziet hij er afgeragd uit. Zou goed zijn als hij eens wat minder hooi op de vork nam.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben heel benieuwd hoe onze minister de naleving van nieuwe maatregelen voor zich gaat zien, vooral door alle mensen die al gevaccineerd zijn.
En als de horeca weer wordt gesloten zonder dat de coronasteun opnieuw wordt opgestart... reken er maar op dat mensen dat niet leuk gaan vinden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik word dan echt WOEST.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:23 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe onze minister de naleving van nieuwe maatregelen voor zich gaat zien, vooral door alle mensen die al gevaccineerd zijn.
En als de horeca weer wordt gesloten zonder dat de coronasteun opnieuw wordt opgestart... reken er maar op dat mensen dat niet leuk gaan vinden.
Ik eis versoepeling voor de horeca. Weg met de sluitingstijd.
Oh en meer salaris enzo.![]()
![]()
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
wat een komediant die man, hopelijk vallen de mensen die in deze pandemie boven kwamen drijven keihard in het zwarte gat als het voorbij is, doodvermoeiendquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen.
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.![]()
Koekoekquote:Russia on Monday confirmed 37,930 new Covid-19 infections, a new pandemic record, and 1,069 deaths.
Toch een gemiste kans voor het Westen dat we dat Spoetnik vaccin niet hebben toegelaten!
@VoMyblablablabla![]()
“Het risico loop op andere mensen”quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen.
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.
Het zou dolkomisch zijn als het niet zo droevig was.![]()
wel grappig dat het wantrouwen in de overheid daar leidt tot ditquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Koekoek
Toch een gemiste kans voor het Westen dat we dat Spoetnik vaccin niet hebben toegelaten!
@:Vomy![]()
Hoe zie je dat voor je dan? En dat zou tevens betekenen dat we nooit meer van die (in elk geval seizoensgebonden) maatregelen af komen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..blablablabla![]()
We slaan wel enorm door jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.
Supermarkten sluiten we, dat wordt maar bezorgd. Alle verzorgingstehuizen doen we de deur van elke kamer op slot en die mag één keer per dag een kwartier open, mits gezondheidsonderzoek vooraf goed afgerond is. Indien je thuis ‘een blokje om’ wil heb je een speciale QR code nodig. Heb je die niet pleeg je een misdrijf.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik stel voor een verplichting van de 2e kamer alles thuis te doen. Dat zet zoden aan de dijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die man moet zich gewoon bij zijn werk houden en vooral zijn mond gaan houden in de pers jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.
Laat ik het zo stellen: NIET ingrijpen acht ik serieus 99,9% ondenkbaar met de huidige ontwikkelingen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? En dat zou tevens betekenen dat we nooit meer van die (in elk geval seizoensgebonden) maatregelen af komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat het wantrouwen in de overheid daar leidt tot dit
35 % is volledig gevaccineerd en dat vaccin schijnt ook nog eens inferieur aan Pfizer te zijn. Nu sluiten in Moskou de winkels weer.
Aan de andere kant goed nieuws voor ons want Poetin zal maar wat graag de gaskraan opendraaien als de economie weer op zijn gat ligt.blablablabla![]()
En dat terwijl het bij Op1 daadwerkelijk geplaceerd is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: NIET ingrijpen acht ik serieus 99,9% ondenkbaar met de huidige ontwikkelingen.blablablabla![]()
Ik denk dat heel veel mensen nu zitten te wachten op landelijke maatregelen hoor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zouden ze thuiswerken (waar mogelijk) maar eens echt gaan forceren. Dat is al 1,5 jaar echt een maatregel van niks wat mij betreft.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het lijkt weer hetzelfde riedeltje te worden, van "We maken ons geen zorgen, dit was voorzien", via "Pas op, het is nog niet voorbij! U hebt dit zelf in de hand!", naar "Helaas zijn de cijfers van dien aard dat we genoodzaakt zijn de versoepelingen terug te draaien". Maar misschien zorgt de hoge vaccinatiegraad nu toch eens voor wat meer creativitieit op dat laatste vlak.quote:![]()
Klopt, maar lokale maatregelen werken - wat mij betreft - niet in ons kleine landje.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Om Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en de hele Biblebelt een groot hek en je bent er wel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.Zonder wrijving geen glans![]()
Gommers is 57 en volledig gevaccineerd. Door nu te zeggen dat hij nog steeds afstand wil houden kun je dat ook lezen als: Ik vertrouw het vaccin niet voldoendequote:Op maandag 25 oktober 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat terwijl het bij Op1 daadwerkelijk geplaceerd is.![]()
Hugo kan die maatregelen bij voorbaat daar steken waar de zon niet schijnt.
De kranten zijn ook weer flink bezig de angst aan te wakkeren. De krant van bang Nederland, het AD, lobbyde zowel zaterdag als vandaag op de voorpagina voor nieuwe maatregelen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Daar ligt ook een groot gedeelte van het probleem.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Hugo kan die maatregelen bij voorbaat daar steken waar de zon niet schijnt.
De kranten zijn ook weer flink bezig de angst aan te wakkeren. De krant van bang Nederland, het AD, lobbyde zowel zaterdag als vandaag op de voorpagina voor nieuwe maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het gaat ook een boeiende worden om te kijken hoe het nu bijvoorbeeld in Denemarken blijft gaan komende weken."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gommers is 57 en volledig gevaccineerd. Door nu te zeggen dat hij nog steeds afstand wil houden kun je dat ook lezen als: Ik vertrouw het vaccin niet voldoende![]()
Volgens een Jaap Goudsmit zijn de beschermingsmiddelen en protocollen in ziekenhuizen dusdanig dat daar juist een lager risico ligt voor medisch personeel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
volgens mij is daar ook maar maximaal 40% gevaccineerd ?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Koekoek
@:Vomywoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Daar geloof ik dus helemaal niks van. Die vaccinatie was altijd de beloofde weg naar de vrijheid en terug naar normaal.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen nu zitten te wachten op landelijke maatregelen hoor.blablablabla![]()
De IC capaciteit kan nog iets naar beneden, en dan zitten we voor elk griepseizoen vast aan maatregelen en booster-shots. De IC capaciteit vergroten zou wellicht ook een oplossingsrichting zijn, maar om onbegrijpelijke redenen wordt dat niet overwogen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? En dat zou tevens betekenen dat we nooit meer van die (in elk geval seizoensgebonden) maatregelen af komen.![]()
30%.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij is daar ook maar maximaal 40% gevaccineerd ?
Vier maanden binnenblijven.."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
maskertjes binnen oke...zou ik nog kunnen begrijpen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: NIET ingrijpen acht ik serieus 99,9% ondenkbaar met de huidige ontwikkelingen.
en misschien een beperking van het aantal bezoekers in stadions/restaurants ( niet dat ze het stampvol zetten )
voor de rest mag van mij alles zo blijven zoals het is MITS de ziekenhuizen het aankunnen.....maarja daar blijkt de overheid nogal wat inschattingsfouten te hebben gemaakt.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
35 % ja, die cijfers zijn echt heel erg daar, bijna een verdubbeling van de vorige piek in februari.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij is daar ook maar maximaal 40% gevaccineerd ?blablablabla![]()
Helaas kwam toen de Delta variant.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus helemaal niks van. Die vaccinatie was altijd de beloofde weg naar de vrijheid en terug naar normaal.![]()
Iemand (serial of chratnox geloof ik) had hier ooit zo'n handig overzicht waarbij de besmettingen zijn terug te herleiden naar de daadwerkelijke dag ipv de dagkoersen die er worden gemeld. Is dat overzicht er nog steeds, want ik ben de link kwijt en weet nog of iemand dat nog actueel houdt?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik heb vooral het idee dat de tweedeling in deze ook nog steeds groter aan het worden is. Dus de shitstorm gaat nog wel groter worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus helemaal niks van. Die vaccinatie was altijd de beloofde weg naar de vrijheid en terug naar normaal."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Vreselijk triest voor die mensen.quote:
Zag alweer beelden van mensen met ernstige klachten die op de gang geholpen worden.blablablabla![]()
Ligt er aan wat men gaat doen; als je enorm beperkende, landelijke maatregelen door gaat voeren haal je het hele vaccineren en de noodzaak daarvan zwaar onderuit. Aan de andere kant zijn lokale/specifieke maatregelen erg lastig en polariserend.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat de tweedeling in deze ook nog steeds groter aan het worden is. Dus de shitstorm gaat nog wel groter worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander.Dokter Gommie is een manager. Die ziet geen patiënten meer hoor
![]()
En dan is de Delta-plus variant ook nog in opkomst."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Komt nog bij dat een hoop beperkende maatregelen geen zin meer hebben als er geen draagvlak meer voor is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat men gaat doen; als je enorm beperkende, landelijke maatregelen door gaat voeren haal je het hele vaccineren en de noodzaak daarvan zwaar onderuit. Aan de andere kant zijn lokale/specifieke maatregelen erg lastig en polariserend.Met pijn en moeite derde![]()
Net als Roemenië. En dan gewoon geen vaccin nemen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vreselijk triest voor die mensen.
Zag alweer beelden van mensen met ernstige klachten die op de gang geholpen worden.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vind je?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gommers is 57 en volledig gevaccineerd. Door nu te zeggen dat hij nog steeds afstand wil houden kun je dat ook lezen als: Ik vertrouw het vaccin niet voldoende
Ik ben ook volledig gevaccineerd en ik vertrouw echt wel op de vaccinaties, maar alsnog zit ik er niet op te wachten om covid te krijgen. Ook al verwacht ik dat ik daar niet heel erg ziek van wordt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Omdat ze vol hebben ingezet op dat vaccin. Dus IC capaciteit verhogen heeft geen zin want de pandemie zou nu voorbij moeten zijn.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:47 schreef zoost het volgende:
[..]
De IC capaciteit kan nog iets naar beneden, en dan zitten we voor elk griepseizoen vast aan maatregelen en booster-shots. De IC capaciteit vergroten zou wellicht ook een oplossingsrichting zijn, maar om onbegrijpelijke redenen wordt dat niet overwogen.
Daarom verwacht ik ook geen nieuwe ingrijpende maatregelen. Dat zou betekenen dat de strategie gefaald heeft.blablablabla![]()
Ik snap sowieso niet echt dat we het hebben over lokale maatregelen in een land als Nederland.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat men gaat doen; als je enorm beperkende, landelijke maatregelen door gaat voeren haal je het hele vaccineren en de noodzaak daarvan zwaar onderuit. Aan de andere kant zijn lokale/specifieke maatregelen erg lastig en polariserend.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vooralsnog is dat niet iets waar we ons zorgen om hoeven te maken, toch?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
En dan is de Delta-plus variant ook nog in opkomst.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De communicatie er omheen wekt ook veel woede hoor. Ik heb vrienden met eigen bedrijven die hard bezig zijn om te zorgen dat ze de komende jaren onder andere belasting terug kunnen betalen. We zijn nu weer bezig met dagelijks een stel zorgmedewerkers te laten vertellen hoe erg zwaar ze het allemaal wel niet hebben. Maar denk je niet dat die ondernemers niet dik in de stress schieten als ze weer een shitload aan maatregelen over zich heen krijgen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat men gaat doen; als je enorm beperkende, landelijke maatregelen door gaat voeren haal je het hele vaccineren en de noodzaak daarvan zwaar onderuit. Aan de andere kant zijn lokale/specifieke maatregelen erg lastig en polariserend.
Daar zit ook niet veel rek meer in hoor."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Klopt ja volgens mij hebben ze wel gewoon voldoende vaccins?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Net als Roemenië. En dan gewoon geen vaccin nemen.
Zal wel een religieus dingetje zijn, volgens mij speelt dat daar nog veel meer een prominente rol dan hier in het westen waar het overgrote deel atheïst is of in ieder geval niet praktiserend religieus.blablablabla![]()
Hoe gaat het eigenlijk in Denemarken, is daar ook weer iedereen in paniek?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Denk dat je niet moet onderschatten hoe heel veel mensen daar leven. Het is daar in sommige streken nog serieus paard en wagen en leven in plaggen hutten. Je gaat gewoon 100 jaar terug in de tijd en de mensen leven er in erbarmelijke omstandigheden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Net als Roemenië. En dan gewoon geen vaccin nemen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben helemaal klaar met belangengroepen die voor mij willen (laten) bepalen wat wel en niet goed voor mij is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'![]()
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.phpquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:50 schreef TheVulture het volgende:
Iemand (serial of chratnox geloof ik) had hier ooit zo'n handig overzicht waarbij de besmettingen zijn terug te herleiden naar de daadwerkelijke dag ipv de dagkoersen die er worden gemeld. Is dat overzicht er nog steeds, want ik ben de link kwijt en weet nog of iemand dat nog actueel houdt?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Opnames blijven daar vooralsnog stabiel laag volgens mij.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:55 schreef TheVulture het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Denemarken, is daar ook weer iedereen in paniek?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kans bestaat dat je het ook al gehad hebt. Zou best interessant zijn om te weten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je?
Ik ben ook volledig gevaccineerd en ik vertrouw echt wel op de vaccinaties, maar alsnog zit ik er niet op te wachten om covid te krijgen. Ook al verwacht ik dat ik daar niet heel erg ziek van wordt.![]()
Ik kom daar net vandaan maar daar is geen reet aan de hand.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:55 schreef TheVulture het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Denemarken, is daar ook weer iedereen in paniek?Met pijn en moeite derde![]()
Omdat ze problemen met ziekenhuisopnames zich toespitsen op daar waar de vaccinatiegraad enorm laag is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet echt dat we het hebben over lokale maatregelen in een land als Nederland.
Al hebben we die discussie eerder gevoerd en waren toen al tot de conclusie gekomen dat dat simpelweg niet te doen was.
Ik zie ze ongevaccineerden wel van hun vrijheden strippen.blablablabla![]()
Ze houden hem goed in de gaten in GB. Daar gaat ie wel omhoog. En hij is wel al in NL.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooralsnog is dat niet iets waar we ons zorgen om hoeven te maken, toch?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
negatief voor corona maar vorige week wel een mega verhoudheid en nu nog de hele dag hoesten.....quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:57 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Kans bestaat dat je het ook al gehad hebt. Zou best interessant zijn om te weten.
nog nooit eerder gehad op deze manier, nu maar aan de codeine want dat hoesten sloopt je
vraag je je toch af of het geen corona iswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Hier toch ook nog niet eigenlijk. Als je op straat loopt en je naar De Kuip gaat is het alsof Corona niet bestaat.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik kom daar net vandaan maar daar is geen reet aan de hand.blablablabla![]()
Ik denk wel dat je er een keer vanaf komt.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor niemand niet.
Als je nu weer met maatregelen gaat komen ondanks de vaccinatiecampagne betekend gewoon dat je er nooit meer vanaf komt.
Tenzij je vraag op aanbod gaat aansluiten en nu eens eindelijk die zorgcapaciteit omhoog gaat gooien.
Uiteindelijk is het aantal personen die op een IC terecht komen bij een besmettingen ook wel een keer op.
Alleen ben je dan wel 2 winters verder.![]()
als je nu al corona hebt gehad, kan je dan ook nog veel last krijgen van die delta+ variant ?quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze houden hem goed in de gaten in GB. Daar gaat ie wel omhoog. En hij is wel al in NL.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik merk het eigenlijk ook alleen nog maar aan het feit dat de kroegen om 12 uur dicht gaan en mensen dus in de uren daarvoor zich helemaal lamzuipen in het weekend.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier toch ook nog niet eigenlijk. Als je op straat loopt en je naar De Kuip gaat is het alsof Corona niet bestaat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Neuh, die kans is bijzonder klein. Variant maakt niet uit.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je nu al corona hebt gehad, kan je dan ook nog veel last krijgen van die delta+ variant ?![]()
ADquote:Het aantal coronapatiënten dat opgenomen moet worden in het ziekenhuis loopt harder op dan verwacht, zegt demissionair minister De Jonge. ,,Daartoe zullen we ons moeten verhouden." Of nieuwe maatregelen nodig zijn, wilde De Jonge nog niet kwijt omdat hij vanmiddag nog coronaoverleg voert met collega's uit het kabinet.
De Jonge noemt de vraag of er extra maatregelen nodig zijn een 'zeer terechte'. Hoewel de cijfers harder oplopen dan voorzien, vallen ze volgens hem wel nog 'binnen de bandbreedte'. Het Outbreak Management Team wijst erop dat er nog veel onzeker is over het aantal mensen dat in de huidige situatie in het ziekenhuis terecht kan komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mwa als je getest bent zal het wel niet. Zijn op zich wel meer nasty virusjes die je qua hoesten het leven zuur kunnen maken zeg maar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
negatief voor corona maar vorige week wel een mega verhoudheid en nu nog de hele dag hoesten.....
nog nooit eerder gehad op deze manier, nu maar aan de codeine want dat hoesten sloopt je
vraag je je toch af of het geen corona isblablablabla![]()
Gewone verkoudheden zijn natuurlijk niet als sneeuw voor de zon volledig verdwenen. Het kan wel erger zijn als voorheen omdat je natuurlijk bijna 2 jaar niet blootgesteld bent aan.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
negatief voor corona maar vorige week wel een mega verhoudheid en nu nog de hele dag hoesten.....
vraag je je toch af of het geen corona iswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Roemenië heeft meer dan voldoende vaccins. Ze verkopen ze zelfs.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja volgens mij hebben ze wel gewoon voldoende vaccins?
Zal wel een religieus dingetje zijn, volgens mij speelt dat daar nog veel meer een prominente rol dan hier in het westen waar het overgrote deel atheïst is of in ieder geval niet praktiserend religieus.![]()
Men vertrouwt de overheid niet. Net als in Bulgarije."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar werd ook nog niet op ingezet toen er nog geen sprake was van een vaccin. Het is meer een zorgcrisis dan een corona crisis. Ik verwacht wel maatregelen aangezien ik verwacht dat onze leiders niet meer zonder kunnen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze vol hebben ingezet op dat vaccin. Dus IC capaciteit verhogen heeft geen zin want de pandemie zou nu voorbij moeten zijn.
Daarom verwacht ik ook geen nieuwe ingrijpende maatregelen. Dat zou betekenen dat de strategie gefaald heeft.![]()
afgelopen vrijdag naar een ijshockeywedstrijd geweest, was gewoon zoals vanouds op de QR code check van 5 seconden na maargoed ik moest ook een ticket laten scannen anders mocht ik niet naar binnenquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier toch ook nog niet eigenlijk. Als je op straat loopt en je naar De Kuip gaat is het alsof Corona niet bestaat.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
De machine is op gang gekomen:
https://nos.nl/artikel/24(...)jfers-zeer-zorgelijk
Bereid je maar voor op het lekken van aan te kondigen maatregelen mensen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat er een nieuwe routekaart moet komen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het probleem is dat je daar weinig tegen kan doen. Als de overheid dan met verplichtingen of met dwang de vaccinaties door gaat drukken, dan wordt het vertrouwen in die overheid alleen nog maar minder.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Roemenië heeft meer dan voldoende vaccins. Ze verkopen ze zelfs.![]()
Men vertrouwt de overheid niet. Net als in Bulgarije.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoe is dat mogelijk? Lager vaccinatiegraad dan in NLquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik kom daar net vandaan maar daar is geen reet aan de hand.![]()
Die kans lijkt me serieus vrij klein.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:57 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Kans bestaat dat je het ook al gehad hebt. Zou best interessant zijn om te weten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat had ik ook gelezen. Maar ook dat er vooralsnog geen reden was om aan te nemen dat dit een groot probleem zou worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze houden hem goed in de gaten in GB. Daar gaat ie wel omhoog. En hij is wel al in NL.
We wachten het af. De situatie kan zomaar weer heel anders worden, zo is al vaker gebleken. Dat maakt het ook zo lastig, dit hele gebeuren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
De machine is op gang gekomen:
https://nos.nl/artikel/24(...)jfers-zeer-zorgelijk
Bereid je maar voor op het lekken van aan te kondigen maatregelen mensen..
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nu je het zegt, @Dven al een poosje niet gezien.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Roemenië heeft meer dan voldoende vaccins. Ze verkopen ze zelfs.![]()
Men vertrouwt de overheid niet. Net als in Bulgarije .
Ben benieuwd hoe het daar nu gaat
blablablabla![]()
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is nooit een strategie voor de lange termijn geweest.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.
Ja het vaccin. Maar hoe zien ze nu de endgame voor zich? Elke herfst en winter maatregelen?
Tegelijk zal je met iets serieus moeten komen want met mondkapjes en wat meer thuiswerken ga je de oorlog niet winnen. De rek is eruit in de zorg maar dat geldt voor de hele samenleving…![]()
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.![]()
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.
Maar een strategie hoe daar mee omgegaan moet worden is er niet, het enige wat er gebeurt is in een paniekstuip schieten om besmettingen te beperken als die weer oplopen, in plaats van zo veel mogelijk die besmettingen toe laten mits de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Iets kleiner dan als je niet gevaccineerd was, klopt. Maar alsnog zou je het wel willen weten lijkt me. Helaas ziet het OMT niets in onderzoeken in hoeverre mensen daadwerkelijk een infectie doorgemaakt hebben.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kans lijkt me serieus vrij klein.![]()
Er is geen strategie. Er worden maatregelen ingesteld en die gaan ze over 3 weken heroverwegen. Als journalisten dan vragen stellen over de geloofwaardigheid, zegt Rutte: “we heroverwegen over 3 weken. We gaan nergens op vooruit lopen”. Zo gaat het al 1,5 jaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.
Maar een strategie hoe daar mee omgegaan moet worden is er niet, het enige wat er gebeurt is in een paniekstuip schieten om besmettingen te beperken als die weer oplopen, in plaats van zo veel mogelijk die besmettingen toe laten mits de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is.![]()
Maar bij invoering zeggen we dat het slechts voor drie weken is!quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat dus. Ik heb echt het idee dat er in Den Haag nog altijd de illusie heerst van "Genoeg prikken en het is weer 2019".quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een strategie voor de lange termijn geweest.
Ja het vaccin. Maar hoe zien ze nu de endgame voor zich? Elke herfst en winter maatregelen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zoiets ja. Die eventuele maatregelen gaan er echt niet ergens midden in het winter-snotterseizoen weer af.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.![]()
Hoe kom je daar zo bij? Als dat zo was, was er geen QR-code.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb echt het idee dat er in Den Haag nog altijd de illusie heerst van "Genoeg prikken en het is weer 2019".![]()
Ja, dan willen we zogenaamd “Nergens op vooruit lopen”. Terwijl iedereen en z’n moeder de bui al wel ziet hangen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar bij invoering zeggen we dat het slechts voor drie weken is!![]()
Als je gevaccineerd bent, is dat ook vrij lastig alsnog te onderzoeken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Iets kleiner dan als je niet gevaccineerd was, klopt. Maar alsnog zou je het wel willen weten lijkt me. Helaas ziet het OMT niets in onderzoeken in hoeverre mensen daadwerkelijk een infectie doorgemaakt hebben.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Verwacht eigenlijk niks spannends als ze op termijn al met maatregelen komen (waarvan ik nu nog niet geloof omdat de marge nog binnen de bandbreedte van het OMT zit aldus Huug). Mocht het zover komen zullen ze om te beginnen wel de anderhalve meter weer invoeren, tijdelijk ( dus in elk geval tot het voorjaar) .
En dan zo spiegelgewijs ten op zich te van het eerder afschalen van de maatregelen in de zomer weer opschalen qua zwaarte tot het in de ziekenhuizen allemaal weer te behappen is.blablablabla![]()
Helaas is het nu zo dat de opnames gewoon echt hard stijgen. De afgelopen week met liefst 35-40%quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.
23 okt 748 (563+185)
22 okt 703 (524+179)
22 okt 698 (524+174)
21 okt 660 (496+164)
20 okt 650 (485+165)
19 okt 617 (465+152)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)
Als dat zo nog een paar weken doorgaat..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die QR-code was dan ook alleen een middel om tot voldoende prikken te komen. Op het niveau van "terug naar 2019" zijn we volgens Hugo niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:13 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Als dat zo was, was er geen QR-code.
Of denk je echt dat die QR-code bedoeld was als een blijvertje ook als het nergens voor nodig is?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Is dat zo?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent, is dat ook vrij lastig alsnog te onderzoeken.![]()
Ik denk niet dat het zo bedoeld is, maar ik denk dat het risico heel groot is dat het dat alsnog wordt. Is dat ook een optie?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Stoney3K het volgende:
Of denk je echt dat die QR-code bedoeld was als een blijvertje ook als het nergens voor nodig is?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarschijnlijk toch de laatste 2 verkiezingen VVD oid dergelijks gestemd want die linkse praatjes is niets en als je dan werkt willen ze ook hun HRA niet kwijt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ik mag toch hopen dat het plan vooral is om de zorgcapaciteit te verhogen, door oud-personeel en wellicht ook medisch personeel uit het leger in te gaan zetten. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, maar gezien de vrij specifieke plekken waar het virus oplaait ga je algemene maatregelen echt niet kunnen verkopen lijkt me.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.
ZIe je het al voor je dat we weer aan de max groepsgrootte of kortere openingstijden gaan draaien, terwijl men in de biblebelt vrolijk hutjemutje in de kerk blijft zitten en dat daar geen maatregelen genomen kunnen worden want "vrijheid godsdienst is een groot goed"
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
Verwacht eigenlijk niks spannends als ze op termijn al met maatregelen komen (waarvan ik nu nog niet geloof omdat de marge nog binnen de bandbreedte van het OMT zit aldus Huug).![]()
Ik bedoel meer dat het jouw stelling onderuit haalt. Er is genoeg gevaccineerd maar we zitten bij lange niet op 2019 niveau.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die QR-code was dan ook alleen een middel om tot voldoende prikken te komen. Op het niveau van "terug naar 2019" zijn we volgens Hugo niet.
Of denk je echt dat die QR-code bedoeld was als een blijvertje ook als het nergens voor nodig is?![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:01 schreef zoost het volgende:
Het is meer een zorgcrisis dan een corona crisis.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet. Wie gaat dat betalen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
Verwacht eigenlijk niks spannends als ze op termijn al met maatregelen komen (waarvan ik nu nog niet geloof omdat de marge nog binnen de bandbreedte van het OMT zit aldus Huug). Mocht het zover komen zullen ze om te beginnen wel de anderhalve meter weer invoeren, tijdelijk ( dus in elk geval tot het voorjaar) .
En dan zo spiegelgewijs ten op zich te van het eerder afschalen van de maatregelen in de zomer weer opschalen qua zwaarte tot het in de ziekenhuizen allemaal weer te behappen is.
Of je moet 1,5m echt alleen in stand houden in de winkel en buiten, en mensen vragen om tijdens huisbezoek ook afstand te houden... Weet niet of Hugo aanhanger is van de supermarkt-theorie.![]()
![]()
Hugo: "Dan is er dus nog niet genoeg gevaccineerd".quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het jouw stelling onderuit haalt. Er is genoeg gevaccineerd maar we zitten bij lange niet op 2019 niveau.
Die hebben echt het idee dat de besmettingen straks als een baksteen gaan vallen en laag blijven als er maar genoeg prikjes zijn gezet.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zal wel crisismodel zijn voor de ziekenhuizen, niet ons aller dashboard.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.blablablabla![]()
Ik vind Gommers verder een prima kerel die goed werk verricht en probeert te blijven communiceren, ook al kan niet iedereen dat waarderen. Maar hier hangt ie toch wel een beetje de dramaqueen uit inderdaad.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.Weisst![]()
Dat is dan ook zo. Zoveel mogelijk mensen vaccineren is de enige oplossing.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hugo: "Dan is er dus nog niet genoeg gevaccineerd".
Die hebben echt het idee dat de besmettingen straks als een baksteen gaan vallen en laag blijven als er maar genoeg prikjes zijn gezet.![]()
hoeveel daarvan zijn niet gevaccineerd ?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helaas is het nu zo dat de opnames gewoon echt hard stijgen. De afgelopen week met liefst 35-40%
23 okt 748 (563+185)
22 okt 703 (524+179)
22 okt 698 (524+174)
21 okt 660 (496+164)
20 okt 650 (485+165)
19 okt 617 (465+152)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)
Als dat zo nog een paar weken doorgaat..woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dat men in de zorg al problemen heeft om het rond te draaien ook zonder corona: geboortegolf, traumazorg, reguliere zorg, een eventuele griepgolf. Blijkbaar is ons zorgstelsel er nu zo aan toe dat elke oprisping al een probleem veroorzaakt.quote:
Deze coronagolf is extreem lager dan eerdere golven, maar ook dit is dus blijkbaar al niet te behappen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
75%quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel daarvan zijn niet gevaccineerd ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij en ik vinden dat een probleem, en de sectoren zelf natuurlijk ook. Maar ik vraag me af of dat voor iedereen geldt.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
ze hebben 1.5 jaar de tijd gehad...........quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat het plan vooral is om de zorgcapaciteit te verhogen, door oud-personeel en wellicht ook medisch personeel uit het leger in te gaan zetten. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, maar gezien de vrij specifieke plekken waar het virus oplaait ga je algemene maatregelen echt niet kunnen verkopen lijkt me.
ZIe je het al voor je dat we weer aan de max groepsgrootte of kortere openingstijden gaan draaien, terwijl men in de biblebelt vrolijk hutjemutje in de kerk blijft zitten en dat daar geen maatregelen genomen kunnen worden want "vrijheid godsdienst is een groot goed"woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dat is theoretisch waar, maar hij heeft het op dit moment specifiek over bezoeken bij talkshows e.d.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander.
Dat is iets heel anders dan contact met kwetsbare mensen. Daarnaast wordt er aangegeven dat hij in de risicogroep zit, dus ook hier gaat het niet om kwetsbare patiënten maar om hemzelf.![]()
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommersquote:Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben 1.5 jaar de tijd gehad...........
Hoe zou dat kunnen dan?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)udt-een-keer-op.htmlquote:Op maandag 25 oktober 2021 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommers
volgens mij vervelen ze zich niet.....en is er nog genoeg te doen.
wachtlijsten groeien, operaties worden maanden uitgesteld etc etc
huidig personeel zit ziek thuiswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Vraag me toch af of je weer moet gaan compenseren. Los van het financiële plaatje is het dan een uitzichtloos verhaal want er is gewoon geen oplossing kennelijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet. Wie gaat dat betalen?
Of je moet 1,5m echt alleen in stand houden in de winkel en buiten, en mensen vragen om tijdens huisbezoek ook afstand te houden... Weet niet of Hugo aanhanger is van de supermarkt-theorie.
Toko's die niet kunnen functioneren in een wereld met corona zullen uiteindelijk wel afsterven.blablablabla![]()
Sowieso een PCR of antigeen-test natuurlijk, maar dat doe je waarschijnlijk niet zonder klachten. Daarnaast is er de serologische test die antistoffen meet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n test antistoffen verkregen door een vaccin onderscheiden van antistoffen verkregen door een besmetting kan onderscheiden. Zou kunnen dat dat laatste niet kan, dat weet ik niet zeker. Jij wel?quote:![]()
Voor mijn gevoel kunnen ze al dat geld wat ze in die lockdowns gaat zitten (steun van bedrijven omdat ze weer eens gesloten worden) toch beter investeren in de zorg. Ze roepen nu al twee jaar dat meer bedden en dergelijke niet geregeld kan zijn in één dag, maar we zijn nu twee jaar later. En het lijkt er meer op dat ze steeds minder aan kunnen in plaats van dat er qua capaciteit echt wat verbetert. Ze werken daar kei-hard, laat dat duidelijk zijn, dus ik snap dat het personeel er ook klaar mee is, maar dat geldt voor de hele samenleving. Ook het personeel is gebaat bij meer investering in de zorg.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommers
Maar nee, laten we maar weer maatregelen treffen die toch amper helpenDie de bereidheid voor eventuele boosters alleen maar beschadigt.
Uit het NOS artikel: ''Het herinvoeren van de mondkapjesplicht, strengere controles op QR-codes of het sneller zetten van een derde prik worden door hen genoemd als mogelijke middelen om de snelle verspreiding van het virus een halt toe te roepen.''.
Ja, dat gaat echt helpen. Vooral niet ingrijpen op de plekken waar het echt nodig is. Betere voorlichting in bepaalde wijken, kerken, etc. Derde booster geven gaat niet helpen als de groep ongevaccineerden ongevaccineerd blijft.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2021 12:31:07 ]![]()
Wanneer door die bergen aan coronasteun straks de belasting omhoog moet heeft iedereen er een probleem mee.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij en ik vinden dat een probleem, en de sectoren zelf natuurlijk ook. Maar ik vraag me af of dat voor iedereen geldt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
dit, zeggen dat extra personeel en bedden niet in 1 dag zijn geregeld maar dat al 1.5 jaar zeggen ...en ondertussen gaat het aantal bedden alleen maar omlaagquote:Op maandag 25 oktober 2021 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel kunnen ze al dat geld wat ze in die lockdowns gaat zitten (steun van bedrijven omdat ze weer eens gesloten worden) toch beter investeren in de zorg. Ze roepen nu al twee jaar dat meer bedden en dergelijke niet geregeld kan zijn in één dag, maar we zijn nu twee jaar later. En het lijkt er meer op dat ze steeds minder aan kunnen in plaats van dat er qua capaciteit echt wat verbetert. Ze werken daar kei-hard, laat dat duidelijk zijn, dus ik snap dat het personeel er ook klaar mee is, maar dat geldt voor de hele samenleving. Ook het personeel is gebaat bij meer investering in de zorg.
Maar nee, laten we maar weer maatregelen treffen die toch amper helpenDie de bereidheid voor eventuele boosters alleen maar beschadigt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Hangt er vanaf welk model ze noemen, want qua IC-bezetting valt het nog wel binnen de bandbreedte.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, die wel. Verpleegafdeling niet, maar daar zit op zich ook de krapte niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welk model ze noemen, want qua IC-bezetting valt het nog wel binnen de bandbreedte.![]()
Laten we inderdaad mondkapjes herinvoeren ipv echt de kern aanpakken en in gesprek gaan met priesters en imam's om het vaccin te prediken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)l-extra-coronaregelsquote:In de bouw-, schoonmaak- en cateringsector vragen werkgevers aan personeel steeds vaker om een QR-code. Dat mag niet volgens de huidige regelgeving, maar branchevereniging Schoonmakend Nederland zegt bij BNR gevallen te kennen waarbij het laten zien van de coronapas als voorwaarde geldt.
"Opdrachtgevers in horeca en theaters die bezoekers om een QR-code moeten vragen, zetten die lijn vaak door bij toeleveranciers zoals schoonmakers, loodgieters en bouwvakkers die in het pand moeten zijn, zegt directeur Rob Rommelse van Schoonmakend Nederland. Drie weken geleden kreeg hij hiervan de eerste melding en sindsdien ziet hij het toenemen.
Iedereen heeft zich aan dezelfde regels te houden, zegt Pascal Besselink van rechtsbijstandsverzekeraar DAS bij BNR. Hij benadrukt dat de QR-code niet gebruikt mag worden om toegang te krijgen tot de werkvloer. "Bezoekers van een café of restaurant moeten hun coronapas tonen, maar kom je daar als werknemer dan mag je daar niet om vragen."
Gelukkig handhaven we niet. Het moment waarop de logica 'het is nu toch al overal de praktijk, dan kunnen we ook net zo goed de regels aanpassen' opgaat komt volgens mij rap dichterbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Laten we doen alsof dit niet gebeurt en dit probleem opgelost is door even wat gesprekken aan te knopen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:39 schreef DonDruiper het volgende:
Laten we inderdaad mondkapjes herinvoeren ipv echt de kern aanpakken en in gesprek gaan met priesters en imam's om het vaccin te prediken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: