Dat had ik ook gelezen. Maar ook dat er vooralsnog geen reden was om aan te nemen dat dit een groot probleem zou worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze houden hem goed in de gaten in GB. Daar gaat ie wel omhoog. En hij is wel al in NL.
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
De machine is op gang gekomen:
https://nos.nl/artikel/24(...)jfers-zeer-zorgelijk
Bereid je maar voor op het lekken van aan te kondigen maatregelen mensen..
Nu je het zegt, @Dven al een poosje niet gezien.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Roemenië heeft meer dan voldoende vaccins. Ze verkopen ze zelfs.![]()
Men vertrouwt de overheid niet. Net als in Bulgarije .
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.
Er is nooit een strategie voor de lange termijn geweest.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat gaat de doelstelling van die maatregelen precies worden? Verhogen van de vaccinatiegraad? Of omlaag krijgen van het aantal besmettingen, wat uiteindelijk alleen maar uitstel is?
Dan krijg je toch echt de indruk dat ze de boodschap 'corona is endemisch geworden' niet willen horen in Den Haag. Dus er ook geen strategie is om die endemische fase te managen, wat betekent dat we dit kermisje van maatregelen vol houden tot Hugo en Mark zelf in de kist liggen.
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze sturen op opnames en opnames komen door besmettingen. Derhalve zal het verhaal worden: besmettingen verminderen = opnames verminderen. Dit kost echter tijd dus voordat je zo'n golf als die we nu hebben weer in toom hebben ben je zo 2-3 maanden verder.
Iets kleiner dan als je niet gevaccineerd was, klopt. Maar alsnog zou je het wel willen weten lijkt me. Helaas ziet het OMT niets in onderzoeken in hoeverre mensen daadwerkelijk een infectie doorgemaakt hebben.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kans lijkt me serieus vrij klein.
Er is geen strategie. Er worden maatregelen ingesteld en die gaan ze over 3 weken heroverwegen. Als journalisten dan vragen stellen over de geloofwaardigheid, zegt Rutte: “we heroverwegen over 3 weken. We gaan nergens op vooruit lopen”. Zo gaat het al 1,5 jaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.
Maar een strategie hoe daar mee omgegaan moet worden is er niet, het enige wat er gebeurt is in een paniekstuip schieten om besmettingen te beperken als die weer oplopen, in plaats van zo veel mogelijk die besmettingen toe laten mits de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is.
Maar bij invoering zeggen we dat het slechts voor drie weken is!quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.
Dat dus. Ik heb echt het idee dat er in Den Haag nog altijd de illusie heerst van "Genoeg prikken en het is weer 2019".quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een strategie voor de lange termijn geweest.
Ja het vaccin. Maar hoe zien ze nu de endgame voor zich? Elke herfst en winter maatregelen?
Zoiets ja. Die eventuele maatregelen gaan er echt niet ergens midden in het winter-snotterseizoen weer af.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat je nu invoert, zit je tot de Pasen aan vast.
Hoe kom je daar zo bij? Als dat zo was, was er geen QR-code.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb echt het idee dat er in Den Haag nog altijd de illusie heerst van "Genoeg prikken en het is weer 2019".
Ja, dan willen we zogenaamd “Nergens op vooruit lopen”. Terwijl iedereen en z’n moeder de bui al wel ziet hangen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar bij invoering zeggen we dat het slechts voor drie weken is!
Als je gevaccineerd bent, is dat ook vrij lastig alsnog te onderzoeken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Iets kleiner dan als je niet gevaccineerd was, klopt. Maar alsnog zou je het wel willen weten lijkt me. Helaas ziet het OMT niets in onderzoeken in hoeverre mensen daadwerkelijk een infectie doorgemaakt hebben.
Helaas is het nu zo dat de opnames gewoon echt hard stijgen. De afgelopen week met liefst 35-40%quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat beantwoordt mijn vraag niet. De situatie "100% vaccinatiegraad + geen maatregelen" gaat niet genoeg zijn om de besmettingen duurzaam in te dammen, het virus zal dus altijd rond blijven gaan.
Die QR-code was dan ook alleen een middel om tot voldoende prikken te komen. Op het niveau van "terug naar 2019" zijn we volgens Hugo niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:13 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Als dat zo was, was er geen QR-code.
Is dat zo?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent, is dat ook vrij lastig alsnog te onderzoeken.
Ik denk niet dat het zo bedoeld is, maar ik denk dat het risico heel groot is dat het dat alsnog wordt. Is dat ook een optie?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Stoney3K het volgende:
Of denk je echt dat die QR-code bedoeld was als een blijvertje ook als het nergens voor nodig is?
Waarschijnlijk toch de laatste 2 verkiezingen VVD oid dergelijks gestemd want die linkse praatjes is niets en als je dan werkt willen ze ook hun HRA niet kwijt.quote:
Ik mag toch hopen dat het plan vooral is om de zorgcapaciteit te verhogen, door oud-personeel en wellicht ook medisch personeel uit het leger in te gaan zetten. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, maar gezien de vrij specifieke plekken waar het virus oplaait ga je algemene maatregelen echt niet kunnen verkopen lijkt me.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
Verwacht eigenlijk niks spannends als ze op termijn al met maatregelen komen (waarvan ik nu nog niet geloof omdat de marge nog binnen de bandbreedte van het OMT zit aldus Huug).
Ik bedoel meer dat het jouw stelling onderuit haalt. Er is genoeg gevaccineerd maar we zitten bij lange niet op 2019 niveau.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die QR-code was dan ook alleen een middel om tot voldoende prikken te komen. Op het niveau van "terug naar 2019" zijn we volgens Hugo niet.
Of denk je echt dat die QR-code bedoeld was als een blijvertje ook als het nergens voor nodig is?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:01 schreef zoost het volgende:
Het is meer een zorgcrisis dan een corona crisis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |