SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kan de OP eens korter trouwens?Het is wonderlijk jaquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:21 schreef Isabeau het volgende: [..] Op FB gaan die mensen al los als er een berichtje is dat er een rotonde aangelegd wordt. Het lijkt wel of ze o-ve-ral even willen vertellen dat vaccineren levensgevaarlijk is en we voor de gek worden gehouden. Ik vermoed om in hun eigen denkbeelden te blijven geloven.
Mooi onderzoeksmateriaal wel, alles wat er gebeurt bij die verschillende soorten/groepen mensen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geloof me, ik heb genoeg online gedate om nergens meer van op te kijkenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Cijfertjes42
[..]
En hoe lang sta jij precies al droog?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar vast van harte met de aanstaande geboorte van je neefje/nichtje.![]()
100% eens. Als we opnieuw een cyclus ingaan van maatregelen komen we daar niet meer van af zonder dat we een scenario ingaan van continu booster- en update prikken halen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem wat ik heb met het opnieuw instellen van welke maatregel dan ook.
In het verleden is gebleken dat de overheid onbetrouwbaar was met het afschalen van maatregelen na een genoemde termijn. Als ze nu weer maatregelen gaan invoeren, weet je eigenlijk al dat je er op korte termijn niet meer vanaf komt, en dat ze bij elke volgende keer dat het kraakt in de zorg, weer maatregelen komen, een eindeloos repeterend verhaal. Tegelijk is het herinvoeren van maatregelen het failliet van vaccineren, zie dan nog maar eens mensen bereid te krijgen voor een vaccinatie, of een vervolg prik.
De overheid is met haar beleid in een verschrikkelijk moeras beland, en dat weet zij. Het is hopen dat de overheid dit durft toe te geven en dat er geen enkel scenario mogelijk is zonder dat die gigantische maatschappelijke gevolgen heeft.
Wat mij bevreemd, is dat niemand het er over heeft dat er in het leven meer is dan alleen zorg.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Toevallig stond de herintroductie van mondkapjes wel als eerste acceptabele maatregel. Daarnaast alleen noodzakelijke reizen naar het buitenland (ja ja dat zal het verschil maken) en als derde de max 8 personen thuis uitnodigen. School sluiting en horeca sluiting was niet acceptabel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Dezelfde meerderheid die voor mondkapjes was vorig jaar zeker. Bizar dat ik nooit van die mensen spreek dan. Statistisch gezien kan dat niet kloppen.
![]()
Mondkapjesquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toevallig stond de herintroductie van mondkapjes wel als eerste acceptabele maatregel. Daarnaast alleen noodzakelijke reizen naar het buitenland (ja ja dat zal het verschil maken) en als derde de max 8 personen thuis uitnodigen. School sluiting en horeca sluiting was niet acceptabel.
Man man man dat mensen nog steeds denken dat we daarmee iets gaan bewerkstelligen terwijl 85 procent al is gevaccineerd.
En een max thuis? Er is toch geen gek meer die zich daar nog iets van gaat aantrekken.![]()
Oh boyquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb genoeg online gedate om nergens meer van op te kijken![]()
Maar vast van harte met de aanstaande geboorte van je neefje/nichtje.![]()
En dank
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom zal men het ook wel een acceptabele maatregel vinden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
En een max thuis? Er is toch geen gek meer die zich daar nog iets van gaat aantrekken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ow, dat wordt weer geniet0n op de Nextdoor app.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
En een max thuis? Er is toch geen gek meer die zich daar nog iets van gaat aantrekken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
True 😅quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom zal men het ook wel een acceptabele maatregel vinden.
Ik zie voor mezelf nul nut om aan enige maatregelen te houden. En voor anderen ook niet. Je laat jezelf vaccineren of je beschermt je op andere wijze.
Niet mijn probleem meer in deze fase
En met de vaccinatiegraad in Europa of in de wereld, gaat het anders nog wel 'even' duren om normaal te kunnen doen. Tot iedereen 'veilig' is.
De groeten, leven gaat door. Gr gr een aso west EuropeaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw iigquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
@:janneke Hoe denk jij dat deze saga zich gaat ontwikkelen?
Kleinere gourmetpakketten als maximum om te stimuleren kerst in kleine groepjes te vieren
QR code voor de oliebollenkraamOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen alcohol verkopen na 8u, dat drukt de R het meest. Oh en, alleen een valide QR code als je BMI onder 30 isquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw iig
Kleinere gourmetpakketten als maximum om te stimuleren kerst in kleine groepjes te vieren
QR code voor de oliebollenkraam
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 22:51:10 ]![]()
'zeg die QR code maar dag, als je afgelopen week steeds op je vette reet lag'quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen alcohol verkopen na 8u, dat drukt de R het meest. Oh en, alleen een valide QR code als je BMI onder 30 isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Op de gok dat je mij bedoelt: ik zie een paar opties (althans, op beleidsmatig vlak. Ik ben geen viroloog, dus wat er op medisch gebied gaat gebeuren, geen idee).quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
@:janneke Hoe denk jij dat deze saga zich gaat ontwikkelen?
1. Waarschijnlijk scenario: We kwakkelen verder. De experts blijven bang, de Gommersen blijven zeuren en de regering blijft met de kaasschaaf maatregelen bijplussen en afschalen. Kroegen uurtje eerder dicht, QR-codes uitbreiden naar pretparken en dierentuinen, mondkapjes terug op scholen en in winkels, dat werk. En dat houden we dan héél lang vol, want je kunt er niet meer mee stoppen.
2. Horrorscenario: De teugels worden weer hard aangetrokken en we gaan min of meer terug naar het maatregelenpakket van vorig jaar winter, misschien zonder avondklok. Kroegen dicht, scholen dicht, mondkapjesplicht, thuiswerken afdwingen, de hele trucklading. En dat moeten we ook weer tot Pasen volhouden, want eerder stoppen gaat ook niet.
3. BNW-optie, al dan niet te combineren met 1 of 2: De QR-plicht wordt doorgetrokken tot in het extreme, waarmee het ongevaccineerden de facto onmogelijk wordt gemaakt om nog deel te nemen aan de samenleving.
4. Deus ex machina: het virus muteert plotseling tot een ongevaarlijk iets, of we vinden medicatie die vrijwel alle ziekenhuisbezetting oplost.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Och, gaat ook om "een signaal" geven toch? De crisis is nog niet voorbij, wat denk de kutburger wel niet, dat het na dik anderhalf jaar al klaar is?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondkapjes
Man man man dat mensen nog steeds denken dat we daarmee iets gaan bewerkstelligen terwijl 85 procent al is gevaccineerd.
En een max thuis? Er is toch geen gek meer die zich daar nog iets van gaat aantrekken.![]()
Aangaande 4:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de gok dat je mij bedoelt: ik zie een paar opties (althans, op beleidsmatig vlak. Ik ben geen viroloog, dus wat er op medisch gebied gaat gebeuren, geen idee).
1. Waarschijnlijk scenario: We kwakkelen verder. De experts blijven bang, de Gommersen blijven zeuren en de regering blijft met de kaasschaaf maatregelen bijplussen en afschalen. Kroegen uurtje eerder dicht, QR-codes uitbreiden naar pretparken en dierentuinen, mondkapjes terug op scholen en in winkels, dat werk. En dat houden we dan héél lang vol, want je kunt er niet meer mee stoppen.
2. Horrorscenario: De teugels worden weer hard aangetrokken en we gaan min of meer terug naar het maatregelenpakket van vorig jaar winter, misschien zonder avondklok. Kroegen dicht, scholen dicht, mondkapjesplicht, thuiswerken afdwingen, de hele trucklading. En dat moeten we ook weer tot Pasen volhouden, want eerder stoppen gaat ook niet.
3. BNW-optie, al dan niet te combineren met 1 of 2: De QR-plicht wordt doorgetrokken tot in het extreme, waarmee het ongevaccineerden de facto onmogelijk wordt gemaakt om nog deel te nemen aan de samenleving.
4. Deus ex machina: het virus muteert plotseling tot een ongevaarlijk iets, of we vinden medicatie die vrijwel alle ziekenhuisbezetting oplost.
Verkondigen wij, het mysterie van het geloof
Nee.quote:Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…quote:Jij vindt toch ook dat een ieder zijn eigen leven weer moet oppakken?zie email 27 oktober![]()
Dus het gaat geen enkel verschil maken. Ik denk dat alleen verplicht thuiswerken, scholen sluiten en horeca+evenementen verbieden echt een verschil maakt in deze fase. De 1.5m en maximale bezoekers thuis waren effectief in het begin toen niemand gevaccineerd was en iedereen angst had, maar dat doet nu niets meer.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toevallig stond de herintroductie van mondkapjes wel als eerste acceptabele maatregel. Daarnaast alleen noodzakelijke reizen naar het buitenland (ja ja dat zal het verschil maken) en als derde de max 8 personen thuis uitnodigen. School sluiting en horeca sluiting was niet acceptabel.![]()
Dank voor je postquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de gok dat je mij bedoelt: ik zie een paar opties (althans, op beleidsmatig vlak. Ik ben geen viroloog, dus wat er op medisch gebied gaat gebeuren, geen idee).
4. Deus ex machina: het virus muteert plotseling tot een ongevaarlijk iets, of we vinden medicatie die vrijwel alle ziekenhuisbezetting oplost.
Als ik het zo lees allemaal stuk-voor-stuk horror scenario's. Dus eigenlijk is jouw visie dat de maatregelen op kort- en middellange termijn aanwezig zullen blijven, dus zeker de eerste 5 jaren. Overigens zijn ook de door jou genoemde maatregelen bij punt 1 best fors: betekent namelijk dat je weer een hoop zooi opgedrongen krijgt en dat je nite kan doen wat je wil.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
O dat kan. Meende enkele maanden geleden dat je van de maatregelen af wilde, ook als daar risico's aan kleven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…
Maar jij legt je er dus bij neer dat we permanente maatregelen houden?Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat we onverantwoorde dingen moesten gaan doen. Tegen bepaalde aspecten van het beleid zijn betekent niet dat je er maar helemaal tegen bent.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O dat kan. Meende enkele maanden geleden dat je van de maatregelen af wilde, ook als daar risico's aan kleven.Nee. We moeten op de middellange termijn goed naar andere oplossingen gaan kijken. Zo schrok ik toen ik vandaag zag dat de capaciteit in de zorg compleet in mekaar geklapt is. Daar zal een permanente opschaling noodzakelijk zijn. Maar op de korte termijn zijn dat soort interventies niet beschikbaar.quote:Maar jij legt je er dus bij neer dat we permanente maatregelen houden?zie email 27 oktober![]()
Als je nu weer nieuwe maatregelen gaat instellen, dan is het enige logische gevolg dat ze gedurende langere tijd blijven bestaan, want als nu niet het moment is om ermee te stoppen dan gaat dat er op korte termijn ook niet meer komen. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank voor je post
Als ik het zo lees allemaal stuk-voor-stuk horror scenario's. Dus eigenlijk is jouw visie dat de maatregelen op kort- en middellange termijn aanwezig zullen blijven, dus zeker de eerste 5 jaren. Overigens zijn ook de door jou genoemde maatregelen bij punt 1 best fors: betekent namelijk dat je weer een hoop zooi opgedrongen krijgt en dat je nite kan doen wat je wil.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.![]()
Klopt, blijkbaar werken die vaccins ook maar voor een bepaalde tijd en neemt de effectiviteit naarmate de tijd vordert af. Beetje hetzelfde effect wat je hebt als je tegelijk alle lampen gaat vervangen, die geraken dan ook defect in eenzelfde tijdscohort.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je nu weer nieuwe maatregelen gaat instellen, dan is het enige logische gevolg dat ze gedurende langere tijd blijven bestaan, want als nu niet het moment is om ermee te stoppen dan gaat dat er op korte termijn ook niet meer komen. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Damn. Lijkt er dus op dat we hier niet meer van af komen. Het scenario van accepteren hoe het is lijkt niet te bestaan
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.
We kunnen blijkbaar amper 200 man op de IC aan op dit moment, terwijl er nog geen 4 maanden geleden nog 600 lagen, men kan best wat meer troefkaarten uitspelen voor je het hele land weer lastigvalt met maatregelen, waar je dan nog maanden/jaren aan vast zit. En daar hoef je echt niet meteen alle zorg weer voor af te schalen.
Maargoed ik ben geen stressende zorgbaaswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).
Jij vind dit niet zorgelijk?zie email 27 oktober![]()
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ [url= https://pbs.twimg.com/med(...)4096x4096]afbeelding[/url] ]
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen.
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.
Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.zie email 27 oktober![]()
Volstrekt mee eensquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.
We kunnen blijkbaar amper 200 man op de IC aan op dit moment, terwijl er nog geen 4 maanden geleden nog 600 lagen, men kan best wat meer troefkaarten uitspelen voor je het hele land weer lastigvalt met maatregelen, waar je dan nog maanden/jaren aan vast zit. En daar hoef je echt niet meteen alle zorg weer voor af te schalen.
Maargoed ik ben geen stressende zorgbaas
Het is krankzinnig allemaalOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap (quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).
Jij vind dit niet zorgelijk?) maatregelen aan.
(En IC-opnamen 25, uit mijn hoofd)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij vind dit niet zorgelijk?Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Nee hoor. het zijn niet voor niets golven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.
Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.
We hebben in voorgaande golven gezien dat ze ongeveer 14 dagen aanhouden. En hadden de neiging pas maatregelen in te zetten om het moment dat de feitelijke daling al begonnen was. Ik zie geen reden waarom dit nu anders zou moeten zijn, al helemaal niet met 85% vaccinaties.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.
Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.zie email 27 oktober![]()
Ik heb genoeg slecht verklaarbare golfbewegingen uit de verschillende landen gezien dat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat er hierna gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)I'll give you something to do![]()
Jij kiest ervoor om miljoenen mensen hun vrijheid te ontnemen en noodzakelijke (cardiologie, oncologie) te cancelen om corona patienten voorrang te geven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.
Andere vraag: ben jij bereid om (enige) permanente maatregelen te accepteren om oversterfte voorkomen?Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.zie email 27 oktober![]()
Alsof de clubs en discotheken nu brandhaarden zijn. Als dat zo was, dan was dat allang overal in de pers gekomen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
Ook zijn er aanscherpende maatregelen ingesteld (remember remember, the 23th of january en de gruwelijke avondklok) terwijl de cijfers dalende waren inderdaad, waarna vervolgens de cijfers weer flink gingen stijgen. Dit vanwege het stijgende aandeel van de Britse variant.Weisst![]()
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap () maatregelen aan.
(En IC-opnamen 25, uit mijn hoofd)zie email 27 oktober![]()
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef erkel het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.
Ook zijn er aanscherpende maatregelen ingesteld (remember remember, the 23th of january en de gruwelijke avondklok) terwijl de cijfers dalende waren inderdaad, waarna vervolgens de cijfers weer flink gingen stijgen. Dit vanwege het stijgende aandeel van de Britse variant.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Jij weerlegt mijn post nietquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.Weisst![]()
Zwalkend beleid is wel een van de vaste kenmerken, ja.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zou trouwens de voetbalstadions sluiten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
We beginnen bij De Goffert, oh wacht.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:25 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou trouwens de voetbalstadions sluiten.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector. Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.I'll give you something to do![]()
Geen grote haarden, gaat niet gebeuren (thuiswerken iig gaat echt niet geaccepteerd en gedaan worden) en draagvlak richting de nulquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
Maatregelen zijn gewoon niet nuttig nu, pak probleem aan waar het zit en laat de rest lekker met rust en doorlevenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.quote:
De grafieken die jij post zijn gebaseerd op dagcijfers van het RIVM, en dan ben ik eigenlijk al direct klaar.
Vandaag zaten er bijvoorbeeld bijna 900 meldingen van 5-10 dagen oud in de dagcijfers.
De rapportage vertraging is zo dramatisch dat je daar nooit conclusies uit kan trekken.
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector.Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.quote:Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?
Waar je ook voor moet oppassen is dat je een eisenpakket op tafel legt wat economisch niet rendabel is, dan maar dicht en de prijs betalen die daar bij hoort in de vorm van steun.
Ik zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar je moet toch wat.zie email 27 oktober![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is ook nog een mogelijkheid inderdaad.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot nietquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…
[..]
Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.
Waar je ook voor moet oppassen is dat je een eisenpakket op tafel legt wat economisch niet rendabel is, dan maar dicht en de prijs betalen die daar bij hoort in de vorm van steun.
Ik zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar je moet toch wat.
Dat helpt toch geen flikker
Laat gewoon gaan, Zweedse model
YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doeiOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet
YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doeizie email 27 oktober![]()
De dagcijfers (inclusief storingsverwerkingen een paar dagen later) weergegeven in een periode over een lange termijn geven een prima trend weer. In januari hadden de modellen prima door dat de Britse variant een probleem ging vormen waardoor verscherpte maatregelen werden genomen. In mijn optiek is het beleid prima te volgen en ook weer te voorspellen wanneer maatregelen weer afgeroomd worden. Als je niet in het effect van de maatregelen gelooft, dan zal dat een stuk moeilijker zijn denk ik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.
De grafieken die jij post zijn gebaseerd op dagcijfers van het RIVM, en dan ben ik eigenlijk al direct klaar.
Vandaag zaten er bijvoorbeeld bijna 900 meldingen van 5-10 dagen in de dagcijfers.
De rapportage vertraging is zo dramatisch dat je daar nooit conclusies uit kan trekken.
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.Weisst![]()
Die ga je nooit bereiken, ja alleen met een financiële incentive, dan staan ze gegarandeerd in de rij.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik weet het ook niet, maar om dan maar random maatregelen uit te vaardigen waar andere groepen last van hebben vind ik ook niet alles. To say the least.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als men de zorg wil ontlasten dmv het in algemene zin omlaagbrengen van de R dan is het niet zo heel relevant of risicogroepen daar wel of niet komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet
YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doei
Maar dat is dus de vraag, richt je je op de groep die de situatie in de meest directe zin steeds penibeler maakt (ongevaccineerde 50-plussers) of hou je het generiek?I'll give you something to do![]()
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?Weisst![]()
De modellen van RIVM gaan alleen wel uit van betere bron gegevens dan van "dagcijfers"quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef erkel het volgende:
[..]
De dagcijfers (inclusief storingsverwerkingen een paar dagen later) weergegeven in een periode over een lange termijn geven een prima trend weer. In januari hadden de modellen prima door dat de Britse variant een probleem ging vormen waardoor verscherpte maatregelen werden genomen. In mijn optiek is het beleid prima te volgen en ook weer te voorspellen wanneer maatregelen weer afgeroomd worden. Als je niet in het effect van de maatregelen gelooft, dan zal dat een stuk moeilijker zijn denk ik.
Ik geloof zeker wel in het effect van maatregelen, alleen ben je nu echt op wel een punt gekomen dat iedereen grotendeels klaar is met maatregelen. En ik denk ook dat sectoren nu wel zoiets hebben van fuckyou, wij hebben alles gedaan wat we konden, we zijn continue de zondebok geweest, je hebt ons een QR in de maag gesplitst en nu moeten we straks weer dicht omdat ongevaccineerden de zorg overspoelen?
Nee, het is echt wel klaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hear hear.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?zie email 27 oktober![]()
Van realiteit negeren is geen sprake. Wel van cijfers anders interpreteren. Als je daar niet mee om kunt gaan...quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?![]()
Ja en dan zit je weer met maatregelen, en dan? Waar gaan we dan op wachten?quote:
We drukken als maatschappij een veer in die langzaam weer terugveert.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Hoe moeten ze dan geïnterpreteerd worden?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Van realiteit negeren is geen sprake. Wel van cijfers anders interpreteren. Als je daar niet mee om kunt gaan...
Ik pleit trouwens helemaal niet voor maatregelen op dit moment, maar als de IC's het niet meer aankunnen dan ontkom je er niet aan. Dan heeft namelijk iedereen een probleem. Elke Nederlander.Weisst![]()
Nouja als je dan toch brandhaarden wil aanpakken. Als ik de dagelijkse kaartjes van opnames zie dan zit er toch een opvallend kleurtje van linksonder naar rechtsboven in het land (en de grote steden).quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Je kunt het nachtleven wel dichtgooien, maar als het zogenaamde onbeperkte recht op godsdienst betekent dat er massa's ongevaccineerden samen blijven komen zonder regels ga je t niet stoppen![]()
Iedereen ziet het de verkeerde kant op gaan.
Een beetje bijsturen nu, thuiswerken - anderhalve meter weer instellen, verzin maar wat - lijkt mij beter dan je kop in het zand steken.
En pak die kerken eens aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als je het nachtleven nu weer wil gaan sluiten dan moet je trouwens ook niet meer aan steunmaatregelen beginnen, dat is dan weggegooid geld.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar wat bereik je dan? Het probleem is dat de vaccins niet altijd goed beschermen, en de transmissie niet kan voorkomen. Dan kun je het maatschappelijk leven tijdelijk wel stil leggen maar dan doe je niks aan het probleem.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
Iedereen ziet het de verkeerde kant op gaan.
Een beetje bijsturen nu, thuiswerken - anderhalve meter weer instellen, verzin maar wat - lijkt mij beter dan je kop in het zand steken.
En pak die kerken eens aan.
Het is toch een keertje een kwestie van aftasten om te kijken hoe ver we kunnen gaan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dan zit je weer met maatregelen, en dan? Waar gaan we dan op wachten?
We drukken als maatschappij een veer in die langzaam weer terugveert.
Stel dat we voor het eerst werden geconfronteerd met een griepgolf dan had men ook wel even met samengeknepen billetjes toegekeken en wellicht rare bokkensprongen gemaakt. Maar goed, door ervaring weten we inmiddels dat ons zorgapparaat dat aankan en dat het erbij hoort.
Maar voor covid is veel nog onbekend en gezien de immuniteitsgraad steady state niveaus begint aan te nemen zal het normaal omgaan met dit virus de komende tijd een beetje vorm moeten gaan krijgen.I'll give you something to do![]()
Dan zou men wel eens de indruk krijgen dat het niet zo tijdelijk was..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
Als je het nachtleven nu weer wil gaan sluiten dan moet je trouwens ook niet meer aan steunmaatregelen beginnen, dat is dan weggegooid geld.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Wat Serial zegtquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Het zij zo, lekker laten gaan. Voor zorgen, triage wat strenger als het echt niet anders kan, overplaatsen naar Duitsland indien nodig.
En weer doorrrrrrOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je vergeet even dat de bevolking niet uniform verdeeld is over NL, dus zo'n plaatje vertekent enorm. Ruim een half miljoen mensen uit de gemeente Rotterdam bijvoorbeeld worden gerepresenteerd door slechts één van die gekleurde vakjes.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nouja als je dan toch brandhaarden wil aanpakken. Als ik de dagelijkse kaartjes van opnames zie dan zit er toch een opvallend kleurtje van linksonder naar rechtsboven in het land (en de grote steden).
Je kunt het nachtleven wel dichtgooien, maar als het zogenaamde onbeperkte recht op godsdienst betekent dat er massa's ongevaccineerden samen blijven komen zonder regels ga je t niet stoppen
Edit: oh sorry je noemt ook de steden, my bad.I'll give you something to do![]()
Hoe lang wil je die R laag houden met zijn allen dan? De wereld is nog lang niet gevaccineerdquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Als men de zorg wil ontlasten dmv het in algemene zin omlaagbrengen van de R dan is het niet zo heel relevant of risicogroepen daar wel of niet komen.
Maar dat is dus de vraag, richt je je op de groep die de situatie in de meest directe zin steeds penibeler maakt (ongevaccineerde 50-plussers) of hou je het generiek?
Dat duurt decenniaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wie moet er ook alweer beleid maken en zorgen dat elke Nederlander bediend wordt van voldoende zorgcapaciteit, hmmmmquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:48 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dan geïnterpreteerd worden?
Ik pleit trouwens helemaal niet voor maatregelen op dit moment, maar als de IC's het niet meer aankunnen dan ontkom je er niet aan. Dan heeft namelijk iedereen een probleem. Elke Nederlander.
Gelukkig wordt daar fors op ingezet
Zullen we een weddenschap doen wanneer de volgende lockdown wordt uitgeroepen? Al dan niet voor alleen ongevaccineerden?
Ik zet in op. .. hmm .. 26 november klinkt wel leuk.
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.![]()
Ik zet in op geen maatregelen. Mag dat ook?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Zullen we een weddenschap doen wanneer de volgende lockdown wordt uitgeroepen? Al dan niet voor alleen ongevaccineerden?
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op zich hoeft dat wat mij betreft niet per se. De seizoensgriep heeft doorgaans ook tijdelijk een R ver boven de 1.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe lang wil je die R laag houden met zijn allen dan? De wereld is nog lang niet gevaccineerd
Dat duurt decennia
Zodra we de 100% immuniteitsgraad naderen dan zullen we iets moeten bedenken waarmee we maatregelloos ons leven kunnen leiden.I'll give you something to do![]()
Damn, statistisci hadden toch kunnen voorspellen dat dit zou gebeuren? In beleid en verwachtingsmanagement is er helemaal niks gebeurd.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Dan neem je toch noodopvangquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.
Net of iemand nog zijn kinderen thuis gaat houden![]()
![]()
Een totale lockdown komt er niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.
Meer etterbakken met mondkapjes mogelijk..Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Ja mag uiteraard.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zet in op geen maatregelen. Mag dat ook?
Ik zou liever ook een ander lot tegemoet zien. Maar mijn glazen bol had in het nabije verleden iets te vaak gelijk en nu geeft ie dit aan dus ..![]()
QR code loslaten en de overige nog geldende regels graag, ASAPquote:Op zondag 24 oktober 2021 00:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Op zich hoeft dat wat mij betreft niet per se. De seizoensgriep heeft doorgaans ook tijdelijk een R ver boven de 1.
Zodra we de 100% immuniteitsgraad naderen dan zullen we iets moeten bedenken waarmee we maatregelloos ons leven kunnen leiden.
Verkeerde topic
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Nee dat zeg ik ... al dan niet voor ongevaccineerden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een totale lockdown komt er niet.
Meer etterbakken met mondkapjes mogelijk..
Ik lach me de ballen uit mijn broek als men dan pas tot de ontdekking komt dat het toch ook niet door de ongevaccineerden komt dat de opnames steigen.
Want ja ... wie moeten we dan nog de schuld geven![]()
![]()
Straks het vliegtuig in met tig andere hoestende snottober reismensen. Nu eens slapen
Gegroet allen
Mja ik bevind me niet in dergelijke beroepen. Ook al zullen sommige mensen er aan twijfelen .. ook ik heb moraal in mijn lijf.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan neem je toch noodopvang
Net of iemand nog zijn kinderen thuis gaat houden![]()
![]()
Dus mocht het zo ver komen, dan lossen we dat ook wel weer op. Ik ben erg creatief geworden in ruim 1,5 jaar tijd. Dat is een van de goeie dingen die corona me heeft gebracht.![]()
Ben ik ook heel benieuwd naar. Mogelijk wordt dan de boosterprik geïntroduceerd waar ik van verwacht dat daar minder gretig gebruik van zal gemaakt worden - ik niet iig - en wordt dat verkocht als de flessenhals als mensen daar niet massaal aan willen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ... al dan niet voor ongevaccineerden.
Ik lach me de ballen uit mijn broek als men dan pas tot de ontdekking komt dat het toch ook niet door de ongevaccineerden komt dat de opnames steigen.
Want ja ... wie moeten we dan nog de schuld geven
JJe werkt inmiddels weer op kantoor toch?quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja ik bevind me niet in dergelijke beroepen. Ook al zullen sommige mensen er aan twijfelen .. ook ik heb moraal in mijn lijf.
Dus mocht het zo ver komen, dan lossen we dat ook wel weer op. Ik ben erg creatief geworden in ruim 1,5 jaar tijd. Dat is een van de goeie dingen die corona me heeft gebracht.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Afgelopen keer hebben zat mensen de kinderen gewoon gebracht, ondanks ze niet in de beroepen zaten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja ik bevind me niet in dergelijke beroepen. Ook al zullen sommige mensen er aan twijfelen .. ook ik heb moraal in mijn lijf.
Dus mocht het zo ver komen, dan lossen we dat ook wel weer op. Ik ben erg creatief geworden in ruim 1,5 jaar tijd. Dat is een van de goeie dingen die corona me heeft gebracht.
Men was er klaar mee, en geheel begrijpelijk. De BSO sluiten om de ouders thuis te houden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kunnen we geen deal met DL maken?
We betalen er gewoon voor.
Dat we daar capaciteit voor covid-IC inkopen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er zijn al standaard deals om behandelingen daar te doen, dus ik zie niet in waarom we niet een paar IC bedden erbij kunnen vragen. Dat is wat ik bedoel met de troefkaarten zijn nog lang niet gespeeld, en ik vind dat we daar eerst naar moeten kijken voor we een land weer plat willen leggen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:17 schreef capricia het volgende:
Dat we daar capaciteit voor covid-IC inkopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben sws voorstander van dat soort samenwerkingen. En als we voor het najaar/winter daar capaciteit in moeten kopen omdat we het hier niet hebben, dan moeten we dat gewoon doen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn al standaard deals om behandelingen daar te doen, dus ik zie niet in waarom we niet een paar IC bedden erbij kunnen vragen. Dat is wat ik bedoel met de troefkaarten zijn nog lang niet gespeeld, en ik vind dat we daar eerst naar moeten kijken voor we een land weer plat willen leggen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
niet alleen voor covid. laatste 2 griep seizoenen was er ook ic bedden en personeel tekort en werden mensen zelfs omgeschoold.quote:Op zondag 24 oktober 2021 00:17 schreef capricia het volgende:
Dat we daar capaciteit voor covid-IC inkopen.![]()
16 novemberquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
24 november!quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.![]()
Mondluier om en geen alcohol meer kopen na 20uquote:Op zondag 24 oktober 2021 00:03 schreef Molo het volgende:
[..]
QR code loslaten en de overige nog geldende regels graag, ASAP![]()
![]()
Het probleem zijn dus de mensen die het vaccin weigeren. Hoe wou je dat aanpakken dan? Zij houden de maatschappij gegijzeld. Door de niet gevaccineerden gaan er straks weer maatregelen komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen grote haarden, gaat niet gebeuren (thuiswerken iig gaat echt niet geaccepteerd en gedaan worden) en draagvlak richting de nul
Maatregelen zijn gewoon niet nuttig nu, pak probleem aan waar het zit en laat de rest lekker met rust en doorleven![]()
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat Serial zegt
Het zij zo, lekker laten gaan. Voor zorgen, triage wat strenger als het echt niet anders kan, overplaatsen naar Duitsland indien nodig.
En weer doorrrrrr
En dan schrijf jij 'en weer doorrrrr' ????? Pffffff.![]()
Ik houd er rekening mee dat er weer beperkingen komen, tegelijkertijd voel ik geen bereidwilligheid tot strikte naleving.
Deze winter zo veel mogelijk dingen verplaatsen naar de locaties waar de overheid me niet kan verbieden. Thuiswerken was altijd al vrijwillig dus ik denk dat dat weer een advies wordt, geen plicht.
Wel positief dat heel naïef NL nu met met de (wassen) neus op de feiten wordt gedrukt dat QR voor toegang bijna zinloos blijkt.
Ik weet niet hoe het elders is, maar adviezen voor bezoek, afstand, handenschudden, thuiswerken etc zijn wel uitgewerkt. Als je nu nog wilt ingrijpen, dan moet je haast wel sectoren als horeca en entertainment opheffen. En dan zul je zien dat die behoefte niet verdwijnt en iedereen thuis door gaat.
Maar wellicht dat een met guitige beeldspraak doorspekte monoloog van een schoenfashionista nog voldoende draagvlak kan opkloppen..Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:37 schreef GemMagic het volgende:
Ik houd er rekening mee dat er weer beperkingen komen, tegelijkertijd voel ik geen bereidwilligheid tot strikte naleving.
Deze winter zo veel mogelijk dingen verplaatsen naar de locaties waar de overheid me niet kan verbieden. Thuiswerken was altijd al vrijwillig dus ik denk dat dat weer een advies wordt, geen plicht.
Wel positief dat heel naïef NL nu met met de (wassen) neus op de feiten wordt gedrukt dat QR voor toegang bijna zinloos blijkt.
Ik weet niet hoe het elders is, maar adviezen voor bezoek, afstand, handenschudden, thuiswerken etc zijn wel uitgewerkt. Als je nu nog wilt ingrijpen, dan moet je haast wel sectoren als horeca en entertainment opheffen. En dan zul je zien dat die behoefte niet verdwijnt en iedereen thuis door gaat.
Maar wellicht dat een met guitige beeldspraak doorspekte monoloog van een schoenfashionista nog voldoende draagvlak kan opkloppen..![]()
87% van de risicogroep is gevaccineerd waarvan 83% volledig gevaccineerd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten.
Van de resterende 13-17% heeft ongeveer 20-30% natuurlijke immuniteit.
Wij zouden dus een afname moeten verwachten van de besmettingen van 86%, en eveneens een afname van de ziekenhuisopnames van 86% tov vorig jaar, het vaccin beschermd immers voor 97% en gaat ook besmetting tegen.
Vorig jaar was 0% van de risicogroep gevaccineerd, en toen had geen mens het over bedden die in beslag genomen werden.
Dit jaar zou het aantal opnames 86% minder moeten zijn, de IC top van eind 2020 betrof 661 covid patiënten.
Wanneer de ongevaccineerden tussen al de gevaccineerden en immunen desondanks net zo besmet raken en op de IC belanden als vorig jaar, komen er max 93 op de IC op de top van de uitbraak, of eigenlijk slechts 9 omdat de uitbraak ook 86% lager zal uitpakken tov vorig jaar.
Het vaccin is een wondermiddel.![]()
Interessant dat je dat gelooft. Hooguit indirect omdat ‘t aanzet tot vaccintie.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Overigens vind ik het naïef om te doen alsof de besmettingen nu niet op QR locaties plaatsvinden. Simpelweg niet waar, ik gun mensen wel hun geloof, hun illusie van een uitweg, hun misplaatste perceptie van veiligheid, maar het is gevaarlijk om te doen alsof QR restricties de verspreiding drukken. Achter de deur is gewoon corona en zijn er geen beperkingen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor de QR code maar alle argumentatie (even los van wat ik daarvan vind) die ervoor wordt gebruikt (het is veilig om ergens heen te gaan, er wordt niet gediscrimineerd etc, je kunt nog steeds naar binnen) is 1 op 1 toepasbaar op moskeeën en kerkdiensten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kickinalfa op 24-10-2021 07:04:50 ]![]()
Ik zet in op lokale maatregelen aankondiging voor de persconferentie met dan 2-5 dagen om dat in te voeren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan kom je uit rond 6 november.
En meteen de aankondiging dat TvT geld gaat kosten.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kickinalfa op 24-10-2021 07:19:45 ]![]()
Waar baseer je dat op? Zou best kunnen dat het dat effect heeft maar die QR is er vooral om je over te halen je te laten vaccineren. Als men echt besmettingen wilde tegen gaan was TvT voor iedereen verplicht gesteld. Al snap ik dat ze dat niet doen en dat ze van de 1,5 m afwilden. Maar die QR is echt de minst effectieve maatregel tegen besmettingen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz.
[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 24-10-2021 07:32:19 ]![]()
Ah, we moeten weer "even" ons best doen. 🙄
Wat een stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatie
[ Bericht 0% gewijzigd door asco op 24-10-2021 08:08:46 ]![]()
“Data-analist Yorick Bleijenberg”quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Wat ee stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatie_________
Kan het nu al niet meer serieus nemen.![]()
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’squote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Wat ee stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatie![]()
"Als je kijkt naar hun modellen is dit wel echt een begin van een langdurige golf.quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Data-analist Yorick Bleijenberg”_________
Kan het nu al niet meer serieus nemen.
Volgens mij is dit de kern.
Dit is allemaal voorzien en zou dus behapbaar moeten zijn.![]()
Heerlijk die communicatiespecialisten; Zeker nog uit de balkenende periode; Eerst het zuur en dan het zoet. We wachten nog.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zou het nog lang duren voordat iemand de QR app voorstelt als mogelijk middel voor een lokale lockdown..
Ga niet te ver, zonder QR!Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:37 schreef GemMagic het volgende:
Wel positief dat heel naïef NL nu met met de (wassen) neus op de feiten wordt gedrukt dat QR voor toegang bijna zinloos blijkt.Zonder wrijving geen glans![]()
Het feit dat je dus ook een gevaccineerde moet laten testen maakt het ding dus volstrekt nutteloos en overbodig.quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.
Echt, wat een boter hebben/hadden sommige mensen op hun hoofd.
Go hard or go home![]()
Ik was gisteren uit eten in Enschede daar werd helemaal niet om die code gevraagd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
want? Die zijn toch veel minder vatbaar en veel minder besmettelijk? Je moet toch wat on de bereidheid tot vaccineren levend te houden en daarnaast economie te laten blijven draaien?quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.![]()
Hopelijk wordt ergens deze week duidelijk wat ze van plan zijn. De nuloptie is afgevallen, de zorg laten ploffen zullen ze niet doen.
Dus het gaat ergens pijn doen en dan kan het nog wel eens een grimmige winter worden. De effectiviteit van eventuele maatregelen zal ook stukken minder zijn vanwege amper bereidheid onder de bevolking. Dan moet je dus nog meer maatregelen nemen met nog meer chagrijn als gevolg. Of keihard handhaven, maar dat zie ik in dit stadium ook niet gebeuren en past ook niet bij Nederland.![]()
Bron?quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!![]()
Er is absoluut geen draagvlak meer voor strengere maatregelen onder de bevolking. En terecht wat mij betreft. Het risico is dan dat je steeds strengere maatregelen gaat opleggen aan ongevaccineerden en een groep tweederangsburgers gaat creëren. Ik zag uit het buitenland al voorbeelden voorbij komen van een avondklok alleen voor ongevaccineerden. Dat is echt heel engquote:Op zondag 24 oktober 2021 08:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Hopelijk wordt ergens deze week duidelijk wat ze van plan zijn. De nuloptie is afgevallen, de zorg laten ploffen zullen ze niet doen.
Dus het gaat ergens pijn doen en dan kan het nog wel eens een grimmige winter worden. De effectiviteit van eventuele maatregelen zal ook stukken minder zijn vanwege amper bereidheid onder de bevolking. Dan moet je dus nog meer maatregelen nemen met nog meer chagrijn als gevolg. Of keihard handhaven, maar dat zie ik in dit stadium ook niet gebeuren en past ook niet bij Nederland.![]()
Ik zou zeggen: stop ermee om mensen te dwingen tot vaccins met steeds bizardere regels. Laat de keuze vrij en communiceer helder dat die keuze ook consequenties heeft: als de IC's overvol raken gaan ongevaccineerde coronapatienten niet meer voor op andere patiëntengroepen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-voor-covidpatienten
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 09:10:33 ]![]()
Daarna Tilburg @Lenny_Leonardquote:Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’s![]()
![]()
''Volgens data-analist Yorick Bleijenberg''quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatie
Gelijk gestopt met lezen![]()
![]()
quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatieEen coronavrije samenleving? Iedereen snapt nou juist prima datvdat een illusie is, communicatiedeskundige.quote:Als je weet te schetsen wat er nodig is om een coronavrije samenleving te bereiken, dan zal je mensen weer meekrijgen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Komt dat nog ergens uit BCO?quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:35 schreef GemMagic het volgende:
Overigens vind ik het naïef om te doen alsof de besmettingen nu niet op QR locaties plaatsvinden. Simpelweg niet waar, ik gun mensen wel hun geloof, hun illusie van een uitweg, hun misplaatste perceptie van veiligheid, maar het is gevaarlijk om te doen alsof QR restricties de verspreiding drukken. Achter de deur is gewoon corona en zijn er geen beperkingen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Die gaan ook door de pomp, dus. Kwestie van tijd voordat er hier maatregelen komen denk ik dan.quote:![]()
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Heel weinig tot niks. Maar ‘dan doen we wat’quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?![]()
Het gevoel van urgentie moet terugkomen denk ik. Of dit dan het juiste middel is daar kunnen we over discussiëren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?
Ik denk dat je het gevoel van urgentie op geen enkele manier meer terugkrijgt tenzij er een rij ambulances voor het ziekenhuis staat.![]()
Niets. Het is een halfslachtig compromis tussen wel willen uitstralen dat je wat doet, maar niet (meer) het lef hebben om opnieuw allerlei sectoren te gaan dichtgooien.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik kijk er naar uit, weer met mondkapje en kar door de supermarkt!quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die gaan ook door de pomp, dus. Kwestie van tijd voordat er hier maatregelen komen denk ik dan.![]()
Het is wel een vorm van bewustwording om je aan maatregelen te houden, dat is het enige wat dan steeds zichtbaar is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?sig verwijderd door FA![]()
Is toch juist alleen maar beter om niet gelijk met de botte bijl sectoren te sluiten, maar eerst te proberen of minder ingrijpende maatregelen misschien wat doen? Lijkt mij dan?
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.![]()
Mondmaskers van 1 meter breed comingquote:
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 06:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ik ben ook niet voor de QR code maar alle argumentatie (even los van wat ik daarvan vind) die ervoor wordt gebruikt (het is veilig om ergens heen te gaan, er wordt niet gediscrimineerd etc, je kunt nog steeds naar binnen) is 1 op 1 toepasbaar op moskeeën en kerkdiensten.zie email 27 oktober![]()
quote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.
En dan schrijf jij 'en weer doorrrrr' ????? Pffffff.Mooi dat jij in die frames trapt. Kijk even naar cijfers, dat die kleine hoeveelheid mensen 'de boel gijzelt', geeft vooral het failliet van ons beleid en capaciteit rond zorg aanquote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.
En dan schrijf jij 'en weer doorrrrr' ????? Pffffff.
Aju, even de lucht onveilig maken. Op 20 cm afstand van mijn medepassagiers, maar mét super helpend mondmasker![]()
Vooralsnog lijkt het mij de “kroegen een uurtje eerder dicht” van 2021.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:54 schreef Tijn het volgende:
Is toch juist alleen maar beter om niet gelijk met de botte bijl sectoren te sluiten, maar eerst te proberen of minder ingrijpende maatregelen misschien wat doen? Lijkt mij dan?
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.
En ook nog een weigering om de olifant in de kamer te adresseren.zie email 27 oktober![]()
Maar wat nou als de kerk of de moskee aantoonbaar een brandhaard is?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.
Ik weet niet of dat nu zo is natuurlijk. Maar artikel 6 kan indien nodig ook tijdelijk worden ingeperkt.![]()
Wat is de olifant?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het mij de “kroegen een uurtje eerder dicht” van 2021.
En ook nog een weigering om de olifant in de kamer te adresseren.![]()
Misschien een opbouw naar de volgende stap qua maatregelen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets. Het is een halfslachtig compromis tussen wel willen uitstralen dat je wat doet, maar niet (meer) het lef hebben om opnieuw allerlei sectoren te gaan dichtgooien.
Want als de enige maatregel mondkapjes zou zijn is dat niet genoeg om "het tij te keren" en graaien we daarna verder in de maatregel toolkit.
Overigens zou ik persoonlijk gaan weigeren om weer mondkapjes te gaan dragen.
Ik hoop dat het kabinet voet bij stuk houdt vanwege de verwachte piek van 400 ic.![]()
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:54 schreef Tijn het volgende:
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.![]()
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.quote:
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.![]()
Er zal vast wel onderbouwing zijn van de pro en contra mondkapjes kampen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Maar die loopgraven zijn inmiddels zo diep dat geen enkele discussie daar nog zin heeft.![]()
Als ze terugkomen dan worden ze ook gegarandeerd weer verplicht op scholen - oftewel mijn werk. Dan kan ik wel gaan weigeren, maar dan zit ik binnen de kortste keren bij mijn afdelingsleider op kantoor denk ik.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens zou ik persoonlijk gaan weigeren om weer mondkapjes te gaan dragen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Totaaaaaaal zinloos. Hebben wij hier destijds niet ook een tijd de grens met de UK dicht gehouden voor de Britse variant? En vluchten uit India een poosje op non actief wegens de Delta variant?
Gelukkig hebben beide varianten daardoor helemaal nooit voet aan de grond gekregen in NL!
...
Oh wacht.![]()
![]()
Eens. Maar tegelijk is dat geen nieuwe informatie. Dat wantrouwen is er al langer en we wisten dat het vaccin de uitweg zou moeten vormen. En dan toch nog zo verbaasd zijn dat er op die plekken weigeraars zijn. Die campagne had je een jaar geleden mee moeten starten. Dat is ook slecht hoor.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.![]()
Je kunt het wel vertragen of uitstellen. Dat is ook winst.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.
Totaaaaaaal zinloos. Hebben wij hier destijds niet ook een tijd de grens met de UK dicht gehouden voor de Britse variant? En vluchten uit India een poosje op non actief wegens de Delta variant?
Gelukkig hebben beide varianten daardoor helemaal nooit voet aan de grond gekregen in NL!
...
Oh wacht.![]()
Er is een prima vaccinatiebereidheid onder christenen in het algemeen. Uit mijn kring ken ik er maar een enkeling die niet wil. Het probleem zit in de biblebelt orthodoxen. Nu is dat maar een klein gedeelte van het geheel maar bepalen helaas wel het beeld voor de hele groep.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.
maar inderdaad, beter is er een focus op achterstandswijken waar mensen moeilijker bereikt kunnen worden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het is toch wel tenenkrommend dat dat nu eens een keer geconstateerd wordt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meerWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Religieuze gemeenschappen waar én veel samenkomsten zijn en de vaccinatiegraad laag is.quote:zie email 27 oktober![]()
Op het moment dat een variant uit de kiemsurveillance komt rollen, is het al lang en breed verspreid. Pure beeldvorming. Kijk ons eens daadkrachtig optreden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.
...
Oh wacht.![]()
Ik ken zelf overigens niemand meer die recent besmet is geraakt (vorige golven wel), hoe zit dat bij jullie?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Gelukkig zitten ze er in Den Haag bovenop om kerkelijke mensen... uh...quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Religieuze gemeenschappen waar én veel samenkomsten zijn en de vaccinatiegraad laag is.![]()
Individuen kun je een quarantaineplicht opleggen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wat nou als de kerk of de moskee aantoonbaar een brandhaard is?Dat kan inderdaad, op dit moment niet maar met een wetswijziging wel. Van dat kulargument van Grapperhaus en goede vriend Hugo moet ik ook niets hebben.quote:Ik weet niet of dat nu zo is natuurlijk. Maar artikel 6 kan indien nodig ook tijdelijk worden ingeperkt.zie email 27 oktober![]()
Nou, ik zie de winst eerlijk gezegd niet echt meer.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het wel vertragen of uitstellen. Dat is ook winst.![]()
Nou ja, niet elke gelovige is een ongevaccineerde refo natuurlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig zitten ze er in Den Haag bovenop om kerkelijke mensen... uh...
[ twitter ]
En een kerkdienst waar mensen zitten te zingen is weinig anders dan een concert ofzo.![]()
Ja die tweet postte ik gisteren ook….quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
Correct.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.zie email 27 oktober![]()
Ja, daar heb ik 'm van. Alsof ik Gert-Jan Segers normaal gesproken in m'n feed ziequote:Op zondag 24 oktober 2021 10:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die tweet postte ik gisteren ook….![]()
![]()
Persoonlijk niet nee, maar ik vraag me ook af hoeveel mensen nog een test hebben laten doen de laatste maanden. Iedereen die ik ken is gevaccineerd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef nostra het volgende:
Ik ken zelf overigens niemand meer die recent besmet is geraakt (vorige golven wel), hoe zit dat bij jullie?![]()
Mensen moeten gewoon eens ophouden met naar die teststraat gaan. Hoeven we ook niet meer dagelijks in de media te roeptoeteren dat er 5 duizend zoveel mensen met een "besmetting" zijn geconstateerd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Persoonlijk niet nee, maar ik vraag me ook af hoeveel mensen nog een test hebben laten doen de laatste maanden. Iedereen die ik ken is gevaccineerd.
Want ja, wat houdt dat anno oktober 2021 in? Een snotneus? Grieperig gevoel? Doodziek zijn? Het zegt me gewoon vrij weinig meer.
Hoe hadden we gereageerd als er in 2017 ofzo elke dag op een liveblog gemeld ging worden hoeveel mensen met griep/verkoudheidsverschijnselen zich hadden gemeld bij een huisarts?
-en nee covid is geen griep/verkoudheid, maar voor het gros vd mensen openbaart het zich wel met een vergelijkbaar klachtenverloop, dus daarom de vergelijking -![]()
In de afgelopen 8 lesweken 6 leerlingen, op een totaal van ongeveer 1000 op onze locatie.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef nostra het volgende:
Ik ken zelf overigens niemand meer die recent besmet is geraakt (vorige golven wel), hoe zit dat bij jullie?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het begint nu ook alweer in de voetbal- en sportcompetities. 1 speler positief en hoppa hele wedstrijd afgelast. Zo blijven we de komende jaren bezig natuurlijk tussen oktober en maart.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens ophouden met naar die teststraat gaan. Hoeven we ook niet meer dagelijks in de media te roeptoeteren dat er 5 duizend zoveel mensen met een "besmetting" zijn geconstateerd.
Want ja, wat houdt dat anno oktober 2021 in? Een snotneus? Grieperig gevoel? Doodziek zijn? Het zegt me gewoon vrij weinig meer.
Hoe hadden we gereageerd als er in 2017 ofzo elke dag op een liveblog gemeld ging worden hoeveel mensen met griep/verkoudheidsverschijnselen zich hadden gemeld bij een huisarts?
-en nee covid is geen griep/verkoudheid, maar voor het gros vd mensen openbaart het zich wel met een vergelijkbaar klachtenverloop, dus daarom de vergelijking -
Vorig jaar waren er zelfs clubs die bij 1 besmetting een weekend lang het hele sportpark afgrendelden![]()
![]()
Ik was vorige maand in Belgrado, daar stikte het van de Indiërs. Nou ja, maakt nu niks meer uit natuurlijk. Maar het schijnt dus te zijn dat ze er ook gewoon in konden op het moment dat die Indiase variant Europa binnen begon te stromen. En vanuit Servië gewoon door konden reizen naar andere Europese landen. Nou ja, gewoon, met test waarschijnlijk. Maar dat zegt ook niet alles en wordt niet overal even streng gecontroleerd. Weet ook niet of het toegestaan is om alleen Indiase paspoorten eruit te pikken voor extra controle als ze uit 3e landen komen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
...
Oh wacht.
Een keten is altijd zo sterk als de zwakste schakel. Je kunt wel een reisverbod met India hebben, maar je moet dan eigenlijk ook een totaal reisverbod instellen op andere landen die dat niet hebben. En eigenlijk liefst ook met alle landen die dáár weer geen reisverbod mee hebben. Dan zit je eigenlijk al dicht bij China, Australië, Nieuw-Zeeland: grenzen dicht. Gaat hier nooit gebeuren.![]()
Niks mis met testen imo, zolang je niet focust op die cijfers. Hou het gewoon bij druk op de zorg, die trouwens wel iets breder is dan alleen ic en ziekenhuisopnamesquote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens ophouden met naar die teststraat gaan. Hoeven we ook niet meer dagelijks in de media te roeptoeteren dat er 5 duizend zoveel mensen met een "besmetting" zijn geconstateerd.
-en nee covid is geen griep/verkoudheid, maar voor het gros vd mensen openbaart het zich wel met een vergelijkbaar klachtenverloop, dus daarom de vergelijking -![]()
Je snapt toch zelf ook wel dat het aantal tests nuttige informatie is voor wat betreft het aantal te verwachten ziekenhuisopname?quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wie en waar je allemaal test.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat het aantal tests nuttige informatie is voor wat betreft het aantal te verwachten ziekenhuisopname?
Kijk naar Dansen met Jansen. 10K aangetikt maar het viel wel mee in de ziekenhuizen. Want allemaal positieve tests bij jongeren.![]()
Ik denk dat testen nog steeds belangrijk is omdat je verspreiding nog steeds zoveel mogelijk wilt voorkomen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
-en nee covid is geen griep/verkoudheid, maar voor het gros vd mensen openbaart het zich wel met een vergelijkbaar klachtenverloop, dus daarom de vergelijking -
Wel ben ik het met je eens dat we de besmettingscijfers een keer los kunnen laten en enkel de ziekenhuisopnames nog in de gaten hoeven te houden.![]()
Ja, vriend van me die tegen vaccinatie is en vindt dat griep en Covid op 1 hoop worden gegooid om de cijfers op te schroeven is er nu achter dat Covid toch anders is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef nostra het volgende:
Ik ken zelf overigens niemand meer die recent besmet is geraakt (vorige golven wel), hoe zit dat bij jullie?
En zus van een collega is positief getest, maar verder geen klachten..![]()
Nee heb het ook al heel lang niet meer gehoord, maar ik woon in Groningen waar weinig besmettingen zijn. Ken ook niemand met schoolgaande kinderen of mensen die naar de nacht namiddagclubs gaan. Meesten zijn ook gevaccineerd en zullen niet meer zo snel testen. Zou er zelf nog wel even heen fietsen als ik ineens niks meer ruik en proef, is toch een jaar herstelbewijs.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef nostra het volgende:
Ik ken zelf overigens niemand meer die recent besmet is geraakt (vorige golven wel), hoe zit dat bij jullie?In Zweden (daar is ie weer) vragen ze per 1 november van alle gevaccineerde mensen om bij klachten niet meer te testen, maar gewoon thuis te blijven tot de klachten voorbij zijn. Alleen ongevaccineerden wordt nog geadviseerd om te testen bij klachten. Dus niet meer de jacht op asymptomatische besmettingen, en het accepteren dat het virus rondgaat in gevaccineerde groepen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het enige wat je dan op nationaal niveau nog meet is de mate waarin het rondgaat in de ongevaccineerde groep, en de ziekenhuisbezetting.![]()
Na Dansen met Jansen hebben er de hele zomer meer covidpatiënten in het ziekenhuis gelegen dan vorig jaar, terwijl we daarvoor in een dalende trend zaten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wie en waar je allemaal test.
Kijk naar Dansen met Jansen. 10K aangetikt maar het viel wel mee in de ziekenhuizen. Want allemaal positieve tests bij jongeren.![]()
Dan ben ik het zéér eens met het Zweedse beleid!quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In Zweden (daar is ie weer) vragen ze per 1 november van alle gevaccineerde mensen om bij klachten niet meer te testen, maar gewoon thuis te blijven tot de klachten voorbij zijn. Alleen ongevaccineerden wordt nog geadviseerd om te testen bij klachten. Dus niet meer de jacht op asymptomatische besmettingen, en het accepteren dat het virus rondgaat in gevaccineerde groepen.
Het enige wat je dan op nationaal niveau nog meet is de mate waarin het rondgaat in de ongevaccineerde groep, en de ziekenhuisbezetting.![]()
![]()
Misschien wel, maar de Code Zwart-roepers waren in juli alweer present en dat is dikke onzin geweest allemaal.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na Dansen met Jansen hebben er de hele zomer meer covidpatiënten in het ziekenhuis gelegen dan vorig jaar, terwijl we daarvoor in een dalende trend zaten.
En 2020 hadden we geen Delta, daar kun je t al niet meer mee vergelijken eigenlijk.![]()
Nederlanders zonder corona moeten niet zeuren en nog even volhouden tot iedere ongevaccineerde 50 plusser met onderliggend lijden in veiligheid gebracht is. Gewoon nog even solidair zijn en je recht op een IC-bed opgeven wanneer je de kerona niet hebt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:48 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan heeft namelijk iedereen een probleem. Elke Nederlander.
[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 24-10-2021 11:09:28 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
alleen wat zelftesten omdat ik gewoon verkouden werd....2x in een maand tijd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Persoonlijk niet nee, maar ik vraag me ook af hoeveel mensen nog een test hebben laten doen de laatste maanden. Iedereen die ik ken is gevaccineerd.
laatste verkoudheid was een bitch, bijna keelontsteking en nu nog aan het hoesten ervan, zon droog irritant kriebelhoestjewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Cijfers zijn alleen met besmettingen hoog. Maar omdat de vaccins werken en 3/4 gevaccineerd is, zegt dat cijfer geen moer meer.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?
Dan de ziekenhuizen, die zitten op een kwart van de piek in 04/2020 en gaan nu al lopen muiten om maatregelen.
Waar is het realisme? Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Maar paniek? Stoppen nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, ik ben as we speak ook verkouden. Weet gelukkig wel precies van wie ik het heb opgepikt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen wat zelftesten omdat ik gewoon verkouden werd....2x in een maand tijd.
laatste verkoudheid was een bitch, bijna keelontsteking en nu nog aan het hoesten ervan, zon droog irritant kriebelhoestje
Vandaag zondagdienst voor werk, die draai ik lekker vanuit huis.![]()
Owja. Nu is het die groep qua doelpaal.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlanders zonder corona moeten niet zeuren en nog even volhouden tot iedere ongevaccineerde 50 plusser met onderliggend lijden in veiligheid gebracht is. Gewoon nog even solidair zijn en je recht op een IC-bed opgeven als de kerona niet hebt.
Wat is de volgende?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
ja dat was echt top geregeld van dat stelletje debielen in den haag......en ze zitten er nog steeds.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na Dansen met Jansen hebben er de hele zomer meer covidpatiënten in het ziekenhuis gelegen dan vorig jaar, terwijl we daarvoor in een dalende trend zaten.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
de eerste keer van het kind van vrienden van ons....de 2de keer, geen idee maar we waren op vakantie.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ben as we speak ook verkouden. Weet gelukkig wel precies van wie ik het heb opgepikt.
Vandaag zondagdienst voor werk, die draai ik lekker vanuit huis.
maargoed dan hebben we alvast 2 virussen achter de rug, beter dan met de feestdagen
half nederland loopt te hoesten op het moment....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik heb 2 weken geleden trouwens wel de voedselvergiftiging van de eeuw gehad. Denk een verkeerde mossel gegeten (niet dubbelzinnig bedoeld). Over klappen in het gezicht gesproken. In de eerste paar dagen smaakten een aantal dingen ook echt anders, heel apart.
Moest daarna mijn eetlust en trainen nog wel een beetje voorzichtig opbouwen. Hoop dat ik als lijder aan long-buikgriep snel erkenning krijg!![]()
Wie gaat er dan ook mosselen vretenquote:Op zondag 24 oktober 2021 10:49 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb 2 weken geleden trouwens wel de voedselvergiftiging van de eeuw gehad. Denk een verkeerde mossel gegeten (niet dubbelzinnig bedoeld). Over klappen in het gezicht gesproken. In de eerste paar dagen smaakten een aantal dingen ook echt anders, heel apart.
Moest daarna mijn eetlust en trainen nog wel een beetje voorzichtig opbouwen. Hoop dat ik als lijder aan long-buikgriep snel erkenning krijg!sterkte!
![]()
Dat gevoel van urgentie ga je ook nooit meer terugkrijgen omdat de groep die nu nog op de IC terecht komt (ongevaccineerde, vaak allochtone, al dan niet obese 50 plussers met onderliggend lijden) voor de meeste Nederlanders door de hoge vaccinatiegraad gewoon een ver-van-mijn-bed show zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gevoel van urgentie moet terugkomen denk ik. Of dit dan het juiste middel is daar kunnen we over discussiëren.
Ik denk dat je het gevoel van urgentie op geen enkele manier meer terugkrijgt tenzij er een rij ambulances voor het ziekenhuis staat.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden. Wel heb ik te doen met mensen die in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn. Hoe groot is die groep? Wat kan er worden gedaan om hen te beschermen? Dat zou ik wel willen weten voor al onze levens nog langer nog sterker worden beperkt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat gevoel van urgentie ga je ook nooit meer terugkrijgen omdat de groep die nu nog op de IC terecht komt (ongevaccineerde, vaak allochtone, al dan niet obese 50 plussers met onderliggend lijden) voor de meeste Nederlanders door de hoge vaccinatiegraad gewoon een ver-van-mijn-bed show zijn.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
En media lockdown voor alle OMT leden, Kuipers, Gommers, virologen, amateur dataanalysten, en pizzabezorgers voor minimaal 2 weken (3 maanden dus)quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’swegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er zit een knop op je tv afstandsbediening.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En media lockdown voor alle OMT leden, Kuipers, Gommers, virologen, amateur dataanalysten, en pizzabezorgers voor minimaal 2 weken (3 maanden dus)I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik gun niemand per se een ziekenhuisopname maar als je bewust niet gevaccineerd bent terwijl dat wel had gekund, is het wel deels je eigen schuld.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden. Wel heb ik te doen met mensen die in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn. Hoe groot is die groep? Wat kan er worden gedaan om hen te beschermen? Dat zou ik wel willen weten voor al onze levens nog langer nog sterker worden beperkt.
En ik heb inderdaad geen zin meer in allerlei regeltjes in mijn dagelijks leven om die groep nog in bescherming te nemen als ze zelf kiezen voor het risico.
Die groep gevaccineerden in het ziekenhuis is volgens mij niet zo groot.![]()
Die speler had zich ook gewoon kunnen afmelden. Geen haan die er naar kraait.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het begint nu ook alweer in de voetbal- en sportcompetities. 1 speler positief en hoppa hele wedstrijd afgelast. Zo blijven we de komende jaren bezig natuurlijk tussen oktober en maart.
Vorig jaar waren er zelfs clubs die bij 1 besmetting een weekend lang het hele sportpark afgrendeldenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh zeker, maar dat helpt niet tegen de rest van de kuddedieren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit een knop op je tv afstandsbediening.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is beetje het punt. Ik vond het echt zeker prima om generieke maatregelen in te stellen op het moment dat er een crisis was, en geen oplossing (dmv een vaccin), kortom iedereen maakte genieriek evenveel kans op een besmetting en opname. Echter nu heeft z'n 85% van de bevolking een vaccin genomen, en 15% (muv een deel die het niet kan om uiteenlopende redenen) gekozen het vaccin niet te nemen, is dat arrogant? Is dat associaal? dat laat ik even in het midden, maar om nu weer generieke maatregelen voor iedereen te nemen (waar 85% dus zijn verantwoordelijkheid jegens zichzelf en mede bevolking genomen heeft) voelt niet helemaal fair.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden. Wel heb ik te doen met mensen die in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn. Hoe groot is die groep? Wat kan er worden gedaan om hen te beschermen? Dat zou ik wel willen weten voor al onze levens nog langer nog sterker worden beperkt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk.....quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is beetje het punt. Ik vond het echt zeker prima om generieke maatregelen in te stellen op het moment dat er een crisis was, en geen oplossing (dmv een vaccin), kortom iedereen maakte genieriek evenveel kans op een besmetting en opname. Echter nu heeft z'n 85% van de bevolking een vaccin genomen, en 15% (muv een deel die het niet kan om uiteenlopende redenen) gekozen het vaccin niet te nemen, is dat arrogant? Is dat associaal? dat laat ik even in het midden, maar om nu weer generieke maatregelen voor iedereen te nemen (waar 85% dus zijn verantwoordelijkheid jegens zichzelf en mede bevolking genomen heeft) voelt niet helemaal fair.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Als je geen sectoren sluit zie ik verder ook geen oplossingen meer, behoudens wellicht het TvT helemaal afschaffen en alleen nog gevaccineerden toelaten in de horeca en de stadions.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is beetje het punt. Ik vond het echt zeker prima om generieke maatregelen in te stellen op het moment dat er een crisis was, en geen oplossing (dmv een vaccin), kortom iedereen maakte genieriek evenveel kans op een besmetting en opname. Echter nu heeft z'n 85% van de bevolking een vaccin genomen, en 15% (muv een deel die het niet kan om uiteenlopende redenen) gekozen het vaccin niet te nemen, is dat arrogant? Is dat associaal? dat laat ik even in het midden, maar om nu weer generieke maatregelen voor iedereen te nemen (waar 85% dus zijn verantwoordelijkheid jegens zichzelf en mede bevolking genomen heeft) voelt niet helemaal fair.
Mondmaskers in de supermarkt? Daarmee gaan we echt niet in een paar weken tijd de zorgdruk laten afnemen.![]()
Maar wat dan? Vaccinatieplicht? Nog meer polarisatie?quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden.
De vaccinatiegraad is al best hoog, al met al. Ik weet niet of veel meer dan dit realistisch is.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)h-marathon-rotterdam
De marathon in Rotterdam gaat gewoon door.
Ik ben benieuwd of de 11e van de 11e nog doorgaat.
(dat is een feest dat te maken heeft met Carnaval)
https://www.bndestem.nl/b(...)onapas-mee~a33bc2f1/Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Er worden nog nauwelijks TvT testen gedaan, waar het de eerste weken nog 300K was, was het vorige week nog maar 70K, dus de doelgroep is inmiddels wel gevaccineerd, zeker als het komende week nog een lager aantal is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je geen sectoren sluit zie ik verder ook geen oplossingen meer, behoudens wellicht het TvT helemaal afschaffen en alleen nog gevaccineerden toelaten in de horeca en de stadions.
Mondmaskers in de supermarkt? Daarmee gaan we echt niet in een paar weken tijd de zorgdruk laten afnemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dus er worden meer vaccinaties per week gezet dan er TvT-testen worden afgenomen, dat is ook best een mooie mijlpaal.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er worden nog nauwelijks TvT testen gedaan, waar het de eerste weken nog 300K was, was het vorige week nog maar 70K, dus de doelgroep is inmiddels wel gevaccineerd, zeker als het komende week nog een lager aantal is.![]()
Stick to the plan. Zoals zo vaker gezegd hier.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat dan? Vaccinatieplicht? Nog meer polarisatie?
De vaccinatiegraad is al best hoog, al met al. Ik weet niet of veel meer dan dit realistisch is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik las eerst 'zondagdienst voor kerk' en wilde je al superspreader gaan noemenquote:Op zondag 24 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ben as we speak ook verkouden. Weet gelukkig wel precies van wie ik het heb opgepikt.
Vandaag zondagdienst voor werk, die draai ik lekker vanuit huis.![]()
![]()
Wat is het plan voor scenario "ernstig"?quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stick to the plan. Zoals zo vaker gezegd hier.![]()
![]()
A cunning plan, I have it.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is het plan voor scenario "ernstig"?
[ afbeelding ]
Wat het plan is? Struisvogelen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 11:45:15 ]![]()
Ik ben pertinent tegen een vaccinatieplicht. En ik denk ook dat generieke maatregelen niet meer houdbaar zijn. Ik kan me best voorstellen dat daar discussie over is, maar op een bepaald moment houdt het op. We hebben vaccins, we hebben betere medicatie en behandelmethoden, we hebben zelftests. Er zijn al veel mogelijkheden om jezelf te beschermen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat dan? Vaccinatieplicht? Nog meer polarisatie?
De vaccinatiegraad is al best hoog, al met al. Ik weet niet of veel meer dan dit realistisch is.
De groep om ons op te richten lijkt me de groep die ondanks een vaccinatie nog kwetsbaar is: hoe kan deze groep worden geholpen? Ik kan me voorstellen dat je deze mensen bijvoorbeeld wilt helpen om niet langer naar een werkplek te hoeven met besmettingsgevaar. En als deze mensen een besmetting vooral in de thuissituatie oplopen, dan kun je dringende adviezen geven over thuisbezoeken. Zelftests kunnen helpen om risico's verder in te perken.
Het grootste probleem lijkt me op zorgniveau zitten en het aankunnen van de stroom van patiënten.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Noemen jullie dat zo onder de rivieren ja?quote:[b]Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef tesssssssss
Ik ben benieuwd of de 11e van de 11e nog doorgaat.
(dat is een feest dat te maken heeft met Carnaval)When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Goede reden voor een algehele afgelasting.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef tesssssssss het volgende:
dat is een feest dat te maken heeft met Carnavalzie email 27 oktober![]()
De pijn gaat bij iemand terecht komen natuurlijk. En als het niet bij de hele bevolking is (dmv extra maatregelen) en ook niet bij de ongevaccineerden (dmv triage bij IC-overbelasting), dan blijft er maar één groep over: de patiënten waarvan de zorg uitgesteld kan worden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
A cunning plan, I have it.
Wat het plan is? Struisvogelen.![]()
Ik vind het vooral grappig dat er nu in de kranten geroepen wordt om vroege maatregelen zodat we de winter door kunnen komen met kleine maatregelen en dat het anders te laat gaat zijn. Maar geloven ze nou oprecht dat het deze keer wél gaat werken om het vol te houden met enkel wat kleine maatregelen? Het gaat geen drol opleveren als je niet mag/wil ingrijpen op de plekken waar er wél winst te behalen valt en ondertussen op andere plekken aan mensen gaat vragen om weer kapjes te dragen. En niemand die zich lijkt te realiseren dat nu ingrijpen met lockdowns/kapjes/whatever enkel zal betekenen dat we er de komende jaren echt niet meer vanaf komen. Als het nu niet kan...![]()
Ik heb het gevoel dat je die groep alleen kunt bereiken door echt de wijken in te gaan en idealiter gebruik te gaan maken van wijkcoaches enzo. Die groep maakt geen gebruik van testen voor toegang dus ga je daar niet mee raken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben pertinent tegen een vaccinatieplicht. En ik denk ook dat generieke maatregelen niet meer houdbaar zijn. Ik kan me best voorstellen dat daar discussie over is, maar op een bepaald moment houdt het op. We hebben vaccins, we hebben betere medicatie en behandelmethoden, we hebben zelftests. Er zijn al veel mogelijkheden om jezelf te beschermen.
De groep om ons op te richten lijkt me de groep die ondanks een vaccinatie nog kwetsbaar is: hoe kan deze groep worden geholpen? Ik kan me voorstellen dat je deze mensen bijvoorbeeld wilt helpen om niet langer naar een werkplek te hoeven met besmettingsgevaar. En als deze mensen een besmetting vooral in de thuissituatie oplopen, dan kun je dringende adviezen geven over thuisbezoeken. Zelftests kunnen helpen om risico's verder in te perken.
Het grootste probleem lijkt me op zorgniveau zitten en het aankunnen van de stroom van patiënten.
Dat betekent effectief dat het nodig is het heilige huisje af te breken en te benoemen waar de problemen zitten zodat daarop gefocused kan worden. Indien dat niet gedaan wordt ontkom je denk ik niet aan generieke maatregelen.![]()
Maar dat is eigenlijk al sinds het begin zo en ook de reden dat er überhaupt maatregelen zijn ingevoerd. Het ging altijd om het pletten van de curve. Het begint er aardig op te lijken dat dat ook deze winter weer nodig gaat zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het grootste probleem lijkt me op zorgniveau zitten en het aankunnen van de stroom van patiënten.![]()
Ik zie daar wel een mogelijkheid om dit te faciliteren. Zorg desnoods gewoon dat iedereen 2x per week een zelftest kan doen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
we hebben zelftests. Er zijn al veel mogelijkheden om jezelf te beschermen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ben ik het mee eens. Sleutelfiguren uit die gemeenschappen is de enige weg. De chef van het buurthuis, de voorman van de lokale kerk, de buurtcoaches, dat werk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je die groep alleen kunt bereiken door echt de wijken in te gaan en idealiter gebruik te gaan maken van wijkcoaches enzo. Die groep maakt geen gebruik van testen voor toegang dus ga je daar niet mee raken.
Dat betekent effectief dat het nodig is het heilige huisje af te breken en te benoemen waar de problemen zitten zodat daarop gefocused kan worden. Indien dat niet gedaan wordt ontkom je denk ik niet aan generieke maatregelen.zie email 27 oktober![]()
Nou ja, ik wel en ik woon in Midden-Brabant.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Noemen jullie dat zo onder de rivieren ja?
Als je het zo zegt snapt iedereen het.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Mogen ze wel snel werk van gaan maken dan, want dat lijkt me geen snel of makkelijk traject.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Sleutelfiguren uit die gemeenschappen is de enige weg. De chef van het buurthuis, de voorman van de lokale kerk, de buurtcoaches, dat werk.![]()
Natuurlijk wordt dat niet gedaan. Ergens is het jammer dat het volk zo volgzaam is, want genoeg is genoeg natuurlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Indien dat niet gedaan wordt ontkom je denk ik niet aan generieke maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat wel, had er nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, ik wel en ik woon in Midden-Brabant.
Als je het zo zegt snapt iedereen het.Hier is het Sint Maarten. Gegraai in snoep en luidkeels zingen, dat kan natuurlijk niet allemaal, het is nog niet voorbij!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ben ik naïef als ik denk dat het een zichzelf oplossend probleem is? Als ongevaccineerden zien dat andere ongevaccineerde vrienden, familieleden en kennissen ernstig ziek worden, dan komt bij velen toch vanzelf het inzicht dat vaccineren misschien wel handig is?quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mogen ze wel snel werk van gaan maken dan, want dat lijkt me geen snel of makkelijk traject.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hebben ze de afgelopen 10 maanden maar zeer beperkt gedaan. Je had die groep meteen vanaf moment 0 moeten betrekken bij vaccineren. Niet op maand 10 pas.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mogen ze wel snel werk van gaan maken dan, want dat lijkt me geen snel of makkelijk traject.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar hou ik ook een klein beetje rekening mee. Weer.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede reden voor een algehele afgelasting.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het probleem is dat het een traject is wat al jaren geleden gestart had moeten worden, want dit etiket kun je ook op veel andere problemen plakken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mogen ze wel snel werk van gaan maken dan, want dat lijkt me geen snel of makkelijk traject.
Ik denk persoonlijk dat het zonder dwingende maatregelen niet eenvoudig gaat worden om de groep in de achterstandswijken van de grote steden te bereiken, wat tot gevolg heeft dat anderen daarvoor moeten 'bloeden' (als in, maatregelen).![]()
Dat lijkt me inmiddels wel wat naïef, ja. Ik hoop het niet natuurlijk, maar ik vrees dat de mensen die nu nog steeds niet willen zich echt heel diep hebben ingegraven.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben ik naïef als ik denk dat het een zichzelf oplossend probleem is? Als ongevaccineerden zien dat andere ongevaccineerde vrienden, familieleden en kennissen ernstig ziek worden, dan komt bij velen toch vanzelf het inzicht dat vaccineren misschien wel handig is?![]()
Het een sluit het ander niet uit he. Wie weet is WheeledWarrior zo direct klaar met hel en verdoemenis prediken jegens zijn trouwe schare lammeren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik las eerst 'zondagdienst voor kerk' en wilde je al superspreader gaan noemen![]()
Dat zie je nu ook wel redelijk gebeuren natuurlijk, met spijtoptanten. Het nadeel is dat in die achterstandswijken een hele grote afkeer en wantrouwen richting de overheid, politie en dergelijken leeft. Ik denk dat die groep moeilijk te bereiken is (en blijft) en dat ze pas aan de bel trekken wanneer er iemand direct de IC op gedragen kan worden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben ik naïef als ik denk dat het een zichzelf oplossend probleem is? Als ongevaccineerden zien dat andere ongevaccineerde vrienden, familieleden en kennissen ernstig ziek worden, dan komt bij velen toch vanzelf het inzicht dat vaccineren misschien wel handig is?![]()
Er is maar 1 methode die waarschijnlijk echt werkt en dat is een incentive, financieel of niet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een traject is wat al jaren geleden gestart had moeten worden, want dit etiket kun je ook op veel andere problemen plakken.
Ik denk persoonlijk dat het zonder dwingende maatregelen niet eenvoudig gaat worden om de groep in de achterstandswijken van de grote steden te bereiken, wat tot gevolg heeft dat anderen daarvoor moeten 'bloeden' (als in, maatregelen).
Dat wordt in andere landen ook toegepast.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eenmalig 100,- extra toeslagen?quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is maar 1 methode die waarschijnlijk echt werkt en dat is een incentive, financieel of niet.
Dat wordt in andere landen ook toegepast.![]()
In Australië organiseren ze altijd barbecues bij stemlokalen. Ga je stemmen, krijg je gelijk een worstje. Werkt hartstikke goedquote:Op zondag 24 oktober 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is maar 1 methode die waarschijnlijk echt werkt en dat is een incentive, financieel of niet.
Dat wordt in andere landen ook toegepast.![]()
![]()
Extra druk op de zorg blijft er toch wel de komende maanden. Kun je mondmaskers gaan dragen bij de lokale snackbar maar dat gaat niks veranderen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je die groep alleen kunt bereiken door echt de wijken in te gaan en idealiter gebruik te gaan maken van wijkcoaches enzo. Die groep maakt geen gebruik van testen voor toegang dus ga je daar niet mee raken.
Dat betekent effectief dat het nodig is het heilige huisje af te breken en te benoemen waar de problemen zitten zodat daarop gefocused kan worden. Indien dat niet gedaan wordt ontkom je denk ik niet aan generieke maatregelen.![]()
De netwerken die gemeenten vroeger in die etnische gemeenschappen hadden zijn ook veel zwakker geworden. Dat is allemaal wegbezuinigd, want soft en thee-drinken enzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hebben ze de afgelopen 10 maanden maar zeer beperkt gedaan. Je had die groep meteen vanaf moment 0 moeten betrekken bij vaccineren. Niet op maand 10 pas.![]()
Je idee over 'ingraven' klopt volgens mij niet. Mijn inschatting is dat een klein deel van de ongevaccineerden principieel en niet van koers te veranderen is. Vaak spelen onwetendheid, misverstanden en taalbarrières een rol. Zelfs binnen geloofsgemeenschappen heb je mensen die niet verschrikkelijk vroom zijn, maar vooral het oordeel van de buren vrezen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me inmiddels wel wat naïef, ja. Ik hoop het niet natuurlijk, maar ik vrees dat de mensen die nu nog steeds niet willen zich echt heel diep hebben ingegraven.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Bijvoorbeeld ja. Of kortingsbonnenquote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er zijn al veel bestaande initiatieven om die groepen te bereiken. Ik ben zelf aangesloten bij zo'n initiatief in een stadsdeel van Amsterdam. Ik ben best wel optimistisch over de mogelijkheden die er zijn om dat soort netwerken te benutten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zie je nu ook wel redelijk gebeuren natuurlijk, met spijtoptanten. Het nadeel is dat in die achterstandswijken een hele grote afkeer en wantrouwen richting de overheid, politie en dergelijken leeft. Ik denk dat die groep moeilijk te bereiken is (en blijft) en dat ze pas aan de bel trekken wanneer er iemand direct de IC op gedragen kan worden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Maar heb jij een idee hoeveel effect het heeft? 30-40% is natuurlijk bedroevend laag.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn al veel bestaande initiatieven om die groepen te bereiken. Ik ben zelf aangesloten bij zo'n initiatief in een stadsdeel van Amsterdam. Ik ben best wel optimistisch over de mogelijkheden die er zijn om dat soort netwerken te benutten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is eigenlijk ook waar ik me een beetje zorgen over maak. Stel nu dat we richting 95% vaccinatie bewegen en Covid ~50 IC bedden bezet houdt. Als dan volgende maand Influenza eraan komt en daar ook 200 bedden voor nodig zijn moet je weer afschalen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Extra druk op de zorg blijft er toch wel de komende maanden. Kun je mondmaskers gaan dragen bij de lokale snackbar maar dat gaat niks veranderen.
De komende winter gaan we denk ik niet ontkomen aan afschalen. Het enige wat er gedaan kan worden is de winter zo ongeschonden mogelijk door te komen en met zijn allen duidelijk te zijn richting onze politici: "Dit nooit meer."
Er wordt 15+ miljard per jaar weggegooid aan mislukte IT projecten. Ga iets meer secuur om met je IT projecten en je speelt zo 2 of 3 miljard extra vrij voor de zorg zonder dat er ook maar iets duurder hoeft te worden.![]()
Oh, interessant. Zie je daar ook veel positieve uitkomsten uit komen? Een vriend van me is betrokken geweest bij zo'n initiatief in Rotterdam en is er 3 jaar geleden uit pure wanhoop mee gestopt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn al veel bestaande initiatieven om die groepen te bereiken. Ik ben zelf aangesloten bij zo'n initiatief in een stadsdeel van Amsterdam. Ik ben best wel optimistisch over de mogelijkheden die er zijn om dat soort netwerken te benutten.![]()
Ik geloof in elk geval wel dat een flink gemêleerde groep is. Gelovigen, complotdenkers, mensen die de overheid en/of de wetenschap wantrouwen, gezondheidsguru's die geloven dat je met yoga en superfoods niet ziek kan worden, dat zijn toch een beetje de stereotypes. Die zul je ook niet allemaal op dezelfde manier kunnen bereiken of overhalen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je idee over 'ingraven' klopt volgens mij niet. Mijn inschatting is dat een klein deel van de ongevaccineerden principieel en niet van koers te veranderen is. Vaak spelen onwetendheid, misverstanden en taalbarrières een rol. Zelfs binnen geloofsgemeenschappen heb je mensen die niet verschrikkelijk vroom zijn, maar vooral het oordeel van de buren vrezen.![]()
Mijn indruk is dat die groepen vooralsnog best slecht zijn bereikt. En laten we wel wezen: investeren in zulke initiatieven levert zelden grote winst op korte termijn op. Het is vaak een langetermijninvestering waarbij je altijd respect moet houden voor de zelfbeschikking van mensen: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik zou me nooit voor het karretje van de overheid laten spannen om mensen te manipuleren een vaccin te nemen. Voorlichten: ja. Propaganda: nee.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar heb jij een idee hoeveel effect het heeft? 30-40% is natuurlijk bedroevend laag.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik denk wel dat als Doutzen of één van haar modellenvriendinnen erg ziek wordt het voor die groep in één keer klaar is en ze allemaal overstag zijn. Ik hoop het uiteraard niet voor ze, maar ik heb het gevoel dat die hele groep om is als één van die influencers haar proces filmt terwijl ze zo ziek is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof in elk geval wel dat een flink gemêleerde groep is. Gelovigen, complotdenkers, mensen die de overheid en/of de wetenschap wantrouwen, gezondheidsguru's die geloven dat je met yoga en superfoods niet ziek kan worden, dat zijn toch een beetje de stereotypes. Die zul je ook niet allemaal op dezelfde manier kunnen bereiken of overhalen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 12:04:19 ]![]()
Er was gisteren dus een uitzending op de radio, dat afschalen van zorg in de griepseizoenen dus blijkbaar heel normaal is, al jaren lang.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook waar ik me een beetje zorgen over maak. Stel nu dat we richting 95% vaccinatie bewegen en Covid ~50 IC bedden bezet houdt. Als dan volgende maand Influenza eraan komt en daar ook 200 bedden voor nodig zijn moet je weer afschalen.
De komende winter gaan we denk ik niet ontkomen aan afschalen. Het enige wat er gedaan kan worden is de winter zo ongeschonden mogelijk door te komen en met zijn allen duidelijk te zijn richting onze politici: "Dit nooit meer."
Er wordt 15+ miljard per jaar weggegooid aan mislukte IT projecten. Ga iets meer secuur om met je IT projecten en je speelt zo 2 of 3 miljard extra vrij voor de zorg zonder dat er ook maar iets duurder hoeft te worden.
Verder natuurlijk eens dat je voor de komende jaren echt zult moeten investeren in zorg en een solide basis moet bouwen waar je geen zorg moet afbouwen bij verhoogde zorgdruk in griep/corona seizoenen.
Daarnaast is er wat mij betreft ook heel veel te winnen kwa efficiëntie in de zorg, door ook meer kritisch te kijken naar welke zorg er onnodig geleverd wordt, of uitgevoerd wordt, daar kan je ook heel veel kosten besparen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vraag me bijv. wel af wat het effect is geweest van Katja Schuurman die best kritisch was op het overheidsbeleid en daarna minder hoog van de toren leek te blazen omdat ze zelf corona kreeg.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als Doutzen of haar modellenvriendinnen erg ziek wordt het voor die groep in één keer klaar is en ze allemaal overstag zijn. Ik hoop het uiteraard niet voor ze, maar ik heb het gevoel dat die hele groep om is als één van die influencers haar proces filmt terwijl ze zo ziek is.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Gebeurde dat maar, dan is er meteen een hele groep om. Ik mag het niet zeggen maar zou het bijna toejuichen als het zou gebeuren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als Doutzen of één van haar modellenvriendinnen erg ziek wordt het voor die groep in één keer klaar is en ze allemaal overstag zijn. Ik hoop het uiteraard niet voor ze, maar ik heb het gevoel dat die hele groep om is als één van die influencers haar proces filmt terwijl ze zo ziek is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het nadeel is wel dat die groep in veel gevallen vooral dient voor de vaccinatiecijfers maar (vrij) weinig verschil zal maken in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me bijv. wel af wat het effect is geweest van Katja Schuurman die best kritisch was op het overheidsbeleid en daarna minder hoog van de toren leek te blazen omdat ze zelf corona kreeg.
Mijn neefje is helemaal verslaafd aan Enzo Knol en dergelijken. Als die vertelt dat hij zich laat vaccineren zal een heel groot deel van zijn volgers het ook willen doen. Maargoed, dat is nog steeds niet de groep die de druk op de ziekenhuizen veroorzaakt.![]()
Dat is zeker zo, maar indirect misschien wel als ze besmet raken en de ongevaccineerde vader/moeder/oom/oma/opa/neef besmetten natuurlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:06 schreef chratnox het volgende:
Maargoed, dat is nog steeds niet de groep die de druk op de ziekenhuizen veroorzaakt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Za, ben jij het?quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zie daar wel een mogelijkheid om dit te faciliteren. Zorg desnoods gewoon dat iedereen 2x per week een zelftest kan doen.![]()
Precies. Het idee dat besmettingen beperkt blijven tot een bepaalde leeftijdsgroep is toch ook wel aardig achterhaald inmiddels.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar indirect wel als ze besmet raken en de ongevaccineerde vader/moeder/oom/oma/opa/neef besmetten natuurlijk.![]()
Dat is waar, maar ik denk dat dat argument een stuk minder waard is geworden met een vaccinatiegraad van boven de 85%.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar indirect misschien wel als ze besmet raken en de ongevaccineerde vader/moeder/oom/oma/opa/neef besmetten natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat de volgende stap gewoon wordt om 5-11 te gaan vaccineren, vooral vanwege dat argument.![]()
Klopt. Ik denk zelf dat de mensen in gelovige gemeenschappen in de provincie het slechtst te bereiken zijn. Den Haag heeft een grote afstand tot deze groep en hun vaccinatieweigering is hardnekkig. In de grote steden zijn er veel meer netwerken die kunnen worden benut met het oog op voorlichting.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof in elk geval wel dat een flink gemêleerde groep is. Gelovigen, complotdenkers, mensen die de overheid en/of de wetenschap wantrouwen, gezondheidsguru's die geloven dat je met yoga en superfoods niet ziek kan worden, dat zijn toch een beetje de stereotypes. Die zul je ook niet allemaal op dezelfde manier kunnen bereiken of overhalen.
Mensen die de overheid en wetenschap wantrouwen, zou ik niet zo snel opgeven. Ik wantrouw de overheid zelf ook en ben een sceptische wetenschapper, dus ik begrijp waar het wantrouwen vandaan komt. Het is ontzettend belangrijk om deze groep goed voor te lichten en om de schijn van dwang te vermijden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Politici doen liever aan symptoombestrijding.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er was gisteren dus een uitzending op de radio, dat afschalen van zorg in de griepseizoenen dus blijkbaar heel normaal is, al jaren lang.
Verder natuurlijk eens dat je voor de komende jaren echt zult moeten investeren in zorg en een solide basis moet bouwen waar je geen zorg moet afbouwen bij verhoogde zorgdruk in griep/corona seizoenen.
Daarnaast is er wat mij betreft ook heel veel te winnen kwa efficiëntie in de zorg, door ook meer kritisch te kijken naar welke zorg er onnodig geleverd wordt, of uitgevoerd wordt, daar kan je ook heel veel kosten besparen.![]()
Tja, dat lijkt niet echt de ingeslagen weg te zijn. Ik zie eerder de druk steeds meer opgevoerd worden, waarbij schijn van dwang juist verdwijnt. Zo'n CoronaCheck-app, maar ook een minister die zegt dat-ie vaccinatie-eisende werkgevers niet zal vervolgen, wijst toch aardig in die richting.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen die de overheid en wetenschap wantrouwen, zou ik niet zo snel opgeven. Ik wantrouw de overheid zelf ook en ben een sceptische wetenschapper, dus ik begrijp waar het wantrouwen vandaan komt. Het is ontzettend belangrijk om deze groep goed voor te lichten en om de schijn van dwang te vermijden.![]()
Jep, da's makkelijker (en op de lange termijn schadelijker, denk ik).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt niet echt de ingeslagen weg te zijn. Ik zie eerder de druk steeds meer opgevoerd worden, waarbij schijn van dwang juist verdwijnt. Zo'n CoronaCheck-app, maar ook een minister die zegt dat-ie vaccinatie eisende werkgevers niet zal vervolgen, wijst toch aardig in die richting.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Klassiek VVD-beleid dusquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, da's makkelijker (en op de lange termijn schadelijker, denk ik).![]()
![]()
En helpt maar heel beperkt om de groep die je wil bereiken daadwerkelijk te bereiken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt niet echt de ingeslagen weg te zijn. Ik zie eerder de druk steeds meer opgevoerd worden, waarbij schijn van dwang juist verdwijnt. Zo'n CoronaCheck-app, maar ook een minister die zegt dat-ie vaccinatie-eisende werkgevers niet zal vervolgen, wijst toch aardig in die richting.![]()
Oh, ik vind het klassiek paternalistisch, socialistisch beleid.quote:I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De omslag van sommige mensen is wel apart.quote:
Zelfs het virus aan mensen toewensen (voor het grotere doel, uiteraard).
Er beginnen kraakjes in pantsers te vormen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Daar een geboortegolf ook zorgt voor een grotere last, moeten we dan niet eens maatregelen gaan nemen in de vorm van sterilisatie of gewoon een batsverbod na 20:00u
Sowieso, hoe kun je aan sex denken in een pandemie?
Je doet dit niet voor jezelf maar wel met jezelf voor een ander!Go hard or go home![]()
Jij ziet de verpleegkundigen rennen van neonatologie naar volwassen-IC's?quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
Daar een geboortegolf ook zorgt voor een grotere last, moeten we dan niet eens maatregelen gaan nemen in de vorm van sterilisatie of gewoon een batsverbod na 20:00u
Sowieso, hoe kun je aan sex denken in een pandemie?
Je doet dit niet voor jezelf maar wel met jezelf voor een ander!
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie niks want ik blijf thuis en was mn handen stuk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij ziet de verpleegkundigen rennen van neonatologie naar volwassen-IC's?
Maar ik las t afgelopen week in een artikel over de afgeschaalde zorg in Zwolle.Go hard or go home![]()
Neonatologie heeft natuurlijk wel IC-bedden in gebruik.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik zie niks want ik blijf thuis en was mn handen stuk.
Maar ik las t afgelopen week in een artikel over de afgeschaalde zorg in Zwolle.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoi Jet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hebben ze de afgelopen 10 maanden maar zeer beperkt gedaan. Je had die groep meteen vanaf moment 0 moeten betrekken bij vaccineren. Niet op maand 10 pas.zie email 27 oktober![]()
Volgens mij heeft iedereen vrije toegang en wordt er niemand buitengesloten (als ik de argumentatie bij de horeca mag geloven).quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.![]()
De hele idioterie dat we de hele samenleving weer maatregelen opleggen omdat er een beperkte groep is die geen vaccinatie wil.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze terugkomen dan worden ze ook gegarandeerd weer verplicht op scholen - oftewel mijn werk. Dan kan ik wel gaan weigeren, maar dan zit ik binnen de kortste keren bij mijn afdelingsleider op kantoor denk ik.
Prima als je dat niet wil maar leg dan geen plicht op aan anderen die ook iets niet willen![]()
Ik vind dat om geloofsovertuiging niet vaccineren zo krom.
We gebruiken wel tandpasta om te voorkomen onze tanden weg rotten, we gebruiken de doktor als we ziek zijn, maar als er iets is van de dokter die voorkomt dat we ziek worden gaan we moeilijk doen.
Maar ja rationele argumenten zijn daar niet aan besteed.![]()
Maar als een meerderheid van de Nederlanders maatregelen wil, waar zijn nu al die mondkapjes in de supermarkten en de winkels dan? Dan zouden toch zeker 6 op de 10 klanten er al eentje moeten dragen intussen?
Of gaan we ze pas weer opzetten als papa Rutte zegt dat het moet.![]()
Uiteraard. Zodra die plicht weg was, waren ze ook direct als sneeuw voor de zon verdwenen, op een enkeling na.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders maatregelen wil, waar zijn nu al die mondkapjes in de supermarkten en de winkels dan? Dan zouden toch zeker 6 op de 10 klanten er al eentje moeten dragen intussen?
Of gaan we ze pas weer opzetten als papa Rutte zegt dat het moet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Zoals altijd in weekenden, matige uitstroom, maar gelukkig geen 100+ instroomwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben niet zo into het complot denken, maar ik vraag me oprecht af hoe die “uitkomsten” dat een groot vd Nederlanders gemanipuleerd zijn hoor. Ik ken en hoor werkelijk zo goed als niemand om mij heen die zoiets heeft van, jaaaa joepie, mondkapjes! Anderhalve meter! Ik wil het teruggggg!quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of gaan we ze pas weer opzetten als papa Rutte zegt dat het moet.![]()
Ik vraag mij hetzelfde af. Vrijwel iedereen die ik spreek in mijn omgeving, sportschool, waterpolo, vrienden, niemand heeft nog behoefte aan maatregelen. Maar wellicht is mijn omgeving niet representatief. Dat zou kunnen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben niet zo into het complot denken, maar ik vraag me oprecht af hoe die “uitkomsten” dat een groot vd Nederlanders gemanipuleerd zijn hoor. Ik ken en hoor werkelijk zo goed als niemand om mij heen die zoiets heeft van, jaaaa joepie, mondkapjes! Anderhalve meter! Ik wil het teruggggg!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op m’n werk merk ik het ook onder collega’s. “Ja de besmettingen stijgen weer hè”. “Ja inderdaad het gaat helemaal de verkeerde kant op”! “Nou dan zullen ze binnenkort wel weer met maatregelen komen”.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben niet zo into het complot denken, maar ik vraag me oprecht af hoe die “uitkomsten” dat een groot vd Nederlanders gemanipuleerd zijn hoor. Ik ken en hoor werkelijk zo goed als niemand om mij heen die zoiets heeft van, jaaaa joepie, mondkapjes! Anderhalve meter! Ik wil het teruggggg!
Het is gewoon een pavlovreactie geworden. Als de aantallen oplopen dan is de eerste reactie: “dan moeten er maatregelen komen”. Alsof het een vanzelfsprekendheid is. Het blijft me verbazen.![]()
Niemand in mijn omgeving roept jaaaa, joepie, mondkapjes:andere maatregelen terug. Maar in mijn omgeving hoor ik wel degelijk geluiden dat mensen het shit vinden, maar wel begrijpen of nodig vinden dat er weer iets aan maatregelen terugkomt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben niet zo into het complot denken, maar ik vraag me oprecht af hoe die “uitkomsten” dat een groot vd Nederlanders gemanipuleerd zijn hoor. Ik ken en hoor werkelijk zo goed als niemand om mij heen die zoiets heeft van, jaaaa joepie, mondkapjes! Anderhalve meter! Ik wil het teruggggg!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is denk ik wat Alwayshappy laatst zei. Mensen willen het niet, maar gaan er alvast vanuit en bereiden zich op het ergste voor.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag mij hetzelfde af. Vrijwel iedereen die ik spreek in mijn omgeving, sportschool, waterpolo, vrienden, niemand heeft nog behoefte aan maatregelen. Maar wellicht is mijn omgeving niet representatief. Dat zou kunnen.![]()
Ik hoor om me heen steeds meer het geluid van: “we hebben 85% gevaccineerd, als we nu niet zonder maatregelen kunnen, wanneer dan wel”.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niemand in mijn omgeving roept jaaaa, joepie, mondkapjes:andere maatregelen terug. Maar in mijn omgeving hoor ik wel degelijk geluiden dat mensen het shit vinden, maar wel begrijpen of nodig vinden dat er weer iets aan maatregelen terugkomt.![]()
Niemand wil natuurlijk maatregelen. Maar dat betekent niet dat je het ook niet nodig vindt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag mij hetzelfde af. Vrijwel iedereen die ik spreek in mijn omgeving, sportschool, waterpolo, vrienden, niemand heeft nog behoefte aan maatregelen. Maar wellicht is mijn omgeving niet representatief. Dat zou kunnen.![]()
Ik heb mijn mondkapjes voor de zekerheid weer gewassen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is denk ik wat Alwayshappy laatst zei. Mensen willen het niet, maar gaan er alvast vanuit en bereiden zich op het ergste voor.
Ik zou zelf ook geen andere oplossing weten.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat geluid hoor ik ook. Volgens mij is het niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen steeds meer het geluid van: “we hebben 85% gevaccineerd, als we nu niet zonder maatregelen kunnen, wanneer dan wel”.
Waar het om gaat is dat hier betwijfeld wordt of het wel kan kloppen dat een x-percentage niet afwijzend of zelfs begripvol tegenover maatregelen staat, omdat men deze mensen zelf niet in de omgeving heeft. Maar de kans dat een van ons hier zo ontzettend representatief is dat daarvan dat percentage af te leiden is, is vrij klein.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb nog maar een paar liter handzeep extra besteld, dan kan ik mijn handen nog verder stukwassen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb mijn mondkapjes voor de zekerheid weer gewassen.
Ik zou zelf ook geen andere oplossing weten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Uiteindelijk zal het voor het gros wel neerkomen op “wat moet, dat moet”. Maar ik vraag me ten zeerste af of de naleving nog hetzelfde gaat zijn als eerder. En dan moet je dieper in de gereedschapskist graven voor hetzelfde effect.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geluid hoor ik ook. Volgens mij is het niet zo zwart-wit.
Waar het om gaat is dat hier betwijfeld wordt of het wel kan kloppen dat een x-percentage niet afwijzend of zelfs begripvol tegenover maatregelen staat, omdat men deze mensen zelf niet in de omgeving heeft. Maar de kans dat een van ons hier zo ontzettend representatief is dat daarvan dat percentage af te leiden is, is vrij klein.
Want denken dat je de trend kan keren met mondkapjes in de Jumbo, is ook wel grenzeloos naïef.![]()
Maar dat is weer heel wat anders. Ik de k ook dat het lastig wordt. Maar bij NICE loopt het aantal patiënten IC + kliniek alweer richting de 800. Iets gaat er niet goed, zoveel valt wel te concluderen, lijkt me.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het voor het gros wel neerkomen op “wat moet, dat moet”. Maar ik vraag me ten zeerste af of de naleving nog hetzelfde gaat zijn als eerder. En dan moet je dieper in de gereedschapskist graven voor hetzelfde effect.
Want denken dat je de trend kan keren met mondkapjes in de Jumbo, is ook wel grenzeloos naïef.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het ziekenhuis waar mijn vrouw bevallen is was geboortezorg ook afgeschaald vanwege corona. Geen idee waarom precies, misschien vanwege de kraamkamers oid. In elk geval konden er maximaal 2 vrouwen tegelijk bevallen terwijl dat er normaal 10 waren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Neonatologie heeft natuurlijk wel IC-bedden in gebruik.![]()
Ik denk dat er geen perfecte oplossingen zijn waar je iedereen blij mee gaat maken, maar om me heen hoor ik vooral de mening dat als er al maatregelen nodig zijn ze zich toch voornamelijk gaan richten op ongevaccineerden gezien die toch de grootste procentuele bezetting geven binnen de zorg. ''Waarom heb ik me anders laten vaccineren'' hoor ik erg vaak. Mensen die ook wel weten dat ze het ook gedeeltelijk gedaan hebben vanwege hun eigen gezondheid (en van mensen om hun heen), maar de extra vrijheid (de hoop er op althans) speelt voor velen dus ook zeker een rol. Dan is het extra zuur als ze straks toch weer iedereen gaan raken. Ik denk dat ze meer bereiken met het overgaan naar 2G of betere voorlichting bij bepaalde groepen binnen de maatschappij. Meer dan iedereen maar weer te vragen om een mondkapje te dragen. Of om de horeca weer te raken. etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is weer heel wat anders. Ik de k ook dat het lastig wordt. Maar bij NICE loopt het aantal patiënten IC + kliniek alweer richting de 800. Iets gaat er niet goed, zoveel valt wel te concluderen, lijkt me.![]()
Sorry, maar ik blijf dat echt een kulargument vinden. Ongevaccineerden zorgen voor het grootste deel van de coronabezetting in het ziekenhuis, maar niet de grootste bezetting. Ik snap best dat het iets is om op te letten, maar de hoeveelheid beschikbare bedden in de ziekenhuizen zijn lager geworden dan voor de pandemie door beroerd beleid, niet omdat er ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen perfecte oplossingen zijn waar je iedereen blij mee gaat maken, maar om me heen hoor ik vooral de mening dat als er al maatregelen nodig zijn ze zich toch voornamelijk gaan richten op ongevaccineerden gezien die toch de grootste procentuele bezetting geven binnen de zorg. ''Waarom heb ik me anders laten vaccineren'' hoor ik erg vaak. Mensen die ook wel weten dat ze het ook gedeeltelijk gedaan hebben vanwege hun eigen gezondheid (en van mensen om hun heen), maar de extra vrijheid (de hoop er op althans) speelt voor velen dus ook zeker een rol. Dan is het extra zuur als ze straks toch weer iedereen gaan raken. Ik denk dat ze meer bereiken met het overgaan naar 2G of betere voorlichting bij bepaalde groepen binnen de maatschappij. Meer dan iedereen maar weer te vragen om een mondkapje te dragen. Of om de horeca weer te raken. etc.
Als we ons er zoveel zorgen over maken, bied gratis maagbanden aan voor mensen met een veel te hoge BMI. Vallen snel af, worden snel een stuk gezonder en dus minder kans om in het ziekenhuis te komen.![]()
Een manier om een maagverkleining te krijgen waardoor je minder kunt eten en sneller vol zit enzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Een maagband? Wat is dat nu weer dan?![]()
Ah oke. Ik dacht een fysieke band a la een corset ofzo dat dikke mensen dan moeten gaan dragen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een manier om een maagverkleining te krijgen waardoor je minder kunt eten en sneller vol zit enzo.
Ik zat al van, hoe moet dat je in godsnaam helpen afvallen![]()
![]()
Dus hetgeen wat geen oplossing is dan de oplossing omdat je geen andere weet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb mijn mondkapjes voor de zekerheid weer gewassen.
Ik zou zelf ook geen andere oplossing weten.
Dit geeft het beleid wel goed weer. Ik blijf maar thuis na 20u. Zou t anders ook niet weten.
Na 20u koop ik ook geen drank meer natuurlijk.Go hard or go home![]()
Laten ze er dan vooral voor zorgen dit zsm weer enigszins op peil te krijgen, en 1000 euro is hier niet genoeg.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
maar de hoeveelheid beschikbare bedden in de ziekenhuizen zijn lager geworden dan voor de pandemie door beroerd beleid, niet omdat er ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen.Er werden nog nooit zoveel maagband operaties uitgevoerd dan voor Corona, besef is bij de bevolking kennelijk wel doorgedrongenquote:Als we ons er zoveel zorgen over maken, bied gratis maagbanden aan voor mensen met een veel te hoge BMI. Vallen snel af, worden snel een stuk gezonder en dus minder kans om in het ziekenhuis te komen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ning-uit-covid-angstwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verstandig. Taartverkoop na 20u blijft uiteraard gewoon van kracht hequote:Op zondag 24 oktober 2021 14:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus hetgeen wat geen oplossing is dan de oplossing omdat je geen andere weet.
Dit geeft het beleid wel goed weer. Ik blijf maar thuis na 20u. Zou t anders ook niet weten.
Na 20u koop ik ook geen drank meer natuurlijk.![]()
![]()
De bierkoerier heeft nog nooit zulke goede zaken gedaan hier in die periode.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verstandig. Taartverkoop na 20u blijft uiteraard gewoon van kracht hewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maurice (durf het hier bijna niet te posten) heeft samen met peil.nl blijkbaar een onderzoek gedaan naar gevaccineerd vs ongevaccineerd: https://www.maurice.nl/20(...)ineerden-de-cijfers/. Kwam het artikel tegen via GeenStijl.
Wat interessante stukjes:Een (best flink deel) lijkt dus aan te geven zich niet te laten vaccineren omdat ze al besmet zijn geweest.quote:Ook is de vraag gesteld of men wist of dacht dat men al een keer geïnfecteerd was geraakt met Covid-19. 12% zegt dat zeker te weten en 8% geeft aan te denken dat dit het geval is geweest. Gezien het feit dat er meer dan 2 miljoen positief getesten zijn in Nederland (12% van de bevolking) en het feit dat het RIVM aanneemt dat het aandeel geïnfecteerden daar een factor 2 á 3 boven ligt (o.a. ook omdat een deel van de geïnfecteerden geen symptomen hebben gehad), nemen we in de onderstaande tabel aan dat ook degenen die zeggen dat ze denken geinfecteerd te zijn geweest dat inderdaad zijn geweest. Bij de onderstaande tabel valt dan vooral op dat ruim 40% van de ongevaccineerden in Nederland aangeven dat ze al wel een infectie hebben doorgemaakt!
En als we het dan hebben over de kwaliteit van informatie. Blijkbaar denkt een flink deel van de mensen dat ongevaccineerden een heel groot risico lopen in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden:quote:37% van de Nederlanders denkt dat ongevaccineerden een kans van 30% of meer hebben om dan in het ziekenhuis te komen. 55% denkt een kans van 10% of meer. Als illustratie hoe sterk de kans wordt overschat is nog het volgende. 1 op de 6 Nederlanders denkt dat de kans voor een ongevaccineerde om – als die wordt geïnfecteerd – in het ziekenhuis te komen 70% of hoger is.![]()
![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Hebben jullie een bierkoerier?! Man, ik kan in mn dorp niet eens Chinees laten bezorgen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De bierkoerier heeft nog nooit zulke goede zaken gedaan hier in die periode.![]()
Maar wel een goede pizzaria!quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hebben jullie een bierkoerier?! Man, ik kan in mn dorp niet eens Chinees laten bezorgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We kunnen daaraan zien hoe groot het percentage is dat in het ziekenhuis beland binnen 14 dgn tov bv januari, een stijging kan betekenen dat vaccins minder werkzaam zijn, of aangeven of een bepaalde variant al dan niet gevaarlijker is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Ook kunnen zo schaduw varianten aan het licht komen, bv in geval van een afname van het aantal besmettingen maar een toename van het aantal opnames met covid achtig symptomen maar 3x een negatieve test (is nu ook soms het geval).![]()
Dit is zeker deel van het probleem. Ik zou ook niet goed weten hoe we nu voorwaarts moeten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Want denken dat je de trend kan keren met mondkapjes in de Jumbo, is ook wel grenzeloos naïef.
Maar niks doen is ook een keuze en die is ook niet aantrekkelijk.zie email 27 oktober![]()
Elke maatregel die je nu neemt betekent gewoon dat je er ook niet meer vanaf komt voor 6-12 maanden, zonder dat je weet of het gewenst effect heeft. Effect krijg je alleen nog bij heel hard ingrijpen, elke andere maatregel is gerommel in de marge. En hard ingrijpen heeft ook een hele hoge prijs.quote:Op zondag 24 oktober 2021 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is zeker deel van het probleem. Ik zou ook niet goed weten hoe we nu voorwaarts moeten.
Maar niks doen is ook een keuze en die is ook niet aantrekkelijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We stijgen gewoon nog ietsje door, nog steeds veel steden hoog, die eerder golven niet in de top10 lijstjes stonden.
Laatste update: 24-10-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 6350
Gemeentes met +5 besmettingen:
257 Amsterdam
147 's-Gravenhage
129 Rotterdam
91 Apeldoorn
78 Ede
70 Almere
68 Tilburg
66 Goes
63 Utrecht
63 Weert
59 Arnhem
57 Heerlen
55 Zaanstad
55 Breda
54 Haarlem
53 Altena
53 Alphen aan den Rijn
53 Leiden
52 Groningen
52 Veenendaal
52 Molenlanden
50 Roosendaal
50 Barneveld
50 Venlo
49 MaastrichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
17 gemeentes met 1 besmettingen
47 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: