Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Zoals hier al een aantal dagen te lezen vind ik dat de cijfers aanleiding geven tot grote zorg…
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Klopt, blijkbaar werken die vaccins ook maar voor een bepaalde tijd en neemt de effectiviteit naarmate de tijd vordert af. Beetje hetzelfde effect wat je hebt als je tegelijk alle lampen gaat vervangen, die geraken dan ook defect in eenzelfde tijdscohort.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je nu weer nieuwe maatregelen gaat instellen, dan is het enige logische gevolg dat ze gedurende langere tijd blijven bestaan, want als nu niet het moment is om ermee te stoppen dan gaat dat er op korte termijn ook niet meer komen. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn voorkeur heeft, maar ik zie geen andere uitkomst.
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idem, helaas. Je ziet diverse experts nu al weer doempredikend hun podiums opklimmen, die blijven de opinie net zo lang bestoken tot ze weer worden zoetgehouden met een of andere uit de mottenballen gehaalde maatregel.
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, ik niet. Dit was te verwachten.
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ [url= https://pbs.twimg.com/med(...)4096x4096]afbeelding[/url] ]
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen.
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.
Volstrekt mee eensquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar waarom klimmen ze op de podiums? Omdat de zorg te kwetsbaar ingericht is, en we daar in 20 maanden 0 aan gedaan hebben.
We kunnen blijkbaar amper 200 man op de IC aan op dit moment, terwijl er nog geen 4 maanden geleden nog 600 lagen, men kan best wat meer troefkaarten uitspelen voor je het hele land weer lastigvalt met maatregelen, waar je dan nog maanden/jaren aan vast zit. En daar hoef je echt niet meteen alle zorg weer voor af te schalen.
Maargoed ik ben geen stressende zorgbaas
Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap (quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stijging in besmettingen ja. Maar het zijn deze grafieken die mij zorgen baren:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).
Jij vind dit niet zorgelijk?
Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om aan te nemen dat die stijgende lijn gaat afbuigen. En de ziekenhuizen beginnen nu al te mekkeren (los van wat ik daar van vind, mag flink kritisch geëvalueerd worden. Maar daar kunnen we nu niks mee).
Jij vind dit niet zorgelijk?
Nee hoor. het zijn niet voor niets golven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.
Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.
Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die reden is er wel. De besmettingen lopen namelijk op.
Natuurlijk is het reservoir een keer op, maar niets wijst er op dat we op dat punt zijn of bijna zijn. Ik vind dit echt struisvogelpolitiek.
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat we er van vinden. Het gaat er om we het leven weer gaan herpakken. We kunnen niet iedereen redden.
Ik heb genoeg slecht verklaarbare golfbewegingen uit de verschillende landen gezien dat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat er hierna gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
Jij kiest ervoor om miljoenen mensen hun vrijheid te ontnemen en noodzakelijke (cardiologie, oncologie) te cancelen om corona patienten voorrang te geven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U bent er voor om mensen te laten sterven op de SEH? Kan. Zou niet mijn keuze zijn op dit moment.
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.
Alsof de clubs en discotheken nu brandhaarden zijn. Als dat zo was, dan was dat allang overal in de pers gekomen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap () maatregelen aan.
(En IC-opnamen 25, uit mijn hoofd)
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef erkel het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.
Ook zijn er aanscherpende maatregelen ingesteld (remember remember, the 23th of january en de gruwelijke avondklok) terwijl de cijfers dalende waren inderdaad, waarna vervolgens de cijfers weer flink gingen stijgen. Dit vanwege het stijgende aandeel van de Britse variant.
Jij weerlegt mijn post nietquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.
Zwalkend beleid is wel een van de vaste kenmerken, ja.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak.
We beginnen bij De Goffert, oh wacht.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:25 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou trouwens de voetbalstadions sluiten.
Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector. Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |