Dit is stiekem nog een verdomd gaaf idee eigenlijkquote:Op maandag 25 oktober 2021 08:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Je QR code op het mondkapje laten printen?
Behalve dat dit stiekem ook gewoon ontzettend waar is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos.
Natuurlijk is daar niet vanaf dag 1 alles aan gedaan. Toen was niet eens duidelijk dat het zo'n enorm nijpend probleem zou worden. Riante salarissen zullen best helpen, maar dan nog lost dat het probleem niet 1-2-3 op. Het is simpelweg niet een probleem dat zo simpel op te lossen is, omdat het altijd behalve geld tijd kost om het op te lossen. En ik weet niet of tijden waarin duidelijk is dat het een heel zware, veeleisende baan is, de juiste tijden zijn om een grote aanwas te werven. Het zal ook afschrikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Het tekort is bekend maar de vraag is of er vanaf dag één alles maar dan ook echt alles aan is gedaan om die instroom nog verder op te krikken. Voorheen was het nog enigszins te behappen, maar sinds maart 2020 is die vanzelfsprekendheid weg en dat vraagt wat mij betreft een nog veel drastischere aanpak. Als er geen animo is valt die wellicht te kweken dmv bijv riante salarissen.
Ik doe niets in de zorg. Maar ik loop ook niet iedere dag op een forum te zeiken dat het zorgpersoneel niet zo moet janken en gewoon een beetje door moet werken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Is mijn achtergrond niet.
Ik doe andere dingen voor de zorg met mijn achtergrond. Ik zorg met mijn collega's ervoor dat zorgmateriaal op de juiste plekken staan. En ik loop ook niet te janken dat het zweet tegenwoordig op mijn rug zit en ik vaak tot na 9'en savonds nog aan het werk ben terwijl ik smorgens om 8 uur begin.
En wat doe jij o.a.?
Persoonlijk zou ik ook geen last hebben van een 2G toegangsbeleid. Maar toch ben ik daar niet direct een voorstander van.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat voor last heb je dan van die QR-code? Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos.
nee dat denk ik ook niet, de mensen die nu in het ziekenhuis belanden zijn blijkbaar moeilijk bereikbaarquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks
quote:ANBO wil net als ziekenhuizen extra coronaregels
De ANBO maakt zich zorgen over het aantal coronabesmettingen dat weer oploopt. Daarom zijn er weer maatregelen nodig om de besmettingsgraad naar beneden te krijgen, zegt de ouderenbond. Op zaterdag deden ziekenhuizen al een oproep aan de overheid om meer te doen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
De ANBO is vooral ongerust over de zorg die nu al weer in een aantal ziekenhuizen wordt uitgesteld. Het percentage gevaccineerden dat met corona in het ziekenhuis belandt is weliswaar klein, maar het zijn vooral oudere ouderen. "We denken echt dat er iets moet gebeuren", zegt Renate Evers van de ANBO in het NOS Radio 1 Journaal. "In de landen om ons heen gelden nog de basismaatregelen, alleen in Nederland niet."
Voor de hand ligt het herinvoeren van de mondkapjes en de anderhalvemeterregel, zegt Evers, "maar welke maatregel precies laten we graag aan de experts over".
Ook hoopt de ouderenbond dat het kabinet zo snel mogelijk een besluit neemt over een derde prik voor ouderen, omdat zij vaak al een half jaar geleden zijn gevaccineerd waardoor de werking nu waarschijnlijk minder is. Evers: "Een derde prik zou een oplossing zijn."
Als de zorg echt weer overloopt wel ja (dus nu nog niet).quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?
Het was dan ook geen verwijt maar een constateringquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.
Nee hoor, de (IC) capaciteit lijkt (of is) momenteel lager dan voorheen, door allerlei oorzaken, uitstroom personeel, ziek personeel, inhaalzorg,quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te verquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering
alsof het alleen daar aan ligt, er gaat geld zat heenquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.
(Mss die tijdelijke zorgcapaciteit gewoon in DL inkopen?)
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.
Dat is inderdaad een vervelende maatregel, maar ze kunnen volgens mij vrij makkelijk een uitgeprinte QR code krijgen alleen is het misschien even lastig om dat aan te vragen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.
Wel alleen de ongevaccineerde vijftigers dan, he!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |