abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201878708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Toevallig stond de herintroductie van mondkapjes wel als eerste acceptabele maatregel. Daarnaast alleen noodzakelijke reizen naar het buitenland (ja ja dat zal het verschil maken) en als derde de max 8 personen thuis uitnodigen. School sluiting en horeca sluiting was niet acceptabel.
Dus het gaat geen enkel verschil maken. Ik denk dat alleen verplicht thuiswerken, scholen sluiten en horeca+evenementen verbieden echt een verschil maakt in deze fase. De 1.5m en maximale bezoekers thuis waren effectief in het begin toen niemand gevaccineerd was en iedereen angst had, maar dat doet nu niets meer.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:59:33 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201878718
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op de gok dat je mij bedoelt: ik zie een paar opties (althans, op beleidsmatig vlak. Ik ben geen viroloog, dus wat er op medisch gebied gaat gebeuren, geen idee).

1. Waarschijnlijk scenario: We kwakkelen verder. De experts blijven bang, de Gommersen blijven zeuren en de regering blijft met de kaasschaaf maatregelen bijplussen en afschalen. Kroegen uurtje eerder dicht, QR-codes uitbreiden naar pretparken en dierentuinen, mondkapjes terug op scholen en in winkels, dat werk. En dat houden we dan héél lang vol, want je kunt er niet meer mee stoppen.
2. Horrorscenario: De teugels worden weer hard aangetrokken en we gaan min of meer terug naar het maatregelenpakket van vorig jaar winter, misschien zonder avondklok. Kroegen dicht, scholen dicht, mondkapjesplicht, thuiswerken afdwingen, de hele trucklading. En dat moeten we ook weer tot Pasen volhouden, want eerder stoppen gaat ook niet.
3. BNW-optie, al dan niet te combineren met 1 of 2: De QR-plicht wordt doorgetrokken tot in het extreme, waarmee het ongevaccineerden de facto onmogelijk wordt gemaakt om nog deel te nemen aan de samenleving.
4. Deus ex machina: het virus muteert plotseling tot een ongevaarlijk iets, of we vinden medicatie die vrijwel alle ziekenhuisbezetting oplost.
Dank voor je post :)

Als ik het zo lees allemaal stuk-voor-stuk horror scenario's. Dus eigenlijk is jouw visie dat de maatregelen op kort- en middellange termijn aanwezig zullen blijven, dus zeker de eerste 5 jaren. Overigens zijn ook de door jou genoemde maatregelen bij punt 1 best fors: betekent namelijk dat je weer een hoop zooi opgedrongen krijgt en dat je nite kan doen wat je wil.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:00:34 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201878738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…
O dat kan. Meende enkele maanden geleden dat je van de maatregelen af wilde, ook als daar risico's aan kleven.

Maar jij legt je er dus bij neer dat we permanente maatregelen houden?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:04:11 #24
408813 crew  trein2000
pi_201878816
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O dat kan. Meende enkele maanden geleden dat je van de maatregelen af wilde, ook als daar risico's aan kleven.
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat we onverantwoorde dingen moesten gaan doen. Tegen bepaalde aspecten van het beleid zijn betekent niet dat je er maar helemaal tegen bent.
quote:
Maar jij legt je er dus bij neer dat we permanente maatregelen houden?
Nee. We moeten op de middellange termijn goed naar andere oplossingen gaan kijken. Zo schrok ik toen ik vandaag zag dat de capaciteit in de zorg compleet in mekaar geklapt is. Daar zal een permanente opschaling noodzakelijk zijn. Maar op de korte termijn zijn dat soort interventies niet beschikbaar.
zie email 27 oktober
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:06:07 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201878862
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dank voor je post :)

Als ik het zo lees allemaal stuk-voor-stuk horror scenario's. Dus eigenlijk is jouw visie dat de maatregelen op kort- en middellange termijn aanwezig zullen blijven, dus zeker de eerste 5 jaren. Overigens zijn ook de door jou genoemde maatregelen bij punt 1 best fors: betekent namelijk dat je weer een hoop zooi opgedrongen krijgt en dat je nite kan doen wat je wil.
Als je nu weer nieuwe maatregelen gaat instellen, dan is het enige logische gevolg dat ze gedurende langere tijd blijven bestaan, want als nu niet het moment is om ermee te stoppen dan gaat dat er op korte termijn ook niet meer komen. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201878947
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…
Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201878961
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:12:13 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201878983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je nu weer nieuwe maatregelen gaat instellen, dan is het enige logische gevolg dat ze gedurende langere tijd blijven bestaan, want als nu niet het moment is om ermee te stoppen dan gaat dat er op korte termijn ook niet meer komen. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Klopt, blijkbaar werken die vaccins ook maar voor een bepaalde tijd en neemt de effectiviteit naarmate de tijd vordert af. Beetje hetzelfde effect wat je hebt als je tegelijk alle lampen gaat vervangen, die geraken dan ook defect in eenzelfde tijdscohort.

Damn. Lijkt er dus op dat we hier niet meer van af komen. Het scenario van accepteren hoe het is lijkt niet te bestaan ;(
pi_201879028
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.

We kunnen blijkbaar amper 200 man op de IC aan op dit moment, terwijl er nog geen 4 maanden geleden nog 600 lagen, men kan best wat meer troefkaarten uitspelen voor je het hele land weer lastigvalt met maatregelen, waar je dan nog maanden/jaren aan vast zit. En daar hoef je echt niet meteen alle zorg weer voor af te schalen.

Maargoed ik ben geen stressende zorgbaas
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:14:53 #30
408813 crew  trein2000
pi_201879030
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:

Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).

Jij vind dit niet zorgelijk?
zie email 27 oktober
pi_201879044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ [url= https://pbs.twimg.com/med(...)4096x4096]afbeelding[/url] ]

Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen.
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:16:48 #32
408813 crew  trein2000
pi_201879066
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.

Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.
zie email 27 oktober
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:17:32 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201879080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.

We kunnen blijkbaar amper 200 man op de IC aan op dit moment, terwijl er nog geen 4 maanden geleden nog 600 lagen, men kan best wat meer troefkaarten uitspelen voor je het hele land weer lastigvalt met maatregelen, waar je dan nog maanden/jaren aan vast zit. En daar hoef je echt niet meteen alle zorg weer voor af te schalen.

Maargoed ik ben geen stressende zorgbaas
Volstrekt mee eens

Het is krankzinnig allemaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201879089
quote:

[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).

Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap ( :') ) maatregelen aan.
(En IC-opnamen 25, uit mijn hoofd)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:17:56 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201879092
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.
pi_201879099
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.
Nee hoor. het zijn niet voor niets golven.
We hebben in voorgaande golven gezien dat ze ongeveer 14 dagen aanhouden. En hadden de neiging pas maatregelen in te zetten om het moment dat de feitelijke daling al begonnen was. Ik zie geen reden waarom dit nu anders zou moeten zijn, al helemaal niet met 85% vaccinaties.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:18:35 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201879103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:19:18 #38
408813 crew  trein2000
pi_201879118
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.
zie email 27 oktober
pi_201879131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
Ik heb genoeg slecht verklaarbare golfbewegingen uit de verschillende landen gezien dat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat er hierna gaat gebeuren.
I'll give you something to do
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:20:51 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201879143
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.
Jij kiest ervoor om miljoenen mensen hun vrijheid te ontnemen en noodzakelijke (cardiologie, oncologie) te cancelen om corona patienten voorrang te geven.

Andere vraag: ben jij bereid om (enige) permanente maatregelen te accepteren om oversterfte voorkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')